reklama

Sedlovka s paralelogramem

Dobrý den, měl bych (pro někoho možná laický) dotaz- chci zakoupit pro manželku (která trpí bolestmi zad z plotének) odpruženou sedlovku s paralelogramem.

Ale je zde zásadní problém : má totiž na kole zakřivený rám, do něhož se trubka sedlovky zasouvá a protože je malé postavy, tak se musela u její sedlovky zkracovat ta trubka
(která následně po zkrácení je dlouhá jen 25 cm k lyžinám sedla). Lze toto zkrácení provést i u sedlovky s paralelogramem?? Zvažoval jsem Suntour SP 12 NCX, ale u ní píší : „tvrdost pružení je možné nastavit zespodu sedlovky šroubem“, Tak ta se asi zkracovat nedá. A co ta dražší (co bych pro ženu neudělal, že) Cane Creek Thudbuster? Napište prosím, kdo je máte, která z nich by šla bez poruchy funkce zkrátit, abych ji mohl zasunout do jejího rámu. Předpokládám, že ta Cane creek by mohla jít zkrátit. A pokud ano a máte tu Cane creek Thudbuster, tak jakou vybrat- LT nebo ST? Nechci ji naslepo objednávat po internetu a pak případně vracet.

Manželka má 64 let, 90 kg, jezdíme do 50 km, většinou cyklostezky, polní cety, šotolinu i kamenité cesty a lehčí lesní cesty, žádný velký adrenalin

Děkuji všem za odpovědi

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.08.2015
Autor: senior
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Přesně z hlavy to nevim, ale myslím, že sedlovka Suntour (mám ji na kole) by mohla jít zkrátit tak o 3 až 5 cm, víc opravdu ne.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2015
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Se zkracováním to bude asi problém vždycky. V trubce sedlovky bývá pružina a stavitelný šroub. Měl jsem tu SR, nějaký centimetr by jí ubrat šel, ale nic moc. Asi nejlepší ji vyhlídat přímo někde na krámě a poměřit, následně objednat. Podle starších kusů těžko posuzovat, modely a ročníky můžou mít nějaké změny.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2015
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      No já také soudím, že tu Suntour příliš zkracovat nelze, ale dle obrázků ta Cane creek Thudbuster by na těch 25 cm délky asi zkrátit jít mohla. Předpokládám. že má ten pružící mechanismus jen nahoře u sedla, že tam žádná dlouhá pružina v trubce sedlovky není a že tam pruží jen ty elastomery. V kamenných prodejnách není příliš k nahlédnutí, je totiž dost drahá. Věřím a doufám, že tu Cane creek někdo ze zdejšího fóra má a odpoví na můj dotaz.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2015
      Autor: senior
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Ta asi řezat půjde. Ale - tím by mohla jít do háje záruka u věcičky za 4.5... A je blbý, že se tam musí čarovat s těma gumkama. Výhoda pružinovky, že když se zdá nepříjemným pohupování, tak se prostě trošičku přitáhne, nebo někdy naopak povolí. U téhle se musí laborovat a dokupovat elastomery. Navíc na "doporučené" gumky pro nějakou váhu bych moc nespoléhal, někomu vyhovuje tvrdší pružení, jiný má rád houpačku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.08.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Mám na kole Cane Creek Thudbuster LT a ta by šla zkrátit bez jakýchkoliv problémů.Nastavení tuhosti se provádí pomocí výměny válečků z elastomeru s různou tvrdostí.Tuto sedlovku mám zatím asi 3 měsíce,najeto na ní mám asi 1700 km a zatím maximální spokojenost. Je bez sebemenší vůle a dají se samostatně objednat náhradní kluzné pouzdra, zpracování je precizní.Jediné negativum byla pořizovací cena cca 4200 Kč ,ale za to pohodlí mi to stojí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2015
    Autor: DanMaxbike
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Zajímal bych se o to proč musí být ta sedlovka tak zkrácená (prakticky zarvaná až po zámek do trubky).

    Odpovím si: nejspíše proto, že jezdkyně je nižší a na svojí výšku má příliš velký rám.

    O tom co zádům způsobuje příliš velký rám se možná rozepíše uživatel Radka. Několik let jsme jí tu přesvědčovali, marně, ať rám vymění.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      No, já jsem to spíš pochopila tak, že paní manželka je menšího vzrůstu, takže má i kolo menšího rámu, který je navíc nějak atypicky zahnutý, takže tam jde sedlovka zasunout jen do omezené délky.

      Jinak ale ano - pokud má na svoji postavu velký rám, pak vyměnit. Nečekat a vyměnit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2015
      Autor: radka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Sedlovky z produkce Thudbuster je možné bez potíží uříznout.

    Dále můžete zvážit použití širších gum nafoukaných na nižší tlak (na jednom kole mám Schwalbe Marathon Mondial a myslím že tam vydrží přinejmenším do konce desetiletí).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      Ta záda jí nebolí z kola, bolí jí od vyhřezlé ploténky a na tom kole se to samozřejmě zhoršuje. A protože nechceme sedět doma, tak hledáme cestu, jak umožnit jízdu na kole. Odpovím také, proč je ta sedlovka narvaná až na doraz: je to tím, že ten rám kola je zahnutý
      od výrobce(Haibike XDuro Cross SL)
      http://www.haibike.de/produkte_detail_en,,17138...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2015
      Autor: senior
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        P.S.a ty Schwalbe Marathon Mondial tam máme :-)
        A protože je ten rám zahnutý, tak se musí sedlovka řezat resp. krátit

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.08.2015
        Autor: senior
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          jak siroke jsou ty gumy?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.08.2015
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            700x40C

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.08.2015
            Autor: senior
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Jestli se vejdou do rámu, tak bych dal větší. Alespoň dozadu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.08.2015
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Nevhodně velký rám může potíže s ploténkami docela povzbudit.

        Kromě sedlovky se s kolem dají dělat různé skopičiny.

        Pokud si můžete dovolit investovat, zvažte lehokolo (s emotorem). Tam zhoršování stavu zad nehrozí. Lehokolisti se tu docela slejzaj, ale hodně z nich čte jen sekci "lehokola"- pokud se o to zajímáte, založte si tam téma.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.08.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          už ta kola není kam dát (já 2 kola, manželka, dcera,vnuk) A ty investice taky nejsou :-((

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.08.2015
          Autor: senior
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Pokud se jí bolesti zad na kole zhoršují, pak to není sedlem, ale je opravdu potřeba laborovat s posezem nebo vyměnit kolo.
        Mám bederku po operaci části plotýnky, takže obratle jsou teď sedlé k jedné straně. Bez bolestí to zkrátka nejde.
        Po operaci jsem nakonec musela nekompromisně vyměnit kolo za menší.
        Sedlovku s paralelogramem sice mám, ale ta od těch bolestí nepomůže. Ano, šetří záda před nárazy, ale jestli záda bolí při jízdě na kole, tak tady bude manželka zklamaná, protože to nepřejde.

        Je ještě otázka, jestli třeba nemá sedlo moc nízko nebo daleko apod.

        Pokud měla manželka tohle kolo ještě před "úrazem" a teď jí na něm záda bolí, pak bych si troufla říct, že teď bude opravdu potřebovat kolo nové.
        Chce to krátké kolo, aby nedocházelo k pnutí zad.
        Já jezdím na GT a vůči své výšce 176 cm mám velikost rámu M (pánský rám, dámský byl na mě už moc krátký).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.08.2015
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Na MTB mám SR Suntour NCX. Mám to za sebou v pracovně, tak jsem to přeměřil... Zasouvací část má 24,3cm. Horní část paralelogramem k ližinám cca 11cm. Zkrátit se spodek dá maličko a to v závilosti na utažení pružiny. Třeba pro moje utažení by se to dalo zkrátit o 1,5cm. Pokud je žena malá, tak další kousíček by se dal nahnat osazením kratších klik. třeba o 5 až 10mm. Alespoň se pak malým lidem pak lépe šlape.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.08.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      Dále máš možnost ženě místo odpružené sedlovky koupit pohodlné odpružené sedlo nejlépe kožené. To mám zase vyzkoušené z Ukrajiny a taky trekingového kola, že na takové ty miniotřesy je to snad i citlivější než odpružená sedlovka. Ale to je fakt spíše na pohodlno a delší výlety a ne moc na sport.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2015
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        http://www.citybikes.cz/prislusenstvi/kolos...

