Po poslední jízdě s mou 1W "bludičkou", kde jsem viděl jen a pouze díky světlu za mnou jedoucího Bilíčka a která je opravdu vhodná jen na "dojetí", jsem se konečně dokopal k pořízení "nějakého" světla, se kterým bude i něco vidět. :)
Má to být na jízdu po silnicích a max. lehký terén, a myslím opravdu lehký terén ve smyslu lehkého terénu jako u normálních lidí, tj. typu šotolinová cesta, a ne lehký terén v "mém" významu. :-D
Tuším jsem někde zahlédl/zaslechl o nějakém světle, co má Lelek/Ronda, to mne tehdá docela zaujalo.
Zhrnutí požadavků:
- rozumný výkon (fakt nepotřebuji, aby to na plný výkon tavilo asfalt)
- rozumná dostupnost (český e-shop, nehodlám na to čekat měsíc, až a jestli vůbec to doleze z Čajny či obdobné zadele světa)
- rozumný pohon (výměnné akumulátory; a tyto lehce dostupné jako světlo samotné)
- rozumná velikost (jedno tělo, ideálně aby se vlezlo do kapsy cyklodresu)
- rozumná cena (je mi jasné, že za pětikačku to nebude, ale tisíce za to dáva nehodlám)
- rozumná optika (kužel světla "trojlístek", tj. do stran a do "daleka")
- rozumná montáž (aby to aj najvětší bblec na zeměkouli zvládl za tři minuty, prostě šuch šuch šuch a je to; budu to prohazovat mezi koly)
- rozumná výdrž (s náhradními aku aby vydrželo vícedenní akce)
Díky za tipy, rady, poznatky...
Něco takového? http://www.stresni-nosice.com/84675-led...
ahoj, doporučuji indukční blikačky od Reelight http://www.cyklospeciality.cz/reelight/, dostal jsem je na narozky a jsou naprosto boží. Dostatečně osvětlí a výdrž je taky dobrá..
Fenix BT10 na 4xAA baterie, "automobilovej" kužel světla, vidět je víc než dostatečně. Nějaký mušky v uchycení na řidítka, ale řešitelný.
Fenixy BT20 a vyšší svítí asi víc, ale jsou holt dražší. Pokud už běžně nepoužívám baterie 18650, jsou to další náklady navíc. Mít už tyhle baterie a nabíječku, volil bych asi dvacítku. Takhle motám několik sad AA Eneloop baterií mezi světlem, foťákem, bleskem, gps a několika dalšíma věcma.
18650 se daji vykuchat ze starsich baterek do notasu ;)
Bt20 je suprova. Na kroniu ted maji bt10 za necelych 1500. Ale sel bych do te bt20, ma lepsi kuzel svetla :)
Dvacítka má hlavně větší svítivost. Na silnici a pevné cesty to není potřeba, skoro nadbytečné, normálně s desítkou jezdím na 1., nejvýš 2. stupeň svícení. 3. stupeň zapínám jen při rychlých sjezdech serpentinami. V náročnějším terénu už je potřeba jezdit na 2. stupeň a v sjezdech je 3. docela potřebný. Občas bych asi uvítal i větší výkon, ale když není, stačí o trošičku snížit rychlost a zase bohatě vyhovuje.
Ja ti nevim, nevim. Asi mam spatny oci. Ja jezdim na bt20 na druhy stupen, to je kolem 300 lumenu, tedy ten nejvyssi na bt10. Na ten 100 lumenovy si troufnu jen tam kde to znam. Jinak tech 300 to jisti.
Moje draha ma bt10 a vetsinou jezdi na ten stredni 200lumenovy.
A nelisi se to jen svitivosti, ale i kuzelem. Ta bt10 ma vic vypalene stredy na silnici, bt20 ma to svetlo lip rozvrzene. Aspon kdyz porovnavam ten 300lumenovy mod na obou :)
Ve stoupání ať na silnici nebo v terénu mi s desítkou bohatě stačí svítit na 1. stupeň, ten mi zpravidla docela dobře stačí na silnici i při jízdě po rovině.
Samozřejmě, že od dvacítky je líp vidět, víc svítí. je ale otázka jestli to je opravdu potřeba a stojí to za ty peníze navíc i dnes.
V době kdy jsem desítku kupoval, tak dvacítka byla horkou novinkou a také výrazně dražší než dnes.
A je to tu znovu :)
Ty světla Fenix nemají "automobilový" oříznutý kužel. Jinak jsou jistě super, ale oříznutí vypadá jinak.
Taky sem nad tím přemýšlel, ale nakonec sem do té BT 10 šel. Pokud je nastavené na předepsaných 20m končícího světelného kužele před kolem, žádný šofér mě neproblikává, takže soudím že nikoho neoslňuju. Ale 20m nevyužije potenciál toho světla, takže ho mám na pravé straně u gripu a jednoduše ho naklápím jak potřebuju, do dálky a nebo potkávací.:-) Tím že světlo v sobě nemá baterky je lehké a nemusí být tím gumovým kroužkem tolik utažené, takže to jde lehce a při tom drží polohu kterou nastavím. Po pár jízdách to dělám zcela automaticky a nastavení mám jaké je třeba bez dodatečných zarážek. Mám ho na elektrokole, e-totem mi vyvedl kablík na který jsem napájel koncovku z toho dodávaného prodlužovacího káblíku dodávaného k tomu Fénixu. Takže akumulátory neřeším, světlo svítí i když řídící jednotka odpojí motor pro nedostatek šťávy.:-)
Není to s těmi dvaceti metry trochu jinak? Já jsem vyčetl toto:
"světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu"
Přičemž pod pojmem "referenční osa" si naivně u osově symetrické optiky představuju právě tu osu, a u nesymetrické vůbec nevím, co si představit. Určitě bych to ale neinterpretoval jako světelný kužel končící nejdále 20m před kolem.
