Čtyřka se nám naplnila a tak zakládám nové vlákno o tom, kdo kde viděl ať už známé nebo neznámé lehokolo.
Čtyřka:
http://www.nakole.cz/diskuse/18622-tak-jsem...
Naše cesta do Německa a Švýcarska byla velmi plodná. Kromě již zmiňovaných lehokol v Německu jsme narazili i na jedno ve Švýcarsku. Našli jsme ho čistě náhodou, když jsme zalezli do boční ulice v jednom městečku na Rýnu zaparkované v kamrlíku na popelnice.
Pro pořádek přikládám i obrázky ostatních lehokol, které jsme viděli na naší cestě, tentokrát snad se správnou orientací.
Dneska kolem deváté na Andělu. Podařilo se mi ho doběhnout a zavolat na něj. Nikdo známý, připomínal mi jednoho politika ze strany zelených. Nechci sem psát jméno, protože to byl jen rychlý pohled a můžu se mýlit. Kolo zaparkoval skoro u naší budovy, takže jsem ho mohl vyfotit.
Nevíte někdo, kdo to je?
Byl jsem teď o víkendu na chaloupce v Praze - Suchdole. Bylo nádherně, kochal jsem se a vtom, co nevidím - kolem jede leháč. Zavolal jsem na něj, ale frčel dál. Zanedlouho se vracel, opět jsem docela nahlas zdravil, zamával do vzduchu a odfrčel dál. Bylo to něco kolem poledne. Koukal jsem dost, páč mimo mne jsem tam leháč ještě neviděl. Kdo to byl?
koukám tak do jedné galérky na rajčeti a vidím lehokolo :-)
http://iffine.rajce.idnes.cz/Jeseniky_2015#76.jpg
http://iffine.rajce.idnes.cz/Jeseniky_2015#91.jpg
http://iffine.rajce.idnes.cz/Jeseniky_2015#93.jpg
:-)
Dneska cestou z práce, pod železničním mostem u Ostravice, jsem potkal pana a paní na lehokolech. Ostravaci na výletě. A ač jsme se představili, tak jsem jejich jména úspěšně zapomněl, jen jsme se rozloučili. Ale byli na jarním slehu severomoravské oblasti, kde jsem já měl áčko :-)
Ahoj, v úterý 2.2.2016 okolo 14:45 v Uherském Brodě za nádražím jsem stál v levém pruhu a koukal napravo na samodomo elektro ležáka, něco jako Ocelák... Stačil jsem jen zatroubit a kývnout na pozdrav. Jsem ze Slavičína, a tak musím vyrazit kus dál mezi lid, abych neviděl jen místní na zábradlí :-)
Dnes CT1 cestomanie z bavorska 16:55 zluty lehokolo
Kolega viděl ve středu na Buchlově něco zeleného s velkými koly, že prý.
Kolegové my hlásily lehokolo zelené nebo šedé několikrát viděno v Kunovicích. A jedno bílé tamtéž. Jestli bylo vysoké, nízké nebo tříkolka neví. Jen prý mělo zrcátka.
No teda, Ty té češtině dáváš ale zabrat!
bílá tříkolka jsem byl asi já ...
Dnes krátce před třetí odpoledne, zelená lehotříkolka na lesní asfaltce mezi Břeclaví a Janohradem.
sobota,půl deváté ráno zelené odpružené leho ... Uherské Hradiště u nemocnice
Dneska jsem po fakt dlouhé době viděl lehokolo jeda na lehokole :-)
U mostu přes Svitavu v Husovicích nějaké černé 2x 26" s kotoučovkama, na pohled o dost ležatější poloha než mám já na Apusu. Neměl jsem moc čas, tak jsem jen pozdravil a jel dál (sorry).
Dnes 28.4. červená A 4 mezi Červeným Újezdem a Unhoští.
Zpozoroval jsem ho na poslední chvíli, neb jsem tlačil další přírustek, DiamondBack ...
Řekl bych, že jsem viděl stejné kolo ve stejné oblasti - v neděli 8. května odpoledne, on na něčem, co vypadalo jako červený Azub Apus / A4 s brašnami, svištěl dolů z Valdeka do Družce, já jsem naopak funěl nahoru na modrém Maxovi. Stihli jsme si jen zamávat - a už byl v prachu.
včera, tj. 12.5. v 17:45 u Rohanského ostrova na A2 - on směrem od centra, já naopak do centra
ale protože poprchávalo, pospíchal jsem domu a tak jsem stačil jenom pozdravit
i tak bylo hezký potkat dalšího kolegu lehokolistu, docela jsme se zasmáli :-)
dneska jsme se znovu potkali - já opět na cestě z práce směrem do centra (dojíždím ráno Smíchov-> Vysočanská, odpo zpátky)
oranžový max s brašnama
trošku jsme pokecali, ale pořádně se nepředstavili :-)
takže zdravím ještě aspoň touhle cestou ...
Já jsem viděl hodně zvláštní lehololo.Bylo to ale už skoro před rokem - 27.6. Zúčastnil jsem se cyklovýletu "Údolím Kačáku" a někde kousek za Prahou, relativně brzo po startu jsem uviděl tandemové lehokolo. Chlap klasicky seděl/ležel na lehokole a za ním šlapala na rámu z normálního kola ženská. Sice jsme zrovna stáli, ale mě to tak vyvedlo z míry, že jsem si na foťák vzpomněl, až když byli jen tečka na obzoru. :p
Hase Pino. http://hasebikes.com/95-1-Tandem-PINO-ALLROUND...
Lehorikša v Paříži. FWD, jezdec rejduje i s předním kolem.
Nechci se chlubit, ale hlásit to musím (2:08 - 2:19).
https://www.youtube.com/watch?v=1nDBhAeBkN4
v sobotu 28.5. před 4 hodinou odpoledne na silnici mezi Hodkovicemi a Dolními Břežany, trochu se divil, že ho zdravím ze zábradlí, ale pozdravil
Dnes, 5.6 2016, v podvečer, u Labe, dvojtříkolku.
Super stroj!
Zajímavé, ale už to je docela široké a tak to bude na cestách nejspíš docela limitovat.
