Dobry den vsem,
asi se brzy objevi stredovy motor Bionicon ,urceny asi nejenom pro celoperaky:
https://www.kickstarter.com/projects/159947242...
Motor by mel jit do libovolnych ramu.
Mate nekdo prosim blizsi informace nebo zkusenosti ??
Prijemny den
Oproti BBS 1,2 to nic nepřináší.
Chtěl bych fakt vidět debila co si to za ty prachy koupí.
To by nemělo takovou cenu i kdyby to ještě pozlatili
Třeba je ta cena za 50 kusů
Motor je šikovně vyřešený a zůstává tak trojtalíř. Škoda že to nenapadlo Bafang.
Bafang už má dvojtalíř. Na běžném E-bike stačí 1 talíř
Akorát ti na normálním rámu je prd platnej, protože ti nevyjde řetězová linka ani omylem... Leda vzadu přejít na 145mm což je nový rozměr ( hlavně pro velikost 27,5+) a vepředu nechat mufnu BB standard, ale to už je vlastně speciální rám.
Mně osobně by na tom vadilo vyosení levé kliky oproti pravé, ale jinak ta myšlenka mít vše na ose šlapání se mi líbí. Stejně tak nízká váha je super.
Myšlenka je stará, původně je to AEG. Ale je to hnusný a to je pro výrobce problém. Budou mít v dnešní době už asi problém to prodat, osobně si myslím že je to slepá větev vývoje.
Středové pohony se masově šíří, jednak je mnoho výrobců v Evropě a Japonsku těch kvalitních a ve zbyku Asie těch levných. Na Eurobike se nábové motory letos už vyskytovaly jen omezeně, takže trend je asi jasný. Pěkné klasické střeďáky od Yamahy, Brose, Impuls a podobně tohle převálcují, notabene když Yamaha je nejspíš levnější.
Já jsem si Bionicon osahal na EB Demo day před týdnem , neurazí, ale nenadchne.
Nadchne TQsystems a výše jmenovaní :D . Velký pokrok je Max Drive, skvělé nastavení západního stylu je pro mě Asijské překvapení roku. Naopak zklamání roku je Steps, zatím to je ostuda Japonska, u Shimana to fest odflákli.
Stepi jsem zatím nezkoušel a ani o něm toho moc nevim, ale překvapuje mě tvoje hodnocení. V čem to podle tebe odflakli?
Hluk převodu, nevýrazná reakce na tork, špatné zavěšení motoru v rámu. Rámová baterka okopírované problematické nestabilní uchycení od Bosch 1 gen. Převzali i start systému na baterii a obrovský nabíjecí konektor - to ale až tak nevadí, jen poznámka.
Plusy jsou:
Hezky udělaná elektrika i displej - za menu bych pochválil. Rámová baterka je taky pěkná a vyndává se do strany, takže nenáročná na prostor.
Bohužel ale čínský Maxdrive jezdí o třídu líp a potichu, i když taky má své mouchy (hloupě uchycený unašeč převodníku, asijský způsob zavěšení na průběžných svornících kde vznikne časem vůle). Bafang ale neřeší baterku, umí rychlost.