Pánové odborníci, prosím o radu ohledně fitness kola - preference černá barva, diskové brzdy, cena okolo 15 (max do 20), rám L. Vytipoval jsem:
Trek 7.2 FX Disc cca 15000
Pells DEMON Comp cca 15000 (bez disků, Pells nemá)
Specialized Sirrus Sport Disc 2016 cca 19000 (dražší trochu než byl plán)
Které byste volili? Udělám chybu s Trek? Nebo úplně jiné? Nebo má smysl si připlatit 5000 do dalšího levelu? Díky moc předem.
Osobně bych si tohle kolečko nevybral:
- na fitko má široké pláště (35), zřejmě tedy širší ráfky,
- převody 3 x 8 (volil bych raději kompakt 2 x 10),
- mechanické kotoučovky (volil bych hydraulické).
Raději bych si - pokud je možné - připlatil.
Co si představujete pod pojmem "fitness kolo"?
Pokud vám jde o to, udržet si trochu kondici, pak si myslím, že to kolo nemusí být žádná hvězda. Mi věrně slouží trek od Authora za jedenáctku. Dojede, kam ušlapu, a nemyslím si, že i kdyby byl pozlacnej a za sto litrů, že by dojel dál. Obyčejný kolo 3x8 s normálníma ráfkovejma brzdama, odpruženou vidlici bych klidně oželela, stejně to nepoznám, akorát je to těžší. Jezdím prakticky denně "fitness" hodinku, o víkendu dvě tři hodinky a kolik ujedu, záleží na formě a profilu trati, při celodenním výletu s přestávkama ujedu dost na to, aby mi to stačilo a nemám pocit, že bych potřebovala něco jinýho. Akorát jsem zřejmě slabší konstituce, tak když už jsem to ojezdila, vyměním převodníky a kazetu za lehčí převody už je mám nachystaný na stole), do větších kopců je to na mě moc těžký a nějak jsem to za celý ty leta nedokázala tréninkem vylepšit. Ale že bych měla pocit, že mi třeba nestačej brzdy, nebo že by se to nějak kazilo, teda nemám. Občas to ostříkám hadicou, namažu řeťaz a jezdím.
Já být prodejce dražších kol, spáchám na tě atentát :-)
A myslíš, že ty dražší kola lepší jezděj? Mi akorát přijde, že čím víc vymožeností, tím víc musíš něco štelovat, akorát se to může polámat a místo jěždění furt ladíš. Já na to nemám čas, já su ráda, když se mi ta hodina denně vydaří (teď už mám po ptákách, v noci jezdit nebudu) a když urvu ty tři hodiny v so-ne. Mám dost jiné práce.
Dražší kola jsou opravdu kvalitnější a méně náročná na údržbu, i o něco líp jezdí, ale podle mě začíná být aktuální schopnost se o kolo postarat vlastními silami, což je u těch dražších obtížnější.
Edit: odpružení též dodnes statečně ignoruju jakožto další potenciální zdroj poruch.
CHa, koukej, jakýho záložáka jsem si s veškerou výstrojí a novejma převodníkama pořídila za čtyřku (brašny jsou z araba, ty jsem nepořizovala). Sice vzadu jen šestikolečko, ale na šontačku dobrej. Světla na baterii, stojník, nosník, zadní blatník, rohy, držák na fašku... něco se našlo v dílně, něco na aukru a jakej je to fešák. Akorát musím někde splašit špunty do řidítek a nemá chybu.
Už můžu araba odvézt na repasi.
Eště teda tu fotku :))
Pánové a dámo, díky moc za reakce. Docela rád bych to zvlášť mezi Trekem a Pells rozštípnul, kolo si přeci jen nekupuju na rok tak neudělat zbytečnou chybu... Je fakt že Pells vypadá asi s osazením líp, nemá ale diskové brzdy, nevím nakolik problematické jsou mechanické (?), ale ten nápad mít kotouče zase není až tak úplně jen rozmar - v létě se mi při sjíždění dlouhého prudkého kopce na druhou stranu Šumavy opravdu stalo, že se ráfky od brždění normálními zahřály tak až mi praskla přední duše, nic moc a u disků to snad nehrozí...
Tak jaké vybrat?
Neumíš brzdit.
