Ahoj, nevíte někdo, kudy se dostat z Hlavního nádraží na stezku A25 do bývalého tunelu pod Vítkovem (tedy nejprve do Příběnické ulice)? Jasně, ze Seifertovy ulice. Ale zajímá mě, jestli není nějaká zkratka nebo zajímavý průchod přímo z nástupiště nebo z podchodu nádraží? Díky.
Ve předu před nástupišti (tj. na severní straně) je udělaný přechod přes koleje.
Tady je to vidět http://mapy.cz/s/mlRE
Nevím přesně, jestli je tam přechod zakázán nebo je na vlastní nebezpečí, ale používají ho zaměstnanci, protože za kolejemi je jejich správní budova a ubytovna a pak se používá k průchodu na železniční poštu, která je rovněž ve správní budově za kolejemi.
Od správní budovy je východ rovnou na hlavní (Seifertova) - na mapě je vidět. Nebo se dá vyjet po té příjezdové cestě do Italské.
Prima. Děkuji.
Přes rozstříhaný plot je možné vjet rovnou na a25.
Zase tak podrobně to tam neznám. Párkrát jsem musela jít na tu poštu a použila jsem to jako příjezd když jsem jela na Hlavák z práce (od Rígráku). Pak jsem hned vjela hned na poslední nástupiště.
Je značený jen pro zaměstnance dráhy.
Takže rozhodně není na vlastní nebezpečí a je tam ZAKÁZÁNO chodit.
Na podobném přechodu pro zaměstnance srazil vlak cyklistu někde na Moravě, diskutovalo se to tady a na Masaryčce vlak takhle zabil v červneci chodce.
Čili doporučování tohoto přechodu na Hlaváku je :
a) návod k sebevraždě
b) kurvení funkčnosti MHD, protože po takových nehodách pak vlaky stojí celé hodiny...
Navíc objížďka pro cyklistu znamená " ztratit nějaké dve tři minuty času a to opravdu nestojí za řeč ...
Mě se zdá, že se z přecházení přes koleje dělá příliš velká věda. Přitom mi přijde snazší a bezpečnější přejít koleje na podobném místě než na frekventované čtyřproudovce.
proto zdání taky vlaky usmrcují tolik chodců. Být to auta tak už existuje nějaká organizace, která by proti vlakům bojovala...
Mě tedy těch 20-40 chodců usmrcených na přejezdech nepřijde až tolik. Navíc právě na tomto místě vlaky příliš rychle jezdit stejně nemohou (a kdyby tam dali omezení rychlosti pro vlaky, tak by se taky nic nestalo).
Jistě na nádražích žádní lidé pod vlaky nepadají, čím to tedy kurva vašnosto je, že zrovna nedávno stála dvě hodiny trať Kolín Praha , protože tam dívka přecházela V Českém Brodu na nádraží ( 21-10 ? Dívka utrpěla mnohočetná těžká zranění ale chápu,m někomu to nepříjde tolik, že tisíce lidí stály na peronech a čuměly ....
Podle policie se nejspíš jednalo o nešťastnou náhodu. Dívka přecházela koleje v místě, kde je to zakázáno
Zdroj: http://praha.idnes.cz/srazka-vlaku-s-chodkyni-v...
Psal jsem 20-40 (a zapomněl doplnit, že za rok). To jsou zhruba 2-3 za měsíc. Nebo také jeden za týden až dva. Takže skoro vždy se najde nějaké to "nedávno".
Děvče se nerozhlédlo. Podle mého, když se opravdu dobře podíváš na obě dvě strany, tak vlak přehlédnout nejde.
Jinak Brodem projíždějí šnelcuky bez zpomalení, což se nedá říci o Wilsoňáku.
To je právě ta věc co někteří nechtějí pochopit, že někde si vybudujete zlozvyk a jinde to klidně aplikujete a zemřete.
Tedy to, že na každém nádraží je to jiné je snad jasné každému a tak na Masaryčce, která dokonce ani není průjezdná jako Hlavák, se taková věc nemohla dle vás vůbec stát a přesto se tam taky stala a smrťák tak byl v červenci.
Mě třeba vadí ta rada ohledne díry v plotě. Ten plot je tam právě kvůli tomu aby neumírali lidi a tím se , surově řečeno, nebrzdila doprava.
Normální člověk by oznámil správě nádraží, že je tam díra v plotě a nenaváděl by lidi k riziku.
Podle mého se totiž vždycky někdo nakonec nerozhlédne a ten vlak prostě přehlédne.
