Dobrý večer. Uvažuji o koupi tohoto kola na víkendové projíždky s rodinou (20-30km)a na každodenní dojíždění do práce (12 tam a 12 zpátky, z toho 5 km rovina a 7 km táhlejší kopec). Internetová cena je někde +- 23 tis. Zkoušel jsem ho v prodejně a byl jsem z něj nadšený, ale bylo to první e-kolo na kterém jsem jel. Co na to říkáte Vy???
Pokud budeš vytrvale šlapat,tak si ho kup.
Za ty peníze je lepší doplnit stávají kolo střeďákem
takže out? Právě že žádné kolo nemám a působilo na mě dobře,líp než ty kauflandacke:) a co samotné kolo. Bez el. kitu do 10. Dá se?
Klid, na to co chceš a píšeš, tak to kolo je určitě dobrý.
Samotné kolo do 10 bude asi dost bída, pokud to nebude nějaké 3 roky staré zapomenuté kolo ve výprodeji.
"pokud budeš vytrvale šlapat" ...
Jo, o tom to taky je! Navíc u elektrokola platí, že člověk je díky pohonu odpočatý a tak je i do kopce schopen dát vyšší výkon. Navíc díky pohonu ten kopec vyjede rychle, tak ten výkon v pohodě dá.
Pokud spěchám do práce a mám to 12km je výkon a rychlost prvořadá. Pokud v práci dřu jako mezek,je ideální hned po práci a vysprchování sednout na kolo a zpotit se jako prase.Když není člověk omezen tzv. univerálností,je ideální dopravní prostředek nelegální E-bike s výkonným motorem bez zbytečné přehazovačky. Nejlépe ocelový rám s minimálně odpruženým předkem,ideálně i zadkem.
Tak to je fakt, že i bez přehazky silné ebike existovat umí. Alespoň se dá dozadu dát větší motor. Ale pak už si člověk musí přiznat, že to není jen kolo s pomocným pohonem, ale regulerní moped. :)
Ano není to kolo,je to moped. Bez přilby a poviného ručení a značky.Přesně to mám,protože mi to vyhovuje a potřebuji to.
Kde že jsou ty doby, kdy i na mopedu se jezdilo bez přilby, řidičáku a bez STK. Naštěstí i dnes se starým mopedem Stadion není potřeba alespoň mít nějakou STK natož značku. Nové mopedy mají už smůlu, ale pro staré Stadiony stačí jen řidičák a povinné ručení. Přesně takhle by to mělo/mohlo platit i pro silné ebike! Na cyklostezce je rozhodně zakázat. Na silnici nebo lesní či polní cestě nevidím nikde problém. Samozřejmě na silnici s řidičákem a všude alespoň s nějakou lehkou mopedovou přilbou.
Ono radovat se z nepotřeby povinného ručení může být dvousečné. Způsobíš-li nehodu, to, že nemusíš mít pojištění tě neochraňuje před povinností způsobenou škodu hradit. Na běžné kolo (a asi i běžné "regulérní" elektrokolo) se pokud vím vztahuje standardní pojištění odpovědnosti v domácnosti, pokud ho má kdo sjednané. Ale netroufám si odhadnout, jestli by se pojišťovna z plnění nevykroutila, pokud by zjistila (a při vážné nehodě by zjistila bez problémů), že jsi nejel na běžném elektrokole, ale pelášil na mopedu, pro nějž má zcela jiné pojistné produkty.
Je věcí každého, jak se chce krýt, ale pokud bych měl takový nejasný samohyb a využíval ho opravdu často a na frekventovaných cestách, nějakou tu fichtláckou pojistku bych si sjednal. Normálně stávají pár korun a některé pojišťovny dávají kozí dechy i k pojistce auta zdarma. Sjednat by to neměl být problém, Stadiony ani Babetty RZ taky nemají, uvádí se pouze výrobní číslo.
Záleží jaký jsi cyklista motocyklista. Já měl motor v náboji a ted mám středový a rozdíl je celkem velký, v kopci vyhrává středový. S nábojovým jsem musel šlapat i do kopce ale se středovým vyjedu kopec i bez šlapání. Max. příkon mi to ukazuje 640W.
Ale z toho co píšeš se dá odvodit, že chceš jet pomaličku kousek s rodinou a pak přes léto do práce,tak to by mělo stačit. Kolo vypadá dobře.