        To je pravda, kožené sedlo se hezky přizpůsobí.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.08.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Tak to mně fakt nenapadlo, ani jsem nevěděl, že to existuje. Odsoudil jsem již předtím teleskopickou sedlovku, ta by stejně zkrátit
          nešla

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.08.2015
          Autor: senior
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Jistě ,že to existuje. I levnější bez kůže

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.08.2015
            Autor: magic1000
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              http://www.kolamorava.cz/komponenty/sedla/sedlo... http://www.kolamorava.cz/komponenty/sedla/sedlo...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.08.2015
              Autor: magic1000
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Kožené sedlo má zásadní výhodu v tom, že se časem vytvaruje podle uživatele, takže je pohodlnější.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.08.2015
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                Ano :-) a je 5 x dražší. A musí se udržovat. Po zajetí ovšem není nic lepšího.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.08.2015
                Autor: magic1000
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Tak hlásím, jak to s pružením dopadlo:
                  Suntour paralelogram se zkrátit nedá, tan Cane creek Thudbuster i po maximálním doražení sedlovky do rámu je pro manželku vysoko- tak začínám shánět maximálně odpružené sedlo. Má již sedlo s elastomery, to jí příliš nepruží tak se podívám po sedlech s kovovou pružinou. Nemáte někdo osobní zkušenost s určitým typem??

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.09.2015
                  Autor: senior
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    To kožené je jistota a ten zbytek až budu mít,tak dám vědět. Musím nějak tu svoji prdel vodpružit :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2015
                    Autor: magic1000
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    Pokud ji nepomáhá ta blátivá a rozplizávací hmota na sedle, tak kožené sedlo s pevnými pružinami ji rozhodně nepomůžou, víc nárazů neztlumí.
                    A co takhle pořídit měkké obchoďákové celoodpružené kolo, mají nízké rámy, pruží celý rám a celá zadní stavba.
                    Už párkrát jsem viděl mimo dětí co na nich blbnou i starší lidi - důchodce co se na takových kolech projíždí a pohupují krajinou. Takové levné obchodďákové kolo by paní mohlo hodně pomoct.

                    Třeba něco takového
                    http://www.eoshop.cz/celoodpruzene-kolo-dhs...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2015
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                           

                      Moje žena je po operaci nohy a proto jsem jí musel koupit elektrokolo. Na něm ale dělá v mých očích až zázraky, jezdíme i 50 km výlety,převážně cyklostezky, ale někdy i na lesních kamenitých cestách a do velkých kopců, což by na normálním kole nikdy nedala. A na nosiči nám vozí i oblečení, jídlo a pití pro 4 osoby ...Takže já vylepšuji to její elektrokolo, aby jí nevadily ty drncáky na její bolavá záda

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2015
                      Autor: senior
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        P.S. dodám, že má pedelec, tedy musí šlapat. to kolo jen tak bez šlapání nejede

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2015
                        Autor: senior
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        Na podobné kolo jde určitě dát elekro a pojede stejně jako dosud, jen citelně pohodlněji.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2015
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    Kterej Thudbuster? LT nebo ST? (takt mi radí předpokládat u čitatele přirozenou inteligenci, takže píše o ST, ale tolikrát jsem už předpokládal špatně, že se raději přeptám)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2015
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                           

                      Tazatel, tedy já, /snad trochu inteligentní :-)/ původně zvažoval Cane creek Thudbaster LT,nakonec jsem přehodnotil na ST, ale ani ten se na výšku pro moji paní nehodil- sedlo bylo pro ni vysoko. Má na kole trochu vyšší rám (protože jsme to kolo původně kupovali tak, abych na něm mohl dle potřeby jezdit i já a ona je menší) .Ten rám jí jinak vyhovuje, jezdí se jí na něm dobře, ale sedlo má až na doraz . A ta sedlovka LT by byla možná i účinnější (má dva elastomery oproti ST, která má jen jeden), ale LT je celkově vyšší.Já bych jezdit mohl, žena již nedosáhne, ani na ST :-((

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2015
                      Autor: senior
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        Jestli musí být sedlovka zarvaná až po zámek, tak už nic nevymyslíme. Jakékoliv pružení potřebuje (logicky) nějaký pracovní prostor a ten tady není.

                        A jestli je rám opravdu větší než má být... My jsme to Radce fakt vysvětlovali několik let a ona celou dobu tvrdošíjně trvala na tom, že rám jí naprosto vyhovuje.

                        Zkusil bych se zeptat dodavatele kola jestli nebyli ochotní prodat menší rám (4~6.000kč) a kolo přestrojit (~1.000kč) na něj. Pak by se zlepšila geometrie a současně by bylo možné používat odpruženou sedlovku.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2015
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                               

                          No my jsme ten rám vybírali v určitém náhledu, abychom na kole mohli jezdit dle potřeby oba. Na minulém elektrokole(které mělo ten rám pro ženu, na mně bylo malé) manželka ve velkém kopci spálila elektromotor. Bylo pro mne pak utrpení na tom malém rámu s těžkým kolem jet bez podpory motoru desítky kilometrů zpátky. Proto jsme volili kompromis ve výběru velikosti příštího rámu. Zkusím ještě sehnat nějaké dobře odpružené gelové sedlo s paměťovou pěnou a s kovovými pružinami, ne s elastomery

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.09.2015
                          Autor: senior
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                 

                            Lyže (boty) si taky kupujete jen jedny pro oba? Tohle je stejné.

                            Paměťová pěna funguje podobně jako kožené sedlo- lépe se přizpůsobí, ale na samotné pružení velký vliv nemá. Nevýhodou je, že narozdíl od kůže (která mj. sama o sobě také pruží, je tam na to napínák) nedýchá a je mnohem vyšší (což je v tomto případě docela problém). Výhodou je nižší cena.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2015
                            Autor: Hrabosh
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                   

                              No mně to stejné nepřipadá, aspoň
                              jsem neslyšel, že by boty stály 60 000.
                              Nejsem tak bohatý, abych kupoval dvě kvalitní elektrokola ušitá na míru každému.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 02.09.2015
                              Autor: senior
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Stejné to je v úvaze "nechci utrácet za zboží, které vyhovuje a tak koupím jedno pro oba". U bot to asi nikoho nenapadne, každému je jasné, že jedny boty dvěma lidem sedět nebudou a i kdyby to toho cpali vložky tak to nikdy pohodlné nebude.

                                S kolem je to úplně stejné (akorát o něco dražší; zase kolo se kupuje pro osobu jen jedno a má delší životnost než boty).

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.09.2015
                                Autor: Hrabosh
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                 

                            No to je taky fakt dobrý nápad vybírat velikost rámu kola pro ženu s menší postavou abys na něm mohl pohodlně sám jet i když žena má pohybové problémy.
                            Velký rám kola ale nevylepšíte žádným vymýšlením. prostě to chce menší rám a k němu třeba pak i pružící sedlovku pro ochranu zad.
                            No a když motor shoří, tak nevymýšlet blbosti, kolo někde ubytovat a dojet domů třeba vlakem.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2015
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                   

                              Když jsme kolo kupovali, ženu záda nebolela
                              On ten rám není tak extremně velký, jen tam prostě nejde dlouhá sedlovka, určitě tam půjde lepší sedlo s odpružením. On se dá na každý argument najít protiargument. Kdo byl v nějaké situaci, tak musel najít nějaké řešení a jiný (kdo tam nebyl a neví, o co tam šlo,kde se to stalo... kdo tam byl...kam a kdy se muselo dojet.. ) pak hodnotí. Jiný by řekl, měli jste si vzít taxíka a další by navrhl měli jste jít pěšky, procházky jsou zdravé....

