Magic kecá, na řídkou duši a mlinké dírky (špendlik) to stačí.
Velkou lochnu to samozřejmě neopraví.
Lepší je vozit novou duši,nebo lepení.Nebo nacpat do duše těsnící gel. Jasně,že kecám,byl jsem tak nadšený,že už nic takového nechci nikdy v životě vidět. :-)))
No, pravdu máte oba, hoši.
Na dírku to stačí, na dojetí někdy taky.
Někdy ale ne. A pak je všechno oblemcaný, a stejně lepíš. Já teda jako Magický kolega vozím duši na výměnu (vlastně tři).
Jo a lepení a ten sprej taky bo jsem ouchyl.
Já osobně s tím mám VELMI DOBRÉ ZKUŠENOSTI a používám. Nenávidím výměnu duše a lepení.
Není nutno sundávat kolo a je opraveno za chvilku.
Pokud nevím, jak velká ďoura v duši je, tak je to trošku sázka do loterie, ale zatím to vždycky vyšlo OK. Tedy vlastně až na jednu akci, ale tam byl ve finále utržený ventilek...
Také jsem zjistila, že když mám v duši spray a dušička po nějaké době zase změkne, tak stačí jen dofouknout a opět to drží. Nebo jsem i aplikovala druhý spray a zase bylo min. půl roku vystaráno.
Spray kupuju v LIDLu a vozím sebou. Vozím i náhradní duši, ale tu už jsem dlouho nepotřebovala.
Pokud byl do duše použit spray a je nutné ji vyměnit, pak je ale duše definitivně na vyhození.
Teď měli v LIDLu jak jednorázovky spreje, tak i nějaké "lahvičky", ze kterých se dalo jen upustit a zase uzavřít. Já používám ty jednorázovky. Do toho na více použití se mi zatím jít nechce.
Dva spreje do jedné duše ? Jde ta setrvačnost pak vůbec ještě ubrzdit ?? :-))
No tak do jedné duše jsem postupně - v rozmezí asi 1,5 roku - nacpala dokonce spreje 3 než jsem se rozhodla, že ji teda vyměním :o)))
Letos jsem pak zjistila, že to byla zbytečná připos..nost a že jsem nejprve měla duši nafouknout, páč ono to zase drží. Mě zatím víc jak půl roku.
Pořád se ale bavíme o malých dírkách. Pokud je v duši ďoura, pak je sprej na nic.
Znám z auta. Tam se těch pár gramů ztratí a taky při dobrém "zajetí" rozloží. Ale použil jsem to kdysi, když ještě nebyly knoty. Dneska mám opraveno jen o malou chviličku pozdějc, ale zato definitivně a pořádně.
Na kole do duše bych to neblemcal. Vím, že na bezdušákách se taky dává tmel, ale to je trochu jiná liga, než tahle lidlácká majonéza...
na jake ventilky to funguje.....tuším,že ten galuskový
Já mám auto ventilek.
LIDLovský sprej je na autoventilek a prodává se s redukcí na nějaké tenčí ventilky, ale neřeknu ti jestli na galuskový nebo na ten standard.
Ostatně já redukce v nářadí běžně vozím.
Galuskový má stejný závit jako Dunlop. Pokud je redukce chytře udělaná, funguje na oba, např. na většině pump.
Ještě drobnost - při aplikaci spreje je potřeba trošku zručnosti při sundavání hadičky po aplikaci.
Než se hadička odšroubuje, trochu pěny unikne ven z duše. Člověk se toho ale nesmí zaleknout. Pak je dobré mít něco na otření. Já vozím v bidonu na pití obyč. kohoutkovou vodu, takže mám po starostech.
Nemám to rád z principu. Dejme tomu, že ti to zalepí defekt, ale co pak? V duši máš pěnu, která ti při odpouštění vzduchu ventilkem zalepí i ventilek. Lepší mě přijde mít preventivně v duši latexové mléko, které se jízdou rozprostře a malý defekt ti utěsní spolehlivě a bez zastavování.
Jen pro info - ten sprej z LIDLu je jakési "mléko". Při aplikaci to sice vypadá jako pěna, ale v duši je to neustále tekuté. Nikdy (resp. ani po 1,5 roce) to nezaschne. Jen je to takové lepivé, když se to dostane mimo duši. Ventilek to rozhodně nezalepí.
No, zkušenosti mám smíšené. Za vyššího tlaku a silné stěny (bezdušové galusky) to funguje parádně, za nízkého tlaku na mtb, koloběžkách, kočárkách apod. tak nějak střídavě. Něco to zalepí, někdy to zasere ventilek a pak to přes něj uchází.
Jak budu kupovat duše, vyzkouším Slime Smart Tube. Tam to přes ventilek neplníš, duše má silnější stěnu, tedy podmínky pro optimální funkčnost.
Kdysi jsem to (ani nevím proč) vozil, ale nikdy nepoužil. Stejně musíš najít místo defektu a většinou je tam něco vražený, takže stejně musíš shodit plášt' z ráfku a vytáhnout to. Ale hlavně se mně nechtělo vozit takovej krám.
...mimochodem lépe je defektu předcházet používáním plášt'ů s (alespoň částečnou) ochranou proti defektu, který jsou i přesto lehký.
Nic takového nemusíš. Osobně plášť prohlédnu s vrchu - když něco najdu, tak to vyndám, když nenajdu nic, tak nic. Rozhodně plášť nesundávám. Proč bych to také dělala?!?
Mám i tu zkušenost, že když jsem konečně po více jak 1,5 roku duši, kterou jsem opravovala pěnou, vyměňovala, našla jsem v plášti nějaký malý střípek, který se vždycky asi po půl roce postaral o únik vzduchu z duše, ale jak jsem psala výš - stačilo duši dofouknout a pěna uvnitř zase dírku zalípla a jezdilo se dál.
Chápu, že vy, chlapi, se asi nebráníte nějakým servisním pracem, ale já je upřímně nenávidím. Nevím, s jakou domácí prací je to pro vás srovnatelné - luxování? mytí nádobí?... Když mám na kole cokoli udělat, mám osypky a radši jedu do servisu. Pro mě je zkrátka pěna ideálním řešením při drobném defektu na cestě.
Jak tady asi panstvo ví, byl jsem teď s mou družkou pár dnů jezdit po Chorvatsku, a tam jsem učinil zajímavé poznání: když jsme někde cestou trhali fíky, tak po utržení z té stopky roní takové bílé mléko. Sníst se to může bez problémů, střeva nezalepí, ale jak to necháte zaschnout někde na vzduchu - kuwa! to je lepidlo! Kdo to nezkusil, neuvěří!
Takže radím: když teda už někde píchnete, můžete tam v nouzi vymačkat to mléko z několika utržených fíků. Chce to jenom najít fíkovník. I když tady u nás... nějak o žádným teďka nevím :-)