reklama

Praskají špice v předním kole

Ahoj,

mám problém. Když vezmu pořádně za přední brzdu, tak mi vcelku často bouchne nějaká špice. Tak 3 ze 4 praskají u niple. teď budu měnit druhou během měsíce.
Kolo si po výměně docentrovávám sám, protože v servisu bych na to čekal týden a stálo by mě to tak 200. A ti pitomci chodci skákají pod kola na cyklostezku příliš často. (to je tak, když oddělí pruh pro chodce a cyklisty šedým a trošku šedším kamenem. místo červeným a šedým jako všude jinde).

nechat to doladit v servisu, aby byly i dráty stejně napnuté? případně nějaká rada? :)

Díky a mějte se
Brůča

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.10.2015
Autor: Bruca
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    Máš to moc napnuté. Při centrování také povoluj a ne pouze utahuj dráty. Promačkej celý výplet vždy sousední křížící se dráty proti sobě a nejprve srovnej napětí všech drátů. Potom teprve docentruj kolo.
    To vše platí pro standardní křížící se výplet. Výplet s pouze radiálními dráty neznám a neumím.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2015
    Autor: Brahma
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      jo, je to křížený, tuším že dvakrát. je pravda, že některé dráty jsou naplé úplně nafest a propružit nejdou. jiné jsou naplé "přiměřeně".

      asi bude nejlepší to hodit do servisu, ať to přecentruje odborník :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Někdy se prostě to samodomo nevyplatí. Ušetříš sice za vycentrování, ale zase dáš za dráty, nehledě na nervy, takže v konečném součtu vlastně proděláš. A ti chodci jsou v celém Česku stejní, holt nejezdi u nich tak rychle, abys nemusel prudce brzdit, a je to. A jak uvádíš, co ty dráty dělají, tak je fakt neumíš vycentrovat, je to tak, jak píše Brahma.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2015
        Autor: Pepíček
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          tak drát i s niplem mě stojí cca 10 kaček, takže žádná hrůza. chvilku ještě počkám, než jim v servisu utichne poslední shon a pak jim tam to kolo zavezu, ať se na to podívají a doladí to.

          potíž je, že někteří chodci se chovají naprosto nevyzpytatelně (nejsem jako chodec asi o moc lepší). jdou rovně a pak to bez váhání švihnou přímo před tebe do cyklopruhu. bez toho, že by tam byl chodník, na který můžou odbočit. moc to nechápu, ale holt, to je život. :)

          netvrdím, že umím centrovat dokonale. umím ráfek srovnat do té míry, že mi neháže před očima plášť. plus mínus třeba milimetr, to je u kotoučovky šumák. dojet se na tom dá, a to je cílem mého centrování :)
          holt se učím opravovat věci tak nějak za pochodu. a ne vždy se všechno podaří

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Hele, kdysi, když jsem začínala jezdit na kole, tak jsem si také říkala, jací jsou ti chodci idioti.
            A pak jsem si jednou dávala bacha na to, jak se chovám na chodníku já.
            Ano, tušíš správně, zjistila jsem, že jsem také idiot...

            Zkrátka jako chodec se člověk chová impulzivně. Jednak nejde zcela přímo a jednak nelze odhadnout, jaký podnět ho kde a kdy zaujme.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2015
            Autor: radka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              však já se nehádám, že jsem lepší ;-)
              už se mi tak zamyšleně podařilo nakráčet i pod auto. naštěstí měl řidič rychlé reakce a nejel moc rychle.

              leda se prostě někdy nechám ukolébat, že už je to "lepší", že po tom cyklopruhu nikdo necourá, měsíc klid, a prásk...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.10.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              A úplně nejhorší jsou mobilní telefonisté. Ti se v tu dobu pohybují v úplně jiné dimensi, divoce kolem sebe máchají rukama a dokáží naráz udělat jen tak čelem vzad a jít zcela nečekaně někam úplně jinam.
              Na druhou stranu staří lidé s jejich pomalou reakcí a špatným sluchem vysloveně trpí neslyšným přejezdem kola okolo nich. Když jim to dojde, tak se strašně vyděsí, že je to kolo mohlo porazit. Těsnost míjení na to nemá příliš vliv, poněvadž to stejně zaregistrují až když je po všem. Jízdou po chodníku kolem takovýchhle starců je přivádíte do zoufalství.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.10.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Osobně se právě proto starším lidem a lidem s nějakým handicapem vyhýbám.
                Musí to být velmi nepříjemné.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 13.10.2015
                Autor: radka
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Kdyby každý jezdec včas na sebe upozornil nemusel by řešit tyhle zbytečnosti:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 13.10.2015
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Když třeba tatínek zvonek neslyší. Když na něj budete volat, tak vás stejně nebude asi hned vnímat a než se otočí, tak vy už budete za ním.
                  Ano malý zvoneček je pro normální lidi třeba na turistické stezce skvělý, nevyděsí a upozorní, ale pro geronty je to k ničemu. Prostě jezdit ve městě plném starých lidí po chodníku je vůči nim hodně špatné.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 13.10.2015
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Ještě se mně nestalo že by někdo neslyšel.
                    Spíš se lidi chovají arogantně a bezohledně než že by neslyšeli, tedy někteří.
                    Provoz myšlen na cyklostezce né na chodníku:-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 13.10.2015
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Tak jako někdo špatně chodí, tak většina lidí po 80 špatně slyší a zejména neslyší vysoké tóny. Nechodí po cyklostezkách ani po těch smíšených, poněvadž se na nich bojí. Chodí po chodnících.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 13.10.2015
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  potíž je v tom, že na špuntaře na bruslích bys musel mít tak houkačku z vlaku. a zas, když si pak všichni v okolí udělají hnědku na zadku, a bruslař se špunty vesele pokračuje, tak to účel taky neplní :-D