Jez víc mrkve a ta 1 W blikačka ti bude v pohodě stačit ...
Pokud chceš český eshop se zárukou, dobré a spolehlivé světlo a jsi za to ochoten zaplatit jejich ceny, tak ten Fénix z Kronia je první adept. Určitě si vybereš, jen je to dražší než ta Čína. Zato se to nemusí rozebírat a hledat studeňák.
A pak se probudil s rukou v nočníku :-) Máš tam docela hodně požadavků a výběr se tak dost nebezpečně zúžuje...
Zkus se třeba mrknout sem http://www.led-expert.cz/
Ono je otázka, jak moc experimentovat. Na webu jsou videa různých světel, podstatná je ale i výdrž a schopnost dobíjení kdykoliv, tedy způsobem, který akumulátory nemilují. Z tohoto pohledu mi přijdou ty články 18650 optimální i kvůli své dostupnosti.
Jakmile se začne se světly experimentovat, náklady se nasčítají do nečekaných částek. V porovnání s tím je Fénix jistota, která ve výsledku vyjde v nejhorším stejně draho jako ty experimenty.
Podle mne BT-10 stačí, ale kdybych do toho měl jít, tak kvůli akumulátorům bych zvolil BT-20. Mimo hlavní sezónu jedu část cesty po tmě skoro vždycky a ty tužkáče při vyšším výkonu, nevím, nevím. Pravda ale je, že Rondovi s Lelkem to funguje dobře.
Při častém ježdění po tmě je dobré mít i něco rezervního, člověk nikdy neví. Bohužel je ale pravda, že ani sada několika méně kvalitních světel nevydá za jedno kvalitní, takže doporučuji toho Fénixe.
Pokud ne ty dva Fénixe, tak určitě bych volil něco se standardně dostupnými akumulátory, tedy nic netypického vestavěného. Provoz v zimě a nemožnost nabíjet v ideální dobu je znát. Měl jsem Blackburn Flea přední a při intenzívnějším používání a častějším nabíjení byl po čase znát pokles kapacity akumulátoru. Je proto dobré počítat s možností snadné a levné výměny.
Bruco, nechceš střetil BT20? Když dáš dobrou cenu, třeba kupce ukecáš.
Za sebe bych doporučil Fenix UC30. Má to integrovanou nabíječku článků, takže to stačí připojit k microUSB B (nabíjecí kabel k mobilům) a je vystaráno. Není potřeba shánět nabíječku, pořád dokola světlo rozebírat. Akumulátor navíc není proprietární, je to normální 18650, takže je klidně možné mít i záložní článek.
Stojí sedmnáct stovek a akumulátor je v ceně, takže to považuji za vcelku rozumně drahou sadu.
kdepak kdepak, mám ji teprve pár týdnů, ještě jsem si ji dostatečně neužil. nehledě na to, že ji mám koupenou ze svatebních darů, takže bych to doma asi jen tak neobhájil :-))
ta UC30 vypadá hodně slušně, ale tipuju, že bude svítit víc dopředu než PD32, aspoň podle té hodnoty cd.
Já měl standardní PD32, tohle by mělo mít krátkodobě trojnásobný výkon (a dlouhodobě o asi o 20%).
tu: http://fonarik.com/test/indexen.php?model=105...
se dá porovnat i pd32 i uc30. ta uc30 má víc vypálený střed, bude svítit víc do dálky
Má :-/ To mě moc netěší. Do dálky bych si klidně posvítil těmi 960lm :-)
Ale to, že nemusím mít pod stolem půl roku nabíječku na články je stejně velmi příjemné. Teď už jen počkat na slevu :-)
Tak nakonec zvítězil Fenix UC30. Zaujalo mne nabíjení bez nutnosti nabíječky, výměnný akumulátor (koupil jsem hned jeden "navíc"), možnost nabíjení přes USB (strčím do počítače a nabíjím plus koupil jsem si i dzinzik do zásuvky, takže pichnu dzinzik do zásuvky, do dzinziku USB kabel a ten do světla; nemusím řešit další nabíječky). A taky že si to světlo můžu vzít na "pěško-čundr".
Svítí dobře, konečně jsem nejenom vidět, ale vidím i já... :-D Už jsem to prubl na "ostro", na "běžnou silnici" stačí "druhý" stupeň (ze čtyř), "trojka" už pálí velmi dobře, fakt JDE všechno vidět. Kužel je příjemný, svítí i do stran. Jen teda nevím, co na světlo říkají protijedoucí auta, svítil jsem si jen v "lese", řekl bych, že to asi oslňuje.
Díky za tipy.
Myslím, že se velmi brzo dovíš jestli to oslňuje nebo ne, jen co s tím vyjedeš do provozu :-)
Proti oslňování by mělo stačit sklopit světlo abys měl kužel před kolem tak do 25 m a neměl by být problém.
Poté co jsem přišel o světlo u tunýlků pod Lagazuoi, tak jsem také koupil Fenix UC30. Objednáno z Číny za necelých 1.200 Kč i s dopravou.
http://www.aliexpress.com/item/Factory-Price... u nás je za 1.700Kč
Kdyby po ní někdo toužil, můžu mu ji také objednat. Dodání zhruba za měsíc.
Doufám, že jakožto dovozce poskytneš záruku (na funkčnost) minimálně 2 roky ...
A ještě bych mohl odvést DPH a clo. Tůdle :-P
Nějakého Fenixe vlastním už skoro 10 let a téhle značce důvěřuji. Jednak věřím, že se to nevysype. A i kdyby- před několika lety mi provedli pozáruční (fakticky se jednalo o výměnu řídícího obvodu, bez něj bylo světlo v hajzlu) opravdu zdarma.