Pokud nevážíš 140 kilo nebo nevozíš 50kg bagáže, tak by neměl být s véčky problém.
A pokud neumíš brzdit, bez problémů "uvaříš" i kotoučovky.
Klasické fitnes kolo, je postavené na silničním rámu. Tedy silniční brzdy, krátký rám bez jakýchkoliv návarek na blatníky nebo nosič, převody 2x9(8,10,11).
Asi bys měl nejdřív napsat, jaká je tvoje představa, kde jezdíš a kolik toho hodláš najezdit.
Bagáže bylo dost - několikadenní cesta do Berchtesgadenu přes Salcburk... A 45 stupňů ve stínu k tomu.
Ale o to nejde, představa: Výletování okolo bydliště nebo někam s dětma a 1x ročně výprava cca 400 km několik dní tak po 100 km. Abych se zbytečně nedřel na silnici na konci těch 100 už se to pozná, zároveň aby šel štěrk nebo lehký terén po cyklostezkách, přes pařezy nejezdím... Author Stratos 2002 už nějak nestačí.
Pokud nechceš "berany", tak je pro tebe ideální krosové kolo. Potřebuješ možnost montáže nosiče a blatníků, širší pláště i lehčí převody.
Už jsi nějaké fitnes kolo vyzkoušel?
Kolo bary2 je za ty prachy boží, ale to už jsi prošvihl :-)
Když nějaký čas počkáš, někdo ti určitě poradí lépe.
Zase edit: To dřevo je bukový?
Doufám, že sedlo není stejné značky jako rám...;-)
Tak to můžeš i jako neprodejce kol. I nedražších... ;-)))
Tak to můžu i tebe :-)
Ale on chce fitnes kolo a ne trekové a to je přece jen poněkud rozdíl a ponekud odlišné ježdění a použití od výletního poflakování na treku.
Ve skutečnosti tedy potřebuje několik kol.
Jedno na fitnes, jedno na výletní poflakování, jedno do terénu, jedno do města....
Ovšem tyto drobné nuance dokáže rozlišit jen skutečný odborník. Asi jsem nějak pozadu, když vystačím s jedním kolem.
To je ale hrozná představa. Vyberu si jedno ze svých deseti kol ,jedu a za chvíli se začnu užírat představou, zda je toto kolo pro můj momentální styl to nejoptimálnější a zda je potažmo moje jízda plnohodnotná. Přijíždím domů z děsivým traumatem, že můj výkon dnes nebyl stoprocentní díky špatnému výběru kola.
to už je vyšší level ježdění, na to každý nemá. Ale jsou ještě další stupně, ty už jsou opravdu jen pro někoho
Jasně, chápu. V tomhle životě už se asi na ten vyšší level ježdění nedostanu. O těch dalších stupních ani nemluvě. Ani ve snu bych se neodvážil poměřovat se s některými místními velmistry cyklojízdy.
co tě žere? :-D
Co je divnýho, že na silničce si to moc neužívám v kamenitém terénu a na fullovi se špalkama je to nic moc na dlouhý rovný asfaltce. Myslím, že třeba tenhle rozdíl bys byl schopnej poznat i ty. Ale nechci tě přeceňovat ;-)
Já ti to neberu jezdi si na čem chceš kde chceš. Jak říkám, já jsem holt na tom nižším levelu, používám jen jedno kolo, dojedu ale vždy kam potřebuju. Ale asi bych tě přeceňoval, kdybych chtěl abys pochopil pointu toho co jsem psal. O ježdění na silničce po kamení vůbec nebyla řeč.
že ses nad tím teda tak okázale pozastavoval ?
Ještě jednou pro natvrdlé. O ježdění na silničce po kamení vůbec nebyla řeč.
;-) natvrdle jsi působil ty, tak jsem si dovolil maličko názornější příklad.
Tak ještě jednou, protože ty jsi asi extra natvrdlej.
Chceš mě poučovat, že silnička je na silnici a full do terénu, pointa toho, co jsem napsal je ale úplně jiná. Než začneš dělat chytrýho, měl by sis nejdříve pořádně přečíst , co kdo napsal a srovnat si to v hlavě, než zareaguješ nějakým blábolem.
Myslíš tohle ? :
http://www.nakole.cz/diskuse/20207-jake-fitness...
"Ve skutečnosti tedy potřebuje několik kol.
