Ahoj,
mám další blbý dotaz. Jaký je rozdíl mezi krabičkovanou a sáčkovanou verzí stejného řetězu? Žádný by být neměl, ne?
proč se ptám
měl jsem krabičkovou HG50, z kamenného obchodu. cena byla kolem 300,-, ale vydržel snad 3000 km do propadení měrky na řetěz.
když jsem na kupkole koupil to "stejné", dorazil v sáčku, cena sice kolem 200,-, ale vydržel snad jen 1500 km.
podobnou zkušenost mám teď s krabičkovou a sáčkovou verzí sram 830. krabičková mi vydržela 1200 km, než to propadlo na druhý zoubek (2 kusy krabičkových nastejno), teď mám "sáčkový" z kupkola a po 1000 km mi zahučela měrka po třetí zoubek a možná by si dala říct i na čtvrtý...
tak nevím. buď má kupkolo šmejdské řetězy (což se mi moc nezdá), anebo je chyba někde jinde?
kazeta má najeté 3500 km, dával jsem ji s prvním sramáckým 830 řetězem. olej stejný, údržba řetězu stejná (jednou za týden přetřít hadrem a máznout). jen s tím posledním řetězem jsem začal jezdit víc na velký převodník místo na střední.
Mám se vyhýbat sáčkovým řetězům nebo je chyba jinde?
Díky ;-)
Používám tento
http://www.kupkolo.cz/retez-sram-pc-971_z492/
Najeto na něm 3074km k dnešnímu dni a je na skoro druhé rysce.
Ten tvůj moc kvalitní není no ale je levný:-)
akorát to je devítkový, ne?
C9 od Campy by měla jít použít, ale u ostatních devítkových jsem to zatím nezkoumal
zatím nejdýl mi vydržel KMC Z-72. s tím jsem jezdil celý první rok, cca 6000 km :)
leda v žádném obchodě v místě ho nemají. a když přes net přidám další stovku za poštovné...
pak otázka, jestli nezkusit třeba tu Z-92
http://topride.eu/produkt/retez-8-sp-kmc-z92...
Musíš vydržet.
Když budeš jezdit dostatečně dlouho, tak ta měrka nepropadne, bo bude o váleček dál :)))
Já s jedním řetězem mám najeto přes 12000 a váhám, jestli se pustit do výměny (chci měnit i převodníky a kazetu, už mám nachystaný nový). Kdyby mě z kopců nebolely nohy, tak neváhám a furt jezdím s tím co mám, bo s tím nejsou žádné potíže a přijde mi to škoda měnit, když to tak pěkně funguje. Kdoví, jaký to bude po výměně prověřených kusů ...
Si ty původní věci schovám, aji s řetězem, dát to tam zpátky půjde vždycky.
zkouším teď právě točit řetězy s tím, že je pak vyměním i s kazetou. a rovnou asi i s klikama, protože prostřední převodník už není nic moc, a kliky vyjdou levněji než dělat převodník :))
takže mám dva ty "krabičkové" a dva "sáčkové", ledaže ty sáčkové vydrží míň, což je divný...
měl jsem blbec tehdy koupit 4 krabičkové a byl by klid :)
to, že řetaz končí, většinou poznám - podstatně hůř to řadí. proto jsem taky včera šáhl po měrce, protože se mi to už nějak nezdálo, zvlášť směrem na lehčí převody...
Mi to řadí dobře a točím jeden řetěz. Si s těma zubama pěkně rozumí. Zatím mám jedinou drobnůstku, že musím trochu přetáčet revošít při přehazování talířů, ale to bude vytahaným lankem. Nijak mi to nevadí, spravit to ještě sama neumím a až to bude nutné, nějak se s tím popasuju. Zatím předpokládám, že až mi budou měnit v servísu hnací ústrojí (kliky, převodníky, kazetu a řetěz), tak to seštelují :)
Asi to bude jinde.
Posledně jsem kupoval originál dvě krabičkové HG71 pro doplnění zbytku sáčkové HG70, kterou jsem už nesehnal.
