Nedá mně to abych se nezeptal jak náročné by tohle bylo vyrobit v podobné verzi z invalidního vozíku u nás.
Např tohle je luxus
https://www.youtube.com/watch?v=yUNPFF8Zf4Y
A další
https://www.youtube.com/watch?v=TrPatCNj9a0
https://www.youtube.com/watch?v=QylyfA6kM9Y
https://www.youtube.com/watch?v=U6IPCFyCeLQ
Bez podobných strojů už se asi na jaře nikam nepodívám.
Za peníze v Praze dům, ve Vídni dva.
K prvnímu odkazu - ta přední část asi moc složitá nebude, daleko vychytanější ale bude ten samotnej vozejk s posuvnou nápravou. To asi nebude žádná láce. Ale vypadá to fakt dobře.
Tak zrovna to první bych mít nemusel.
Mně jde o ten mechanismus převodu na to přední kolo.
Dokonce jsem někde zahlédl že je tam i přehazka.
Tam by asi problém nebyl. Je to jen štangle s napevno přivařenou vidlicí a nahoře "šlapacím" středem. Natláskat tam přehazku, nebo i tu elektriku je určitě brnkačka, Horší to bude s přenosem síly na silnici. Jen tak to připřáhnout před vozík je problém. To by jelo asi jen za ideálních podmínek s lehkým člobrdou. Jinak by to hnaný kolo hrabalo a nezabíralo. Proto tam mají to nadzvednutí předku a zas kvůli geometrii a převrácení to natažení zadku.
Já bych ty malé balanční kolečka řešil skládací, tím by se nic zvedat nemuselo.
Taky by mně to stačilo jen jednoúčelové pro jetdění s pohonem a složení do sklepní koje.
Tím bych řešil pohon přímo jen na zadní kolo.
Problém je to vše vymyslet a realizovat.
Tady to máš v hodně moc jednoduché verzi. Ale docela mě v závěru videa poděsila ta strašně špatná ovladatelnost a stabilita na nerovnostech. Bude to jak u dobrýho a špatnýho bicyklu, geometrie rozhoduje. A tu je potřeba vychytat.
http://hobby.idnes.cz/hadbike-stavba-0pf-/hobby...
Jo tohle už jsem viděl ale myslím že by to šlo i lépe:-)
Má koncepce je to provést pomocí toho vozíku ale s pohonem zadního kola včetně převodů.
Ta přední stavba co nejednoduší jen pro dostatečnou stabilitu a řízení nic víc.
Řazení a brzdy by byly součástí vozíku.
Ta přední stavba nesmí být takhle jednoduše naležato. To se pak přední kolo jen vyvrací, místo aby udávalo směr.
Spíš bych viděl dopředu něco jako přední část lehokola se spodním řízením, nebo předek těch holandských nákladních. Prostě předsunutá klasická "stojatá" vidlice s nějakou dvacítkou kolem, řízeným přes spojovačku a kloubek.
Hnát zadek by bylo trošku rizikový, zvlášť někde do kopce, nebo na nějaký nájezd. Mělo by to větší tendenci "stavět se na zadní" a převracet se.
Tak mě napadlo, že tady by se dali uplatnit místní stavitelé lehokol, jinak ty dopomocné pohony nejsou z hlediska přenosu síly asi nejvhodnější na nejméně zatíženém kolečku vepředu, ale bude to asi nejbezpečnější. Jako finesu bych tedy viděl tu řiditelnou oj, jako u městských kol, kvůli nastupování, do hlubokého "U".
Rozhodně to ale zdvihne hmotnost vozíku alespoň 7kg a možná o víc, v případě elektropohonu minimálně o 15kg.
Přítel mé kamarádky z dospívání se o podobné konstrukce zajímal, bo se vysekal na motorce.
Tohle je bratr kolegy z bývalé práce: http://www.jiner.cz/ . V garáži má všechno monžné (i nemožné) a staví na zakázku. V nabídce má e-handbike.
