Milí lehocipedisté, z diskuzí je jasné, že často navštěvujete tento server, a tak žádám o radu - mám v úmyslu koupit si lehociped AZUB (jak jinak:-), ale finančně je to poněkud obtížné. Takže myslíte, že bych si měl koupit nyní "cé", na které bych si snad našetřil, anebo radši počkat nějakou (asi dost dlouhou) dobu než budu mít na "4" či "MAX". Čili jestli někdo jezdíte ne "cé", jaké je jeho srovnání se zbylými modely a hlavně jestli se na něm dá pohodlně jezdit i na další trasy. Díky moc (PS: alternativa sestrojení vlastního stroje u me nepřipadá v úvahu)
Naprosto jakýkoliv lehociped nabízí daleko větší pohodlí než naprosto jakékoliv klasické kolo, jestliže je seřízen na jezdce. Azub Cé se dá sežizovat natahováním rámu v přední části, posouváním sedadla po rámu vpřed a vzad a sklonem opěradla, takže s výjimkou lidí extrémě malého nebo extrémě velkého vzrůstu by měl jít nastavit k naprostému pohodlí.
Azub Cé je naprosto typický zástupce kategorie CLWB (Compact Long Wheel Base), z čehož plynou i jeho charakteristiky: je to asi nejsnadnější typ lehocipedu na naučení se jezdit. Dobře se na něj nasedá a z něj sesedá, snadno se řídí a je poměrně obratný, třeba ve městě přinejmenším tolik jako klasické kolo. Má malá kola (16" a 20"), přední navíc neodpružené. Proto není moc kamarád s terénem, i když polní cesta nebo výtluky v silnici mu nevadí. Z umístění jezdce, tedy ze vzájemné polohy sedla a pedálů a z čelního průřezu pak vyplývá i výkon: není to rozhodně závodník. Určitě je pomalejší než silniční kolo, pravděpodobně ho předjedou i trekingy a možná i horáky se stejně výkonými jezdci jaký sedí na céčku. Pokud je v sedmirychlostní verzi, převodový rozsah nemusí stačit na velmi prudké kopce a nepůjde dosahovat vysokých rychlostí ve sjezdu. Azub Cé je tedy takové kolo na pohodové projížďky po cyklotrasách mírným tempem za účelem kochání se okolím nebo jako kolo pro jízdu na nákup nebo podobně.
Azub 4 a Max jsou dálkové turistické lehocipedy schopné pojmout značný náklad zavazadel a vyrazit na cestu stejně rychle jako silniční kolo. Jejich charakteristika je asi taková, že se stejně výkoným jezdcem jedou asi jako silnička nebo treking, závodní silniční kolo je asi rychlejší. Liší se od nich tím, že pokud s celoodpruženou verzí vlítnete na polní nebo lesní cestu 40km/h, pak ho na rozdíl od silničky vepoškodíte, nepíchnete duši a kolo bude ovladatelné stejně jako na hrbatných českých silnicích.
Pokud tedy hledáte stroj na poklidné vyjížďky rekreačním tempem, pak může být Céčko dobrou volbou. Pokud jste mladý a dynamický :-) a chcete jako já natřít mastňáky na supermarketových speciálech rychlostí, u které vám připadá, že snad stojí na místě :-))), pak je lepší nekupovat Cé ale našetřit nebo půjčit na 4ku nebo Max, Cé by vás mohlo dost zklamat.
Díky moc za radu. Tak trochu jsem po předběžném studiu na netu něco takového čekal. Snad jen ještě malá otázka - co se týče toho vzrůstu - je 185 cm OK? Dík
Mělo by to jít, pochybuju, že by horní hranice pro Céčko byla nižší, pro ostatní dva typy každopádně sni zdaleka není.
Tak díky za všechny rady. Minulý týden jsem si vyzkoušel 3, 4 i MAX (první reálný kontakt s lehokolem) a je to naprostá paráda, ještě lepší než jsem čekal. Takže teď už jen ty finance...... Nashle