Jako cyklistovi mě takový tupouni, většinou s telefonem nebo sluchátky lezou pod kola docela čästo. Ano všiml jsem si, že nejsem tak velký jako vlak ( což je váš styl diskuse tak sry, že jsem vám ukradl argument). Ale lezou tak i před kamiony, které zepředu nejsou o moc menší.
Prostě se , přesně jak říkáte, zapomenou rozhlédnout.
A prostě se mi nelíbí, že se tady dávají rady a návody k jednání, které nakonec ovlivní spoustu lidí. I takové děvče, které třeba na Hlaváku chodilo dírou a myslelo si, že v Brodu to jde taky.
No a teď mě napadlo, já to na tom Hlaváku oznámím, že je tam zase díra a snad to brzy opraví, takže tahle cesta tam za pár dní nebude. Dám vědět jejich reakci.
Na MasNě se to nejspíše nestalo na přechodu, což je docela důležité.
Informace o díře v plotě není radou, ale konstatováním skutečnosti. Nikomu jsem to neradil a upozornil na to, že to není legální.
Riziko kolize s vlakem tam samozřejmě je. Vadí mi, když se z takového přecházení dělá nějaký extra nebezpečný čin. Přitom, když se na to podívám nezaujatě, tak to je zhruba nejspíše méně nebezpečné jako přecházení frekventované silnice první třídy po které jezdí kamiony.
Objektivně posouzeno je pro cyklistu bezpečnější přejít přes ty koleje než projet ze Seifertky a odbočit doprava do Bolzanovy. Už jen kvůli tomu, že tam může dostát úhoně i sebeopatrnější cyklista.
Myslím, že pro většinu cyklistů to je "nedatelné". Samozřejmě může jít po chodníku, Sherwoodem dokonce musí, ale pak je prodloužení doby potřebné k dosažení metra už docela výrazné.
Nejspíš nestalo
Vadí mi, když se dávají zemanovské rady typu " nikomu jsem to neradil, jen jsem to konstatoval"
Přecházení silnice s tím nemá nic společného.
Objektivně to posouzeno není.
Nedatelné pro většinu cyklistů je vaše subjektivní hodnocení nebo se pořád pokládáte za většinu´? Ono to ostatně na vašem chování k většině na tomto webu je docela vidět.
Nejsem si jistý, proč by se z Hlaváku muselo chodit do metra přes park. V tématu je snad jasně napsané, že se jedná o to dostat se někam z Hlaváku.
To by vás, co místního hlavního tematického čistotáře snad mělo trknout.
To není žádná zemanovská rada. Dotaz zněl zda se tam dá projít. Napsal jsem po pravdě, že dá, ale že to je zakázané.
Přecházení silnice je tomu velmi podobné. Chodci je vcelku egál jestli ho trefí vlak nebo auto. Zabije ho obojí.
Bulharem normálně jezdím. Ale co s někým občas jedu, tak lidi mají problém s mnohem snazšími dopravními situacemi.
V zadání se dotazuje jak se dostat Z Wilsoňáku na A25. To podle mě nejde bez toho, že by člověk prošel Sherwoodem.
Bulharem jsem jezdil docela často, když jsem ještě dělal v centru, dokonce jsem ignoroval i vylepšený Vitkov, lepší to bylo prostě vzít Koněvovkou a nikdy jsem tam s auty neměl nějaký problém...
A někdo zase neměl problém s vlaky na zakázaném přechodu přes koleje.
Ale cyklisty na Bulharovi bych zakázal. Jednou se nějaký nerozhlédne a kdo pak má stát v těch už tak dost dlouhých kolonách, které se za tím místem vytvoří. Brzdila by se doprava.
Jestli ten Scherwood není nebezpečím srovnatelný s ilegálním přechodem skrze nádraží.
Riziko spojené s přecházením přechodu lze poměrně snadno eliminovat opatrným chováním. Jak eliminovat rizika plynoucí z průchodu Sherwoodem....?
Vlak z jihu je více než bezpečný. Vlak ze severu může být záludný. Je tam výhybka za výhybkou, vlak nemá blinkry, takže může překvapit, kam až to nakonec zalomí. Navíc tam není zrovna daleký výhled.
Chodili jsme tak do školy každý den (VŠE), tehdy tam byly ještě vrata a občas tam stál nádražák a vracel nás zpátky.Dnes je to tam veřejně přístupné, je tedy škoda, že tunel nevede až za poslední kolej (před tu nákladní).
Já to nejezdím, ale kolo vedu. Nemám to na žádné frekventované trase, takže je to jen výjimečně.
Nicméně vůči vlakům ze severu je třeba být opravdu velmi obezřetní a raději počkat a neriskovat.