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 13.10.2015
                  Autor: Bruca
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    No houkačku s balónkem už slyší i ten bruslař se špunty. Ale je to k ničemu, protože ho jen poděsíš.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 13.10.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      To mu stím nesmíš houkat těsně za prdelí.
                      Ja ji používám sice vyjmečně ale ze vzdálenosti 50-25m.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 13.10.2015
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Mám a účel plní spolehlivě i na špuntařích:-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 13.10.2015
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Prasklý drát v předním kole neznám vůbec a v zadním jen jednou kdysi dávno praskl u kazety, ale ten byl načnutý spadlým řetězem, na výměnu šly tři. Pořádné seřízení aby řetěz nešel za a od té doby klid. Nebýt jeho tak za celá léta nemám problém. Kola centruji v servisu. Něco to stojí, ale je to jen jednou za mnoho let.
            Ty sice dáš 10 za drát, ale té práce s tím navíc je víc než dost. A absolvovat to každý měsíc a trnout kdy mi kde na cestě zase nějaký prskne by mě nebavilo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2015
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Ale zase když se to naučí, tak ho to bude těšit centrovat a bude to dělat dobře. Žádný učený z nebe nespadl a těmi chybami se to naučí rychle.
              Prostě napětí výpletu vyrovnat. Dráty by neměly být volné tak, že by se vzájemně pohybovaly do stran. Při stlačení k sobě musí jen tak trochu lupnout, jak se protáhnou tou deformací. Takto vyrovnaný výplet vycentrovat. Co na jedné straně přitáhnu, to na druhé povolím. Půl otáčky napnout, půl povolit. Toť vše, není v tom žádná věda.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.10.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                njn, na kole si doma udělám první poslední, ale centrování je pro mě furt zakletý. Něco jako naladění kytary. Citovka, zkušenost, fígly, talent... Na kytaře jsem slyšel faleš spolehlivě, ale nenaladil ani za prase. S centrováním jsem na tom (doufám že jen zatím) stejně.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 13.10.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Stačí točit jeden až tři dráty o max jednu otáčku a stále to kontrolovat. Najdeš vždy ten, který zrovna táhne. Centrklíč koupit ten s ocelovou kleštinou a kulatou plastovou rukojetí. Jsou myslím tři s různými barvami podle průměru kleštiny. Nejběžnější je ten červený. A centrklíč nasazovat na nipl až dolů a zatlačit. Pak se neprotočí. Jinak to příště budeš dělat kombinačkami. Není v tom žádná velká věda. Jo a uvědomit si, co dělá ta matice, když s ní točíš, zda napíná, nebo povoluje. Častý problém bývá opačné točení :)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 13.10.2015
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Nic to nechce, jen hrát lehce...

                    Klíče mám dobré (ty co píšeš), se samotnou technikou a směry točení problém nemám. Jen to finální doladění, aby jedna strunka nerozhodila zas všechny ostatní. Ale já na to jednou pijdu a pak vám to všem pěkně docentruju... :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 13.10.2015
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Jestli na výsledek nemáš moc vysoké požadavky. To se pak bez centrovací stolice a sundaného pláště asi nedá. Já to centruji jen do toho stavu, abych mohl pořádně nastavit V brzdu. Abych měl minimální zvih. Na zbytek kašlu. Ale s pořádnými dvojitými ráfky mi mnoho práce ubylo.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 13.10.2015
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      A kdy to bude? Už se řadím do fronty!

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 13.10.2015
                      Autor: Pepíček
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Všechny dráty stejně napnutý, to je podle mě pohádka, ráfek nemá po celém obvodu stejné vlastnosti, takže buď máš všechny dráty stejně napnutý a rozcentrovaný ráfek, nebo perfektně vycentrovaný ráfek a každý drát jinak napnutý. Samozřejmě hodně záleží na kvalitě ráfku, u těch hooodně drahých asi dráty opravdu jsou přibližně stejně napnutý.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 13.10.2015
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praskají špice v předním kole

                             

                        Nové ráfky Mavic (dvoustěn, kapíšky), dráty Sapim - a stejně po dlouhých bojích jsem to zase stejnoměrně povolil a pokorně odkvačil do servisu :-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 13.10.2015
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praskají špice v předním kole

                               

                          Co se ti nedaří, perfektně vycentrovat bez ohledu na to, zda jsou všechny dráty stejně napnutý?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 13.10.2015
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Praskají špice v předním kole

                                 

                            Stejně napnutý to šmajdalo, pak jsem do toho zkusil hrábnout a nikam to kloudně nevedlo. Sice to nebylo o centimetrech, ale k použití to nebylo.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 13.10.2015
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Praskají špice v předním kole

                                   

                              Centrovací stolici máš? Vycentrovat kolo bez ní je docela prdoblém.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 14.10.2015
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Praskají špice v předním kole

                                     

                                Děkuji za optání, stolici mám dobrou a pravidelnou :-)

                                Teda profi stolice to úplně není, ale uzpůsobená vidlice v montážním stojanu jo.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 14.10.2015
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Praskají špice v předním kole

                                       

                                  Nojo, také mám navíc pevnou přední vidlici. A na čem centruješ zadní kolo? Ta centrovací stolice umí měnit šířku podle délky náby a také jasně definuje střed ráfku. Také jsem měl nové kolo z fabriky křivě vystředěné a přišlo se na to až v té stolici. Ale nová je neúměrně drahá.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 14.10.2015
                                  Autor: Brahma
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    Popravdě, zatím jsem v tom zkoušel jen jednodušší, přední kola (zaplétal jsem 2 přední a 2 zadní). To nastavení "dorazů" a střed jsem honil šuplérou. Je to "ve vývoji" :-)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 14.10.2015
                                    Autor: ronda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praskají špice v předním kole

                             

                        Nejdříve to rovnoměrně napnout a potom vycentrovat. Tím se samozřemě ta rovnoměrnost zruší, ale nebudou tam extrémy, aby praskaly dráty.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 13.10.2015
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praskají špice v předním kole

