Špičák třeba, nebo Marosana DH & BC ve Špindlu...
Beru i placené kurzy, cokoliv, co mne posune výš na cestě dolů.
Tohle patří mezi to nejlepší co u nás je.
Je to jak pro děti, začátečníky i hodně pokročilé. Je potřeba se domluvit a najít nejhvhodnější kurs.
Co jsem slyšel, tak zájemce opravdu naučí a hodně. Sám učí a také má dobré a kvalitní instruktory.
Teď teprv jsem si všiml, že jsem zapomněl dát odkaz. Takže doplňuji
http://www.dressler.cz/cs/campy
Tenhle camp v Rychlebkách je prý také výborný. Nádherné tratě a vedou to lidí co opravdu umí.
https://www.youtube.com/watch?v=7RqsL0VFMw4
Ten Ostaš v úplný divočině se mi líbí skoro víc. Rychlebky jsou podle videa taková tělocvična. Ale záleží na každém, co mu vyhovuje víc.
Myslím, že je lepši se naučit jezdit a překážky "v tělocvičně" a pak teprv se vrhnout do divočiny. Rychlebky jsou víc na jistotu, žádné volné nebo smekavé kameny ani zakryté kořeny nebo volné klacky. Když se začátečník naučí zvládat pevné a vyzkoušené překážky tak může již s mnohem větší jistotou do divočiny.
Dressler taky začátečníky z počátku morduje jen na pevných a vyzkoušených překážkách a než někoho pustí do terénu tak ví co umí a pak mu vybírá různé obtížnosti.
Zeptej se Lucie, ta si tím prošla a byla nadšená a viděl si co zvládala, sekákala kameny jak veverka :-)
A ty víš o nějakém takovém kursu, nejlépe v okolí Prahy? Já bych měl docela také zájem.
http://www.dressler.cz/cs/campy
V říjnu třeba Křivoklátsko, jinak Krkonoše taky nejsou daleko.
To chce jezdit a jezdit a hlavně tolik nebrzdit a ono to pak přijde :-)
I pomala jizda muze prinest mnoho adrenalinu. Ja se rychle taky bojim.
Já to dělám tak, že známý kopec jezdím dolů postupně stále rychleji. U známého kopce a postupného zrychlování nehrozí tolik nějaký kiks, snáz se člověk osměluje a přivyká rychlosti. Dělám to i se sjezdem po silnici. Ale možná ti doporučujeme triviální věci, poněvadž nevíme, co to znamená pekelně pomalu.
Pekelníci mohou jezdit i docela rychle :)
Vzhledem ne k zrovna pozitivnímu hodnocení spolujezdců je to opravdu pomalé. Ale aby mi někdo pomohl, to ne. Díky, zkusím v polabské nížině najít vhodný kopec v terénu. Na silnici jsem odvážnější.
V tom případě to bude spíš problém s odvahou to pustit a se zažitím vyšší rychlosti. To se dá nakonec trénovat i na té silnici s tachometrem. Prostě se to postupně odvážit pustit třeba 50km/h dolů. Na vyšší rychlost se v Polabí už asi kopec nesežene a také to začne limitovat posez a oblečení a odpory toho kola atd.
K čemu je dobré jezdit z kopce rychle?
Když už jsem se na něj konečně vydrápal, hezky se dolu svezu, no né?
Aha, teď mě to došlo, je to dobré pro výrobce přileb :-)
když máš dostatečnou rychlost, tak tě ta setrvačnost krásně vynese na ten další kopec. Teda nikdy ne na celý, ten konec se zase musí vyšlapat.
A když se pod kopcem vyčůráš, budeš lehčí, a můžeš vyjet i výše :-)
Podle videa na trubce nevypadají špatně kurzy na Ostaši.
Z kopce se tam asi člověk naučí jezdit rychleji. Však asi jediný, co tam na ně celou dobu řvou, je : "Pusť brzdy !!" :-))
https://www.youtube.com/watch?v=xaz0OzVSnAw
Všichni kteří vědi o čem to je, tak říkají, když jsi v prdeli tak pusť brzdy a ono se to nějak srovná a ustálí :-)
Jde jen o to to zase příliš nepřehnat. Každý má hranici sebezáchovy trochu jinde.
To vypadá moc dobře. Něco takového by mohlo ledaskomus pomoci. Hlavně ty terény na ušní patrně vybírají takové, že si při pádu moc nenatlučeš. To je docela důležité, poněvadž se občas spadne. Nemáš na ně odkaz? Na kurs, ne na video.
