Kolo Haibike XDuro SL 29 2014 mám od srpna 2014. Dosud najeto 2600 km. S kolem jsem velmi spokojený, přípomoc je citelná, při přepínání stupně přípomoci reaguje přípomoc okamžitě. Jezdím i po polňačkách, lesních cestách s kameny, kořeny, prudké výjezdy i sjezdy na těch lesních a polních cestách. Na rovině mně kolo nebaví,dá se jet v pohodě s vypnutou přípomocí, motor neklade citelný odpor, ale do kopce s přípomocí je to paráda a zábava. Je velmi znát, že čím usilovněji šlapu, tím motor víc pomáhá a kolo do kopce "frčí". Motor se nezahřívá a neztrácí účinnost ani v dlouhých stoupáních. Zatím drží i řetěz, měřím cca po 100 km, je třeba ovšem řadit citlivě, povolit na okamžik záběr. Chvíli mi trvalo než jsem se naučil jaký volit stupeň přípomoci a tomu odpovídající převod. Trochu mně trápí brzdy, pískají, vržou a přes několik různých pokusů jsem to zatím neodstranil. Destičky jsem měnil na cca 1500 km. Pozor na baterii, toto kolo má baterii pouze 300 Wh, alespoň to moje. Při koupi jsem měl vybrané kolo jiné, se 400 Wh, to prodejce i přes inzerování v e-shopu neměl, tak jsem vzal toto a baterie 300 Wh si všiml až po zaplacení kola a už s tím nešlo nic dělat. Na přípomoci to znát není, ale na dojezdu s přípomocí ano. Motor mám clasic line, předpokládám stejný, nebo budeš mít motor active nebo performance s převodníkem 15 resp. 18 zubů ? Už ale trochu pošilhávám po Haibike SDuro s yamahou a to hlavně kvůli designu. A taky se mi líbí dvojpřevodník.
Kolo Haibike XDuro SL 26 2014 mám od července 2014. Měřím 2m a vážím 120kg, tedy jsem hlavně vybíral co největší rám, s odpruženou zadní vidlicí, který v té době byl bohužel jen s koly 26". Chybí mi, předtím jsem měl 29".
Ujel jsem 3500 km, když mi v březnu praskl rám ve sváru, viz foto. Záruční reklamace trvala 3 měsíce a nakonec nebyla uznána, měl jsem instalován čip (Tunning) rušící rychlostní omezení. Neuznat záruku pro tento důvod je triskní, ale stalo se. S novým rámem nemám zatím problém. Tunning je dobrý pro výjezdy kopců, jinak jezdím rychlostí do 30km. Baterku jsem také dostal jen 300W, ale koupil jsem 400W a konstatuji, že prodloužení dojezdu není jen o poměr ¼, (300/400) ale mnohem více. A už vůbec luxusní je mít dvě baterie.
Za největší slabinu Haibike považuji brzdy. Kotouče dodávané v r.2014 se vyhřívaly a při brždění vlnily. Bylo trapné u této cenové kategorie kola při jízdě z kopce zastavit a chladit brzdy. Výrobce si to patrně uvědomil a v letošním roce dodává jiné kotouče (s vystuženými paprsky). I přesto jsem velmi spokojený, a považuji jej za nejlepší na dnešním trhu. Konstatuji to i s ohledem na zkušenost, mám také EVBIKE kit, to nejde srovnávat.
Tak to mne docela vyděsilo. Jinak jsem si ještě vzpomněl na takovou maličkost. Občas je třeba otočit a postavit kolo na řidítka a sedlo, např. při vyndání kola kvůli píchlé duši a její výměně. Kvůli kotoučům brzdy to jinak neumím. Pak je potřeba sundat display, baterii a podložit něčím řidítka protože jinak bude kolo opřeno i o dálkové ovládání pro přepínání přípomoci. Jednou jsem takhle chodil po lese asi 15 min. a hledal něco vhodného pro tento účel.
Hele, na to rostou v lese stojany...
