Dobry den,
mate nekdo zkusenosti s rozdilem mezi horskymi skladackami komponentove blizkimi CHIEMSEE za 6000 ,- a Tern Joe C21 za 13000,-.
Krome vymenitelne patky a kluzneho loziska kloubu jiny zasadnejsi rozdil ,ktery by oduvodnil diferenci 7000,- nevidim.
Dekuji a preji prijemny den
Pozn CHIEMSEE:
http://www.svet-trampolin.cz/chiemsee-top-bike...
Obě kola jsou crossová a nikoliv horská. MTB je o něčem jiném, to pro pořádek.
Terny znám, druhé kolo posuzuji z obrázků a specifikace. Nelze posoudit kvalitu rámu a mechanizmu skládání. V tom je Tern určitě dobrý. Z Chiemsee čpí víc supermarket, ale osazení Joe taky není žádná sláva.
Ze specifikace tam nevidím rozdíl, který by odůvodňoval cenový odstup obou kol. Nicméně rám z obrázků nejde posoudit, to je třeba vidět osobně nebo mít lepší fotky. Klouby by měly být seřiditelné, protože se časem povolují.
V Tern Joe v zakladni C21 bych prakticky koupil jen ramovy set.Pokud by druha skladacka nemela temer stejne bytelny kloub,pak ramovy set by vysel lacineji.
Mozna jsem mel polozit otazku jinak.
Kolik z toho financniho rozdilu je:
a) v kvalite ramoveho setu
b) v cene obchodni znacky
c) v komponentech
Nejsem si jisty v odpovedi na a),proto jsem to dal do fora,jestli ma nekdo zkusenosti
Nicmene v c) rozdil vubec nevidim.
Dale jsem chtel upozornit na lacinejsi alternativu k Ternu
Já bych řekl, že se hlavně připlácí za možnost kolo skládat, aspoň u zavedených značek. Nezavedené značky (např. Leader Fox) podle mne prodává za reálnou cenu.
U Tern Link D8 bych řekl, že příplatek za skládání je kolem 5000 Kč včetně DPH.
V případě dražších kol (např. lépe vybavený Tern Joe, Montague Paratrooper PRO) je to možná i dvojnásobek (10k). U ještě dražších kol s cenou kolem 50 tisíc Kč je to až nehoráznost. Kola nad 30 tisíc Kč jsou běžně s hydraulickými kotoučovými brzdami, rozumnými značkovými sadami řazení, zatímco u skládaček je to mechanický kotouč a řazení minimálně o etáž níže.
Klouby mi u malých kol nepřipadají až tak odlišné. Jiná věc je Montague a jiné větší kousky, kde se způsoby skládání liší více.
Klapáky Ternu jsou určitě mohutnější než u Dahonu. Slitiny hliníku bývají obdobné. Mohou být rozdíly v detailech zpracování jednotlivých kloubů. Přesto je otázka, zda rozdíly v tisících Kč jsou mezi Ternem + Dahonem a méně známou konkurencí (např. Leader Fox) odpovídající.
Část rozdílu v ceně odůvodňuje poplatek za zavedenou značku, což jsou třeba ty nacvakávací brašny na předek a jiné doplňky, kde neznámá konkurence ztrácí. Alternativa v podobě Foldy třeba nemá návarek pro přední brašnu, nemá zadní nosič (na sedlovku u skládačky neberu), nemá pořádné blatníky (plandáky jsou málo)...
A nemůže tam také dost podstatnou roli hrát vyšší kvalita rámů a hlavně kloubů a těch skládacích mechanismů, které se pohledem nedají pořádně poznat a při používání se projeví až po nějakém čase?
Spíš kvalita marketingu, stejně ty rámy maji z Číny...
I to je možné, občas to je.
Rámy se nikde jinde se snad už ani nedělají, přesto mají rozdílnou kvalitu.
Když jsem viděl to ostrojení Pepíka, vůbec si nedělám iluze o rámu.
Na skákání přes pařezy to asi nebude, ale na silnici se chová jako kolo. Jen fakt mám pocit, že když valím z kopce tak kolem 30-35, že se ten rám jakoby vlní, prostě jako když je rozcentrovaný přední kolo.
