Zdar,
jak mám vyštelovat hydraulickou brzdu (Deore M525)??
Myslím že by měla nějak sama,ale potom co sem čistil kolo a tak a zpátky dal dohromady tak trochu škrtá,ale ještě sem nejel,tak to bude asi tím,nebo ne??
Jo,a nevíte jakou výhodu má inverzní chod přehazky co teď všude nabízí???
Dík a ať to šlape
Vetsinou staci jen povolit a znova utahnout. Ono si to sedne pokazde jinak.
Kdyz to nezabere, tak otacej kolem a zjisti ktera cast skrta. Na tu pak normalne pouzij silu o ohni ji spravnym smerem. Kotouce se takhle normalne doladuji.
Dikec,už sem na to přišel.
A o tom inverzním chodu nikdo nic nevíte??
Uz se tu o tom taky nekde psalo, o inverznim razeni. Jde o to, ze firma Shimano otocila tah pruzinky u prehazovacky vicemene kvuli DualControl, aby to slo snadneji, tam mi to prijde malinko logicke.
Zkratka kdyz radis lehci prevod u klasickych RapidFire pacek, provadis to ukazovackem packou smerem k sobe a ne od sebe a navic tim retez na vetsi pastorek "netahas", ale on tam skoci sam diky te pruzince. Spadne proste nahoru :). Analogicky na tezsi prevod se radi palcem smerem od sebe a retez "tahnes" smerem dolu na mensi pastorek.
Je to spis jen vec zvyku, nekomu mozna i vyhovuje snadnejsi razeni "nahoru" pri jizde do kopce.
Videl jsem uz nekde sady Shimano XT pro rok 2007 a mam pocit, ze se s inverzni prehazovackou uz snad ani dal nepocita.
Já osobně u inverzní přehazovačky žádnou logiku nevidím, ale je fakt, že to nedokážu porovnat v souvislosti s tím duál kontrolem. A v přehledu přehazovaček na letošní rok u shimana ta inverze převažuje.
Vrátím se k brzdám: wewerka Ti naznačila, co dělat - ale řekl bych, že se to týká případu, když chytneš nějakou ránu na kotouč, tedy myslím si to.
Když Ti to bude škrtat, tak povol dva imbusy (pětky), tím uvolníš třmen - dá se s ním pohybovaz směrem ke kolu - od kola, vycentruj kotouč mezi destičkami a rovnoměrně oba imbusy zase utáhni (myslím střídavě jeden . druhý, ne na fest jeden a pak druhý!). Někdo říká, že to jde vystředit také tak, že povolíš ty imbusy, pak normálně zmáčkneš brzdu a prudce páčku pustíš - destičky odskočí od kotouče a samo se to vystředí. Tenhle postup mi ale u těch Sh 525 nefunguje, u hayesů nine mi to tak šlo.
A ještě jeden postřeh, poradil mi to vette: nedávno mi něco škrtalo na zadku, pořád jsem na to nemohl přijít - byla tam nečistota. No a ta tam může venku vlítnout i pádem shora do té "třmenové" štěrbiny. Vette mi řek, abych ji shora přelepil páskou, čímž se vytvoří taková obdoba blatníku, shora tam pak nic nemůže vlítnout, pro toho, kdo hodně jezdí v terénu to je určitě dobré :-)
Sbohem odvode tepla :)) Vlitnout ti tam muze i spodem a na spodek se prodavaji chranice kotoucu.
http://www.cykloexpert.cz/blatniky/kryt-kotoucu...
Treba tadytohle :)
Ale jo, dostane se to tam určitě i spodem :-)
Pokud jde o to chlazení kotoučů - viděl jsem někde na fotce, že si tam někdo připevnil takový ten malinký ventilátorek, co je v počítači - spíš asi z hecu (těžko takhle říct, jestli to je bikerské nebo ne, asi bych to měl předhodit mirkovi:-))) ).
dovolím si vstoupit:)
nezcela si rozumíme. ta rada s páskou se týkala brzd sh lx a podobných třmenů, viz:
http://www.velotrade.cz/photos/velke/BRM585upr.jpg
ta ohromná díra je při montáži vzadu orientovaná nahoru a ze zadního kola se tam sype spousta bordelu ze zadního kola. když se přelepí, tak se sice omezí protékání vzduchu třmenem, ale nic tam shora nespadne. co se týká chlazení, mi připadá mnohem horší ten chránič kotouče. ale zadní brzda nedostává tolik na frak jako přední, teda aspon u mě:o)
Nooooo.. taky jsem driv zkousela to ladit pres ty imbusy. Uz nikdy to neudelam! Dokazala jsem to seridit tak, aby to neskrtalo, ale jakmile jsem nasedla, tak se to podivne prohlo a zaclo skrtat. Stelovani cele brdy opravdu nech odbornikum.
Ohybani koutouce tak rizikove neni :)
Jinak se to steluje tak, ze se to lehce utahne, stiskne brzda a pak doutahne napevno (hayes 9).