Najdi cca vodorovnou větev ve výšce očí a pověs to za sedlo. Prostě zahákni zepředu sedlo za větev. Normálmě vyvážené kolo ti bude viset předkem dolů, i kdyby mělo baterku na nosiči, to mám vyzkoušený
Takže tento motor lze také "vylepšit" tunnigem na vyšší rychlost s přípomocí než 25km/hod. Já si myslel, že je to možné jen u těch nových motorů activ nebo perfomance s těmi malými převodníky.
No nevím, díky za Vaši zkušenost, je vidět že Bosch není dost seriozní výrobce, když zamítne reklamaci prasklého rámu kvůli čipu rušícímu rychlostní omezení :-( Kdyby se jednalo o závadu elektropohonu, tam bych to pochopil, tam lze najít souvislost, ale prasklý rám, to mi hlava nebere. Než jsem se rozhodnul pro středový BBS-2 750W, tak jsem si z půjčovny půjčil kolo se středovým Boschem a zkusil si s ním vyjet Petřín. Do kopce táhnul pěkně, to ale Bafang umí taky, ale po rovině mě příšerně sralo - zvlášť v pražském provozu - že po dosažení 25km motor vysadil a musel jsem to rvát vlastníma silama. Na kličkování mezi auty nic moc :-( Vím, že je to kvůli EU, ale musím říct, že je to pěkně nah***, řekl bych, že i docela nebezpečné, protože ve městě mezi těmi auty díky tomu omezení překážím víc, než bych překážel, kdyby tam to omezení nebylo. Z kopce to můžu pustit třeba 60km/hod, což mi přijde nebezpečnější, než se motat v provozu 25km/hod. Je to něco podobného, jako kdyby auta měla ve městech aktivovaný omezovač na 50km/hod.,který by se spustil vždy při průjezdu kolem značky "začátek obce",při průjezdu kolem značky "konec obce" by se omezovač přepnul na rychlost 90km/h. To je podobná logika. Na cyklostezce samozřejmě beru ohled na ostatní, vidím protijedoucího, lidi s kočárky, děcka - přestanu šlapat, dám ruku na brzdu a jedu třeba krokem. Ale aby mě to vypínalo při 25km/h.mezi auty, to je na hlavu. A ty mizerný kotoučovky to jen potvrzují. Koupil jsem si obstojnýho treka s kotoučkovkami, namontoval Bafanga a jezdím kopce nahoru a dolů, mám 120kg a problém jsem s nimi neměl, kromě častější výměny destiček vyplývající z častého užítí brzd v kopci. Takže já hlasuji pro Bafang.
Pleteš si pojmy, tady reklamačku neřešil Bosch... Nevím co by měl řešit výrobce motorů na prasklém rámu.
Jinak, omezení není problém, Haibike má většinu kol v obou EU specifikacích, takže stačí si objednat speed pedelec a je to.
Tady je ale jednoznačně problém na straně uživatele, resp. možná prodejce, pokud ho měl na prodejně a nekupoval po netu. Každej odborně způsobilej obchodník s kolama když vidí dvoumetrovýho chlapa, tak mu nemůže přeci doporučit takhle malej rám...
Souhlas. Kolo postavila fy Haibike a Bosch dodal motor, baterii, display, nabíječku, ovládání. Prostě to co souvisí s elektropohonem. Já měl také problém. Baterie se z ničeho nic při jízdě vypínala. Kolo bylo v záruce, v říjnu jsem ho dal prodejci k reklamaci a podepsal papír, že netrvám na dodržení lhůty 30 dnů reklamace. To je možné a v souladu s příslušnými zákonými předpisy, musí však být stanoven přesný termín dokdy bude reklamace vyřízena a to já neudělal,(konzultoval jsem s SOS, sdružení na ochranu spotřebitelů)Chyba byla v držáku display, ten Haibike vyměnil a je po problému. Reklamace tak trvala asi 2 měsíce, ale to mne netrápilo, byl listopad a prosinec. Takže zkušenost, souhlasit s delší reklamací pouze písemně, s udáním přesného termínu dokdy bude vyřízena, jinak musí platit myslím 30 dnů ať jsem z česka nebo německa.
