Už jste se s tím také setkali ?
Něco reklamujete, při předání křáp nefunguje, přejímající technik odzkouší, sepíše protokol, odešle do servisu - a za měsíc se vrátí zamítnutá reklamace, přístroj zcela funkční, závada se neprojevila...
Před půl rokem jsem reklamoval navigaci do auta. Nešla zapnout, obrazovka jen bíle svítila. Vrátila se ale prý bez opravy, reklamace zamítnutá. Je perfektně funkční, akorád bylo divný, že na ní bylo znenadání základní nastavení (když teda s ní nikdo nic nedělal). V zásadě nebyl důvod ke stěžování, navigace maká, asi se uzdravila.
Jenže - zhruba před měsícem jsem v Alze reklamoval Garmina na kolo. Od nákupu bylo jediné tlačítko na přístroji takové gumové, jakoby tam ani nebylo, později přestalo fungovat úplně, navigace šla zapnout a vypnout jedině přes USB. Takže jasný problém tlačítka. Opět, technik odzkoušel, sepsal, odeslal - a za necelý měsíc zase reklamace zamítnutá, vše v perfektním stavu, závada se opět neprojevila. A dokonce tlačítko zřetelně cvaká...
Napsal jsem tedy do servisu Garminu, co si o fenoménu zázračných uzdravení myslí. No, jsem zvědavý, co mi odpoví :-)
A vás se chci zeptat, máte s tímhle postupem taky nějakou zkušenost ?
Mám pocit, že na nás prodejci a servisy zkouší novou fintičku, jak se vyhnout prodlužování záručních dob o dobu reklamace a případným výměnám a vracení peněz u šmejdů s opakovanou závadou.
To tlačítko patrně stačilo pořádně nasadit do deklu, aby začalo správně cvakat. Rozborka, zborka a je po závadě. Softwarové přístroje a je jich stále víc a víc jsou naprosto nevyzpytatelné. Jednou závada je, podruhé není. Technik jí nevybudí, v popisu závady její vybuzení zachyceno není, tak to vyresetuje, nahraje poslední update a funkční vrátí zákazníkovi. Co s tím má dělat? Moc času na nějaké velké zkoumání nemá, testy nic neobjevily, závada se nekoná. Nehledal bych v tom nějakou fintu, spíš je to výraz zoufalství.
Počkej, až ti budou tímto způsobem opravovat auto :D Ale třeba Škodovka má tak důkladný záznam všech problémů a tolik měřicích hodnot, že se tam lecos najde. Dokonce jsme hledali shořelou žárovičku v osvětlení pomocí diagnostiky. Fyzicky jsme jí nějak nemohli najít, jen to otravovalo na panelu a diagnostika to celkem dobře lokalizovala.
> Počkej, až ti budou tímto způsobem opravovat auto :D Ale třeba Škodovka má tak důkladný záznam všech problémů a tolik měřicích hodnot, že se tam lecos najde.
Škodovka už takhle auta opravuje. Alespoň tedy co se týče emisních norem… :-)
Čistě principielně - i přemáznutí softíku, nebo narovnání vypínače uvnitř přístroje je holt oprava, manipulace s výrobkem a odstranění chyby.
Vydelbych to na reboot systemu, popr. reset do defaultu, popr. nahrani fixnuteho firmware.
Ti, co léta honí po pocitaci Gatesovi bubaky jsou na to velkem zvykli, reboot, mnohdy opakovany, system proste opravi.
Pochopitelne to je uz "oprava" ale asi k tomu maji duvody, proc to jako opravu neuvadi do svyvh hlaseni nahoru a tedy tobe neuznaji.
Tenhle svet je plny podivnych existenci, kteri si hrajou na to, ze cosi ridi, vytycuji cile, sestavuji grafy, a nasledne c0stanovene cile prekracuji, protoze od toho zavisi jejich kralovske platy a ostatni brebendy.
Takova uznana reklamace pak muze takovy graf poskozovat se vsemi dusledky.
Nám zase přišel z reklamace přístroj s úplně stejnou závadou a popisem „reklamace uznána, součást vyměněna“. Od té doby píšu na komponenty jméno firmy, aby se vidělo, když přijde „nová stará“. Tak si to můžeš zkusit taky nějak poznačit.
To je podobný jako moje zkušenost se starejma televizema. Třeba obraz, naskakuje problematicky nebo vůbec, asi PCF 82 na odchodu :-), volám opraváře, ten křáp zapne a křáp šlape. K vzteku.
