Čau lidi,
mám tady jednoho adepta, nad kterým jsem zatím jen krčil rameny, protože nebyl čas. Ale zatím ani chuť porozumět, co se s tím vlastně děje.
Nová sada od Campy na novém rámu - a řetěz při pohybu vpřed (šlapání) padá z dolní kladky přehazky - prostě už je moc vykroucený, když je zařazeno na nejmenší pastorek. Myslím že to je v kombinaci s malým talířem. Ne že bych tu kombinaci chtěl jezdit, ale nepřijde mi to normální. Ještě bych skousnul, když by to dělalo při šlapání dozadu (na tak podivnou kombinaci malý pastorek + malý talíř).
Jediné co mne napadá je řetězová linka - tedy moc zapuštěné převodníky, ale troufám si říct, že 2mm nepomůžou. Měl bych tam naskládat rovnou dvě podložky na BB pravou stranu? Je tam pressfit...
Co si o tom myslíte?
respektive když vyložím kliky s převodníky ven tak moc, vůbec není zaručeno, že potom bude správně řadit přesmyk...
Teď když na tím přemýšlím, tak s klikama ani hýbat nemůžu, protože to je Ultra Torque a tam snad ani nejsou podložky s kterýma by se dalo hýbat. Ještě mne napadá, že je celý zadní náboj moc vpravo (je to 2 v 1 osa), ale to se mi moc nezdá...každopádně mezera mezi řetězem a patkou je méně než 1mm.
Asi bych začal zkouknutím přehazky, jestli nemá nějak lehounce zkroucený vodítko a pak patku rámu. U nějakýho humpoláckýho devítikvaltu na dlouhém horáku "milimetr sem, milimetr tam", ale tyhle hračky potřebujou bejt čím dál přesnější a desetinky neodpouští.
Podíval bych se na řetěz, zda to nepadá na jednom pokřiveném článku.
To je úplně novej rám s novýma vyměnitelnýma patkama, a k tomu nová přehazka s velmi krátkým ramenem. Ledaže by inženýři někde udělali chybu...teď ale kteří - napadá mne jedině zadní náboj, že má prostě moc krátkou pravou stranu. Protože se mi nechce věřit že by tu chybu udělali italové na tak drahé sadě - mimochodem už jsem jim taky napsal,tak jsem zvědav, co vymyslí.
Mimochodem další věc trochu mimo téma. Mám rád Campu, vždycky jsem ji měl rád.
Teď ale nové kliky Athena - nádherné hliníkové kované kliky - mají průběžnou osu spolu s pravou klikou, nasazuje se levá na tisícihran, který je pressfit (s přesahem), takže se ta klika nalisuje na tu osu, dotáhne šroubem s imbusem 14.
Poteď je to paráda, dokud to nechcete sundat kvůli výměně BB.
To znamená koupit si správně velký tříramenný stahovák na ložiska, a tu kliku podebrat za rantl který na sobě má, položit něco na ten děravý šroub s dírou imbus 14, a pokusit se to stáhnout - dělal už to někdo?
Protože myslím, že ta klika potom bude vypadat hodně podivně, a stačí k tomu pouze nutnost výměny ložisek na středu...
:)
Nemají pro to nějaký speciální stahováček ? Že by počítali s takovouhle raubířinou ?
Leda že by byla filosofie Campy životnost klik na jedno nasazení a pak nový. Když mi při shánění prkotiny do vidlice za jedenáct tisíc zvěstovali, že žádné díly se nedodávají, protože se u výrobce počítá s maximálně dvouletou životností, tak bych se ani nedivil :-) Berou to podle profi-závodního nasazení.
Jo, v levé klice není závit na stahovák a rukou sundat nelze - je na ose dost narvaná. Kvůli tomu má ta klika kolem dokola plochý rantl na vnitřní straně. Asi stárnu, ale zlatý čtyřhran...
Stahovák nevedou.
Asi čekají, že se všichni na to vy..rou a dají to do servisu, kde si s tím poradí - že si koupí stahovák. Bych sázel na to, že spoléhají na síť jejich servisních a distribučních center - klidně ten stahovák mohli prodávat.
Takže trochu přístup: koupili jste si Ferrari, máte Ferrari, užijte si to za ty prachy, až to budete chtít v autorizovaném servisu skouknout, tak to dovezte a preventivně nechte vyměnit úplně všechno, co by se mohlo časem pokazit.
:)
Jo, k tomuhle směřuje téměř všechno. Máš opici ? Musíš mít i na banány...
Stahovák nemusí být jen (dvoj)trojramenný. To je prasečina na zámečničinu, řemenici kompresoru. Stagovák může být podobný stahovákům na kuláče, kdy zezadu sedne na cca 60% plochy kliky ploškou a vepředu se opře o ten vnitřní závit. Může být, že ho dodávají jen svým servisům. Buďto v servisu okouknout, nebo promyslet a zbastlit. Nemálo speciálních udělátek mám takhle doma, na kolo, na auto, motorky atd atd...
Když jsem si to vygooglil v nějaké diskusi, bylo tam právě o tom 2-3 ramenu...
