Zdarec, pokud máte někdo osobní zkušenosti se samolepícími záplatami, tak sem s nimi. Osobně celej život používám výhradně flasty + lepidlo a podle mých zkušeností tohle funguje stoprocentně. Problém ale pravděpodobně může nastat při nízkých teplotách kolem nuly a nižší s vulkanizací lepidla, tak bych rád věděl, jak jsou na tom samolepící záplaty, jejich zápory atd. předem dík za Vaše případné poznatky.
Dle mých zkušeností jsou samolepící záplaty tak na "dojetí" (a doma v klidu to zalepit pořádně). Osobně na cestě nelepím, měním duše, pokud teda vůbec nějaké mám (na bajkách mám bezdušáky a tmel).
Na dojetí a doma v klidu zalepit "pořádně" ?
Přeci nejtěžší na tom všem je sundat kolo (většinou zadní), a dostat se k duši. Samotné lepení už je záležitost na minutu a nevidím důvod neudělat to rovnou pořádně.
Samolepicí záplaty bych nikdy nekoupila. Jeden kamarád je kdysi použil, chvíli to drželo, po čase se mu to odlepilo. Nevěřím tomu prostě a jak jsem psala výše, nevidím důvod - proč se patlat s provizoriem, když to doma budeš muset znovu rozdělat. To už radši vyměnit duši a zalepit "až doma". Ale pokud to "až doma" je za pár týdnů, lepší je zalepit.
Krosmen píše "Problém ale pravděpodobně může nastat při nízkých teplotách kolem nuly a nižší s vulkanizací lepidla". A samotné lepení minutová záležitost rozhodně není. A v zimě, při mínus x, je to zábava, kterou si velice rád odepřu... ;-)
Hmm, tak to se jim asi nadále budu vyhýbat.
Vozím taky náhradní duši, ale používám ji jen v krajním případě, kdy poškozená duše nejde zalepit, třeba defekt u ventilku. V normálním případě raději lepím, páč ta poškozená duše se blbě skládá.
To jsem si nevšiml, že by se píchlá duše skládala nějak hůř. :-)
V zimě vyměnit a zalepit někde v teple. Třeba v hospodě na WC, kde si pak můžeš i umýt ruce.
Nemyslel jsem v zimě, ale obecně. Prostě vytlačit z ní vzduch tak, aby byla skladná jak ta nová je docela problém a dlouhý boj.
...povolím ventilek, přeložím napůl ventilem dole a sroluju až k ventilku- ten pak utáhnu a mohu po rozmotání poskládat podélně, stáhnou gumičkou a je složená jako nová....(otázka necelých dvou minut) Samolepícím záplatám nevěřím a raděj lepím o 2-3min dýl, ale na jistotu!
No jo, ale co když není široko daleko žádná hospoda, ani jiné známky civilizace? ;-)
Duši jsem s tím zalepil jednou a po pár dnech to stejně musel strhnout a zalepit pořádně - normálně.
Používám je, když se povede udělat viditelnou dírku do pláště, tak na vnitřní stěnu pláště. Třeba i dvě na sebe.
Jak jsem se dověděl, ta bežně u nás prodávané samolepící jsou spíš jen nouzovka.
Jsou použitelné jen na zalepení díry na vnější straně duše k plášti aby se záplata trvale pevně opírala o plášť, jinak hrozí postupné odlepení. I tak časem tyhle záplaty povolí, nedrží tak dobře ty vulkanizované.
Asi nejlepší bude lepení Velo od Ferduse.
Když na tom vulkanizačním lepidle od Ferduse se píše jenom, že při nižší teplotě se má doba lepení tj. vulkanizace protáhnout. Nikde jsem nenašel co to je ta nižší teplota a o kolik protáhnout, nebo kdy to přestane úplně fungovat. To by chtělo zjistit. V těch lepicích soupravách na cykloduše je právě tuba od Ferduse.
No to by mě pravda taky zajímalo. Lepil jsem vždycky jen při teplotách cca +5°C a vyšší, tak nevím, jestli by to šlo vůbec lepit při teplotách kolem bodu mrazu. I když v takových případech je asi fakt nejlíp vyměnit celou duši, jak píše Hekynen. Už jen kvůli tomu, že se asi nikomu nechce se v zimě s tím zdržovat a patlat se zmrzlými prsty...
No našel jsem, že to lepidlo Ferdus D je vlastně směs molekul monomeru kaučuku v technickém benzínu. Po nanesení se benzín odpaří a ten monomer začne sítovat s nezvulkanizovanou modrou vrstvou záplaty. Benzín se odpaří i při záporných teplotách. Při jakých teplotách ještě běží ta vulkanizace to nedokážu posoudit. Rozhodně běží pomaleji, což se uvádí i v návodu.
Podle mých zkušeností to do těch +5stupňů Celsia, níže jsem to netestoval, to lepí skvěle, definitivně a lepením se úkol opravy duše zdrží jen nepatrně. Já s sebou vozím pouze lepení. Dobře nalepenou starou záplatu nejde utrhnout, trhá se duše (ta gumová, moje nikoliv).
Jenom lepení? A co když to urveš u ventilku? Anebo ti ventilek "prdne"? Se asi rád projdeš, že? :)
Ventilek jsem ulomil jen jednou, snažím se je neničit. Rozhodně to není tak časté, abych kvůli tomu musel vozit náhradní duši. A tobě to stejně nepomůže, protože půjdeš do pekla :D
Při teplotách pod 5°C je s lepidlem od Ferdusu skutečně problém. Po delší době to někdy chytne, jindy nechytne.
Obecně lepené duši tolik nevěřím. Vozím náhradní, ale používám ji vždy, až když opravdu musím. Pokud nejedu vícedenní dálky, vozím jen jednu duši a přece ji nepoužiju, když pak třeba rozervu duši druhou. Prostě nová duše je u mne až poslední volba.