Jedno na fitnes, jedno na výletní poflakování, jedno do terénu, jedno do města....
Ovšem tyto drobné nuance dokáže rozlišit jen skutečný odborník. Asi jsem nějak pozadu, když vystačím s jedním kolem."
Vzal jsem jen dvě krajní polohy z TVÉHO příspěvku a zeptal se, co je na tom divného. Neumíš číst, nechápeš, nebo s čím máš problém ?
Jo já už asi chápu. Ten terén u posledního tebou zmíněného kola. Pro mnoho "šampónů" s Lefty za 100tKč je terénem asfalt na jizerském hřebeni, tak pak je i pochopitelné, že jsou ta kola vzájemně zastupitelná a dá se všude jezdit plnohodnotně na jediném. :-))
Nechápeš vůbec a jsi úplně mimo mísu.
Pointa toho co jsem s lehkou ironií napsal, jak už asi všichni kromě tebe pochopili, je, že někdo potřebuje ke spokojenosti různá kola pro různé příležitosti, tedy třeba silničku na silnici, fulla do terénu apod. Pak jsem s lehkou ironií vůči sobě samému napsal, že já mám pouze jedno kolo a to je vše.
Jinak co se týče tvé hloupé invektivy- opravdu nepatřím mezi šampóny s Lefty za 100 t. a zrovna na jizerském hřebeni jsem nikdy nebyl.
Jen mi prostě stačí ke štěstí jedno krosový kolo, na kterým projedu všude kde potřebuju, můžu na něm jet na kochací výlet nebo si dát do těla.
Když ti jedno kolo stačí...
Ale čím víc kol, tím víc cyklista. :-))
Ale zkrátka někteří to mají jinak než ty. Kros je zkrátka kompromis se všemi + a -.
Ale jo, vždyť já to tak beru, když má někdo tu potřebu a chuť investovat víc času a peněz do víc kol, je to jeho věc, jen jsem napsal svůj pohled na věc s drobnou nadsázkou a hned se zase z hovna dělá věda.
Já tu potřebu nemám, pro moje ježdění mi to přijde zbytečný a to je celý.
Co je to za pitomost, ze silnicka je na sionici? Vsak se s ni da normalne i v terenu. Tak jako se skladackou
Jo proč ne, když chceš jezdit po lese na skládačce jezdi si, je to tvoje věc, každej má nějaký to hobby.
to víš, někdo jako hobby jezdí, a někdo kváká na fóru. tak já zůstanu u ježdění a ty jsi užij to druhé :-)
Pokud jde o to kvákání na fóru:
Bruca - 3759 příspěvků
OVG - 134 příspěvků
Oba registrace 2012.
Vypadá to, že jsi jasnej vítěz.
Když vidím to číslo, začínám tě podezírat, že ježdění pro samé kvákání ani nemůžeš stíhat.
:-P
to je fakt, letos to nějak nestíhám. zatím jen 6000 km. a k tomu svatbu.
a co ty, kecko? :-D
Od svatby ti budeme uznávat i kilometry tvé (druhé drahé) polovičky :-)
Hmm to čumim co?
Víš já na tyhle čísla moc nekoukám, spíš mi jde o to dostat se občas na nějaký zajímavý místo nebo kopec a udržet se trochu v kondici.
Jestli ti to udělá dobře tak i když to nevim přesně, mám zcela určitě najeto o dost míň, ale rozdíl zas není až tak propastnej jako u toho kvákání na fóru.
můžu já za to, že si většinu roku nevzpomeneš, jaké máš heslo?
O.K. tak jsme se zasmáli, ale stručně řečeno, asi není úplně na místě, abys ty mě psal něco o kvákání na fóru, když se podíváš na ty čísla.
Nemám šanci tě dohnat. Jsi zřejmě zdatný cyklista, ale ještě zdatnější žvanil.
Zatim na tom slusne pracujes...
Docela by me zajimalo, kdo se z tebe po case vyklube...
V tomhle musím souhlasit, osobně si taky si vystačím s jedním kolem (kros). Je sice pravdou, že občas mám takový nutkání pokukovat po jiných kolech, ale...