Tohle je pozitvní a užitečný komentář. Dát si víc pozor na daný směr. Vzhledem k tomu, že přechod je hned na nástupišti, tak vlaky z jihu se vlastně řeší jednotlivě podle těch nástupišť. Vlaky z druhé strany jsou jasně nebezpečnější. Ale jasně, když vidím jedoucí vlak, tak tam nelezu.
Přesně jde o to, že na úrovni budovy je několik výhybek za sebou. Vlak obvykle jezdí na koleje blíže k hlavní budově a jede zdánlivě pomalu. Jenomže když jede náhodou až na tu poslední kolej a člověk jde od vlaku na směrem k VŠE, tak vlak odbočuje docela zostra a člověku pěkně zkracuje reakční dobu (doslova chodci nadbíhá). Jednou mne tak nemile překvapil. Samozřejmě jsem to stihnu, ale dobrý pocit jsem z toho vůbec neměl.
Obávám se, že s tou rychlostí vlaků se dost mýlíš.
Poslední kolej/e jsou právě určeny pro vlaky, které nádražím jen projíždějí a nepředpokládá se, že by výrazně zpomalovaly.
Které vlaky Wilsoňákem jen projíždějí? Nákladní tam nejezdí, protože se na koleje nevejdou. A osobní vlak projíždějící Wisoňákem je blbost. Navíc, koukám na Petrpovu fotku, tam jsou vexle a oblouk (a na druhé straně být musí také, aby se to vešlo do tunelu), takže víc než 40 se tam jezdit nedá.
40km/h to je naprosto normální rychlost, kterou každý ve městě předpokládá a zvládá. Tu si umíme představit. = žádné velké nebezpečí.
Myslím, že to je vcelku dobře srovnatelné s přecházením kolejí na Andělu nebo Palmovce.
Navíc, už jsem to psal, klidně by tam mohli dát omezení rychlosti, podle mě tam 40km/h stejně nikdo nejezdí.
Nesmí se tam, o tom nepolemizuji, ale nechápu proč z toho dělat Čelisti.
Když ono je to tak strašně těžké domyslet... Nádražáci to tam přestanou hlídat a vyhánět, protože pro svižnýho a obezřetnýho je to brnkačka prohopkat. A za tejden už tamtudy bude vyšlapaná cestička bude si tamtudy zkaracovat cestu tisícovka lidí denně (tak dobře, ne tisícovka, ale i padesátka bohatě stačí na průser)
No a pak se občas stane, že se někdo blbě rozhlédne, neodhadne, zazmatkuje, škobrtne (kolejiště není hladká silnice). A i když tramvaj brzdí hůř než auto, furt stojí na fleku proti vlaku ze stejné rychlosti.
Ty Čelisti nejsou zas až tak nesmyslný a na nádražích zařvalo určitě víc lidí, než v příboji...
Stará menší nádraží se za Rakouska a za 1. Republiky stavěla na jedné straně 3 až 4 kolejí. Přístup k nim podchodem se vybudoval většinou mnohem později a pouze ve velkých městech. Všude jinde se standardně přecházely koleje. A nehynul tam někdo každý den. Ten pražský zakázaný přechod je přes 6 až 12 kolejí, podle výběru. To je takový extrém, že si to ten kdo má v hlavě alespoň kousek mozku opravdu rozmyslí a rozhlédne se. Nemyslím, že by se to stalo běžným pravidlem. Ale ta cestička tam už je, jezdí po ní auta, je vydlážděná a koleje jsou zapuštěné.
> Ten pražský zakázaný přechod je přes 6 až 12 kolejí, podle výběru.
Nestačí přejít jenom ty dvě poslední? http://www.nakole.cz/images/f/diskuse/a7/l...
Jo stačí. Já jsem na to koukal, jak se dostat pod starou vysokou halu. Ta nová nástupiště mají samozřejmě také podchod. Neuvědomil jsem si to a když jsem tam naposledy šel, tak jsem šel přes těch 6.
Navíc ti policajti, protože stojí většinou schováni za výtahem na posledním nástupišti, loví právě ty, co přecházejí přes ty dvě koleje. Přejít celé nádraží, to se zase tak moc nedělá, alespoň já jsem to neviděl.
Ale to tady meleme každý kolem dokola tu svou.
Mě v tomhle okamžiku zajímá, kam se po té A25 dá reálně dojet. Byl jsem tam jen jednou, krátce po otevření a zdálo se mi, že krom průjezdu tunelem a následného výhledu na Prahu a na Nové spojení to nemá žádný další smysl. Nebo se mýlím?