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 02.09.2015
                              Autor: senior
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Jenomže pokud má rám pro ni nevhodnou velikost, je velký, tak nijak moc nepomůže ani sebelépe odpružené sedlo. Něco se dá upravit, výškou sedlovky, představcem, řiditkama, ale také ne moc. a Pokud je sedlovka nadoraz dole, tak je jedna z možností mimo a další dvě samy už to moc nevylepší.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.09.2015
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                       

                                  Přesně tak.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.09.2015
                                  Autor: radka
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Pokud je sedlovka zasunutá až po zámek, tak RÁM JE VELKÝ. O tom nepolemizuj, nejspíše mám teď v předsíni více kol než ty za celý život.

                                Jinak by mě moc zajímalo až pojedeš s manželkou na kolech výlet a na ekole shoří motor. Dobře, sedneš na to shořelé... A co budeš dělat s tím druhým je mi trochu záhada.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.09.2015
                                Autor: Hrabosh
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                       

                                  Tak složité to zase není . Uděláme to jako minule, kdy jsme nejeli vlakem, ale na kolech U mého kola jsem zasunul sedlovku až na doraz, u jejího e-kola jsem sedlovku vysunul nahoru, kola jsme si vyměnili a jeli jsme. Tehdy ženu záda nebolela, jen operovaná noha. Takže jela na mám větším neodpruženém krosovém kole bez zádových problémů.

                                  Vy se mi tady snažíte vsugerovat myšlenku, že má velký rám, z toho jí bolí záda...Vzorem je pro Vás Radka, které jste to léta říkali.. Radka (neznám ji) asi jezdí jinou ligu než my.
                                  Pravda je taková, že žena až do letošního roku na kole (ač s větším rámem) jezdila bez jakýchkoliv problémů se zády, i lehký terén, ale rekreačně. Záda jí začala bolet z špatného rotačního pohybu na aerobiku, kdy došlo k posunu ploténky. Bylo to v zimě, kdy na kole vůbec nejezdila. Nemá to z kola!!. Už je to lepší a teď jen hledáme něco, aby jsme to přečkali. Teď se stejně blíží podzim, tak bude jezdit méně. Do příští sezony sháním lepší sedlo, aby jí nevadily ty otřesy. Nepotřebuji k tomu měnit kolo, které jí předtím sloužilo dobře a žádné problémy na něm neměla a byla velmi spokojena. A sedlovka na doraz jí nevadila. Nejezdíme žádný adrenalin,divoké sjezdy, závody... abychom museli kvůli tomu kupovat nové kolo, měnit rámy. Jiná situace by byla, kdyby ploténka vyhřezla definitivně, pak bychom zvažovali, zda vůbec jezdit, to by asi nepomohl ani ten nejlepší full. Sám jsem léta jezdil na kole s větším rámem a nic se nedělo. Není vše jen o rámu.
                                  Máš-li doma více kol v předsíni, než já za celý život, tak jen závidím. U nás do bytu kolo nesmí žádné.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 02.09.2015
                                  Autor: senior
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Ne, nejsem žádná "modla" - jen jsem zkrátka klasický příklad a mám zkušenosti, co s tělem udělá nepřiměřený rám.
                                    Já to také nemám z kola.
                                    Ale na kole jsem si bederku komplet doprasila.
                                    Když jsem před 20 lety začala jezdit, měla jsem sedlo nízko. Tam to začalo.
                                    Pak jsem si pořídila kolo o velikosti 21. Od té doby vím, co dokáže se zády udělat dva roky ježdění na nepřiměřeně velkém kole.
                                    Od té doby jsem začala rámy zmenšovat.
                                    Operace zad, kdy se mi uštípnul kus ploténky, také nebyl důsledkem jízdy na kole. Prostě se to stalo.
                                    V té době jsem jezdila na kole velikosti L (asi 19"). bez problémů. Po operaci jsem ale do roka musela změnit kolo za menší rám. Teď mám "M".
                                    Neřekla bych, že jezdím jinou ligu - letos třeba nemám najeto ani 1000 km. Jezdím hodně rekreačně, vyhledávám rovinatější trasy, terény jen střední, nic dramatického.
                                    Bez bolesti zad už to nejde - toho se prostě nezbavím, ale správnou velikostí rámu se dá té bolesti hodně ulevit.
                                    A co je důležité a s čím jsem třeba měla problém já - jízda na kole se stane příjemnou. Na starém kole už jsem ani jezdit nechtěla. Trpěla jsem bolestmi až mi bylo špatně. Na současném kole ale jezdím ráda a jízdy mi nijak nevadí. I když bez bolesti to v žádném případě není.

                                    Je, samozřejmě, na tobě, co uděláš. Odpružené sedlo jsou ale ve vašem případě vyhozené peníze.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.09.2015
                                    Autor: radka
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Vysvětlování, že bolest zad není od kola, že dlouhá léta jezdila na tomhle rámů bez problémů... znám dobře.

                                    Fakt myslíš, že jsi první, že jsi v tomto směru něco extra?

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.09.2015
                                    Autor: Hrabosh
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                       

                                  Myslíš, že tohle je špatně?
                                  Už jsem si zvyknul...

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 02.09.2015
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  •      

                                    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                    Datum: 02.09.2015
                                    Autor: senior
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Teď jsem nepochopil, co si mám myslet, že je špatně? Nebo to je reakce na tu zaraženou sedlovku?? Já vidím krásu u moře s kolem, vidím zrcátko Winkku, to mě potěšilo,vidím ho poprvé na jiném než mém kole!!To sedlo vypadá bytelně a odpružené- to je sedlovka Cane creek Thudbuster + sedlo s elastomery? Jak pruží a jak se jmenuje ?

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 02.09.2015
                                    Autor: senior
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                           

                                      Hraboš tvrdí, že sedlovka je špatně, bo mám asi špatný rám.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 02.09.2015
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                           

                                      Jo, to sedlo jevto co jsem dal link výše, jen pánská verze. Odpužená sedlovka mi sedí na rámu, má asi 20 cm, vysunout to výš, nedosáhnu na šlapky...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 02.09.2015
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                             

                                        10, ne 20 cm, překlep, sedlovka je Suntourhttp://www.bike-eshop.cz/odpruzene-sedlovky...

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 02.09.2015
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Také mám tuhle sedlovku, dobře funguje, ale už pomalinku začíná dosluhovat. Bohužel nic nevydrží věčně, ale snad ještě chvíli bude žít.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2015
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Jak si mi poradil, dotáhnul jsem ji na tuho, má 10 tisíc, a zatím funguje.

                                          To, že pruží, si uvědomím jen když přesednu z Pepíka bez odpružení, na tohohle oře.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2015
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Pružení funguje bezvadně, ale začínají se pomalinku vymačkávat a zvětšovat otvory kolem čepů na bocích toho mechanismu a tak se sedlo začíná bočně viklat.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2015
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Tohle je na hraně, kdybys měl normální sedlovku, tak ji můžeš ještě zhruba 7cm zasunout (nemůžeš, protože tam máš pružení).

                                    Jenže Senior tam nemá 7cm rezervy, má tam sedlovku zarvanou prakticky až po zámek.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.09.2015
                                    Autor: Hrabosh
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                           

                                      Mě ta sedlovka sedí na rámu, níž jí nedám. To kolo he staré 15 let, sestavoval mi ho bratránek, co měl koloobchod v Benátkách, tenkrát pochopitelně odpružená sedlovka nebyla.

