http://www.efitness.cz/horske-kolo-dhs-terrana... Co říkáte na tohle?
Pěkná sračka, ocelový rám s nosností 90kg no to je fakt špica:-)
To hlinikáč má větší nosnost.
Nosnost 90kg neznamená,že se hned rozpadne :-) Ocelový rám na E-moped není na závadu. Kila nic neznamenají. Mimochodem to bylo myšleno jako silniční moped. Ne na dovádění v terénu.
Celoodpružený kola nejsou moc vhodné na přestavby na elektrokola.
? Chceš jezdit 50km/hod s pevným rámem?? :-)
ano mám obyčejné trekingové kolo pouze s odpruženou vydlicí a jezdím běžně 60Km/H a není v tom žádný problém. (jezdím převážně asfalt).
To já mám taky obyčejné trekové kolo pouze s odpruženou vidlicí a tuhle jsem se zastavil na stavidle jednoho lesního rybníku a koukám do vody a u dna byla nějaká lampa a ta svítila, asi tam někdo bydlí.
Chceš tam naprat MagicPie 5?
Jo to bude ocelový papír:-)
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/49549...
Jak všichni posuzujete, zda ten který rám je pevnostně pro vaše použití vyhovující? Jen z materiálu? Ocel by mohla vydržet víc, než cokoliv jiného a její sváry jsou zřejmě technologicky jednodušší a tudíž i odolnější. Nebo ze jména a pověsti výrobce?
Chci si postavit horské kolo hardtail a hledám vhodný duralový lehký rám, který by mi časem nepraskl. V poslední době jsem v rodině řešil už dva prasklé rámy. Tak by mne vaše kritéria docela zajímala.
Použivám DH sjezdovej rám.Je pevnej a odolnej,savěnej na extrémni zátěž.
Je extrémní zátěž jízda do práce po silnici?
A jak si vyřešil úplně odlišnou geometrii rámu? Nějak si to neumím představit použít takový rám.
A jak se ta geometrie liší? Slyšel jsem, že má skoro nulový závlek, aby řídítka hned reagovala. Bude muset rukama řídítka stále tlumit. Ale jinak si nedokážu představit, v čem by se to ještě mělo dramaticky lišit. Rád se nechám poučit, neznám to.
A HD kolo http://www.specializedsvorada.cz/specialized...
Já tam rozdíly vidím a hodně velké.
Nějak se nezobrazilo úvodních 2/3 text.
Nechce se mi to skládat znovu. Jenom to, že sjezdová kola jsou celoodpružená a závlek mají určitě větší než .
Tohle je kolo typu enduro používané mnohými i pro sjezd
http://www.specializedsvorada.cz/specialized...
Když se oba typy postaví vedle sebe, tak určitě rozdíly vidí každý.
Celkovym nastavenim se dá změnit i ůhel řizeni,ja s tim nemám problem při jizdě.Ram je tuhej a kus matroše kterej nezvoni jak prázdná plechovka od piva při poklepáni.Použivam ho v terénu na silnici je asi zbytečnej.Teda pokud neni váha kola i jezdce 150 kg.
No samozřejmě rozdíly ve stavbě rámu jsou patrné na první pohled. Ale mne by zajímaly ty rozdíly ve vlastnostech a hlavně ty v geometrii, které mají vliv na ty vlastnosti. Pokud někdo staví elektromoped do terénu, tak proč je sjezdový rám nevhodný?
Ale úplně nejvíc by mne zajímalo, jak posoudit různé hardtail bikové hliníkové rámy. Jak poznat ten, který mi za 4 roky praskne.
Proč by to mělo být nevhodný? To záleží na tom co kdo od toho kola chce a proč si ho pořizuje.
Spíš než sjezdové nebo enduro bych řek, že pro běžné blbnutí v terénu bude vhodnější kolo v provedení All Mountain.
Ale pro běžné projížďky a cykloturistování bude docela dobré klasické HT s dobrou vidlicí.
Proč by měl nějaký slušnější rám po 4 letech prasknout při běžném používání? Pokud tam bude nějaká vada, tak ho rozlámeš třeba za půl roku.
A jak se pozná ten slušnější rám? Mě praskly dva rámy Author, jeden CRMO a druhý duralový, oba ve svaru zadní stavby a sedlové trubky.
Vážím 75kg, ve skocích na sedle nesedím, ve sjezdech většinou stojím ve šlapkách. Oba rámy MTB hardtail. Tak teď hledám ten slušnější rám...
Tak to se nedivím. A pokud nebude chyba v něčem, co by to prasknutí způsobovalo, nebo mu šlo naproti (úchyt nosiče těžkých báglů, "koule" na vozejk atd.), nejspíš bych hledal mimo Authora. Ale je divný, že tobě prasknou hned dva, navíc úplně rozdílný rámy, ve stejném místě. Přitom že by nějak často někomu praskaly rámy nevídám. Asi bych ve tvém případě fakt hledal nějakou příčinu.
