Zřejmě není jiné řešení pro obecná témata.
Tak, past navhlof0davce zklapla :-)
Budeš-li tu aplikovat RATIMOR
http://cz.unichem.si/ochranne_znacky/ratimor
poženu tě taky
Když přebíráš otěže, tak se snaž o nestranné, objektivní a efektivní moderování. Pokud se ti podaří udržet snahy o tapetování a hloupé napadání na uzdě, tak skousnu i nějaké uprchlíky.
Řekněme do 10% aktuálního počtu příspěvků?
... ´sem tě naváděl, jak máš moderovat?
v pravidlech pro vedení diskuze je (pro mě) návod
Nenavádím. Navrhuju úmluvu. Pravidla nemusí být jen napsaná.
V těch pravidlech je pouze toto:
"To znamená, že může v diskusním vlákně mazat příspěvky, které do tématu podle jeho uvážení nepatří, a zachovat tak přehlednost celé diskuse"
To přesně dělal i Hraboš, přesto z toho mnozí lezli po stromě :)
Takže nějaká dohoda by mohla být na místě.
Myslíš, že to dělal kvůli přehlednosti ? :-))
Nikoliv, mazal příspěvky, které do tématu podle jeho uvážení nepatřily. Přesně podle pravidel :)
On je jako někde v "pravidlech", že příspěvky od hekynena se mažou, kdežto příspěvky naprosto stejné povahy kupř. od šíravníka nikoliv?
Nikoliv, je to na uvážení administrátora. Patrně usoudil, že některé tvoje příspěvky jsou mnohem hloupější.
Ptám se na ta "pravidla". Ne na uvážení administrátora...
Zmáčkni CTRL HOME a vpravo nahoře je nápis "Pravidla diskuse". Když na něj klikneš, tak se ti ta pravidla zobrazí :)
hmm, ať, jak čtu, "Hekynen" v pravidlech není.
Mažu vulgarismy, příspěvky, které považuji za xenofobní nebo u kterých se domnívám, že hrozí přerůst do otravného věžáku.
Tak to ale smaž i drtivou většinu těch svých...
Včera jsem po tobě uklízel asi dvacet vulgárních příspěvků. Připomeneš mi alespoň pět mých? Ze včerejška, samozřejmě.
Ty seš srandovní. Ty tvoje podmínky a měnící se pravidla mě vyloženě baví. Jeden nebo dva dny (ilustrace) s něčím "vysadíš" a vzápětí s tímhle sterilním obdobím porovnáváš a otloukáš ho o hlavu. Co bylo "předevčírem" se už jako nepočítá a o něco míň stejně hrubých poklesků, jak protivník dokonce bereš jako určitou svoji přednost :-)))
Ale jo, na kariéru jseš asi připravenej. Tahle praktika je ve vyšší politice běžná.
Tak bych poporosil o pět vulgárností třeba z pondělí.
Že o mě vykládáte, že píšu jako dlaždič (a pak to doložíte třemi, měsíc starými příspěvky), ještě neznamená že se tak skutečně vyjadřuju.
Nepředpokládám, že bys do toho chtěl započítávat někým vyprovokované flamewars. Mám na mysli nijak nevyprovokované příspěvky. Hekynen je sprostý a nadává lidem, protože se mu chce. Nevím čím to je, tak dobře ho neznám. Přičítám to nějaké frustraci.
Ty vole, ty se chováš jak stará kurva, co se stala jeptiškou a se svatým zanícením hlídá počestnost žákyň klášterní školy...
Kdepak. Sám od sebe nadávám jen málokdy. Nejčastěji to je v reakci buď na nějakou sprosťárnu nebo nějakou totální nehoráznost, která jinak komentovat nejde.
To mi připomíná ten starej a dost blbej:
Pane, proč jste toho psa pokousal?
Když von si začal...
"Tak bych poporosil o pět vulgárností třeba z pondělí."
Viď, že si děláš prdel, že jo. Nemůžeš bejt přece tak blbej, abys na předchozí můj příspěvej reagoval zrovna takhle :-))
Neděle nic? Sobota taky ne? Dneska nic? A to mě furt chceš srovnávat s tím sprosťákem, který se bez debilů a petit che nedokáže už ani vyžvejknout?
No jo, už zase děláš to, co druhým vyčítáš. Já tě přece s nikým nesrovnávám. To ty máš furt mánii porovnávat, kdo něco víckrát a kdo má co delšího. Já tě posílám do řitě s tvejma manýrama naprosto separé.
Čím dál víc těhle faulů a čím dál častěji. Ty už jseš fakt v koncích...
Celé tohle vlákno začalo tím, že Hekynen začal tvrdit, že moje příspěvky jsou stejně prošpikované vulgaritami jako ty jeho. Takže se nějakému porovnání, pokud na to reaguješ, vyhnout nemůžeš.
Hmmm, na příspěvek odpověděl a ... a pak ho smazal.
Tím pádem ´zrušil´ kontinuitu diskuze
Bohužel není jiná možnost jak sdělit co bylo špatně.
No, já bych věděl. Dokonce můžeš vybrat jen špatnou část - vynechat vulgarismy etc.
ctrl+c
ctrl+v
U těch Hekynenových by pak už často nic nezbylo.
******************
A otravné/xenofobní věžáky mohou růst i bez vulgarismů.
Nenecháš nic, řvou, že jsi příliš příkrý. Necháš jeden, dva, smažeš třetí a desátý. Řvou, že tamty jsi nechal a další mažeš.
*************************
Je to stejné jako s auty na chodníku či v pěší zóně. Semtam občas to nevadí, když se z toho stane pravidlo a chodník je zaskládaný auty, tak je problém. Když přijdeš k tomu prvnímu, tak (relativně oprávněně) namítne, že to nikomu nemůže vadit, tak co prudíš. Když přijdeš k tomu, který zabral na chodníku poslední místo, tak odpoví, že "tady se tak parkuje a dělají to všichni", tak co prudíš.
Interně jsem si vyhodnotil, že je lepší vyhánět z chodníku hned toho prvního, protože s celým zarovnaným chodníkem už nic dělat nejde.
A já zas navrhuju "plovoucí" procento. prostě co bude zrovna zajímacího, o tom se bude tlachat v procentu neomezeném. Taky úmluva, ne ? ;-)
Tento návrh mi nevyhovuje a ani ho nepovažuji za jakkoliv kompromisní.
Zkusils tohle někdy naživo v hospodě ? :-)
Jo. Naposledy po koncertě s kamarády. Bez výhrad akceptovali, že se o uprchlících nechci bavit a přešli jsme na ženský.
Píšu o všeobecný hospodě, ne o stolečku pseudintelektuálů. Jestli jsi to zkusil na celou plnou hospodu. Určitě se našly stoly, kde se tlachalo i o něčem jiném, než jsi schválil.
Vysvětlení smazání se nejspíše nedočkám, že?
"Ve chvíli, kdy registrovaný uživatel založí diskusní téma, stává se i jeho moderátorem. To znamená, že může v diskusním vlákně mazat příspěvky, které do tématu podle jeho uvážení nepatří, a zachovat tak přehlednost celé diskuse."
Vlastní medecínka nechutná ? ;-))
Nerozumím tomu proč AV můj příspěvek smazal, zajímalo by mě to (ale podle všeho se mu to nechce vysvětlovat).
Já mažu podle vcelku čitelných a srozumitelných kritérií a jsem si prakticky jistý, že pisatel ví co mi na jeho příspěvku vadilo.
Sice něco občas vysvětluješ, ale tvoje počínání je stejně dost nepochopitelný.
A navíc, znáš to, nemá povinnost něco vysvětlovat a třeba na to už nemá ani názor. Jen ho to nudí a votravuje... (taky tvoje medecínky) ;-)
"... ale podle všeho se mu to nechce vysvětlovat ..."
- čeho VŠEHO?
- ´nechodím´ jen sem; vy potřebujete dozor?
Kdybys chtěl, tak to napíšeš rovnou při mazání.
Toto napsal ´Hrabosh´
"Já mažu podle vcelku čitelných a srozumitelných kritérií a jsem si prakticky jistý, že pisatel ví co mi na jeho příspěvku vadilo."
Jistě tedy i ty víš, co mě na tvém příspěvku vadilo.
Proč bych tedy ´měl chtít´ něco vysvětlovat?
Ronda se tě zeptal, přijala-li celá hospoda tvůj návrh.
Fair by bylo říct: "Ne, celá nejspíš ne."
Ty ses, bohužel dost nevybíravě do ´rondy´ opřel a zhodnotil i klientelu hospod, které ´ronda´ navštěvuje.
Vysvětlení podáno "ze známosti" (abys nebyl ´za chudáka´), neboť administrátor/moderátor vlákna má právo ... atd.
:-)
Tý vole, Hraoš moderuje i v knajpě, to bych chtěl někdy zažít....
"Hele, já se vo tom nechci bavit" - "Jo, máš pravdu, pojďme se bavit o něčem jiném".
Nic složitýho. Nechodím do hospody s omezenci, kteří musí svému okolí navzdory vnucovat svoje názory.
To jako když do hospody s deseti stoly vejde Hrabosh, u všech deseti stolů se upraví program a všichni se baví o tom, co není Hraboshovi protivné ? To mi chvíli vypravuj. Jseš asi rozenej vůdce a autorita.
Teda spíš bys tím chtěl bejt (asi jako palmič spisovatelem), ale kdekdo si z tebe dělá prdel a málokdo tě bere vážně... Divíš se ?