                               

                          To jo, ale stejně, když si na výplet "zahraješ" jako na harfu, jeden drát za druhým, dle sluchu poznáš drát s nejvyšším tónem - ten by měl teoreticky prasknout jako první, to je Achillova pata - je lepší ho hned vyměnit :-) (nebo ho nahradit kvalitnějším)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 14.10.2015
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            ...pravděpodobně přešponovaný výplet. U předního kola o souměrný výplet, spíš zpočátku semtam vzadu na straně pastorku. Teď už 7let nic- po osazení ráfků REMERX DRAGON na treku je vše v pohodě...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2015
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    ještě si lámu hlavu nad jinou věcí... jak je to s délkou drátů? chodím kupovat podle toho zlomeného - vždycky to bouchne na hraně závitu, takže se ta délka dá najít...
    do předního kola patří na obě strany stejně dlouhý drát, a na zadním kole je to jak? taky stejné? :)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2015
    Autor: Bruca
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      U pastorků jsou kratší cca o 2mm.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2015
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Záleží i na počtu pastorků a na tom, zda je náboj na kotoučovku, popř. na tom, jsou li příruby náboje stejných, či různých průměrů.
        K výpočtu délky používám vzoreček na obrázku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2015
        Autor: Papji
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          To ale nepostihuje kazetu a kotoučovku a asymetrický výplet. Vzoreček, který tohle postihne by se docela hodil.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Jsou na to šikovný tabulky na netu. Podle ní jsem si jen oměřil kóty, vyplnil a vyplivlo to na mě rozměry. A sedlo to jak oné na hrnec. Teď tu odkaz nemám, jak přijdu domů, přilípnu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.10.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Přemýšlel jsem o tom a zjistil jsem, že při oměření náby šuplérou a proměřením ráfku není problém ten vzoreček odvodit a požadované délky drátů spočítat. Jen to křížení to komplikuje, ale i to se dá dopočíst. Není to žádný nepřekonatelný problém, jen trocha geometrie.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.10.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Kolik?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.10.2015
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                A já to včera zasklil. Tak snad dneska odpoledne...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.10.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Jednoduché, spolehlivé, přehledné. Vypleteno.

                  http://sapim.be/spoke-calculator

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.10.2015
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Hm to vypadá dobře, umí to i česky, postihuje všechny případy a nemusí se používat Pythagorova věta. Díky.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Kotoučovku ani kazetu to nepostihuje, s tím souhlasím, ale spočte ti to přesnou délku drátu.
            Pak už je jednoduché si změřit celkovou délku náboje (myšleno od matice k matici, které přiléhají k vidlici, vzdálenost od matice k přírubě na obou stranách a pomocí procentuálního výpočtu dopočítat přesnou délku drátu třeba na tisíciny. Je to jen matematika, nic víc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.10.2015
            Autor: Papji
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Máš pravdu, to se dá už dopočítat. Při symetrickém výpletu tvoří dráty přeponu dvou stejných pravoúhlých trojúhelníků s výškou=vzdálenost nába ráfek. Když je výplet asymetrický, tak se ty trojúhelníky změní, ale stále jsou pravoúhlé, výška je zachovaná a součet dolních odvěsen je roven 2x původní odvěsna. Jednoduchý výpočet, díky :) Nenapadlo mne, že to lze takhle jednoduše modifikovat.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.10.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                pěkně. a teď ještě česky :-D

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.10.2015
                Autor: Bruca
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Jsou tam gramatické chyby? Nemohu nic najít :)
                  Zkusím namalovat obrázek.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.10.2015
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    gramatiku jsem nehledal. jen se mi nechce přemýšlet, co jsou to odvěsny :-D

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2015
                    Autor: Bruca
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Odvěsny jsou opaky přepon... :-))

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2015
                      Autor: hekynen
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praskají špice v předním kole

                             

                        takže delší je přepona a zbylé tři jsou odvěsny. ok :-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2015
                        Autor: Bruca
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praskají špice v předním kole

                               

                          Trojúhelník má tři úhly a také tři strany...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 15.10.2015
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Praskají špice v předním kole

                                 

                            To mi nejak nestimuje. Z kazdeho vrcholu vedou 2 strany. A mas 3 vrcholy, takze je jafny, ze tech stran ma 6 :-D

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 15.10.2015
                            Autor: Bruca
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Praskají špice v předním kole

                                   

                              Samozřejmě máš úplnou pravdu, jen tak dál :D

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 15.10.2015
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Praskají špice v předním kole

                                     

                                já vím, poslední dobou mi to děsně pálí :-))

                                když už se v těch trojúhelnících tak vyznáš...dokázal bys z 6 sirek složit 4 rovnostranné trojúhelníky? žádnou samozřejmě nesmíš přelomit... ;-)

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 16.10.2015
                                Autor: Bruca
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Praskají špice v předním kole

                                       

                                  To by snad nemělo být až tak složité. Čtverec a 2 uvnitř křížem?

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 16.10.2015
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    to ti nevyjde, zkus ;-)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Bruca
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Praskají špice v předním kole

                                           

                                      Tak oprava, bude to složitější :-)

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 16.10.2015
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    Ty nebudou rovnostranné.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Ifča
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Praskají špice v předním kole

                                       

                                  Musí to vyjít přesně, nebo ty sirky můžou přečnívat? :-)

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 16.10.2015
                                  Autor: Ifča
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    musí to být přesně :)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Bruca
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Praskají špice v předním kole

                                       

                                  Říká se tomu čtyřstěn, tomu co vznikne. Je to jedna ze základních struktur některých krystalů.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 16.10.2015
                                  Autor: Brahma
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    Nojo, jasně. To je dokonce i známá hádanka, jen jsem ji už zapomněla.