Záleží co je myšleno 7km táhlejší kopec.
http://www.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&...
A na takovýhle hrbol potřebuješ elektriku?
Jestli jo, tak tohle kolo to bezproblémově zvládá a bude sloužit.
Také jsem čekal nějaký megakopec a vidím málem Hanou :-))
Jsem zdechlej začátečník, ale mám rád takové vychytávky. :))) Měl jsem benzinovou koloběžku i motokolo. Dobré ježdění ale jsem rád, že jsem se toho zbavil, jelikož ten smrad a randál mě štval.
Podobná e-kola občas potkávám v podhůří Krkonoš a Orlických hor a vedou si celkem dobře. V podstatě drží trvale rychlost 20 až 25 ať po rovině nebo ve stoupání a ti co na tom jedou rozhodně nejsou žádní výkonnostní cyklisté a nevypadají, že je jízda nějak víc zatěžuje.
Spíš mi jde o to, že chci kolo a když už za něj vysolím těch cca. 23 t tak ho chci maximálně využít, třeba tím dojíždění do práce.
Na ježdění do práce je nejlepší celoodpružené kolo s pořádným motorem v náboji . Nejlépe z bazaru a ocelovým rámem. Váha nehraje roli. A na sport s rodinou si nechat kolo.
Jaká je životnost těch motorů v náboji a baterií? Prodejci se vytahujou , že to zvládne 800-1000 nabíjecích cyklů.
Vyděl si to dvěma a budeš nejspíš v reálu.
Lifepo to zvládne. Ale pak bude mít kolo jen do práce. Kombinace motor 6+ plus aku 6+ je pro sportovní kolo vražedná. Pro E-skutr do práce v pohodě
Píšou, že tam je Li-Ion baterie.
Do práce E-skutr. A ne dojet do práce zpocený jak prase.
To sice jo, ale když to chce i na běžné výlety, tak buď dvě kola nebo nějaký kompromis a to na co kolo chce je tohle podle mě docela dobrý kompromis.
Zas musím říct, že než e-skutr tak radši benzínový, určitě bude mít delší životnost.
Jo, ale už je to motorka s veškerými omezeními a nemá to parametry kola.
To není pravda. Pokud nabíjíš v práci,tak za cenu projetého paliva koupíš za čas nový aku. A elektromotor má životnost dostatečnou.Kolik myslíš,že najede 50ccm. jednoválec?
Ale ne každý zaměstnavatel z toho bude nadšený a může ti cenu započítat jinak :-)
Páč si to ještě neuvědomili a nedopočítali. Všeho do času...
Děláš jako by 99% zaměstnanců jezdilo do práce na E-bike :-)))
Blbost. 2kč koruny za nabití baterie nikdo fakt řešit nebude. Ani 40kč za měsíc nikdo řešit nebude. :)
Jo, primárně to asi řešit nebudou. Ale časem se to může hodit jako hůl k bití psa. Překážející kolo, nějaká ta "ztráta času" při péči o kolo. Neopomenutelná bude také zákonitá závist některých kolegů a pak už i ty dvě koruny budou hrát velkou roli :-)
A ty dvě kačky mi nějak nekorespondují s tím, co o kousíček výš napsal kolega magic. Kolik desítek let by musela baterie vydržet, aby po dvou korunách při nabíjení v práci ušpóroval na novou ? :-))
Oni třeba počítali ušetřené peníze za benzín? Nevím. :) Ale nalít do baterky 360Wh nějakých 0,4kWh fakt moc nestojí. A to asi jí nevybije úplně. To by musel jezdit do práce přes 40km.
A zaměstnavatel má myslím zákonnou povinnost poskytnout bezpečné stání pro kola. :)
Jenže mi to k sobě nejde. Když skutr tak jen s vůní benzínu. Co by jste mi doporučili v té cenové +- 23 tis. ???
Jako elektrokolo? S 250W a planetovkou?
Jediný kompromis je silný středový pohon
Za 23 tisíc i s kolem?
To jako vážně?
S kolem co máš.Pokud nemáš bazar.23 to sice nebude ,ale vyhoví to na ježdění s rodinou a do práce.