A tu záruku po dovozu z Číny uplatňuješ u jejich dovozce u Krónia?
Ne, přímo v Číně, u výrobce. V Kroniu (i se záručními opravami) dělají to, že světlo pošlou do Číny.
http://www.fenixlight.com/Contact.aspx
Když se teď tak otepluje, tak si říkám, že by vlastně sezóna ještě nemusela končit (no dobře, já vím, že je tu spousta lidí, co jim nekončí nikdy) a že tedy s ohledem na brzkou tmu by se vlastně pořádné světlo taky mohlo šiknout...
Jak tak na ně koukám, tak ta BC30 je sice úžasná, ale cenově přece jen už hodně vysoko...
UC30 má krom nižší ceny,zdá se, i výhodnější to napájení - jak možnost nabíjet přímo světlo, tak výměnné akumulátory, tak případně i lze koupit jednorázové baterky.
Má vlastně nějaké nevýhody? Absence "světelné houkačky" na první pohled. Možná pro "dopravní účely" ne úplně ideální světelný kužel? Horší upevnění na řidítka? Nebo? Jsou ještě nějaké jiné zásadní odlišnosti, které by měl člověk brát v úvahu při výběru?
Nejspíš není dělaná pro provoz na kole, takže i to uchycení bude problematičtější.
Kužel světla bude pravidelný a ne roztažený do šířky, jak je pro jízdu velice vhodné. Také by mě dost vadilo "po 3 minutách provozu na nejvyšší režim 960 lumenů se svítilna sama přepne do režimu 400 lumenů".
Těch 400lm bohatě stačí na rychlost do 30-40km/h (a za příznivých podmínek i na víc).
Je to kvůli tomu, že by se to světlo nemuselo v určitých situacích uchladit. Vyšší teplota neprospívá obvodům a hlavně snižuje účinnost diody.
Režimy jsou seřazené tak, že to "spadne zpět". Takže po případném přepnutí maximální výkon znovu zapneš krátkým stisknutím.
Holt daň za opravdu malé rozměry a hmotnost (museli by tam dát víc hliníku, aby se to uchladilo).
S přiděláním na řidítka problém není, drží to tam stejně jako všechna podobná "doutníková" světla.
Kužel samozřejmě není přizpůsobený jízdě na kole, ale nepřijde mi, že by mě to nějak limitovalo (stačí si vzpomenout na to s čím jsem jezdil před 10-15 lety a přestávám frflat).
Je to do určité míry kompromisní světlo. Za velkou výhodu (pro mě) považuji, že ho mohu používat i jinde- při jízdě na běžkách/běhání (na běhání jsem si teď koupil extra čelovku).
na těch 30-40 km/h stačí i 200 lumenů, když je dobrý kužel světla. aspoň teda s LD40 a E50.
ale musí být suchá cesta. nebo sníh. jak prší, tak je každý lumen navíc dobrý.
Když svítí pouliční lampy, tak ani déšť nevadí :-)
Jo, dá se s tím, ale fakt musí být sucho (jinak se to světlo vpíjí do asfaltu a není vidět vůbec nic).
Fotóni se vpíjejí do asfaltu .... :D
Však ho taky vyhodili...
No ono se definuje jakési absolutně černé těleso, které absorbuje veškeré dopadající záření a emituje záření jehož spektrální vlnová délka je úměrná jeho teplotě. Takže když místo básnického termínu napíše, že se fotóny absorbují ve zvláště tmavém, protože mokrém asfaltu silnice, tak to i ve fyzikální terminologii bude sedět. Mne ten jeho básnický obrat pobavil i potěšil. Rozhodně bych to nepovažoval za důvod k hloupému pošklebování. Vysoká škola se dá předčasně ukončit z nejrůznějších důvodů a většinou to nejsou důvody nedostatku inteligence, pokud se nejedná o první ročník. Ty to ostatně velice dobře musíš znát. Takže já to nepovažuji za vhodné téma k neustálému pošklebování.
Jo, znám, nedostatek inteligence, lenost, chlast, nedostatek silné vůle, a všechny možné kombinace těhle variant.
Ono by to nebylo nic nenormálního, další z těch co to nedali a pak celý život budou upozorňovat "tohle že je inženýr" a mít s neúspěchu trauma.
Nebylo, kdyby tu nehejkal, jakej on je matematik, nevytahoval trapnou theorii her a nepokoušel se jí protlačit do každé debaty, kdyby pohravě neříkal - jo ti stavaři. Všude se pak presentoval jako "student matematicko-fyzikální" a pak potichu vyhoří...
Když už veřejně takhle exhiboval, měl to dorazit s červeným diplomem.
To máš jako kdybych se já teď vyprd na tu fráninu. Prostě když už se takhle veřejně presentuji, tak to musím dokázat, jinak bych se považoval za slabocha a nedivil bych se, kdyby ostatní k tomu slabochovi přidali i vejtahu.
A dobře víš, že v tom mém věku to fakt jde o dost hůř.
Pak jsou i další možnosti. Mohu tě ujistit, že těhotenství to nebylo.
Trapnou teorii her jsem si nastudoval v rámci přípravy na hraní Diplomacie (a dalších negociačních her). Ve studijním plánu jsem to fakt neměl. Křováci byli vždycky křováci a matematici nad námi odjakživa ohrnujou nos. Ale i bez státnice tě v matematice a fyzice strčím bez potíží do kapsy (a to navzdory tomu, že nemám zápočet z dopravního inženýrství).