U všech stolů? Cožpak tu nemáte několik témat pro xenofoby, rasisty, anitsemity, atp.* a já vám bráním tam přispívat?
A jinak, samozřejmě, když jsem u stolu a všimnu si, že se někdo nudí, nebo mu dokonce téma o kterém se bavíme vadí, tak se snažím změnit téma, případně dotyčného zapojit do hovoru. A s některými lidmi se některým tématům úplně vyhýbám. Takt se tomu říká.
* Nehodící se škrtněte
Tak taktně nelez ke stolům, kde by tě to nudilo, nebo pohoršovalo. Svět se podle tebe bude těžko točit.
Tohle není takt. Načti si pravidla společenského chování. Mám dojem, že se snažíš povyšovat buranství a neomalenost na jakousi zvláštní ctnost.
Ty jseš šašek, chvílema pouštíš sračkomet, chvílema si hraješ na Ježíše Krista či posledního spravedlivého, házíš kolem sebe xenofobama a víš o světě absolutní hovno, kašpárku...
Velmi správně. Sračkomet pouštím jen chvílemi. Jsou jasně ohraničené, všichni vědí proč nadávám a také kdy přestanu.
Ten přístup "my na tebe dlabem, nějak si to vyřešte" - "co kritizuješ, když (v reakci a snaze o nápravu - to se rádo zapomíná) děláš to samé"
Víš, ty se snažíš teď každého, kdo uvažuje jen trochu realisticky, zařadit mezi nenávistné xenofoby, ale takhle ty to máš se vším.
Přesvědčen o své pravdě, mydlíš kolem sebe hlava nehlava. V tom si nejsme nepodobní.
Chybí ti ta druhá fáze, která třeba přijde až s časem. Když ti dokáží, že si se mýlil, abys to uměl přiznat, a když ne na venek, tak alespoň v sobě. Metoda pokus/omyl není nejeefektivnějším způsobem učení se, ale pokud si omyl přiznáš a uvědomíš, způsobem velmi účinným.
Ale omyl musíš pochopit.
A od toho ty jsi ještě hodně daleko, je to škoda, pro tebe.
Ty tvoje "sluníčkový kecy" jsou fakt jako bys je z řitě vytáh Palmičovi a ten je občas na facku.
Vážně? Ty považuješ kecy o tom, že každý muslim je terorista a že celý život se těší na to, až bude moci vyhodit nějaké letadlo ve jménu Alláha do vzduchu (tos mi nedávno psal) za "realistické"?
Já je považuji za xenofobní, protože vyčítat muslimům, že často vyslovuju Allahu Akbar je zhruba stejné jako vyčítat katolíkům, že se zdraví Grüß Gott. Vypovídá o to tvé neznalosti a obavách (obavy a strach pramenící z neznámého se označují jako xenofobie).
K prvnímu odstavci:
"Ty víš o cem mluvím?
Až bude vedle tebe podivnej týpek vyvolávat, mírně v tranzu, Alláha, a budeš-li na palubě lodi či letadla, jsem na tebe zvědav."
Poněkud sis ´Jindrovu´ věštbu upravil.
... máš asi HO-SI-P ...
Ono to je provázané s příspěvkem o dvě patra vejš:
+++++++++++++++++
Od východňára, jakkoliv jaou to kluci divocí, když si přihnou, neočekávám, že se omotá sentexem a bouchne vedle mě.
U takového, co zběsile nahlas volá Alláha je tp pravděpodovné, všichni to tak, než se rozprskli, dělali.
+++++++++++++++++++++++
Z textu je vcelku zřejmé, že to co neočekává od obyvatel Dálného východu očekává od muslimů. Dále pak specifikuje jak si takové setkání představuje.
Muslim nemusí být terorista, ale Islám není víra kázající lásku a odpuštění.
Je nekompatibilní s evropskou civilizací a pro ní, jako takovou, nebezpečná.
Pokud to nechápeš, jsi stejně nebezpečný i ty.
Zazvur: Dost odvážné tvrzení. http://www.cbap.cz/archiv/1921
Mám dojem, že jsi dával omezení na posledních dvacet let, ale Mohammed je mrtvý už více než jedno tisíciletí. Koukám, že podmínky upravuješ dynamicky podle toho co chceš zrovna napsat.
Také jsem zmiňoval žhářský a zcela nepochybně teroristický útok ve Vítkově. Pokud tvrdíš, že na každý takový případ připadá deset útoků islamistů, nebude pro tebe problém mi poslat seznam deseti podobných* útoků islamistů.
* podobných znamená, že provedením i regionem jsou s útokem ve Vítkově souměřitelné.
http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nejcastejsi...:article:681373/
Sekretářku už jsem ti dělal jednou, teď se snaž sám :-D
Když přijdeš s nějakým tvrzením, například, že na každý útok "evropských" teroristů připadá deset útoků "islámských" teroristů, tak bys to měl být schopen podložit argumenty. Pokud to nedokážeš, tak takové věci nepiš. Jinak si musím myslet, že jsi lhal a teď se vykrucuješ. Nevím proč bych měl hledat seznam teroristických činů (které zmiňuješ ty) o kterých jsem přesvědčen, že se neudály v množství a rozsahu, který popisuješ.
Pokud se Ti nelíbí žhářství v ČR, dobrá. Máme tu aktuálně jeden teroristický útok v americké škole. Poprosil bych tedy o seznam deseti útoků muslimů na amerických školách. Možná vytáhneš z paty pokus o útok na galerii. Ale ten má "pár" nedostatků- nezemřel nikdo jiný než útočníci a byl jen jeden (mělo by jich však, podle tebe, být deset).
To je nekonečný spor.
To bych mohl zrovna tak chtít po někom vědět, kolik bylo za poslední rok v Německu rvaček mezi různými křesťanskými denominacemi, když čtu o rozsáhlých rvačkách mezi muslimy kvůli jejich náboženským sporům.
Dvě citace:
"Ne každý muslim je terorista, ale každý terorista je muslim :-D Myslím, žes studoval logiku?
Takže zpátky. Drtivá většina teroristických útoku v současnosti je pachana muslimy ve jménu Alláha."
Tak jak? Každý terorista je muslim nebo není?
Jaké teroristické útoky počítáš? Ty v Evropě (USA), nebo i jinde po světě?
Považuješ mexické hrdlořezy za teroristy (já ano a jsou to katolíci). Považuješ útoky na americké školy za teroristické činy (=byl by takový čin považován za teroristický, kdyby ho provedl muslim)? V porovnání s nimi jsou všichni islamisté světa břídilové. A to i přes dvě trefy, staré více než čtrnáct let (v Mexiku zvládnou takový počet za rok) :-*
petrp: Pokud ale nevíš kolik těch rvaček je, nemůžeš tvrdit, že všechny rvačky vyvolali muslimové ani nemůžeš tvrdit, že na každou rvačku vyvolanou křesťany připadá deset rvaček vyvolaných muslimy. Podobná "dojmologie" prostě není přijatelná.
Hraboshi, něž sem budeš motat nějaké útoky na konkrétní rodinu u nás nebo v amerických školách apod., že by nebylo od věci aby sis trochu doplnil informace co to je terorismus a teroristický útok.
Lelku, to je jednoduché.
Kdyby muslim, za provolávání Allah Akbar postřílel deset dětí ve škole, byl by to teroristický čin? Kdyby muslim mrsknul někde do okna zápalnou láhev, byl by to terotistický čin.
Ano oboje byste vyhodnotili jako terorismus. Tak to tak beru.
No, tak to teda asi nebude. V prvním případě klidně může jít o obyčejného pošuka, kterej měl být včas rozpoznán a umístěn do ústavu. V druhém případě se jednalo o zločin proti konkrétním osobám.
Podstatou terorismu podle mě je, že teroristické útoky jsou nástroje, pomocí nichž terorista vydírá, chce prosadit nějaký svůj požadavek, s vlastním teroristickým činem naprosto nesouvisející. Oběti jsou pro teroristu nepodstatné a klidně záměnné. Výběr obětí a způsob provedení volí terorista jen ve smyslu vyjádření síly výhružky (známé osobnosti, krutost činu).
To je pak těžká, když to je pro tebe tak jednoduchá.
Tahle zjednodušená vidění jsou hodně nebezpečná. Jednou jsi proti a vzápětí to uděláš.
To, že nějaký novinář, sluníčkář nebo i blb něco označí za teroristický útok ještě vůbec neznamená, že to teroristickým útokem je.
A ty Jindro tu druhou fázi máš? Jestli ano, tak jí důkladně skrýváš :)
Občas jo...
Nemívám problém přiznat, že jsem něco posral, ale to mi nebrání v tom, to neposrat příště :-)
"Většina uživatelů se chová korektně a v souladu s nepsanými pravidly slušnosti.
Kdo s tímto opatřením nesouhlasí, vždy má možnost jít diskutovat jinam.
Věříme, že tato pravidla jsou pro vás pouze vymezením hracího pole, kde bude i nadále radost se potkávat při společné hře."
Pravidla diskuze
Nepsaná pravidla slušnosti jsou ještě gumovější, než ta psaná.
Murphy, když tu ještě byl, mě za každé sprosté slovo napařil 10 kiláků, a nesral se s tím.
