http://www.e-pohon.cz/fotky4744/Reference_1/MP... Potřebuji uložení,kde by šel aku rychle vyndat(v práci) kvůli dobíjení. Nějaký držák na otočném čepu třeba. Máte nějaké návrhy.
Na takovou mrchu snad nějaký box z alu plechu. Vyndavání jednoduše po otevření bočních "dvířek". Výhoda bude, že spodek a vršek boxu můžeš něčím polstrovat, aby to tlumilo otřesy. Jednoduché a funkční.
Ale také pěkně hnusné...
Dá se to udělat zaoblené a lakované třeba na bílo se zlatou linkou okolo nebo jak se komu líbí. Komu je to hnusné i tak, tak může navrhnout cokoli lepšího krásného a funkčního. :)
A přesně to očekávám. Ti co se jim líbí mít na nosiči +-6 kilo aku a ještě v zadním kole 6kg motor,bych chtěl obeslat s dotazem,jak se jim to jízdně líbí. Super těžiště,skvělá stabilita a samé plus
Já mám na Electře vzadu aku cca kolem 4kg a motor ani nevím kolik. Takže těžiště kola je hooodně na zadku. Do terénu nic moc. Hrozí cvaknutí duše. Chtělo by to mohutnější pneu. Na druhou stranu takhle to na běžné ježdění třeba i po slušných lesních cestách v pohodě. Na silnici v pohodě. Konkrétně tohle je ovládáním i pohodlím už více motorka než kolo, ale už mi to tak moc nebaví... Více jezdím na Focus Jarifa... Sice menší výkon, menší průměrná rychlost, ale hlavně je to ještě kolo a dojezdy nad moje potřeby.
Jinak baterka je nad nosičem přikurtovaná přes dírky ve dně brašny. Prostor nad a boky jsou na blbosti, svršky a tak, co sebou tahám. Ale to jen pro zajímavost. Ty to chceš do rámu. Fakt je, že na zadku to jde alespoň zamaskovat do brašny.
Co se týká rozložení váhy, tak nejlepší by bylo dát tu baterku do brašny na řídítka. Možná by to stálo alespoň za úvahu.
To je uvaha člověka který viděl elektrokolo z ponorky:-)
Natož aby na takovém elektru jel.
Náhodou jednou mi ho v Nuslích jakýsi obchodník vnutil vyzkoušet :D
A mohli byste mi nastínit, co je na tom špatně. Na jedné straně od těžiště těžký motor, na druhé těžká baterie. Celkem by se to staticky mohlo vyrovnat. Dynamicky to sice bude dělat velký moment, ale když tu baterii dáte do těžiště, tak se sice zbavíte části momentu, ale staticky to bude zase víc blbě. Já bych volil statické vyvážení, dynamicky to stejně moc nevylepšíte.
A propo ty zkušenosti jsou stejné jako nakaždém špatně vyvážením vehiklu. Není to specialita jen elektrokola. Jen vy si myslíte, že nelze přenášet zkušenosti z jednoho oboru do druhého, že se vše musí jen otrocky vyzkoušet, že jiný způsob poznání není. Nemáte pravdu.
Nejde jen o to že na takto zatíženém kole se dost špatně jde ale silové kabely jsou značně namáhány neustálým otáčením řidítek.
Navíc umístit krabici 30x16x8cm 4-5kg na řidítka by ani nešlo.
Nejlépe ze všech hledisek je umístění baterie v rámu.
Proč hledat jiná řešení když to nej už bylo dávno nalezeno?
No to bohužel navrhnout nedokážu. Já si tam představil nějaký poštovní kastlík s těmi vyndavacími dvířky a nahoře s řadou kulatých děr pro větrání, aby se to neuvařilo. Prostě jen hnus. Třeba to někdo dokáže navrhnout líp.
Stejně jsem zjistil,že do mého rámu to nejde.Tedy v alu boxu. Jedině bez krytu.Uvažuji o koupi nefukčního starého E-bike s baterií pod sedlem na stojáka. Nejlépe nějaký hodně starý E.bike s objemnou Pb,Nimh aku,abych tam dodal LIFEPO osazení.
Něco takového levnějšího. To by se hodilo. 24V asi olovo. Takže 48V LIFEPO narvat do kaslíku po olovu + dozadu pořádný pohon. http://www.sbazar.cz/ludekdvorak0/detail...
Zdravim. Muzu nabidnout sve starsi elektrokolo:
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/43637/rychle...
LiFePO4 15Ah jde vymenit na asi 30Ah Li-ion.
Já jsem fanoušek nosičů a tak bych to dal na nosič a na to přehodil brašny. Je to vše pěkně schováné.
Mám takový:
http://eskutr.cz/cs/prislusenstvi-k-bateriim...
mám stejný a už nikdy více
Nech si ušít trojúhelníkovou brašnu do rámu, může být i polstrovaná a vodotěsná. Více sucháčů aby se nehoupala do stran, dlouhý zip abys do ní mohl baterku pohodlně zasunout. V podstatě si můžeš vymyslet co chceš, cenu odhaduju do dvou tisíc.
Hliníkový box považuji za lepší řešení.Až mi doslouží můj E-moped uvažuji o tom,co jsem psal výše. Nákup archivního E-bike s nějakou objemnou baterkou v olovu pod sedlem. Vrak,nefunční.