V neděli kolem 13-té hodiny v Žďárské hospůdce (Žďár nad Metují). Dvě lehokola.
Tímto zdravím Cévu a jeho kolegu. :-))
Viděl jsem včera krásné, tmavomodré leho AZUB se spodním řízením.
Stojí na konci (mé) garáže - propracoval jsem se zatím přes různá historická MTB a náhradní díly na "všelicos" do poloviny (garáže).
8-DDD
Chceš říct, žes nemohl kvůli různejm zašucnutejm zábradlím jezdit pohodlně vleže? ... Aj!
(nemá ta garáž ještě vlez z druhé strany? :-D)
Dnes na cyklostezce mezi Přerovem a Lipníkem jel v opačném směru Finn na svém motorizovaném stroji. Pozdravili jsme se, ale nevím, jestli mě poznal - jel jsem na klasice.
Tímto ještě jednou zdravím!
Neděle 26.6. kolem deváté večer oranžová tříkolka ve Velvarech, nenápadně zastrčená v předzahrádce hospody. Majitele tímto dodatečně zdravím, už jsem byl líný brzdit a otáčet se :-).
Dneska na pražské A2 poblíž pražského okruhu jsem potkal chlapíka na béžovém Azubu, asi Apus.
Teď čekám před Lidlem, až vyleze majitel tohohle Flevela.
To je přece GreenMachine s krytým řetězem, od Flevobike, nebo se pletu?
Málem bych zapomněl - potkal jsem při přestupu ve Vídni na nádraží německý lehotandem. Říkali, že jeli podél Dunaje z Vídně až k Černému moři. A že prý každou cestu tipují a sledují, kdy potkají nějaké další lehokolo. No tak já jsem prý byl první až na jejich zpáteční cestě po čtyřech týdnech cestování.
Co to je za stroj? Z té fotky název nepřečtu.
Minulý týden jsem zahlédl někde nad Zadarem dva natěžkisty - kluk jel na vzpřímeném kole a holka na nějakém červeném lehu s AZUBáckým sedadlem (možná AZUB Six nebo 5, zahlídl jsem jen nápis "IPS"). Stál jsem na křižovatce za nimi, takže víc nevím. V takovém vedru bych asi na kolo nevlezl.
Jo a před pár dny někde pod Triglavem tandem který měl vpředu ležatou a vzadu vzpřímenou pozici.
potkal jsem koncem července nějakého, myslím že modrého, azuba nedaleko Malmö. Byl to chlap a uzavíral peloton asi 50 žen na vertikálech. Když jely zpátky, už za nimi nebyl, možná k nim nepatřil. Nebyl to někdo odsud?:-)
Už podruhé v Hodoníně ve směru od benzínky Unicorn k podjezdu železnice. Tuším zelené, mladý kluk.
Vždy v protisměru za velkého prvozu kolem 16té hodiny.
Dnes před pár minutama ve Zlechově u odbočky na Nedakonice hned 4 Azuby ( 2 Maxy , 1 Eco , 1 Apus asi ) v držení mladých dam . Takže i se mnou to bylo 5 lehokol na 40 m2. :=)
Měly je na ježdění, nebo jako doklad, jakou "chujovinu" si "ten jejich" zase koupil?
Ahoj,to je pohotovost:-)Já lehnu až po obědě.Má drahá začíná šalet a to je svatˇba až příští sobotu.
Neříkej, že se už budeš ženit?!? :o)))
Po třinácti letech jen tak,ano:-)
Jen blbni... :o)))
Říkal staříček, že chlap se žení z blbosti, protože z rozumu by to neudělal ...
Ty ses včera oženil! Jo. To musíš být šťastný muž! No, to musím...
Drahá, ty jsi krásnější čím dál tím víc. A čím blíž, tím míň.
Noční televizní horor: na obrazovce děsivě potemnělé mlžné přítmí, pochmurná hudba graduje, napětí houstne, do záběru se vřítí úděsná příšera!
"Proboha, maminko!" vřískne vyděšená manželka, schoulená děsem do křesla. "Klídek, Růžo," chlácholí ji manžel, "to je jenom náhodná podoba."
V Kladně, Vašíčkova ul., projel někdo na zelený 3kolce?
sám si částečně odpovím: Jarda to možná bude vjedět...
Sice trochu off-topic, ale zahlédl jsem předevčírem na Hádech něco fakt divného: pokud jsem dobře viděl, byla to čtyřkolka nebo možná tadpole tříkolka s jezdcem ve vzpřímeném posezu, a za sebou měl posazené dvě děti. Celé to bylo docela dlouhé, ale zase rozchod (předních) kol to mělo relativně úzký, daleko užší než třeba tříkolky od AZUBu.
Asi jakobyste přední kolo nějakého vzpřímeného kola vyměnili za relativně úzkou (půl metru?) nápravu.
Viděli jste někdo něco takového? Projeli jsme kolem sebe dost rychle, takže jsem nezaznamenal podrobnosti.
něco takovýho ?
http://www.detskyraj.cz/images/clanky/DANDY_JOY...
Ne, ty děti seděly vzadu za "motorem".
Nebylo to toto?
http://www.lehokolo.com/img/ceska_lehokola...
Tipoval bych klasický vzpřímený longtail nebo tandem s naklápěcí nápravou místo předního kola. Dá se to koupit jako konverzní sada, jmenuje se Noomad.
v neděli odpoledne v obci Lety nějaký lehokolista uzavíral skupinku cyklistů, kdy se vjíždí na most, ale asi k nim nepatřil. zadní kolo větší, přední menší a řídítka měl na prsou, barva asi černá, značky jsem se nevšimla. žádné tašky, možná místní.
Dnes kolem 11 hod Mutěnice, dvě tříkolky s anglickou vlajkou... že by první vlaštovky na sraz?
co na sraz, pod bůdy!
fčera černé lehokolo na vebkameře Hovězí
to na vebu Hovězí nepsali
V sobotu v Hovězí mraky lehokol :=)
V neděli v Ostravici jednoho Poláka,co mne pozval na 1.5.23017 na sraz do polska.