Udělal jsem z toho jeden řetěz. Měrka propadla u těch HG71 tak rychle, až jsem se nestačil divit. HG70 drží.
Osobně bych to viděl tak - krabičkové balení vypadá nóbl. Kdo se chytne právě na tohle, tomu nepůjde tak úplně o ježdění a výdrž.
Škaredé věci často fungují líp.
Škaredé věci fungují líp?
Tak to je celkem nesmyslné tvrzení...
škaredá věc bez krásné krabičky, za cenu té hezké v krásné krabičce, by teoreticky mohla být kvalitnější, protože ušetříš na drahé krabičce :)
ne vždy a u všeho to tak funguje, ale bývá to tak
Ne,nefunguje to tak vůbec.
Jak už jsem vysvětloval u architektury, příroda tvoří běžně krásné konstrukce, které jsou ve své kráse velmi funkční. Krása je přirozená věc.
Jestli je lesklá krabička krásná je věc která patří do debaty o kráse zahradních trpajzlíků, s funkčností věci nesouvisí.
Třeba firma BioLogic, dodává ty své výrobky v nevzhledných škatulkách z recyklovaného papíru, ne aby ušetřila, ale právě proto, že tu pseudo-ekologičnost má jako součást marketingové strategie.
To, jestli je obal hezký, nápaditý a vkusný, nebo naopak škaredý jak týden před vejplatou, vůbec nic nevypovídá o jeho ceně.
Funkční věci bývají krásné, třeba o kráse stožárů dálkového vedení, někdy napíšu blog.
Jen se umět správně koukat.
Krása stožárů dálkového elektrického vedení a komína uhelné elektrárny... Zaostal jsi patrně na estetických pozicích socialistického realismu :D
Alespoń když to takhle natvrdo napíšeš, tak to tak vyznívá.
Jo kdybys napsal, že hyperboloid chladicí věže elektrárny má krásný estetický tvar, tak s tebou budu souhlasit.
Právě, proto to píšu "když se na věc umíš koukat".
Některé stožáry jsou nesmírně škaredé, ale některé, když se na ně podíváš pořádně, nemají daleko k dokonalosti pavučiny, čistá, zřetelná a bezchybná konstrukce, ani jeden prut víc nebo míň, přesně tak, jak to přenos sil vyžaduje.
Něco jako pěkný příhradový most.
I smysl a funkce těch konstrukcí je podobná, přibližuje, pomáhá.
A pak tu jsou vždy dva rozporupné a protikladné pohledy na věc. Krásné pannenské údolí, tu civilizací nedotčenou přírodu přetíná most, kterému někomu připadá nádherný, a jiný jej může považovat za znesvěcení té divoké krajiny.
A o stupínek dále a výše, profesně deformován, můžeš spatřit nádheru v dobře navržené a zkonstruované trase vysokého napětí. Připouštím, že to chce být do jisté míry úchylem....
jeden kamarád takovou "deformaci" má taky. akorát navrhuje mosty. a po "cizích" furt čumí :-D
Ale ano, na každý umělecký směr si musíš nejprve zvyknout a přestat ho primárně odvrhovat. Potom v něm teprve jsi schopen najít to umělečno. I dobrá průmyslová architektura může být umění a po čase se ta kvalitní opravdu uměním stává a těm posledním zbytkům se dokonce dostává ochrany a zabudovávají se do nových kompozic.
myslíš třeba jako budovy svitu ve Zlíně? kdyby vyhořely tehdá všechny, tak by se nic strašného nestalo. je to hnus :-D
Dílo které nevzbuzuje emoce je naprosto nudné a jen zapadne do davu podobných. U architektury to platí zvláště. Všechny budovy, které si komora architektů dává do svého štítu a ukazuje je ostatním na konferencích byly zpočátku těžce odmítané a všeobecně kritizované. Všechny obrazy světových malířů, kterým se nyní obdivujeme vyvolaly skandál a byly odmítnuty. S hudbou je to jakbysmet.
Není tomu tak, ne všechno dobré bylo zprvu odmítáno, a ne všechno co bylo odmítáno bylo a je dobré.
