Chci to na dojizdeni do prace hlavne..teda spis z prace:)to mam skoro furt do kopecka a jak na svinu pravidelnost protivitru. Takze by mi bodla pripomoc motorku. Ale rikam si, ze pokud bych chtel jet nekam na vic dni, tak pripomoc potrebovat nebudu. Jenze slapat s tou sadou,ktera neco vazi..jasne, baterka se da vydelat a nechat doma..ale co treba ten stredovy motor..bude to mit velky odpor pri slapani a jeho vaha..pujde to hodne poznat?
Kup si v bazaru za pár set ocelové kolo, osaď ho elektrosadou a jezdi na něm do práce. Na výlety jezdi na současném kole.
Odpor není velký, ale má pouze jednotalíř, na běžnou jízdu ti budou chybět převody.
Nebo můžeš na: http://www.cyklobazar.cz/elektrokola
koupit nějaké "jeté" elektrokolo. Ale asi už na něm bude slabší baterka, což by na dojíždění do práce nemuselo až tak moc vadit ( podle toho, jak to máš daleko ). Středový motor je super do větších kopců, protože podle zařazeného převodu výkon motoru zpřevoduješ buď do "tahu", nebo do rychlosti, ale pokud to budeš mít hlavně na to dojíždění do práce a cestou nejsou prudké, ale jen pozvolné kopce, tak by Ti asi stačil levnější motor do výpletu ( nábojový ).
Na tohle by asi bylo nejlepší motor do předního kola, když bys chtěl jet na papouška, prostě jen vyměníš přední kolo a sundáš baterku. Kablíky tam necháš, smart pie má řídící jednotku integrovanou, tak je to fak o nacvaknutí dvou kabílků.
Ale mám spoustu důvodů, proč motor v předním kole nedoporučovat, silný určitě ne,ten SmartPie by snad mohl....
Jo ten stredak..to mi nedoslo ty prevody.
Nekdy mam v praci celkem zahul a cesta zpatky je pri urcite konstalaci vopruz. Tak pak to resim tak, ze treba dalsi den jedu autem, abych telu dal odpocinek. Jinak z 90% najezdu mam prave do a z prace a mit na to jine kolo..to bych tohohle mazlika co mam provetral jen defakto o dovci v lete:( Takze kram navic se mi kupovat nechce. A skutra apod taky ne. Mozna jeste jak psal Jindra, ten predni naboj a o dovci nebo tak, jen prehodit predni kolo..to by mozna slo. Zas extra vykon nepotrebuju..jen jak jsem psal, malinko nekdy dopomoct. Kopecky tam mam dva a ani ne nijak zvlast prudke, ale tahle. A kdyz se prida cestou protivitr..coz je dost casto, tak bych bral nejakou pripomoc:) A kdyz bych jel bez pripomoci s tim prednim nabojem, je to nejak poznat odporove? S vahou baterky pocitam. Ono stejne nejsem zadny gramar a vzdy sebou vozim brasnu a i kolikrat zbytecnosti.
Jo a cesta je celkem 24 km. Vim neni to moc..ale uz to nechci hrotit jako driv, chci si cestu vic vychutnavat.
Jo, tak to je v pohodě, to Ti stačí i slabší baterka a nábojový motor. Nábojové jsou dva druhy - s převodovkou a volnoběžkou - to jsou ty slabé 250W schválené na silnice, ty nemají při jízdě bez elektřiny žádný odpor, kolo se točí volně, má volnoběžku a motor ani není tak těžký. Jen nemá takovou sílu a při pomalejší rychlosti se víc zahřívá než pomáhá. Pokud jezdíš do těch kopečků alespoň 12-15km/hod., tak je to v pohodě, ale pod 10km/hod by hrozilo při delším stoupání spálení motoru. Pak jsou motory přímé, bez volnoběžky a převodovky - ty jsou silné (500-1000W), ale těžké a při jízdě bez napájení citelně brzdí. Takže pro Tvůj případ by asi byl nejlepší ten "legální" 250W s volnoběžkou, při jízdě bez baterie by jsi se mohl rozhodnout, jestli jet s tím motorem, když tě stejně nebrzdí, jen je to kolo trošku těžší, nebo při delší cykloturistice sundáš z držáku baterku a kolo vyměníš za to původní, bez motorku. I když já to elektrokolo používám naopak hlavně na výlety,i když s ním v létě dojíždím i do práce, protože jednak už mě zlobí při větší zátěži kolena, tak po rovině motor vypínám a zapnu ho teprve do kopců, kde už mě síly nestačí. Takže mám čas i na kochání se krásnou krajinou :-)Na jedno dobití jsem takto schopen ujet cca 70-100km,podle kopcovitosti trasy. Ale nejezdím na "cykločundr" se spaním "nadivoko", ale vracím se buď zpátky na chatu, nebo příp.přespím někde v turistické ubytovně, takže není problém baterku přes noc dobít.