Kolo mám "no name" prostě starý malý šrot. Chci nové, původně jsem vybíral jen klasické ale zaujalo mě v prodejně toto. V kamenné 28, na netu 23. Takže si myslím, že kvalita kola není jen o tom jak je drahé, když si prodejci jen tak přidávají nebo ubírají 5 tis.
Záleží na požadavcích. Pro někoho je kolo za 10 šrot,pro někoho předražené
Kolo máš ty. Kdybys pořádně četl, tak bys věděl, že kolega kolo nemá ;-)
Kolo mám "no name" prostě starý malý šrot. V opřekladu to znamená ,že kolo nemá? :-))
Pro upřesnění mám "asi" Libertu-jestli se tomu dá říkat kolo. Na pivečko do hospůdky to stačilo (aspon to nikdo neukradl) ale na ty výlety už ne.
http://www.cyklovybava.cz/product/elektrokolo...:13626/
Elektrokolo Spirit CROSS2, 26" Do práce dobrý.
nevypadá špatně, ale kdo ví co to má za baterku. Na té šumavě udajně samsung, ale na tomto myslím, že bude nějaký obyč. článek. Kdyby nová bateka nebo repas stál cca. kolem 3, tak bych životnost ani neřešil. Jenže co se týká baterii, většina prodejců dává jen 6 měsíců záruku a pak vysolit za novou 7,8 a víc tisíc nechci... Ale jinak kolo pěkné
Skútry s vůní benzínu jsou zajímavé alespoň tím, že mají variátor a tedy neřadíš. Ale stejně mě přijde lepší elektropohon. Zabírá od nula otáček. Je to jednoduché. Minimální údržba, nemusíš měnit olej, jako u 4T. Takže proč ne elektrický skútr.
Skůtr na elektřinu je ideální,když má člověk garáž,nebo dům. Tahat v paneláku do schodů skůtr o značné váze je nemyslitelné. Mám problém už se svým kolem s vahou 33kg.
Jawí třiapůlu i s vozejkem jsem tahával šikmo přes tři schody do kamrlíku i několikrát denně :-)
Rozdíl mezi silným nábojovým motorem a střeďákem je při dojíždění do práce nulový. Pokud chci jet rychle do kopce s nábojovým,musím šlapat ,abych udržel motor v otáčkách. U střeďáku ,pokud chci jet stejně rychle zase musím jet na těžký převod a tím pádem mu musím pomáhat také. Takže tak :-)
http://www.bartonicek.cz/elektrokolo-4u... nevaž se,odvaž se
Pokud hodláš jezdit celoročně a ještě pravidelně do práce je jediný použitelný aku LIFEPO. Je sice těžší,ale vydrží 2x víc
Lifepo už skoro nikdo neprodává:-)
Ale prodává. A do skůtrů jsou rozhodně lepší než LION. Pokud někdo hodlá celoročně jezdit na E-bike (do práce a jinak) buď LIFEPO nebo benzínový skůtr.Lion je pro boháče
Má někdo odkaz na článek,kde se probírá skutečná životnost(myslím použitelnost) LION aku? Tou životností nemyslím pokles kapacity na 70% po 500 cyklech,ale použitelnost v provozu. Pokud mám 15Ah aku lion a jezdím 20km do práce,tak tam dojedu i při 70% kapacity,i méně. Ale vydrží opotřebený aku dodávat potřebný proud? Opotřebený aku v mobilu se při velkém stáří vypíná v zatížení,i když se tváří jako plně nabitý. I když nabitý v podstatě je,ale už kvůli velkému vnitřnímu odporu nedodá špičkový proud.Ale napájet nějaké zařízení s menší proudovým odběrem by zvládl. K čemu mi je,když má aku kapacitu 50%,ale při přidání plynu se motor odpojí,respektive aku se odpojí.
Případně nějaký graf stárnutí LION aku a dodávaného špičového,případně nominálního proudu. Stářím a cykly klesá kapacita,ale nikde není graf poklesu dodávavých proudů. V podstatě mě zajímá,když má třeba 15Ah LION aku nominální proud 30A,kolik bude mít třeba po 1000cyklech? 15?? Nebo stále 30A ,což silně pochybuji.