                                    Mně napadlo postavit ze tří sirek jeden trojúhelník a těmi dalšími třemi ho "rozsekat na čtyři malé", tj. každou sirku položit napříč vždy přes středy sousedních stran. To by mělo taky vyjít, ale není to tak elegantní.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Ifča
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    jseš dobrej. já nad tím bádal dlouho :-)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Bruca
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Praskají špice v předním kole

                                         

                                    Spíše jsem čekal, že ze tří sirek poskládáš "4" a vedle trojúhelník.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2015
                                    Autor: Papji
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Praskají špice v předním kole

                                           

                                      Jednou sirkou podpálím celej barák.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 16.10.2015
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Praskají špice v předním kole

                                   

                              ´Voni´ se krejou a ´von´ to neví. Tak ´ho´ nech!

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 15.10.2015
                              Autor: AV
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Symetrický výplet tvoří dva stejné pravoúhlé trojúhelíky. Jejich dolní odvěsna je polovina šířky náby, Výška = druhá odvěsna je vzdálenost nába ráfek.
                      Asymetrický výplet je tvořen dvěma nestejnými pravoúhlými trojúhelníky. Výška je zachavaná. Součet délek obou odvěsen je opět šířka náby. Jejich rozdělení odpovídá tomu, aby ráfek byl ve středu vidlice.
                      Teď je to snad jasnější.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2015
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praskají špice v předním kole

                             

                        Tak hlavně aby vám z toho na konci vyšly kola, kulatý...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2015
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praskají špice v předním kole

                               

                          Jestli jsou kola ženského rodu, tak můžou být i hranatá :D

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 15.10.2015
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praskají špice v předním kole

                             

                        Hmmm a je spočítaná délka drátu u radiálního výpletu.
                        Jsou-li dráty 3x křížené, pak ...
                        Co pak, jak se spočítá délka drátu, ´pane matematiku´?

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2015
                        Autor: AV
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praskají špice v předním kole

                               

                          Nerozumím. Já vycházm ze vzorečku který nahoře uvedl Papji. Ten generuje délky symetrického výpletu. Moje úvaha pomocí Pythagorovy věty upraví délky drátů pro nesymetrický výplet. Jestli chcete vzoreček, tak jsem schopen ho také dodat. Předpokládal jsem, že by to mohl už podle obrázku každý zvládnout. Ale stačí jen napsat a dotlalčím ho.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 15.10.2015
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Pokud máš kotoučovku, tak i přední kolo máš asymetricky zapletené.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2015
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Tak to potesi :))

        Momentalne bouchaji draty na strane kotouce. Predtim to bylo par dratu z opacne strany

        Kazdopadne jsem drat vymenil, skoro docentroval....a krapl jiny. Takze znovu sundat kotouc, vypustit dusi,.... Zitra to dam do servisu, nemam na to nerva :D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2015
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    Kolik máš "přescent"?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.10.2015
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Ted tak 10-15.
      Kdyby to bylo jen vahou, tak by trpelo hlavne zadni kolo, ne?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Mohou to být prostě jen nekvalitní špice, nech si to celé přeplést značkovými, třeba ty Sapimy jsou na jistotu, a budeš mít na pár let svatý pokoj.
        Kdyby to praskalo u náboje, mohlo by to být špatně frézovaným nábojem, ale tohle spíš ukazuje na kvalitu špic.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2015
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          co tam mám za špice, vůbec netuším. ty, co jsem kupoval posledně, mě stály i s niplem kolem 10 kaček za kus. jsou 2mm nerezové, značku nevím.

          občas praskly i u náboje, ale to jen když jsem udělal "myšku" skoro na místě - škubnutí řidítky tam a zpět pod zatížením.

          každopádně už mám opraveno, stálo mě to stovku, za 10 minut měl pán hotovo a já mohl jet :)
          měl jsem ten ráfek posunutý na jednu stranu, proto byly dráty na jedné straně tak naplé, a proto asi praskaly. holt práce "zručného" centrovače v mé osobě :-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Skvělé, kolo máš nastavené a seřízené, takže teď už se zase můžeš opatrně snažit.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.10.2015
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              bez té centrovací stolice je to holt náročnější vycentrovat dobře. u véčkových brzd mi to jakštakš šlo, tam se bylo od čeho odpíchnout, ale u kotoučovek...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Nojo, jasně. Vůbec mi nedošlo, že bez Véček se není čeho držet. Mám kotoučovky na jednom kole druhý měsíc :)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  orientačně jde něco přiložit třeba přes tyčku, co vede k blatníku :)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 14.10.2015
                  Autor: Bruca
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    No on by se asi dal snadno udělat nějaký přípravek na centrování odvozený od té vidlice. Nějakou kleštinu a posuvnou tyčku.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 14.10.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    takže jedeme další kolo praskání... od přecentrování a zkontrolování mechanikem už třetí špice. výplet není nějaký přeplý, špice mají slabou vůli, všechny +- stejnou.

    tato bouchla, když jsem šel ze sedla, minulá na rovince bez zrychlování nebo brždění. vždycky na straně kotouče, vždycky u niplu v místě, kde začíná závit.

    a už mě to nebaví :-)

    takže, nechat přeplést na nové špice + stávající náboj a ráfek, nebo nechat náboj a vyměnit špice s ráfkem, nebo se na to vyprdnout a koupit rovnou zapletené kolo?

    přední náboj je teď jakýsi formula disc (kotouč na 6 děr), ráfek rigida zac19sl

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.11.2015
    Autor: Bruca
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Eště bys moh´ zkusit 3x zeslabovaný tělo ...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.11.2015
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        ale huš. já nemám nadváhu. mám podmíru. a šmitec :-D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.11.2015
        Autor: Bruca
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          ... na skřipec s tebou a natáhnout!