Ale faktem je, u hodně uměleckých věcí tomu tak bylo a asi i bude.
Navíc, tenhle náhled na umění silně podléhá módním vlnám včetně toho "doceňování dříve zavrhovaného" které druhdy bývýá rovněž jen módní záležitostí.
Ostatně, za jednu takovou "vlnku" můžu i já s Maximem Velčovským, Honzou Čapkem a Honzou Jarošem....
Když u mě byl kamarád z Kalifornie, říkal mi, no, přesně tyhle šíleně škaredý věci mi připomínají ten rudej režim, před kterým jsem zdrhnul....
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/503-dotknouti...
Ten Šotolův půllitr jsem nikdy nikde neviděl, používal se? Já si pamatuji ty pěkné půllitry s kulatými čočkami, ale už také zmizely a nahradily je mnohem ošklivější. Některé ty vázičky znám :) A mám pocit, že na dobré fotce je to lepší, než v reálu. To bude tím nasvícením, že?
Ale úplně nejlepší je ta sklárna Světu Mír :D Ta je úplně stylová. Jen na mne ta doba z té fotky dýchne. Zaplať Pánbůh, že už je to za námi. To i ty krabice za městy na polích jsou vkusnější.
Přes pulilitry byl pan Jiří Brabec, ten Šotolův se používal málo, ale byl krásný....
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25-STARE-
CLANKY-OLD-ARTICLES/2748-O-skanovani-J-Brabec/0/0/0/discussion-all/442#bott442
(koukám, že léty se mi pochroumaly odkazy)
Takže, fabrika, to je bývalá sklárna v Rosicích, s Kudrnáčem jsme tam hledali stopy zašlé slávy....
https://plus.google.com/photos...
Nepochroumaly, někdo si s tím blbě pohrál, budu to zase muset dát dofromady....
Někdo tvoří, jiný ničí...
Jindro, na ten blog se těším.
obal o ceně nevypovídá, ale ovlivňuje ji. mám tu před sebou blbé propisky. samostatně ta propiska stojí 29,-, v "dárkovém" obalu (plastová hnusná krabička), kde je ještě s mikrotužkou, vyjde na 109,-. A nikdo mi nenamluví, že ta mikrotužka stojí samostatně 80,-. Ani omylem. Ale holt to balení ovlivní cenu. Už to vypadá jinak, "dárkově", a nedostaneš nic víc, ale platíš a platíš.
stejně tak pastelky v obyč papírové krabičce x v plechovce.
obrázek té hňupky Hello Kitty na musli - místo, aby sis "kupoval" za celou cenu musli, tak cvakáš část peněz tomu, kdo ten hnus fijalový namaloval.
rozumíš, jak jsem to myslel ohledně té ceny krabičky?
Já ti rozumím,
ale věř mi, že ta krabička s "Hello Kitty" není výrobně dražší než krabička s nápisem "Uprchlíky vítám", ale tu první budeš děckám prodávat po padesátce a budou se o ní prát, když jí dáš za dvacku, a tu druhou dávat zadarmo a stejně neuspěješ :-)
Balení prodává, někdy mám pocit, že nám prodávají vlastně jenom to balení, ale s cenou to souvisí velmi volně a spoléhat na to, že "to co ušetřili na balení" vrazili do kvality výrobku by bylo pošetilé...
já vím, výrobně dražší není, je to jen jiná barva. ale zacvakáš peníze vlastníkovi copyrightu, a k tomu to často obchodník slušně osolí, protože je to holt goodbye kitty nebo krtek :-))
jasně, neplatí to vždycky a u všeho.
ale s čistým svědomím si vezmu tu levnější krabičku pastelek (ze stejné řady - tuha, dřevo) a nebudu zbytečně platit obal s copyrightem. ale vysvětlit to zákazníkovi, to je skoro nemožné. protože ten krteček na obalu prostě maluje sám :-D
proto jsem to řešil u toho řetězu v krabičce nebo sáčku. typové označení stejné (pg830), ale výdrž jiná. tak nevím, jestli jde o náhodu, špatnou várku, nebo jestli to tak "má být"
Osobně jsem nějaký rozdíl nepostřehl, at' šlo o balený řetěz v krabce, nebo montážní balení v sáčku, výdrž zhruba stejná (HG 93). Ku.evskej rozdíl v životnosti jsem ale zaznamenal, když jsem chtěl špórovat a koupil jsem HG 53 (v sáčku)- 300km a měrka na několika místech dokonce propadla....