Mimo to se dá krosový kolo ladit různými směry výměnou několika komponentů, a to víc do terénu, nebo na silnici a rozhodně to nemusí být jen kolo na "rekreační poflakování," jak psal někde Lelek. Pravda nikdy z toho nebude plnohodnotná silnička, nebo MTB, ale rozhodně lze velmi snadno a za relativně malý peníz rozšířit možnosti tohoto kola.
Ale zas je to jen o kompromisu a na úkor komfortu a "užití si". Na treku občas vlítnu i do terénu (třeba letos na podzimní s drakama na MTB kolem Vltavy). Nebo jsem na trekovi jel vloni asfaltovou čtyřiadvácu. Oboje se bez větších problémů dá. Ale fakt to není to ono.
Přitom na treka nedám dopustit a taky na něm nalítám nemálo.
O kompromisu ten kros bezpochyby je, vo tym žádná. Ale at' tak či tak, pořád tohle kolo skýtá určitý pohodlí. Mně třeba taky láká silnička, ta představa, jak to asi jede, ale to nepohodlí a stav silnic mně definitivně odrazuje. Taky nechci jet jen po silnicích v provozu.
MTB v terénu je určitě super, ale mně zas třeba jízda v extrémních podmínkách nějak neláká, taky to chce asi pořádnou fyzičku.
No a tak pro takový týpky, jako jsem třeba já, vychází nejlíp ten kros - pohodlně se povozit, dát si i trochu do těla za cenu jednoho ;-)
Když nepočítám dávný mládí, tak na treku jsem před nějakými devíti lety začínal a dost dlouho drandil jen na něm. Pro nabrání páry před terénem určitě dobrý. Ten terén by tě nejspíš taky začal bavit, ale s přiměřeným kolem. Fakt to dost limituje. Já do toho skočil po nohách. Koupil fulla a až pak začal objevovat, kam všude se s ním dá pohodlně vjet :-)
A silnička je o dost omezeném a důsledném výběru známých a vytipovaných tras. Jinak je to očistec. zase se ti ale za to královsky odmění úplně jiným svezením. A nenech se mejlit, není to o nepohodlí, to nemám rád :-)
No opomenul jsem pravda zmínit ještě další aspekty, proč někteří máme jen jedno kolo:
1.pořízení i provozování více kol je finančně náročnější záležitost
2.mnozí nemají prostory ke skladování více kol, zejména pokud vlastní kola ještě další rodinní příslušníci
3.údržba a servis jednoho kola není tolik časově náročná
Na mě osobně se vztahuje zejména 1. a 3. bod, ale co se třeba týká jízdy na MTB v terénu, tak je tu ještě jedna věc - nemůžu si dovolit se coby živitel rodiny zrasit, to bych si musel platit sakra dobrý pojištění, ale to si zas nemůžu dovolit, právě protože živím rodinu. Ale abych se jenom nevymlouval na finanční stránku věci, tak mně na ten terén taky tak trochu chybí koule..;-)
Terén ale přeci neznamená, že to bezhlavě musím pustit vejtahovou šachtou dolů... Proti většině takových střelců jezdím vyloženě připosraně a nejeden úsek i radši seškobrtám, než se zrakvil. Ale furt je fůra naprosto bezpečně jetelnejch tras, které si na mtb vyloženě užívám a kde bych se na treku sice prokodrcal, ale víceméně jen z nutnosti protrápil.
S místem je problém. Proto byl tohle požadavek č. 1, když jsem se stěhoval, i s ohledem na motorové miláčky.
Finančně je to sice náročnější, ale když se zvolí priority... Zas třeba nemusím na dovolené s CK, nevymetám nóbl lokály, neobměňuju mobily, auta a elektroniku podle roku výroby (nejhůř předloňské !), ale podle stavu a funkčnosti. No a když si i servis udělám sám, tak se to dá v pohodě zvládat.
Servis a údržba dnešních kol je lahůůůdka a práce na chvilku - proti nepřetržitému martýriu s někdejším Favoritem...
No to je krásný slovo "jetelnejch," Dobrovský by měl radost:-)
Když na ten první něco zdánlivě krkolomnýho protáhne bez ztráty kytičky, tak na druhýho jen zařve "jetel !" - a ten ví, že se už nemusí rozmejšlet :-)
Trekové kolo, ale není nic jiného než rekreační poflakování. To, že se někdo při jízdě na treku zapotí, znamená jen že dře jako kůň. Nic víc. Kdyby takle dřel na sportovních (speciálech) kolech, tak pojede jinak, víc se vyblbne, víc to baví.