Čest Murphymu, a těch 20 si odjedu,neposeru se z toho :-)
A tohle všechno zaujalo. No to jsou mi věci :-)
"USA žádají od Toyoty vysvětlení, proč mají teroristé tolik jejích vozidel"
... to je důležité ...
Reklamní vzorky? I negativní reklama je přece reklama! :)
Co všechno zaujalo Hraboshe a jak to s ním cvičí, když mu berou hračku :-)
Klídek. Epickým rozměrům protiuběženeckých věžáků to nesahá ani po kotníky.
Ale že se snažíš a děláš co umíš abys úplně sám překonal všechny ostatní.
Dovolím si někdy připomenout
Zatím cca 80 příspěvků. v porování s tipuji přinejmenším deseti otrávenými tématy vcelku hadr.
Jasně, připomeneš mi to až si za dva měsíce budu stěžovat na patnácté otrávené téma, tak si vzpomeneš, že jsem zabral třetinu jednoho a budeš se podivovat co si to jako dovoluju kritizovat... Přitom opomeneš, že tato diskuse je nepřímým důsledkem toxických příspěvků.
Vážně seš dobrej, zvlášť v tomhle si těžko překonatelný.
Možná trhneš i časový rekord ve vyčerpání 300 příspěvků.
Nechtělo by tohle téma přejmenovat?
A taky tě to tak vzalo a zaujalo? :-)
Zaujalo, že je tu nové téma a v něm hned 72 příspěvků.
Potěšilo, že zase konečně drží otěže v rukou AV :o)))
Ale dalo se to přeskákat během chvíle.
Možná bychom mohli udělat závody, kdo dokáže rychleji přeskákat 50 nebo 100 příspěvků :o)))
Že bychom dali adminovi návrh aby umožnil volbu v tématu skákat po jednom, 10, 50 a 100 sluníčkách?
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/382775...
Potřebujeme soudržnost a odvahu, kterou Evropa prokázala vždy, když šlo do tuhého,“ prohlásila Merkelová.
Tak přemýšlím, kdy naposledy to nastalo. Za druhé světové války? :-D
http://www.novinky.cz/domaci/382784-konec...
Takhle nalejvat Kalouskovi v obstrukcích. Asi se dost naběhaj. :-)
Formálně má prezident právo žvanit před sněmovnou. Zajímalo by mě, zda pravidlo o přerušení hry platí i pro něj.
https://www.youtube.com/watch?v=_n8RTKDd6vY
No nevím, jestli to patří zrovna sem, ale... Dnes jsem chvíli pozoroval koně a napadla mě otázka: proč se trus od hřebce nazývá také kobylinec? Neměl by to být spíš hřebčinec? Nebo nebylo by vůbec nejlepší, kdyby se exkrementy od obou pohlaví nazývaly konince....?
U nás se běžně používá označení kobliha a nevim, že by někdo nějak řešil z koho zrovna vypadly.
Magda Vašáryová
https://www.youtube.com/watch?t=3&v=8ge...
Magda, jak se vám líbí?
https://youtu.be/kdCZ7ki44eQ
http://edition.cnn.com/2015/10/04/us/oregon...
Otec oregonského střelce-vraha podporuje omezování držení zbraní známou floskulí "zbraně zabíjejí".
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3260046...
Oběť střelby omezování zbraní odmítá.
Příznačné.
V tom, je zbraň drží magor legálně, nebo ne, to fakt není.
Školní dětí, nikdy zbraněmi legálně vybaveny nebudou, přijde magor a vystřílí je a prd bude platný, že fotr každé jedné z jejich obětí má doma arzenál a střelnici.
Zakazovat zbraně je stejně hloupě populistické, jako tvrdit, že ozbrojen lépe uchráníš svou rodinu.
Leda hovno.
Přesně. Sarah Dawn McKinleyová by Tvá slova jistě potvrdila.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1199572...
Ta maminka ze Sedlnic jistě také:
http://zpravy.idnes.cz/zena-na-materske-branila...
Lidí je pár miliard, tvé příběhy jsou dojemné, leč statisticky naprosto bezvýznamné
Protože se o úspěšné obraně z různých důvodů moc nepíše.
Na rozdíl od případů zneužití zbraně nebo nehod, kde se každý jednotlivý případ patřičně rozmázne a pravidelně připomíná (nemluvě o tom, že spousta oprávněných užití zbraně je zpočátku medializována jako zneužití, a pravdu pak už nikdo nepíše, protože asi není zas tak zajímavá).
Na každou obrannou střelbu navíc připadá řádově více případů, kdy oběť pouze dá najevo, že je připravena se účinně bránit, a pouhá existence zbraně tak zcela zabrání konfrontaci násilí. I to musíš počítat do formy ochrany, dokonce je to ta nejefektivnější obrana vůbec, protože násilí zcela zabrání.
Já nejsem fanda zbraní, ale nikomu bych do toho nekecal, nezakazoval držení (za definovaných podmínek) ale ani bych to neprosazoval jako spásnou methodu, ne-li jedinou methodu, jak se grázlům ubránit, jak mnohdy slýchávám.
Vždycky když se nějaká takováhle nešťastná událost stane, vyrojí se zakazovači na jedné straně, a popularizátoři držení zbraně na straně druhé.
Řekl bych, že to mám jako z těma cyklopřilbama, prostě přilbu na kole nenosím, a myslím si, že každému je prd do toho, jestli ji mám nebo ne.
A trochu mě míchají rozumbradové, kteří vykřikují, že jsem nezodpovědný a měl bych platit snad i vyšší pojistné. Nechtěl bych se dožít toho, abych byl považován za špatného otce rodiny jen proto, že nemám doma Winchestrovku.
Taky jsem slyšel hlasy, že by se cena letenek měla odvíjet podle nástupní váhy pasažéra. Ale ještě jsem je neslyšel požadovat stejnej princip u autobusových a vlakových jízdenek. Ale určitě to přijde. :-))
Tipnul bych si, že u letadla hraje hmotnost pasažéra na spotřebu paliva větší roli. Ale s dnešními možnostmi by to nebyl problém ani u autobusů. U vlaků tam ano, kvůli možnosti nástupu více dveřmi.
Zajímavá myšlenka. Konečně něco, co by mě donutilo shodit nějaké to kilo.
Úplně nejlepší forma ochrany je když útočník zbraň vůbec nemá. Pak ji nemusí mít ani obránce. Konflikt má pak mnohem menší intenzitu a nemůže eskalovat.
Je pravda, že když se někdo rozhodne vystřílet školu, tak si zbraň opatří. Ale pro méně rozhoduté je faktická nedostupnost zbraní určitě limitující. Nebo zkus vysvětlit, proč se přepadají pošty s plynovkama a "granátem schovaným pod bundou"? Proč se večerky přepadají s noži? Když už mají opravdovou zbraň, tak to je nějaká Čezeta (která udělá menší paseku než poloautomatická puška)
Proč tam lupiči nechodí s pumpovací brokovnicí? Odpověď je snadná. Protože je pro ně nedostupná. Proč je nedostupná? Protože se nesmí prodávat a protože jich u nás není moc. V USA ji koupíš v supermarketu jako cvičky.
*****************
Uznávám, že v USA je historicky situace jiná. Ale i u nás, po válce, měl každý druhý přinejmenším pistoli.
"V USA ji koupíš v supermarketu jako cvičky."
Dostudovat: http://www.handgunlaw.us/
Pro začátek úvod v češtině: http://karasek.blog.idnes.cz/c/129055/Jo-v-ty...
Tak jsem si otevřel wikipedii a začal hned u prvního státu (Alabama):
Licensed dealers are required to process background checks through the FBI prior to completing a sale. Licensed dealers must keep a record of every handgun sold, including the purchaser's signature and particular information about the firearm being sold. Private sales of handguns and long guns are legal and no background check is required; however, it is unlawful to sell a firearm to a prohibited person.
Pumpovací brokovnici tam můžeš legálně koupit z druhé ruky na alabamském Aukru.
V Alabamě bych se mohl zvednout ze židle a místo do pekárny vyrazit do obchodu s kvérama a kvér by mi normálně prodali a já bych si ho odnesl. Povolení ani registrace zbraně není potřeba.
Takže je obtížnější koupit auto než kvér.
To je podivná logika, nejlepší je když žádný útočník neexistuje
Po ´Joe´-ově příspěvku jsem zvědav, máš-li ´koule´ na to, abys přiznal (a dále nešířil) svůj omyl
Já bych z Joe-ova příspěvku odvodil, že v některých státech je ta koupě obtížnější a v některých snazší. Někde je držení zbraně ilegální a někde legální. Kdo chce vystřílet školu, ten si koupí zbraň v tom státě, kde je to snazší a legalita ho nebude příliš trápit.
Rozhodně z toho příspěvku neplyne, že obecně v USA je koupě opakovací pušky nebo pistole složitější a regulovanější než v Evropě.
Ó ten ´Hrabosh´ se má, když má svého Ovčáčka ...
"Lidstvu degeneruje paměť kvůli počítačům a mobilům"
http://www.novinky.cz/veda-skoly/382741-lidstvu...
To je totální nesmysl.
Prostě se mění struktura věcí, které si člověk potřebuje pama
tovat. To že si nepamatuji telefonní čísla je proto, že si je pamatovat prostě nepotřebuji a stavět na tom theorie, že se zhoršuje paměť vlivem IT je hloupé, až to práská dveřma.