Pokud chceš mít celkem jistotu, tak budeš muset pořídit rám na kvalitnější a tedy i dražší kolo. U celoodpružených bude celkem jistota u kol typu All Mountain. U pevné stavby bude také něco podobného, ale to nevim. Vhodné by bylo najít výrobce, který dává na rám dlouhou záruku, tuším, že KTM dává dokonce doživotní. Myslím, že budou i jiní výrobci. A u nich bych potom obavu neměl, že rám praskne při běžném užívání schváleném výrobcem.
Běžné používání schválené výrobcem :) Stačí že s tím nezávodím?
Kdo z českých rámařů má tvou důvěru?
I bez závodění můžeš dát rámu víc na pérdel, než závodník. Ode mne v hrubším terénu rám trpí víc, než od někoho šikovného a zkušeného. Závodník překážky ladně "přeplave", já do nich vlítnu jak hromdopolice...
Tys navíc tuším psal, že jezdíš natěžko. A to každý rám taky nemusí dobře snášet. Některé rázy mu asi nemusí dělat dobře a nemálo asi bude záležet i na způsobu uchycení nosičů a bagáže.
Zkušenosti má dobrý asi každý s jinou značkou, pokud mu rám neprasknul :-)
Sériově u nás rámy asi nikdo nevyrábí. Ono ani ve světě nebude nějak hodně výrobců :-)
Zakázkové výrobce neznám, ale určitě mezi nimi bude nějaký dobrý co umí kvalitní rámy.
Ale myslím, že při koupi dobrého značkového rámu vyšší třídy moc chybu neuděláš. Myslím, že u rámu se snažit ušetřit nějakou korunu se určitě nevyplatí.
No právě se tak koukám na ty dražší duralové rámy na 27,5" s kotoučovkou, které ještě mají úchyty pro nosič. Je jich víc, ale jak poznat ten pravý? Některé vyloučím, protože jsou moc krátké a já mám raději delší rámy. Ale co s tím zbytkem? Nejsou to nejsou firmy s doživotní zárukou.
Proč 27,5? Pro cestování a cykloturistiku je lepši rám pro 29" kola a mezi nimi je zase větší výběr.
Já bych obavy rozhodně neměl z rámu nějaké střední třídy. Pokud máš ale obavy, že rám nevydrží, tak jedině si připlatit a sáhnout po rámu s dlouhou zárukou. Tam máš už celkem jistotu. Žádný výrobce nebude riskovat aby prodával špatné rámy a dával na ně dlouhou záruku.
No, může to být určitý marketingový tah. Rámy obecně při běžném používání nějak často nepraskají, takže to pro výrobce zas takový risk není.
Jde spíš o specifické použití. Co jsem se tak dočetl za zkušenosti, tak asi kromě nějakých vyložených extrémů rámům někdy vadí nevyvážené zatížení (těžká bagáž jen vzadu, těžký jezdec v hodně vzpřímené poloze atd.) U běžných rámů asi bude počítáno s rozložením váhy stejnoměrně dopředu i dozadu. Soustavné přetěžování zadku a ještě třeba nějaké rázy už můžou časem škodit.
Pak bych asi holt počítal jednou za čas s výměnou nějakého běžného (solidnějšího) rámu (třeba Meridě TFS bych ze zkušenosti věřil), nebo bych jednorázově vysolil za fortelnou zakázkovou výrobu pro ten můj konkrétní účel a můj způsob zatěžování. Konfekce je vždycky kompromis a při vybočení z nejběžnějšího způsobu užívání už nějak zvýšeně trpí.
E-moped na běžnou silnici. Žádné skoky,terén,les,hory. Nic. Strčte si své drahé rámy do prdele. A kecy o tom jak se bez celoodpruženého rámu proháním po silnici 60Km/hod si také někteří strčte někam. E-moped není kolo,jezdí se na něm jako na motorce. Je tady někdo ,kdo má doma starou motorku bez pružení?
Ano
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&...
http://www.celt.cz/trocha-historie/cz-150-c
A jel jsi na tom ? A to má E-kolo moped ještě mnohem užší pláště.A motorky měly dobře odpružené sedlo. Mám si místo odpružené zadní vidlice dát superodpružené sedlo?
Dej si co chceš mně je to jedno.