A25 dnes vede až na Černý Most. Navíc na ní navazují další důležité trasy jako křížení s A26 (ona slavná tzv. předražená Hloubětínská, ze které je výjezd třeba na Tróju, Rež a Kralupy), A24/A44 (směr Dubeč, Hostivař, Říčany...). Nedůležitá trasa to tedy není.
Problém je Balabenka, takže se nevjíždí do tunelu a přes most (pěší/cyklo) jedeš směr Jarov. Na té Balabence (po výjezdu z tunelu) je problém se železničním koridorem. Tvrdí se, že se tam z bezpečnostních důvodů cyklostezka nevejde, takže zatím mrtvý bod.
Aktuálně není spojení s Balabenkou "žádná sláva", ale když se tam dostaneš, tak dojedeš až na ČM bez kontaktu s auty. Aktuálně se připravuje se cyklospojení Krejcárku s Balabenkou. Bude to stát ranec peněz, ale umožní to dojet na kole z Hlavního až na kraj Prahy bez kontaktu s automobilovou dopravou.
Rondo, tohle není žádná zapomenutá stezka, chodí tudy davy lidí (stovky určitě, možná i tisíce) a dlouhá léta. Obcházka přes Sherwood, pod mostem pod magistrálou, hnus na Bulharu, dvoje semafory, z toho jedny dvojité. Kromě toho je tam dnes nový nájezd ústící kousek pod VŠE. To je takový rozdíl v efektivnosti pěší dopravy, že motivaci tuto zkratku používat by zkrotila jedině masívní policejní akce trvající delší dobu.
Doba, kdy stačil jeden nádražák ve vratech je minulostí, protože od VŠE dnes vede celá volná silnice a zmizelo tak úzké hrdlo, kde byl odchyt relativně snadný.
Jinak je to celé asfalt a celé by to projelo nákladní auto. To pro úplnost, abys věděl, na co Tvým příspěvkem o vyšlapané cestičce reaguješ.
Letitým problémem Wilsoňáku prostě je, že jediný legální výlez je směrem na západ. Ostatní světové strany jsou problém. Severovýchod je ta VŠE s přelezením dvou kolejí, z toho jedna do garáže pro drezínu. Jih jedině nelegálně podél magistrály po asi 50 cm širokém chodníčku. Při vyhýbání dvou chodců musí jeden do vozovky.
Ono to nádraží není zrovna krátké, takže nutnost ho celé obejít je značná komplikace, která v mnoha případech vyústí v to, že vlak prostě nepoužiješ a raději pojedeš třeba složitě tramvají.
Prostě takový uzel by měl být na své okolí napojený a to hl.n. v Praze NENÍ. I k té tramvaji je to s kufry pekelně daleko. Autem tam legálně nezastavíš, jedině v podzemních garážích. Pokud tam nemůžeš přijet metrem, je to všude daleko.
K té efektivnosti pěší dopravy. Já mám ve zvyku se spíš předpisy dodržovat než porušovat. Dokonce i na zastávce Kladno město, když potřebuju do Billy, tak chodím oklikou přes most a ne jako 90 % pasažerů přes koleje. (viz obrázek)
Ale právě ta spojka Wilsoňák - VŠE je ten případ, kdy se vydávám na dráhu zločince a ty poslední dvě koleje načerno přecházím. Protože to obcházení je fakt hrozné.
Kolik by stálo protáhnout ten podchod pod nástupišti a zlegalizovat pěší spojení Wilsoňák-Italská? 1 miliardu?
Lepší přechod přes koleje (na Kladno-město) je za severním koncem nástupiště ...
(jdeš po rovině)
Díky za tip.
Já to místo stejně měl nejraději takhle:
http://www.kladnominule.cz/front.page/photos/55...
Přiznávám, brala jsem to obecně, blížeji jsem tento konkrétní případ nestudovala.
Pokud to ale chceš vědět do důsledku, pak ti to zjistím od skorozetě strojvedoucího.
Potěšilo by.
Takže - občas nějaké vlaky Hlavákem po těch zadních kolejích i projíždí. Tzn. bez zastavení. Průjezdní rychlost je max 40 km/hod.
Neprojíždí nic, i to, co přijde, musí urgentně vypadnout (odjet), protože hl.n. si nemůže dovolit stojící vlaky. Chybí volné koleje. Dokonce často stojí na jedné koleji i dva vlaky (jeden severní a druhý jižní strana stejné koleje).
Projíždí jen lokomotivy, které se potřebují dostat na druhou stranu svého vlaku. A občas manipulační lokomotivy (žehličky) z Vršovic, které navážejí celé vlaky nebo vagóny z Vršovic. Většina vlaků se ale sestavuje už ve Vršovicích nebo na Smíchově, protože na hlaváku je těsno.