Taky za mnou poslali člověka s tím, že mu nebootujou Windows na notebooku. Chtěl mi to předvést, windows normálně nabootovaly. Nebudu to dramatizovat, přede mnou to opakovaně normálně bootovalo po teplém restartu i po zapnutí.
Netřeba to hledat jen u počítačů. Zajděte s nepříjemnou chorobou k lékaři. Již při vstupu do čekárny se vám uleví, vstupem do ordinace příznaky vymizí a připadáte si jako simulant. Léky v lékárně vyzvednete snadno v jenom tahu po odchodu od lékaře, protože vám vlastně nic moc není. Návratem domů se všechny potíže postupně vrátí a obnoví, opět jste šťastně nemocní.
Na škole jsme to měli obráceně. Cestou k lékaři nic, v čekárně se ladila forma, v ordinaci vrcholná exhibice a zbytek týdne do víkendu zas zdraví jak rybička s omluvenkou v kapse :-))
Máme to naopak, prostě když máš něco předvést, tak to klekne. Říkají tomu, nevím proč, "generálský efekt".
Máš to stokrát nacvičené, vyzkoušené, přesto, jakmile je při presentaci někdo důležitý, nebo velké publikum, stoprocentně to lehne a vezme s sebou i Widle.
Už jsme na takové situace připravení, nacvičeným trikem převedeme průšvih v žert, protože vyhnout se tomu prostě možné není.
Pokud by ty křápy švindlovaly jednou tak a podruhý onak, nebudu dělat vlny. Tohle znám moc dobře, když jsem něco někdy nesl do opravy a před technikem to najednou makalo :-)
Jenže v tomhle případě se zázračně uzdravil mikrospínač s ryze mechanickou závadou.
Z nějakých důvodů potřebovali reklamaci neuznat, šacuji to na to, že překročili počet povolených reklamací, a tak to prostě opravili, a dělaj mrtvýho brouka
Tak asi víš, že prodejce má nárok provést až 2 opravy a když se nezdaří, tak teprve při třetí reklamaci je výměna nebo vrácení peněz.
Je ale fakt, že by příslušná oprava měla být zaznamenána v záručáku, protože o dobu, co bylo zařízení v servisu se prodlužuje záruka.
Už několikrát se mi stalo, že mi zařízení opravili. Vždy to ale bylo zaznamenáno.
Hele ale letos jsem k narozkám dostala od dcerunky navigaci a ta si pletla pravou a levou. Při odbočení OK, ale u pokynu "držte se vpravo/vlevo" byla chyba softwaru a říkala mi to naopak. Nákres byl ale OK.
Fakt nekecám. Nereklamovala jsem to, naopak získala moje sympati :o)))
Po dvou upgradech softwaru se to ale spravilo a je po legraci...
Jestli to nemám popletený, tak to snad byla speciální edice pro tebe, ne ? Nebo to byl někdo jiný s obrácenou orientací směrů ? :-)
Nepleteš se, já jsem dislektická na pravou levou.
Právě proto jsem si ji zamilovala.
Mě to nevadilo, ale sranda byla, když jel někdo se mnou a navigace hlásila "držte se vpravo" a já se držela vlevo :o)))
Dělal jsem sedmnáct let v autorizovaném servisu pro více značek.
Začalo to u domácího HiFi, co stálo převážně víc než průměrý plat, tam se člověk cítil důležitě.
Skončilo to u levného šuntu včetně vysavačů, mixérů a podobně, kde se stejně nic neopravovalo a zákazník dostal dobropis, nebo se nad tím strávilo času, objednal se nějaký díl, ten nepasoval nebo ani nepřišel a skončilo to stejně dobropisem za zanedbatelnou odměnu za půl dne práce.
Radši jsem na to už zapomněl.
Divím se, jestli se ještě něco opravuje, možná výjimečně drahé věci.
Onen postup nemůžu potvrdit ani vyvrátit, nový určitě není. "Závada se neprojevila" byl sice nejčasější verdikt u záručních oprav, ale nebývalo to schválně. Jestli se to má projevit, však oni to přinesou znova.
A jestli je to maličkost, co sice zmizela sama, ale je pravděpodobné, že se opakovat nebude, pak je lepší vykázat záruční opravu, jinak servis nemá z čeho žít.