Ja na svém neodpruženém jedu klidně 60km/h a nemám sebemenší problém:-)
Ale jo. Dej pak akorát po čase vědět, jak jsi s tím zázrakem z úvodního odkazu pojezdil a pak pochodil. Víš, není ocel jako ocel. Taky to není jen o tom, nějak poskládat trubky k sobě, aby to vypadalo jako fullik. A když vidím ten jediný spodní čep zadní stavby a k němu vedoucí jakési výstuhy... Progresivní řešení :-))
Mám rám z hypermarketu a ještě nepraskl :-) Lidé ještě jezdí na kolech z 1 republiky a také jim nepraskla . To kolo v odkazu byl jen návrch. Ještě je možnost Olpran Laser disk :-)))
Mám 23 a 52 let staré motorky a přežijí nejspíš všechny současné spotřebáky. To ale vůbec nic nevypovídá o kvalitativních rozdílech mezi současným no-name skůtříkem na jednu sezónu (ani ne celou - viz můj kolega v práci) a slušným současným baworem. Zrovna tak jsou nebetyčné rozdíly mezi výrobci kol, materiály a konstrukcí. Tak jako mezi klobásou s masem a "klobásou" bez masa (taky jsem se najedl a ještě neprasknul :-))
Pevný rám i z obchoďáku za pár kaček může tak nějak obstát při hodně nenáročném používání - ale speciálně tohle odpružení na jeden čep, tomu bych nevěřil ani pozdrav. Ze začátku se bude "jenom" kroutit, pak se záhy krutem vymačká a na průšvih je zaděláno. Při téhle ceně si o použitém materiálu nedělám žádné iluze...
S uchycením ve více bodech jedině bazar http://www.sbazar.cz/kindle3g/detail/12362442... Jenže já bych chtěl ocelový rám. Mám pro to své důvody.
Jen mě trochu děsí ta současná cena. Asi by bylo potřeba okouknout, jak moc je na tom co zrychtovaný. Ale pokud tam není nějaká fatálka, tak bych tomu věřil určitě víc, než té funglovce. No a jestli by už nešel do terénu, ale v klidu sen dožil na asfaltu, tak bych se toho nebál vůbec. Akorát jde asi o vidlici a tlumič. Případný servis by něco stál, nebo by se to dalo vyměnit za nějaké pružinové náhrady z druhé ruky. Pro silnici dostačující.
Kup rám na Babettu, dej zaplest hub motor, baterie dej pod rám a máš pořádně stroj - e-moped.
Raději rám z Jawety :-))
Mačkanej plech ? http://www.eurooldtimers.com/eng/inzerat/61820...
Až to bude aktuální koupím asi bazarové kolo.I nekompletní(celopero) klidně staré a ocelové)Umístit do hliníkového rámu 7kg těžký nábojový HUB motor je cesta na vrakoviště.
Pokud má někdo doma levný ocelový rám s vidlí.(celopero) tak mi dejte vědět. Může být i s díly. Třeba zadní kolo vůbec nepotřebuji,ani středové složení ani komponenty,přehazovačku atd. Ideální by bylo s předním kolem s kotoučem(mech)Cena je limitující. Nejsem v dobré finanční situaci a i co se týká rodinných vztahlů to stojí za hovno. Shrnuto stojí to všechno za ****
Neviděl bych to tak černě. I oceláč může bejt fórovej a na druhou stranu se kolikrát nestačím divit, co "plechovkovej" hliník všechno snese.
Hliník tedy dural je sice fajn,ale uchycení hub motoru do hliníkových pacek je riskantní. Ocel je pružná,hliník je tuhý.Ocel snáší rázové namáhání lépe.
Jo, může bejt, že pro tu elektriku to má svoje specifika. Ale na tu pružnost bych taky spolejhal s rezervou. Má taky svoje limity a stokrát nic umořilo...
Hliník stárne rychleji než ocel. A pokud u E-bike(mopedu) je hmotnost podružná je ocel lepší řešení.
https://www.youtube.com/watch?v=QH6kRE_5Ba4
Magicu, víš co je blbý? S e-mopedem už nemáš výhody klasického kola či pedeleku a nemá to ani výhody pořádné e-motorky. Na cyklostezce jsi nebezpečně rychlej a na silnici jsi zase překážka provozu stejně jako všechny mopedy, bohužel. Pryč jsou doby, kdy moped byl považován za jakési kolo s motorkem a jezdilo se s ním bez řidičáku a bez přilby a jezdilo se všude stejně jako na kole. Rozumné použití e-mopedu je dneska na silnici a v případě odpruženého stroje i v terénu. Pak je ovšem otázka proč rovnou ne terénní tichoučkou e-motorku? Jediný racionální důvod mě napadá, že e-moped se dá udělat lehčí a v kopci se mu dá pomáhat šlapáním. Ale k čemu vlastně taková výhoda je, když je člověk ohrožen každým předjíždějícím autem?
Jediný racionální důvod je,že můžu jezdit bez přilby a pojištění. Těžký E-moped má nižší dojezd,nevleze mi přes schody do sklepa. A koupit se E-moped který jede méně než 125ccm. benzín je při ceně levné čínské 125 mimo mísu.
Pokud to musíš rvát do schodů, tak aku do brašen a do schodů nosit zvlášť.