Mela bych par dotazu, pokud mozno na nekoho, kdo tuhle trasu jel.
Existuje nekde popis kudy presne trasa vede? Google trapne nachazi jen par par hlavnich mest na trase.
Uvitam i popis uvadejici zkratky (pokud mozno po silnici). Jde mi o to, abych do Brna dojela co nejdrive (nechci vyhlidkovou jizdu).
Pocitam s prespanim nekde po ceste (120-150km od Prahy idealne) - nemate k doporuceni nejaky vhodny levny hotelik se sprchou a pokud mozno jednopokojakem?
Diky za info :)
Jeste doplnim, ze by se melo jednat o cyklotrasu c.1
č. 1 vede přes ždárské vrchy, přes Kadov. Odtam určitě nevede do Brna nejvýhodnější trasou, z Nového Města je lepší jet nejkratší cestou přes Kaly a Tišnov. Myslím, že č. 1 vede kolem Pernštejna (Nedvědice). Z Tišnova vede do Čebína přes Drásov, asi aby se vyhnula dost frekventované silnici Tišnov - Brno (Řečkovice). Č.1 vede z Čebína do Veverské Bitýšky a pak po pravém břehu přehrady kolem hradu Veveří do Brna-Bystrce. Přes tu Bitýšku je to taky dost zajížďka.
Pokud se chceš z Prahy do Brna dostat co nejrychleji, určitě se vybodni na cyklotrasu č.1. Je to vyhlídková jízda po památkách, takže by tě čekaly zajížďky a zbytečný kopce, kterým se lze vyhnout. Celou trasu v kuse jsem neabsolvoval, jen některý její části. Já bych to tedy švihal asi tudy:
Nějak z Prahy do Říčan, např. po cyklotrase č.1 až na křižovatku Vyžlovka. Tady opustit cyklotrasu č.1 i hlavní silnici a po vedlejší do Kostece n/Č. Lesy. Chvíli po hlavní a za Kostelcem odbočit vpravo na Nučice a dostaneš se až do Uhlířských Janovic. Odsud po silnici 337 přes Onomyšl a Malešov do Čáslavi. Není tu silný provoz a terén jen mírně zvlněný. Z Čáslavi pořád po silnici 337 přes Ronov n/Doubravou a v Třemošnici odbočit vpravo na Běstvinu, pod ochozem Železných hor (znač. trasa č.4153), a pak po 5127 na Maleč a po 4157 do Chotěboře. Odsud po silnici podél trati do Ždírce nad Doubravou. Do Žďáru pak podle frekvence provozu aut buď po hlavní nebo využít trasu 5061. Ze Žďáru do Nové Vsi (cca 3 km jižně od Nového Města) po cyklotrase 16 (Posázavská). Z Nové Vsi na Křídla a po silnici 385 do Tišnova a k Brněnské přehradě, jak už psal McTorpedo.
Ježíši, já ti napsala takový dlouhý příspěvek a teď koukám, že se z nějakého důvodu neobjevil. Ach jo.
Takže - jednak mě zajímalo, kdy to chceš uskutečnit, protože mě to zajímá rovněž.
Za další - pokud chceš opravdu nejrychlejší přepravu, tak bych volila vlak. Mám vyzkoušeno a v naprosté pohodě.
No a pak - tady je jeden odkaz http://www.cykloserver.cz/CykloServer/CsSIZbr... kde můžeš najít slušný popis trasy. Na další se případně koukni ke mě na cyklotrasy na webu.
My sme presne tuto trasu sli, je to trasa cislo 1. Ak chces, mam k nej aj dost podrobny popis vo worde aj s fotkami, mozem poslat na mail.
Ak si dobre spominam tak sme skoro rano startovali z Prahy, okolo zamku Kolodeje (bol vidno len zdialky) presli sme cez Sazavu a potom do kopcov smerom na Kutnu horu, spali sme tesne pres Kutnou Horou v chaticke v kempeb Malesove.Potom cez Kutnu Horu , Caslav okolo zamku Zleby (odporucam navstevu), spali sme na secskej priehrade v prenajatom stane (bol lacnejsi ako keby sme si postavili vlastny). Potom popri priehrade cez kopceky okolo Trhovej Kamenice (nad nou nova rozhladna) a dalej cez skanzen Vysocina na Veselom kopci a dalej do Hlinska(nevynechat Betlem) a z neho po lesnych opustenych asfaltkach az do Kadova. Spali sme v kepme Sykovec vo vlastnych stanoch (mali tam aj privesy na prenajom boli vsak obsadene) Tam bola v noci dost velka zima,aj ked to bolo v lete. Potom sme uz sli zase po lesnych cestickach az do Bystrice nad Pernstejnem a prezreli sme si Pernstejn, potom do Tisnova a odtial cez Veversku Bytisku a okolo hradu Veveri k brnenskej priehrade.
Kus cesty nebol v terene znaceny (tusim od Sazavy az niekam za Zleby) , ale kedze cesta viedla po normalnych cestach tretej triedy dalo sa orientovat.
Inak mozem odporucat, je to prekrasna cesta, najviac sa nam pacila Kutna Hora, ale aj Zleby a Pernstejn stoja za to.
Vobec neodporucam trasu len tak prebehnut, na to trasa nebola myslena a robi z tohto pohaldu "zbytocne" zachadzky.Nam to vysla cesta asi 313 kilometrov z Prahy po Brnensku priehradu. Na druhej strane prave tie zachadzky idu okolo peknych a atraktivnych ciest. Pre najrychlejsie spojenie Prahy a Brna jestvuje autostrada a autom to je asi najrychlejsie :-))))
Este k tomu popisu, jestvuje popis napriklad v Cykloturistickom atlase Cesko vydanom v Shocarte, jestvuje popis na www.cykloserver.cz (tam sa trasa vola Prazska). Znacenu cestu najdes asi v kazdej lepsej turistickej mape.
Já to teda nejel, ale pokaždé když se chci dostat z bodu A do bodu B co nejrychleji (jak říkáš bez vyhlídkové jízdy), tak vezmu automapu, spojím oba body tužkou a pak jedu okreskama které jsou té čáře nejblíže (při velkém pospíchání se dají chvíli přežít i silnice jedničky). Samozřejmě je třeba brát ohled na převýšení, ale ta Českomoravská vysočina by zas takový problém být neměl.
Dálnici si nezkoušel :o)))
Tož jako kratší variantu trasy Čebín- Brněnská prehrada vidím Čebín- Kuřim - na začátku Kuřimi odbočit doprava na Jinačovice a Kníničky a po chvilce jsem na hrázi prehrady.Jen to Veveří zůstane na druhém brehu,hrad Veveří mne trochu zklamal,ale nadchly mne Podkomorské lesy mezi prehradou a dálnicí,ty stojí za samostatnou projíždku,Pohádka máje,Helenčina a Ríšova studánka,Podkomorská myslivna.....
Tahle oblast je zatím mé bílé místo na mapě, ale rozhdoně se tam musím podívat...