Zdravím všechny zkušenější, po několika letech jsem si posunul sedlo cca o 1 cm výš, což se příznivě projevilo na výkonu. Zároveň mi při delší jízdě (víc než 30 km) začaly trochu brnět ruce i lehce bolet záda. Neměl bych si přizvednout i řídítka? Nebo si tělo zvykne?
Dík za rady.
Co jo? Tělo si zvykne nebo zvýšit řídítka?
Zvednout řídítka je to nejjednodušší co můžeš udělat, pokud kvůli tomu nemusíš kupovat představec, nebo vidlici.
když nepůjde zvednout řidítka, tak tam dej rohy, ať můžeš občas přechytnout.
Rohy mám a změna držení to částečně řeší, ale před zvednutím sedla jsem se cítil pohodlněji. Zkusím zvednout řídítka.
Pokud chceš najezdit 100km a více, někdy je lepší volba silniční lehokolo.
Nebo upravit své kolo do komfortnější podoby, to taky může pomoct, gely, gripy, pneu apod...
Ruce většinou brní únavou z pozice na řídítkách, kdy buď nemůžeš změnit úchop, takže ti tvrdne ruka protože se nehýbe, nebo máš několik variant držení (berany apod.), ale ruka brní spíše díky tvrdosti kola.
Záleží na terénu a povrchu jaký jezdíš, dále tak na stylu jízdy (ležérně krajinou, nebo spurty z křižovatek)
Většinou je to o nervech, někde se ti nějaké uskřipují a může to vykazovat brnění.
Nemusí to být v rukách, může to být ploténka.
Pokud si nejsi jistý, nejjednodušší jak to zjistit je zvednout si řídítka...
No, ve svých 68 letech těch 100 kiláků v jednom dni asi nedám, i když možná s odpočinkem... ale druhý den je vymalováno ;-), letos jsem jel nejvíc 84. Jezdím hlavně fototuristiku, to jde, protože při focení musím zastavit a tím si malinko oddechnu, ale bez foťáku kondičky 30-50 km a to bych rád jezdil bez nějakých problémů.
Brnění levé ruky mám od počátku (jezdím 6 let), ale po zvednutí sedla je intenzivnější.
No a lehokolo - to je děs, nejspíš bych si někde rozbil hubu :D.
Nemyslím, že by to skončilo tak dramaticky. Ale pravdou je, že moje začátky na lehokole byly protkány pády, o kterých jsem přesně věděl, proč se staly, ale bylo to součástí hledání optimálního lehokola pro mne.
Na spoustu věcí jsem přicházel znovu.
Má to výhodu že se padá z menší výšky, takže si maximálně zlomíš prst.
Jinak co se týče focení za jízdy, není nic lepšího řekl bych.
K té brnící ruce:
Spousta cyklistů to zná jako brnění díky nedokrvení horních končetin.
Srdce si prostě nedává tu námahu a mozek trochu přiškrtí ruce, které až tak nemakají.
V chladnějších měsících je to víc znát.
Většinou se to úplně nezvrhne, rukavice pomáhají.
Ale když se k tomu ještě přidá skřípnutý nerv, pak to chce změny.
Já jsem málem zrušil jedno kolo, kvůli zádům, ale zvednutá řídítka jej zachránila.
Centimetr je už docela dost, takže jsi víc předkloněný a opřený o řiditka. Záleží jaký posez ti víc vyhovuje jestli sportovní, tak pak si asi budeš muset zvyknout, případně jen nepatrně posunout a zkoušet nebo výletní a starostovský posed a pak to bude chtít i pohnout řiditkama.
U centimetru směrem nahoru dolů se zas tak moc nepředkloníš, to se při pokrčení či natažení ruk předklon mění víc. Spíš jde o délku (vzdálenost místa na sedle, kde sedíš, od řidítek), tam je i půlcentimetr moc a ta se asi změnila při zvednutí sedla.
Otázka je, jestli máš teď sedlo skutečně správně, a jestli Ti to skutečně pomohlo k vyššímu výkonu nebo zda je lepší naměřený čas na nějaké trati způsoben jiným faktorem, lepším počasím nebo jinými použitými plášti třeba...
Jestli chceš jezdit ještě rychlejc, dej si řídítka níž, podívej se, jak je maj Sosenka nebo Kulhavý;-)
Jsem to onehdá štelovala na huculovi. Taky jsem sedlo zvedala, aby byl při šlapání stejný pocit jak na arabovi, a došlo na problém s řidítkama (brnění ruk). Bo s řidítkama nic u hucula dělat nejde, nastoupily rohy a posunutí sedla na maximum dopředu.
U araba se to kdysi vyřešilo samo tím, že při zvednutí řidítek se vlastně o ten centimetr řidítka přiblížila, u hucula sem musela přiblížit sedlo.
Jestli jsi předtím dodržel správné nastavení výšky a vzdálenosti sedla od řídítek, pak posun nahoru neměl smysl- posouvá se spíš kousek níž či se upraví posez(posun sedla vpřed, vzad). Také dost záleží na sklonu(špička dolů=větší zátěž na ruky,nahoru=vyšší tlak v prenat. oblasti u mužů).Zákl. nastavení sedla jistě ovládáš- pak to chce jen "doladit" podle pocitu za jízdy, příp. laborovat i se sklonem a délkou představce....
Já bych zkusil stavitelnej představec a zkoušet pozici, která bude nejlíp vyhovovat. Pak bych taky dal nějaké pohodlné gripy ve tvaru ploutve s pojistným šroubkem), jsou pohodlnější a poskytují lepší oporu. Je ale samozřejmě potřeba správné nastavení sklonu.
S pomocí tohoto vlákna i s pomocí boží jsem zdá se, problém vyřešil. S představcem hýbat nešlo, tak jsem natočil řídítka možná o ten centimetr výš, malinko hnul sedadlem dozadu a včera to vyzkoušel na 48 km trase na Šumavu. Kromě krpálu ze Zelené Lhoty na Prenet, který jsem stejně z valné části šlapal vedle kolo, to jelo dobře, ruce skoro nebrněly a záda taky v pohodě. Snad to vydrží. Díky za rady.
Ono to také může být přivyknutím a zocelením svalů. Hlavně že potíže zmizely :)