Jo, ten 250W, tak bych si to nejak predstavoval. Navic vazim 75 kg, takze spaleni motorku snad nehrozi. Jen jsem se dival na nejake eshopy kde to prodavaji a nejsem chytry z toho, jestli se baterie umistuje na zadni nosic. Kdyz mam svuj nosic, asi se nevyplati ten set kupovat s nosicem ze? Ono je sice dobry, ze je tam treba zvlast prihradka na baterii zase. A taky aby mi tam sly dat ortlieb brasny. Nebo ktery set-znacku by jste mi doporucily? Radsi pridam nejakou stovku navic, kde bude lepsi kvalita.
Baterii raději do rámu- např.http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator... tam o ní při jízdě ani nevíš, na nosiči dost zhorší jízdní vlastnosti, zvlášť když nosič využíváš na brašny, apod. Baterie má sokl, co se přidělá k rámu místo košíku na lahev, z něho se dá vlastní baterie snadno vyjmout. Set s motorem do předního kola - např.: http://www.elektrokola-michal.cz/konverzni-kit... S Tvými 75kg by měl 250W v pohodě stačit.
Takze kdyz to shrnu..ten vykon 250W a predevsim volnobeh, to bude super vec. Dale, kdyz pripojim 48V baterii, zvysi se vykon jeste, ale volnobeh atd zustava stejne? Ale zase tim muze driv odejit motorek ze? Tu baterii jeste promyslim, jestli ramovou nebo na nosic. Pak taky kolikati Ah a jakou znacku? Jsou tu pak jeste ruzne typy motoru..jaky vzit? Ten od Azubu za 50tis urcite ne:) A nakonec, kdyz si objednam ten cely set s baterii..uz dal nic potrebovat nebudu?
Tak me napadlo, teplota -15°C, co to udela s baterkou a tema vecma..vydrzi to? Jezdim na kole i v zime do prace. Tak baterku bych mohl vytahnout a v praci schovat, ale jinak mam kolo venku, pod pristreskem. Doma ho mam v garazi, kde se netopi, ale je tam vzdy o neco lip jak venku.
http://www.devi-motion.com/webshop/bldc-hub...
To by by dalo bez baterie asi 9 tisíc
Když bys měl kolo vepředu, dal buch akumulátor na zasní nosič. Mají je v hliníkových futrálech, na nosič se přidělá taková plechová vanička, a do ní se aku zašupuje. Popravdě, mě to prudilo, protože zašoupnout to býval občas opruz. Tak jsem aku přivazoval gumicukem k nosiči, nebo strkal do brašny.
Důležité je mít rozumné konektory, aby vyndavání a zandavání baterie prostě šlo snadno.
Pokud pojedeš, mráz by tý baterii neměl vadit, jak přijedeš, vezmeš si jí s sebou do tepla.
Takové kolo nebude extra krasavec, ale účel by mělo plnit. Já bych neměnil ani brzdové páku, dpojeni motoru jak sáhneš na brzdu má smysl je-li instalován PAS, pokud pojedeš na páčku, asi si nebudeš přidávat a zároveň brzdit.