Naopak, mohu zodpovědně potvrdit, že s věkem schopnost so nové věci zapamatovat drasticky mizí. Lze tomu málo úspěšně čelit nasta
Ne, majznul jsem omylem do entru, a to dvakrát pi sobě a ono se to odeslalo, nejaka feauturesa novýho Androida či co...
Prostě zásadně nesouhlasím, že jakákoliv pomůcka, co zpříjemní život člověka degeneruje. Vše má člověk v rukách sám.
Automobil nezpůsobuje zlenivění populace, ten je v tom nevinně, za to, jestli jsem línej nebo ne, si mohu sám.
Stejně tak s databází v mobilu, ta nemůže za to, jestli jsem nebo nejsem ochoten procvičovat paměť.
Tyhle "vědce" prohnat po dvorku bičem :-)
Kolikrát už jsem si říkal, že čísla na členy rodiny nebudu hledat v telefonu, ale budu je zadávat z hlavy, abych si je pamatoval, kdybych někde zůstal bez mobilu. Ale nikdy mi to dlouho nevydrželo.
Ale budeš-li ta čísla vykřikovat v lese nebo ve sněžné vánici, zřejmě si moc nepomůžeš
Ale pomůžu si v okamžiku kdy o telefon přijdu a budu mít možnost zavolat z jiného.
To se mi stalo před mnoha lety.
Prostě jsem si rozšlápnul mobil tak, že zdechnul.
Pamatoval jsem si jen jedno telefonní číslo, pevnou linku k rodičům, tu jsem vytáčel dost často ještě v době předmobilní....
No a od toho jsem se v té budce odrazil, zavolal tátovi, zjistil číslo na Soňu.......
Jiná věc, která se mi občas stane, je naprostý výpadek paměti pod tlakem, ve stresu či únavě, v situaci, kdy na tom hodně záleží si nemohu vzpomenout na nějaké heslo, pin...
To mě občas docela dostane
A dál. Nedávno jsem hledal doma optiku a v záchvatu zoufalství mě napadlo zkusit ji prozvonit. Nebeská mi ji prozradila, ukrývala se na temeni hlavy. Musím se přihlásit do univerzity předkremačního věku, jinak by se mi členové rodiny museli brzo legitimovat. :-)
A já zase nesouhlasím s tím, že porychtuňk, u kterého omylem majzneš do entru a on ti odešle příspěvek uprostřed nedokončeného slova, a to dvakrát za sebou, je pomůcka, která zpříjemňuje život:-))
Zkus se na to podívat jinak, je blbej ten forichtuňk nebo jeho obsluha?
Mimoto, ačkoliv vodovzdorný, zřejmě nebyl primárně určen a konstruován k tomu abych se se s ním válel ve vaně ....
Ty si zpříjemňuješ koupel ve vaně forichtuňkem?
No, každý jsme jiný, já si raději dávám do lázně vonnou sůl:-))
Sůl já ne, nějakou tu zelenou pěnu či co to je mi kupujou "prej zklidňující", naleju se ráno do vany, přečtu si všechny on-line noviny, prosvištím cvičení, poklábosím, vypiju si u toho kafe, a pak teprve jdu do práce....
Do vedlejší místnosti
Tak to máš fajn. V tom případě ti už jen popřeju, aby se ti nikdy nestalo, že si omylem majzneš do entru třeba při placení nějaké vyšší částky peněz přímo z vany. A dokonce dvakrát za sebou.
Stejně je to zvláštní, mě při psaní příspěvku enter maximálně šoupne na nový řádek:-))
To je klávesnice androidu, nevím kterej čudl to dělá, vyzkouším teď, no když chci, tak to nedokážu zreprodukovat...
Někdy mę to vyhodí, někdy to odešle.
Asi to bude nějaká buga, která potřebuje správnou sekvenci majznutí do dotykáče....
U placení to nehrozí, musíš zadat pin a pak potvrdit.
I kdybys ty vědce po dvorku bičem prohnal, nic to nezmění na skutečnosti, že mají v podstatě pravdu.
Navíc své tvrzení podpořili i dlouhodobým sledováním šesti tisíc dobrovolníků, všiml sis toho vůbec?
Mezi množstvím aut, mobilů a ostatních pomůcek, zpříjemňujících život člověka, a mírou degenerace celé společnosti, existuje přímá úměra, z dlouhodobého hlediska to jaksi nelze přehlédnout.
Podle mě tvůj omyl spočívá v tvrzení, že VŠE má člověk v rukách sám.
Takových lidí je strašně málo, co dokáží plně kontrolovat všechny oblasti svého života. Pohlídáš si mobila, aby sis jeho pomocí neoslabil paměť, a nezbude ti vůle na něco jiného, takže místo toho "ujedeš" na jiné pomůcce. Třeba na Moravském vrabci se zelím.
Víš, v podstatě to tak je, záleží zásadně jen na člověku.
Lidé si tisíce let snaží usnadnit život, už neběhají za mamuty, nepečou medvědí tlapy na ohních, ale také nechodí po schodech ale jezdí výtahy, přesunují se nikoliv pěšky ale nějakou tou dopravou, stále se snižuje fyzická aktivita jedinců. Udělám-li vědecký pokus, kdo bude na tom fyzicky lépe, jestli ten, kdo denně chodí do práce 5 kiláků pěšky, nebo ten, kdo tu trasu denně jezdí autem, na tisícovce dobrovolníků, mohu výsledek s úspěchem předvídat a o pokus se vůbec nesnažit.
"Vědecký" závěr: auto škodí fyzické kondici lidí.
To je pochopitelně pitomost.
Můžeš jezdit do práce těch pět kiláků autem, můžeš se i nechat vozit taxíkem, to jestli budeš mít dostatečnou fyzickou kondici závisí na tobě, a můžeš jí mít o dost lepší, než ten pravidelný pěšák.
Musíš ovšem fyzickou aktivitu, kterou nevynaložíš na chůzi do práce nahradit jinou. Po práci si třeba chodíš zaběhat a dáš si do těla víc, než ten šourající se do háku.
Stejně tak s činností duševní. To, že přesuneš část své duševní námahy na nějaký přístroj vůbec neznamená, že musíš začít duševně zaostávat. Naopak, můžeš uvolněnou kapacitu a potenciá mnohem efektivněji využít, místo aby sis pamatoval pitomosti, jako třeba telefoní čísla, můžeš se pokusit do hlavy dostat třeba pár francouzských slovíček.
Máš pravdu, že ne každý je toho schopen.
Ne každý, nahradí fyzickou aktivitu, kterou jeho předek projevoval když si chtěl ulovit něco k jídlu, jinou dostatečně velkou fyzickou aktivitou a pak mu naroste cejcha jako mě, jiný zase místo aby cvičil paměť si pustí rozum na vandr a příjde o schopnost si něco zapamatovat.
Ale to fakt není vina techniky, není to technika, která způsobuje degeneraci, je to zásadně a jen člověk a jeho rozhodnutí a vůle.
Závěr, že mobily škodá, je proto hloupý a zavádející. Škodí lidská pohodlnost, jak fyzická, tak duševní.
Bylo by to krásné, zakázat všechny auta, a bude po rakovině, ale tak to nefunguje.
Víš, co je zajímavý?
Že kdysi lidi takto vůbec nepřemýšleli.
Absolutně je nenapadlo, že když si musí pamatovat nějaká telefonní čísla, tak jim to odebírá kapacitu na zapamatování si francouzských slovíček. Zvládali oboje, jak čísla, tak naučit se řeč. Tedy pravda ne všichni, pouze ti, co tu kůru mozkovou přirozeně i když mimoděk trénovali.
Mnoho lidí, kupodivu, se taky neučilo jazyk ani přes učebnice ani přes počítačové programy. Učili se za pochodu v kontaktu a v interakci se živými lidmi. Řekla bych, že to je nejpřirozenější a také nejefektivnější forma výuky - ta interakce se živou hmotou a reálným světem.
Máš svým způsobem pravdu, Lanno, pokud jde o výuku jazyků nejlepší je přímá metoda, když se učíš jako malé dítě.
Jenže to trvá docela dloho a vyžaduje to celkem dost trpělivého učitele, v podobě rodiče - typická chyba děcka které pochopí jak je jazyk vybudován: "neříká se dobřejší ale lepší" - to ti někdo musí říci.
Na takového učitele v dopělém věku nemáme většinou štěstí ani čas, proto se jazyky učí jinými methodami, z nichž nejlepší se mi jeví methoda Berlitz - tváří v tvář učiteli - rodilému mluvčí - jeden proti jednomu.
Tahle methoda je ovšem dost drahá, asi 1000 za hodinu, nebo tak nějak mi účtoval před lety Berlitz za poklábosení s Němcem.
Pobývat v cizině je celkem užitečné taky, ale od určité úrovně (kdyby tak Bůh dal abych se na ní dostal i ve Fránině) se moc nového nenaučíš. Rozumíš všemu, máš vlastní slovní zásobu, známí nebo kolegové si zvyknou na tvůj akcent a gramatické chyby a nesnaží se tě opravovat.
A jak tě někdo neopravuje, nic nového se nenaučíš.
Pak jazykové kurzy, ve skupinkách, mě se neosvědčilo. Pro mě pomalé, ztráta času, ne všichni spolužáci mají opravdu motivaci se jazyk co nejrychleji naučit.
Jazykové kurzy ve skupině v cizině, nemám osobnáí zkušenost, Soňa se takhle za pár týdnů dostala ve Španělsku na velmi slušnou úroveň a v dospělém věku, ale to znamená se vším seknout a pár týdnů se tomu oddat.