Vždyť píšu, že nevím, zda a jaká je tam cedule. Jen to, že se to používá jak drážáky, tak i civilisty právě díky té poště.
Ano, přecházení kolejí je vždycky "vo hubu", o tom žádná.
Dá se jít z posledního nástupiště přes jednu kolej (je tam přechod přes koleje). Je to ale zakázané a občas tak chytaj policajti.
Ale ouvej!
Přesně tak. Pár stvrzenek za ten přechod doma máme. Bestie se schovávají za výtahem na posledním nástupišti a loví, zvlášť takhle v pátek když prchají lidi z VŠE na vlak. Je to pro ně pohodlnější než řešit bezdomáče v Scherwoodu.
Někdy bych zkusil nesouhlasit s řešením přestupku na místě, čistě ze zvědavosti co se stane.
Nejspíš tě to bude stát o 1000 víc :-)
Také bych to tak viděla.
Na místě je lepší sklopit hlavu, přiznat chybu a nakonec to není tak hrozné. Aspoň já osobně nemám peněženku na to, abych dělala ramena, když k takové situaci dojde.
A dělají dobře ty policajti.
Chválím.
Měli by tam chytat celý den...
Sice se tu bavíme o cyklistech, ale krucinál proč je tam tedy za těmi kolejemi také železniční pošta!!!
Pokud si tam jdeš pro zásilku, tak je to přes ty koleje zkrátka lepší než obejít celý Hlavák, což je pěšky docela slušná procházka.
Musím říct, že mě vždycky docela stačí dojít tam od metra a zase zpět.
Je ale fakt, že jsem podchodem šla až na poslední nástupiště a pak přes koleje. Procházka je to ale slušná, ovšem ne moc příjemná.
Je mi celkem ukradené co tam je když se tam dá dojít bez ztráty kytičky.
Byla tady , není to tak zas dávno, debata o tom " kolik lidičky ztratí času, když něco obejdou" a u i u toho Hlaváku to cyklistovi vychází na pár minut.
Mě prostě nebaví když pak kvůli spořiči sekund, který obětoval život své honbě za časem, stojí celá dráha celé hodiny, než ho seškrábou z kolejiště a pořádně ho nafotí.
Chtělo by to na ty přechody dát fotky těch lidí nebo i fotky těch nešťastných strojvůdců, kteří se s tím musí srovnávat a k tomu polopatický nápis něco ve smyslu " kvůli několika minutám ušetřili průměrně 47,6 roků života...
Ty fotky barevné a nejlépe v životní velikosti.
Připadá mi, že pláčeš pěkně, ale na špatném hrobě... nehody se stávají i jinde než na služebních přechodech na nádražích.
Občas někdo skočí schválně, občas se přimotá někdo opilý, nejčastěji se prostě nerozhlédnou.
Případů, že by se nevidně neslyšně přiřítil vlak a přejel někoho, kdo opatrně přechází, fakt moc nebude. Nejspíš vůbec žádný (ať už v místě, kde je zákaz, nebo tam, kde není - a většina nehod je tam, kde žádný zákaz ani plot nebyl).
Jistě, jenže proč by se měly stávat i na služebních přechodech, když už se stávají jinde.
Proč vlastně na nebezpečná místa dávat zábradlí když lidé padají i z míst nezabezpečených a dokonce někde z nějaké skály skočí, že ?
A na Hlaváku si cestu nezkracují jen střízliví a pozorní lidé bez sluchátek na uších ,kteří vědí, že na týhle koleji jedou vlaky jen zprava a ten vlak je ještě 30 metrů daleko a tak je jistý, že ten člověk co jde půlmetr před nimi neuklouzne a oni nebudou nuceni tu jednu blbou vteřinu o kterou by to stihli zastavit a...
Takže ještě tu o skákání z voken když už jsi vytáhla špatný hrob...
Ale jo, argumentu, že když se něco stává na stovkách kilometrů tratí, tak se to přece nemusí stát ještě navíc ausgerechnet na těchto dvaceti metrech, jistě nelze nic logicky vytknout. Ale nějak nechápu to z toho udělané drámo o zkolabované dopravě říznuté citovkami o ubohých strojvůdcích.
No popravdě už jsem několikrát stál na peronu kvůli nehodám lidí s vlaky na nádražích a ty vlaky pak prostě nejedou. Kolejové tratě jsou prostě takové, že objížďky jsou poněkud nedostupné a náhradní dopravě většinou dost trvám než se dostanou na místo.