Odkaz nemám, ale jednoduše bych raději uvažoval s předimenzováním i nové baterie. Takže pokud je schopná dávat max. 3C, tak raději půjdu na 1C maximum. Efekt je ten, že vydrží, tedy bude stárnout pomaleji a pomaleji poroste její vnitřní odpor a těch 1C mi dá dlouho. Já mám teď opačný problém, že se snažím odpravit 10Ah článků Headway prudy 40A, takže 4C, a nějak se to nedaří. Pořád to má i po několika letech 95% kapacity. :) Asi půjdu na 45A. Nicméně nechci jít přes 50A, protože to je limit spínače, co tam mám. :)
První rada je. Zkus si více elektrokol! Všechno ti nějak pomůže, ale rozdíl je v komfortu ovládání. PAS je druhá liga. První liga jsou kola s torzním senzorem, která si počítají tvůj výkon a dle toho ti přidají pomoc proporčně. Ale to jsou kola, která jsou většinou nad těch 50 tisíc kč. Pokud jsi byl nadšený z kola s PAS, tak si myslím, že až projedeš tu první ligu, tak budeš nadšený ještě o kousek více. Nicméně pomůže samozřejmě oboje. A pokud máš na 95% kopce do 12% stoupání a šlapeš a nejsi supertěžká váha, tak se neboj převodového motoru. Ale i tak dopředu vyzkoušet. Hlavně se nenech zblnout do nějakého levného kola se středovým Bafangem BBS. :)
A s tím se vejdeš do 23 tisíc? To asi ne, že.
Tohle je něco podobného jako před časem když tady chtěl někdo nějaké pohodlnější běžné kolo do 15 tisíc a dostal nabídku na lehokolo za 50 :-)
S čím? S se středovým Bafangem? S novým ne, ale až to zklamaní lidé budou prodávat za polovičku i s baterkou, tak pak v pohodě.
Nicméně uživatel "nováček" nepsal, že chce kolo do 23 tisíc. Psal, že se mu líbí nějaké kolo za 23 tisíc a zajímá ho, co na to říkáme.
Sice přímo nenapsal, ale s trochou logiky to je jasné. Kdyby měl volných 50 tisíc na nové kolo, tak se něčím takovýhle vůbec nebude zabývat a bude se dotazovat na pohybovadlo někde od 40 výš.
Za 18000kč se dá koupit vyhovující E-bike a časem předělat
Ano, také jsem takové viděl, po městě a na nákupy asi dobrý, ale na vejlety mimo město bych na tom ale jezdit nechtěl.
http://elektro-sport.cz/spirit/86-elektrokolo... s tím se nedá jet za město? Co mu chybí?
A proč si myslíš že ti co mají BBS jsou zklamání?
Ja už mám kolem sebe asi desítku lidí co ho vlastní a jsou nadšeni.
Ani zde jsem nezaznamenal někoho že by to chtěl prodat.
Já byl po čase zklamaný z elektrokitu 250w v předním náboji, to jsem do kopce už dřel a baterie se rychle vyštavila takže nebyl problém v 1.kopci být na polovině kapacity. Navíc dost randál a v Jeseníkách jsem si říkal co to je, dyt to vůbec nejede a dřu jak pako :-))) V tu chvíli jsem si řekl, že to chce co lepšího, tak jsem narazil na středový motor BBS a můžu potvrdit že se jede úplně jinak a ty kopce kde byl problém s nábojovým 250w vyjet, vyjede středový 350w i bez šlapání (samozřejmě na lehké převody a silnější pomoc). Ale rozdíl je znát.
Nemyslím si, že jsou všichni zklamáni. Nicméně jsou tam věci, které můžou někomu vadit a tedy si myslím, že někteří lidé zklamáni budou. Hlavně pokud si někdo zkusí nějaký lepší pohon... U středového Bafangu BBS může vadit třeba to, že při šlapání naprázdno to klade nějaký odpor, jak jsem se tady v diskuzi dočetl. Nebo, že to má jen PAS. Nebo problémy při řazení související s tím, že PAS prostě neumí poznat, že jsi ubral tlak na pedály. Někomu může vadit i více vyosená pravá klika. Určitě by se ještě něco našlo. Ano člověk si zvykne na ledacos, ale jsou i lidé, kteří se nechtějí přizpůsobovat systému, ale chtějí systém, který je na nějaké úrovni, jako je koneckonců i ten Bosch nebo Yamaha. Ale komu jde jen o to, jak moc to pomůže a ostatní aspekty jsou mu jedno, tak z Bafangu BBS zklamán jistě nebude.