Takže co ti zbývá?
Ty knížky, filmy, písničky a ty výukové programy.
Jinak, psychické schopnosti našich předků a nás se asi moc neliší, ale přesto, současný člověk má v hlavě úplně jiné spektrum informací, než měl před jeho předek před pár staletími.
Gramotnost, taky nebyla až tak vysoká, jak by se z tvého tvrzení "zvládali oboje" mohlo zdát....
Jen si hraješ se slovíčky. Podle mě je dobře, že někdo provedl seriózní výzkum a poté informoval veřejnost o zjištěném riziku, které používání chytrých mobilů přináší.
Nevidím rozumný důvod, proč bys za to měl honit vědce po dvorku s bičem, tak leda redaktora, který se jeho výsledky pokusil ve zkratce vystihnout v nadpisu.
Nemyslím si, že to byl seriozní výzkum a myslím si, že závěry jsou zcela chybné.
Každý výzkum nemusí být seriozní, nehraju si se slovíčky.
Je jednoduché říct, že za to, že mám pupek, může auto, ale dobře víš, že to tak není.
INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE A DALŠÍ DIGITÁLNÍ POMŮCKY K POSTUPNÉMU OCHABOVÁNÍ PAMĚTI NEVEDOU.
Dnes 15:02 - Velké Popovice
Expert z Popovické univerzity nám potvrdil, že závěry výzkumu expertů Birminghamské univerzity jsou zcela chybné.
Ano, ty závěry jsou chybné, pokud jsou takové, jake nám presentoval ten bulvár.
Internetové vyhledávače a ostatní digitální pomůcky za to, že si línej se něco nového učit fakt nemohou a k ochabování paměti nevedou.
Co ty nešťastníku víš o univesitách a universitním "výzkumu".....
Expert z Velkopopovické univerzity nemyslí. On ví.
V Popovicích Uni nemáme, ale pokud jde o ty anglické, byl jsem pár týdnů na universitě ve Warwicku (výzkum polotuhých styčníků spřažených ocelobetonových konstrukcí) a pak v Nottinghamu, tam jsem enem očumoval, stejně jako v belgickém Liege nebo holandském Delftu...
Tys tu údajnou studii četl v překladu, v originále, nebo se opíráš o tu stať z Novinek?
Ano máš pravdu v tom, že za vlastní zanedbávání v jakékoliv oblasti může každý člověk individuálně a sám.
ALE jelikož jsme líní, to je hlavní pohaněč vývoje a "pokroku", tak většinou děláme jen to, co musíme nebo co nás baví. Z toho důvodu zbavení nutnosti chodit pěšky většině lidí oslabí nohy a zmohutní břicho. Zbavení nutnosti si většinu věcí pamatovat oslabuje všeobecně paměť.
Samozřejmě jsou lidé, které baví se učit jazyky, ti si stále tu paměť cvičí a ona neochabuje. Jsou lidé, které baví pohyb a těm zase neroste břicho. No a pak jsou lidé, které baví být na sebe přísní a těm neochabuje nic, ale umřou na přepracování :D
To že je člověk líný, je vlastně motorem pokroku, kdyby nebyl línej, nevymyslel by trakař a furt všechno tahal na hřbetu....
To jsme měli v 90tém na katedře sekretářku, která si vystříhla z novin, že pracovat s počítačem déle než dvě hodiny denně ohrožuje zdraví.
Pořád vymýšlela ty různý filtry před monitor, nejdřív tu mřížku, co chytala to vražedné záření, pak skleněné filtry....
Kolik hodin denně asi kouká na monitor dneska....
Dnešní LCD monitory do xichtu, tak jako ty staré "obrazovkové" CRT, skoro nic nevyzařují ;-)
Je mi to jasné, přesto, v té době, kdy slečna sekretářka dělala kůžičky, když měla o 10 minut přetáhnout vymyšlenou hranici 2 hodin, před těma krámama trávili dny i noci....
A to nemluvím o skvělých černobílých televizích u toho Sinclaira...
Viděl jsem, nekecám, CRT s filtrem postavené "zády" vůči druhém CRT s filtrem. Jemné upozornění, že dozadu to svítí mnohem více, nebylo bráno v potaz.
Standardní uspořádání počítačové učebny z počátku 90tých:-)
Vždyť ono to svítilo hlavně v měkkém retgenovském spektru od brždění elektronů na stínítku. Svítilo to jako jakákoliv barevná obrazovka, ale díky tomu, že se u toho sedělo blíže, tak to dosvítilo i na obsluhu. Ty mřížky a filtry byly úplně k ničemu. Většina se toho pohltila v tom bezpečnostním tlustém skle vepředu na obrazovce. Dozadu to sklo nebylo a tak to tam svítilo víc.
Zklamal si mě kolego, já se furt na to ozáření vymlouvám....
vením času věnovaného učení.
V tom, zase, oproti minulosti, velmi efektivně pomáhá IT, program Duolingo jsem tu opakovaně propagoval, připomenu jiný, jinak zkonstruovaný software, který zasahuje daleko větší oblast než jen jazyky, jde o nástroj Memrise.com.
Ten je určen k učení se brutálně opakujícím se memorováním. Funguje to.
Když si vzpomenu na všechny ty hnusně ilustrované učebnice, bezduchý článek, pod ním sada slovíček s prapodivným přepisem výslovnosti, krátke vysvetlení gramatiky a pak 10, zase bezduchých cvičení vět, které za celý život nikdy nevyslovím, je mi líto, že něco jako Duolingo nebo Memrise nebylo před 50 lety.
Takže, ne IT, je to vlastní lenost a pohodlnost, co nám ničí paměť, IT naopak, může velmi efektivné a dříve nemožnou formou paměť pomáhat trénovat.
Kdyby náhodou někoho zajímalo, jak to funguje tak tady je link
http://www.memrise.com/courses/czech/
Ale pochopitelně je pohodlnější říci "on kecá, za to žecsi prd pamatuju může můj mobil"
V okamžiku, kdy ti dojde ´šťáva´ (vichřice, která se přehnala ... tisíce domácností bez elektřiny), jsou "všechny ty hnusně ilustrované učebnice" podstatně užitečnější, než hromada elektrošrotu.
:-)
Jo nebo na pustém ostrově, když nebudu mít k ruce kalkulačku....
to už jsem dlouho neslyšel....
Chtěl jsem naznačit něco jiného, že IT nám umožňuje se učit, například jazyky, mnohem efektivněji, než tomu bylo možné dříve.
I kdybychom si odmysleli ty škaredé učebnice pro samoouky a nahradili je super dokonalými, barevnými na lesklém papíře (taky jich pár mám v knihovně), má kniha jen jednu dimenzi - vizuální a jen čtení.
Využitím IT přibývá druhá, tedy zvuk, což je dost zásadní. Samozřejmě, k těm učebnicím byly dodávány kazety nebo CD, ale pořád to bylo trochu přes ruku.
A pokud je program "inteligentní" a to ten Memrise trochu je, přibývá další dimenze, zkoušení, testování, v Memrise pouze písemné, v Duolingo i výslovnosti přes mikrofon.
Memrise vyhodnotí, která slova, či věty ti dělají potíže, a ty ti sází tak dlouho, dokud si to nezabetonuješ do hlavy.
Neuvěřitelně účinnější methoda než sedět nad knížkou a pouštět si kazety, nebo sledovat videokurzy.
Má to jen jeden zádrhel, musíš se tomu věnovat denně, vytrvale, a výsledky se nedostavují zázračně rychle, ba co víc, někdy máš pocit, že přešlapuješ na místě, je to safra dlouhej kopec....
Nekončící nářky zemědělců. Když byly limity na výrobu a výkup mléka, tak naříkali, že nemohou podnikat podle svého, jsou omezováni. Nyní byly limity na mléku zrušeny a zemědělci zase naříkají, že dojnic je hodně, že je nadprodukce mléka a tak je cenna hodně nízká (asi o 2 Kč proti období s limity) a že se to nevyplácí.
Docela by mě zajímalo kdy a za jakých podmínek by byli spokojeni.
Ty už jsi slyšel o spokojených zemědělcích? Já ne. Vždycky jim něco vadilo, počasí, výkupní ceny... Připomínají mi toho haličskýho Žida, kterej v posledním díle Švejka prodá batalionu krávu. Vychvaluje ji, pláče a válí se v prachu cesty lítostí, že jim ji dává zadarmo a doma s manželkou se radujou, jak tu hubenou starou herku výhodně prodali.
Ačkoli se nyní mluví hlavně o imigrantské cestě Asie -> Turecko -> Balkán -> Německo, neznamená to, že by cesta Afrika -> Itálie -> EU nebyla aktivní. Stále přichází tisíc až deset tisíc afrických imigrantů denně. Jdou především do Francie a právě na hranicích jim pomáhají levicoví aktivisté, pátá kolona.
Multikulti idylku však narušilo skupinové znásilnění jedné aktivistky. Když to však její soudruzi zjistili, donutili ji o incidentu mlčet, protože by to vrhlo nepříznivý pohled na imigranty...
http://medzicas.sk/utecenci-skupinovo...