Se stavařským titulem, tedy spíše třicet let starým zápočtem, tu exhibuješ akorát ty sám. Nikdo jiný takovou potřebu nemá a také to nikomu jinému o hlavu neotloukám.
Hoši nechci vám do toho kecat, ale těmi vašimi dohady a exhibováním jste tady tak akorát za blbce oba, páč ho zasíráte akorát dohady o tom, kdo je z vás nejchytřejší.
Taky myslím. Ale můžu za to, že se do mě ten expert naváží skrze vpíjející se světlo?
A kromě toho vůbec nevím, jakým jazykem spolu komunikujete a o čem se bavíte..;-)
Zkus Wikipedii pro překlad neznámých slov. nebo slovník cizích slov.
A kdy má ta paní (nebo slečna) Wikipedie čas a kde bydlí?
Musíš se jí zeptat. Určitě si s tebou ráda popovídá.
Dám ti na ní adresu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana
Pro laika to je asi srozumitelnější než kdybych napsal, že fotony jsou v suspenzi živičné směsi s vodou, v porovnání s čistou živičnou směsí, pohlcovány ve zvýšené míře a jejich energie je přeměňována na teplo.
Promiň, mně se ten obrat vlastně líbil.
Nic se neděje, s Jindročíslem jste mi nalili na spin-off.
Ale raději toho nechme, protože střední část relativní dráhy slunce mezi nadirem a zenitem vykazuje vyšší inteligenci nežli shodná část dráhy protilehlé.
Díky za ranní rozcvičku. :-)))
Předkládala jsem si to dobře tři minuty.
Nechť M je množina subjektů x takových, že x patří do M, právě když x vydává nonverbální signály S vyjadřující pozitivní emoci E. Dále nechť f je uspořádání množiny M podle času vzhledem k okamžiku signálu S a g nechť je dobré uspořádání množiny M. Potom platí: Je-li y maximální prvek množiny M vzhledem k uspořádání f, potom je také maximálním prvkem množiny M vzhledem k uspořádání g.
Tak s tímhle u mě nezaboduješ! Jednak tomu nerozumím a ... a jednak mě to uráží ...
Navíc kopírovat umí každej votroub...
http://search.seznam.cz/?q=%22Nech%C5%A5+M+je...
Což o to, já taky tušila, že vygúglovat to asi půjde... ale to by mě nebavilo. :-)
Co je to dobré uspořádání množiny?
Tak dobré uspořádání jsem našel, větu jsem pochopil, dokazovat jí nebudu. Co jsem nepochopil je vztah této věty ke společnosti. Jistě to zde z toho důvodu bylo uveřejněno. No a to je zase stejná písnička té mé nechápavosti. Jedná se skupinu mužů a rychlost jejich nonverbální reakce na vnější (sexuální?) podnět?
Nojo, pravda... měli bychom se s tím uklidit někam do hádanek. :-)
Něco podobného, 17 českých přísloví ;-)
Jo když mi někdo řekne, že mám hledat přísloví, tak je nacházím. Ale když jen tak vyplivne, něco jako matematickou větu, ke všemu člověk od kterého se to dá očekávat, tak si ani nevrznu :(
A ještě je v tom schovaná tajenka.
Pamatuji jak jsme to luštili.
Já jsem to večer také překládal pomocí wikipedie, význam všech slov jsem pochopil, ale význam celku nikoliv. Je tam patrně mně skrytý nějaký odkaz, který neznám. Ale to se u matfyzáků specielně u matematiků stává, prostě jim ne vždy rozumíš a když si to necháš vysvětlit, tak se ukáže, že jsi nechápavý. Já jsem s tím už dávno vyrovnán.
Senilní jedinec čeledi Canidae již není schopen akceptovat dosud neznámé dovednosti.
Se světlem na lehokolo je to trochu jiné, než na klasice.
Na zábradlí se ti při zatáčení otáčí i světlo. Pokud máš na lehokole úzký kužel, do zatáček prostě nevidíš. Mně to třeba hodně vadí, jiní s tím dokáží bez problému žít.
Na lehokole na světlo za jízdy nedosáhneš, tudíž nemůžeš za jízdy jednoduše měnit režimy.
Přijde mi, že na lehokole potřebuji pro pohodlnou jízdu, aby mi světlo svítilo celkem daleko, dál než na klasice. Což vede na požadavek oříznutí kužele, dálkového+potkávacího světla a nebo obojeho zároveň.
3000 Kč mi přijde za světlo se kterým se dá v noci pohodlně jezdit celkem nízká cena. Ale můj pohled je celkem zkreslený, cenu světla na Oceláče jsem nikdy nevyčíslil. Ale určitě to bylo víc než 3000 :-)
Tak tři tisíce bych tak úplně nenazvala nízkou cenou, ale řekněme, že by byla přijatelná. Nicméně to by byla cena, kdybych už měla příslušné akumulátory a nabíječku. Což nemám...
Mám to kolo z druhé ruky a předchozí majitel měl světlo na řidítkách. Což jsem vlastně od té doby na lehu u nikoho asi neviděla... Ale proč by to vlastně nešlo?
šel jsem na lehu po dvou letech hledání a zkoušení jiných řešení do tohohle http://www.vseprokolo.cz/images/generic/full...
zatím s tím jezdím tento rok a vychází mi to přijatelné jak cenově tak hlavně výdrží baterek a viditelností. Co jsem musel pro leho upravit je, že jsem jednak z víčka dodělal clonu proti oslňování protijedoucích řidičů a musel jsem dořešit sklon. Chvilku jsem jezdil i ve variantě, že jsem to neměl na kole ale na přilbě. Tady je potřeba při rozhlížení na křižovatkách si hlídat ať nesvítím řidičům do ksichtu.