Občas opravuje, dokonce i dnes ;-)
Nedávno kolega řešil nějak už špatně fungující potenciometr (s motorovým pohonem, právě motůrek snad nějak zlobil a nešlo to ovládat dálkáčem) na dost starém, a tenkrát dost drahém, zesilovači. Snad nějaký Creek, či co to je.
Tak se mu nakonec přímo u výrobce (US nebo UK, nevím) podařilo sehnat jeden z posledních ještě nepoužitých kousků.
Kolega tvrdil, že by to zamontovat zvládl i sám, ale nějak se mu do toho nechtělo, protože by to byla dost děsná piplačka, skoro celý zesík rozebrat, snad i odmontovávat chladič od koncových tranzistorů a podobné lahůdky :-/ Tak se na to rovnou vykašlal a odnesl do servisu.
No, a za asi 500-600Kč to měl ani ne do týdne hotové a zesilovač zas funguje jak za mlada ;-)
občas opravuje ale smyslu to valně nemá. Koupil jsem si 10" tablet. Holky do něj rvaly microusb silou a povedlo se jim dosáhnout stavu, kdy tam šel narvat jakkoliv ale už tama nešel štrum a nenabíjel. Byl tedy zaslán do servisu. V servisu to nebylo na reklamačku(neb to bylo viditelně poškozeno hrubou silou) oprava stála 3000 (2500 Kč náhradní díl + 500 Kč práce)Po týdnu šel do servisu znova neb nenabíjel. Výsledek závada se neprojevila. tak jsem z China objednal novou baterku (vyšlo to na 1200 Kč- v servisu by stála 2200 Kč - servis má dražší baterky ;-)
S novou baterkou a opraveným nabíjecím modulem vydržel tablet měsíc než ho moje holky opět znásilnily natolik, že opět vylomily microusb dílek. A tablet pro mne tímto odešel do elktronkového nebe. Protože když to sečtu tak cena nového tabletu cca 8000 Kč. První oprava 3000 + nová baterka 1200 a jsem na ceně skoro nového tabletu, protože mezitím zlevnily.
Takže za mne na reklamačky bych se vykašlal a raději koupil nový výrobek, pakliže bez něj nemohu žít.
no vidíš a přitom stačilo tam nabastlit na nabíjení klasickej jack konektor a nemusel si nic vyhazovat. Není to nic těžkého sám sem to dělal ze stejného důvodu.
Dost neekologickej přístup, nemyslíš? Zrovna u tebe mě to překvapuje. To já antiaktivista bych opravoval, třeba sám. Před měsícem jsme u rodičů opravili vysavač, sice dalo fušku sehnat motor, byl až v Turecku, ale stál pětistovku a šlape jako nový. Mě to tedy nedá - zahlcovat skládky věcmi, které můžou, po banální opravě, fungovat ještě léta.
jaká skládka? jsem tam přece výslovně napsal elektronkové nebe ;-)
To je ovšem velmi asociální chování, kdybys koupil nový vysavač, byla by z něj vyšší DPH a možná i daň z příjmu prodejce než u nějakého motoru. Tím by bylo víc peněz na potřebné. Jako bys jich okolo sebe viděl málo.
Zrovna teď píšu na klávesnici co jsem včera vytáhl ze šrotu.Já vím, že je to přestupek, ale mě to nedalo. Na té, co jsem měl už nefungoval numerický Enter a pomalu už zmizela písmena. Tohle je nějaký starý HP (ale už s klávesou Windows a PS/2 konektorem), vypadá však netknutě. Tak jsem zvědav, jak s ní budu spokojený. Původní majitel si nejspíš koupil nějakou hypersuper nízkozdvihovou, černou, moderní. Ale mě ty nízkozdvihové nevyhovují. O černé ani nemluvě.
Já jsem rozmlsaný z klábosnic notebooků a teď v týdnu jsem něco dělal na desktopu na vysokozdvihové. Strašně to unavuje prsty tlačit klábosu vždycky do hloubky a pak zas celý prst celou tu hloubku zvedat...
No vidíš, a já si i k notebooku s sebou vždycky vozím klávesnici a myš....
Odpor či zdvih tlačítek?
Nikdy mě nanapadlo o tom přemýšlet....
Dobře děláš. Já jsem takhle dlouho přesvědčoval naší paní ředitelku ať si k notebooku pořídí monitor + klávesnici + myš. A ona ne. Až když byla na operaci s rukama tak jí doktor důrazně doporučil pořídit si k notebooku externí klávesnici.