Taky mě to tam docela láká. Až posbírám odvahu, možná se přihlásím. Zatím mám dojem, že bych jim tam byl jen za šaška a zdržovací balvan :-)
Vloni jsem se přímo v té oblasti na šutrech zrakvil, že domů jsem se odbelhal a pár tejdnů věděl o kolenu.
Zkusím kouknout po nějakém odkazu a dám vědět. Na začátku nebo konci videa není odkaz na jejich stránky ? Kdyžtak zkus "cyklotrénink" a "Ostaš", třeba se něco vyloupne.
Právě že jsem to hledal a našel jsem jen přihlášku na loňský kemp. Na konci v tom sjezdu po listí byla taková bázlivější dívčina, co raději spadla. Takže tam jezdí i lidé, kteří to zas tak moc neumí. Také to skákání přes klacek jim nijak nešlo. Jen ten instruktor to provedl tak, jak to má vypadat. Když tě rovnou nenaženou mezi tvrdé šutry, aby ses pomlátil, tak pád na hlínu při troše šikovnosti nebolí.
http://www.cyklotrenink.com/
je to hned na začátku :(
Hm tak to vypadá, že je to hlavně o trénování pro závodění a nikoliv výuka ježdění v terénu pro širokou veřejnost. Na závodění jsem už moc starý.
njn, koukal jsem, že letos nic. Tak třeba příští. Kolem Ostaše jsou terénky fajné i dost náročné (Sudety)
On není problém najít těžký terén, kde si nabiješ hubu. Spíš to chce najít nějaký bezpečný terén, kde případný pád nemá pokračování 5 metrů dolů do potoka a nejsou okolo kameny, ale jen měkká hlína.
To taky není tak velký problém, jako mít tam někoho kdo ti řekne a ukáže co a jak jet a pak ti vysvětlí chyby a přiměje tě aby ses zvedl ze země a šel to třeba 5 x opakovat dokud to nezvládneš.
Jo, bojím se, je mi 48, jezdím 2 roky a začala jsem s MTBO a při těch sjezdech fakt zdržuji. Jo, přesně jsi to vyjádřil, potřebuji někoho, kdo mi vysvětlí proč a jak, jak se mám chovat já, jak se bude chovat kolo.
tak pak bych ti doporučil jednoznačně Billíčka. ten ti ty sjezdy předvede i na skládačce. mě teda z kopce v Chřibech vždycky ujel :-))
Jenže jeho techniku "prchající barový stoličky" těžko aplikovat na fulla...
Oni jsou někteří zvláště dovední a šikovní jedinci, kteří jsou schopní sjíždět poměrně těžké terény vlastně na čemkoliv. Prostě to provlají, všemu se zručně vyhnou v ďábelské frekvenci a rychlosti. To kolo pod nimi jen lítá ze strany na stranu. Ostatní méně talentovaní to jedou na fulu nebo MTB hardtailu a jen koukají. Ale ti se to mohou nějak naučit. Nikdy nebudou tak skvělí, ale sjedou to v rozumné rychlosti a s rozumným rizikem.
Nechápu, proč se bojíš na Magistrále, rozumná rychlost, rozumné riziko. :-)
Terén lehounký...
Protože bych musel porušovat pravidla silničního provozu jako jeden blíže nejmenovaný jedinec, který to všem doporučuje :)
A také bych si musel koupit plynovou masku, nebo ještě lépe potápěčský přístroj s uzavřeným okruhem, protože tam už není ani kyslík. Všechen ho ty plecháče spálí.
U Vltavy to není o moc lepší, spíš horší, miluju ty naftové parníky.
Horší o to, že cesta trvá déle než 8 minut.
O víkendu je na Magistrále klidněji a dýchatelněji, než na Benešovské a navíc, nejsou tam kamiony.
Jinak, v Praze jste všude, ve dne v noci, pod hnusným, žlutozeleným smogovým deklem, tak to máš prašť jako uhoď.
Zákony a předpisy u nás nevykládá Brahma ba ani Lelek, ale soud. Já jsem přesvédčen, že zákon nebo vyhlášku správným řazením se do pruhu před křižovtkou, neporušuji, naopak, chovám se přesně v souladu s nimi.
Tedy před Museem jen 50, za křižovatkou to můžeš rozhulit na 70, to už je rychlost, co by mohla cyklistu uspokojit :-)
Máš sice pravdu, že zákon vykládá soud, ale pokud je v něm něco natvrdo psáno, tak je argument stylu "zákon přece vykládá soud, já jsem přesvědčen, že je to úplně jinak" trochu mimo.
V drtivé většině případů se zákonem prostě řídíme (nebo ne, ale vědomě) a ne, že bychom si dělali, co chceme s tím, že dokud nám to soud nevyloží, tak se nějakým zněním zákona nenecháme omezovat.