                                      S bolestí zad to bude asi tím posezem.
                                      Když jsem valíval na Favoritu s beranama, hluboce předkloněn, bolelo mě v kříži furt, ale jako mladík jsem to vyignoroval a zvyknul si.
                                      Nepamatuji se, že by mě bolely ťapky, ale jezfilo se v klipsnách.

                                      Teď za řidítkama sedím jak za stolem, záda absolutně v pohodě, vloni brnění paží, letos už jen dlaně a prsty. Myslím si, že to může být tím, že jsem ještě v Italii ztratil jednu rukavici, tu šíleně ergonomickou, co má chránit ty nervy a tak jsem jel s holejma prackama, a brnění paží se nedostavilo. Gripy Ergon.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 03.09.2015
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                             

                                        Ty tam máš odpruženou, nebo jsem úplně slepej.

                                        Senior by tam rád dal odpruženou, ale už se nevejde.

                                        Posedem, nebo nevyvinutými břišními svaly. Pořiď si pekáč buchet a můžeš jezdit v předklonu :-) Favority se dělaly dost velký, na tvoji postavu příliš.

                                        Ne každá rukavice sedne, to se musí zkoušet. Když gelová výstélka vyjde přesně doprostřed hrany dlaně, tak to jen zhorší.

                                        Ergony jsou dobrý (ještě aby za ty prachy nebyly), jen je potřeba dát pozor a polohu pádýlek (zkus je povolit, chytnout se, ujet pár metrů a dotáhnout; třeba je máš už naštelované dobře, třeba se to ještě zlepší).

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.09.2015
                                        Autor: Hrabosh
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Zkusím s tím točit, jo mám toho Suntoura, prostě ho pustím do roury až si kecne na rám, a sedlo je správně vysoko.

                                          Do předklonu už nepůjdu, co neušlápnu, vystrkám.

                                          U Favouše šlo o to nějakýho sehnat, ještě abych si vybíral velikost rámu nebo barvu.....

                                          Ty rukavičky byli nějaký Specialised, údajně strašně měly pomáhat, stály přes litr. Ještě, že jsem jednu ztratil, jinak bych se nedozvěděl, že je vůbec nepotřebuju.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2015
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Litr je moc. Pět stovek je přiměřená cena.

                                          Když se potíš, tak ruce nekloužou. Když se vysekáš (neboj, časem k tomu dojde), tak si nevodrbeš dlaně. A když se správně vyberou, tak zvyšují pohodlí.

                                          Je to stejné jako s botama nebo oblečením, které musí být natěsno- nesedí to každému.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2015
                                          Autor: Hrabosh
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          http://eshop.kola-radotin.cz/cyklisticke...


                                          Přesně, tohle jsou vony.
                                          Povídání na celou stránku, a bez nich je mi líp....

                                          Mám ještě ty samé, s prsty, zase bláboly o tom, jak se snima dá ovládat dotykáč, možná jo, ale ne ten můj. Pak mám "nepromokavé" těm trvá až dvě hodiny, než se nasáknou vodou :-)

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2015
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Píšu ti to znovu - odpružením sedla se bolestí zad nezbaví. Je to o posezu.
                                Stejně bude nutné, aby to odpružení měla seřízené tak, aby to tlumilo jen v nárazech. Tzn. dost na pevno. Jinak by jí sedlo bralo "sílu" při šlapání a zádům by ublížila mnohem víc než když jezdí na pevném sedle.

                                Chtěla jsem ti najít typ, který měla jedna známá, ale teď jsem zjistila, že je to vlastně také odpružená sedlovka
                                http://www.skladacikola.com/Odpruzena-sedlovka...
                                Moc s tím ale spokojená nebyla - pak přešla na paralelogram.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.09.2015
                                Autor: radka
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                 

                            Jinak- já poznám rozdíl ve velikosti rámu 2cm (56 vs. 58) a to jsem na rozmezí mezi nimi. Nejenomže poznám rozdíl, ale má to významný vliv na to jak se na tom kole cítím.

                            Nedokážu si představit, že bych jezdil třeba 62 nebo 64, to bych zdechnul. Sice by mi to pár hodin trvalo, ale zas mám páteř v pořádku.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.09.2015
                            Autor: Hrabosh
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                   

                              Hele, Hraboši, moc se v tom nevyznám, ale jsem přesvědčen, že na velikosti rámu vůbec nezáleží, a ani nemůže, jinak by všichni na skládačkách měli housera.

                              Jde o polohu sedla, řídítek a šlapek, a vzájemné vzdálenosti mezi těmito body. Jakým způsobem je správná poloha těhle tří bodů zajištěna, je podle mého nepodstatné.

                              Můžeš mít skládačku, silničku, kolo s dámským rámem, šumák. Na rámu nezáleží, pokud ti umožní optimálně nastavit polohu těhle zásadních pozic.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.09.2015
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Na velikosti rámu rozhodně záleží. Zvolit správnou délka a výška rámu vůči své postavě je důležité pro následný komfort ježdění.

                                Skládačka je malá, takže je tam vždycky "krátký posez" a ten je tělu přijatelnější než rám dlouhý.
                                Skládačky se také právě proto dělají konstrukčně kratší, aby byly univerzálněji použitelné. Rozhodně nikde nenajdeš skládačku s velikostí rámu 19" či 21".

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 04.09.2015
                                Autor: radka
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                     

                                Skládačky mají specifickou geometrii. Větší lidi na tom sedí jako vosa na bonbónu. Je to daň za skladnost a skládatelnost.

                                Samozřejmě že jde o vzájemnou polohu řidítek sedla a pedálů. A když se podíváš na specifikace Haibike (což jsem, narozdíl od Tebe udělal), zjistíš, že horní rámová trubka se s velikostí rámu prodlužuje (tj. prodlužuje se i posed), což má negativní vliv na pohodlí zad.

                                Dá se laborovat s délkou představce a polohou sedla, ale tím nikdy nemůžeš dohnat to, že je rám o hodně delší než by být měl.

                                Dále, samozřejmě, do příliš velkého rámu nenarveš tu odpruženou sedlovku, případně nemůžeš nastavit správně výšku sedla.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 04.09.2015
                                Autor: Hrabosh
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                       

                                  Hele, jde o polohu těch bodů vzájemě k sobě.


                                  Pokud se vejdeš tak, any vyhovovala, je šumák, jak jsou ty trubky mezitím poskládané.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.09.2015
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Jenže malou ženskou na velký rám Haibike tak aby to bylo pohodlné prostě nenacpeš. Sice může tvrdit něco jiného (živá ilustrace přispěla), ale opravdu pohodlné to není.

                                    Neznám seniorovu ženu, ale když společně vybrali drahé kolo za šedesát kolíků (a třeba na jeho naléhání větší než by mělo být), tak mu prostě neřekne, že to kolo je jí nepohodlné. Třeba si ani neuvědomí že to je rámem a nikoliv sedlem.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 04.09.2015
                                    Autor: Hrabosh
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                         

                                    Jenže velikost rámu neřeší jen vzdálenost sedla, pedálů a řidítek - ale také úhly trubek, úhel hlavového složení, určitý vliv má i posun sedla vůči sedlovce, délka představce není jenom o kompenzaci špatného rámu atd atd. Velký boty taky nedohoníš pěti páry vložek.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 04.09.2015
                                    Autor: ronda
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                           

                                      To už je následná záležitost, Rondo.
                                      Primární je ta vzájemná poloha.

                                      Při troše dobré vůle se dá poštelovat sedlo a řídítka i na o ćíslo nevyhovujícím rámu, když nechceš jezdit TDF ale jde ti jen oten hřbet,aby nebolel.