Trek je kompromisní kolo na kterém se jezdí vesměs jen rekreačně.
...rekreační poflakování...dře jako kůň..to si nějak protiřečí, ne? ;-)
Ale k věci: proč by nutně muselo cyklistu víc bavit ježdění na speciálech? Já si třeba nedovedu představit bejt třeba 7 hodin v sedle silničky, bylo by to pro mě víc peklo, než zábava - naopak na krosu to může bavit ještě dýl. Podobně MTB, pro každýho není zábavné lítat přes kameny a kořeny, cestou necestou....
Ježdění na krosu mě pořád i po letech baví a ani si nemyslím, že bych se na něm dřel jak mezek, nebo se naopak jen flákal. To, že se na krosových kolech nezávodí ještě přece neznamená, že se používá k objetí rybníka a následné zakotvení na restaurační zahrádce. A troufnu si tvrdit, že mnozí majitelé těchto kol nasportují mnohem více, než třeba někteří "držitelé" nablýskaných a technicky dokonalých celopér.
Každý kolo má svoje, lítám na všech třech zhruba nastejno (spíš pocitově, kilometrově ani časově se nedají snadno srovnávat). Ale proč myslíš, že 7 hodin na silničce je horších, než 7 na treku ? Jo, sedíš víc po starostovsku, ale zas na silničce to víc vodsejpá, menší hrboly jen přeletíš, místo těžkopádného stepování. Chce to zatracovat až po důkladnějším ozkoušení, porovnání a posouzení.
Vzpomínky na Favorita ;-)
Hmmm, tak to se nedivím. Ale sedm hodin v Trabantu nebo Š105 se taky nedá srovnávat s dnešním standardem :-)
Nezatracuju jiný druhy kol, to rozhodně ne. Jen chci říct, že vybít energii a užít si to můžu i na kole, který není nějak spešl do terénu, nebo na silnici. Prostě se rád projedu na čerstvým vzduchu a tam, kde to jde šupnu do lesa na slušnou cestu. Se silničkou jet jinde, než na rovným asfaltu si fakt neumím představit, ani dlouhou dobu v jejím sedle - posez, cítit každej kamínek na cestě, čučet jen před sebe...Naopak na krosu mě ten čas utíká až moc rychle, páč se vezu jak starosta, kochám se okolím, v létě i pěknejma babama ...;-) Prostě sport i relax zároveň, než jen sledovat tacháč, tepovou frekvenci, nebo v terénu kořeny a šutráky...
Máš zkreslený představy. I na treku můžu letět zahryznutej do představce a na horácovi, nebo žiletce se kochat.
To asi jo, ale kros je na kochací relax jízdu přímo určenej a stavěnej. Na horácovi ( i na silničce) se ta kochačka (pokud nejedeš po rovnejch cestách) může pěkně vymstít, nebo ne?
Proč ? Na celopéru, pokud někde vyloženě nedivočíš a zbytečně neriskuješ, tak je to úplně v pohodě. To kolo je mnohem stabilnější a obratnější. Široké gumy a odpružení leccos odpustí.
Na žiletce musíš být pozornější a předvýdavější, protože je o dost rychlejší. Ale když se jen tak posouváš podobně rychle jako na treku, tak s daleko menší námahou a stejně bezpečně.
Ale vždyť nepíšeš nic jiného než já, potvrzuješ co jsem napsal. Jenom ty místo treku jezdíš na krosu. Ono mezi trekem a krosem není až tak velký rozdíl, krosové kolo není použité jako sportovní náčiní. Jenom nevěřím, že na krosu jedeš tak jak se na něm sportovně jezdí. To bys nevydržel dál než nějaké 2 hodiny. Pokud na něm jedeš třeba 7 hodin, tak se na něm jen tak rekreačně poflakuješ :-)
2hodiny ostré jízdy, nebo 7 hodin poflakování...nevyjde to nakonec na stejno? ;-) A co třeba když pojedu 2 hod'ky na plno na krosu, nebo na silničce, kdy si víc máknu?;-) Jistě, na silničce určitě dojedu dál, budu mít lepší průměr, ale vypotím toho asi stejně.