No a citovka je prostě o tom, že když zabiješ člověka tak já neznám, asi na rozdíl od tebe jediného normálního člověka, kterému by to nedělalo nějaké psychické problémy...
Ostatně i tady diskuzích jsme už probírali, že třeba řidiči aut jsou, představám některých ultraktivistů navzdory, taky jenom lidi a né nelidské stroje a smrt jim prostě vadí .
Jinými slovy, někteří tady vidí jen " dostatečně viditelný vlak" ale nevidí toho člověka u řízení, který nese veškerou odpovědnost za cestující a má svědomí, když se něco stane. Takovým lidem je pak lehko tvrdit, že cesta před kolejové vozidlo na nezabezpečeném a rušném místě je jen houska na krámě a s rozumem se to dá... ano s rozumem to možná 1100x vyjde...
Z toho mi plyne, že je potřeba zrušit všechny přechody přes tramvajové koleje. Vlastně úplně zakázat přecházení tramvajových kolejí.
Nebo pro tramvaje snad neplatí, že cesta před kolejové vozidlo na nezabezpečeném a rušném místě je jen houska na krámě a s rozumem se to dá... ano s rozumem to možná 1100x vyjde... ?
A kolik se těch nehod stalo na přímých kolejích, kde šnelcuky upalují stopade a kolik na kolejích těsně za výhybkou, v oblouku kudy se jezdí maximálně čtyřicet?
Přecházet přes 5. května je nebezpečná a nebetyčná blbost. To ovšem neznamená, že přecházení jakékoliv silnice je nebezpečné.
Já vím, to jsou ty argumenty typu "kdyby to jediný lidský život mělo zachránit...", proti kterým prostě nelze najít protiodpověď.
Jen zopakuju, co jsem říkala - přijde mi zbytečné takhle šíleně dramatizovat otázku, zda lze či nelze někde přejít koleje. Nic o tom, že má člověk skákat pod rozjetý vlak a působit potíže v dopravě a strojvůdcům noční můry, jsem fakt nenapsala....
Tuhle situaci znám v Brně - když vystoupím s tou svojí těžkou krávou (teda lehokolem, někdy i natěžko) a potřebuji se dostat ven, mám dvě možnosti. Přejít (na zakázaném místě) jednu až dvě koleje a být venku nebo obcházet celé nádraží, vláčet kolo po schodech nejdřív dolů a pak znova nahoru, či nastojato do malého výtahu. Většinou bývá poblíž nějaký nádražák, tj. většinou mu řeknu "myslíte si, že se můžete chvilku koukat jinam a já bych tady přešla?". Devět z deseti mi řeklo "opatrně běžte". Ten desátý "chytají tady policajti, já půjdu s vámi". Ani jeden nezačal vyvádět, že zastavím jihomoravskou dopravu a strojvůdci nebudou kvůli mě spát. A to jsou chlapi, kterých se každý takový malér dotkne podstatně víc než tebe, ale prostě obě strany v daný moment dají přednost použití zdravého rozumu.
Čímž nezpochybňuji oprávněnost toho zákazu - kdyby tam přecházely ty stovky pasažérů, co na nádraží jezdí, už by se to "přejděte opatrně" nedalo uhlídat...
Tož asi tak.
Snad každý rukama dělající řemeslník bude souhlasit, že ´nešikovné maso musí pryč´.
A jsou-li lidé, kterým je nirvána proudící ze sluchátek do hlavy důležitější než život, lze to řemeslnické ´moudro´ aplikovat i na ně.
Můj syn během posledních 12 měsíců byl 2x ve vlaku, který někoho přejel. Vždy to bylo na širé trat ani jednou na nádraží.
Ještě by byla varianta, že místo toho aby tam stáli dva hejhulové co rozdávají pokuty tak tam byli jiní dva co ten přejezd před průjezdem vlaku uzavřou. Zažil jsem to v Lipsku, že tam byly dvě persony, každá z jedné strany kolejí a před příjezdem vlaku natáhly přes přechod špagát.
Já úplně zapomněl, že tam jsou vexle.
Já ještě přemýšlím o tom, že kdybych chtěl jet autovlakem, tam přijedu autem na ty další koleje, kde je nakládací rampa. A co dál, jak se dostanu do svého vagonu? Obejdu to celé? Nemá s tím někdo zkušenost?
Nevím, jak je to teď, ale jednou jsem se o dopravu autovlakem zajímala a auto bych bývala musela přistavit aspoň den předen.
Nakonec jsem to vzdala - přišlo mi to velmi komplikované.