I v zimě to tedy zkouším zalepit. Už jsem to jednou musel později přelepit (po lepení v lese kolem 0°C) a jednou jsem pak duši rovnou vyhodil (při následném servisu doma).
Samolepící záplaty mám taky, ale ještě jsem je nepoužil, tak nevím. Vozím však pro jistotu i klasické od Ferdusu.
"... jsou použitelné jen na zalepení díry na vnější straně duše k plášti ..."
Netvrď mě, že normálními záplatami lepíš duše z vnitřní strany, to ti neuvěřím. Tak malý zase nejsi, abys prolezl ventilkem ...
8-)
Když jsem to dopsal, tak mě napadlo, kdo asi něco podobného napíše a tipoval jsem zhruba kdo. Být tady sázka mna trojci, tak jsem vyhrál :-)
Pokud se záplata nebude opírat o plášť, lepit už nebudu.
Měl jsem takhle zalepenou duši, co jsem cvakl montpákou při nasazování a bylo mi ji líto hned vyhodit.
Vydrželo to dlouho, až jednou v letních vedrech, jak se slunko opíralo do stojícího kola, tak se záplata "odvulkanizovala" z duše pryč. Ta modrá od Ferduse.
Samolepící záplaty - už nevím, kde jsem k nim přišel - jsem použil na zalepení děr na vnitřní PVC vrstvě brašen, aby tam míň teklo.
To se mně v životě nestalo, aby se záplata odlepila a věz, že jsem jich už lepil mraky. Mohls mít třeba málo zdrsněnou plochu, starší lepidlo, dals málo, nebo moc lepidla, nenechals lepidlo dostatečně odvětrat atd. Těch možností je spousta, vypadá to spíš na selhání lidského faktoru...;-)
Poněkud si protiřečíš:
"... používám výhradně flasty + lepidlo a podle mých zkušeností tohle funguje stoprocentně. Problém ale pravděpodobně může nastat při nízkých teplotách kolem nuly a nižší s vulkanizací lepidla, tak bych rád věděl ..."
Jestli´s jich lepil mraky, měl bys nám, nezkušeným, dávat rady ty
Tak v prvé řadě téma jsem založil ohledně dotazu na samolepící flastry, s kterými nemám zkušenosti vůbec, proto se na to zcela logicky ptám.
Klasických flastrů s lepidlem jsem lepil už hodně, ale nikdy ne při teplotách kolem nuly a pod. a tedy těžko můžu rozdávat rady při takových podmínkách. Co se ti na tom nezdá, nebo čemu nerozumíš? Nebo sis potřeboval po ránu jen rýpnout?
S tou modrou od Ferduse taky nemám dobrou zkušenost-sice docela dlouhou dobu držela(asi rok),ale pak najednou utekla.Když jsem duši sundal, nafouknul a zkoušel ve vodě kde to bublá,tak najednou nic,žádný bubliny odnikud.Tak jsem nechal ležet na sluníčku nafouknutou a teprve po nějaké době se ta modrá záplata ochlípla a utíkala. Takže jsem se vrátil k tomu co jsem dělal dřív-objednal jsem si na "kupkolo" samotné lepidlo,ze staré duše stříhám záplaty, zdrsním duši i záplatu, nanesu lepidlo a zatáhnu přes noc do svěráku a drží to. S sebou vozím dvě náhradní duše a na cestě jen měním duši a lepím až doma a pak zalepenou a vyzkoušenou duši zabalím s sebou zase jako náhradní,to se mi osvědčilo víc než lepení na cestě-kdysi jsem si s tím užil a už nikdy více.
Nedodržuješ s tou modrou záplatou a lepidlem správný technologický postup, ale kde to nevím. Rozhodně na cestě s modrou záplatou a lepidlem vyrábím bezpečné, spolehlivé a definitivní záplaty. Nic mi nepovoluje, záplaty drží, nejdou utrhnout. Duši vyměňuji za novou až když je už tak plná záplat, že se deformovaně nafukuje. Náhradní duši nevozím.
Přesně tak, správně přilepenej flast prostě drží jak d'as a nejde ani strhnout. Taky mívám na duši běžně několik flastrů, ale nikdy jsem nezaznamenal sebemenší únik vzduchu.
To jsem si taky říkal před letošní dovolenou.
Pak zkrátka jeden flastr na zadní duši povolil. Ale bylo to po pěti stech km ve 40 st. horku.
Opomněl jsi ale tu bouřku, co se na nás řítila! ;-)
Mít tě tak tam kde pohřbít... :-)))
Bouřka dokáže být hodně elektrizující :D
No naštěstí jsme tomu ujeli. Vychutnalo si to nás až přes noc, kdy přes nás přešly bouřky tři. Spali jsme v kaňonu na ostrohu nad řekou v boudě na lavicích bez pevných (ve smylu jednolitých) stěn. Fakt suprovní zážitek :-DD
No, hoši,
používám samolepky už cca 3 roky a na jedné duši zalepené před dvěma roky jezdím dodnes.
Za mě - úplně v pohodě i v zimě.
Mám podobnou zkušenost. Drží. Ale moc jim nevěřím. Vždycky když je použiji, říkám si, doma to přelepím a vždycky se na to vykašlu a drží.....:)
Když nemáš k samolepkám důvěru, tak proč je používaš? To je tak těžké přejet duši šmirglpapírem, otevřít tubu, napatlat lepidlo, minutu počkat a přilepit vulkanizační flastr? Mně přijde, že vůči času pro rozmontování kola je to zdržení zcela nepodstatné.
Tak jsem si tím založením tématu o záplatách přivolal problémy, dneska dva defekty. Napřed píchlá duše, potom ventilek, skončilo to výměnou duše.