Takže kolo zůstane stejný, jako papouška. Jen na řídítka nasuneš ovládací páčku, nandáš přednř kolo, pořádně utáhneš!!!!!, zapojíš konektor od páčky a baterie, a svištíš.
Doporučoval bych ale 2 nabíječky, jednu doma, druhou v práci. Záleží jak moc šťávy do toho pustíš, baterie by ti měla stačit na těch 50, ale pokud je šance, není důvod ji nanaflákat do plnejch, zvláště v tom mrazu.
Já třeba brzdové páčky na vypínání pohonu používám i když PAS nemám osazený. Mám zapojený tempomat, takže lehce ťuknout do brzd je nejrychlejší způsob, jak motor odstavit.
Ano, je to tak, odpojuje se tím tempomat, jenže ten bych taky nemontoval.
Co nejmenší zásah do normálního kola, což je ta páčka.
Ohlídej si, aby vybraný motor měl opravdu volnoběžku!!! Jinak se nadřeš při jízdě bez motoru . Rekuperace je prakticky na nic.
Baterii mám v nosiči, s vyndaváním není problém - při pečlivé montáži. Vadí mi její váha na vysoko položeném nosiči - velký klopný moment při manipulaci s kolem např. ve vlaku, či MHD. Dnes bych jednoznačně volil baterii do rámu a hledal jiné místo pro bidon s pitím.
Rozumy najdeš také zde a do Tišnova to od Zlína není tak daleko:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
V Tišnově jsem pořídil všechny 3 elektromotory, pan Šikula má případné jméno.
Mohu jen doporučit.
Jaká je zhruba praktická životnost toho 250W motorku, když ho budu defakto dost šetřit? A baterky?-vím že po nějakém čase se kapacita snižuje a už se na ni neujede počet km jako ze začátku, ale při nabíjení dejme tomu 3x do týdne, by mohla pár let vydržet.
Jak moc pocitově jde pak cesta s přípomocí 250W motorku poznat?
No já vím, spoustu otázek, ale tak říkám si, aby to šlo aspon trochu poznat, že na kole mám něco namontováno, co mi trochu sem tam ulehčí a aby to nebyly zas uplně vyhozené prachy, aby to mělo nějaký užitek.
Najdi si prodejce elektrokol ve svém okolí a domluv si zkušební jízdu.
Poznat to je, manželce a mě (oba 70+) to umožnilo navštívit opět Labskou boudu v Krkonoších přes Mísečky, či Poledník na Šumavě atd.
Končíme čtvrtou sezónu a mechanicky žádný problém. Baterky 10Ah/36V sice slábnou, není to moc znatelné, měřením se nezatěžuji. :-)
No nekecej, baterky neměříš, nepečuješ o ně a ony už vydržely 4 roky?
To někteři odborníci šetřílci rádi neuslyší:-)
O baterky pečuji, ŘJ mám nastavenou na povolený odběr, po každé jízdě je dobíjím, v zimě je mám v teple domova a cca po dvou měsících dobíjím do "zelené ledky".
Snad proto, že jsem profesi elektrikář, tak si nelámu hlavu s měřením odběrů a momentální kapacity, a pod.
Orientuji se spíše podle dojezdů ve známém terénu - i když sám víš, jak je to ošidné.
Jo to jsem měl na mysli, prostě o ně pečuješ jako běžný uživatel a přesto už slouží čtvrtý rok.
Ti co tady tvrdili že když to nabijíš na plné napětí tak je to špatně a baterie brzy odejde, budou zklamáni že se mýlili.
Jj, ty teorie jsem tady četl, podle nich by člověk nabyl dojem, že je přímo ničí, když je plně dobije. :-)
Hlídat se musí samovybíjení, aby napětí nekleslo pod minimum a články se opravdu nezničily.
Myslím si, že ta tvoje idea, že do prace s pohonem a na výlet bez pohonu plyne z představy elektrokola coby pouze dopravního prostředku. Ale pravda je taková, že i na výlet můžeš s elektrokolem a můžeš si klidně dát minimální stupeň podpory, takže výkon podáš ty, baterie ti vydrží hoooodně daleko a přitom ti i ta slabá pomoc z kola udělá lehčí stroj než by bylo kolo z karbonu. Podmínou je samozřejmě, aby to kolo mělo geometrii takovou, aby se na tom dobře šlapalo. Je velký rozdíl třeba pohodlným městským kolem, na kterém šlapáním moc daleko nedojedeš, a turistickým kolem.