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2015
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            nejsi ty ženská? ty mívají takový manýry :-D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.11.2015
            Autor: Bruca
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              To´s tu svou brzo prohlíd´ ...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2015
              Autor: AV
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          Přesně tak, váha je naprosto v pořádku. Neštymuje vejška... :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2015
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Samozřejmě, taky jsem málo vyrost, chybí mi nějakých 5 až 10 cm :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.11.2015
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Tobe? Vzdyt potom uz bys bouchal hlavou o vetve a setrepaval z nich sykorky :-)))

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Kdybys ráfek a výplet nafotil v místě spoje na bílém pozadí, v detailu, tak by se možná zjistilo víc.

      Já jsem teď vyplétal zadní kolo s Alfinem, takovým tím klasickým způsobem, aby v místě ventilku a tedy i spoje byly dráty rovnoběžně co nejdál od sebe.
      A vůbec to nefungovalo, jednak se mi ráfek vyboulil u spoje asi o 1,5mm radiálně na délce pouze 5cm, zadruhé některé špice byly už naplé k destrukci niplu.
      Takže jsem to zase rozpletl a na druhém ráfku jsem to zapletl přesně tak, aby v místě spoje a ventilku bylo největší křížení drátů, a kolo je po centrování extrémně rovné resp. kulaté :) a všechny dráty jsou stejně naplé.

      Ten původní ráfek budu muset nejspíš srovnat ve svěráku, nebo svěrkama pomocí přípravku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.11.2015
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        a v místě kterého spoje myslíš? ráfek x nipl? nebo křížení špic? nebo ráfek zevnitř po sundání pláště?

        dneska to sundávat nebudu, stejně už doma nemám žádné špice ani niple - musím pro ně do servisu :(
        ale jak to budu buď v pátek nebo v sobotu měnit, tak zkusím nafotit, co půjde.

        ale jestli mi v servisu řekne, že to má smysl přeplést, tak to nechám přeplést, protože to nekonečné měnění špic mě už nebaví.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.11.2015
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Některé dráty jsou taky extrémně náchylné na přetočení - dělají to často odlehčované dráty, nebo méně kvalitní.
      Nemusíš si toho všimnout, ale můžeš mít taky otočené dráty na jedné straně tak, že se má tendenci výplet kroutit - to poznáš tak, když vypleteš do ráfku zvrchu 2 páry špic na každé straně - a náboj se nemá tendenci přetočit ani na jednu stranu - je to správně.
      Taky se říká, že tahové dráty v reakci na brždění na straně kotouče by měly koukat hlavičkou ven - tedy drát vedený za přírubou.
      Může to být v kombinaci s přední kotoučovkou a jejím chováním v přední vidli.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.11.2015
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        kola jsem sám nevyplétal, byly tak už od "výroby", co jsem kolo koupil. takže maximálně měním kus za kus. snad to nesprasili už ve výrobě :-))

        divný je, že v zadním kole mi dráty nepraskají, není problém ani s centrováním. prostě o zadním kole nevím, a to vozím i těžké brašny. nemůže to dělat zčásti i náboj? vzadu je deore, v předu jakási formula disc..

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.11.2015
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          Náboj to nejspíš nebude.

          Myslel jsem boční fotku výpletu v místě spoje - i s pneu a nábojem, kdyžto půjde. Ať je vidět, jak je výpletené.
          Z výroby jedna strana někdy naopak je, když se kolo vyplétá z jedné strany.
          Ale čím dál méně se to děje.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2015
          Autor: single
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            takže, konečně jsem se dostal k focení

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.11.2015
            Autor: Bruca
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            a ještě jedna.

            buď mi to může prý přeplést na nové dráty - cena 350 + za dráty a niple (když praskají, tak nemá smysl je cpát zpátky)

            nebo

            náboj deore (500), ráfek remerx masterdisc (380), 36 drátů + práce, cena cca 1500
            kdyby tam dal náboj nějaké shimaňácké řady 4xx (předpokládám, že alivio), tak je cena cca o stovku níž, na průmyslech force (měl by je dělat novatec) cca o 400 výš.

            jsou masterdisc rozumné ráfky? většinou jezdím po silnici+cyklostezkách, ale polňačkám se nevyhýbám. občas les + nějaká ta "akce" typu Chřyby :)
            přežijou to? vyplatí se něco připlatit za nějaké "lepší"? váhu neřeším, stejně vozím 800g pláště, tak aspoň potrénuju :-D

            kdybych 800 připlatil, tak tu ( http://www.rebelbike.cz/shop/produkt/zapletena... ) bych za to měl i zadní kolo, ale z eshopu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.11.2015
            Autor: Bruca
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Fotky super.
              Kona pěkná.

              Z toho předního kola nejsem chytrý, ale nějaké postřehy mám.

              Výplet máš křížený tak, že se ti kroutit nebude.
              Všiml jsem si že některé dráty máš trochu ohnuté, je možné že jsou fakt měkké.
              Říkám si, jestli to nechce trochu vyšší ráfek z nějaké pořádné slitiny ,co sama drží tvar.
              Remerx pár takových ráfků dělal (např. Sunbow, ale ten je úzký), ale na jejich stránkách už ta tabulka není.

              Abych to uvedl na příkladu můj první skládaný bike měl vysoké ráfky od Bayera, které byly sice moc úzké, ale dost držely kruhový tvar.
              Zadní kolo vydrželo extrémní zatížení a dropy, kdy se i plášť svlékl z drážky, ale stačilo do toho kopnout a vše se za ohlušující rány vrátilo zpět.
              Měl jsem tam DT nerez dráty, které pro někoho trpěly tím, že se neustále protahovaly - takže jednou za čas povolený výplet - ale žadný prasklý drát - stačilo dotáhnout a přecentrovat.

              Takže je možné, že tvůj výplet je ještě druhotně zatěžován vyrovnáváním kulatosti ráfku při jízdě - tedy že se mírně ráfek na styku se zemí deformuje - a zatěžuje výplet nerovnoměrně.