Jedu tak, jak mi zákon ukládá.
V tomto případě nejen zákon, ale i zdravý rozum podpořený zkušeností z daného místa.
To, že mám já, Brahma, nebo Lelek jiný názor na správné řazení do pruhů na křižovatce u Federálu, neznamená, že ten můj, nebo jejich, je správný. Jen já, či oni, se domníváme, že správný je.
Navíc, potvrdí ti to i kolega Brahma, můj způsob jízdy přes křižovatku je bezpečnější, protože řadit se na 70ce z odbočovacího pruhu do prostředního je dost nebezpečné.
Jde jen o to ustát ten cvrkot zprava i zleva, a to není pro každého a nelze to trefit napoprvé, bez trochu cviku jizdy v pruzích na jízdním kole.
Pokud to ustojíš, vyhneš se všem možným rizikům, které znamená změna jízdního pruhu po celé délce té 70ky...
Myslím, že ti to Lelek vysvětloval několikrát přesnou citací zákona, že opravdu nejedeš tak jak ti ukládá zákon.
Lelek má názor, že kolo není motorové vozidlo. Jistě, ty se můžeš domnívat, že tvůj opačný názor je správný, takové domnívání ti nikdo zakázat nemůže... ale to je asi tak všechno.
Lelkův výklad odmítám, neodpovídá situaci na křižovatce, před ní a za ní.
Odmítl bych i výklad policisty, a šel s věcí do správniho řízení.
I kdyby si 100 lidí myslelo, že porušuji vyhlášku, neznamená to nic.
Vyhlášku nemají právo vykládat, a tuplem ne bez znalosti konkrétní situace.
Znova - Lelek nic "nevykládá", cituje ti konkrétní ustanovení. (Mimochodem nikoli vyhlášky, ale zákona.) A ty proti tomu opakuješ akorát to, že to "odmítáš". Bez jediného argumentu. Jestli znáš jiný zákon či paragraf, který hlásá jinak, prosím. Pak můžeme hledat, proč jsou v rozporu a čí výklad má pravdu. Ale jestliže tu žádné jiné znění není, tak jak chceš Lelkovy konkrétní odkazy (nikoli výklady) odmítat?
Já zákon opravdu nevykládám, jenom ti říkám co je v něm napsané a co ukládá. Jinak fakt mi je úplně jedno jak a kde jezdíš,, klidně jezdi třeba v na magistrále v protisměru. Jenom se pak vážně nesmíš divit, že na tebe troubí a nadávají ti, protože mají pravdu a hlavně se pak nediv a nehádej až budeš někde kde nemáš co dělat a nikdo tě tam nečeká a nechtěně do tebe vrazí.
Lelku, neznáš to tam.
Rád tě provedu tou cestou na kole, abys pochopil, víc udělat nemohu.
Jak by to vypadalo, kdybych přijal tvůj výklad vyhlášky, ti nafilmuju někdy v září, v hustějším provozu. Teď nestíhám se v tejdnu do Stověžaté na kole dostat, a taky nevím, jestli už dodělali vozovku na Nuseláku. To zúžení tam působí jako retardér.
Nikdo do mě nechtěně vrazit nemůže, jsem čitelný, pruhy jsou široké. Bezpečněji secto jet nedá, jenževto bys to musel zažít, z jednoho videa při téměř nulovém provozu nic nepochopíš,
Já to tam znám velice dobře. (Na kole bych tam nejel ani o tom weekendu co to filmoval Jindra.) Ano, potvrzuji, Jindrův způsob řazení se do levého pruhu na světlech 850m před odbočením je podle mne ten lepší způsob ze dvou sebevražedných. Generuje jen jízdu na kole v prostředním pruhu, kde se jezdí autem povolenou 70km/h. Jen je nezákonný. Druhý správný způsob nutí Jindru do toho pruhu mezi 70km/h jedoucí auta přejet doleva za plného provozu. Podle mne čirá sebevražda.
proč je nezákonný? jestli je ta silnice v obci, tak může jet v kterém pruhu chce, ne?
aha, vidíš, řidičák mám a tohle nevím :-D
ale je fakt, že dělám něco podobného jako Jindra :)
jezdím tak zas tuto trasu: http://mapy.cz/s/kHxc
u "jedničky" se musím dostat do druhého pruhu zleva (ze čtyř), abych mohl u "dvojky" odbočit a sjet na chodník. a jinak to prostě nejde. ledaže tam jedu tak 45 a zabírám natvrdo celý pruh, jinak bych přišel o kejhák :-D
Brahmo, nevíš od kdy to platí, a zda-li pouze u nás, nebo i jinde v Evropě?