Naprostý souhlas, obzvlášť když píše že to normální kolo využije jen o dovolené.
Volbu bych doporučoval na středový bafang 350W/36V, baterii do rámu 15,4Ah/36V.
S timto může jezdit celoročně kamkoliv ale nesmí jej nechávat bez dozoru:-)
Ale i tak narazí na ten limit baterie, ujede třeba 100, když bude motorku hodně pomáhat, ale 150 už nikdy, tedy bez dlouhé pauzy na nabíjení....
Ale lepší než budovat kočkopsa budou asi ty dvě kola, jeden elektrodranďák do práce a jednoho papouška na výlety.
Třeba mu výlet 100km bude stačit.
A nebo dvě kola, ale jak jsem četl, tak to zavrhl. Pak je samozřejmě výhoda, že kolo do práce může být čistokrevný dopravní prostředek, tedy maximální pohodlí třeba městského kola s širším sedlem a vyššími řídítky. Šlapáním se na tom daleko nedojede, ale s elektropohonem to bude paráda. No a na výlety klasické trekingové kolo případně MTB, pokud nechce zůstat na silničkách a cyklostezkách.
Jindro, než mít dvě kola z toho jedno na pár dnů v roce je lepší koupit ještě jednu tu samou bateri.
Cena bude nižší než za nové kolo a dojezd bude potom s malou přípomocí více jak 150km.
Je to na něm, je fakt, že kombinovat elektro a papouška je trochu složité, protože na elektru na lehko si zvykne na ten "vítr v zádech" a až přesedne na papouška bude mu to fest chybět....
Přesně tak, v mysli většiny populace je elektrokolo vnímáno jako elektromotorka na které se vozíš. Při tom sama definice elektrokola jako kola s pomocným motorkem to popisuje nejlépe. Nezdůrazňuje bohužel skuitečnost, že aby ti motor pomáhal, tak musíš šlapat. Obzvláště s motorkem 250W je to opravdu jen o pomoci tam, kde již chybí síly, či kondice.
Každý jsme jiný a máme jiné cíle a potřeby - i když jsem naše horáky přestavěl na elektrokola tak jsem posléze oprášil naše Favority, oshimanoval je a používáme je v rovinatém terénu a při jízdách s vnuky. Samozřejmě jezdíme pouze na lehko a okolo 5Okm.
Tak to je asi jediné využití starého kola bez motoru-využití na jízdy s dětmi v rovinatém terénu.Já si za to léto na ten motor tak zvyknul(hlavně moje bolavá kolena),že když jsem teď zkusil vyjet na tom starém Favoritovi,co jsem na něm do letošního jara jezdil,tak jsem zjistil,jaká je to hrozná dřina,že je to jak Ukrajina:-(A to jsem si taky jako tazatel myslel,že si na něj sem tam sednu,že své netrénované přítelkyni občas půjčím elektro a budu za ní funět na Favoritovi.Jak hluboce jsem se mýlil,ona mě na elektru zmizela v dáli a já jen funěl a funěl a kolena se ozvaly:-( Takže si myslím,že jak si na něj sedne,tak už z něj nesleze,proto bych mu dvě kola nedoporučoval.Je totiž moc skvělý si po rovině šlapat a do kopců si nechat pomoct motorem, než se udřít v prvním delším stoupáku:-)Ať zkusí tu"legální"250W verzi,ta se asi dá v pohodě dát i do předního kola,a pokud bude chtít jet na delší čundr bez motoru,tak jen sundá baterku z držáku a vymění si přední kolo,příp.si ho tam nechá,díky volnoběžce se točí jako kolo bez motoru.Ale baterku bych každopádně volil do rámu,s co nejvyšší kapacitou,tam ji člověk při jízdě ani necítí,zvlášť když chce využívat nosič na náklady,brašny,apod., sám jsem hlavně z tohoto důvodu nechtěl nosičovou baterku, protože na nosiči furt něco tahám a teď jsem moc rád že mám tu do rámu. Flaška se dá dát jinam, mě se vešel košíček na malou flašku pod sedlo na sedlovku, dá se i přidělat zespodu rámu. Napětí baterky by mělo být stejné jako napětí motoru,i když tu někdo radil, že by se dala při omezení max.proudu řídící jednotkou použít i 48V baterka,což budu řešit i já,chci přes zimu zelektrifikovat přítelkyni horáka,jí bych chtěl dát jen nábojový motor,má jen 75kg,tak by jí měl stačit, budu rád, když ušetřím aspoň na něj,ale chci jí tam dát stejnou rámovou 48V baterku,abych si mohl občas udělat dlouhý sólo výlet s rezervní baterkou :-) Kapacitu baterky raději co největší, ona se bude stejně časem snižovat, takže první roky třeba nevyužije celou.
