Už se mi párkrát stalo, že jsem přetáhl čas a jel domu po setmění. Ze zadu mám červenou blikačku, ale chci něco dopředu, aby bylo kolo vidět z protijedoucího směru a abych viděl na cestu.
Hledám něco s LED s napájením z 5V(používám měnič z ebaye s výst napětím 5V) s odběrem max. až 1A, ale půl ampery(příkon LED 2,5W(ekvivaletní 30W obyč. žárovce) by mohl snad stačit) by taky asi stačilo. Nepotřebuju kdovíjaké hitec řešení nejradši bych to objednal rovnou z Číny.
Máte nějaké tipy?
Kolik lumenů cca dá 1W LED?
Zatím jsem narazil na tohle za 250kč:
http://www.ebay.com/itm/New-5000Lm-SolarStorm-2...
Napájí se to z 5V usb kabelem a má to 5000 lm. Není to moc:-)?
hlavně to 5000 lumenů nedá ani omylem :-D
podle specifikací: http://www.cree.com/~/media/files/cree/led...
dá ta dioda při 1000 mA kolem 400 lumenů, při 2000 mA kolem 700 lumenů, takže i když jsou tam 2 diody, tak to těch 5000 dá leda ve snu :-D
Díky za odkaz. Takže to světlo dá při max.2x3A 1800Lm. Těch čínských 5000Lm to sice nedosahuje, ale i tak to bude stačit :-)
Udajně 55W H4 do auta dá kolem 1200Lm.
Takže pokud bych do toho pustil např. 1A(2x0,5A) tak to dá 420Lm. Tedy by si to vzalo kolem 3W(napětí na LED 2,85V) příkonu, to jsem ještě ochoten z baterky kola na svícení dát.
Ted je ještě otázka zda se dá nějak proud do světla řídit a jak bude vypadat optická charakteristika reflektoru a tedy úhel vyzařování celého světelného zdroje.
U tý H4 v autě taky hodně moc záleží na velikosti a kvalitě paraboly. Bez ní je to taky jen taková efektní bludička. A není H4 55W jako H4 55W. Prošlo mi jich rukama moc a vyplatilo se kupodivu připlatit za kvalitu. Rozdíl byl zřetelný. Takže asi záleží, na jaké ty lumíky měřili a s jakou diodou by úroveň měla být srovnávána.
Mají to i v ČR(s pravdivými údaji): http://cyklosvitilny.heureka.cz/solarstorm-x2...
A recenze vypadají povzbudivě. Určitě do toho půjdu, jen jsem se ještě nerozhodl zda 2led nebo 3led verzi, ta by mohla mít větší záběr do šířky.
V nejsilnějším režimu bere 2LED varianta 16W, přes 2,5A do každé LED.
Ve středním 8W, 1,3A.
Nejnižší 5W, 0,8A.
Uvnitř je asi nějaký spínaný měnič, pro řízení proudu, protože světlo způsobuje rušení bezdrátových tachometrů.
bezdrátové tachometry ruší skoro každé silnější světlo. i fenixy :)
co se týká toho aku, co je u solarstormu, tak bych té jeho kapacitě nevěřil ani omylem. podle zkušeností nestojí dodaný za nic
Tak jsem koupil to 2LED světlo z Číny na usb za 230kč, uvidím za měsíc až to příjde co to bude zač.
tak ti nevím, jako cena pěkná... ale jak to budeš řešit s vodotěsností až začne pršet? klasický usb konektor moc vodotěsný není, ne? :)
Čínan píše že je to waterproof a vypadá to, že to je celkem dobře zakrytované. No taky píše, že je tam 2×CREE XM-L U2 LED a zase výše že je tam XM-L T6, takže kdoví co je pravda a co ne.
Jinak usb konektor neřeším:-), ten půjde pryč a drát asi rovnou zapájím na měnič, dost možná, že původní drát nahradím pořádným káblem, když má po tom jít až 5A.
Měniče radši dám dva paralelně, aby to aspon 2A dalo.
mám pocit, že na bike-foru tyhle světla řešili, a museli je i zatěsňovat, protože do nich teklo :-)
http://www.bike-forum.cz/forum/solarstorm-x2...
celý to vlákno by měla být diskuze o solarstormu
Mám tuto baterii: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Je tam USB port 5V/1A. Šlo by takovéto světlo z něj napájet ?
To je nějak neskutečně hodně levné na to aby to dobře sloužilo jako světlo.
Levné, protože rovnou z číny, bez daně,cla.....
U nás jej prodávají kolem 1500kč.
Každopádně pokud to bude k ničemu hroutit se nebudu, ztráta 230kč mě nezrujnuje.
Přál bych ti, abys narazil na výjimku. Já měl přímo z Číny víc věcí a kvalita a funkčnost naprosto odpovídala ceně (a naopak) :-)
Udělal jsem na ebay už kolem 50 nákupů, z toho 2x nedošlo - vráceny peníze, 2x zmetek - 1xvráceny peníze,1xpřestalo fungovat po čase-neřešil jsem cenu 1dolaru. Mám tento pohled: Cena bývá 3x až 5x levnější než u nás, takže i při zmetkovosti 50na50(reálně to bude do 10procent) bude výrobek furt levnější než u nás. Nekupuju ale tedy věci nad 1000kč.
e-bay a čínu neumím posoudit. Z německé e-bay jsem si zatím kupoval jen značkový sedlo. Za odpovídající cenu, perfektní. Ale co šlo rovnou z Číny (DX a pod.), to byla bída s nouzí. Akorát futrál na navigaci v autě je dobrej, ale taky nebyl za dvacku.
