Po dlouhé úvaze jsem se rozhodl o pořízení nového crossového kola. Ročně najezdím cca 2-3 tisíce km, spíš cyklotrasy, tj asfalt, lehčí terén. Rozhodl jsem se nechat si sestavit kolo (mám možnost si levněji pořídit kostru apache) tj. nekupovat v obchodě hotové. Při představě pořízení kola kolem cca 15 tis. mi od Apache přijdou nejlepší kostry Hooha nebo Matto. Teď čím je osadit - v úvahu připadají Alivio nebo Deore. Máte někdo zkušenosti s kostrami Apache, resp. co byste poradili na osazení? Díky.
ahoj, ja uz som si raz takto crossik staval.nevravim, ze je to zle, ale zbytocne sa to predrazi o pat tisic minimalne a vysledok sa mi zda rovnaky. skor by som volil tu cestu, ze by som priamo v obchode dal tie suciastky, ktore sa mi nepacia vymenit.
toto riesenie sa mi zda v pohode. inak radsej mam alivio ako deore a v podstate medzi nimi nie je vyrazny rozdiel. tak vela zdaru.
V podstatě lze z Jurkim souhlasit. Ikdyž seženeš levněji rám, cena se Ti velice navýší při nákupu ostatních dílů. Leda, že by Ti v obchodě udělali dobrou cenu. Vhodnější bude vybrat model s rámem, který by jsi chtěl a některé díly vyměnit při koupi. To je běžná praxe. Při koupi dbej více než na výběr mezi Deore a Alivio, na velikost rámu, aby bylo možno nastavit Tobě vyhovující posed, na vhodnou, Tobě užitečnou skladbu převodů, určitě se vyplatí, je-li kolo vybaveno odpr. vidlicí, investovat u této součástky do dražšího medelu třeba na úkor nějaké přehazovačky a podobně. Tu snáze vyměníš, než pružit na pseudovidlici. Ikdyž zřejmě preferuješ lehčí terén, ale myslím, že chtě-nechtě vjedeš občas i do těžšího. Hotové kolo přijde o pár tisícovek levněji, než jej skládat, pokud ovšem necheš vlastnit ojedinělý exponát, a ušetřené peníze můžeš vložit do cyklistiky jiným způsobem. Přeji mnoho zdaru při koupi a následném ježdění.
Já mám Alivio a jsem spokojenej. Rozdíl mezi ALIVIEM A DEORE je že Alivio je na osm převodů a Deore na devět, jinak si během jízdy rozdílu nevšimneš. Co se týče kola, vybral jsem si levnější model a pak jsem si ty levnější komponenty nechal vyměnit ještě v obchodě. Ty lacinější ti potom odečtou z ceny + zaplatíš ty dražší. A kupodivu, vyšlo mi cca o 1000Kč levněji, než ten dražší model s téměř stejnou výbavou. Tím myslím to podstatné, rám, vidli, měniče a řazení.