Takže je to vyřešeno. Nejlepší záplata je nová duše:).
Chceš říci, že jsi píchnul a při opravě a dofukování jsi ulomil ventilek? Doporučuji ti jinou pumpičku s hadičkou. Nejspíše ulamuješ ventilek nešikovným nafukováním pumpičkou.
K opravě zalepením také patří efektivní způsob nalezení díry na cestě bez použití nádoby s vodou na pozorování unikajících bublinek. Já to dělám tak, že samotnou duši pořádně nafouknu, až zvětší svůj průměr 1.5 až 2x. Potom někde v závětří protahuji duši před otevřenými ústy a stlačováním ještě zvyšuji tlak. Na mokrém jazyku ucítím proud vzduchu i z malinké dírky po trnu.
Á, pán je labužník :-))
Labužník nelabužník, já s sebou náhradní duši nevozím, protože jí nepotřebuji.
Jasný, každý to máme jinak, mě těch 15 dkg na víc zase tolik nevadí, na cestě měním a lepím až v klidu a pohodlí. A hnusný vzduch nerad.
Fakt ne?!?
Tak to já vozím lepení, spray i náhradní duši.
Já taky, od té doby, co jsem na 30 km píchl dvakrát (na různých místech, nebylo to, že by něco zůstalo v plášti), a vozit dvě duše už mi přijde extrémní.
Na prudenie vzduchu je citlive aj oko. akze pretahujem nafukanu dusu popred otvorene oko a dierka sa da najst.
6:10 min. ; 6:30 min.
https://www.youtube.com/watch?v=wdzw4mB30h4
Ne, to ne. Zalepil jsem díru v duši a všechno bylo OK. Po cca 20km jsem zpozoroval opět únik, tak jsem se domníval, že se odlepila záplata, nebo že v plášti zůstal nepovšimnutý zapíchnutý kousíček nějakého ostrého předmětu, který defekt způsobil. Po sundání pláště bylo vše OK, flastr držel, nikde žádný jiný defekt - nakonec jsem zjistil únik vzduchu z ventilku. Ulomenej nebyl, jenom najednou špatně těsnil.
Nafukuju právě vždycky tak, abych ventilek neurval - kolo položím tak, abych mohl pumpičku s rukou opřít o nějaký pevný předmět (kořen, kámen). Pumpička je super (Lídl), je dvoupístová a má i hadičku (tu už ale nevozím).
Tak promiň. Mne všechny ty malé pumpičky bez hadičky štvou, také mám takovou :(
1. Strašně snadno to láme ventilek.
2. Má to vevnitř spoustu těsnicích kroužků a přepouštěcích ventilů a špína ze silnice to po čase spolehlivě znetěsní. Výsledkem je, že když pumpičku potřebuji, tak nepumpuje. Vozím ji vedle košíku na lahev, takže chytá bláto od předního kola. Už jsem si na její hlavici pořídil preservativ proti špíně.
já ti nevím, jak to děláte, že ulomíte ventilek? mě se to ještě nepovedlo... jo, vytrhnout ventilek z duše jo, ale ulomit ho? mám galuskový..
Jednou jsem ohnul takovou tu čepičku co se musí vyšroubovat a jednou se prostě udělala prasklina v místě, kde přechází do duše.
Stane se to snadno. Záleží na konstrukci, ale ty galuskové lze někdy zlomit snadno. Od té doby vozím pumpičku s hadičkou.
Akorát že duše Schwalbe mají ventilek šroubovací, takže občas nafouknu a následně s hadičkou vyšroubuji i ventilek. To by mne pak trefil šlak. Naštěstí s sebou vozím kleštičky, kterými lze ventilek dotáhnout, takže pak už se to nestane.
Jednou jsem si takhle chtěl jen dofouknout (neměl jsem defekt) no a díky tomu šroubovacímu ventilku jsem si přední kolo asi 3x úplně vypustil. Nadával jsem jako špaček.
U autoventilku se mi to ještě nestalo, tam rupla duše vede něj a taky jsem ještě žádný nevyšrouboval.
Tohle je dobré téma: doporučte někdo dobrou lehkou skladnou pumpičku. Já vozím nějakou od Force, je na dvě šířky ventilů, má aretační páčku a výklopnou rukojeť, ale teda nemá hadičku a nejde s ní napumpovat kolo pořádně - když se moc snažím, tak nějaké 3 bary z toho po dlouhé době dostanu, víc ne. Má tak pod 25 cm na délku.
Po několika "vyzkoušených" a zahozených pumpičkách mám nyní Airbone ZT-705P. Má 150 mm a váží 77 g a podle výrobce se s ní našťouchá 160 psů / 11 bar. Tolik sice nefoukám, ale vím, že 6 tam dostanu celkem rychle a bez zadejchání. Na ventilek se přišroubuje, tak nehrozí ohnutí nebo ulomení vnitřku ventilku.
Zatím plná spokojenost.
Když se šroubuje, dokáže galuskový i automobilový ventilek? Kde jí vozíš a jak zvládá prach a bláto ze silnice? Má nějakou ochranu proti blátu? Jak dlouho jí už máš, už překonala funkční alespoň 1 rok?
Zatím jsem dospěl k názoru, že čím sofistikovanější pumpička, tím dříve potřebuje rozebrat a vyčistit, aby stále fungovala. Jelikož já jí čistím vždy až po neúspěšném použití, tak jí vozím celkem zbytečně.
Je na galuskový, auto má větší průměr. Nezkoušel jsem, ale možná by mohla fungovat redukce, ale nezkoušel jsem.
Vozím ji normálně na rámu v držáku, který je zároveň funkční kryt šroubení a výstupu vzduchu. Jinak je malá a lehká, tak není problém ji mít třeba někde batohu nebo třeba v podsedlovce.