Chtěl bych to fakt jen jako přípomoc a taky si ponechat jen jedno kolo, to které mám vymazlené a najezdím s ním největší nájezdy právě do práce a zpět. Pak jezdím spíš jen o dovči v létě, kde najedu čtvrtinu nájezdu.
Takže preferuju co nejmenší váhu a zbytečně asi nehrotit co nejvýkonější baterií, která pak váží cca 4kg. Zkoukl jsem ten web e-pohon a bral bych asi tohle: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... a baterku do rámu, kde jsou dobré kila a kapacita by taky mohla být ok a kvalita též http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Domnívám se, že tyhle věci by mohly být ok a chvíli vydržet.. Jen mě trošku zarazila cena montáže předního kola 2300 kč..Právě jsem si říkal, že bych možná tam aj zajel, ale pokavaď si všechno na kole opravím sám a to pečlivě, tak nebude problém si to doma sestavit sám že?
Hele, tohle má externí řídící jednotku, takže víc kabílků a musíš najít místo, kam vodotěsně řj umístíš.
U slaboučkého motoru to asi nebude tak důležité, ale moje řj potřebovalo dost chladit.
Proto ti navrhuji ten SmartPie, Šikula ho taky prodával, teď jsem ho už v nabídce nenašel.
Postavíš si to sám, obout ráfek umíš, nasadit ho do vidlítaky, a připojit plynovou páčku a baterii taky nebude žádná věda.
Ono dokážeš nacvakat ty drátky i do řj, ale je to, jak říkám, další krám, ke kterému vedou ty kabely. Ty silové pak musí mít solidní průřez.
SmartPie nemá volnoběžku.
Nemá, šlapat na tom je pocit jako když máš zabržděno, dá se to překonat, ale je to namáhavé na hlavu snad více než na nohy.
Pořád se držím zadání, co nejméně zásahů do existujícího "vymazleného" kola, a to lze jen s předním nábovým motorem.
Sundám kolo, odpojím páčku a ten její šlahoun připáskuju k vidlici, nasadím přední kolo bez motoru, a elektrokolo se mění v bezmotoráče.
Tu baterii bych přigumicukoval na zadní nosič, při přerodu na bezmotoráče bych ji sundal i s kabelem k tomu přednímu kolu. Žádné jné zásahy, flaška zůstane tam kde je.
Páčku bych nesundaval protože bych musel sundavat grip a možná i brzdovou páku, podle toho kam si páčku umístí.
Na tempomat a ty odpojovací brzdové páky bych se vykašlal.
Ten SmartPie, když do toho pustí 48V dává 400W, to by mohl být solidní utíkáček, šacuji, že by to mohlo drandit i bez šlapání. Vozítko do práce, na výlety pak bez motoru....
Není potřeba ani SmartPie
Co akumulátor do rámu co v sobě má řídící jednotku
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/572...