              Ale je to jen domněnka.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.11.2015
              Autor: single
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Ale teď když na to koukám, řekl bych že levá strana u kotouče by měla být vypletená naopak.
              Asi se to fakt kroutí...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.11.2015
              Autor: single
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Kdyz brzdim, tak se predni kolo vychyli tak o pul centimetru na stranu kotouce. To je tim? Delat to nema? :-D

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.11.2015
                Autor: Bruca
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Chlapi, musím říct, že jste mne dokonale zmátli a potřeboval jsem čas abych se k tomu dostal ;)

                  Na svém kole které používá špalkové brzdy mám na obou kolech asymetrický typ výpletu, protože symetrický se mi podle mých vzpomínek kroutil při rázových zatíženích - nyní je torzně (rotačně) tuhý - ale logicky bych řekl, že to má být přesně naopak.
                  Důležité, že v pomyslném momentu kde má hlavní křížení volnost, hned následuje pár na druhé straně (ve směru rotace).

                  Tu úpravu levé strany jsem myslel tak, že bych otočil celý výplet tak, aby byl zrcadlený - a tedy tahové dráty (při brždění) byly vedené směrem dovnitř náby.
                  Ale našel jsem i odkaz, kde toto radili pro kotouč přesně naopak.

                  Ale můžem se na to kouknout i jinak a říct, že by pomohlo levý výplet předsadit o jednu díru směrem po směru jízdy - takto by tahový - vodící drát, měl možnost reakce jako první, ne jako druhý, jak je to teď (myšleno levý výplet proti pravému).

                  Je možné, že kombinací těchto dvou postupů by jsi dostal funkční asymetrický výplet, což je jen dohad.

                  Symetrickým a asymetrickým výpletem nemyslím jeho vysazení směrem do strany, ale postup výpletu levé vůči pravé straně.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.12.2015
                  Autor: single
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    No mně je to úplně jasný.... ale radši to nechám na výrobci ;-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.12.2015
                    Autor: krosmen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Já ti rozumím, ale uvážil jsi, že tam je poměrně tuhý ráfek, který všechny brzdicí momenty roznáší rovnoměrně na všechny dráty výpletu?
                    Když začnu brzdit kotoučovou brzdou, tak pokud není vakl v ložiskách, zbrzdí nábu jako celek. Nába začne přes všechny dráty, které jsou v tahu pro brzný moment, přenášet tento moment na ráfek. Ráfek funguje opět jako celek, takže i on přispívá k rovnoměrnému přenosu všemi dráty. Ten drát, který je v tahu se sklonem dopředu ve směru rotace nejnapnutější praskne. Ráfek se bude při brzdění vychylovat na tu stranu, na kterou je celkově napnutější výplet. Takže je třeba srovnat napnutí všech drátů. Kolo z kotoučovkou má nábu usazenou ve vidlici asymetricky, aby se udělalo místo pro kotouč. Ale ráfek musí být symetricky ve vidlici. Z toho vychází různá délka drátu pravé a levé strany, ale napětí drátů by mělo být snad stejné.
                    Pokud je praskání způsobené brzděním, tak by měly praskat dráty výpletu, které jsou skloněné ve směru otáčení kola.

                    Jsou to jen mé úvahy. Zkuste to alespoň někdo pochopit a ne mi rovnou vmést, že to není podložené zkušeností a že jemu to zrovna vůbec nepraská :)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.12.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      Ne všechny ráfky jsou tak tuhé.
                      Já ze své zkušenosti vím, že můj styl jízdy vyžaduje vysokoprofilové ráfky, jinak cítím ja se za jízdy deformuje a nedaří se mi jej dostat do stadia "klidu".

                      To spočívá v tom, že se snažím kolo vyplétat tak, aby se chovalo jako kámen/sekera - což některé hliníkové slitiny umožňují lépe, protože po centrování prokládaném důkladným axiálním, a radiálním rázovým namáháním, ztvrdnou, což je ohybová vlastnost hliníku.

                      Dráhaři do toho bušili dřevěnou palicí, já jsem s tím mydlil o dřevěný práh dveří, a říká se, že na takové kolo pak už nemusíš nikdy sáhnout.
                      Ale to není tak podstatné a neplatí to vždy pro kola, která přenáší krouťák nábojem.

                      Já bych řekl, že docela dost záleží na pořadí, jak jedna strana následuje druhou.
                      Řekl bych, že jen díky tomu může správně pracovat asymetrický výplet.
                      U symetrického to vlastně celé postrádá od začátku smysl, ale můj názor je, že se tím dá dost ovlivnit chování ráfku a kola při brždění kotoučem.

                      Ovšem co způsobuje u Brucy praskání se jen domnívám, a celý problém bych řešil metodou pokus omyl, tak abych dal ráfku co potřebuje.
                      Často mám dojem, že jediný způsob je otevřená hlava a kompenzace řešení, kvůli kterým příručky taková řešení hned nedoporučují...

                      Bohužel u kol je dost problém popsat jak se chovají už proto, že každý drát je zatěžován cyklicky pořád jinak, takže všechny simulace a dynamické studie jsou jen tak dobré, jak dalece jsou čitelné, nebo jak dobré měly vstupy.
                      Celé je to ještě zamotané tím, že je velmi jednoduché u každého drátu udělat chybu ve znaménku.

                      Fuj, už mi zase tečou po bradě... :)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.12.2015
                      Autor: single
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Ten výplet je stranově symetrický. Drát zprave vede stejně jako drát zleva. Podle 2. prostředního obrázku. To je špatně? A jak by to mělo být? Mohl bys o tom něco napsat? Díky.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.11.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Výplet vypadá podle mého amatérského odhadu dobře, přesně takhle bych ty dráty vykřížil taky.

              Uhýbání ráfku do strany při brždění je způsobené malou torzní tuhostí náboje. Brzda zabere za levou přírubu, dřík uprostřed se trochu zkroutí a na druhou přírubu už se moc velký moment nepřenese. Tím pádem se výplet u brzdy zatěžuje víc než na druhé straně a "přitáhne" si celé kolo k sobě.