                                      Rozumím Seniorovi, nehledá ideal ale přijatelný kompromis.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.09.2015
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                             

                                        Nemůžu souhlasit. Dlouhý rám nedohoníš sedlem dopředu, protože pak budeš šlapat "za sebe", středem holt nehneš. Zrovna tak délkou představce nedoháníš prohřešky na rámu, délka představce umí ovlivnit vlastnosti kola. A s velikostí rámu se taky mění výška hlavové trubky a její sklon. Tím pádem se u většího rámu "zvedá" řízení, protože se samozřejmě předpokládá v určité míře vysunutá sedlovka. Ne zarvaná do rámu, jak u kola po starším bráchovi. Fakt ta velikost rámu má svůj význam a je tam fůra souvislostí.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 04.09.2015
                                        Autor: ronda
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Rondo jde o ty tři body.
                                          Dlouhý, krátký, vysoký.

                                          Ano, když rám je extrémně naprd, nic s tím nenaděláš. Ale kus od kusu, nemůžeš paušálně, aniž bys to viděl, někomu hned radit vyměnit rám.

                                          Zatím nemám ozkoušeno, na Pepíkovi jsem v kuse jel jen stovku, ale ještě před přestavbou. Dneska jem ji dokončil, ve finále jsem koupil tu odpruženou sedlovku a sedlo, ta sedlovka mi umožňuje podunout sedlo asi o centimetr dál dozadu, než ta původní, uvidím co to dělá.
                                          Na Pepíkovi jsem měl pocit kratšího kola, bez bolestí a nepříjemných pocitů, ale vhtěl bych ten posed delší. Centimetr jsem získal na sedle.
                                          Ješté mám 2-3 cenťáky v řídítkách, jsou dost šikmé, dám li tam rovné, zase budu delší.

                                          Furt si myslím, že by se Senior mél pokusit vyladit posed své paní, více jí narovnat, a snad to pomůže. Asi je to kolo na ní dlouhé, Hrabošova finta s otočením sedlovky taky není blbej nápad.

                                          A co řídítka?
                                          Co vlaštovky? Správným výběrem může "zkrátit" ten rám tak o 10-12 cm.

                                          Jde o rekreačního jezdce, ne mtb divocha.
                                          Pokud rám není moc vysoký, asi je prostor nacto si trochu pohrát. Cílem není vo nejefektivnější přenos síly do pedálů, ani náhodou. Jde o to vymyslet to pohodlí.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 04.09.2015
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          "jde o ty tři body.
                                          Dlouhý, krátký, vysoký."

                                          Sakra, chlap od konstrukcí - a brát poměrně složitou soustavu takhle diletantsky... ;-)

                                          Na nákup se pochopitelně dá odjet na čemkoliv, ale obecně (a zvlášť pro to pohodlí, nebo zdravotní komplikace) ty rozměry a úhly fakt vliv mají nemalý. Nebuď umanutej, fůra lidí si to mnohokrát odzkoušela ;-)

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.09.2015
                                          Autor: ronda
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Jo, kdo si to holt nevyzkouší, ten těžko uvěří.
                                          A kdo nemá zdravotní problém, ten neuvěří rovněž.

                                          Hodně velký rozdíl může být i mezi stejně velkými rámy různých typů kol. Nevím, jestli to ještě platí, ale vím, že jeden čas byl Author rám cca o 3 cm delší než třeba GT.A myslím, že je pořád o něco delší.
                                          Stejně tak Bianchi vel. 21 má trošku jinou geometrii rámu než Author vel. 21. Bianchi je vyšší, Author je delší.
                                          Právě proto je, při koupi nového kola, dobré ozkoušet více značek a najít si to, které danému tělu vyhovuje nejvíc.
                                          Nejsme stejní, takže univerzálně opravdu radit nelze jaké kolo vybrat.
                                          Nicméně pokud se na kole objeví bolesti, pak je většinou 100% jistota, co je příčinou. Tady ta univerzálnost/obecnost platí pro všechny stejně.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.09.2015
                                          Autor: radka
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                               

                                          Právě ževod konsstrukcí, Rondo.
                                          Pokud jde o vzájemnou polohu tří bodů, je úplně jedno, jaká je mezi nima konstrukce, pokud bude dostatečně tuhá.

                                          Vysvětluji ti, jak se toho snažím dosáhnout na skládačce, sedlo co nejvíc dozadu, ruce na řídítkách co nejvíc dopředu. Výška není problém.

                                          Těžko můžu dosáhnout ideálu, jako u rámu víceméně na míru, ale ten bych zase nedokázal zlomit vejpůl a bez demontáže složit do zavazadla 100x95x30 cm.

                                          Přesto lze dosáhnout přijatelný jízdní komfort.
                                          Na 170 km denně to nebude, ale jsem přesvědčen, že těch 120 nactom budu drandit v pohodé, a určitě to nejsou cesty se síťovkou do krámu.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.09.2015
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Minulý týden jsem koupil v pondělí v Lidlu nějaké odpružené sedlo ( jezdím na pohodlném sedlu, co jsem koupil před dvěma lety v Penny, ale už začíná dosluhovat a v cykloprodejnách žádné takové pohodlné "gaučíky" nemají),ještě jsem ho nenamontoval, uvidím, má zespodu nějaké vzduchové pružení.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.09.2015
    Autor: pobrdny
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      A kolik hodin v kuse za den na tom sedle odsedíš?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2015
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Pod 12 to nebude...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2015
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Nemyslel jsem tebe, to vím :-)
          Já jen že když podrbny je tak nadšený ze sedla z penny a lidlu, tak kolik toho na něm odsedí a odšlape.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.09.2015
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Jde o to mít to komplet, "funkční" prádlo z Lidlu, drez z Lidlu a skvělé jsou i boty a fusekle, z Lidlu.

            K tomu paštiku v akci, z Lidlu, rozpečené housky, z Lidlu a bublikatou limonadu.

            Když se držíš osvědčené značky, objedeš zeměkouli jako prd.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Já mám třeba montážní stojan z Lídlu, cyklistické tretry z Lídlu, nějaké oblečení z Lídlu a nemůžu si stěžovat. Připomíná mi to jednoho známého, který posměšně tvrdil, že s Trabantem by nevyjel ani na pole a přitom řada lidí ho měla, objeli kus světa a byli velmi spokojeni. Ne všichni mají na(či chtěli by) BMW či Mercedes

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Autor: senior
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                Jistě s Trabantem jsem toho najezdil mraky a sjezdil půl Evropy, byl jsem docela spokojený. pak jsem sedl do Felicie a zase s ní sjezdil půl Evropy. Byl jsem docela spokojený. Nouzově bych v Trabantu zase odjel, ale určitě už bych v něm nechtěl jezdit. Pak jsem přesedl do Renaultu a opět jsem celkem spokojený, nedělalo by mi problém ve Felicii něco odjet, ale jezdit se mi v ní nechce.
                Pokud bych teď přesedl třeba do toho Mercedesu, bylo by to zase stejné.

                Když neznám lepši tak jsem spokojený a může mi to stačit, ale proč nepoužít lepší, kvalitnější, pohodlnější když můžu, zvlášť když sedám na kole toliká hodin.