Ano, pokud bys chtěl přejít na nástupiště legálně, musel bys obejít celé nádraží. Prostě říkám, taková stavba by měla mít napojení na okolí, což hl.n. NEMÁ, pokud neberu západní stranu, kde je to stejně na nejbližší další spoj daleko. Existence metra není dostatečný argument.
Buď není hl.n. určené pro lidi, ale pak by se mělo zavřít a zřejmě by pak ani nemělo opodstatnění zabírat tak lukrativní místo ve městě, tedy právo na svou existenci. Anebo určené pro lidi je a pak by mělo být pro lidi (legálně) přístupné, což dnes není.
Nejhorší z mého pohledu je to, že ke zpřístupnění by stačilo tak málo, nějakých 200 m podchodu (když bych chtěl aby nekončil schody, ale byla tam klesající chodba. A pak vyznačit cestu přes ten areál za kolejemi směrem k Italské.
Zpřístupnilo by se tak ve směru od Žižkova nejen hlavní nádraží, ale také metro a do města by to bylo pěšky blíž. Prostě samá pozitiva.
Tak si dovolím pro sebe shrnout a jaksi rekapitulovat.
"Čili doporučování tohoto přechodu na Hlaváku je :
a) návod k sebevraždě, b) kurvení funkčnosti MHD."
Mno, nebyl bych tak radikální v odsudcích. Nenechat prchlivost cloumat svým majestátem.
"Navíc právě na tomto místě vlaky příliš rychle jezdit stejně nemohou."
Tady to vidím naopak. Vlak se umí přiřítit kure... ďábelsky rychle. Půjdeš s kolem přes kolej, vypadne Ti kapesník, shýbneš se a šátráš mezi pražci, bum. V lepším případě jsi mrtvý, v horším případě jsi třeba bez rukou a máš v ústavu možnost zažít, jak Ti ta krásná sympatická blonďatá sestřička... utírá zadek.
"Dá se jít z posledního nástupiště přes jednu kolej (je tam přechod přes koleje). Je to ale zakázané a občas tak chytaj policajti."
P. jsou z., nic nového pod S.
"A dělají dobře ty policajti. Chválím."
O Sancta simplicitas!
"Navíc objížďka pro cyklistu znamená ztratit nějaké dve tři minuty času."
Richtig. I když jsem tam nechtěl jet na kole. Celá akce "Přes perón na stezku" má jiný podtext. Nová přítelka se uvolila věnovat mi celé dvě hodiny vzácného času s tím, že chce jít v Praze na procházku, nejlépe do parku, chce po cestě vidět něco zajímavého a musí to být od metra k metru. Takže jsem vymyslel, že ji vezmu po stezce A25 ze Seifertovy ulice na Vítkov, eventuelně si projít Starý Vítkovský tunel, procházka na Pražačce a návrat z Tachovského náměstí Žižkovským tunelem na Křižíkovu. Dle aplikace Mapy.cz teď vidím, že by to mělo být z Hlaváku asi 6 km. Trochu dost na dvě hodiny, má-li se stihnout nějaké to hledění do očí v parku. Buď vypustíme Starý Vítkovský tunel, anebo naopak, po jeho průchodu už se nevrátíme na Pražačku a seběhneme na Invalidovnu.
Doufám jen, že ta A25 je i pro pěší, nerad bych tam vyvolal animozitu u cyklistů. Průchod z nástupiště na Hlavním nádraží přímo na stezku měl být zpestřením trasy, na základě došlých příspěvků od toho upustím.
Resumé: děkuji za názory, byly přínosné, diskuse splnila účel.
Tak musíme doufat, že nová přítelka přežije místní návody ve zdraví, pokud se je přece jenom pokusí vzít za bernou minci.
A splnila, právě zjišťuji kam poslat mail, že je tam díra v oplocení, on ten občanský aktivismus je , himbajs, vlastně docela zajímavá věc.
A nebojte taky tam napíšu, že by mohli zapracovat na podchodu skrz :D
To bude nějaký SŽDC. Ale myslím, že ta oprava rychle vezme za své.
BTW: obvykle to objíždím. Po chodníku, po kterém nesmím, tramvajovým podjezdem, kam nesmím a "parkem", kam také s kolem nesmím. Mašírování přes peron a podchod mě totiž zoufale nebaví.
> Tak musíme doufat, že nová přítelka přežije místní návody ve zdraví, pokud se je přece jenom pokusí vzít za bernou minci.
Nápodobně pro přítelku, která se rozhodne jet na nádraží na kole a přečte si, jak újezďák nemá problém u Bulhara.