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
Tak mě přijde, že ti druhdy nezvedení (sprostí) žáčci, kteří měli zastání u svých nekritických (opičí láskou posedlých) rodičů, jsou i zde na webu dost (početně) zastoupeni
Zlatý pan učitel Knap na naší základce. Když jsme zlobili, dostali jsme jednu (sic) přes zadek rákoskou a bylo nám jasné, že jsme přestřelili. Nikdy jsem neměl pocit, že bych si to nezasloužil. Furt lepší, než kdyby mi to napsal do žákovské a řešili to moji rodiče.
Zato když chodili moje děti ze školy s tím, že někdo zlobil a proto celá třída má zvláštní úkol, tak to jsem jako křivdu chápal velmi.
http://www.pouzitakola.cz/
8-)
http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/byznys...
Městská kola jsou pro Prahu použitelná pouze podél Vltavy, jinde se velice hodí dobré převody. Nemáme všude placku jako v Holandsku.
Jeté = opotřebované. Tzn. hnací část (minimálně) se bude muset vyměnit.
Třeba za horské převody
Když se na ta městská kola co nabízí podívám, tak vidím zcela minimálně přehazovačku a zřídka kdy bowden k Sachsovu torpédu. Většinou se jedná o jednokolečkové torpédo. Do takového kola se převodovka umísťuje jen za cenu poměrně velké a drahé přestavby. Vlastně to vůbec nemá cenu a je lepší koupit ojeťáka rovnou s nějakými převody. Je príma dovézt taková módní městská kola do Budějovic, ale pro města s kopci to není a ten kdo si tam takové koupí, tak zapláče.
Kdo chce, hledá možnosti; kdo nechce, hledá důvody ...
8-)
Komerční dovážení pleček to fakt nespasí, Kavčí hory nebo Petřín taky nesrovná.....
Jestli myslíš na mne, tak já jsem si letos koupil nové kolo ve slevě a za ušetřený peníz jsem ho přestavěl k obrazu svému. Sice jsem ho do Prahy nekoncipoval, ale Petřín vyjede i přímo podél Hladové zdi.
Nahoru je to prča, frajeři sjíždí schody eskalátoru dolů :-)
Na ulici jsem viděl nový Cannondale s Fatty. Zaujalo mě, že tuhle vidlici vytáhli a začali montovat na nová (městská) kola.
To je tak, když zase někdo "použije mozek" :-)
http://hradec.idnes.cz/problemy-s-novym...
Podobně nebezpečná cykloopatření vidíš po celé republice, hlavně že se fakturuje...
Jaké cykloopatření, vždyť to nemá žádný jiný význam, než že tady mohou jet kola.
Přečti si ten článek znovu a pozorně.
Ať si o Blažkovi myslím cokoliv, tak má pravdu v tom, že to je nesmysl a cyklista by tamtudy vůbec neměl jet, protože za těmi zaparkovanými auty je souběžně s vozovkou řádně vyznačená stezka pro cyklisty. A podle výkladu ministerstva dopravy a policie musí cyklista stezku použít. Pokud vím, tak i úřad - odbor dopravy zastává názor, že cyklisté jsou povinni použít vyznačenou souběžnou stezku.
Prostě tady nějaký blb ze správy komunikací moc nepřemýšlel a natíral, natíral jiné vozovky a tak natřel, resp. nechal natřít i tuhle.
Tak buď platí, že tam cyklista nesmí jet a musí použít stezku a pak jsou malůvky nesmysl, nebo povinnost použít stezku neplatí a pak je to v pořádku, ale hodně v rozporu s názorem nadřízeného ministerstva dopravy.
Navíc to umění, co tam předvedli má jen vzdálenou podobnost hnedle se dvěma vodorovnými značkami. Dalo by se to vyložit asi jako "cyklisté, dodržujte mezi sebou asi půlmetrové rozestupy". Prostě, jezděte v háku ! :-)
Vím, jsem staromódní, ale svět, kde nebyla žádná cykloopatření, cyklopruhy, co mě vedou pod kola odbočujících vozidel, představné pruhy, a jiné cyklobejkárny byl pro mě přehlednější a bezpečnější.
Čára není zeď a malůvky na asfaltu jsou k prdu, pokud tedy, jako v tomto případě, nejsou nebezpečné, jako v tomhle případě.
Nejsou nebezpečné, jen zbytečné. Nebezpečný si je ten, kdo po takovýchhle malůvkách jede bez přemejšlení a bez běžné a obvyklé opatrnosti.
Já bych to nezatracoval. Pokud to řidiče naslepo couvajícího do vozovky z šikmého stání upozorní, že tam může jet také kolo a ne jenom auto, tak to někomu může docela zachránit zdraví. Já jsem přesně takhle plachtil přes řídítka a naštěstí okolo rohu toho náhle couvajícího auta z šikmého stání v naprosto klidné vedlejší ulici.
Ne každý jede po společné cyklostezce s chodci, bruslaři a venčenými psy. (Nevím co je tam za cyklostezku, nikdy jsem tam nebyl.)
Má to ale namalovaný na zemi za autem, prd vidí.
Tohle parkoviště znám jak svý boty, skoro třicet let jsem bydlel asi sto metrů od něj, byla to asi nejbližší možnost na zaparkování. Je tam dost frc a není to moc široký, takže tam ani nejde rychle vycouvat.
Koukal jsem s otevřenýma očima, jak to dělají v té Skandinávii.
Většinou, když už cyklopruh je součástí vozovky a není oddělen třeba obrubníkem, je vyznačen nikoliv piktogramy co do pár měsíců zmizí, ale celý pruh je nabarvený, tedy výrazně opricky oddělený od vozovky.
Stejně tak, když stezka vede pi chodníku a přejíždí silnici. Normální zebra pro chodce plus výrazný barevný pruh, který řidiči naznačí "bacha nepůjde tu jen chodec ale bude se tam řítit i cyklista".
U nás se tahle věc "řeší" cedulí konec cyklostezky a za přechodem zase začátek cyklostezky a toto značení si někteří cyklisté nevyloží tak, že mají sesednout a přechod přejít, ale že se mají jen rozhlídnout....
Jiná věc je, že ta města bývají prostorná, na rovině, a bývá tam dost místa pro cyklopruh vedle chodníku. Ve středovékém městě křivolakých uliček to není realizovatelné.
Ale některé věci by stálo za to využít.
Třeba ty cyklopřejezdy místo lesu svislých značek.
Ve středověké části města může být pěší zóna + provoz neznečisťujících vozidel.
Parkování mimo (něco za něco)
To je rozumné řešení, jen to má háčdk, nutnost dopravní obslužnosti, ty krámky a podniky se musí zavážet zbožím, odvážet odpad, furt probíhá nějaká stavební činnost, není to ideální.
Pokud se jedná o turisyicky frekventovaná místa, je nebezpečné tam pustit i kola, nedej Bože segway
Krámky můžou zavážet elektromobily. Nebo tam může být centrální překladiště s parkovištěm a rozvoz ještěrkou.
Nejjednoduší je pak omezit dobu vjezdu zásobování. Od šesti do devíti není Na Příkopě ani noha.
Ano, to lze, ale zdaleka ne pro všechno, co tam jezdí můžeš omezit nějaký čas, kdy kdo kde má být.
Elektrovozítka jsou fajn, ale je to poněkud nákladná idea, všechno předělat na elektřinu a u stavebních strojů, a stavět a přestavovat se v centru bude pořád, je to mírně utopická představa.
Konvergovat by se k tomu pomalu mělo, ale nejde to nařídit od zeleného stolu bez zvážení všech důsledků a nákladů.
V Janově mají ještě užší uličky, než známe od nás a mají k tomu speciálně vytvořená vozítka, takové úzké dodávky - tříkolky se spalovacím motorem.
Jezdí to tam i přes den,když taková potvora jede, musí se všichni chodci namáčknout do nick ve zdech nebo do vchodů krámků, aby se to tam vůbec vešlo.
Lecos, třeba ty stavební stroje, sanitky, bude toho dost
... už ve třicátých letech min. století byly obchody v centru Berlína (tahdy vypadal jako Praha Vinohrady) zásobovány pomocí elektromobilů (popis pro návštěvníky, slovo ´turista´ nebylo tehdy frekventované jako dnes).
Navíc - historické centrum (zaměřené na tůristy) má spíš obchody s exkluzivním zbožím (stavebniny určitě ne (-8 )
Psal jsem to už Hrabošovi, představa, že všechno předělám na elektrovozítka je příjemná, ale zatím obtížně realizovatelná, zatím jsem neviděl hlavní město, které by to takhle důsledně mělo.
Pochopitelně nejde o prodejny stavebnin, ale stavební činnost. Nejen celé domy, ale i krámky se pořád přestavují, předělávají, tu praskne voda, tu bouchne plyn, pořád někde hučí kompresor, zbíječka, a vozí se těžký materiál sem tam.
V centru Londýna, Paříže aj Helsinek...
A na počátku dvacátého století měli v Berlíně pohyblivý chodník. Vývoj jde někdy úplně jiným směrem.
Zkus si nastudovat v pravidlech silničního provozu ty nové cyklistické značky. Vyhrazený cyklopruh je jasně červeně označený. Piktokoridor je jen malůvka kola na silnici, která neznačí nic jiného, než že se tam jezdí také na kole. Nikoho to k ničemu nezavazuje, je to jen upozornění. Takže ta bouře o kousek výše z nebezpečně vyznačeného pruhu je naprostá blbost. Piktokoridor není žádný pruh.
No, problémek bude v tom, že tyhle věci mají být přirozeně srozumitelné, aniž bys musel studovat jakékoliv dílčí předpisy.