Mám ji něco málo přes rok, použil jsem ji jen párkrát. Já příliš často pumpičku nepoužívám, doma mám pohodlnější - dílenskou s měřákem.
Tahle pumpička je dost dobrá. Jednak celkem rychle dostanu velký objem vzduchu do horáku a taky snadno vysoký tlak do treka nebo i do silničky.
Určitě si pořid' dvoupístovou, prvně nafoukáš na objem a pak dopumpuješ do požadovaného tlaku. I s tou mojí obyč. z Lídlu za pár kaček dokážu nafouknout skoro "na kámen" a není potřeba hledat benzínku, kde bych musel dofouknout.
Já používám podobnou této- je to ale foto ze špatné strany (na druhé straně je v prolisu uložena hadička s koncovkou navšechny druhy ventilků s aret. páčkou)délka by odpovídala, je k ní držák pod košík) zítra skočím do garáže a odfotím....stála pod 10€.
http://www.shopbike.sk/eshop/action...
...pro zaneprázdnění až teď(pozdě, ale přece)slíbené foto z druhé strany...
Něco takového prodává i Author:
http://cz.author.eu/doplnky-kola/hustilky...
Takhle pod košíkem vozím svou mnohem menší hustilku. Po vyčištění vždy funguje pěkně, když dojde na akci na kole je to většinou katastrofa. Prach a špína ji postupně znehodnotí a nefunguje. Tak jí vyčistím a cyklus se opakuje. Teď jsem si na její hlavu, kudy proniká ta špína, pořídil preservativ.
...tu není co čistit- funkční čáasti jsou schované(a tímpádem chráněné).
....jo, to je stejná pumpa- bohužel ne cena(je vyšší min o 70Kč)
Já vozím tuhle http://www.mujsport.cz/pumpa-syncros-hpv-2-0 ,malá,lehká,s držákem a pojístným páskem k držáku na bidon,na oba dva ventilky,včetně hadičky.naprostá spokojenost
Vozím malý šmejd. Když píchnu, tak nafoukám, jak to jde, a na správný tlak dofouknu doma nebo u pumpy.
Btw. Agipy v okolí začaly mít hadice jen na vyžádání.
Doma jednoznačně dílenská s měřákem. Jinak mám 3 kola a pumpičku má každé svou. Zkoušel jsem i ten Lídl, ale zázrak to není (hlavně po čase). Nejvíc se mi osvědčila Zéfal Air Profil FC 01 pumpa teleskopická. Je malá, lehká a hlavně účinná. Vzhledem k nižšímu tlaku ji ale používám jen na horáku. Nevozím ji na pásku na suchý zip, ale v brašně nebo v batohu. Mám už jí několik let.
Pumpička z Lídlu přestává těsnit, asi jí budu muset věnovat pozornost a v nejhorším ji vyměnit.
Mini pumpička od BBB funguje stále, ale napumpovat prázdné kolo je fuška. Krátký pístek a při vyšších tlacích i odpor, člověk se pěkně zahřeje.
Samolepky používám nejčastěji, je to rychlá oprava a prakticky nulová hmotnost - nemluvě o objemu... ale mají svá omezení. Malou díru od trnu nebo drátu zalepí spolehlivě, procvaknutí z boku už může být problém, hlavně když se záplata žvejkne o ráfek, tak se neudrží. CO se trvanlivosti týče, záleží na podmínkách. Na suchém, dobře očištěném plášti, lepeno za tepla, může kvalitní záplata vydržet napořád. No a taky záleží na výrobci. Osobně je používám při tréninku a maratonech, když dojde i náhradní duše :-) a kdy záleží na rychlosti. Doma lepím zásadně lepidlem
Už několik let používám jen samolepící záplaty od Parktoolu a neměl jsem s nimi jediný problém. Není potřeba se patlat s lepidlem a později řešit a obměňovat lepení kvůli jeho vysychání v tubě.
Tak lepidlo v tubě vydrží hoodně dlouho použitelné, i když je tuba již otevřená. Navíc lepidlo se dá koupit zvlášt' za pár drobásků. Naopak moc nevěřím v dlouhou dobu skladovatelnosti u samolepících záplat...
Taky mi už lepidlo vyschlo, naštěstí vozím dvě sady lepení, takže jsem měl ještě jedno nové nenačaté.
Tak já si sady lepení nekupuji, natož abych vozil pro jistotu dvě sady. Kupuji zvlášť tubu lepidla, když vidím, že začíná houstnout a zasychat. Kupuji zvlášť záplaty, zejména ty nejmenší, kterých je největší spotřeba. Ty veliké stačí jedna na dojetí, protože po zalepení tak velikou záplatou je duše na výměnu. Slušný cyklosport se pozná například tím, že prodává samostatné záplaty.
Pojem hoodně dlouho je trochu relativní. Ale dělej jak myslíš, jenom jsem popsal mojí zkušenost.
A pokud jsi zmínil pochybnost ohledně životnosti samolepících záplat, ještě se mi nestalo, že bych nějakou musel vyhodit.
Načatý lepidlo mně vždycky vydrželo několik sezón. Tedy přesněji řečeno jsem ho pak preventivně vyměnil za nové, protože nemá smysl kvůli pár korunám za nový lepidlo riskovat a čekat na to, až záplaty nebudou držet.
Jak tady čtu o spotřebě záplat, tak mě napadá, jak často je tak normální píchnout kolo?
Je nějaký druh povrchu, kde se to může čekat každou chvilku, nebo to prostě někdo přitahuje, nebo jsou ještě tak špatné pláště, nebo jde někdy o lepení celé početné cyklo-rodině?