Kdyby po tom někdo toužil, můžu odprodat. Občas ho ještě využiju, ale zas ne tak často, abych ho "musel" držet v předsíni.
Je to kompletní sada, světlo, čtyři články (kupoval jsem nové a s nimi jsem už moc nenajezdil) a nabíječka.
Když se někdo přihlásí, začnu dumat o ceně.
Jako chlap, za poštovné, a to stejně odpustíš....
To zas ne. Pro mě to není úplně nepotřebné haraburdí. Pořád s tím občas svítím. Ale třeba taková řádně vyplněná žádost...
s nabíječkou ti neporadím, tu to chce koupit. ale kdybys brala nějaké světlo na vnitřky 18650, tak stačí kuchnout nějakou dosluhující baterku z notebooku a máš jich třeba 6. z toho bude použitelná sice jen polovina, ale na začátek to stačí. já je třeba používám jako rezervní na dojezd
Když dám světlo na řidítka, svítím si na nohy ne na vozovku...
Večer zkusím natočit nějaké video. A jestli budeš mít cestu do Prahy, tak ho klidně půjčím (i na pár dní, kdybys měla jenom kurýra).
Díky, kdybych měla tu cestu, tak se určitě ozvu.
na srovnání, jak co svítí, jsou fajn tydle stránky: http://fonarik.com/test/indexen.php?model=105...
UC30 tam je, BC30 taky (u fenixu hned nahoře ;-)
píšeš "jihomoravský kraj", nedávno jsi psala něco o klíčích od auta a Kroměříži. kdybys byla někde z okolí, tak můžu posloužit s ukázkou BT20 a BT10 ;-)
Hrůza, našel jsem si jak svítí moje ne tak stará Aurora SH0030 s jejími 200 lm a je to úplná tragédie. Doteď jsem si myslel, že je to na silnici celkem uspokojivé a rozhodně lepší, než většina běžných cyklosvětel. Ale když třeba ten Fenix má v šetřivém módu dvojnásobný výkon...
Na silnici je 200 víc než dost, já běžně jezdím s 50 a teprv v prudších sjezdech přepínám na 200 a jen vyjímečně 350 a nemám pocit, že bych neviděl.
Mas dobry oci. Ja jezdim na silnici s 350 a obcas si musim prisvitit 500 :))
Tak to určitě nemám. 500 by se ve sjezdu v hutném terénu určitě občas hodilo, ale docela mi stačí 350, v nejhorším si přibrzdím. Bohužel nemám volbu 100, která by byla nejvhodnější, mám 50 a pak až 200.
Vsak BT10 ma 80, 200, 350, ne?
Jestli ti jde o vydrz na nabiti, tak porid to pouzdro na 18650, da se v klidu pouzivat i s BT10. Vydrz je pak vic nez dvojnasobna
Jo, má to 80. nevím kde jsem vzal 50. I tak by v základu byla 100 vhodnější.
Nejde o výdrž, když jedu na delší dobu ve tmě, tak beru druhou sadu baterek a to mi bohatě stačí na celou noc.
Vím, že se dá používat 18650, ale na tužkové mám kde co, mám nabiječky a dost baterií.
To je moci pěkná stránka!
V Kroměříži mám kamarádku (její byly ty klíče od auta), ale sama se vyskytuju spíš v Brně.
Nechal jsem se zblbnout a koupil jsem tohle: Cyklosvítilna Fenix BC30.
Svítí jako blázen, s mýma mírně jetýma bateriema vydržel šajnovat 6 hodin. Nějak moc nechápu smysl a důvod toho dálkového ovládání, pro mě další čudl co mohu ztratit, ale když už to tam je....
Trochu mě zlobí ta výměna baterií, ten uzávěr není extra šikovně udělanej, zatlačit a zaaretovat, dá to docela makačku. Asi bych dal přednost šroubení.
Jinak světla jak v poledne, to je fakt.
Umíš si udělat radost :-)
Mám už téměř předpotopní desítku a na třetí stupeň nasazuju tmavý brejle. Tohle už dělá na silnici loužičky rozteklýho asfaltu, ne ?
BT10 je nedostupné. Nepíšou, zda dočasně nebo trvale. Když porovnám BT20 a BC30, tak už rozdíl v ceně není výrazný.
To jsou mi novinky a jak jsi jinak spokojen? Máš přece na obou kolech dynamo a terén nejezdíš. Přiznám se, že o BC30 taky uvažuju.
Je to drahota, ale má to výdrž, dobře to svítí, výměnné akumulátory 18650 a je to přenosné z kola na kolo. Potřebuji něco výkonnějšího zároveň s širokým kuželem.
Alternativou jsou pro mne dynamo na další kolo a na horáka něco kvalitnějšího. Když to sečtu, je jedna BC30 finančně výhodnější, proto o ní velmi vážně uvažuju.
Jinak ten čudl na světelnou houkačku je dobrá věc. Jsou trasy, kde musím často protijedoucí auta probliknout, jinak ta dálková světla prostě neztlumí a neztlumí. Čudl je po ruce na rozdíl od těla svítilny.
S Fenixem už problémy s netlumícími auty už nemám, světlo kola už odliší dobře od odrazky na patníku. Ale když jsem ještě vozil ubohou bludičku Hella 2000 (typové označení shodné s cenou), taky netlumili. Znám to z auta, není kolikrát poznat, co to tam je, ztlumím, zbytečně šátrám očima, abych pak zjistil, že se tam odrážel fungl novej a čistej patník...
Tak mi spolehlivě pomáhalo kromě tý bludičky svítící na cestu mít na řidítkách ještě malou blikačku. Řidičům bylo jasné, co tam vidí a prakticky bez výjimek klopili.
