Zdravím,
mám na kole hydraulické kotoučovky Tektro. Řeším vibrace zadního brzdiče při přibržďování. Kotouče tam jsou originální (20 tis. km) a destičky zhruba 1000km a jsou jako nové. Občas si brzdou přibržďuji z kopce (hlavně na mokrém asfaltě) a po chvíli se začne celé kolo chvět a pak je to kromě cítění i slyšet, jak to celé rezonuje. Pokud brzdím dostatečně silně (těsně před smykem) tak je všechno O.K.
Zkoušel jsem to řešit tím, že jsem se rozjel z kopce, intenzivně brzdil a k tomu šlapal, že když se to obrzdí ... nic. Po výměně destiček předek/zadek je to stejné. Může to způsobovoat kotouč? Všechny šrouby, i na kotouči, jsou dotaženy.
Měl jste někdo podobný problém? Jak jste ho řešil? Do servisu se mi moc nechce a vzhledem k tomu, že je to zadní brzda, tak to ani moc "nehoří".
Odhadneš frekvenci toho virblu ? Jde to s otáčkou kola, nebo je to častější ? Nemáš kotouč probrzděný ? Nebo není to nějaký "umělecký" kousek, samá díra, pak je normální, že při malém stisku destičky o díry trošku škobrtají. Pak taky záleží na tuhosti třmenů, adaptérů, rámu, co jak od toho kotouče přenese.
Mám tam tyto - http://www.cyklosport-shop.cz/images/42404.JPG - kotouče. Vpředu i vzadu +- stejná tloušťka, dle mikrometru a z toho soudím, že budou v pohodě (vzhledem k nepoměru využívání přední a zadní brzdy).
Z počátku, když zatáhnu jen zlehka, tak jde hluk s otáčkou kola a to je tím, že destička škrtá o kotouč, jak je křivej. Ale když přitáhnu trošku víc, tak to vibruje jak ďábel.
Zkusím prohodit kotouče, i když se mi do toho nechce, a uvidím.
Mám m.j. tandem, a toto jsem měl na předku - drnčelo to při brždění, že jsem měl strach, kdy mi prdne vidle a bude mazec. Po několika úpravách destiček vždy začalo znovu totéž. Nechal jsem si i vyměnit vidli, a bylo to to samé. Nakonec jsem si nechal udělat festovnější vidli u DURATECu na zakázku a všechno skončilo. Vychází mi z toho, že aspoň u mého kola byla někde poddimenzovaná pevnost buď sváru nebo konstrukce vidle. Nepřeji ti to, tato možnost tady ale je. A výrobce taky není žádný začátečník, kolo je od BAREŠe.
[Solved]
Zkusil jsem ještě vyměnit destičky a to nepomohlo. Takže jsem destičky dal tam kde byly a vyměnil jsme kotouče a to už pomohlo. Nevím proč, ale posledních 200km je to ticho a nevibruje to ;)
No u předku tohle někdy dělá nepatrně povolené hlavové složení, netuším co máš za kolo, jaká je zadní stavba, případně odpružení zadního kola, ale nemůžou být brzdy v pořádku a vibrovat buď střed nebo něco v zadní stavbě kola ?
Author Dexter 2011 s pevným rámem. Klidně by to mohlo být i stářím, přeci jen to kolo jezdí věčně naložené brašnama. Ale když se to po přehození kotoučů ztratilo, tak bych to viděl spíš na kombnaci destičky, kotouč, opotřebovanost.
Už se to tu jednou řešilo a padl odkaz na jeden hodně podrobný článek o kotoučovkách pro auta. Podle něj je možné, že se materiál z destičky nerovnoměrně zapeče do povrchu kotouče, takže na něm vzniknou neviditelné hrbolky. Obrzdit nejdou, protože jsou tvrdší než okolní kov a naopak postupně rostou. Řešit to jde jenom přebroušením kotouče. Nejjistější způsob, jak tenhle problém vytvořit, je dlouho intenzivně brzdit a pak držet brzdu ještě chvíli po zastavení.
Ale nevím, jestli to hrozí i u cyklobrzd.