Ale to je podstatný rozdíl jestli jedeš na sportovním kole naplno nějaký krátký čas proti tomu, když na tom kole se budeš poflakovat řadu hodin. A když pojedeš naplno 2 hodiny, tak myslím, že vydáš o dost víc energie než když třeba 7 nebo i víc hodin.
Určitě si viděl jak vypadají silničáři po půlhodinové časovce a po 6 hodinovém etapovém závodě, co myslíš, kdy jsou výrazně víc zrychtovanější?
Podívej se jak, kde a jakým způsobem jezdí lidí na trekových kolech. Drtivá většina na nich jede "starostovsky" na výlet a docela slušně se poflakují. Pár jedinců malinko víc šlape, ale i tak to je jen rekreační poflakování.
To, že někde nějaký jedinec jezdí na treku opravdu naplno a ryze sportovně, je opravdu hodně vzácný úkaz. Na treku fakt moc sportovně jezdit nejde, to kolo na to není stavěné. Na tom kole se na silnici zbytečně moc nadřeš, v terénu zrovna tak a navíc mnoho úseků nezvládneš, totéž platí i pro krosové trasy. Krosové kolo je takový univerzál pro rekreační odpočinkové jízdy, případně i pro ježdění do práce.
No, silničáři teda většinou švihaj, to je fakt, ale těch na horácích zas tolik není, kteří fakt poctivě makají v terénu. Hodně se jich jen tak vozí po asfaltu a zpevněných cestách, do terénu ani náhodou (přece si ho nezaserou) a MTB mají víceméně kvůli "publiku" a vlastnímu pocitu, že jim to takhle víc sekne, než na "dědkovským" treku. Sám znám několik takových jedinců a dost jich i potkávám.
No, aspoň je víc klidu a pohodlíčka na "bočních" cestách a pěšinkách :-)
To švihání na silničkách dělá jen dojem. To kolo pěkně frčí samo o sobě, navíc se na něm běžně točí vyšší frekvence. takže to vypadá jako děsnej hukot. No a člověka to snadno strhne k palbě. Kdo už se ale vyblbnul a hlavně nabral nějakou zkušenost, aby odhadnul a udržel rozumný tempo, tak se neuštve.
Ono taky časem může bejt všechno jinak, kdo ví - třeba tady budu jednou básnit o jízdě na silničce, nebo celopéru v pořádným terénu ;-)
Rondu už jsi potkal?
Pochybuju, to by musel jezdit někde v okolí Brna, nebo někde po JM kraji. A i kdybych do něj narazil, tak bych stejně nevěděl, že je to on, páč ho neznám.
Asi nejblíž jsem jezdíval v Adamově a pak u Rajhradu :-)
Ne, Ronda je přece smyšlená postava. Něco jako Batman. :-))))
Běda, jsem prozrazen...
A kdo ho tady "dabuje?" :-)
Ronda je pán v modrém, poznávací znamení vypadá stejně jako Lelek.
No to je v háji tak ono je jen na ježdění do práce a na poflakování a já jsem si občas myslel na některejch kopcích, že to byl i sportovní výkon, asi to kolo vrátim.
I metr piv může být sportovní výkon ! :-))
jasně i jízda na válcích
Kdybys napsal šachy, tak to má smysl. Ale tomuhle nějak nerozumím.
A proč se ptáš kolegy, jestli mě potkal ? Asi ještě ne. Mnozí jiní ano. Dáme někde kolečko ?
Jízda na válcích je taky sportovní výkon ne ?
Asi větší než sezení u šachů.
Kolečko nejspíš nedáme, asi bych ti nestačil, nemám tolik natrénováno a mám jen poflakovací kolo. Patrně bychom asi měli problém i se sladěním trasy.
Já mám taky poflakovací kolo. A kudy jezdím víš.
No taky jsem musel přehodnotit to ježdění na krosu za ta léta - já bláhový si vždycky myslel, že sportuju, zlepšuju si fyzičku, dávám si do těla.... ale všechno bylo zbytečný, páč jsem se vlastně jenom poflakoval :-)
Já psal o treku, tam to platí určitě.