Ta čínská a jiná světélka jsou většinou koncipovaná na napájení z akumulátorů a držák na akumulátory případně i akumulátor je součástí balení. U světel specielně na kolo je to stejné. Proudy jsou v plném světelném režimu často mnohem větší než požadovaný 1A. Ale i světelné výkony jsou větší. Podívej se třeba sem:
http://www.dx.com/c/lights-lighting-1399
v odddílu Flash lightings nebo Bike ligtings jistě najdeš inspiraci. Jinak zde byla témata přímo o předních výkonových světlech na kolo.
Já si letos koupil SIGMA BUSTER 200 a spokojenost. Přijde dobrý poměr kvalita a cena. Je to nabíjecí z USB, což je tedy 5V, takže by neměl být problém, pokud to budeš krmit klidně přímo na kole 5V. http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/doplnky-na...
a umí to při nabíjení i svítit ?
Nemáte někdo zkušenosti se světly zapojenými přímo na trakční baterii ( 36V nebo 48V )? Např.:http://www.elektrokola-michal.cz/predni...
Přijde mi zbytečné se starat ještě o další baterie na světlo, těch 15W mi nepřijde tak moc, abych měl strach, že mě to bude moc žrát baterku...
Měl jsem něco jiného od e-pohon.cz. Vidět jsem byl, ale sám jsem s tím viděl docela hodně špatně. :) Pak jsem měl nějaky typ, který už trošku svítil lépe, ale zázrak to taky nebyl. Pokud chceš něco výkonějšího tak mrkni na http://www.ebikes.ca/product-info/cycle... . Nicméně je to spíš do terénu. Mám předchozí verzi a ta svítí jako blázen, takže využití prakticky jen do terénu, kde pak ovšem vidíš jako ve dne.
Díky, to vypadá dobře :-) Zajímavý je DC Input 15-100V, takže by to jelo přímo na trakční baterku. Jde mi hlavně o světlo do terénu, na silnici mám nábojové dynamo a slušné LED 6V/3W,na silnici to v pohodě stačí,ale do terénu to chce něco silnějšího :-) Kdyby si to někdo objednával, tak se k němu rád přidám, měli by jsme to za jedno poštovné :-)
Taky sem nad tím přemýšlel, ale nakonec sem do té BT 10 šel. Pokud je nastavené na předepsaných 20m končícího světelného kužele před kolem, žádný šofér mě neproblikává, takže soudím že nikoho neoslňuju. Ale 20m nevyužije potenciál toho světla, takže ho mám na pravé straně u gripu a jednoduše ho naklápím jak potřebuju, do dálky a nebo potkávací.:-) Tím že světlo v sobě nemá baterky je lehké a nemusí být tím gumovým kroužkem tolik utažené, takže to jde lehce a při tom drží polohu kterou nastavím. Po pár jízdách to dělám zcela automaticky a nastavení mám jaké je třeba bez dodatečných zarážek. Mám ho na elektrokole, e-totem mi vyvedl kablík na který jsem napájel koncovku z toho dodávaného prodlužovacího káblíku dodávaného k tomu Fénixu. Takže akumulátory neřeším, světlo svítí i když řídící jednotka odpojí motor pro nedostatek šťávy.:-)
Tak nějak bych si představil, že budu taky fungovat. Světlo chci připojit přes měnič rovnou na aku hned za hlavní vypínač, takže nemusím řešit ani další aku a ani standby spotřebu světla(Solarstorm si údajně naprázdno bere 20mA). Měniče asi paralelně zdvojím, aby daly dostatek proudu pro low režim, eventuelně mid. Vysoký režim neplánuju používat.
Takže objednaná kopie solarstormu už je nějakou dobu doma a funkční na kole. Svítí to pěkně, má to trochu přepálený střed, ke světlometu auta se to dá snad přirovnat na 3.nejvyšším režimu.
Bohužel mě zklamal zamýšlený DC-DC měnič, přecenil jsem asi čínské ampery. Obyč. čínská iphone usb-nabíječka prostě deklarovaný proud 1A nedá. Možná je to i tím, že dostává nízké vstupní napětí jen 80V na místo 230V AC. Maximum co dala do světla bylo 260mA a napětí spadlo na 3,37V, takže světlo jelo na 0,9W.
Tak jsem doma hledal náhradu, až jsem našel, je to nějaký adaptér k 10let starému scanneru HP. Má dát 5V při 2A. Účinnost při napájení 80V má kolem 65proc. Na ten nejsilnější mod LED s 80V už nestačí(dá jen 1,3A), ale i tak to stačí, stejně se na ten třetí mod už hodně přehřívá dioda v adapteru.
Tady jsou proudové poměry v jedn.režimech:
standby - 3mA
1. - 410mA při 5V (2W)
2. - 830mA při 4,8V (4W)
3. - 1,3A při 4,55V (6,4W) s tvrdším zdrojem by si to asi vzalo ještě víc, ale víc z adapteru nedostanu.
Učinnost je jako celek ještě horší, protože i to světlo má v sobě nějaký step down(z 5 na 3V), takže to možná bude i jen kolem 50proc. V nejnižším režimu bere z aku kola 3,2W, takže by měla celá baterka utáhnout světlo po dobu až 9dnů :-)