                Ano k jízdě do lesa na houby je zbytečné pořizovat nějaké kvalitní bg sedlo, určitě i z toho lidlu bude dobře sloužit, ale rozhodně ne pro toho kdo na kole sedí a šlape hodiny.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2015
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Sedlo asi ne - ale co se těch vysmívaných potravin týče, tak ty z Lidlu se v testech pravidelně umisťují na čelních místech. Samozřejmě ne ty z nejlevnější kategorie.
                  Už dost dlouho běžné potraviny jinde nenakupuju - a za těmi neběžnými už stejně musím do speciálek.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2015
                  Autor: Ifča
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    A je to to samé.
                    Někdo nakupuje v nějakém obchodě, ale protože nezná lepši tak mu to stačí. Ty a někdo další zjistil, že v lidlu jsou některé potraviny dobré, tak nakupuje tam a je spokojený a jinde už moc nekupuje. No a když pojedu nakoupit třeba do Německa, tak zjistím, že jsou zase ještě kvalitnější a pak se mi nebude chtít nakupovat v lidlu :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 04.09.2015
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                           

                      Jasně, kdybych po cestě z práce domů jezdila přes Německo, třeba by to tak dopadlo.
                      Ale mám na výběr jen mezi českými obchody. A tam prostě vedou.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.09.2015
                      Autor: Ifča
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        Je to možné. Já jdu do Lidlu asi tak 5 x ročně, i když ho taky nemám daleko, ale moc mi nevyhovuje. Já nakupuji běžné potraviny ve dvou obchodech co mám 50 m od domu a navíc potraviny, které v nich kupuji považuji za hodně dobré a ty v Lidlu opravdu nemají.
                        Každému vyhovuje trochu něco jiného.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.09.2015
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                               

                          Jasně, já pro quinou a rýžové mléko chodím taky jinam (paradoxně do dm drogerie, což je po Lidlu můj druhý nejoblíbenější potravinový obchod) a třeba mořské ryby si nechávám posílat hlubocezmrazené přes eshop a koláč na svačinu taky beru cestou do práce v pekařství.
                          Ale takový ten "spotřební" sortiment, co člověk potřebuje pomalu denně, v tom jsem s jejich nabídkou dosti spokojena.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.09.2015
                          Autor: Ifča
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                               

                          Pak mne ale při této Tvé filosofii- myšleno na Lelka- (t.j. z lepšího se lze jen obtížně vrátit na horší) velmi překvapuje, že v minulých dnech jsi mi doporučoval pro mou ženu kolo (viz příspěvek v diskuzi)
                          http://www.eoshop.cz/celoodpruzene-kolo-dhs... v ceně 4 490 korun, o němž by jistě převážná většina soudných cyklistů řekla nikdy nekupovat, zdraví nebezpečené mimo hladký asfalt či krátké cesty do hospody. Navíc když má manželka daleko kvalitnější elektrokolo v ceně 60 000??

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.09.2015
                          Autor: senior
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                                 

                            Já jsem psal třeba takové kolo tohodle provedení. jestli pak pořídíš kolo za 5 nebo 50 tisíc už je na tvých možnostech.
                            Já jsem navrhoval řešení, ne konkrétní kolo. navrhoval jsem kolo menšího rozměru, které je na běžné cesty dobře odpružené, je možné přidat ještě odpruženou sedlovku.
                            Na podobných kolech jsem viděl starší lidi se pěkně pohupovat na projížďkách.

                            To, že manželka má elektrokolo za 60 tisíc ještě vůbec neznamená, že to kolo je pro ni vhodné a má ty správné parametry.
                            Netuším jaký má skutečný problém, zřejmě potřebuje mít rovnější posez a na to má zřejmě příliš dlouhý (a vysoký) rám. Pořád vymýšlíš nějaké měkké sedlo, ale to ti nevyřeší potřebný úhel posedu.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 04.09.2015
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                Lelek Ti to napsal celkem přesně.

                Jde o způsob použití a najeté kilometry. U hadrů pak o materiál. Věci z Lidlu jsou na úrovni zboží dx.com.

                Jedna z deseti položek má smysl, ostatní jsou většinou vyhozený prachy, po čase, nebo za malý okamžik to jde do hajzlu.


                Bohužel, i řada "specializovaných" kamenných prodejen je jen překupníky toho čínského šuntu.

                Zase, je mi celkem jasné, že se skoro všechno dělá nebo šije někde tam v tý Asii, přesto, kvalita bývá značně odlišná, když si to hlídá nějaká zavedená značka.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2015
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Tak z toho pohaněného dx.com mám několik světel na baterie 18 650 a nedám na ně dopustit, léta funkční a stále dobrá

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2015
                  Autor: senior
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    Jo ty baterie taky mám, ty fungujou, zatím.
                    Za to úplně k prdu je světlo, co se tváří jako nějaké to Cree.

                    Taky mám od nich plastovej futrál na mobil, na tom taky není moc co zkazit.

                    Třeba PowerBanky mě zklamaly šíleně, nejen že kapacita zdaleka nedosahuje uváděné hodnoty, některé pro mě nepoužitelní, protože navzdory popisu, slabý nabíjecí proud. Taky mám solární panel asi za 100 doláčů, někde mu blbne kontakt, a to jsem ho povozil 2x, asi banalita, ale musí se to rozpárat, najít problém a sešít.

                    Obecně šunt převažuje....

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 04.09.2015
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Nikomu ho nevnucuju,Lidl jinak taky moc nemusím,teď mě do něj dostala ta cykloakce, protože to moje oblíbené Peňácké po dvou letech odchází, za což si ale můžu sám,páč jsem těžké elektrokolo tahal do schodů právě za sedlo, takže jsem si ho utrhnul. Nasedím se na něm běžně tak 8 hodin v kuse a svou prdel mám rád, zkusil už jsem pár různých sedel a tohle mi zatím vyhovuje nejvíc. Tak jsem zvědav na to Lidlácké, problém je, že v cykloprodejnách ty pěkné pohodlné sedla nemají, jen ty tvrdé kostitřasy :-(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.09.2015
        Autor: pobrdny
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Ale mají, jen jsou svinsky drahé....

          Právě teď jsem pořídil tohle, abych ho nemusel přehazovat z Authora na Pepíka a zpátky....

          http://www.bike-eshop.cz/panska-sedla/panske...


          Hadry z Lídlu už vůbec nemohu doporučit, naletěl jsem taky, neprodyšné, nepříjemné na těle, ale je to asi jako se vším, dokud nepoznáš lepší, myslíš si, že to co máš je dost dobrý a stačí.

          Jak pořídíš lepší, to horší už na sebe nenatáhneš, i kdybys měl vyjet v mokrym...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.09.2015
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Tak to si můžou nechat, to bych měl ty Lidlovský sedla 4 :-) Když odejde jedno, koupím další, než abych koupil jedno takhle předražený a pak zjistil,že mě z něj bolí prdel:-(Navíc jak na něj koukám, tak asi odpružení tam zapomněli udělat,co? Ale z těmi hadry souhlasím, ty neprodyšné bych na sebe taky nevzal...:-(

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Nebolí mě prdel, ujel jsem na něm asi 20 tisíc kiláků, kupuji si druhé. Nic na něm neodešlo, jen je opruz ho přehazovat ze skládačky na treka a zpátky.
              Vymyslel jsem to tak, že ho koupím i ze sedlovkou, a když si skládačku vezme dcera, akorát prohodím celé sedlo i se sedlovkou.

              Jí tohle nevyhovuje, je trpajzlík.

              Jo odpružení to má, zezadu takové hnusné plastové balony, ale jestli je to funkční neumím posoudít, mám to na odpružené sedlovce.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              U sedla vůbec nejde o to, že nevydrží. většina sedel vydrží dlouhé léta, ale jde o tvar, rozměr, správnou tuhost, nekroucení se. Prostě zadek má tu správnou oporu a za tohle se platí.
              Je to podobné jako u bot. Boty si taky kupuješ protože se ti zrovna líbí, jsou levné, ale vůbec nevadí, že tlačí nebo dřou a pořádně se v nich nedá chodit. Přece si za rok koupíš nové.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                To neznáš Soňu :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2015
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Připouštím, že jsou mezi námi jedinci co se vymykají běžným pravidlům :-))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2015
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Náhodou - mám z Lidlu merino triko a funkční materiály se můžou jít zahrabat.
            Připouštím, že Devold bude asi ještě lepší, ale jestli o tolik, kolik je rozdíl v ceně... (cca 500 proti 3000).
            Ale je fakt, že jsem tam kdysi koupila cyklistický dres a byl "funkční" asi tak, jako bych si ho ušila z igelitu a cyklistická pumpička se mi rozpadla po dvou použitích. Takže na spotřební zboží je potřeba velká opatrnost...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              To si měla kliku, to bych si nelajsknul...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Funkční spodní trika z LIDLu mi také vyhovují.
              Sportovní trika a bundy od Crivit jsou kvalitně trošku slabší, ale ty spodní trika a kalhoty, ty jsou super.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Autor: radka
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Já mám hadry craft, moiru a i z Lidlu crivit. A žádný zásadní rozdíl jsem nevypozoroval, kromě ceny. A když vezmu poměr výkon/cena tak bych skoro řekl, že crivit z Lidlu je na tom lépe.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 10.09.2015
            Autor: bolek
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              To se ani nedivím, moira zasmrádne, merino kupodivu nikoliv.