Při normální jízdě, když šlapu, to vlnění nevnímám.
Asi to jinak být nemůže, všimni si, že po zavření kloubu je tam pořád docela znatelná mezírka, tedy obě části se mohou dost pohybovat.
Nic moc precizní práce, fakt ne.
Na 20" Tern Link D8 žádné vlnění nepozoruji, ale nejezdím srovnatelně naložen. Možná je třeba trochu přitáhnout klapák za šestihrannou tyčku uvnitř. Dělalo se to v rámci garančky a časem je to potřeba udělat i na starším kole.
Já to neměl zatím naložený, nestraš mě :-)
Garančku mě Azub jaksi nenabídnul, a asi bych ji ani nemohl požadovat, když z toho Pepíka vlastně zůstal jen ten rám...
Aha, tak jinak. Klapák by měl při zavírání trochu klást odpor. Míra toho odporu se nastavuje otáčením šestihranné tyčky v klapáku při otevřeném klapáku. Může to jít rukou, jinak stranovým klíčem. Já jsem trochu péroval, po dotažení klapáku to zmizelo.
Druhým problémem kloubu může být vakl v pantu. Na to máš ale hodně brzo. Sondoval jsem, ale nikomu se k tomu nechce vyjádřit. Když jsem byl ale jednou v prodejně pro nějaké příslušenství, přišel pán, co tam kupoval před lety Dahona a stěžoval si na to. Prodejce řekl, že tam snad dát větší šroub nebo vyrobit vložku anebo to nechat být a neřešit to.
Takže pokud Tvůj problém nevyřeší ta tyčka v klapáku (stačí tak o 1/2 otáčky), nebude příčinou mechanizmus skládání.
Pak připadá v úvahu měkký rám, ale D8 to nedělá, všichni si naopak chválí pevnost. Rám Joe je určitě ze stejného materiálu. Problém bych pak hledal jinde, tedy jako na každém jiném neskládacím kole.
Zkusím to utáhnout, rám je dle mého tuhý dost.
Aby se to nehlo, měly by na sebe dosedat ty plošky přesně a měly by být absolutně rovné a hladké. A to nejsou s nebudou.
A tak se to malinko kolíbá, není to tragické.
Větším předpjetím, přítlakem těch ploch na sebe, by se pohyb měl omezit.
Není to nic tragického co by znemožňovalp kolo používat.
Pokud se postavim na Tern Linku v kopci,taky zazivam nepatrne vlneni,i kdyz mam klapaky utahnute na fest.
Na Montague ,kde mam to vyresene otacenim dvojite CRMO-trubky(zadni trojuhelnik se otaci do predniho)
Rámovy set, bohužel, samostatně nekoupíš.
Presne jste to popsal,jak jsem to myslel-
nezapouzdrena neloziskova osa,sroubovaci vicekolecko,nekvalitni konusove naboje -atd.
Jak z Tern Joa C21,tak z Chiemsee zustane po case jenom kostra,to neda to nevymenit.
Nevím, jelikož mé z originál Pepíka Ternů zůstal v podstatě jen rám, volil bych asi tu levnější variantu, kdyby byla tehdy dostupná.
Osazení stejně vyházíš, protože u Pepíka je to šrot.
Jinak, nedělejme si iluze, Tern Jou je vyrobený ve Vietnamu.
řekl bych, že na mé skládačce je stejný kloub a drží. A když to vydrží moje ježdění tak už asi všechno.
Klouby a la Dahon jsou hodně běžné. Tern samozřejmě tvrdí, že ten jejich je novější, větší a lepší. Nějaký vakl tam ale časem stejně vznikne, protože to nezapadá do zámku, ale trubky se vlastně dotýkají a drží to na pantu a klapáku. Klapák Ternu lze seřizovat, pant pochopitelně nikoliv. Technologii Dahonu používá údajně i Author.
Je otázka, jak moc je v tom marketing a jak moc reálné rozdíly v konstrukci. V každém případě pant a dotyk trubek jsou obdobné, takže bych ten rozdíl nepřeceňoval. Na druhou stranu jsem jen laik.