Pamatuju, když jsem jezdil na Libertě na jediném typu (tuším 32-622) plášťů Barum, tak to bylo nějakých defektů, stačilo projet rozbitou flaškou od piva a bylo to jisté. Vozil jsem jenom pumpičku pro případné dofukování a opravoval vždycky až doma. Na tom kole jsem taky nebyl nikdy moc daleko a občas došel pěšky, když to dofouknout nešlo.
Teď už nevyjíždím bez výbavy, i když pravděpodobnost defektu je za poslední roky mizivá, vychází v průměru tak jeden na 15 tis. km a nedá se říct, že by byl některý rok smolnější než jiný (nanejvýš v tom, že zrovna 1. ledna se lepilo fakt špatně a doma se to muselo přelepovat, ale pak zas celý rok nic).
A to ještě většinou na pláštích, kde není extra ochrana. Ty lepší se dojíždějí zpravidla bez defektu až do svého konce.
Já bych řekla, že je to hodně o terénu.
Jednou jsme s partičkou při pobytu na Slovensku přejížděli ty jejich "škrapy". Tedy pro oko nádhera, ale jinak hnus fialovej - sucho, slunce do nás pralo, těžko se tam orientovalo a rekord byl tehdy asi 18 děr. Trny v pláštích jsme objevovali ještě 4 dny po přejezdu.
Měl jsem nějaký strašně tenký plášť, co byl na kole (Merida Crossway) z obchodu, a za ~3000 km jsem píchl snad 6x; posypové kamínky a střípky. Pak jsem si přečetl o protiprůpichových a koupil nějaký se středně silnou vložkou a za 7000 km jsem píchl jednou (posypový kamínek).
Jezdím především po Praze a mám 115 kg, čekal bych, že lehčí by měli píchat ještě méně.
Ty nesmyslně tenké pláště na některých levnějších nových kolech jsou jen takové demoverze, aby se kolo dalo odzkoušet a dojet na něm domů. Snaha je na nich snížit inzerovanou váhu celého kola o nějaké to deko kvůli snadnější prodejnosti. Bohužel se zároveň snaží snižovat i cenu, takže tam nemontují kvalitní (a drahé) lehké pláště, ale jen takové "boty do rakve". Totéž platí o některých sedlech a řetězech.
Kritická je zima, když se sype drobným ostrým štěrkem, který se pak neuklízí až do jara, kdyby náhodou napadlo, tak aby se zase nemuselo sypat. Absolutní kalamita je jízda po městě po Silvestru. V kombinaci s drobným štěrkem je umění vidět včas střepy a vyhnout se jim.
Jinak je to o zvoleném typu pláště. Městské a cestovní mívají vložku, takže tam je až na zimní extrémy defektů málo (třeba méně než 1 za rok). Terénní pneumatiky vložku nemívají a tady opravdu záleží na terénu a štěstí (smůle).
s Kenda Kwick 700x30 jsem lepíval cca každý měsíc. když jsem si zkracoval cestu přes makadam nebo co to sypou za hrubé kamení při stavbě silnice, tak to bylo cca jednou za týden :)
Kenda Klondike - bez defektu
Schwalbe Smart sam - bez defektu, i když možná jeden rýsováček, už si nejsem jistý
Continental CountryRide - začal jsem píchat až při ojetí skoro na plátno
Rubeny už nekupuju, u těch jsem lepil snad každý týden.
Frekvence píchání závisí asi hlavně na pláštích.
Rubenu Flash 47-622 (nejlevnější provedení bez jakékoli ochrany) jsem na zadním kole dojížděcí plečky píchal cca jednou ročně, ke konci životnosti až čtyřikrát. Na předním kole všehovšudy jednou (napínáček). Oježděny za necelé čtyři roky a 7500 km.
Totéž ve velikosti 47-559 na předním (hnaném) kole lowraceru jsem propíchnul celkem asi pětkrát a pak šel pro jistotu pryč (cca 4000 km). Zadní kolo se stejným pláštěm píchlo jenom dvakrát (jednou drátek u chmelnice, jednou napínáček pod nástěnkou), tak jezdí dál.
Maxxis Overdrive 47-559 na tom samém předním kole zatím nepíchl ani jednou, najeto cca 1000 km.
Nejlevnější Rubena Hook 32-622 nic nevydrží a rychle se sjíždí. Na vyhození po cca 1000 km.
Schwalbe Delta Cruiser 32-622 jsou sice na schwalbácké poměry podřadné (hodnocení všeho snad jenom dva čtverečky ze šesti), ale proti nejlevnějším rubenám nebe a dudy - zatím píchnuto jednou, najeto asi tři tisíce a jezdí dál.
Schwalbe Marathon 47-622 na zadním kole - píchnuto jednou o dvoucentimetrový kus drátu ze chmelnice, postavený v blátě nasvislo, jinak nic. Najeto cca 5000 km a jezdí dál. Vepředu má tohle kolo Rubenu Flash a ještě není ani píchlá, ani ojetá.
Schwalbe Marathon Plus 47-406 - zatím 2000 km bez defektu, ale pořádnou zimu s posypem a špínou ještě neochutnaly, tak uvidíme.
Procvaknutí duše o ráfek jsem ještě nezažil u žádné značky, i když ráfek už jsem na zadním kole těžce naloženého favouše párkrát naťuknul.
A když je řeč o lepení, tak lepím lepidlem od Ferduse a záplatami nastříhanými ze starých duší. Bez problémů až na jednu duši od Kendy, na kterou to nevím proč nechytlo (lepeno za pokojové teploty stejným postupem jako jindy).