Bobe, prvně tedy ti držím palce, aby se ta pohyblivost nezhoršovala. Hele dokud jsi schopen stát a udržet se v jedné stopě, tak se jí drž. Ikdyby to měl být nějaký sedo-čopr s nízkým nástupem a balančními kolečky, tak je to pořád lepší než nějaký vozík s tažnou ojí.
Ono se k tomu všemu ještě přidává i problém s balancem.
Nemám na mysli přesně ten invalidní vozík ale něco podobného co poslal hraboš v odkazu.
Jen s pohonem zadního kola s sezením minimálně 55cm nad zemí.
A co tohle http://www.motorova-kola.cz/cz/trifid/trifid.html ?
Nelíbí se mi na tom ten motor na předním kole. Nevidím tam nikde odvod spalin někam dozadu. To musí být opravdu výživné dýchyt celou dobu výfukové plyny.
Zvlášť z toho odporného dvoutaktu, který pálí s benzínem i olej.
Na tohle se snad už ani dvoutakty nedávají.
Ahoj Bobe,
tak jestli nepotrebuješ vyloženě invalidní vozík jako součást toho vozidla, tak se nabízí použít koncept delta trike.
Například Jirka (určitě ho znáš odsud) používá úspěšně svoji stavbu inspirovanou tříkolkou Zombie, dnes již se zadními koly z Fatbiku (4-5" šířka) - jako extrémní zimní vozidlo.
Původně tuším vozil vzadu normální horské obutí 26x2", vpředu je 20" kolo.
Motorizovat to není myslím žádný velký problém - na zadní nápravu se dá přidat další sekundár od motoru, ještě lépe by to šlo, pokud by se použil středový pohon - zase ale přijdeš o převody na talířích a zůstane ti jen kazeta (v tu chvíli by to na lidskou sílu stačilo jen do mírných kopců).
Co se týče stability v rychlosti v zatáčkách to není žádná hitparáda (ale zase to dokáže zatočit na pětníku), ale dá se to docela dobře naučit, pokud máš v pořádku centrum rovnováhy.
Výška sezení je cca. 40-45cm - jako na židli.
Vzadu je místo na cargo.
Jako čisté lehokolo to není nijak rychlé, ale díky značné trakci vzadu je to schopné pomalu vyjet jakékoli stoupání cca. do 100 procent.
Ve verzi s Pedelec by to ale mohlo být docela hbité.
Když to chceš svézt do sklepa, nabízí se zvednout to za předek a nechat to couvat zadními koly po schodech (vzadu je nejvíc váhy, tak to jde snadno).
V této poloze při zdi se to dá i parkovat, takže vozidlo zabere velmi málo místa, ačkoli má délku přes 2 metry.
Zde je odkaz:
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
Tak oprava - výška sezení je cca. 25-30cm.
Jirka to ví nejlépe...
Vypadá to reálně. A jak si poradíš s diferenciálem? Ikdyž dneska se dá asi sehnat cokoli.
Poptával jsem tady, ale nakonec jsem od stavby Delty upustil http://www.samagaga.com/ myslím, že to vyjde kolem 4.000,- POdle konfigurace. Mají i hřídele, náboje.
A na Atomic Zombie je dost zajímavých plánů, třeba Lode Runner má vysoký posez: http://www.atomiczombie.com/LodeRunner%20Single...
Co se výšky týká pak je pro mně asi ideál tohle
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
Ja vycházím z konceptu něco mezi inv. vozíkem a deltou. To znamená krátká verze delty kde nebude nic ke šlapání a na nohy budou jen stupačky. (Ja šlapat nemůžu). Řizení kalsické jak na kole.
Středový motor mám (cyclone) a byl by na tuto stavbu použit. Převody na tácu má dva a kazeta devítka v pohodě.
Trochu se obávám limitu v rychlosti pro žádanou stabilitu.
Pokud ale použiješ 20" kola, pak by se mohla max. rychlsot příšlapu zmenšit na nějakých 19,5 km/h.
To už je blízko tomu, jak to má třeba švýcarská tříkolka Kyburz (cca. 18km/h) v lehčí verzi.