Nesmíš s ní měřit hned jak ji vytáhneš z mrazáku.
V balení bych to nehledal. Na životnost řetězu má dost věcí vliv. Hodně prostředí, kde jezdíš. Ani si to nevšimneš a neuvědomuješ, ale struktura prachu je na různých místech rozdílná a má na životnost řetězu obrovský vliv. Například hradecké lesy jsou pro řetězy přímo vražedné. Já do nich téměř nevjedu, brácha se v nich pohybuje hodně často. Řetězy jsem kupoval stejné, oba naráz, měnil nastejno. Ale mě řetěz vydržel víc jak dvojnásobek kilometrů.
Prostě prach se nabere do maziva a je z něj velmi účinná brusná pasta, která ubírá materiál na čepech, tím vzniká vůle a "prodloužení" řetězu.
Řetězy, zvlášť na horácovi, dost často peru v benzínovém čističi. Otírání po povrchu, nebo šmidlání saponátama nic neřeší. Sice se stáhne šmír z povrchu, ale ten bordel uvnitř všechen zůstane. A tam především škodí.
Zkus si někdy vzít povolený řetěz tak přes tři články zlehka do prstů a jakoby ho nastřídačku překrucovat. Ucítíš to drcení šutýrků. To samé při šmrdlání jednotlivými články. A to nejen že odrbává řetěz, ale také logicky zbržďuje pohyb řetězu, zadrhává v pohybu, krade energii, o to víc musí člověk dřít. Prát řetěz se jednoznačně vyplatí. Se sramáckýma spojkama je to práce na pár minut. Akorát asi nepůjdou na ty šimaňácký srágory. Vozím buďto C9, nebo něco slušnějšího od Sramu. Tam jsou už spojky součástí.
Sramácký rychlospojky na SH řetězy bez problémů pasujou, používám na HG 93.
Řetěz taky peru v benzínu, a to po každé (delší) vyjížd'ce. Řetěz sice podle mýho nevydrží o moc dýl, než když se tak často nečistí, ale nerasí tolik kazetu a převodníky a ty pak vydrží hodně dlouho. Taky ale hlavně (jak píšeš) řetěz běží jak po másle a klade mnohem méně odporu, než zaprasenej. A to je při jízdě sakra znát a kromě toho nemusí člověk poslouchat ty pravidelný příšerný zvuky, způsobené nečištěným řetězem.
Jednou jsem zkoušel sramskou osmičkovou spojku na osmičkový řetěz a nešla tam. Víc jsem s šimaňáckým řetězem neměl tu čest.
A není jednoduší vyprat ten řetěz tím benzínem, petrolejem, naftou v pračce bez rozpojování? Není výsledek hodně podobný?
Řetěz peru v pračce v trojnásobný petrojejový (nebo co se dnes za petrolej vydává) lázni, finální lázeň je benzin. Pak nakapu olejničkou nebo stříknu emdéčkem, to je skoro lepší, utřu a dva tisíce mi ukáže třetí zub na měrce. Kupuju HG nebo UG 50. Točím čtyři řetězy, pak jde i kazeta do háje.