              Nezáleží jen na značce, ale hlavně na materiálu z kterého je to udělané. Že se to jmenuje Craft nebo Scott neznamená, že zrovna ten jeden konkrétní hadr musí být super. Může jít o stejný šunt a možná ibod stejného Číňana.

              A podle takové zkušenosti paušalizovat, že všechno je stejné, jen ty značky jsou předražené, věru moudré není.

              A jak jsem psal, nároky a zkušenosti toho, kdo ujede "poctivých" padesát s přestávkou na oběd, svačinky, popřípadě koupání jsou trochu jiné od někoho, kdo se v tom potí celý den 180 kilometrů.

              Na zahrádku o 200 metrech čtverečních se nepořídíš traktůrek ale na 10 tisíc kvadrátů to už smysl má.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 11.09.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Dobré sedlo, které má správný tvar a velikost a vyhovuje potřebám dotyčného se hůř shání. Vyžaduje to jezdit po prodejnách, koukat a hlavně zkoušet a také mít v kapse dost peněz. Jak píše Jindra jsou drahé, ale rozhodně se vyplatí si na lepši sedlo přidat pár korun, zvlášť když se na něm sedí víc než nějakých 6 hodin denně.

          je to o náhodě, někdy člověk na dobré sedlo natrefí hned, jdeš do obchodu, koukneš a máš vybráno, je to láska na první pohled :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.09.2015
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Jo jo, máš pravdu, mě se to moje současné, před dvěma lety za cca 350,-koupené v Penny na první pohled moc nelíbilo(jinak bych si koupil rovnou dvě,pak už ho neměli), ale už jsem na něm najel cca 5000km a nemůžu si ho vynachválit. Takže to není ani tak o penězích, ale hlavně o štěstí :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            nejlepší sedlo je lehlo :-)

            https://cs.wikipedia.org/wiki/Lehokolo

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: macikm
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Ale ani tam se to neobejde bez problémů. Také řeší problém sedla, tvaru, velikosti, hmoty, tuhosti, potahu, prodyšnosti a co já vím co všechno :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2015
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                tak vovovovotom žádná ... :-)

                a horní/spodní řízení
                a velikost předního/zadního kola
                a jednostop/tříkolka
                a LWB/SWB/LowRacer
                a odpružený/neodpružený
                a kapotovaný/nekapotovaný
                a bílý/černý/červený/oranžový :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2015
                Autor: macikm
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Řečeno klasikem PPP :-)
                  (plný pytel problémů)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2015
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sedlovka s paralelogramem

                       

                  Tak tak, je to problém najít správné sedlo
                  Člověk jediný nikdy nevyzkouší tolik sedel, neobejde tolik krámů... a protože víc hlav, víc rozumu tak jsem pátral po zkušenostech
                  jiných s návrhem případného odzkoušeného sedla. A tak se tu převážně řešil rám kola mé ženy a doporučeno abych rám vyměnil, koupil celoodpružené kolo... a dozvěděl se, že sedlo nemá cenu kupovat. Ale já to nevzdávám a heč, koupím ho přesto :-)
                  Až přijde a vyzkoušíme ho, pak napíšu po pravdě, zda to mělo smysl. Howgh

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2015
                  Autor: senior
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sedlovka s paralelogramem

                         

                    Klidně kup, když bude mít správný rozměr, tak na měkkém sedle se ji určitě bude sedět měkce. Ale pokud se nezmění nic jiného, tak dost vážně pochybuji, že tím zmizí bolest zad.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 04.09.2015
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Sedlovka s paralelogramem

                           

                      Mám za to, že bolest zad není způsobena jízdou na kole, a v tom je zakanej pes.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 06.09.2015
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        Nikdo také nikde netvrdí, že příčinou bolestí zad je jízda na kole. Prvotní příčinou jsou vždy nějaké tělesné dispozice či indispozice.
                        Mluví se o tom, že záda při jízdě na kole bolí. A pokud záda na kole bolí, pak je to vždy důsledek nějaké chyby, kterou je vhodné najít a odstranit, aby se zádům ulevilo.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 06.09.2015
                        Autor: radka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sedlovka s paralelogramem

                             

                        Proto také píšu, že pokud se nezmění nic jiného, tak bolest nepřestane.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 06.09.2015
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sedlovka s paralelogramem

                               

                          To už mu to napsalo víc lidí.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 06.09.2015
                          Autor: radka
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Sedlovka s paralelogramem

         

    Teď mě ještě napadl jeden špinavý trik, který jsem uplatňoval zatím jen u dětských kol. Otočit sedlovku zámkem dopředu.

    Zkus to, za vyzkoušení nic nedáš. Pružit to líp nebude, ale... No uvidíš. Když ti řekne, že se jí sedí líp, tak:

    1. víš, že ten rám je fakt dlouhej a nekecáme
    2. bude se jí sedět líp
    3. nic to nestojí

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 04.09.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      Nebude šlapat "za sebe" ?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.09.2015
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Možná, záleží na sklonu sedlové trubky, který (přinejmenším podle fotek) není veliký. Ale bude za ní tahat elektrika. Takže výsledek může být "sedí se mi lépe, ale hůře šlape.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.09.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Matěj takhle jezdil na kole bez protestů. A co jsem na něj koukal, tak seděl "rozumně" (= nebudu fakanům shánět kolo každýho půl roku, ti nevděčníci z toho hned vyrostou).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.09.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Velmi dobrý nápad, nějak mně to nenapadlo,
          otočit tu sedlovku, stejně jako mně nenaoadlo sedlo s pružinami. Tak teď mně je jasné, jak to u nás bude probíhat- nové sedlo s klasickými kovovými pružinami a otočená sedlovka. A nemění se nějak ten tlak na sedlovku při jejím otočení? Manželka má přece jen 90 kg (myslím tím prasknutí sedlovky?)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.09.2015
          Autor: senior
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Ad Lelek: "pokud se nezmění nic jiného, tak dost vážně pochybuji, že tím zmizí bolest zad"
            Už jsme začali :-) Nebude zatím chodit na aerobic ani tancování, všechno zvedá ze dřepu. Nic nesmí tahat a koupili jsme tašku, (která může sloužit i jako "rudl" aby nemusela nic nosit a záda měla klid.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2015
            Autor: senior
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Na starých kolech se to řešilo třeba takhle:
            http://www.pepi-vanek-kola.estranky.cz...
            Ovšem je to všechno železo. Dá se to vyrobit doma, sedlo s trochou štěstí z bazaru.
            Jinak ta sedlovka s paral. jízdu dost zpříjemní, člověk si užije o dost míň bolesti z otřesů. Něco o tom moje záda ví.
            Taky jsem musel, bohužel, pořídit novej, kratší rám kvůli úpravě posedu. Něco to stálo, ale dokud můžu, tak se tuze rád na kole projedu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.09.2015
            Autor: iiki
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Jo, to je paráda, podobné modernější sedlo s pružinami a gelem plánuji

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.09.2015
              Autor: senior
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                To gelové od SL má uprostřed takový větrací žlábek, při správné zvolené stravě, si v kopcích lze vypomoci reaktivním biomotorem.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2015
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sedlovka s paralelogramem

           

      Máš recht, to by ji mohlo přisunout dopředu.