Jsou mezi námi jistě lidé, kteří než někam vyjedou autem nebo i na kole, zanoří se do dopravních předpisů té či oné země a důkladně a zevrubně se seznámí se všema finesama, názvoslovým (finština je fajn) a regulema, já k takovým lidem nepatřím.
Přečtu si pár upozornění na netu, na co si dát bacha a co se výrazně liší, a jedu.
Je mi dočista fuk, čemu se říká v aktivistickém newspeaku "piktokoridor" ale jsou li to ty symboly kol, nastříkané tu a tam po silnici, je drahé nic k prdu.
V tom Hradci to dotáhli do absurdna, ale těch míst, kde jsou absurdní cykloopatření v naší krásné vlasti najdeš na tisícovky.
Když něco dělat, tak buď pořádně, nebo se na to raději vyprdnout.
Nejde o žádný aktivistický newspeak, ale o platná pravidla silničního provozu ve tvé domovské zemi. Jedná se o zákon, který musíš dodržovat. Pokud máš firemní auto a jezdíš v něm služebně, tak musíš absolvovat povinné doškolování řidičů z nových pravidel. To jste to tam nikdy nebrali? Patrně jsi zrovna pracoval doma...
Ale co se divím, vždyť ty neznáš a nechceš znát ani pravidla o ježdění v pruzích. Možná bys to auto už měl nechat někomu mladšímu :D
:-))
Zajímavý názor.
Docela v kontrastu toho, co se houfně po českém internetu vyskytuje. Pořád samé plamenné výzvy, že kdo chce k nám, musí se přizpůsobit.
V tomto duchu zní tvoje poslední věta:
"Když něco dělat, tak buď pořádně, nebo se na to raději vyprdnout." jako pokus o vtip:-))
No, než načárat nějaké piktogramy na zem, které nic neznamenají a do pár měsíců jsou umyté, je lepší se na to vykašlat, přišetřit si, a kde to jde, udělat něco pořádného...
Nevím, jak to souvisí "s přizpůsobením se".
Přečtu si pár upozornění na netu a jedu.
To neděláš dobře a ani pořádně, Jindřichu, může se to vymstít:-))
Ty fakt než jedeš do ciziny do detailu nastuduješ všechny dopravní přepisy zemí, kterými projíždíš v jejich právě aktuálním znění?
Jak už jsem tu psal, schválně jsem si to počítal, a od ledna jsem těch evropských zemí profrčel autem a povozil se v nich na kole přesně 15.
To bych asi jen studoval dopravní předpisy a nejsem si jist, zda-li všechny země je mají publikované v nějakém pro mě srozumitelném jazyce, ve kterém jse, schopná zvládat právní finesy, jestli nějaký takový jazyk vůbec ovládám....
Celej Hradec je v poslední době neskutečně "počmáranej". Ale nechápu, kdo může mít s takovouhle ftákovinou problém.
Ten kdo s tím má problém, vůbec nezná tuhle značku, je to dopravní blb. Překvapuje mne, že v takovém cyklistickém městě jako je Hradec, se takoví lidé nejen vyskytují, ale ještě mají vážnost něco pronášet. Patrně tam doteď byla taková cyklistická dopravní idylka, že cyklisté vůbec značky znát nemusí.
Jo, to je tak když někdo potřebuje někam vyplácat pár metráků barvy a úřadu je jedno kde.
Je fakt, že stezka za auty je použitelná, ale silnice je mnohem pohodlnější a rychlejší.
Blažek opět nezklamal, vždycky to byl blb a s přibývajícími roky se nic nemění.
Jeho vysvětlení „Cyklista je podle mého soukromého názoru neidentifikovatelný lotr, který nemá žádnou registrační značku, běžně jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou, po přechodech a v podnapilém stavu. Pro policistu je velice obtížné takového cyklistu dostihnout a zastavit." je vážně perla.
Výhoda je, že Blažek je na rozdíl od cyklistů velmi snadno identifikovatelný a naštěstí je už delší dobu mimo ulici.
Njn, blbce najdeš všude...
Spíš mne zaujalo, že v takovém cykloměstě jako se tváří Hradec, nemají ty cyklohlídky ;-) Tady na Jižňáku už kolik let taková skvadra funguje, v Praze, cyklistům prý nepřátelské... A docela se občas divím kam až sahá jejich rádius, rozhodně nejezdí jen po profláklých trasách jak chodců, tak především cyklistů...
Myslíš cyklohlídky MP ? Pamatuju, když Hradec zřizoval MP, tak po krátkém čase nějaká firma s převelikou slávou věnovala MP několik "horských" kol. Při následném použití tehdy zjistili, že kola mají nějaké malé, nepoužitelné rámy a kola ležela jako neprodejná na krámě. Firma tehdy odepsala dar z daní a ještě na chvíli získala publicitu. A měšťáci courali dál pěšky...
Jo, cyklohlídky MP. U nás ta kola snad taky dostali od někoho, několik docela slušných Autorů.
V Amsterdamu jsem ale viděl policajta na kole. Velmi důstojný pán, odhadem dost přes padesátku, trošku antisportovní postavy, v klasické parádní uniformě s brigadýrou. A na tom jejich typickém městském kole, s "firmními" nápisy na rámu. A nejel jen na oběd, pendloval tam ulicema a průběžně slovně umravňoval chodce i řidiče. Zajímavý pohled. Evidentně byl ve větší úctě a respektu, než ti naši MP závodníci v dresech a s polystyrénem na hlavě :-)
V Holandsku jsem viděl celou četu vojáků na vojenských kolech, s blembákama na hlavě a plnou polní na hřbetě....
Ale byl to ro 1981...
V létě jsem občas pár městských policajtů na těch stařičkých kolech zahlíd, ale není to nic specielního, jen že nejdou pěšky. A policie jako taková určitě cyklo hlídky nemá, je to neúčelné, byla by to zbytečně vyhozená hromada peněz a pak nejspíš by na těch kolech ani neměl kdo jezdit, nejsou lidi :-)
Těžko říct, tady je vídávám celkem často.
A taky tu máme jízdní hlídky, na koních ;-)
https://www.praha11.cz/cs/mestska-policie...
Když se v Hradci taky začalo mluvit o koních pro MP (naštěstí jim to asi někdo rozumnej rozmluvil), tak jsem měl cukání jim ještě navrhnout zavedení říční policie na rychlých člunech. Řeky máme dvě, na nich skutečné parníčky (vyhlídkové), půjčovnu loděk a tehdy tam stávala i bývalá Honeckerova loď coby hotel (nikdy kloudně nefungující, podivné monstrum delší, než šířka řeky). Určitě by se v tom tehdejším nadšení o tom alespoň jednalo na radě :-)
No hele, vzhledem k tomu, že celkem velké davy lidí courají kolem Hostivařské nádrže, pak třeba i v Milíčovském lese, a nedá se tam rozumně vjet, natož se dostat všude, autem, tak mi ta kola nebo koně přijdou jako rozumný důvod je mít.
Tam kde to je účelné, tak určitě, ale v Hradci aby měla republiková policie kola, to by bylo hodně neúčelné a dost velké plýtvání a i městská je má jen ze setrvačnosti, když už je dostala, tak je občas používá když už je je hodně hezky, ale i tak nejsou moc účelný.
Ten Blažek, to je vlastně takovej antihrabosh, že? V duši slunce, v hlavě temno, prostě "aktivista"... :)
V hlavě temno, s tím souhlasím, ale v duši a slunce? Možná, ale hodně pod mrakem.
Co jsem slyšel, tak měl několik tak výborných nápadů, že pro okres Hradec je velké štěstí, že policie má jen doporučující stanovisko s poradním hlasem bez možnosti zamítnutí.
Zaujal mě tenhle cyklista ze Švédska.
On prostě ví kde jsou jeho hranice a práva, co říká zákon a tak zdravý rozum může klidně na nějakou dobu vypnout. Takový účastníci diskuse, pardon provozu jsou zářným příkladem toho , že demokracie má neskutečný vliv na přežití jedinců, kteří by v jiných společenských zřízeních trpěli jako zvířátka:)
http://www.thelocal.se/20151007/swedish-cyclist...
a neuhnu uhni ty s tím kamionem: :)
Inu klasický troll, který pro věc cyklistiky a bezpečnost cyklistů udělal tu nejhorší možnou službu...
No to je blbec. Divím se, že ho pár chlapů nevzalo do teplejch a nešoupli ho bokem a byl by problém vyřešený a tam si mohl trucovat.
Což o to, je to tvrdohlavý jedinec. Ale v Česku už by byl dávno přejetý, kdežto ve Skandinávii ještě stále existuje. To je na tom to krásné, že si tuhle blbost může dovolit bez ohrožení zdraví.
Ale blbost. Buď by ho vynesli mimo, nebo by ho nechali vycukat, tak jak to udělali tam, řidič vypnul motor a čekal. Ten blb když zjistil, že čas běží především jemu, tak se sebral a jako blbeček odjel.
Tuším, že ho nakonec někdo "třetí", spěchající, vynesl v zubech...
Jo, a frajer ho fyzicky napadne, a když jeho agresivitu zklidní dobře mířená rána na čelist začne fňukat a vybrečí si karbôn.....
Kdepak, na tyhle je potřeba volat hned policejního psychiatra..
Činí mi to potěšení, vidím, že jsme světoví, máme tu stejné, ne-li větší magory, jako ve vyspělé Skandinavii :-)
V něčem jsme je už prostě dohnali...