Jsem zvědavá kdo to byl :) Jaké měl kolo?
29.-30.4. 2017 je Spezi... Nevolili rozumný termín, snad to ještě změní.
ten polský sraz je o 21 století později (2017 - je SPEZI a 23017 je ten sraz v Polsku) :-p
před pár minutama (přesně ve 21:10 :-P) červený lowracer na Strakonické na úrovni Erpet Golf centra, když jsem lezl do baráku
zdravím Matěje :-)))
Dneska jsem někde mezi Adamovem a babickým nádražím viděl nějaký asi částečně kapotovaný lowracer. Stihl jsem jen zamávat, na zastavování jsem neměl čas (sorry).
Jo a taky jsem potkal jednoho bezmozka na vzpřímeném kole, měl červenou blikačku vpředu i vzadu. Nevím čím takoví lidi přemýšlí.
Ahoj,čí je to stroj?
To je přeci leháč pana Spongeboba!
A hele, další oceláč! Zaujala mne tam ta zelená deska vedle zadního kola, tipoval bych, že majitel na lehu vozí brašnu přehozenou přes levé rameno a tu desku tam má jako zábranu, aby mu nelezla do zadního kola.
ta plocha je na číslo
To jako to kolo položí a dá si na něm číslo?
Startovní číslo - fotka pochází s největší pravděpodobností z K24. Ale určitě ne z posledních tří ročníků.
Prohlížím si fotky z Paříž - Brest - Paříž a vida ho ;o))
https://www.flickr.com/photos/46113393@N00...
Jé, brácha na oceláči :)
Tak jsem dnes viděl Lehokolo 2x ... na obrázku ... na plotě jednoho domu ... ve Šternberku . Kousek od napojení na 6104 a 07....
Škoda, že´s nepřidal fotku!
Rád bych se (už konečně) dozvěděl, čím se liší Lehokolo od lehokola
8-D
nechodil jsi do školy?
velkým písmenem začíná podstatné jméno v němčině,takže :
lehokolo je česky
Lehokolo je německy
:-)
Tak jsem včera cca 16:20h viděl lehokolo mezi vesnicemi Nové Veselí a Březí nad Oslavou vzadu měl aerodynamický kastlík a jezdec měl na sobě zelenou reflexní bundu s kapucí.
To byl jsem já :)
Kolik km jsi za tem den ujel.Na mě by byla ještě zima. Jinak já tě předjížděl v modrým W Touran.
Dnes před polednem na cyklo Labská 2 u Smiřic. Netuším kdo a odkud byl, ale určitě jsem ho tady v okolí ještě neviděl. Ale nemohl být z daleka. Leho bylo nejspíš domácí výroba.
Kamarád viděl v Uh. Hradišti v části Mojmír 1. černé lehokolo MK3. Někdy v minulém týdnu.
Ahoj,to jsem byl já -:)
Minulý čtvrtek v Praze Holešovicích na křižovatce Dukelských hrdinů a Veletržní jsem viděl někoho na světlém Azubu s velkými koly (24" nebo 26"), asi spodní řidítka. Měl na sobě svítivě žlutou bundu. Jel jsem v druhém směru autem, takže nebyl moc čas na prohlížení. Té svítivě žluté bundy v neobvyklé poloze jsem si všiml jako první.
Edit: Ještě doplním, že to bylo v sedm hodin večer.
Známý mi dnes referoval, že viděl "šílence na ležce" v ranním provozu před šestou v Brně někde mezi Tuřany a Slatinou.
Hlásí se k tomu někdo? :-)
Já tedy ne.Krnov je malé město,tady se to dá.Minulý rok sem trandil v pohodě,ze strany řidičů respekt.Tento rok už brzy zas.Jó v Brně je jiný provoz,to nevím,asi pěšky.Nedivím se,ale adrenalín to musl bít na obou stranách.Přeji mu hodně štěstí a perfektní reakce,viditelnost a zdravý pud sebezáchovy.
V Brně jsem bydlel do podzimu celý život, cca 13 let tam jezdil na lehokole, včetně do práce do Slatiny. Zrovna Slatina je jedno z těch nejsnazších míst a ačkoliv jinde v Brně to chce nebýt úplně blbý a naučit se chovat tak, aby nevznikaly kolizní situace, není to nic těžkého. Adrenalin to většinou není, většinou je to spíš otrava že Ti věčně zavazí nějaká pomalá auta.
Dnes v 9:30 u benzínky MOL v Podolí - jezdkyně v modré bundě.
Vínový Azub 4 s 20"/26" koly a hodně tmavě modrými taškami na nosiči, spodní řízení, bez helmy?
Jak tak koukám, tak je velmi nebezpečné vzít si lehokolo na nějaké zálety nebo jiné nepravosti, hned vás někdo napráší :-))
Mikulčice před 10 minutami. Modré leho s oranžovým praporkem. Projel po hlavní a vůbec si nevšimnul lehokolistické sešlosti...
Asi cizinec,jinak lehohrdost velí aspoň zdravit:-)
Včera v 18:15 v Letovicích u kruhového objezdu směr náměstí a pak v 18:45 v nádražní hale. Lehokolista bez přilby.
Zajímavá náhoda, já tam byl v sobotu. Čas by zhruba seděl (v 17:30 mi ujel vlak ze Skalice, tak jsem jel do Letovic na další), navzdory obvyklé ignoraci jsem přilbu sebou měl...
Přilbu jenom s sebou, nebo na hlavě? (neboli byl jsi to ty, nebo ne?)
Letovice v sobotu nějak přitahovaly - byl jsem tam taky, akorát že od devíti do devíti na jednom místě (setkání nadšených sběratelů elektrošrotu, hlavně svítidel, zvaném Lamppárty, stylově v soukromém sběrném dvoře).
Všichni přijeli autama, ale i tak jsem toho uvezl na Oceláči dost a zpátky jsem ještě ztěžknul, 15 kg nákladu - něco žárovek jsem vyměnil za repráky. Vše vydrželo :-)
Tak já nevím, koho Malej Jarda viděl, ke mně se nikdo nehlásil. :-)
Můžu akorát potvrdit svou sobotní přítomnost na nádraží v Letovicích cca 18:30-19:30.