Řekl bych, že tohle ti uznat fakt měli, jelikož by ti to nejspíše ruplo i bez instalování čipu pro vyšší rychlost. Umístění a směr síly v čepu od tlumiče se mi moc nezdá. To místo, které ruplo asi dostávalo dost zabrat. Svoje možná hraje i tak moc vytažená sedlovka (viz fyzika a páka). Zajímavé je, že pro letošek už mají uložení tlumiče zadní stavby řešeno o dost elegantněji. Pak je samozřejmě otázka, jestli to kolo vůbec je na 120kg chlapa.
Pro doplnění dodávám, že včera mi ten nový rám praskl také, opět ve sváru pod sedlovkou, viz foto.
To marketingové heslo na jejich výrobcích, že se jedná o výrobek s proslulou německou kvalitou dostává jiný smysl
To je nemilé.
Přesto se mi zdá, že bys měl mít jinak nadimenzované kolo. Ty problémy které popisuješ (prasklý rám u středu, u sedlovky, přehřívání brzd) lze připsat na vrub hmotnosti tvé a hmotnosti zadního nosiče. Já bych to v klíčových detailech omotal uhlíkovým jednosměrným vláknem na GF základu, protože tohle se nejspíš bude opakovat...nebo si pořídit karbonovou variantu rámu, která by mohla teoreticky vydržet víc.
A už si zkoušel dodržet doporučení výrobce?
Tohle ti ale nikdo nevezme na reklamačku, protože se skoro vsadím, že máš nadměrně vysunutou sedlovku, když se dívám na fotky nahoře kde ti praskl ve svaru.
Pokud je ti to malý, proč jsi nekoupil jinou velikost rámu? Při Tvém vzrůstu prostě potřebuješ cca 23" rám (585mm),nebo možná i víc, jinak se těchto problémů nezbavíš.
Kolikátku máš rám? (od středu osy klik po konec sedlové trubky)
Vím, tyhle nadměrné velikosti se moc nedělají, takže to máte složité, ale kvalitní prodejce ti tohle vůbec neměl doporučit.
To přece vůbec nevadí, že rám trpí a praská, ale hlavní je, že to vypadá prďácky, když sedlo trčí vysoko nad rám.
No a to celkové zatížení kola asi taky nebude moc v limitu výrobce.
Na druhou stranu by za každý prasklý rám měli poděkovat či přímo vypsat odměnu, protože mají možnost vylepšit slabá místa. A že měli co vylepšovat je na letošních modelech hezky vidět. Stačí se podívat například na náběh spoje horní a sedlové trubky.
Tak, je to enduro, toho celkovýho zatížení bych se až tak nebál co se RÁMU týče. Ale geometrie mu musí totálně nevycházet, když musí mít sedlo tam kde ho má, to pak v zatáčce kope kolenem do řídítek?? Nebo do loktů?
Kdybys četl pořádně, tak tam píše:"tedy jsem hlavně vybíral co největší rám, s odpruženou zadní vidlicí, který v té době byl bohužel jen s koly 26". Chybí mi, předtím jsem měl 29"
Bez obav, četl jsem. To, že si vybral největší rám, co zrovna sehnal, ještě vůbec neznamená, že ten rám byl pro jeho výšku a hlavně váhu, váhu tělesnou + další. Nejspíš překročil doporučení výrobce, hmotností, vysunutím sedlovky a používáním takto zatíženého kola vyššmi rychlostmi mimo zpevněné cesty. Takže žádný div, že rám nevydrží.
S temihle tělesnými mírami si musí vybírat jiný rám, nebo si ho nechat postavit nebo zpevnit.
Lelek_ souhlas.
Pokud má nastavenej sed správně, tedy pata propnuté nohy na pedálu a sedlo mu vychází tam kde je na fotce, tak je mu to totálně malej rám, protože na ten rozměr navazuje i délka . Pokud by měl správně velký rám, sedlovka nebude ani zdaleka tak vysunutá a nepraskne to, protože v kritickém místě nahoře bude delší kus v rámu, tedy páčení drží dvě trubky zasunuté v sobě. Sedlová trubka pak bude končit daleko výš, takže páka bude menší a uzel TT / ST to udrží aby to neprasklo dole.
Velikost kol na tom nic nemění, to je zažitý omyl. Kolo na 29" je sice celkově větší, ale ta podstatná velikost rámu se tím nijak nemění, prostě 20" rám je stejně dlouhej a vysokej, jedno na jakých kolech...
