Socialistický favorit vytuněný sundáním blatníků a osvětlení, čímž se z něj stal lehkej polozávodní speciál.
Ale jak to, že na té originál přehazovačce Praha Berlín Waršava je to W otočené?
To nějak nesouhlasí... Přehazka je správně na pravé straně kola. A i kdyby se člověk sebevíc snažil s obrácením, přetáčením negativu, tak máš pořád písmeno "P" orientované opačně než "W" ;-)
Jen jestli to nebude baľšoje savjetskoje М.В.Р. ;-)
Ten má jinak udělanou patku zadní vidlice.
Je to tak, viz:
http://www.sterba-kola.cz/kategorie/jizdni-kola...
Zřejmě tohle téma patří spíš do fotohádanek :)
Na tvém odkazu je nějaký "lepší" Favorit, možná F1, tam byly kované patky. Většina favoritů měla běžné, vystřižené z plechu, podobné jako kolo nahoře.
V živých barvách vidím F1 s návarkama na blatník. Všechny Favority, které mi prošly rukama, maj tyhle patky.
Nevylučuji, že se to používalo před 50 lety, takovýho veterána jsem nikdy v prackách neměl.
A když se podíváš na hlavovou trubku pozorně, zjistíš, že logo Favoritu tam fakt není.
Jestli chceš vidět F1 s návarkama na blatník a dokonce i s čepama na Véčka, tak ti můžu jednoho nafotit :-) Dobastlit se dá snadno cokoliv.
Ale už si fakt nevybavuju, jestli ten můj rám měl ty návarky na blatníky už z výroby. Skoro bych se hádal, že jo. A F1 to je určitě, sice "lidovej" galuskáč, ale je.
A ta zadní vidlice se od těch Véček nerozevírá? Také mi to nabízeli, ale já se toho bál. Tak mi zůstaly ty čelisťové, sice už ty lepší ale stejně :(
No to si piš ! Jak sfiňa. :-)) Naprosto nepoužitelné. Jenže tehdy jsem o tom prd věděl a všechno tohle bylo v plenkách. Dalo se pomoct "podkovou", ta se v začátkách dávala na kdekterý rám.
Tak tos mi udělal radost, už jsem myslel, že jsem se připravil blbostí o dobré brzdy. Brzdy, to je jediná věc, která mne na mém Favoritu štve. Jinak na ježdění do práce a prohánění lidí na MTB po asfaltu skvělý.
Pořiď někde z druhý ruky pořádnější brzdy. I když, tam je asi problém, že klasický pevný silniční jsou malý, Favorit potřebuje ty kravsky velký z městských kol (prej F1 :-))
Ale hlavně, našetři pár desetikorun a pořiď opravdu dobrý bowdeny, nějaký pevný Jagwire, nebo Alligatory a i koncovky bowdenů a broušený lanka. Uvidíš, jak se účinnost zlepší. Bowdeny se dost přehlíží jako podružnost pro parádu, ale když se pak kroutí a stahují jak harmonika (okem pořádně nevidíš, ale nasčítá se to), tak to požere polovinu síly, co do brzdění dáváš a čelist nesevře.
No a pak taky špalky. Na nich se taky špatně šetří. První, co letělo z nové silničky byly konfekční "porcelánové" špalky a daljsem tam pořádný, funkční. O těch favoritích lepší ani jako o brzdových špalkách nemluvit. To víc ubrzdím rozřízlým pukem na hokej...
Jo potřebuje ty velký. Mám je, ty dvouklíčové. Bowdeny mám také ty správné a pravidelně je mažu teflon neteflon. Hlavně mi ale při přestavbě nikdo neřekl, že ty čelisťové brzdy potřebují ty dlouhé brzdové páky a mně to tehdy nedošlo. Takže jsem trochu vylepšoval převod tříprstých MTB pák, ale stejně je to na hraně. Aby to přijatelně brzdilo tak musím ty brzdy udržovat ve 100% stavu a stejně to proti horáku s véčky je slabota. Na druhou stranu mám nějaké alivio páky s integrovaným řazením na rovných řídítkách. Jen zmáčknu a už to řadí :)
Koukal jsem na starou Esku a ta má zadní patku také jinou, takže ani Eska to není.
Nejspíš vzhledem k té přehazovačce nějaký čínský padělek :D
Hledal jsem podle té přehazovačky a našel něco v detailech velmi podobného (v celku nikoliv):
https://www.facebook.com/media/set/?set=a...
Abych to zas nepodceňoval, to kolo Lejeune má přesněji úplně stejnou zadní patku, stejnou přehazovačku i dvojtác.
Ukázka cyklotrialu, kterou předváděl šlapačkový mistr světa Eddy Lejeune při trialové soutěži v Belgii...
http://www.bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=273
Typnul bych si na "obyčejnějšího" favorita, nebo ještě něco víc obyčejnějšího (návarek na dynamo, to nemíval ani F 10) a na něm po devadesátým navěšený co zbylo z nějakých dovezených kol z ciziny. Takových patlunků je plný aukro...
A proč myslíš, že se nás autor ptá? Chce to střelit na Aukru :-)
Inovativní přišroubování brzdových pák. Takto jsem to ještě nikdy neviděl.
Představuju si jak hrábnu na brzdy kromě kroucení všeho možného se ještě budou kroutit páky na měkkých omotávkách. Že to tam vůbec montovali, to vůbec nemůže brzdit.
Má je správně rovnou na řidítkách, ale asi si neporadil s omotáním pák, tak končí pod pákou a nad ní zase začíná.
To je pravda, těch odchylek od favorita je na tom kole nějak moc... takhle vypadal originál:
http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/6247...
Patky, návarka na dynamo...