Jinak maximální šířku můžeš mít až 800mm, ale typicky se to dělá někde kolem 765-780mm, aby to prošlo 800mm dveřními futry.
Mně se líbí ta s delším rozvorem.
Rozumím tomu dobře, že chceš mít poháněnou zadní nápravu? Pokud ano, hodilo by se ti mít ji odpruženou - poměrně jednoduchou verzi pevné odpružené zadní nápravy staví teď Allert Jacobs z Velomobiel.nl pro čtyřkolku Quattrovelo. Je odpružena vzduchovými měchy - takže ideání pro různé režimy - plní se normální pumpičkou, a jsou levné...výhoda takové nápravy je, že funguje zároveň jako příčný torzní stabilizátor - naklápění v zatáčkách moc nehrozí...
Možná by se s ním dalo domluvit, má českou manželku, ale nic ti slibovat nebudu.
Ty bys tam ale mohl mít i jednoduchou pevnou kyvku, a motor namontován přímo na ní - tak jak to mají některé golfové vozíky...odstraníš tím pogo.
Allert tam má totiž paralelogramové vedení zpředu, a příčný zadní linkage.
Jinak jen tuším, jak chceš zkombinovat šlapací pohon předního zatáčecího kola a elektromotor na zadní nápravě (když je středový). Ale věřím, že to lze.
https://www.facebook.com/permalink.php?story...
Pěkné ale pro mně moc nízko sezení a taky moc dlouhé:-)
Té délce se asi moc nevyhneš, zvlášť při ještě vyšším sezení. Prostě fyziku neoblbneš a těžiště je dané. To bys jinak musel vepředu vozit závaží, jako traktor, když jede orat :-)
Proč by měl oblbovat fyziku, prostě jen k výšce sedadla upraví rychlost, hlavně v zatáčkách. Bobbob nepotřebuje závodní stroj, ale pohodlné a spolehlivé přibližovadlo.
Nejde jen o stabilitu do boku (to se dá ohlídat tou rychlostí), ale o stabilitu při jízdě a hlavně rozjezdu do svahu. Tam hodí zádíčka natošup. Proto mají ten delší rozvor a zadní kola posunutá dost za sedadlo.
Podívej se pořádně na ty náčrtky. Nedovedu si představit, jak silný by musel mít motor, aby opravdu hodil zádička. Možná někdo, kdo váří 50 kg a měl by tam alespoň 2 kW přímý motor na zadních kolech, ale aby se dozadu převrátil přesmetrákový chlap a ještě s celou přední části při středovém motoru 750 W, tak to by musel jet po sjezdovce opačně.
vidavam obcas pana na takove trojkolce...
ma to ram jako kola s nizkym nastupem, klasicke sedlo, vpredu 20 s elmotorem a vzadu dve kola.... tipuji tak 14. Baterka je svisle za sedlovkou. Je to siroke mozna tak 55-60 cm (odhad z jedouciho auta)
Vypada to na profi vyrobek, mozna to ma ty zadni kola vykyvne? jak to nekde uvidim vyfotim, chces?
no myslim ze jsem to nsel na netu..
toto
http://www.beznamahy.cz/elektrokola/elektricke...
ten tip spirit shoping.
s tim naklanenim jsem se zrejme spletl.
cena je dost na to co tam je za motor ale rozhodne to bude nekolikkrat levnejsi nez novy invalidak. Tam jsou ceny opravdu bezostyšné- pojištovna zaplatí.
Tohle určitě ne, ma představa je se co nejvíce přiblížit koncepcí k invalidní elktrické tříkolce.
Mělo by to být ale podstatně jednoduší a lehčí.
Kola mohou být klidně posunuté více dozadu aby nedošlo ke "stojce" ale předek musí být krátky.
Nebudou tam žádná šlapadla ale jen stupačky či plocha pro chodidla.
Kola posunout dozadu + krátký předek + vysoko těžiště = mizerná stabilita. Přibrzdíš si v zatáčce a překlopí se ti to.