Jen že tvé potěšení se může toho někoho poměrně bolestně dotýkat. Nebyl to úplně běžný zážitek. Mně by se to rozhodně nelíbilo. Aby si nezačal pak někdo dělat z tebe podobnou srandu. Každý má svou achylovu patu, na kterou je citlivý.
ty seš fakt jak ovčáček. Prej bolestně dotýkat, to jo věřím, že se ho to bolestně dotklo :-D
Když se bojím bolesti a rány, nezačínám si rvačky, tím, že někoho fyzicky napadnu.
S tím se musí počítat.
Ostatně, příroda nás vybavila schopností cítit bolest, aby nás ochránila před saháním si na rozpálená kamna, řezaní s prstů na cirkuli, nebo vyvoláváním rvaček s neznámimi lidmi.
Pocit bolesti má pak v sobě prvek poučení: příště to nedělej.
Jenže to si to dotyčný musí umět přiznat a ne z útočníka se stavět do role napadeného.
Dyť ten magor ho málem zabil, to ti to fakt není trapný takhle lhát, ty lháři jeden prolhanej?
Když se na někoho vrhnu, musím počítat s tím, že se po mě ožene on, jeho příbuznej, popřípad+ě ochranka.
Základem je neřešit nedorozumění fyzickým napadením jiného člověka, tam byl počátek incidentu.
Hoch odklidil nějaké trubky, co se mu váleli v cestě, a majitel těch trubek na něj fyzicky zaútočil místo aby se obrádil o pomoc na orgány, které to mají řešit a byly zcela nedaleko.
Na to jak agresivně zaútočil na člověka, kvůli nějakému předmětu, ve srovnání s lidkým životem, bezvýznamné ceny, dopadl celkem dobře.
To hraní si na oběť mě docela irituje.
Já jenom nechápu, proč máte všichni potřebu neustále někoho napadat? Nota bene, když je to pořád stejným způsobem, stále stejná, už dávno do úplného omrzení ohraná písnička. Nechcete si na to udělat zvláštní specielní téma jako pro špinění Palmovky? Nepřipadá vám to alespoň občas trapné? Mně to často připadá srovnatelné s veřejným kamenováním. Prostě se někdo označí a všichni společně na něj začnou házet špínu.
a někteří zase mají neustále potřebu říkat jiným co a kam mají/nemají psát. Nota bene, když je to pořád stejným způsobem. blablabla blablabla
Když tu někteří do omrzení píšou pořád to samé a pořád stejným způsobem, tak se nemohou divit, že časem začnou ostatní nudit a obtěžovat.
Pravda je krutá, synku, že jo :-)
Tak si to vem k srdci a nedělej to.
Taky mě zaujalo jak snadno lze nařknout někoho z rasismu.
Stačí když se německá obec pokusí napsat milou povšechnou uvítací instruktáž pro příchozí, která je má upozornit na obvyklé skutečnosti života v nové vlasti a hned vyskočí aktivisté s tím, že je to rasismus.
Možná se to nemělo napsat černé na bílém ?
http://www.breitbart.com/london/2015/10/08...
Jeden opravdu excelentní, 8000x8000pix, obrázek celého Pluta ;-)
http://planetary.s3.amazonaws.com/assets/images...
Pozor, má to přes 70MB...
No lezlo to strašně pomalu, což se při 70MB dalo čekat, kdybych si to předem dočetl. Ale něco říkali o tektonice Pluta, která ničí krátery a já jich tam vidím spoustu...
Berlínští dobrovolníci začínají být unavení a soudí, že německý stát selhává ve snaze zvládnout uprchlickou krizi...
http://www.dw.com/en/berlin-volunteer-says...
To jsou ti, kteří, když ty kobylky znásilnily jejich kolegyni, po ní chtěli, aby to neoznamovala, bo přece nejsou xenofobové, rasisti atp. anebo to je ještě jiná skupina neomarxistických levičáckých vypatlanců blbečků?
To by mě docela zajímalo jak si představují, že měl stát jednat aby neselhal a co všechno mělo Německo podle nich udělat aby byli ti dobrovolníci spokojeni.
Je někde nějaký jejich soubor požadavků?
od cca 1:30
https://www.stream.cz/mistri-volantu/10007664...
Šulin. Když neumí brzdit, tak ať na to neleze!! Vždyť by se celkem v pohodě vyhnul... :-))
Chtěl bych vidět (ne slyšet) tebe v téže situaci
já už si to ozkoušel. akorát řidič mě zavřel v třicítce, když jsem byl na úrovni jeho zadního kola, na mokrých kočičích hlavách a nechal mi tam mezírku tak 30 čísel... ale zas na té LDNce vařili docela slušně, takže si stěžovat moc nemůžu :-D
Rozhodně bych nezahňápl JEN za přední.
stejně nechápu, co to měl za brzdy, když ho to na silničce poslalo takovým fofrem přes řidítka. na to jsem na favoritu nebyl zvyklý
... zablokované zadní kolo ve vzduchu ...
no nic, jedeme dál
A k čemu by mu ta zadní byla, když se mu to kolo hned zvedlo na přední? Na nějaké delší brzdění stejně neměl čas a ni prostor. Kdyby mu to přední auto neuhlo, tak to do něj napral a skončil by mnohem hůř. Měl na vybranou buď uhýbat nebo brzdit, vybral si brzdění. Kolik měl na to uvažování času?
http://auto.idnes.cz/vyfuk-akrapovic-na...
aneb " já nebudu kvůli jedné pičovince rouebírat celé lambo!! Kurváá"
Neřešitelný problém hoši. Já to nejdu dělat, nevyšrubuješ ani to ani to ani to ani to.
Chceš vyšrubovat toto, musíš toto, na toto se nedostaneš zas. To je past vedle pasti, pičo…
Musíš alternátor ven, toto povolit, všecko do piče ven, aby ses dostal na tamten šrub.
Ježišmarja vole, to sou nervy ty pičo. No tak divej na to, teď se ti povolí jeden šrubek a ty máš? Nijak ho nechytnu.
Nebudu montovat celé Lambo kvůli dvouminutové záležitosti, do piče!
Kristova hodina vole, toto je kurva stroj, ty pičo!
Já musim jak piča sundat aj snad hlavu, abych ty pičo vyměnil jednu trubku kurvá! Do pičé!
To je vole nemožné tady jedinou pičovinku a musíš rozdělat celé Lambo!!
Celé Lambo rozdělat ty pičo.
Ty kurvy italské! Zakurvené!
Banální věc, která trvá, když HODNĚ, možná dvě tři minuty, u jiných strojů.
Dám, povolím jednu matku, druhou, šuch, šuch, šuch, hodím za sebe, šuch, šuch, šuch.
No když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty. Tady ty pičo celý kurva den!
Já se tam nedostanu tym jiným klíčem, kurva!
Žádný stroj! Když uvidíš někdy, zkus se podívat, kama de trubky zbytku strojů na zeměkouli, ty pičo, krom tok tohoto vole!
To je pičo nemožné…
To tam nedám, to natahuju klíč.
Tady je konec, to je hlava, to je utáhlé momenťákem, to je pičo, normálně, to nemáš šancu, to je gola jak prase, vole, čím je to utáhle a to nepovolím.
To je u paru. On se natahuje. To cítíš, že ten klíč se tahá a nic. To de darmo pokus, takže nevím jak, nevím jak vole. Tady je konec náš.
No já potřebuju utáhnout tuto malý, tento malý žlutý ten.
No a nedám, protože zavazí toto, zavazí ten šrub, zavazí všecko a já tam nedám klíč, já tam nedám klíč, neutáhnu to hoši…
Já se na to, já to nebudu dělat, já to mrdám.
To musíš celé sání, turbo, všecko odšrubovat…
Já se z toho poseru normálně.
Hoši to je ne-u-vě-ři-tel-ne!
Já to nejdu dělat!
:)
20 kg už je docela pěkný rozdíl ve váze výfuku. Každé to kilo dolů je hodně dobře zaplacené
Hraboshovina
Co Vás zaujalo 103
Popojedem? Nehodlám číst jak se do mě někdo naváží.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: před 5 minutami
Autor: Hrabosh
"... naváží ..."
Když začal nadávat, začal jsem jeho příspěvky mazat ("právo" moderátora)
No ale tentokrát se do Hraboše skutečně začali bezdůvodně navážet.
Tohle:
http://www.nakole.cz/diskuse/20137-co-vas...
a tohle:
http://www.nakole.cz/diskuse/20137-co-vas...
považuješ za "bezdůvodné" napadení?
Stalo se? Stalo. Nesluší se o tom mluvit? CHLAP to unese
Stalo se? NE, NESTALO.
Staršího bratra jsem nenapadl. Kdo tvrdí opak, lže a pomlouvá (vytváří nepravdivý obraz, že napadám lidi a vyvolávám rvačky). Konstatoval to poškozený, vyšetřovatel, státní zástupce, soudce i viník.
Bránil jsem pouze vlastní majetek před dalším poškozováním ze strany mladšího bratra. Pokud někdo ochranu vlastního majetku vydává za napadení lže a pomlouvá (vytváří nepravdivý obraz, že napadám lidi a vyvolávám rvačky).
Navíc to je zcela bezdůvodné, Jindra nemohl mít jiný důvod k této lži než že mě chtěl nějak osobně napadnout a pomluvit.
Skeptici měli pravdu?
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/382934...