Faktem je, že pro tyhle lidi se kola shání hodně blbě. Je jich menšina, nikdo to moc nebere na prodejny. Když k tomu připočítám trable s výpletama, gumama a brzdama vzhledem k váze nad horní hranicí kalkulovanýho průměrnýho jedince, je to mrzuté.
Co se dá dělat. Při rozpočtu na Habike bych už na jeho místě asi opravdu zvažoval zakázkovej rám od Duratecu a použil komponenty v DH specifikaci pro 27,5" MTB.
Lože motoru si podle mě rámovna opatří. Cena bude vyšší, ale kolo bude konečně jak má být
Sakra vy stím naděláte, já dříve, obyčejná merida zatěžována celkovou váhou skoro 180kg vydržela i hodně kruté terény.
Nemít potíže s nasedáním sloužila by dále.
Nyní obyčejný scud sice se už zátěž zmenšila ale plně naložené je to stale kolem 150kg, taky bez problému:-) Tedy zatím:-)
Ty máš výhodu, že máš klasický rám bez zadního pružení a bez nějakých tvarových extravagancí. To je desítkami let prověřená klasika, která vydrží hodně. :)
Jo jo, naprostej souhlas, není nad klasickej rám,ten trojúhelník má prostě nejlepší pevnost a stabilitu. Taky bych se svými 120kg nešel do celopéra, sice by se mi líbilo se na rigolech houpat jak na houpačce, ale měl bych furt strach, že to někde musí rupnout, navíc mám často plnej nosič, klidně mám na něm 20 kg (nákupy apod.),a tenhle co drží jen na sedlový trubce, to je hodně o hubu..:-( Páni výrobci by měli začít brát zřetel i na nás obdařené "prostorově výraznějším tělem",jak do výšky,tak i do šířky. Holt nejsme všichni drobní jako vietnamci...:-)
No, to máš složitý... je vás tak max 5% a ještě se každýmu líbí něco jinýho.
Souhlas s tím, že se seriovky v tomto moc neřeší, je to ztrátovej podnik.
Velcí lidi to znají, začíná to botama, postelí, přes auto, nedej pámbu motorku...
A copak to tam máš ještě na té sedlové trubce za vehikl?
Že by jenom letmý nosič? To asi bude pěkná zátěž a páka navíc, která ten rám hodně zatěžuje. No nevím....někde je chyba...
A nemáš tu sedlovku vytaženou za značku max vysunutí? Jde tam velký moment od zatížení sedla a od toho nosiče taky... Ikdyž tam předpokládám, že více jak 5kg nemáš, takže asi prim hraje páka od sedla. Třeba ti to někdo bude umět svařit a přidat nějakou výztuhu.
Jestli máš sedlovku vytaženou jako na tom předešlém rámu + nosič na sedlovce, bude ti s tvými kily praskat každý seriový rám. Limit sice je 120kg, ale bez nosiče a brašny, o nosiči na sedlovku který pákou působí na sedlovku a rám jako prase ani nemluvím. Vypadá to že zase s reklamací nepořídíš. Chce to trochu myslet selským rozumem, nosnost 120kg a moje maličkost váží 120kg, nedám si nosič na sedlovku, rači si koupím hardtail a dám tam klasický nosič když už musím něco vozit.
Vubec nechápu že někomu stoji za to taková reklama.Blbej rám kterejch se jim tam váli hromada řešej tři měsice a pak to neuznaj??Bejt potencionálni zákaznik (jako že se mi endura od nich moc liběj) tak si ho nekoupim ani za boha.Ne proto že prasknul rám to se prostě stane i když by nemělo ale nejezdit čtvrt roku bych teda nedal ani přes vánoce.
No, kdoví jak je to přesně... po měsíci pokud je záruka uznaná, tak mu museli vrátit peníze.
Věřím ale že to s spíš neuznali v termínu a pak čekal na rám, což je už jiná věc. Němci všecko testují, takže může být.