Myslím, že vzhledem k Tvé váze 75kg(přesně tolik váží přítelkyně a jí bych chtěl nainstalovat něco podobného) by Ti to mělo vyhovovat :-)Baterka sice na nějaké extra dlouhé výlety nebude,ale do práce a zpátky by Ti měla stačit,pokud časem ubyde kapacita, tak si koupíš druhou do práce a baterku si dobiješ i tam, baterka by se měla dát snadno vyndavat, takže není problém si ji dobít třeba pod stolem:-) No a pokud si na tu přípomoc časem zvykneš, tak si třeba koupíš druhou baterku a tu budeš vozit s sebou na nosiči. Jen já osobně bych asi více uvažoval o této :www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/29-2-Akumulatory-do-ramu/5/497-Akumulator-Li-ion-Samsung-36V-11-Ah-Kinte-2A-nabijecka, protože je k mání ve verzích s více kapacitami, což se může do budoucnosti hodit, pro případ té výměny. A montáž by jsi měl zvládnout, já jsem si montoval sám střeďák a bylo to bez problémů, práce asi na den :-)
Dobrá volba - já bych preferoval motor v zadním kole - při kousnutí nepůjdeš přes řidítka! Zadní kolo se sice vyndavá hůře, ale z hlediska elektriky je to opět jen jeden konektor.
Na řj ti e-pohoni nabídnou nepromokavou brašnu, v tom není problém.
Neboj se, zapoj si vše podle návodu, zvládne to každý, jen se varuj zkracování kabeláže a nové montáže konektorů, to je sebevražda.
Vše namontuj, propoj konektory, poskládej si předběžně kabely na rámu, z jejich přebytků vytvoř smyčky v místě kde nepřekáží a vše fixuj stahovacími pásky. Za dvě hodiny nemáš co dělat!
Motor v zadním kole má limity v počtu pastorků, které se mu vejdou do vidlic.
Když vymění kolo s motorem za kolo bez motoru, bude si muset asi taky poštělovat přehazovačku, což je někdy opruz.
Jinak jak říkáš, letěl jsem dvakrát přes řídítka, a motor šel fofrem dozadu....
Pročítal jsem zdejší diskuze (většinou se zvrtnou v hloupé dohady), pár měsíců, nakonec jsem si koupil:
Středový motor 8FUN 750 W + aku 48 V/20,3 Ah
zástavba do mého kola
pokud jsem zjistil, tak vyhláška v ČR mluví o pohonech do 1000 W a ne do 250 W, a do 25 km/h,
to jestli si jej necháš odblokovat na vyšší rychlost záleží na tobě
jezdím 25 km do práce a samo 25 km zpět, šlapu poměrně v rychlém tempu a jedu +- 40 km/h
při této rychlosti mám dojezd cca 60 km (středočeský kraj) zatím testuji, najeto 200 km
cena cca 32 000,- kč
můžu doporučit prodej a montáž, protože jsem byl spokojen, ale jen do SZ, aby to nezavánělo reklamou.
jinak je super jak cesta ubíhá a přijedeš domů a nejsi vyřízenej
elektrokolům zdar
Mám stejný motor, jen baterku 11,6Ah do rámu a jsem s tím taky naprosto spokojen. Jen teď ještě budu přes zimu řešit pohon pro kolo přítelkyně, aby měla stejnou 48V baterku a mohl jsem si ji od ní na dlouhé singltreky půjčovat :-)Ten silný střeďák je ale pro ni zbytečný a moc drahý,snad se sežene třeba ten Smart Pie,uvidíme.
U středového motoru co používám já tak nepřekonávám žádný odpor při šlapání. Když vyndám baterku a jezdím bez ní nebo mi dojde, tak se mi jezdí snadno.
S tímhle žádný problém u svého motoru nemám.
http://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit/Sady...
A co se týče převodů, tak jednopřevodník jde jednoduše nahradit dvoupřevodníkem se 42 a 48 zuby.
Už jsem na tom také jel a je to super.
http://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit...
Pokud slova malý odpor a žádný odpor je pro tebe totéž, tak pak takové tvrzení napsat můžeš. Ale zkus si naprázdno roztočit tác na tom tvém elektrokole a tác na normálním kole a uvidíš, kde je odpor.