Podle GPS jsem v 18:15 (2017-05-20T16:15:00Z) byl na souřadnicích 49.5411383N 16.5797433E, což je ulice Zámecká, asi v půlce kopce.
Když už mě někdo donutí táhnout sebou přilbu (pořadatelé závodu), tak ji zpravidla vezu na hlavě i cestou, ale je to první věc, kterou při zastavení sundávám, tak těžko říct, jak přesně to bylo myšlené, někteří cyklisté si třeba přilby nesundávají ani ve vlaku...
Kdyby se ale Malej Jarda zeptal na zelený Ibex se zubatými plášti, bez blatníků a s nápisem Jerry zezadu pod nosičem, byla by odpověď mnohem určitější... :-)
Já hlídala naše kola na peroně, lehokolista byl ve vestibulu, takže jsem nic neviděla. Ale byli jsme tam asi o půl hodiny pozděj, než píše Jarda.
Spojení jsem hledala u cukrárny, a to bylo půl sedmé, chvíle na přesun. Na nádraží jsme byli okolo 18:45hod. Vlak nám jel v 18:58 hod.
Viděl.
V neděli.
U nás doma.
vyndal jsem ho z garáže a dal na stojan s tím, že vyměním olej v Rohloffu, zkontroluju brzdový špalky, dám nový sedlo atd. a...
...a chvíli na něj tak koukám a dostal jsem chuť ho rozšlapat a na dovolenou nejet a tak jsem ho zase sundal a strčil do garáže.
Jiříku,já přistál před týdnem na zádech na kočičích hlavách.Zlomené žebro na zádech.Kurňa nevím kdy zalehnu.Chodím na něj koukat do garáže.Hodím na něj plachtu,ať nedráżdí.Do toho malování a natahováni koberce,jak svět.Koukal sem i po lehu,kde leží pilot na břichu,ale do toho nejdu
Jiříku, potřeboval bych taky vyměnit olej v Rohloffu, nemáš nějaký navíc? Samozřejmě zaplatím. Nebo někdo kdo ho má a čte to, nebyl by ochoten prodat množství na jednu výměnu? Nechci kupovat celé balení. Děkuji předem.
smím mít dotaz? jak často se to musí měnit? měl jsem za to, že rohlíky jsou bezúdržbové
je to častěji než třeba v nexusu nebo alfině?
Dočetl jsem se že by se olej měl měnit po 5000 tisících kilometrech.
Měním ho pokaždé v létě, abych nemusel převodovku nahřívat.
Mezitím se snažím najet co nejvíc, ať to stojí za to. Že je to vždycky víc než doporučovaných 5000(km), to neřeším. Mám jenom jeden velký tác, kdo ho drtí menším, dává mu mnohem víc zabrat.
Možná taky asi záleží na tom jaký olej se tam leje, to asi nebude nějaký speciálně určený olej.
U auta jsou taky různé převodové oleje někde od 30 až do 120 tisíc.
takže je tam roční interval nebo nájezd určitého množství kilometrů, jo?
řeknu ti, proč se ptám - vdova chce strašně "city bike", prostě se do těch kol v Itálii úplně zamilovala. tak jsem si říkal, že by tam nemusela být špatná aspoň ta třírychlostní převodovka - ta stojí cca 1500, zapletl by jí to kolega v práci a bylo by :)
teď už jen sehnat ten city bike bez převodovky. nový je tak za 10 litrů, co jsem koukal, takže asi budu shánět na šroťáku, obrousím, nastříkám, ...
Ano,zlatý šroťák,kouzlo hledání a štěstí nalezení.Tady je prvopočátek hodně zrealizovaných nápadů,staveb,zlepšováků.Ze seriálu Startrek jsou na to machři Borgové:-)Taky to tak mám.
ty jseš Borg? ("Taky to tak mám.") :-D
kolem jednoho jezdím každý den domů, tak se zkusím zeptat. nebo možná hodit flašku do sběrného dvora, že? :-)
Domnívám se, že pokud je někdo Borg, tak by měl tvrdit: taky to tak máme. (My všichni jsme Borg)
Většina třírychlostních se maže vazelínou. Z výroby bývají namazané a můžeš na nich jezdit tak dlouho, dokud nezačnou vrzat (u mě 2500 km, od té doby po dalších 3000 km je zatím klid).
Jinak můžu potvrdit, že z veteránů jsou dobré citybiky (i když trochu těžké). Dozadu třírychlostní torpédo, dopředu buben s dynamem, doprostřed kvalitní zapouzdřenou osu, blatníky a zástěrky a máš minimálně na deset let vystaráno.
myslím, že na hůře se u našich válí stará ukrajina, tak to možná bude taky řešení. nebo oběhnu sousedy :-)
mám. Kupovali jsme kdysi s PB a M a já ho za ty roky měnil jenom jednou :-)
Akorát nějak nestíhám. Potřebuješ to nějak urgentně?
Ne, není to urgentní. Až budeš mít čas ozvi se mi prosím a domluvíme se. Díky
Tak už mám koupený lístky na vlak.
Tak ještě to kolo dodělat a modlit se, aby mě záda nechaly jet, ale to se může posrat klidně dva dny před odjezdem jako u nakoláckýho srazu.
No, i když asi lepší před odjezdem než abych se přestal hejbat v průběhu cesty :-)
Lístky na vlak? Plánuješ to Labe proti proudu?
tak tak.
Pokud se nic neposere, tak od Atlantiku domů.
Sám.
Ale kdyby ses chtěl na chvíli přidat nebo se aspoň potkat, tak budu velmi rád!
V ČT2 18.6. v pořadu Hledání ztraceného času mě překvapilo, že lehokola (a různé jiné kolozvláštnosti) byla už na záběrech ze 40. let min. stol. Myslel jsem, že je to novější nápad.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/873537...
Jojo, odkaz na tohle video už tu byl víckrát.
Stejně tak odkaz na članek, jak nám zlá UCI lehokola 1934 v závodech zakázala. :-(
http://www.ambike.com/vyhra-zakazana-aneb-proc...