Já vždycky jezdil na kole jako bych řídil auto. Řadím se tak jak potřebuji, s tím, že se držím v pravé části svého jízdního pruhu.
Všimnul jsem si zvěrstev, které jsou na asfaktu načmárány, tedy že v odbočovacím pruhu zprava vedou cyklisty přímo pid kola odbočujících vozů, a považoval to za výplod chorého cykloativismu.
Pokud takhle nařizuje jezdit vyhláška, je to safra špatně a je to nebezpečné. Pak je potřeba začít aktivně proti takovému paskvilu vystupovat.
Kolo sebod mototky liší jen tím, že aby sevto hejbalo, musím trochu máknout. Jknak rychlosti do 50ti v uzavřených osadách nevytváří zvláštni rychlostní rozdíly mezibjednotlivými účastnčky dopravy, aby pro bezmotoráče byla vytvářena zvláštní extra pravidla.
Předjíždí se zleva, nepodjíždí se, a ve městě pojedu v pruhu, který mě vyhovuje. Na pětiproudovce může trvat i několik křižovatek, než se z úplně pravého pruhu dostanu do levého.
Proto, když vím, že budu na konci avenue odbočovat vlevo, rychtuju se do levého pruhu jakmile mám možnost, lhostejno, že uprostřsd nebo vlevo pojedu třeba 3 kilometry.
Jestli povinnost být vpravo vždy, platí pro kola u nás paušálně, ten co tyhle regule vymýšlel, nikdy na kole velkými městy nejezdil.
Nevím. Jen cituji současný platný zákon. Jak to bylo uzákoněné dříve netuším, vlastně až do nedávna jsem byl v omylu stejně jako ty. Také jsem si myslel z autoškoly, že v obci se jezdí všemi dopravními prostředky libovolným pruhem. No a legislativa pro kola je v celé Evropě ve vývoji a neusazená. Nedá se předpokládat přílišná shoda.
Ale ten požadavek na ježdění kolem pouze pravým pruhem je s výjimkou toho pravého odbočujícího pruhu na Pražské Magistrále docela logický. Na té Magistrále by bylo logičtější buď znovu snížit rychlost na 50km/h a možná snížit počet pruhů, nebo odtud ta kola vyloučit. Dohromady mi to přijde nekompatibilní. Nehledal bych chybu v zákoně.
Od kdy to platí? Minimálně od roku 1975 !
Tedy od doby kdy snad téměř všichni co tady jsme, tak jsme dělali řidičáky, takže jsme se to všichni učili.
Co furt máte s tou sebevraždou ? Kdo není furt zašitej jenom ve městě, tak se úplně běžně setkává s přejížděním do odbočovacího pruju, nebo najížděním na střed před odbočením i na frekventovaných silnicích, kde je povolená (a mnohdy i překračovaná) devadesátka. Dietové...
A taky se kvůli tomu necpu na střed nebo do levého o kilák dřív. Buďto mám na silnici přehled a koule na normální změnu pruhů tam kde je změnit mám, nebo slezu a místo odbočování přejdu.
Jo, byla to pohodička, v podstatě "instruktážní video" bez provozu, abych ukázal, že je tam o víkendech fakt klid.
Ve všední den he to hustější, ale pruhy jsou dost široké, auta jezdí pomalu, protože furt stojí na světlech. Na kole jsi tam rychlejší než v autě.
Masakr nastává za tím Federálem, ram už světla nejsou tak blízko, povolená 70ka a ohulují to tam fest. Když udržíš pruh, mic se ti nemůže stát, znáš to z motorky. Na té nejsi chráněn o moc víc.
Nejnebezpečnější je vždy změna pruhů. Na kole nemáš blinkr, ukazuješ rukou, kolo drncá, neukazuješ pořád, někdy je potřeba řídit.
A tak nemáš jistotu, že ten za tebou si tvého gesta všimnul. A když si nevšimne a ty mu tam vjedeš, jsi na hadry.
Nejlépe je držet pruh a co nejméně je střídat. Do svého pruhu se pak řadit vždy, kdy máš jistotu, že tě nic nesrazí. Nejlepší je to v okamžik, kdy za tebou nic nejede.
Ve velkých městech jinak jezdit nelze.
Add Ronda:
Ano Jindra to tam o weekendu po obědě opravdu projel naprosto v pohodě za minimálního dopravního zatížení. Ten odpor se zvedá proti tomu, že na základě toho příkladu BOHOROVNĚ tvrdí, že je to tam v pohodě vždycky. Proto mu teď mnozí s gustem otloukají o hlavu jeho nepředpisovou jízdu.