Ale bohužel se ukazuje, že výše zmíněná klávesnice jde opravdu ztuha, takže asi to s ní nepůjde a budu se muset poohlédnout po jiné. :(
kdyby měla stejný ntb jako mám já (eee 901), tak by tu klávesnici pořídila dřív. stejně tak ten monitor :-D
ale zas je to malučký, lehučký, na baterku to vydrží pořád přes 5 hodin,... když pak chytnu za hranu sestřinu 15palcovou obludu, tak mě to málem převrátí :-D
Klávesnic se mi tu válí mraky, většina z nich začala zlobit, když jsem na ní něco vylil :-)
Rezignoval jsem na drahé bezdráty, prostě trochu slušná klávesnice, a basta.
Monitory raději dva, Honza teď už jede na 3, jeho stůl vypadá jak řídící středisko v Houstonu.
Je fakt, že zase v kanclíku je skoro nemožné najít papír, na který by sis moh něco zapsat. Nedávnp jsem objevil další úchylárnu, co v ofísu probíhá.
Maníci, co spolu sedí v jedné malé cimře, hned vedle sebe, se svolávají na oběd pomocí skype....
To už mi hlava nebere...
Člověče, já měl problém se zápěstíma, když jsem používal klasické (externí) klávesnice. Se všema možnejma ergonomickejma gelovejma podložkama. Přijde mi, že jediná fungující podložka pod zápěstí je okraj notebooku :-)
Jestli to není tím, že všechny ty podložky a jiná usnadnění jsou pro blbce? :D
Mně taky ne, dokud jsem si nezvykl na notebookovou. Myš si k ntb taky vozím...
Na notebooku doma mám ještě relativně vysokozdvihovou.
Na ty malé čtverečky v práci na každém notebooku i externí klávesnici ne a ne si zvyknout. Při mém humpoláckém ťukání mi tam skáčou písmenka dvakrát a furt musím opravovat.
Doma nikdy a těžko se to dá nějak vysvětlit.
Proč myslíte, že se nám reklama snaží všemožně "vysvětlit", že se vyplatí "preventivní" výměna staré, ještě funkční lednice nebo pračky z důvodu úspor energie? Přitom základní matematikou si snadno spočítáte, že ta "úspora" energie vám splatí pořizovací cenu nového, úspornějšího spotřebiče až třeba po 10-ti letech, těch se ale ten nový, úsporný spotřebič zdaleka nedožije, "chcípne" pár měsíců po skončení záruky. Takže na té výměně z důvodů úspornosti nového spotřebiče nakonec stejně proděláte. Jde totiž jen o jedno - aby jste se zbavili toho starého, poctivě vyrobeného spotřebiče, který by vám mohl ještě dost let sloužit, a nahradili ho tím šuntem, co vám vnutí reklama a co půjde po záruce do kytek, resp.do sběrného dvora. Musím se vždycky smát reklamám, co tvrdí, že vám nová lednice ušetří tisícovku ročně za elektřinu. Takže si na sebe vydělá za 10 let, kterých se ale určitě nedožije, bude ráda, když vydrží aspoň 5 let. Takže neušetříte nic, naopak proděláte...:( Já jsem si před 3-mi lety koupil nový vysavač, protože ten 40let starý lux už moc netánnul, naštěstí jsem ho nevyhodil, že ho budu mít na "špinavou" práci v dílně, luxování auta, apod. A u toho nového, který sice o trochu lépe táhnul, ale řval jak pominutý, půl roku po skončení záruky, tedy 2,5roku po koupi, shořel motor. Takže putoval do sběrného dvora a ten 40 let starý jsem rozebral, vyčistil, vyměnil ložiska a vrátil ho do služby zase domů. Sice tolik netáhne jako ten nový šunt, ale má proti tomu novému třetinovou spotřebu (pak že jsou ty nové úspornější:), nedělá takový kravál a může ještě hezkých pár let sloužit. Stejně tak se mi podařilo opravit starý robot ETA 022 a tekoucí čerpadlo pračky ( převod do robotu a gufero do čerpadla jsem sehnal v Hradci Králové, na hlavní třídě po pravé straně kousek od nádraží, po celé Praze nesehnatelné věci :)
Koukám, že jsi, stejně jako já, pro reklamu špatná cílová skupina.
Tím příspěvkem jsi mi připomněl, že taky potřebuju nějaké díly, díky za to.