Nedávno jsem to zase někam psal: nejprve to byla dresína, potom tzv. kostitřas (s přidanými pedály), potom kolo vysoké, potom tříkolka, potom kolo tzv. bezpečné (základ kola vzpřímeného) a hned potom kolo ležaté, cca od 1817-1900.
a ještě zde:
https://lonniemorse.files.wordpress.com/2010/07...
V sobotu 17.6.2017 kolem desáté ráno jsem potkal nejrychlejší lehokolo směřující na Olomouc. Z fotky to nelze moc poznat, ale byl to Azub / červený / na zadním nosiči za autem. Jel jsem poklidně po dálnici a ve 140 mne z letargie probralo předjíždějící lehokolo, zřejmě mělo na spěch, nepodařilo se mi ho už dohnat, já končil v Olomouci a on pokračoval v dáli směr Bystřice....
PS: Lehokolo se na nosiči ani nezatřepalo :-D
V neděli 2.7. v Nové Bystřici...kolo na 20" , asi domácí výroba....připoutané na autě s budějovickou značkou,před penzionem...kolo neznám :-)
V neděli 2.7. v Nové Bystřici, kolo na 20 ", připoutané na autě s budějovickou značkou, zaparkované před penzionem....kolo neznám, , nejspíš domácí výroba
Dnes dopoledne kousek za Krnovem,trasa 55.Potkal sem pana a paní Orwel z Bohumína.Tímto je zdravím.
Ještě fotky,ať je to celé a místo se nazývá CHomíž.Za řekou je polsko.
To jsou krásné barvy sedaček. Za to může moje paní, že umí takové věci jako je šití.
Také jsme potkali na trase 55 lehokolo :-) Tímto zdravíme Fina z Krnova :-)
Dneska kolem desáté ráno v Praze na Černokostelecké směrem na východ: tmavé LWB se spodním řízením, zřejmě domácí stavba, na nosiči nákladní plošina, pod ní dvě tmavozelené brašny a na ní veliká barevná krabice.
Fotka?Vím,někdy to nejde.
Fotka nebude, mihnul se mi v zorném poli asi tak na tři vteřiny a pak mě semafor vyhnal jiným směrem.
ten clovek by mal viac lezat a nizsie, takto mi pride ze sa bude velmi kolembat pri jazde...
Navyse ten sklon kolies sposobi, ze to pri nakloneni vpred a vzad bude drat plaste... A kedze sa kolisaniu pocas tahania neda zabranit... tak asi stale. Keby uhol kolies bol do 1 stupna od kolmice, tak by to az tak kriticke nebolo.
22.7. na cyklostezce mezi lázněmi Ostrožská Nová Ves a Kunovicemi ve 21:45 h. Jsem potkal protijedoucí lehotříkolku vybavenou vlaječkou oranžovou. Barvu kola nešlo v té rychlosti postřehnmout. Bylo pouze slyšet elektro motor a zahlédl jsem žlutou řidítkovou brašnu Ortlieb na boku (na fotoaparát , ap.)...
To byl jistě Broňa. Jel kolem Zlínského kraje. Měl elektro, žlutou tříkolku i žluté Ortlieb v kombinaci se žlutými Lidl taškami. Velotop natažený neměl?
Já si to uplně mislel. Určitě si zase jel nabit baterky na Slovácký dvůr.
no tvl!
mislel ...
8-(((
No jo. AV má určitě doktorát z jazyka českého.
To se pozná, že tomu tak rozumí. A nevynechá ani okamžik ,aby to dal všem najevo. :=D :=D
Většina zdejších by se za takovou "prasárnu" omluvila, "posypala hlavu popelem".
Zřejmě k té většině nepatříš
Jojo. Víš já jsem vždycky byl tak trochu "mimo" všechny zdejší... Prostě ,jít se stádem není nic pro mne.
Jo a zapoměl jsem tam dát čárku.
dodržovat pravidla českého pravopisu znamená jít se stádem? Jdi ty brepto.
Njn, máte pravdu... i když i ta, mnoho tváří má. Jsem si v daný okamžik nemohl vzpomenout, na všechna vyjmenovaná slova po M. :(
Já potkal v neděli 23.7. u soutoku handbike a na něm:
Mistr ČR MTB cross country handbike - Ostrava
Mistr ČR handbike MTB - Hradec Králové
i s jeho krásnou manželkou a přáteli. Po větru jsem mu i stíhal :D Moc fajn lidi.
Prosím můžeš upřesnid místo setkání. Jsem z ostravy ,ale cross counntry hahdbike z ostravy slyším poprvé, a potkat lehokolo jakékoli je dost vzácnost. D.
Dnes asi 15 km od Terstu lehokolo + dámský doprovod na zábradlí, oba na těžko. V poslední chvíli pozdravili česky ahoj. Má někdo povědomí kdo to mohl být?.
Dnes okolo 14:45 na cestě od Františkova rybníka k hraničnímu přechodu Poštorná/Reintal (cyklotrasa č. 42) párek lehokolistů. Paní žluté leho, pán modré, oba 26/26. Paní oranžové vlasy.
od neděle do čtvrtka jsme s manželkou na Dunaji potkali několik zvláštních hybridů kola s lehokolem, jeden elektro.
Doma jsem dle značky pino co jsem si zapamatoval našel web...
http://hasebikes.com/155-1-Pino.html
Měli ještě brašny a jeden dokonce vozík
Už aby byl sraz, abych po půl roce zase nějaké viděl :-)
Něco pro důchodce
https://www.i60.cz/clanek/detail/17985/lehokolo...
8-)
Pěkný článek, až na tu lež v posledním odstavci, že jedniným výrobcem u nás je Azub. Když už napíši nadpis odstavce "Máte zájem? Stačí hledat", Tak si dám tu práci a taky si něco o lehokolech najdu.
Jo, kdyby napsali, že Azub je v ČR největší nebo nejvýznamnější, o tom by asi nebylo většího sporu, ale určitě není jediný. Za výrobce se může považovat každý, kdo si lehokolo sám vyrobil a to budou desítky lidí.
