Zdravím všechny,
měl bych dotaz, zda náhodou někdo nevyzkoušel výše zmíněný motor bez nějakých úprav (event. i s nimi) napájet napětím z 36V baterie. Uvažuji o zakoupení nové baterie tak abych jí mohl použít pro obě kola, kdy to druhé již umí 24-48V, ale do 24V bat. se mi už znova moc nechce. Nerad bych si po elektrické stránce odpálil další tento jinak skvělý motor, proto raději předem tento dotaz(mimochodem ten první mohu nabídnout i k odprodeji na nd nebo po rekonstrukci elektriky k plnému provozu).
Díky za reakce, případně i radu na nějakou tu praxí ověřenou úpravu...
Pokud to má integrovanou řj. tak v žádném případě to nezkoušej!!!!
Ten druhý by šel předělat na externí řj. mám nahradní elektroniku kde jsou jen hall sondy a pár pasivních součástek. Pochází z motoru kde shořelo jen vinutí na statoru.
Pokud by jsi to chtěl zkusit sačí napsat.
Mám nyní 1600W motor cyclone ale používám jej jen na 36V což bohatě stačí na zdejší kopečky.
...díky, ano má to integrovanou jednotku, takže to mi stačí, abych to opravdu ani nezkoušel. Však proto se ptám.
Zajímavé je jak píšeš, že ty máš zase naopak tu elektroniku ok, u mě je to jak víš zcela naopak. Takže někdo šikovný by z těch dvou částí mohl dát snadno dohromady jeden komplet. Přiznám se ale hned, že já to nebudu :))
Bohužel ja už pokukuji po něčem takovém
https://www.youtube.com/watch?v=TrPatCNj9a0
Jen to přizpůsobit na toho meho cyclona:-)
Docela "jednoduchá" elektrifikace inv. vozíku. Připomíná mi to dětské šlapání na závesné tyče na kolo , ale z druhé strany. Kolik taková poháněná řiditelná oj vyjde?
Neřeším otázku peněz ale dostupnosti u nás:-)
Náhon na předek, s tím toho moc nevyjedes. Navíc tři stopy a asi dost pomala rychlost. Být tebou, tak raději beru ten sedací segway nebo handbike nebo nějaký ten lehosedočopr, který jsi před časem kreslil.
A máš recht, peníze neřešit. Žijeme len raz. :-)
Spíš jde o to, že nemám ponětí o cenách takových kitů, jinak na to nemám měřítko náročnosti. Zatím to naštěstí nepotřebuju.
Cena kitů zjistíš snadno, když se podíváš třeba na e-pohon.cz atp. Máš kity za 6 tisíc bez baterky (nemusí být nutně špatné) a máš kity za 50 tisíc tedy s baterkou, třeba BionX (a to už vážně není špatné). Nicméně dneska je v módě středový a tam je to tuším kolem 15 bez baterky za Bafang BBS. Zase snadno najde na internetu přesné ceny.
Teď vidím, že ses ptal přímo na tu oj. Tak to netuším. Zkus hledat na německých stránkách. Určitě to někde bude. Každopádně já jezdit na vozíčku, tak jdu do toho sedacího segwaye, nebo pro větší vypravy nějakou elektrickou čtyřkolku, kam by mě vysadili a přikurtovali, abych z toho nepadal.
Taky jsem se nad tím zamýšlel s ohledem na SunStar, ale pak nebyla potřeba to řešit, protože původní 24V baterka (kompatibilní jen se SunStar) zatím pořád maká. Ale mělo by to jít přes nějaký výkonný DC/DC converter. Z vyššího napětí tedy step-down DC/DC converter. Sice to vypadá komplikovaně, ale jednodušší řešení je pak asi jen vyměnit řídící jednotku za jinou. To není problém u externí, ale u interní je to škoda.