Vidím, že si s uvedenými možnostmi poradíš :o)))
Jen bych si ještě dovolila doporučit typ na výlet - já osobně bych na Hlaváku vlezla co nejrychleji do metra a odjela bych do Holešovic - tam je to kousek k Vltavě a podle ní se dá velmi příjemně dojít na Císařák ke koním a po druhé straně zase zpět.
Event. se nabízí Stromovka.
Klidných míst k hledění z oka do oka tam také najdeš spousta a myslím že budou i klidnější než na té Pražačce.
Ne, nechci ti do toho nijak kecat - je to jen můj náhled co bych dělala já.
Tak pár opravdu klidných míst bych ve Stromovce znal... :-P
Z Nádrholu to je do Stromovky docela daleko.
Dyť říkám - přiblížit se metrem na Holešovice.
Dyť píšu, že NádrHol je od Stromovky daleko.
Jo aha. Já ty zkratky zas tolik neovládám :o)))
Jinak to ale bude zřejmě tím, že já říkám Stromovka všemu zelenému podél Vltavy až k nádraží. Ano, máš pravdu, je to chybně.
Cssss, to seš jako z Prahy, jo? Málem jsem zapomněl, žádná Stromovka, ale Juldafulda, cifix.
Navíc, formálně, se od NádrHolu k řece nesmí, je tam staveniště čističky. Formálně. Nic se tam neděje. Ale bez ohledu na to mi ten úsek přijde příliš dlouhý a příliš nudný.
Císařák? Jako řez?? Marjápanno! Je opravdu rozumné probírat toto téma na druhém randeti? Či už sú dnes také postupy?
Mohu se zeptat kolik máte najeto kilometrů? https://goo.gl/maps/BoUWJxNBn9E2
Tento link funguje o něco lépe. http://dopice.sk/fjD
Tohle si neodpustím. Taková tematická.
Jak to mají krásně zabezpečené, aby jim ten vlak nemohl přeříznout ty hadice.
Kamarádi, hlavní trať na Budějovice, průběžné koleje bez výhybek, úrovňový přechod přes několik kolejí. Tam musí bejt za rok mrtvejch!
Na podbrdských nádražích jsou většinou vybudované podchody pod tratí. Aby skrz ně vůbec někdo chodil, tak tam jsou všude cedule o zákazu chůze přes trať a výpravčí, když někoho vidí, tak nadává. Jinak by tu investici neospravedlnili.
... kušuj už!
Proč? Tohle téma je jasně o nádražních přechodech pro chodce. Chceme si ho užít po té otravné nudě posledních měsíců s islámem, který některým úplně zatemnil mozek.
Mě to přišlo jako hon na ´újezďáka´, který to myslel dobře, ale nebyl správně pochopen ...
8-)
Myslel to dobře a byl pochopen naprosto správně. Tvrdil, že kdo přechází přes vlakové koleje na nádraží ten riskuje smrt a jeho štve, že pak nejezdí vlaky.
hele chcete sem nahrát nějaké šťavnaté záběry přejetých?
A nabouraných v autě... a utopených... Mohl by člověk vůbec vylézt z postele?
V posteli bych raději vůbec nezůstával. Uvědomuješ si kolik lidí už v posteli zemřelo? Myslím, že by se postele měly zakázat prodávat, to je hrozně smrtelnej nábytek.
Tohle nebyl dobrý příklad. Tohle už neplatí. Dnes je o kus dál nové nástupiště, nevedou k němu žádné služební přejezdy (přechody) a přístup je jedině podchodem. Ve zbytku nádraží jsou vybagrované koleje a zuří modernizace koridoru Praha - České Budějovice - Linz.
No dobře, tak třeba Mladá Boleslav.
https://www.youtube.com/watch?v=NwVxQhA07ow
Když už tady probíráme ty přechody. V roce 2014 byly na trati Dolní Poustevna - Šluknov - Rumburk rekonstruovány všechny přechody a to včetně těch, které jsou na cestě jen do jednoho domu, či se nacházejí někde na lesní cestě. Všechny přejezdy byly osazeny blikači, bohužel ve Šluknově udělali downgrade a místo přejezdu se závorami tam teď je jen ten blikač a řada nehod, protože tam řidiči asi rádi riskují. Ale o to mi teď nejde. Jediný přejezd, který zůstal bez blikače je na poměrně rušné komunikace Vilémov - Karlín (jezdí tam m.j. linkové autobusy a je tam v jednom směru špatně vidět na trať, takže je tam stopka)
https://goo.gl/maps/4RbBGzjAGYL2
Když jsem pátral, proč zrovna tam není blikač, zjistil jsem, že na ten přejezd ZAPOMNĚLI!