              Cyklické namáhání nad mez únavy (vzhledem k tomu, že celý brzdný moment nese jenom čtvrtina všech drátů, asi nad tou mezí jsme) žádný materiál nevydrží věčně a zdá se, že původní sadě drátů právě skončila životnost. Místo na začátku závitu je pro únavový lom taky typické - tam má drát nejmenší průměr a navíc vrub.

              Řešil bych to nějakým mohutnějším nábojem, silnějšími dráty a důkladnějším utažením výpletu na obou stranách. S ráfkem to s největší pravděpodobností vůbec nesouvisí.

              Tolik teorie. Na nějaké směrodatné závěry bych si to kolo potřeboval osahat a zkontrolovat, jak hodně a jak rovnoměrně jsou jednotlivé dráty napnuté.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2015
              Autor: NightRider
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Jsem si říkal, že nejlepší náboj pro kotoučovku bude dynamo. Ale vážně.
                Jenom se nesmí nechat od té kotoučovky přehřát, což prý může nastat, takové brždění jsem naštěstí ještě nepoznal :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2015
                Autor: Radek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  S tím mohu jen souhlasit,na novém treku předělaném na elektro mám vepředu nábojové dynamo(svítím i ve dne,abych byl mezi svítícími auty lépe vidět) a i když je kolo naloženo mými 120kg živé váhy+baterka+středový motor+náklad na nosiči,tak naštěstí problém s praskáním drátů zatím nenastal:-)A to jezdím hlavně kopce,kde se musí brzdit docela fest,za letošních nalítaných 3000km jsem spotřeboval 4páry destiček(kupuju organické,jednou jsem zkusil sintr a dělaly rachot jak když brzdí vlak do stanice,tak jsem je dal právě dopředu,kde slouží i jako "akustická signalizace",když musím brzdit na cyklostecze kvůli chodcům.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.12.2015
                  Autor: pobrdny
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praskají špice v předním kole

                         

                    Co je to za divnou kombinaci ? Mít kolo s pomocným elektromotorem - a tímhle roztáčet dynamo na výrobu elektriky pro svícení. Proč netáhneš drát od baterie napřímo ?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.12.2015
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praskají špice v předním kole

                           

                      No to jsem si já nevymyslel,já koupil z"druhé ruky" slušné trekové kolo a předělal ho na elektrokolo.No a to kolo už bylo od výroby vybavené nábojovým dynamem a pěkným LEDkovým světlem.Zjistil jsem ale,že to není tak špatná věc,protože to světlo prostě nechávám furt zapnuté(kvůli lepší viditelnosti v provozu),nemusím hlídat abych ho nezapomněl vypnout,zadní má navíc kondík,takže svítí ještě pár minut po zastavení,což je fajn na křižovatkách.Nicméně si chci stejně pořídit ještě přídavný světlomet napájený 48V z trakční baterie,až ho seženu(ty co se prodávají u nás za moc nestojí,jsou to spíš "bludičky".

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.12.2015
                      Autor: pobrdny
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          Já bych tomu zaručenému výrobnímu postupu tolik nevěřil. Zjistil jsem po čase, že moje nové zapletené přední kolo mělo úchylku na jednu stranu. Celé se to muselo o 1/2 otáčky všech drátů posunout.
          Nevěř slepě továrnímu výpletu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          V místě spoje ráfku - strana naproti ventilku

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2015
          Autor: single
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    jaký dráty tam máš, co takhle silnější. nicméně pokud nejsou všechny napnuté stejně může ten víc našponovaný prasknout.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.11.2015
    Autor: chopper
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      jsou to nějaké 2mm nerezové. značku nevím, stojí mě i s niplem jeden cca 8 kaček

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.11.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Taky mě dřív praskaly, ale na zadním (Favorit), sehnal jsem nerezové SAP, a od té doby nepraskl žádný, a to mám 120kg+zátěž na nosiči.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.11.2015
        Autor: pobrdny
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          na favoritu mi občas praskly i ty sap, ale je fakt, že moje tehdejší váha 130 kg + brašny nebo batoh, to už na ně byl slušný záhul :-D

          divný, že mi teď nepraskají žádné na zadním kole, kde je (předpokládám) většina váhy. všechno jen vpředu a u kotouče. tak pořád přemýšlím, kterou variantu zvolit, jestli náboj a ráfek nechat nebo ne...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.11.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Nechal jsem tam tenkrát dát nový dvojitý ráfek,náboj jsem nechal bohužel starý,což se mi vymstilo-asi za půl roku se utrhla miska ložiska.Takže jsem to nechal znovu vyplést těmi starými dráty SAP,dodneška jsem na něm najezdil cca 10000km i se zátěží a výplet drží:-)Takže kdybych to měl dělat znovu, tak nechám vyměnit i ten náboj,raději pořádný s prům.ložisky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.11.2015
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Asi pro ně bude větším záhulem pobrat to přetížení při brzdě, než samotnou váhu. Takže předek může trpět víc.
            A psal jsi, že dráty praskají u nyple ? Kde přesně ? Jestli to není na přechodu tělo/závit. Že by mohl být nějak blbě naválcovaný u té série.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.11.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              Praska to v miste, kde zacina zavit. To by zas praskaly i ty na druhe strane, ne?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.11.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praskají špice v předním kole

                     

                Nemusely. Nejdřív půjdou ty nejvíc namáhané.
                Dalo by se vysledovat, jestli praskají i ty nové, už vyměněné ? Nebo jenom z toho původního výpletu ? Že by fakt mohly mít nějaký problém, když je to v tomhle místě. Přepletl bych to na nějaké Sapimy a vidělo by se.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.11.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praskají špice v předním kole

                       

                  Myslim, ze praskaji jen ty stare - nove niple vypadaji trosku jinak, maji delsi tu hranatou cast.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.11.2015
                  Autor: Bruca
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    Teda čumím, osobně jsem v tomhle směru zatím neměl problém - nikdy mi nepraskla žádná špice, kolo nebylo potřeba docentrovat, srovnat ráfek, dotáhnout nipl, přestože jsem absolvoval několik (lehčích) pádů, vymetl ošklivý díry nebo přehlídl na silnici nárazník od nějakýho náklad'áku...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2015
    Autor: krosmen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      se zadním kolem právě problémy vůbec nemám, a to bych řekl, že je na tom "hůř" jak to přední - to přeci jen před obrubníkem trochu nadhodím :)
      jenom to přední je nějaké divné..