Určitě záleží na terénu, na kvalitě pláště i duše a taky na štěstí - mně se stane, že na svých trasách, které jezdím pravidelně, nepíchnu třeba půl roku a pak přijde období, kdy mám třeba tři defekty za cestu, den co den - to už je pak na zblázněně - takže i štěstí je důležitý a bohužel neovlivnitelný faktor
Nejsem pověrčivej, ale tohle téma je snad prokletý. Dneska opět defekt, cvaklá duše musel jsem ji "vyléčit" třemi flastry! Tak celej rok nic a poslední 2 vyjížd'ky jsem spotřeboval 5 záplat...:-((
Tak proč jezdíš na podhuštěném? Dej správný tlak a pravděpodobnost cvaknutí bude minimální.
Na podhuštěných pláštích určitě nejezdím, tedy alespoň tlak 80 čoklů za podhuštění nepovažuju.
Jak jsi mohl při 5.5 "atm" cvaknout ? To jsi vzal v 70 km/hod obrubník ztečí ??
Já to spíš vidím na malej defekt nebo ventilek a pomordovanou duši při zouvání.
Tak potom to chce nejezdit tak razantně přes obrubníky. Jinak si to cvaknutí nedovedu vysvětlit.
Ne ne, obrubník to nebyl. Jel jsem lesní cestou s kopce, na které bylo plno listí a najednou jsem zadním kolem na něco vlítnul, až mě to koplo do zadnice, asi šutr nebo co a pak jsem ihned zaznamenal rychlej únik tlaku a zastavil. Na špatně obutej plášt' se skřípnutou duší to nevypadá, nasazoval jsem ho doma a ručně, bez pák.
Neviditelněj šutr pod listím ve sjezdu, na to není obrany. Prostě máš smůlu, žes ho trefil.
Tak ted' jenom doufám, že jsem si ty dvě poslední vyjížd'ky alespoň pro tento rok odbyl defektovou daň..;-)
No přece nepřestaneš lepit teď, když už ti to tak pěkně jde...
To je fakt. Možná při té mé současné smůle bych mohl preventivně dopředu duši polepit flastrama...
Jen mi ještě vysvětli, jak jsi jedním šutrem dokázal prorazit duši na třech místech (3 flastry). Normální proražení udělá jen dvě díry.
To ti bohužel vysvětlit nemohu. Ne, že bych nechtěl, ale já to prostě nevím ;-)
Nebyly pod tím listím náhodou vidle ?
Vidle v lese? To jsem se spíš svezl po zádech nějakýho namakanýho ježka...
No podávky mají zrovna ty tři zuby, co ti propíchly tu duši. Já bych ty vidle tak snadno nebagatelizoval. Protože normální je prorazit duši o ráfek a vyrobit dvě díry. Vyrobit tři díry je naprostá zvláštnost a musí se hledat důvod. Zatím jsi nic věrohodného nepředložil. Třebas to ve vzteku na koci prokousl.
To bude ono, prorazil jsi ty dvě standardní díry a tu třetí jsi vyrobil ve vzteku tím svým posledním zubem. Záhada je objasněna. :D
No jo, ale někteří jsou na tom ještě hůř...
http://www.extra.cz/necekany-utok-bezzuby-brit...
Dnes ráno jsem na zadním plášti objevit tohle.
Snad nebudu muset brzo lepit. :-(
Takových pořezání mám na podobně sjetím plášti taky celou řadu a některé pěkně durch. Ostré posypové kamínky jsou pěkné svinstvo, zakousnou se a jízdou se postupně proklofávají. Naštěstí dělají pomalé defekty, tak se dá včas bezpečně zastavit.
To jo, tenhle sajrajt jsou noční můrou snad každýho cyklisty. V drtivé většině případů mívám defekt právě kvůli tomu drobnýmu štěrku. Jsou to mrňaví, ale dost vostrý hoši. Taky na nich třeba v zatáčce může kolo pěkně ulítnout.
Jestli je to (téměř) skrz, hodí se podlepit plášť větší záplatou zevnitř, kdyby se něco strefilo přímo tou dírou. To jsem kdysi dělal, když byl plášť ještě jinak použitelný.
Malé ostré kamínky, to byla katastrofa pro Schwalbe Marathon Racer. Speciálně v určité fázi po dešti, když se na plášť začaly lepit ve větším, byl defekt po chvíli vždycky jistý. Už se v tom provedení tyhle pláště nedělají, ale nikdo s nima takové problémy snad neměl, nebo neměli štěstí na stejné podmínky. Dělají je teď vylepšené, ale mám už strach je zkoušet.
Co mám Marathon Supreme a z opačného konce taky Kenda Khan K-Shield, mám od takového problému klid. Když si vzpomenu, tak ty zapíchané kamínky a střípky vyšťourávám, ale nikdy žádný neprošel. Proříznutá místa taky neřeším.
Záplata je dost slabá, ta pomůže asi jen proti tomu aby se dovnitř dostal hrubší prach, který by asi postupně nějak duši taky mohl poškodit.
Plášť nepodlepuju, spoléhám, že dvakrát nepůjde do stejného místa a zatím to docela vychází :-)
Malé zakousnuté kamínky většinou stačím vydlabat dřív než se prokoušou. Naštěstí jsou v plášti docela vidět a někdy i slyšet.
Ty (současné)Schwalbe Marathon Racer se mně naopak v tomto směru osvědčily zatím nejvíc, tomu drobnýmu štěrku odolávají v pohodě. Problém je spíš s hrubším štěrkem, kterej může snadno poškodit ty papírový boky pláště.
Říká se, že člověk se má umět radovat z maličkostí a je to svatá pravda. Během dnešní vyjížd'ky jsem neměl ani jeden defekt!
Huš, už jsem se napíchal, až jsem si málem odrovnal pumpičku....
Kde jsou ty časy, kdy se člověk po nástupu do zaměstnání setkal s naprosto tajemnými slovy: píchačka, rozvodna, děrovna, vytloukárna
Já teda jen s těmi píchačkami. To ostatní mi zůstalo utajeno.