To, že se píše o Pražské Magistrále, není tentokráte výrazem našeho pragocentrismu, ale důsledkem toho videa. Patrně nikdo soudný si nemyslí, že přeplněné víceproudé nebezpečné silnice jsou výhradou Prahy.
Ano jízda po takové komunikaci je hlavně funkcí odvahy, správného předvídatelného stylu jízdy a dostatečného sebevědomí. Někdo na to má, někdo nikoliv a někomu to nestojí zato. Rozhodně to však není disciplína pro každého.
Ano Brahmo, ale asi to lze nacvičit, jako tu jízdu z kopce, co se chce naučit jezdit zakladatelka tématu.
A je celjem normální, že stejně jako já si kladu otázku, proč bych se měl učit jezdit po hrbolatém terénu z kopce co nejrychleji, někdo jiný si klade otázku, proč by se měl učit jezdit v hustém automobilovém provozu.
Pro mě je to docela zábava.
https://youtu.be/6N2ceb9kzVU
sim tě, vždyť je to na skládačku.
Naučila jsem se kolo jen trochu korigovat, cestu si v kořenech a kamenech najde samo. Ale chce to umět a moc nebrzdit. To se pak vzpouzí a vyhazuje.
Takže na kole už jezdit umíš. Teď ještě se naučit vypnout mozek.
vidíš, to bude ono. to mi na favoritu před úrazem šlo. teď už si tak nedovoluju :-)))
Jo, pořádně se pomlátit, polámat, a přežít to bez následků naučí člověka čekat za každou zatáčkou rozlitý olej, nebo převrácený kamion napříč silnicí.
Rozumná rychlost je pak taková, abych dokázal zabrzdit v té vzdálenosti, na kterou před sebou vidím.
Vše ostatní je zbytečný hazard, pokud nemám ošetřeno, že skutečně nic takového mě nemůže na trase potkat, což zřejmě znamená, pokoušet se o tyhle skopičiny jen na vyhražených úsecích.
Zdalipak se svým traktorem, pokud ti jezdí, jezdíš také tak, abys mohl zastavit na vzdálenost na kterou vidíš? Vždyť před tebou i na vícepruhé silnici může jet nějaký blázen na kole v prostředním pruhu. Takže nejenom počítat s tvojí deformační zónou na kapotě, ale i s jeho nulovou deformační zónou. To pak ani na té německé dálnici se všude nedá jet těch 130..150, že? :)
Snažím se, fakt se snažím, držet odstup.
Můj nový traktor na to má dokonce elektronickou vychytávku, co tu vzdálenost odstupu hlídá a buzeruje.
Na kole se snažím taky "vidět za roh". I v důvěrně známém sjezdu Břežanským údolím, furt čekám za zatáčkou nějakou zradu, tak si to nepouštím moc nad 30.
Na neznámé silnici se z kopce šourám, pokud je v setpentýnách. Nakonec, jde jen o zlomky vteřin, co riskantnéjší jízdou mohu získat.
Jo, pořádně se vysekat, a přežít to člověka vyléčí, ty jsi měl néjakou škaredou zkušenost zase při střetu s autem, a tak si jich, z mého pohledu, bojíš až nepřiměřeně. Jě zase za zatáčkou čekám překážku, co mě sundá ze sedla avodvezou mě houkačkou, a nechápu, proč něco takového někdo může záměrně vyhledávat a hovoří o "přiměřeném" riziku.
Celé tyhle věci, tedy snažit se hnát na několika svařených trubkách z kopce mezi pařezy a šutry a dokonce na to pořádat kurzy mě připadá stejně absurdní, jako pořádat výcvikové jízdy v jízdě v protisměru.
Když to umíš, protijedoucím autům se vyhneš, no né?
Pořád se snažiš zrychlit, zvýšit jízdní průměr a tohle je docela významná oblast. Proč mařit energii brzděním, když ti pak pomůže v protikopci.
I s naloženým kolem se dá po pěkné silnici svištět z kopce hodně rychle. O letošní dovolené jsem si o něco zvýšil maximálku s naloženým kolem na 76km/h. A to mě ještě auta, jedoucí přede mnou, hodně brzdila. Bohužel, na jejich předjetí, už mi nějak scházely převody. :-)
Ne vypnout, ale po... se strachy. Pak se to sjede v rozumné rychlosti s přiměřeným rizikem.
bike: https://youtu.be/EhnIo21hi0g
silnice: https://youtu.be/VYAjF4Niz6E
A můj soukromý tip: s volnými kalhotami si dávej pozor aby se nezachytily o sedlo.