Nedávno mě překvapil jeden člověk myšlenkou, že skutečným výrobcem mého Ibexu není Azub, ale Fort v Ústí, který prý pro Azub rámy vyrábí. Nicméně pohled, že Azub lehokola "jen" montuje dohromady z dílů, které vyrobili jinde, mi spravedlivý nepřipadá.
Byl jsem loni na lehokolovém srazu v Sasku. A tam jsem od Němeců slyšel něco ve smyslu: České lehokolo rovná se Azub.
Zrovna dokonale pravda to není, ale daleko to k ní taky nemá. V tomto smyslu je výrobcem někdo, kdo nabízí nějaké typy vlastní výroby jiným lidem, kteří je můžou koupit. Azub jich dělá stovky ročně. Kolik Šterclové nevím, ale o jeden řád méně to bude určitě. Pak tu je celkem šest Oceláčů od Nínka a mě, z nichž některé byly za peníze, ale jen jeden z nich složený komplet (jinak framesety). Pak bychom našli pár lidí co někdy někomu postavili něco na zakázku na míru. Když to všechno posčítáme dohromady, nedostaneme se my ostatní ani na jednu desetinu toho, co dělá Azub. O velikosti investic do vývoje a podobně ani nemluvě. Kolik z nás dělá destrukční testy prototypů než to někomu prodá a podobně? Ono tvrzení, že Azub je jediný český výrobce, není podle mě od pravdy vůbec daleko.
Kdyby v tom článku bylo napsáno Největší výrobce, tak ani neceknu. Ovšem tak jak je to napsáno, je to lež. Není přece podstatné kolik lehokol, tříkolek atd. vyrobí, ale to, že je vyrábí a prodává. Potažmo, že ho výroba a prodej lehokol živí. Svým způsobem chápu Tvůj pohled, ohledně azubu, ale s obhajobou toho članku jsi podle mě mimo.
... s destrukčními testy AZUB-ů začal Murphy (blahé paměti)?
To co jsem včera potkala při venčení psa vlastně nebylo lehokolo - ale tím spíš jsem na to "čuměla jak puk".
Nejprve jsem zahlédla mezi stromy svištět něco po druhé straně potoka a byla si jista, že je to lehotříkolka. Pak jsem to potkala při návratu a viděla zblíž, byť v rychlosti. Lehotříkolka to byla rámem, sedadlem a vším naprosto jasná. Jen tomu chyběl šlapák a táhli to psi!
Taak koho jsem to viděl?
vcera tj 13/9 jsem se míjel s jezdcem červenou tříkolkou.
Teda přesněji - pouštěl mne.
V Kunovicích v místě kde se cyklostezka spojuje se silnicí od leteckého muzea...
Jo, já byl v modrém autě...
Toho už jsem potkal taky... (23.8.) Borca na červeném Triconu. Myslím 20-20 , ve Spyťáku. Prý jezdí z Ostrohu do Nepálska do práce. A tam taky odbočil, zatímco já pokračoval po 47 směr Šternberk.
Kůsek sme jeli po kamenité cestě u sl. ramene Moravy - Pěnné a možu řéct, že mě normálně ujél. Já naložený na týdeň, sem mosel jet pomalu aby to moc nehoupalo. A on sa s tým vůbec nesral...
Třeba, je to ten stejný. :=)
To si tak s Ivou v klidu šlapeme proti větru kousek od Moravské Nové Vsi a najednou z protisměru sviští lehokolista. A ejhle, on to Romantic :-)
Stalo se ve středu odpoledne tento týden....
Ve středu odpoledne jsem vyrazila na kole jen tak pianko okolo Moravské a nepotkala jsem nikoho. Stavit jste se nemohli, když nevíte kam, ale doufám, že jste mi aspoň věnovali vzpomínku!:-D
http://www.tyden.cz/rubriky/relax/ostatni...
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ustecke-muzeum...
lehokolo ročník 1880 :)
na mapách Seznamu. Loni jsem potkal auto s boulí na střeše a tohle je výsledek
https://mapy.cz/zemepisna?x=16.5636403&y=49...
Dnes jsem viděl lehokolo s motorovým vozejčkem, jak frčí do kopce.
Nezmoknuls?
Dneska snilarda
- po desáté na hlaváku
- před jedenáctou na Srbsku
- po třetí v Černošicích
Byl ale děsně rychlý, takže než jsem na něj stihla zavolat, odjel :o)))
Jaktože jsi mě viděla tolikrát? To jsi jela tím samým vlakem jako já? :-))
Ano :o)))
Ale tipuji, že jsem cestou na Prahu najela minimálně 3x méně kilometrů než ty :o)))
Kapotovaný T-tris - ne naživo, ale v médiu:
https://video.idnes.cz/?c=A171024_172323...
"Takový dizajnérský oříšek".
Mě se to líbí, je to něco jiného, než jsme zvyklí vídat. Akorát dořešit ten rachot na dlažbě, ochranu hlavy před deštěm, a nějaký úložný prostor.
Kdysi jsem četl něco o tom plným kapotování ( snad na Copehagenize.com) a co tam u kompletní kabiny zmiňovali nejvíc bylo vedro a nečekaně vysoká hladina hluku.....
Na lehosrazu v Nivnici jsem si jednou vyzkoušel tříkolku Azub s kapotáží a celkový dojem byl dost nevalný. Jednak mi to bylo malé a hlavou jsem mlátil o kapotáž, protože to nebylo odpružené, jednak to za jízdy pořád dunělo a rachotilo.
Od těch dob se na kapotáži stavěné na Azubí tříkolky, myslím, hodně změnilo :-)
http://azub.eu/tricon-trike-as-a-base-of-ecvelo...
Odpružení je u celokapotáže potřeba víc než kde jinde. Jednak kapotáž vždy něco váží, pak z toho nidky nevidíš na hrboly tak pěkně jako z holého stroje, často v ní nemáš možnost třeba nějak nadlehčovat záda nad sedačku na hrbolech a případně jak píšeš narozdíl od holého kola je čím se praštit, nejen do hlavy. Rozumné odpružení to může vyřešit všechny tyhle věci naráz a u vymazleného tvaru kapotáže může i přidat na rychlosti - přední část může zůstat laminárně obtékaná, když furt neskáče a nevibruje.