tak, do čtvrtého zoubku, případně propadnutí, mi to za poslední 2 roky vycházelo takhle:
HG40 - 1000 km :)
HG50 - 3000 km
HG50 - 3500 km
HG50 - 1200 km po třetí zoubek (to byl ten šmejdský v sáčku)
PG830 - 1200 km, druhý zoubek, krabička
PG830 - 1200 km, druhý zoubek, krabička
PG830 - 1000 km, třetí zoubek, sáček
Zkoušels to ? Já měl "pračky" dvě, žádné náhražky. A letěly dlouhým obloukem. Sice asi čistí víc, než jen nějaké pošmidlání po povrchu, ale to prasení okolo. Čistící médium lítá okolo, řetěz ho roznáší na pastorky, stéká a zavzlíná do středu a do ořechu, navíc tam zanáší i rozpuštěnou špínu ze řetězu. Navíc to patlání trvá i dýl, než když řetěz během momentu shodím, pořádně dvakrát promáchnu, nechám oschnout a zas v momentě namontuju. Než oschne, okouknu a dočistím placky kazetu a kladky, vše pohodlně přístupné a bez šponujícího a překážejícího řetězu snadno zkontrolovatelné.
Mám mockrát odzkoušené různé způsoby, tenhle rychlospojkový luxus jednoznačně vede.
Já to lehké smočení kazety a převodníků petrolejem považuji za pokyn abych je také otřel hadrem a vydloubal špínu z kazety. Že by to zateklo až do ořechu mi připadá dost nepravděpodobné. Ta špína na kazetě to nasaje a nepustí :)
No nemám rychlospojku, tak stejně nic jiného nemohu dělat. Roznýtovávat řetěz kvůli tomu nebudu.
Jen mám vždy strach, aby mi to nenateklo na ráfek aby Véčka brzdila.
Tohle jsem zpočátku dělal taky do té doby, než jsem si zku.vil ložiska v ořechu a náboji. Prostě se tam ten čistič po kapkách dostával, až postupně vyplavil mazivo v ložiskách. Rozpojení a následné spojení řetězu rychlospojkou je brnkačka a v PETce, uzavřené plechovce nebo jiné vhodné nádobě třepáním řetěz vypereš daleko líp, můžeš taky nechat nějakou dobu působit. Taky si řetěz pěkně rozdělám na stůl a mazání je pohodlnější, k pastorkům a převodníkům mám lepší přístup, lépe se čistí atd. Za mě určitě doporučuju.
Na řetěz je ideální kelímek od Perly, akorát se vejde a stačí minimum benzínu. Na kazetu mám vyřazený plastový jídlonosič. Taky akorát cenťák okolo.
No jo, kde vzít kelímek vod Perly, když margarín než.ru! ;-). S tím kelímkem ale nejde pořádně zatřepat, to víčko přece netěsní, nebo se pletu?
Jen jeden prstík vnoříš a zakvedláš řetězem na dně kelímku.
Kelímek od Perly snadno seženeš, tuty alespoň jeden ze sousedů ji používá, a jinak kontejner je taky dobrý zdroj pokladů :-))
Kelímek nezavírám, dám benzínu jen tak půlcenťáček, kelímek nakloním a řetěz v kelímku protočím a benzín proháním naklápěním kelímku, vrtěním dokola atd.
vytáhnu další historickou mrtvolu :-))
když (až) budu měnit převodníky, kazetu a řetaz, mám vyměnit rovnou i kladky na přehazovačce? nebo je to u nich šumák, jak vypadají? mají najeto cca 8000 km a zoubky jsou do špičky :-D
byly to nějaké kladky force, cena kolem 250,-, cosi na průmyslových ložiscích
je jedno, jaké tam pak dám nebo se to liší? je to na osmičkové deore :-)
Můžou se blbě točit a pak dokáží krást výkon.
Pokud se točí volně, ale jsou obroušené, nebo nějak vyšmachtané, nevedou přesně řetěz, může švindlovat řazení, nebo se vydírat vodítko (poničení přehazky plus opět ztráty výkonu)
Já měním kladky v případě, kdy o sobě dávají vědět, když zkrátka začínají být slyšet a kdy řazení nejde úplně tak hladce. Na tvým místě bych je taky už vyměnil, poznáš to na krásným tichým chodu kladek a řazení.
Já kupuju kladky BBB, stojí cca 180 kaček. Ty Force budou asi skoro stejný. Hlavně nekupuj Al kladky, jsou prej hlučný.