      Další klukovský trik, ať to paní zkusí pod rámem,Seniorovi radit ale nebudem...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.09.2015
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sedlovka s paralelogramem

             

        Tak jsem říkal ženě o diskuzi o jejím kole a že má velký rám. Divila, protože s kolem žádné problémy neměla. O tom, že by jí rám a kolo nevyhovovalo dříve rovněž.Když jede na kole, tak problém nemá, jedině když se nějaký drncák, tam se jí ozve ta ploténka, kterou nemá z kola Pokud je hladký asfalt, jede se jí dobře, nehrbí se, nohama dosáhne na zem, když sedí na sede. Soudím, že s bolavou ploténkou na hrbolaté cestě by jí to bolelo na rámu krátkém,dlouhém, vysokém, na skládačce i na koloběžce, bolí jí to, i když poskočí namístě bez kola. Prostě problém v současné době nevidíme v rámu, ale v hrbolaté cestě a to se snažíme odstranit- sedlovka nejde, tak odpružené sedlo. Na tomto příkladě je vidět, jak mediální masáž člověka dokáže ovlivnit, že pak začnu uvažovat, že její větší rám (který jí dosud nevadil) začnu s duchu upravovat, otáčet sedlovku... I když to určitě zkusím, ale věřím, že až záda odezní a lepší sedlo bude, nebude třeba dalších úprav pro její rekreační ježdění

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2015
        Autor: senior
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Tohle není mediální masáž, ale zkušenosti lidí, kteří mají na kolech najeto desítky tisíc km.
          Když se podíváš kolem sebe, tak hodně často vidíš, jak lidé jezdí na kolech, které jsou jim očividně velké.
          Malý příklad, už jsem ho možná někde dával:
          Když jsem se kdysi seznámil s moji ex, tak měla horské kolo Author o velikosti rámu 20", přitom měří jen 161cm. Prý ji to tak poradili v prodejně kol. Seděla na tom natažená jak na skřipci. Ale nic ji nebolelo, jednak byla ještě mladá, jednak zas tak moc nejezdila. Když jsem ji sehnal starší kolo s rámem 16", tak tepve naznala, že se ji na něm sedí mnohem líp a to staré bylo opravdu moc velké (dlouhé).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2015
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Nemyslím mediální masáž v tom hanlivém slova smyslu, ale když se několik lidí vyjadřuje k nějakému kolu a osobě, aniž je viděli, tak to musím brát s určitou rezervou, aniž bych zpochybňoval jejich zkušenosti. Pak se začne rozbírat rám a už to jede, i když možná jiným směrem, než kdyby byli na místě. Moje žena si zkoušela několik kol, než toto zakoupila a to kolo jí vyhovovalo nejvíce, nejlépe se na něm cítila a i dosud cítí. A to je pro mne nejdůležitější informace, i když je "mediálně" zpochybňována

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.09.2015
            Autor: senior
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              A to si fakt vážně myslíš, že když je sedlo zaražené nadoraz a nemáš tam ani pár cm rezervu, že ten rám má správnou velikost a není velký?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.09.2015
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Jo, přesně takhle mi to všichni vykládaj.

          Šmarjá a co jinýho čekáš?

          Když se jede přes nerovnost, tak se člověk podvědomě nadlehčí (někdo i vědomě). Zvedne zadek těsně nad sedlo. Na krátkém rámu je veškerá váha na nohou, na delším se roznáší mezi ruce a nohy. Nohy jsou mnohem mohutnější (kosti svalstvo), takže tlumí mnohem lépe než subtilní ruce (spousta lidí navíc dělá tu chybu, že při přejezdu nerovnosti ruce propne).

          Páteř snáší rázy nejlépe když jdou odspodu, což je na krátkém rámu. Na dlouhém je to do střihu.

          Na dlouhém rámu má člověk větší svalový tonus (aby se udržel na kole), na krátkém může jet uvolněně. Když pak přijdě nějaký ráz do zatnutých svalů, tak to tlumí hůře než svaly uvolněné (a odpočaté). Při vzpřímenějším posedu poberou část rázu břišní svaly.

          Dělej co chceš, kup si odpružený sedlo a bude to dál stejně nahovno a na kole nakonec přestanete jezdit.

          Když má páteř v hajzlu, tak má mít buď ležáka, nebo kolo na kterém bude sedět rovná jako svíce.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2015
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Jen jsme ti řekli svoje zkušenosti. Ptal si se, dostal si odpověď.
          Co s tím uděláš a jak se nakonec rozhodneš je jen a pouze na tobě.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2015
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Hele, tohle asi žádný posez (nevím jak lehokolo) ani odpružení nesrovná. Není to ani v rámu.

          Tvoje paní potřebuje plavat, a ne jezdit na kole. Tedy na čas. Je potřeba cvičit spinální cviky, posílit svaly na zádech, aby příští jaro měla pevné držení páteře.

          Vynech kolo, stejně už za chvilku bude zima, a choďte plavat.

          Odpružení je fajn, sedlo taky, ale neudělá to z dlažby asfalt. Vyléčit záda, a pak se bavme o tom, jak se na kole má sedět, aby hřbet nebolel.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2015
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sedlovka s paralelogramem

               

          Pokud dosáhne nohama na zem, když na sedle sedí, pak má minimálně špatně nastavené sedlo.
          Vůbec se nedivím, že jí pak bolí záda. Při šlapání do toho musí dávat zbytečně moc energie a táhne to právě bederkou.
          Na tomhle jezdit, to je naprostý nesmysl.

          Správně nastavené sedlo má být tak vysoko, aby při došlapu patou na šlapku byla noha téměř napnutá. Ne jak struna, může být volně, ale žádné nadměrné krčení v koleni.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2015
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sedlovka s paralelogramem

                 

            Hmmm. Toho jsem si vůbec nevšimnul. Ani by mě taková blbost nenapadla.

            Jestli dosáhne nohama ze sedla na zem, tak nejenomže nemůže efektivně šlapat, což zahrání elektrika (bez ní si člověk zrasuje kolena), ale hlavně se nemůže na těch nerovnostech zapřít nohama proti pedálům. Veškerá váha spočívá na sedle a nohy nic neutlumí.

            Ale já tomu nerozumím, vždyť každý rok najedu jenom pět až deset tisíc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.09.2015
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              To jezdíš jak popovickej tlustej strejda, to jsem si myslel, že si jinači bourák, Batmane :-)

              Jinak těhle nízko sedících vídám docela dost, šlapou s pokrčenýma nohama, püsobí to jako když jede na kole kachna. Dneska jich určitě pár zase bude na Modřanské, pokusím se je nafilmovat, jestli ten krám rozchodím.


              Koupil jsem toho Sonyho, ale je to na mě nějak složitý, tak nevím, jestli to dám napoprvé...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.09.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sedlovka s paralelogramem

                     

                Do května musím lyžovat a na kolo není čas.


                V létě zas pár víkendů potřebuju na chození na hory. Lidi co jezděj jen na kole a na dovolenou jedou někam trénovat maj najeto víc.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2015
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sedlovka s paralelogramem

                   

              Tím, že nohama dosáhne na zem jsem chtěl napsat, že špičkami bot. Pokud by to bylo celou ploskou, tak bych očekával, že mi napíšete, aby si sedlovku vysunula. Samozřejmě, že toho času nejezdíme a záda se dávají do pořádku, to sedlo hledám do budoucnosti.A na kole sedí rovně už teď

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.09.2015
              Autor: senior
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

439 cyklistů (11 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024