Ahoj,
docela by mně zajímalo zda a jak vnímáte spuštění blanku z pohledu cyklistů. Nezajímají mne výlevy na téma předraženosti tunelu apod.
Zajímá mne, jak podle vás Blanka ovlivnila dopravu v místech kudy jezdíte.
Já osobně jsme tím strašně fascinován. Jak se tomu novému korytu doprava přizpůsobuje, učí se jej používat. Někde do něj nateče a tak vytvoří zácpu, ale druhý den už tam lidé nejedou a tak zase jsou jinde. A tak to pulsuje a sedá si.
Za mně vidím více pozitiv:
- úplné vyautění okolí nového Trojského mostu, holešovic a kolem výstaviště. Tam kde jsem chodníčkařil najednou jezdím po silnici a v pohodě.
- obrovské komplikace na Letné kolem stadionu směr hradčanská. Auta méně, ale jezdí rychleji a odbočují přes cyklopruh do tunelu.
- naopak zlepšení od hradčanské směr střešovice. Dříve bych do toho cyklopruhu ani nepáchl a najednou se tam dá jezdit
- překvapivě lepší kulaťák. Jak to tam teď stojí, tak se tam dá bez problémů projet na kole.
co vy?
Nějak jsem žádnou změnu nepozoroval a nepocítil :-)
Kolega se dostane do školy své dcery ve Střešovicích o půl hodiny dříve.
Jel jsem pro jeho dcerku, vyzvednoutji tam, kdyz on byl handikepován. Cesta z Nelahozevse do Střešovic a zpátky, naprosty lucus.
Problém z Nelahozevsi k nám, tedy v Praze směr Vídeň. Neexistence vnějšího okruhu generuje problémy, kolony, smrad.
Jel jsem centrem, Argentinská, Legerova, a dál směr Brno. Průjezdu centrem Blanka evidentně odlehčila, ti co jedou na západ, nemusí už centrem, jedou misto kolem Musea, Blankou.
Dotáhnout vnější orbital je potřeba, ti co jedou na západ by do Prahy nevjeli, jeli by po okruhu přes Suchdol, ti co na jih, by se neplácali přes Spořilov ale jeli okruhem až k Říčanům..
Blanka je dobrá věc, odlehčí centru, ale zásadní bude dobudování celého vnějšího okruhu.
Ale i tak, fajn odlehčení centru, o to šlo.
Vedlejší efekt je semafor na Nuseláku. Smíšené pocity. Při jízdě do centra se mi zdá, že mírně zdržuje, z centra jsem zatím jel jenom pozdě v noci, kdy měl na Magistrále trvale zelenou. Na druhou stranu při jízdě z Vinohrad na Karlov se nemusí přebíhat Magistrála, což bylo podle intenzity provozu až nemožné.
Na nábřežích (Výtoň a Malá Strana) se mi nezdá, že by provozu nějak moc ubylo, na magistrále (část Pankrác - Vltavská) taky ne, v centru obecně taky ne.
Výstaviště, Hradčanská ani kulaťák mi nikdy nepřišly jako horor jak to popisuješ.
Trochu mě mrzelo, že se do Blanky nesmí na kole (ačkoli byla na jaře prezentační cyklojízda), ale neumím posoudit, o kolik by to bylo výhodnější pro někoho, kdo v té části Prahy jezdí. Mně by se občas hodil Letenský tunel.
Ty tunely sice větrají, ale nijak moc. Lenenský tunel na motorce nebyl pro mne nikdy příjemný. Jednou se to tam zastavilo a v tu chvíli jsem musel honem a rychle ven. V autě si vezeš zásobu lepšího vzduchu s sebou. Z toho důvodu já nelituji zákazu vjezdu pro kola.
Myslíš si, že ty semafory na Nuseláku souvisí s Blankou? Mě ae zdá, že špunt vytváří ta rekonstrukce a jeden zavřený pruh. A taky něco vrtají u Hlaváku, kdyby magistrále výrazně neodlehčila Blanka, změnilo by se to v parkoviiště.
Cyklisty do delších tunelů běžně nepouští nikde (někde i do kratších). Je pro to spousta dobrých důvodů.
Brahma zmínil to odvětrání, ale je ještě jedna věc, která v pro cyklistu je v tunelu nepříjemná, a to hluk, tedy spíše nesnesitelný kravál.
> Myslíš si, že ty semafory na Nuseláku souvisí s Blankou?
Někde jsem četl, že je to doprovodné opatření.
> Mě ae zdá, že špunt vytváří ta rekonstrukce a jeden zavřený pruh.
Přijde mi, že minimálně část má na svědomí ten semafor. A taky mi přijde, že na kole nějak ne vždy stihnu zelenou vlnu a víc tak stojím na semaforech u Muzea (směr do centra).
> A taky něco vrtají u Hlaváku
To je opačným směrem.
Hm, ty tunely nevím, byl jsem v tunelu jen jednou, na jarní cyklojízdě :)
Já se do tunelu dostal taky vlastně jen jednou, najaře v Itálii, mezi městy Ventimiglia a francouzským Mentonem, néjak jsem to popletl, zabloudil, a kdýž tam už nebyl žádný zákaz, houknul jsem to do něj. Žádné kilometry, pár se metrů, ale celkem hustý provoz.
Myslel jsem, že ohluchnu. Nejlepší byli naši bratránci na vytůněných motorkách.
Mě vytrestal jednosměrný jednopruhový tunel u Zell am See na skútříkovi. Do táhlého kopce s nákladem to nedával víc jak šedesát a za mě se uhnízdi kamion, který ten tunel uzavřel jak píst. Si nedovedeš představit ten tlak vzduchu, co tě tlačí dopředu (velké plexi na řidítkách, vaklavej přívěs)) a jak s tebou mlátěj ty turbolence. Takovou dobu jsem vyhlížel světýlko na konci tunelu... :-))
Ve středu večer jsem v Blance potkala chodce. No, pravda, pršelo, ale i tak bych asi raději šla vrchem.
Tunely, obzvláště dlouhé, jsou pro mě na kole noční můrou. Smrad, neuvěřitelný hluk, nevidím pořádně, není moc kam uhnout. Nic příjemného.
Na kole také nemáš v tunelu co dělat - před tunelem je značka "zákaz kol". Alespoň u vjezdu do Strahovského tunelu, jinde sem to moc nesledovala.
A chodci tam mají zákaz rovněž.
Což je, mimochodem, před dlouhými tunely, velmi rozumná, cyklisty a chodce nediskriminující, naopak chránící, značka.
Veškeré tunely, které jsem opravdu nerada na kole projela, byly ve Skandinávii a byly to ty, kde byl vjezd cyklistů povolen a kde opravdu nebyla možnost je nižádným způsobem objet:-))
Já jsem jednou usiloval o nějakou Blanku, co dělala průvodkyni na Křivoklátě. Tak jsem změnil ježdění abych přes Křivoklát jezdil co nejčastěji.
Před otevřením Blanky jsem jezdil okolo Odry a Ostravice. Po otevření Blanky furt jezdím okolo Odry a Ostravice. Takže dopravu na Ostravsku neovlivnilo otevření tunelu Blanka nijak. Tos chtěl slyšet taky? nebo to jsou informace navíc? ;-)
Před otevřením Blanky jsem kolem Ostravice jezdil, ale po otevření už ne. Takže u mne je změna.
Ještě musíš specifikovat podle zadání, zda změna byla k lepšímu nebo k horšímu.