Jestli ses poflakoval na krosce nevim, ale jestli si po letech ježdění usoudil, že ano, tak asi jo :-)
A dyt' je to nakonec jedno, hlavně že to baví :-)
Jestli jsi si udělal žízeň (na pivo), tak ježdění splnilo svůj smysl. :-))
No a o tom píšu celou dobu :-)
To je hrůza, jsem tedy doživotně odsouzen k rekreačnímu poflakování. Moje jízda nikdy nedosáhne kvalit jízdy Lelka nebo Rondy.
Tak s tím něco dělej, když to tak nechceš, je to jen na tobě.
Nevypadám sice jako vy dva závodníci, ale zase vypadám jako starosta, to vlastně taky neni špatný.
Určitě ne, velmi podobně vypadá asi tak 95 % všech lidí co jezdí na treku, já mezi ně samozřejmě patřím taky a jsem s tím docela spokojený.
A na to si přišel jak, že potřebuje víc kolo. Chce jen jedno, fitness, nic jiného, tak proč další?
Tobě stačí jedno, jemu možné taky, kvůli tomu ale nemusí být pozadu.
Netvrdím, že je pozadu, psal jsem to o sobě.
Když myslíš, i když pořád nevim proč, vyvracet ti to nebudu :-)
Já jenom, že to trochu překrucuješ.
Co překrucuju?
Ty napíšeš cos napsal a já to překrucuju? Tak jak to je?
Ty máš jedno kolo a myslíš si, že si pozadu. Tak ano nebo ne?
Teď jsi to napsal správně, piš jenom krátký věty a ono to půjde.
Ale furt ještě nevim proč si to myslíš.
Trek od Authora je ještě dost velká marnivost, Tomšíček projel celou Afrikou z Kapskýho města do Česka na starým Favoritu. A Howgh taky zpočátku, sponzorů nemaje, nejezdil na bůhvíčem a bagáž vozil v igelitkách. :-)
Muj bracha toho Demona od Pellsu ma a tvari se docela spokojene. Kolo ma lehci jak ja, sadu ma tusim Deore 3x9. Plaste tam muze dat sirsi nebo uzsi, pevna vidle je delsi, pry je to pripravene, aby se dala vymenit za nejakou odpruzenou. Navarky na kotoucovky to ma taky, ale mel jsem pocit, ze mu ty vecka brzdi lip nez me mechanicke kotoucovky. Ale pomerime to, az bude mrznout nebo bude mit mokre rafky :))
Díky všem za tipy!
Fitness jsem zatím nezkoušel, asi půjde i o to, jestli je to vhodné pro moje spíš rekreační užití (v sezóně výjezdy po silnicích a cyklostezkách okolo města, víkendy nebo dovolená s rodinou (dětmi) a koly, jednou ročně něco delšího s bagáží. Právě tam s námi jezdí člověk co má kolo postavené na silničním rámu Specialized (ale za 70, ne za 15), nandá na sedlovku nosič a brašny a vždycky si libuje, jak mu to pěkně jede jako na krosu ale bez zbytečného odporu a váhy, což mi přišlo OK...
Kdybych to nechtěl řešit a střelil od boku koupím ten Trek ale zase bych nerad udělal zbytečnou chybu (osazení, dostupnost při servisu atd.). Pells taky nevypadá špatně - holt je to otázka, zvlášť v podstatě pro laika. Každopádně díky.
za sebe, pokud chceš "rovná" řidítka a ne berany, bych řekl vzít nějakého lehčího treka a pichnout na to lehká kola a silniční úzké pláště. možná by tak stačilo osadit i současné kolo, případně vyměnit kazetu za "silniční"
pokud bys chtěl berany, tak bych sáhl po nějaké cyklokrosce. dáš tenké pláště a máš skorosilničku, dáš silné a projedeš taky ledacos.
ale každý ti poradí něco jiného, ideální si na to někde moct sednout, ozkoušet, co ti padne.
mám koupené fitness kolo z bikegallery, stálo 15.000-16.000,- už nevím přesně, koukněte na jejich stránky
Maruško musím Tě přátelsky varovat. Věta " koukněte na stránky" vyvolává u některých jedinců syndrom ohrožení těchto počestných stránek skrytou reklamou.
Jenže tohle není skrytá, ale naprosto jasná a zřejmá reklama a ještě dost ubohá.
"Kola z bikegallery, to jsou ta správná kola právě pro Vás!"