Jak jen PAS? Má to i plyn. Bohužel bez tempomatu
To jo, ale třeba každý nechce kolo ovládat jako motorku.
I tomu co nechce ovládat kolo jako motorku se plyn může hodit.
Máš malou představivost? To jsou otázky :-)
Tak na sportovně laděném kole typu MTB si moc plyn představit neumím. Tam si myslím, že je nejlepší koncept pedelec, tedy šlapu a o nic moc se nestarám, protože systém pomáhá sám a ideálně i ví jak moc a kdy má pomoct. Jediné kolo, kde si plyn představit umím je nějaké silnější ebike laděném spíše do pohodlna. :) Tolik moje představivost.
Třeba tě začnou bolet klouby že nebudeš schopný šlapat, popř. si zvrtneš kotník nebo něco s nohou. Pak budeš rád, že zmáčkneš plyn a jedeš.
Jelikož mé kolo(moped) je jízdně nevyhovující,chtěl bych v budoucnu zakoupit vrak něčeho takového http://www.shop-elektrokola.cz/data/product/109... zbytné použitelné díly,nebo koupit rovnou bez nich a nahradit slabou baterku silnější LIFEPO a motor Magic pie 4 sinWAVE s integrovanou ŘJ.
A když to vezmu do extrému je lepší rovnou koupit něco takového http://www.sbazar.cz/linoos/detail/10918649... a časem nahradit PB aku něčím lepším,případně vyměnit i motor. :-)
A co třeba kity na kolo? Nějaké doporučení?
Musíš přesně říct co kolo má zvládat. Univerzální je pouze silný střeďák.Zbytek je dost jednoúčelový.
Vážím 95 kg + sedačka s malým dítětem. Víkendové výlety a přes tyden jezdění do práce cca. 25km. Jízda z 80% asfaltka, 20% polnačka (max. nějaká lesní cyklostezka). Nájezd cca. 2-3tis ročně. Když bych koupil třeba toho spirita a odejde baterie, můžu koupit jakoukoliv jinou? Třeba LiFePol nebo musí být jen lion? Je mi jasné, že bude muset být jiná nabíječka, ale jestli s tím zbytek kola nebude mít problém??? Cenový rozdíl mezi šumavou a spiritem je cca. 5 tis. a za to je téměř nová další LiFePol. Jaká je životnost nebo nájezd motoru? Počítám, že motor budu používat jen na pomoc do kopců.
Nejvíc záleží jestli chcete jezdit kopce - já jezdím např.Brdy,teď jsem jezdil týden na Šumavě. Výhoda středového motoru je, že kolo hodně pomáhá v kopcích, naopak na rovině se dá pohon vypnout a jezdit jen svou silou, využíváte možnosti přehazovačky, takže můžete jet dost prudký kopec na pomalý převod rychlostí třeba cca 7km/hod. Nábojový pohon má stálý převod, takže když Vám klesne rychlost v prudkém stoupání pod cca 12km/hod,tak motor ztrácí účinnost a více energie mění v teplo a méně v pohyb. Já jsem taky letos v zimě po pár letech šetření a po začínajících bolestech kloubů přemýšlel, jaké elektrokolo koupit a nakonec jsem si v bazaru koupil za 8000,-slušné trekingové kolo s kotoučovými brzdami a vybavil ho středovým bafangem BBS-2 48V/750W a baterií do rámu 12,6Ah. Se svými 120kg ve větších kopcích ujedu na baterku cca 40km,při rovinatějším terénu cca 70km.Od jara jsem najezdil 2000km a naprostá spokojenost. Vám by asi stačil BBS-1 36V/250W, i ten Vám do kopců pomůže mnohem víc, než nábojový 250 W. Odkaz na motor:http://www.elektrokola-michal.cz/sety-stredovy... .
Mám kolo s motorem v zadním náboji 250W-MAX:350W a baterií 11,6Ah. Při mé váze 105kg mám dojezd v kopcovitém terénu středních Brd kolem 80km. Kolo jsem pořizoval na výlety s tím, že budu aktivně šlapat a ne se nechat vozit. Po přečteni pár příspěvku jsem měl strach, že tohle kolo nic nevyjede, ale opak je pravdou a pomoc do kopců je dostatečná.