Na crossu si pomáhám 3W blikačkou, kterou v takových situacích dočasně zapínám. Tak v 50% to pomůže.
Mohl bych přepnout na plný výkon čelovku, kterou používám jako dálkový světlomet, jenomže tam se blbě mačká tlačítko, takže to trvá a když nic nevidím, je riskantní hrát si s čudlíkem a nedržet řídítka oběma rukama.
Cca 40-45% to ztlumí později a asi 5% se na to úplně vykašle. Podotýkám, že obvykle svítím dynamem a současně dálkovým na nejnižší nebo střední stupeň. Takže taky dva body. Samozřejmě mám i přední odrazku, odrazky na pedálech, pásky na kotnících a žlutou bezpečnostní vestu, jak konec konců víš. Pochybuji, že mne nevidí nebo nemohou identifikovat jako cyklistu.
Horší je to na skládačce a na horáku. Dynamo je prakticky nepřenosné a kupovat ho na další kola je docela finančně náročné (dynamo + světla). Stejně tak přemontovávat světla není moc pohodlné.
Navíc ty 3W na AAA baterie nemají zrovna kdovíjakou výdrž. Čelovka má úzký kužel a na horáku se mi blbě upevňuje, takže co chvíli svítí jinam, což je při úzkém kuželu malér.
Po silnici to jde, ale v lese, kde je všude žluté listí, je to na pytel. Minule jsem se zapíchl předním kolem do močálu vedle cesty a jen tak tak jsem do něj neťápnul tretrami. Vím o něm, je tam celý rok, ale nadjel jsem si, abych viděl vedle závory. A už jsem tam byl.
Několikrát jsem v lese musel zastavit, slézt z kola a posvítit si po okolí, abych poznal, kde je cesta. Nerad bych to příště poznal až při letu přes pařez. Co je mi platné, že vidím fůry stromů do dálky, když nevidím tam, kam jedu.
Když si přisvítím standardní blikačkou, mám bělejší střed a nic víc. Jinými slovy všechno to svítí do jednoho místa. Z mého arzenálu je širší jen ten Reelight na crossu. Ten plus čelovka, to je použitelná kombinace. Jinak je to jen na dojezd po široké otevřené cestě.
Prostě trpělivost došla a je třeba to řešit.
To je dobrý postřeh, díky.
Funguje to celkem spolehlivě, také jsem to používal.
Jel jsem s tím po tmě snad asi jen hodinu, fakt svítí to proto všemu, co jsem kdy na tom kole měl pověšenýho, o řád lépe.
Jinak jsem svítil za snížené viditelnosti přes den, to neposoudím jak moc je to účinné, tu světelnou houkačku jsem objevil, a způsobil tomu strejdovi před sebou v hlavě zřejmě zmatek, protože nečekal, že ho tak drsně problikne strejc na kole.
Světlo na dynamo co mám na Pepíkovi je o malinko horší než to co mám na Authorovi, zase jsem blbě šetřil, a tak pro mě jako jediné světlo svítí poměrně neuspokojivě i na silnici, proto jsme si nacvakával nějakou svítilnu, ale ta mě opustila, prostě něco se v ní pokazilo a nesvítí.
Světlo na dynamo je dobré do města, nebo na silnici, kterou umíš a znáš. Když nevím, jestli tam někde není na silnici díra, musím hlídat cedule a tak, dvě světla jsou fajn.
Dynamové nastavím na blízko a svítím kousek před sebe, druhé pak víc do dálky.
Hledal jsem tedy něco, co (snad) bude velmi kvalitní a půjde v tom vyměnit baterie.
Tohle se zdá jako přijatelné.
Možná, malou slabinou je, že ty baterie nelze nabíjet v tom krámu, ale musím si vozit extra nabíječku na ty aku. Výhodou pak naoupak je, že když dojdou aku, lze tam narvat ty jednorázovky.
Tímhle světlem si rozhodně chybu neudělal. Když jsem pořizoval BC10 tak 30 ještě nebyl a 20 byly finančně o mnoho dál než dnes.
Ta světelná houkačka je určitě hodně dobrá a užitečná věc, tohle mi občas chybí.
BT30R (s integrovanou nabíječkou) bylo už příliš drahé?
Ne, o to nešlo, tam je rozdíl nepatrný externí akumulátor je přesně to co nechci.
1) Vybije se a jsem v řiti, takhle vyměním aku nebo baterie a svitím dál.
2) Další krám který musím někam na kolo pověsit, už takhle vozím haraburdí habaděj.
Jinak, to zavírání mě fakt štve.
Už jsem urval ten drátek...
Musí se to tam fakt vest narvat a otočit, a to není vůbec sranda. Možná že se časem ta gumička otlačí, ale zatím je to naprd, takže výměna baterií je vždycky vopruz.
Nekde psali, ze by melo byt pribalene jeste trosku tenci tesneni, s kterym by se to rozdelavalo lip. Ale zas to pry nemusi tesnit tak dobre, tak si muzes vybrat :)
Tesnění tam přiložené, krabička je to parádní, jak na medajli vod presidenta.....
Já myslel že je to náhradní těsnění, až se tohle po....
No uvidím, ale měla mrcha dneska co dělat, abych s ní neflák o zem :-)
Tak kdybys to psychicky neunesl a chtel to nekam zahodit, poslu ti adresu :-) :-)
Díky za reference. Mám přesně stejný problém i potřeby. Taky nechci krabičku s aku navíc a ten Reelight někdy svítí dobře (přehledný a suchý terén) a někdy je to jen taková mlha (nepřehledno, mokro, stíny a lampy přes stromy). Je rozhodnuto, díky.
Snažím se nějak vysledovat, čím se u Fenixů liší řady BT a BC.... a když nevím, tak se zeptám. :-)
Ví to někdo tady?