Rozvodna - tam byl transformátor od kterého pak byl rozvod po fabrice
Děrovna - místnost s děrovačkami děrných štítků
Vytloukárna - to myslím jen tak nikdo nepotkal, tam se vytloukaly (= dělaly se díry) žakárské karty, kterými se programuje mechanický žakárský stav.
Pěkné na tom je to, že obrazně řečeno, vytloukárna je prababičkou děrovny.
Když už jsme u těch časů dávno minulých - dnes mě při odmotávání toaletního papíru zarazilo, jaké jsou na něm všelijaké ornamenty, kytičky, jak je jemný...teda ne že bych jindy toaletní papír nepoužíval, ale zrovna dnes jsem si toho tak nějak víc povšiml. Vzpomněl jsem si na onen, zejména z dnešního pohledu, neblaze proslulý skládaný papír, který se kdysi povaloval snad na každém tuzemském hajzlíku, až mně z toho přeběhl mráz po zádech. Tehdá ho používaly i malé děti a dneska by ho snad nepoužil ani nejfanatičtější obdivovatel Chucka Norrise....
Jenže mě zároveň napadlo, jak těžké to má takový výrobce toaletního papíru - i kdyby vyrobil ten nejjemnější, nejlépe výtvarně vyvedený toaletní papír, stejně bude tak jako tak na hovno. Horší v tomto směru to mají už snad jen výrobci dámských vložek...
Řešení bez problémů s lepením jsem včera objevil v drážďanském muzeu dopravy
Potěšil´s mě, že to muzeum ještě existuje. Navštívili jsme ho cca v ´75 roce, zajímavé tehdy bylo, že historie končila v roce 1933, aby pak pokračovala od roku 1945.
Jedním z exponátů byl 16-ti válec AUTO-UNION ...
8-)
To snad není možný...V sobotu projížd'ka, cca 120kiláků, dojezd domů v pohodě (až na tu ztracenou zadní blikačku, kterou jsem se vrátil hledat). Dneska při údržbě kola jsem zaregistroval malý tlak v zadním kole. Defekt na duši byl z vnitřní strany, proti ráfku. Díra byla docela velká, asi 1mm. V plášti nebyl žádnej bordel, páska v ráfku v cajku. Nechápu. Asi si změním nick na defektor, nebo píchač....
Prohlídni taky rám. Jestli v něm nemáš myši...
Vidíš, to mě nenapadlo, dík. Zkusím vyložit vnitřky pláštů plátkama sejra, třeba mu dají přednost před smradlavou gumou...
Tak schválně, co bude pak po tejdnu víc smrdět :-)
To bude mít jen samý výhody - žena mě bude sama posílat, at' vypadnu na kolo a nesmrdím doma, nikdo se za mě nebude zavěšovat, chodci na stezkách o mě budou vědět daleko dřív, než dosud a možná i ti blbí čokli mně dají pokoj....
Tobě vadí, když se za tebe někdo zavěsí? To jezdíš tak rychle, že to stojí za to? Proč ti to vadí? Bojíš se, nebo máš pocit ztráty soukromí, nebo tě štve, že ten za tebou se jen veze? Nebo by se ten vzadu měl zeptat, zda ti to nevadí?
Mně to totiž nevadí a mám tendenci si s tím za sebou povídat. Nebo ho vyzvat k vystřídání a tím zvýšit celkovou rychlost díky střídání. Tak by mne to zajímalo.
Když ten za mnou odmítá střídat, tak si občas odfrknu...
Ono jde také o to, zda má na to střídání. Já kolikrát na Favoritu za silničkou mám co dělat ho uviset. Proto jsem se ptal, zda to je či není akceptovatelné, zda se mám zdvořile zeptat, jak se vlastně mám chovat. Nikdy jsem v závodním oddílu nebyl a tak neznám správnou etiketu. S dětmi jsem se jim snažil alespoň ukazovat díry či alespoˇn slovně varovat. Kluci umí díky tomu jezdit v závěsu velice dobře.
Ano, vadí mně to. Proč? To snad není tak těžké uhádnout. Za prvé když jedu sám, tak je to prostě proto, chci jet sám a ne aby se mně někdo lepil na prdel a funěl na záda. Za druhé nejsem zvědavej na to, aby do mě někdo vlítnul, když budu nucen prudce brzdit. Ta třetí si chci taky odfrknout (atd) a nemíním se před každým frkem otáčet a dávat pozor, abych někoho nenahodil....stačí to na moji obhajobu, slavný soude?:-)
Ale já tě přece nechci soudit, vždyť jsem to jasně napsal, že mne to zajímá.
Ty ses ani tak neptal, jako spíš navážel. Kdyby ses chtěl pouze otázat, tak bys jen položil otázku, proč mně to vadí.
Reaguješ na nevyřčené a ještě špatně. Nechtěl.
Tak si ten tvůj příspěvek přečti po sobě ještě jednou, je plný ironických poznámek, nejedná se jen o pouhý dotaz. Mimochodem jako účastník provozu jistě víš, že dodržování bezpečné vzdálenosti platí pro všechny, tedy i pro cyklisty - pak nechápu naopak já tvůj údiv.
Jdi se vycpat, já to myslel opravdu jako dotaz a ty v tom hledáš kdoví co.
Já v tom žádný jinotaje nehledám, jen jsem si přečetl to, co jsi napsal. Pokud se neumíš otázat slušným způsobem bez rýpání, vycpat se běž ty.
Tak to se půjdem asi vycpat oba, škoda :(
A nešetřete na tom, ať k něčemu vypadáte
http://www.preparace-visnak.cz/preparace...
Založil´s vlákno "Promiňte, pardon ...", ale tady si hájíš svoji pravdu jako ti (dementi), co tě omezují.