Stále udržuju použitelné a kompletní dva 45-leté roboty ETA 022 a k tomu 0010. Už dávno se dovídám, že ten či onen díl není, nebo je poslední a už nebude, tak jsem už ani dlouho nic nesháněl. Teď se podařilo zlomit hřídel u jedné mísy a víc z toho už nějak bere za své.
A hle, co je toho na netu - nejenom celé mísy, ale hlavně samotné součástky na jejich opravu a všechno ostatní, co se hodí už vyměnit nebo mít náhradní a měl jsem za to, že už to nikdy nebude. Ještě jsem zrovna potřeboval něco pro vysavače jiných značek a měli to tam taky. Vše v jednom obchodě a za lepší ceny. Nebudu dělat reklamu, ale jsem nadšený a za ty drobnosti dám celkem 1600 kč :-)
Tady nectíme kodex vyrovnanosti a nepodporování reklamy a firem. Klidně nám napiš odkaz na ten skvělý obchod, také bychom si potřebovali něco koupit do našich starých strojků.
Na netu jsem našel http://www.nadeta.cz/ Sice všechno nemají, ale dost se toho tam najde :-) A nebo kdo to má blízko do Hradce Králové, tak ten krámek na hlavní třídě po pravé straně cca 200m od nádraží (ale mají tam otevřeno asi jen do 16.hod.)Ty staré dobré věci se vyplatí opravit, vydrží i tak víc, než ty nový krámy, co se nám reklama snaží vnutit. Mně osobně reklama a ostatní prostátní propaganda znechutila TV natolik, že jsem se jí před pár lety zbavil,za peníze ušetřené konces.poplatky si raději zajdu jednou za čas do kina a film vychutnám na velkém plátně bez přerušování reklamou.
U těch Eta robotů mě těší, že do toho, co jsme si kupovali po svatbě my, pasuje příslušenství od toho, co si kupovala kdysi dávno moje maminka. Jediný rozdíl je v tom, že ten můj skoro od počátku hrozně řve, zatímco ten maminčin je o poznání tišší.
Já na Etu zanevřel poté, co mi nějaký jejich sendvičovač vydržel dva roky a týden a jejich pekárně nefungoval jeden míchací hák a druhou reklamaci na to, že pravidelně nechává chléb nedopečený neuznali.
Pak mi odešel vysavač, a když jsem se s paní v servisu bavil o dostupnosti náhradních dílů a pozáručních opravách, tak strašně chválila Etu, jak se na ní dá všecko opravit, všechny díly a ložiska sehnat, no prostě oldschool výrobek, který člověka přežije.
Tak jsem koupil Etu. Hubice naprosto debilní, má kloub navíc, při tahu dopředu má tendenci se sklopit do strany. Asi po týdnu upadly kolečka z hubice. Nevím na co tam byly, hubice funguje stejně debilně i bez nich. Teď upadlo kolečko z bříška přístroje, tak ho tahám po břichu. Už se těším, až ten krám půjde do prdele, a Eta je zpátky na seznamu značek, co mi nesmí do bytu.
Jo jo, dnešní Eta není ta stará česká Eta, co byla dřív. Montuje se to v Číně a dává se tomu jen nálepka Eta. Ta stará původní Eta, montovaná opravdu v Elektro Praga Hlinsko už dávno neexistuje. Proto je fajn sehnat náhradní díly na tu původní starou, poctivě udělanou Etu, ta nás může ještě přežít. Ale ten dnešní šunt je úplně něco jinýho, to se s tím nedá srovnávat...:-(
Ale to já vím. Z číny dostaneš tom, co si objednáš a zaplatíš. I kvalitní zboží, i rozumné konstrukce. Tak jsem uvěřil té paní v servisu. No, chápu, že servisu takové zboží vyhovuje :-/
Ale to už není Eta, to je normální Čína jako každá druhá.
Mámě po několika použitích odešel tyčový mixer Eta. Paragon nenašla. Tak jsem to rozebral - mini bruskou, je to slepené. Spálený motor. Náhodou jsem jeden měl - z doby, kdy jsem dělal v servisu. Tenkrát jsme objednali motor do nějakého Homefriendu, Hyundaie či Goddess, ten přišel a až pak se zjistilo, že přistoj je nerozebiratelný.
Tak jsem ho teď použil po X letech a je to ten samý, včetně všech součástek kolem a celkového provedení. Šlo to pak slepit a kolem je takový krycí plech, takže nic není poznat.