+ deformační zóny, aby jezdec nebyl "kamikadze"
z lehokola vystoupíš, v tutom zůstaneš uvězněný ...
Neviděl bych to tak jednoznačně. Z výletu ze silnice na louku v 60km/h jsem po nepočítaně kotrmelcích vylezl z Questu po svých a s nějakými lehčími zraněními šel pryč. Před třemi měsíci jsem spadl na šotolinové cestě s nekapotovaným lehokolem a ještě teď nedokážu stoupnout na pravou nohu. Celkem 8 operací, měsíc v nemocnici, další měsíc se sádrou doma, poslední týden začínám rehabilitovat a učit se chodit. I ta nejtěsněji obtažená kapotáž, pokud se neprovede tak, aby se snadno rozlámala na ostré nebezpečné kusy, bude podle mě chránit před úrazy v průměru víc, než schopnost z kola vystoupit za jízdy. Jasně že budou existovat situace, kdy to nebude platit, ale generelně bych při havárii radši kolem sebe měl 10kg šikovně rozložených kompozitů než nic. Ale možná je to jen můj osobní dojem, po vyzkoušení obou typů nehod :-).
Docela hezký, ale nevidím žádná zpětná zrcátka ani jak mají vyřešené ukazování při odbočení.
No připadá mi, že řešili primárně ten design a praktičnost šla stranou. Škoda, že tam není aspoň zmíněná hmotnost nebo jakou průměrnou rychlostí s tím zvládne jet...
Já bych se asi hlavně bál, že si na nerovnostech budu otloukat hlavu o kryt... něco jako když měli v Topgearu P45... :-)
do takovýho oříšku nastupovat po pár kouscích musí být docela oříšek:-)
Čekal jsem, že se ozveš.
A ještě větší oříšek musí bejt z toho vylýzt. Horší, jak se vyhrabat z vany.
Okolo zadního kola je místa poměrně dost, takže by stačilo, kdyby se část za opěradlem tvarovala poněkud jinak a měl bys fantastický kufr. Rachot ale utlumíš asi jen špuntama v uších. Já to mám celé otevřené a je to hlučnější a když nastartuju motor, tak neslyším rádio.
Jako školní projekt na naučení technologie stavby dobré, z praktického hlediska nic moc. Aerodynamika cihly, šlo asi jenom o design. Nevidím žádné větrání (i když možná stačí díry v podlaze) ani nákladní prostor. Štítek kombinuje nevýhody uzavřené kapotáže (neprůhlednost za deště a hluk zevnitř) s nevýhodami open-air kokpitu (déšť shora). Zrcátka, světla, blinkry atd. asi nemá cenu na prototyp montovat, ale na silnici by byly nutné.
Ale vypadá to hodně jako auto, takže stačí přidat pomocný motůrek pro udržení kroku s okolní dopravou a vznikne něco, co budou motoristi vnímat jako rovnocenné vozidlo a ne jako bezmotorovou překážku provozu :-).
Celkem jsi to vystihl, má to k použitelnému velomobilu podobně daleko jako první hliněný koncept auta k použitelnému autu. Aerodynamiku to má fakt jak auto, ne jak velomobil (čili zcela příšernou).
S tím motorem je to zajímavá situace u velomobilů. V podstatě na udržení velmi slušné rychlosti stačí dobrá aerodynamika, jako má třeba Quest. Ten drží na rovině 50km/h podobným výkonem jakým jede klasické kolo cca 35km/h, čili na ne moc dlouhou dobu naprosto v možnostech fit jezdce. Já třeba typicky s Questem zrychloval na průjezd obcí, kde jsem kolem všech chodníků, parkujících aut a ostrůvků pro chodce jel skoro středem pruhu jak motorka, zařazený v proudu aut. Tím mě nidko nepotřeboval předjíždět v úzkém prostoru a pak jsem si zas odpočinul na krajnici mimo obec. Velomobil potřebuje nejvíc energie na získání té rychlosti protože něco váží, ale jak jednou jede, rychlost si udrží snadno. Dokonce třeba ten 35kg Quest zrychluje se stejným jezdcem ze 30 na 40km/h lépe než 10kg silnička, protože při té rychlosti je aerodynamika tak dominantní jev, že rozdíl výkonu dostupného pro zrychlování dalece převyšuje přídavných 25kg váhy. Pak je tu legislativní limit pro pomocné pohony kol na 25km/h max. Když to sečtu, tak do velomobilu by mi nejvíc dával smysl malý a lehký elektropohon co z 0 na 25km/h kompenzuje váhu stroje, ale sám neváží víc jak třeba 1-2kg, takže člověku nevadí vézt ho s sebou 90% času vypnutý. Jenže takový elektropohon pro kola nikdo nevyrábí, musel by se zbastlit vlastní. Velomobil s dobrou aerodynamikou a lehounkou elektrosadou co vydrží dávat třeba 200W po dobou 30 minut by vydržel držet krok s auty do 50km/h i na celodenní jízdu. A použil by cca setinu energie v porovnání s tím autem (včetně energie jezdce).
Hádal bych, že motor by dával smysl nejen na agresivnější rozjezd, ale hlavně do kopce. Nikdy jsem v tom neseděl, ale předpokládám, že ta hmotnost bude do prudkého kopce ošklivě znát, takže 25 km/h limit není problémem, když se člověk škrábe 10 km/h, ne?
Na kole jsem to vždycky vnímal tak, že čím pomaleji ve srovnání s auty jedu, tím bezohledněji mě předjíždí, takže uzká silnice do prudkýho kopce, kde je velký provoz, mi vadila nejvíc...