Hájit si svůj názor je něco špatného? A co sem pleteš nějaký omezující dementy, jak to souvisí? Mimochodem pokud zvládneš číst, tak sis jistě povšiml, že jsem Brahmovi odpovídal se vší slušností.
Mám dojem, že se ti zobrazuje něco co ostatním ne. Nebo čteš něco co napsané není, ale aby ses mohl navztekat, tak tam čteš něco navíc?
Nic jiného než dotaz na který se dá jednoduše a celkem klidně odpovědět tam nevidím. Nebo jsou snad otázky které se ti nesmí položit? Jestli jo, de seznam ať se můžeme tomuhle vyhnout.
"Tobě vadí, když se za tebe někdo zavěsí? To jezdíš tak rychle, že to stojí za to? Proč ti to vadí? Bojíš se, nebo máš pocit ztráty soukromí, nebo tě štve, že ten za tebou se jen veze? Nebo by se ten vzadu měl zeptat, zda ti to nevadí?"
Jestli tohle považuješ za pouhý dotaz a ne rýpání, tak nevím, co ti mám na to říct. Asi bys to viděl jinak, kdyby dotaz podobného charakteru směroval na tvoji osobu.
Já v tom vidím 5 dotazů, které upřesňují jeden hlavní dotaz. Prostě se snažím vyjmenovat všechny možné příčiny toho jednoho názoru a chování. Usnadní to odpověď, na nic se nezapomene. Jakýkoliv dotazník je poskládaný stejným způsobem. Nemyslel jsem tím nic špatného.
Kdybych se zeptal a co ti na tom vadí, tak mi možná odpovíš jen prvním důvodem, na který si vzpomeneš, kdežto ty ostatní, které nejsou tak významné zapadnou. Samozřejmě, pokud se nad tím zamyslíš, tak provedeš stejný rozbor, jako jsem provedl já a odpovíš vyčerpávajícím způsobem.
Dobrá, tady je vyplněný dotazník;-)
1.ano
2.nevím
3.již jsem zdůvodnil
4.ztráta soukromí
5.ptát se nemusí, leč držet patřičný odstup ano.
Děkuji, jen s tím neptaním se je potíž jak jinak zjistit, že ti to vadí. Kdybych měl jen dodržovat odstup, tak bych se za nikým nevyvezl.
Co je na těch dotazech rejpavého? Zkus si příště nečíst kdo se tě ptá a možná se ti uleví a budeš moct v klidu odpovědět. Bohužel občas je jedno co kdo napíše, ale pro některé je podstatnější kdo to napíše, a bez ohledu na obsah je dotyčný hned vidí rudě a v textu urážky a přinejmenším rejpání.
Když se mě někdo takhle zeptá, tak v tom vážně nevidím rejpání a můžu v klidu odpovědět.
- většinou ne, někdy ano, záleží na situaci
- ne
- na silnici ani nevim, snad jen, že v náročnějším stoupání nemůžu v klidu a nahlas okomentovat jak mi to nejede a ten kopec mě štve :-)
V terénu z bezpečnostních důvodů aby mě nepřejel když to nedám
- jeho věc jestli se zeptá nebo ne. Když se zeptá a já to odkejvnu, tak pak už na něj beru ohled, ale pokud se neptá, tak jako by za mnou nebyl.
Mimochodem když by mi někdo za mnou šel hodně na nervy, tak umím bezvadně jet přímo na díru, kanál a překážku minout na milimetry. Myslím, že víc než dvě podobné "pasti" nikdo nedá a sám zmizí :-)
Fakt nechápu co je na těch dotazech tak divného, že neumíš podobným způsobem odpovědět? nebo můžeš napsat jen, že se ti to nechce rozebírat a máš po problému.
Tak to se hluboce mýlíš, proti Brahmovi vůbec nic nemám, naopak ho považuju za jednoho z nejslušnějších návštěvníků těchto stránek a také si ho vážím, že dokáže stát za svým názorem, i když se na něj pro nějaký názor všichni "sesypou."
Jinak je určitě lepší se otázat "normálně" a pokud mně obsah odpovědi neuspokojí, položit doplňující otázky, než si de facto odpovídat sám sobě ironickými otázkami.
Pokud ti takový způsob tázání nevadí, OK a já ti to neberu. Ty mně ponech moje právo na vlastní názor, díky.
Ale jistě, tvůj názor je tvůj a nikdo a já už vůbec ti ho neberu, ale nemůžeš se divit reakci, když na běžné dotazy místo normální odpovědi, napíšeš, že to jsou rejpavé dotazy.
Tak se podívej zpět, moje bezprostřední reakcí na jeho původní dotaz byla normální odpověd' - nebo v té odpovědi vidíš něco skrytého?
Myslíš tohle? :-)
"Ty ses ani tak neptal, jako spíš navážel. Kdyby ses chtěl pouze otázat, tak bys jen položil otázku, proč mně to vadí."
Hele pokud nezvládneš číst komentáře od začátku, tak to laskavě donekonečna nekomentuj.
Ale, chápu, že se ti to nelíbí.
Buď bez obav vždy všechno čtu od začátku. Do tvého výroku to ale byla normální diskuse a až teprv ty si touhle větou zaperlil. Nevím co tě tam tak nadzvedlo, ale takhle zareagovat na normální sdělení, fakt není normální. Proto mám jediné vysvětlení, že ti vadí ani ne tak co bylo napsáno, ale to kdo to napsal eventuelně to mohla být tvoje momentální chuť se pohádat o ničem.
Jo, děláš to dobře.
Mně hlavně není jasný, proč se do toho tak urputně a vytrvale angažuješ, když tahle debata probíhala výlučně mezi mnou a Brahmou a domnívám se, že jsme si to vyříkali. Jestli máš nutkavou potřebu hrát si na soudce, tak to zkus někde jinde.