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Já osobně bych se do toho "domácího" centrování nepouštěl vůbec, nestálo by mně to za to a ani na to nemám patřičný vybavení. Fakt, je že v servisu není záruka, že to udělají pořádně, ale přece jen je větší naděje, že by to udělali líp, než já :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2015
        Autor: krosmen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          já bych se do něj nepouštěl taky, ale v létě mi (v jiném servisu, v Otrokovicích) nabízeli centrování už za 14 dní a cena byla kolem 350 kaček. tak jsem si koupil centrklíč za pade a k tomu dráty a bylo to :-D

          nahrubo se to dá vycentrovat i ve vidlici, s véčky to bylo ještě snažší

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Spíš to vypadá na echt nepovedenou sérii, když ty nové drží a praskají jen ty původní.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2015
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          těžko říct, nevím.
          stejně bude asi nové kolo, protože má drahá vdova mi nabídla, že mi půlku zasponzoruje :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            Tak ukecej Ježíška ať není škrt a přidá i druhou půlku :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2015
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            kolo jako kolo, nebo kolo jako kolo?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2015
            Autor: Billicek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              kolo jako kolo. jako přední. jako :-D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    tak 36ti dírový náboj deore nemá dodavatel skladem, takže se bude zaplétat na XT. akorát mě to bude stát cca o 200 víc. polepšil jsem si? :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 04.12.2015
    Autor: Bruca
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      budeš lehčí o dvě kila a nějaký pidigram ve váze náboje,))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.12.2015
      Autor: davido
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      tak už mám kola doma. teda v práci. jsem lehčí skoro o 2 tisíce, cena i s kotoučem. akorát se mi zdá ten shimaňácký kotouč nějaký tlustší než ten originální avid. je to možný? ten nový má tak 2 mm, ten původní avid má tak milimetr :)

      jen kolegyňka, když to kolo viděla, říká: "za toto dva tisíce? vždyť to nemá ani plášť. a duši..." :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.12.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Ledaže by byl už moc sjetý, nový Avid by měl mít 1,7 mm.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.12.2015
        Autor: Radek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          jak budu mít v ruce šupleru, tak ho zkusím změřit. a až se s ní naučím zacházet :-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 11.12.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        Dva tisíce za kolo není zas tak moc :-P Navíc i s kotoučem :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.12.2015
        Autor: snilard
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praskají špice v předním kole

         

    vadí moc, když nemám na ráfku tu pásku, co zakrývá díry k niplům?
    čím ji případně nahradit? izolačka stačí? :)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.12.2015
    Autor: Bruca
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Bylo by dobré tam něco dát,já jsem starou duši rozstříhnul podélně a vložil ji tam, asi by stačila i ta izolačka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.12.2015
      Autor: pobrdny
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      nestačí, kdybys chtěl na 26" tak ti jednu high pressure můžu vyhodit z vlaku v sobotu ráno :-D Asi by tam šla natáhnout.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.12.2015
      Autor: Billicek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praskají špice v předním kole

           

      Když si představíš, jaká síla tlačí na plochu každé té dírky (1 bar je asi 1 kg na cm2), tak se dá odhadnout, co udělá izolačka. A co teprve samotná duše.
      Takže na pásce nešetřit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.12.2015
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        jj, a doporučuju z dobré zkušenosti modré plastové od Schwalbů.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.12.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          Takové mám.
          Na starých kolech byly ještě gumové natahovací, dají se koupit, ale ty se asi fakt hodí jenom pro zakrytí hlaviček niplů na plechových ráfcích, ne na díry.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.12.2015
          Autor: Radek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praskají špice v předním kole

             

        vzhledem k tomu, že v předním kole mívám 5,5 baru.. asi tam vrazím pásku z toho starého kola. i když koukal jsem, že někteří používají i elektrikářskou pásku ve 2 vrstvách. tak nevím :)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.12.2015
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          Jo, chvíli to určitě bude fungovat. Tak proč si nepřidělat nějakou tu radost, až najednou páska povolí :-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.12.2015
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          ta elektro páska dost rychle odejde a přestane lepit, respektive se nalepí na tu duši apod. Je to na hovno. Mám osobně vyzkoušeno.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.12.2015
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praskají špice v předním kole

               

          sice jsem v obi koupil úzkou textilní pásku i tu elektrikářskou, ale nakonec jsem radši přehodil tu "originální" ze starého kola. na to, jak je tvrdá, tak v ní byly vytlačené pěkné ďolíky. s izolepou by to fakt mohlo být zajímavé. zvlášť z kopce, na předním kole :-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.12.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            To ty pásky do ráfků tak hrozně podražily, že pořád hledáš nějakou alternativu?;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2015
            Autor: krosmen
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              ale houby. jdu do práce na půl osmé ráno a končím teď kolem sedmé večer. do servisu se pro novou pásku prostě teď nedostanu. ale jezdit chci, tak to potřebuju nějak ošulit :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.12.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praskají špice v předním kole

                 

            To to spravuješ už od toho října, co´s to sem pověsil?
            A furt nejsi hotovej (a praskají, a praskají ..?)
            to si dáváš (docela dost) záležet!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2015
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praskají špice v předním kole

                   

              už jsem hotovej - je koupené nové kolo. jako přední. ne kolo jako kolo.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.12.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

484 cyklistů (11 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024