B nevím, ale to T či C možná Turist a Cyclo? Nevím, jen hádám.
Myslím si, že je to prostě jen označení řady a nemá to jiný význam.
Dopodrobna to řeší tady:
http://www.bikeandride.cz/2014/10/led-svitilna...
Ale význam T nebo C vysvětlen není a asi taky žádný nebude...
Mohl bys prosím něco vyfotit? Nebo někdo jiný, kdo máte to světlo.
Vyfotit rovnou zeď nasvícenou tím světlem kolmo ze vzdálenosti pár metrů nebo víc, ale aby se tam ten obrazec vešel celý a foťák nebyl přesvětlený.
To (aspoň mně) řekne nejlíp, co od toho čekat, na rozdíl od všech těch fotek nasvíceného terénu.
Jen tak pro zajímavost, tohle je kužel Philips safe ride 80. Světlo je cca 20 až 25 cm od stěny. Ten silný střed je oproti fotce cca poloviční na šířku.
Sorry, nakole neumí strávně otáčet fotky z telefonu. Musíte si otočit monitor vzhůru nohama :-)
Tak jsem not'as na tvoji radu otočil vzhůru nohama, načež mně vyklouzl, spadl na zem a rozflákal se. Takže pokud máš v sobě alespoň trochu slušnosti, koupíš mi nový...
Jsem to zkusil s mobilem. Hádej jak to dopadlo? :-)
V pátek Radku, zkusím i video.
Tak jsem to náhodou už asi vydedukovala...
Téčka mají zřejmě externí akumulátor, zatímco u Céček je v těle svítilny.
Asi...
tak tak. a když je tam ještě "R" na konci, tak je integrovaný, respektive není z vyměnitelných článků :)
No jo, vypadá to tak, koukám na fotky a vidím lampa jako lampa, až po rozkliknutí je vidět ten šlahoun a škatule venku.....
Zaplať Bůh za C, to jsem moh naletět...
proč naletět? tak bys měl akupack solo připlý suchým zipem na rámu nebo pod řidítky :)
možná, že by ta "R" verze mohla jít za pochodu i živit z nějakého dalšího akupacku, to by bylo docela fajn
Si asi neviděl moje řidítka tam už se mi nevejdou ani hodinky... :-)
Navíc, rám Pepíka je trochu jiný, než rám běžného kola, tak trochu jako dámské kolo.
Prostě dvojdílnou lampu jsem nechtěl, a stejně jsem ji dostal, s tím dálkovým ovladačem, dneska jsem ho půl hodiny hledal a jak jsem byl zoufalej, že lampu můžu zahodit, protože k ní nemám ovladač, náhodou jsem přišel na to, jak jí rosvítit i bez něj. Prostě jen musím ten rozsvěcecí čudl dýl přidržet, tak jsem se zaradoval a dálkový ovladač šoupnul do krabičky, abych ho nestratil, se mnou jezdit nebude :-)
Ten ovladac by mel spinat jen ten nejvyssi mod, takze potreba vyslovene neni :)
Já jen nechápu, proč to nejde z těla lampy ovládat bez toho externího ovladače. Mám jí většinou na řídítkách, dosáhnu na ní skoro stejně rychle jako na čudlík vedle palce. Na nějaké lehokolo, kde na lampu nedosáhnu, tam by se to mohlo hodit, ale to přece neznamená, že by se to nemělo dát ovládat bez něho.
Měla jsem pocit, že se počítá s použitím v situacích, kdy by to, že se na něj dosáhne "SKORO stejně rychle" nemuselo stačit. K rychlému přisvícení třeba v terénu. Navíc to svítí jen pokud držíš čudlík a to už by na těle lampy mohl být tuplem problém.
Takhle, ono to logiku troche má, to tlačítko je na sucháčm a já mu našel jediné volné místo na kraji pravého gripu. Takže nemesis sundat ruce z řídítek, a problikneš palcem, to se může městským cyklistům hodit.
Ale je to další drátek, další starost, další šance něco zapomenout nebo ztratit
Skoro na všech Fenixech stačí přidržet čudl a zapne to strobo a pak to není potřeba celou dobu držet. Po ukončení situace je možné krátkým ťuknutím přepnout do původního režimu.
Situací, kdy bych neměl tu jednu vteřinu na přidržení čudlu, jsem asi moc nezažil (žádnou si nevybavuji, ale vyloučit to nemohu).
Já taky ne, proto čudl se mnou jezdit nebude, ještě bych ho někde vytrousil.
Je to sice frajeřina na světlech strejdu v starym renaultu probliknout, aby sebou hodil, ale to je tak jediné, k čemu by mi to asi bylo.
Ale když měkdo bliká častěji, nemusí pouštět řídítka, světelnou houkačku ovládá palcem, a přitom klidně brzdí, pro někoho to asi smysl má, tak to k tomu dodávají.
Přijde mi, že to je pro ostýchavé. Já couralům se psy klidně pustím diskotéku a vůbec se přitom nežinýruju. Znám lidi, kterým to přijde "moc".
A pro zbytek to je zkrátka cool-faktor (protože to JE zatraceně cool :-) ).
Praktické to je. Světlo je vhodné umístit doprostřed řidítek. Pokud potřebuji probliknout blbce, mám na rukou rukavice a čudlík na lampě jde více ztuha (třeba kvůli dešti, ale dělají to tak), tak s čudlíkem v dosahu palce probliknu.
Naopak s potřebou pustit jednu ruku, přemístit ji do středu řidítek, kde nemám šanci něco uřídit, když trefím díru, tak to musím vzdát, nikoho neprobliknu a musím pevně držet řidítka a jít do brzd.
