Taky může jít ta kazeta o pár desetinek blíž k výpletu a přeřazení může bránit aretace. Zkus povolit horní doraz.
Dorazový šroubek je povolený na max. Dá se teda ta kazeta nějak podložit, aby se posunula dál od výpletu?
Počty zubů, a vlastně i převodů, jsou u obou kazet totožné?
Ostatní kvalty jdou nahoru i dolů bez odmlouvání a pazvuků ?
Právě,že zbytek chodí zcela bez problémů. Když se podívám na souběh nej pastorku a rolniček, tak je vidět, že rolničky jsou o pár mm mimo, nejsou souběžně. To alivko už prostě dál nejde.
Jestli je to kazeta se stejným počtem pastorků, tak je to nesmysl.
Zkus vzít tu starou kazetu a namontuj ji tam zpátky. Pozorně sleduj, kam až sedne a porovnej s pozicí té nové. Oprubuj, jestli znova chodí na všechny pastorky. Jestli se třeba nějak nehnulo s patkou.
Když přehazce trošku pomůžeš prstem, naskočí na největší ?
Jo, stačí lehce zatlačit a přeskočí.
Takže samotná přehazovačka do té polohy jde. Došponuje jí tam lanko ? Má řetěz alespoň snahu se tam šplhat ? Zkoušel jsi u páček štelovacím šroubkem přitáhnout ? není už nadoraz ? Pokud je, povolit ho, skoro zašroubovat a přenastavit lanko v poloze přehazky na nejmenším pastorku.
Snahu šplhat má, ale ten poslední krok je podle mě krátký. Zkoušel jsem i extrémně přitáhnout lanko na přehazovačce, ale na ten největší prostě nepřehodí ani z prostředního ani nejmenšího převodníku. Asi zkusím xt-čkovou přehazku z druhého kola a uvidím.
Tu původní kazetu jsi zkusil ? Jen aby se vyloučila jiná chyba.
Jestli přehazka Alivio, nebo XT by mělo být úplně jedno, rozsah by měl být stejný.
Neodehnul sis při vyndavání kola patku ? Jde od pohledu vodítko řetězu rovnoběžně s pastorkama ? Není odehnuté, nebo nějak pokroucené ? Častá "závada".
Patku jsem neohnul, ale je pravda, že to vodítku trošku hnuté je... Zítra zkusím tu starou kazetu.
Pokud není vodítko rovnoběžně s kazetou (předpokládám, že je vyhnuté směrem ven, od kola), tak se neboj a s citem, ale silou celou přehazku zatlač tak, aby bylo vodítko rovnoběžně. I když si myslíš, že jsi patku neohnul, ale ta nerovnoběžnost tomu nasvědčuje (běžná věc). V terénu takhle přehazku rovnám co chvíli.
Pokud je odehnutá, skutečně nemusí dosáhnout na největší kolečko. Po narovnání by už měla normálně nahodit. Pak jen seštelovat dorazy a nastavit štelovací šroub u páčky, aby šly správně i ostatní kvalty.
Zkus to přehodit popotažením za lanko ručně. Zda to tam skočí či nikoliv. Také může mít ta přehazovačka někde nějaký blok v pohybu. Třeba špínu, zatuhlost v kloubech. Namaž tomu ty nýty a rukou to rozhýbej až na doraz. Máš dost dlouhý řetěz? Pokud jsi namontoval novou kazetu s posledním kolem značně větším, tak je třeba použít delší řetěz. Když je moc napnutý, tak se tomu moc nechce řadit.
Je jedno, jaké označení má kazeta, nebo přehazovačka.
Jestli to má fungovat, dělá se to takto:
1.Odmontovat přehazovačku a srovnat patku (tu věc, na které drží přehazovačku).
2.Namontovat přehazovačku, uvolnit lanko, seřídit dorazy (dva šroubky označené H a L )
3.Namontovat a seřídit lanko.
4.Zkušební jízda
Pokud nemá hejble na rovnání patky, tak ji snadno srovná okometricky i bez demontáže přehazky. Patka je měkká, dá si říct.
Mno...
Nepíše tu, jaký rám má. (A jsou i ocelové rámy s patkou napevno - tam je někdy problém i s hejbletem)
A to okometrické srovnání může fungovat tak na 6ti, nebo 7mi kolečko. U vyšších sad s tím moc neuspěješ.
Alivko a HG, tak nějak předpokládám hlínu a výměnnou patku.
Na trekách máme přehazky XT a na horácích Sram X-9, oboje 9 qaltů. XT je mrcha vzpurnější, ale taky snadno doštelovatelná, Sram je naprosto nesmrtelná záležitost, doštelovatelná i poslepu. Když po nějakém karambolu zašvindluje, kouknu, přihnu, jedu.
Rám je GT Avalanche 3, takže patka je výměnná. Na kole jezdí manželka a nevím o tom, že by někde zahučela, navíc ta patka je fakt robustní a musela by to být fakt perda, aby se ohnula.
Zase tak robustní nebude. Ono stačí kolo nešetrněji odložit nebo o něco opřít a je ohnutá.