Že to tím někdo někde doma dělal (a nebo i nějaký neautorizovaný servis improvizací) a šlo to ale neznamená, že je to jediný a autorizovaným servisem praktikovaný postup ;-)
Co posunout dolní doraz/přitáhnout lanko řazení? Kontroloval jsi, náběh řetězu? Není "trochu níž" a neprojevuje se to jen na tomhle jednom převodu?
Vyzkoušet jestli nepřeskakuje řetěz s tím, že se se rázy přenáší po řetězu a pak to spadne na přehazce.
Ale zkusil bych jemný tuning kleštěma. Nevím jak s tím kolem bylo zacházeno než jsi ho dostal do ruky, je klidně možné, že to někde nějaký umělec přiohnul.
To je vše úplně nové.
Ten řetěz jak nabíhá na spodní kladku, tak už je prostě tak moc křivě, že se nedokáže udržet na plastových zubech spodní kladky.
S kleštěma bych nepochodil, ale dík za radu.
Vím že se to běžně dělá třeba u přesmyku...
Patka je rovná.
Jinak řadí to jedna báseň, krom tady toho problémku...
Skládal sis to sám z bedny nebo to máš z krámu? Mechanik to mohl, klidně nevědomě a neúmyslně ohnout (třeba to postavil zadním kolem do stojanu- drátolamu a zavadil o něj hazkou). Stačí dva milimetry a je to v hajzlu. Nebo do toho drbnul někdo ve fabrice při balení a mechanik to při skládání netestoval (šupák jeden!).
Proč bys nepochodil? Chytneš kladku přes osu dolní rolny a mírně zakroutíš požadovaným směrem.
Hm, mechanik jsem já a skládám to od nuly :)
Ta přehazka má plastové tělo(sycené uhlíkem) a karbonový paralelogram.
Jediné, co bych tam ohnul je raménko a to je z tak tuhého hliníku a tak krátké, že to nehrozí.
Musel bych to rozebrat na pláty a ohýbat každý zvlášť a pasovat to k sobě.
Já už viděl prasklé plastové tělo přehazky od campy - tahle stojí asi šestku...
Všechno jo, ale tohle ne... ;)
Co myslíš tím trochu níž, a náběh řetězu?
Projevuje se to víceméně jen na tomto převodu, ale markantně. Nemám to tady před sebou, ale s tím dorazem jsem si hrál docela dost a i když by byl úplně povolený, bylo by to ještě horší. Takže teď je horní kladka zároveň s pastorkem - na tom asi není co řešit.
Jo, náběh řetězu. Zkus s tím chvilku laborovat. U nového kola moc nehrozí, že by se zadrhávalo lanko v bowdenu. (sešteluješ hazku, chodí a když se na tom jede, tak to hází divně, protože lanko chodí bovdenem špatně a plné uvolnění nastane až za chvíli).
Já jen nechápu co je náběh řetězu - můžeš mi to vysvětlit prosím? M\slíš jako jak je dlouhý řetěz, potažmo povolené ramínko přehazky? Řekl bych že je to vše OK, jak má být.
Jinak mi přijde že to co popisuješ s tím bovdenem a lankem já běžně řeším dopředu, tak aby si to jednou provždy sedlo - mám na to takový grif.
Ale tohle není ten případ - přehazka řadí jedna báseň - přesně na své místo, žádné chyby s nedořazením atd.
Jestli a jak moc je osa řetězu rovnoběžná s osou pastorku/převodníku.
No vůbec přece :)
Já už jen čekám, kdy mi někdo z vás konečně řekne že to je normální (na co si stěžuju).
Silničky neskládám tak často, tak třeba vývoj pokročil a už tuhle kombinaci prostě zařadí jen naprostý ňouma - něco jako když se vozily na horáku siniční přehazky, protože to ve sjezdu tolik nelítalo - ale pak se nesmělo zařadit na velký talíř velký kolco...
:)
Raději to ještě to vytáhnu jako samostatné vlákno.
Příliš dlouhý řetěz. Takže přehazovačka řetěz na malý/malý nedostatečně napíná, případně má přehazovačka vůči řetězu příliš velký úhel (to je obecnější nectnost všech krátkých hazek). Také by mohlo pomoci přitáhnout předpětí přehazovačky.
Jaké máš vzadu pastorky? Kdybys tam měl třeba 11-25, tak můžeš dát o článek kratší řetěz než s 11-28. A to se s krátkým ramínkem projeví právě na malá-malý.
Pastorky jsou myslím 11-25.
Nemám to tady před sebou, ale jak to tak čtu, řekl bych, že řetěz je spíš moc krátký a raménko moc vpředu, takže řetěz už se na té vzdálenosti neposkládá takhle do strany...
Chyba geometrie, takže buď tam článek přidám, nebo uberu...
Z Campy zatím nic - asi obědvají pasta frutti di mare a dávají k dobru historku o ňoumovi z čech co neumí vyštelovat přehazku.
:)
Díky za rady, jedu se na to podívat...
Já měl taky problém s přehazkou- ale ne při takovém extrému. Po výměně řetězu řazení OK až na malý/malý- naprázdno to fachčilo, ale v tahu nenabíhal dobře řetěz, ramínko se "cukalo", právě ve stoupání nebyla jistota. Skoukl jsem postavení ramínka, přidal dva články a bylo po srandě. To ale nebude tvůj problém, jestli padá i "na stojanu", teda bez tahu...