S tím předjížděním jsem měl v Questu dost jinou zkušenost než s čímkoliv jiným. Když se v tom pomalu drápu do kopce, řízení je dokonale stabilní, skoro by se dalo říct, že jde trochu ztuha, a člověk je tam tak jakoby pocitově schovaný uvnitř a zároveň je ta věc vidět z šílené dálky opravdu snadno (mě řeklo víc lidí a sám jsem to pozoroval když jsem někde jel s ninkem a on jel v Questu). To všechno dohromady tak nějak způsobí, že mě nevadí se pravým předním kolem nalepit na krajíček asfaltu a přitom se necítit blbě když se kolem mě protahuje auto blízko. Naopak když je jsem jel s Questem rychle, řízení je poměrně citlivé a poryvy větru začínají být cítit, tak to mě najednou blízký průjezd auta vadí mnohonásobně víc bez ohledu na to, kolik rezervního místa mám vpravo od sebe. Když jedu na Oceláči, přijde mi, že je to skoro obráceně - protivná jsou těsná předjetí velkým rozdílem rychlosti a když sám jedu rychle, mít relativně blízko vedle sebe o něco rychlejší auto mi tak moc nevadí.
Nemyslím si, že by se motor do velomobilu hodil jen (a hlavně) na rozjezd. Nejvíc by se hodil do kopců, přesně jak píše Jrr. Přijde mi, že akcelerace z 0 na 25 je po rovině postačující, hodila by se leda na vjíždění/přejíždění frekventované hlavní cesty z vedlejší. Ale v kopcích je možnost buď jet do kopce na sílu, což je uprostřed dlouhé cesty únavné nebo i nemožné, nebo mít extrémní rozsah převodů, ale jet tím pádem do prudkého kopce třeba jen 2-3 km/h, což ovšem rapidně sníží průměrnou rychlost.
Až bude čas a asi i po úpravě převodů, plánuju masochistický výlet s questem na Vysočinu a jsem zvědav, jestli to bude tak hrozné, jak očekávám. Každopádně zatím mě baví odpovídat na udýchané otázky silničních cyklistů "to jede strašně rychle, tam máš motor?" lakonickým "nemám, proč?" :-)
Jo, máte oba pravdu, v kopcích by se motor rozhodně využil. Pokud by se s tím jezdilo někde, kde je kopců hodně, dokonce by možná nevadilo mít v tom konvenční e-bike systém co váží myslím kolem 8kg, protože ta velká kapacita baterie by stála za to. Já kdysi poměrně často jezdil trasu Bučovice-Slavkov-Křenovice-Prace-Tuřany-Modřice a nebo obráceně a krom toho kopce mezi Pracema a Křenovicama jsou to samé poměrně malé hrbky. Zkoušel jsem se dívat, kolik času do těch kopců jedu a vyšlo mi, že 150W pohon s výdrží 20 minut by mi v pohodě vyšel na cestu tam i zpět i kdybych ho měl do kopce zapnutý furt. Čili nějaká 1kg sestava s modelářským elektromotorem co se roztaví pokud pojede víc jak 10 minut v kuse a LiPo baterkou by asi byla to pravé pro to, na co jsem Quest používal nejvíc včetně takových menších kopečků.
Krom toho jsem na té trase zrovna ze Slavkova do Křenovic jednou potkal někoho s "čipnutým" e-bikem, po rovině jel snad 35km/h. Do kopce mě předjel a měl poznámky o tom, že potřebuju motor. Před Křenovicama je takový zhup, v podstatě má kopec dvojitý vrchol. Na druhém vrcholu jsem ho slabě doháněl, při sjezdu do Křenovic jsem ho předjel a víckrát mě nedohnal. Asi jel jinam, jinak bych čekal, že ve stoupání za Křenovicama mě znova dohoní a budu ho pak dojíždět na té náhorní planině před Pracema. Ale připadlo mě, že mých tehdy 64kg jezdce v 35kg Questu v takhle lehce zvlněném terénu zvládá porazit e-bike schopný jet 35 na rovnině a (odhadem) 22-25 do kopce.
S těma silničníma cyklistama jsem to taky někdy zažil, ale nejlepší byl jeden namakanec na horáku. Potkali jsme se u Blučiny kde se sjíždí cyklostezka ze dvou do jedné a pokračuje dál na Židlochovice. Pověsil se za mě na těsno a makal. Já měl naloženo na 120km jízdu do Nivnice okolo Břeclavi a Hodonína, tak se mě moc nechtělo závodit, ale když se mě držel při 36km/h už nějakou dobu (na MTB s širokýma gumama), vypadalo to, že jen tak neodpadne. Tak jsem začal pomalu zrychlovat až na 45km/h, kdy to konečně vzadl. Musel mít tak třikrát větší výkon než já, že to vydržel tak dlouho, ale pak teda odpadl důkladně. V podstatě během jedné minuty jsem ho přestal v zrcátku vidět :-).
No jeden z důvodů, proč v dohledné době motor (na lehokole) rozhodně nechci, je právě ta radost, když člověk předjede nablejskanou párkilovou silničku a majitel se ptá po motoru...
Proto jsem třeba ani nechtěl nábojové dynamo, aby bylo jasné, že motorem to fakt nemá a klasický cyklista si měl nad čím lámat hlavu... :-)
Teda podobnou radost jsem měl nedávno, když se mi konečně podařilo na skládací koloběžce předjet nějakého cyklistu, ale bylo to za cenu maximálního nasazení... kdyby ten cyklista zrychlil jen o 1 km/h (jel hádám tak 20), tak bych místo předjetí po pár minutách zkolaboval... asi podobně jako nadčenec z Jirkova vyprávění...
Študentíci dostali zápočet. A to je tak asi všechno.
Hádal bych, že tohle nebude zrovna práce udělaná jen tak, aby to stačilo s odřenýma ušima na projití... ale pokud řešili pouze design, možná jim stačilo, že je to pojizdné a s praktičností ani jízdníma vlastnostma si hlavu už nelámali. Nakonec výrobky, kde design přebil použitelnost, neprodukují zdaleka jen studenti... :-)
Neznáte prosím někdo lehokolistu, který je tady (čas 1:49) v záběru na Azubím lehokole?
https://www.youtube.com/watch?v=PpJFTWzsonE&...
Ideálně jestli tu má nick, že bych ho vyzpovídal ohledně závodů... ;-)