Je třeba si uvědomit, že v tu chvíli nic nevidíš, tedy ani díry v asfaltu. Proto je světelná houkačka bez nutnosti opouštět pevný úchop řidítek obrovské pozitivum.
Pro úplnost neřešíme oslnění ve městě s městskými lampami. Smysluplné je to hlavně ve tmě mezi vesnicemi. Buď budu preventivně oslňovat (problikávat) každého anebo počkám, až se vynoří ze zatáčky, ale v tu chvíli je už na přehmatávání pozdě.
B je bicykl.
Od jara mám tohle světýlko, vyzkoušeno na kole, lehokole, koloběžce a skládačce..... neměnil bych, svítí úplně přesně jak potřebuju....Nemám ho z Číny, ale z nějakého českého e-shopu.
No přece tohle! :)
http://www.dx.com/cs/p/solarstorm-x2-2-x-cree...
Nějak jsem se ukliknul :-)
Vím, že Čínu nechceš, ale v tomto případě je ideální.
Velice se mi osvědčil tento model:
http://www.aliexpress.com/snapshot/6029464693...
Svítí to opravdu dost, jednu hodinu na plný výkon 12W, více hodin na snížený výkon. Plný výkon používám v noci, když se chci podívat, jestli nestavím stan poblíž něčeho nepatřičného. S šířkou kužele světla se velmi snadno manipuluje, při zaostření je dosvit více než 100 metrů.
Na snížený výkon jedu.
Provedení je hliníkové a velmi solidní, snadno se vyndá z držáku a použije večer ve stanu. Baterky se dají snadno měnit a v nejhorším použít i mikrotužky. To jsem ale nezkoušel.
Používám ji od 3/2014 v naprosté spokojenosti. V té době jsem se díval po konkurenci a něco podobného se dalo koupit i ve "značkovém" provedení, ale za nehorázné ceny a s nižším výkonem. Opravdu nevím, co bych za násobně vyšší cenu dostal lepšího.
Pokud bych kupoval další, vyberu si opět stejné provedení s nejvyšším dostupným výkonem.
Jsi spokojený a to je to hlavní a důležité.
Jen k té tvé otázce, co bys mohl dostat za vyšší cenu - například přesnější zpracování výlisků a jiné materiály, lepší zpracování kovových částí z pevnějších a pružnějších kovů. A je ten vyšší výkon měřený, nebo jen výrobcem deklarovaný ? Já jen, že na tržnicích bývaly kazeťáky na čtyři monočlánky s výkonem 2x200W :-)
Myslel jsem to spíše tak, že dražší neznamená vždy lepší. Už si nevzpomínám na značky, ale to, co jsem viděl z dražšího spektra výrobků mě důvěrou příliš nenaplnilo. Spíše mi to připomínalo předražené hračky. Ale šlo jen o pár kusů, které jsem měl možnost vidět v reálu.
Podle kapacity aku, deklarovaného příkonu 12W a učinnosti, jsem dospěl k závěru, že by ledka uvnitř opravdu mohla mít kolem 12W. Teď už se ale do výpočtu pouštět nebudu. :-)
Navíc jsem v té době srovnával reálnou svítivost různých světel s různým příkonem.
Moje zkušenost zní, že pokud si v Číně koupím něco extrémně levného, je to skoro vždy šmejd. Pokud něco s reálnější cenou, je stejná šance na kvalitu, jako v tuzemsku.
Ty zoomovací baterky s čočkou mají jednu nepěknou vlastnost.
Při zaostřování se čočka vzdaluje od LED a tím do čočky přichází zákonitě míň světla z LED, zbytek svítí bezúčelně na stěnu tubusu.
Někdy mám pocit, že ten malý čtvereček je pořád stejně silný, jenom jak se kolem dělá tma, tak se jakoby zjasňuje. Možná ne u všech stejně, ale ve srovnání s reflektory je účinnost uplně jinde. Samozřejmě, dá se to kompenzovat výkonnější LEDkou, tak jako u moderních černých svítidel (splněný sen uměleckých návrhářů).
K té čínské kvalitě - kámoš si koupil z DX 3W čelovku za 400 Kč (náhodou má zrovna takové zaostřování).
Po pár dnech používání LED odešla - při plném výkonu jenom bliká, přerušuje se.
Po rozdělání se zjistilo, že LED je na hliníkové destičce tvaru hvězdičky a ta se nějak dotýká masivnějšího hliníkového válečku. Jak se ale dál ukázalo, váleček je dutý - asi aby se jim tam líp cpaly dráty - a přenos tepla se konal prostřednictvím několika hrotů té hvězdičky. Nikde žádná teplovodivá pasta, ostatně tady by moc nepomohla.
Takže LED neměla prakticky žádné chlazení, to už je na tom líp zkoušená jen tak na stole, chlazená okolním vzduchem.
Můj názor na tyhle výrobky - klidně koupit nejlevnější, ale před používáním rozebrat jak to jde, zkontrolovat po mechanické i elektrické stránce a učinit provozuschopným.
Platí to i u těch o něco dražších.
U těch nejdražších a značkových, kde se nějaká ta poctivost a pečlivost od výrobce čeká, tak radši až po záruce.
Je mnoho jiných činností, které jsou ztrátou času, tady se aspoň získá další zkušenost, ale hlavně - u koníčků čas nehraje roli (můj případ).
https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU
https://www.youtube.com/watch?v=LgC07VRNi20
https://www.youtube.com/watch?v=bjLGl86S5fY
Hezké příslušenství: http://www.aliexpress.com/item/free-shipping... Za 5€ jsou tam tři kousky.
A neměl jsem to otevírat, od víkendu zlevnili o 0,35€ GRRRRR :-)