Navýšení rychlosti samozřejmě nemá velký vliv, ale záruční podmínky jsou jasně napsané, prostě je to nepovolený zásah. Do jisté míry ale z dlouhodobého hlediska má rychlost vliv na životnost všeho, je na to metodika kde se kalkuluje v jakém režimu se ty komponenty dlouhodobě používají. U elektrokol obecně se kalkuluje s 25% navýšením průměrného zatížení rázy proti neelektro. U navýšení z 25km/h na 45km/h (kategorie speed pedelec) je to zase o něco více.
Pokud Haibike má pro variantu speed pedelec jiný rám, pak se dá brát takové zdůvodnění vážně. Němci (spotřebitelé) mají stále za zády právníka při reklamacích, takže si nemyslím že by si dovolili zamítnout jen tak bez podkladů.
Jinak ale si soukromě myslím, že si jen zjednodušili zdůvodňování zamítnuté reklamačky, protože samozřejmě lze podle otisku od sedlovky uvnitř sedlové trubky doložit přetížení nebo nadměrné vysunutí sedlovky, ale je s tím víc papírování se stejným cílem. Kdyby přišlo na lámání chleba , tak to i tak obhájí , tak co...
Píše že "záručni reklamace trvala tři měsice" tak to bude něco špatně.Maj na to přeci měsic a hotovo.Po měsici by mělo s prodejce něco "vypadnout" a pokud se to táhne déle jeho problém to si musi vyřešit on.Ale zřejmě to bude dobrej oddil nejprve prodaj chlapovy kolo pro děti a pak z něj tahaj prašule za rám chichi nová finta.
Víš houby jak to bylo. To co napsal je hodně ve zkratce. Pokud zákazník souhlasí s vyřízením reklamace v prodloužené lhůtě tak může trvat třeba půl roku. Záleží na čem se dohodli a proč.
Ono to jen potvrzuje "serioznost" výrobce. Myslím, že k německýmu zákazníkovi by se chovali jinak, my jsme pro ně "východní" Evropa, k nám si dovolej víc. Viz třeba rozdílné složení stejných výrobků v ČR a v Německu.My prostě nemáme na to,aby jsme si platili právníka při reklamaci, Němci jo. A další problém jsou "prodavači a podavači", jedni umí při nákupu poradit a ti druzí jen podají, na co zákazník ukáže, případně ho ukecají na věc, které se potřebují zbavit. Proto jsou fajn tato fóra, kde si my, obyčejní uživatelé můžeme sdělit svoje zkušenosti a poučit se od těch druhých, co radši nekupovat.
Zdravím,mám políčeno na HAIBIKE SDURO HardSeven RC 2016 a tak zbírám nějaké infa a skušenosti, zatím je objednané od srpna a snad "jsem v pořadí", i když němci si údajně s dodržováním dodacích lhůt nedělají vrásky, pár měsíců navíc žádná míra - snad jěště letos něco stihnu pojezdit. Tak jak jsem okukoval nový model na prodejně přišel jsem na pár změn, když nepočítám barevné kosmetické změny tak jsem uvítal USB výstup, menší nabíječka(YAMAHA), prohnuté říditka pro lepší chránění displeje, co mě však mrzí je že na displeji už není teploměr. Povedlo se už někomu ulovit a provozovat model 2016? nějaké zkušenosti? dá se sehnat příručka používání v elektronické podobě a česky?
Mám letošní model Haibike SDURO HardNine RC 29 2015, asi měsíc a taky jsem se zajímal co nového, kromě výrazně vyšší ceny nabízí nový model.Protože se jedná pouze o pár tebou vyjmenovaných "drobných" vylepšení", šel jsem do staršího modelu, který v černo modré dle mého vypadá líp, než kombinace s kanárkově žlutou. Na jednu věc jsi ale zapoměl, nový model nabízí o jeden mezistupeň přípomoci navíc. Mezi EKO a STD je navíc ECO+. Osobně jezdím na ECO, což mi plně dostačuje, ten teploměr by mě mrzel více, ten při jízdě sleduji docela často. Pokud budeš mít dotaz, ptej se. Návod pouze na starší model: http://www.topkolo.cz/files/navod-k-obsluze...
Vlastním tuto 2015 taky,dávám za pravdu.... je trochu
pochybuji o přesnosti toho teploměru....
Zkresluje. když na displej svítí slunce - ukazuje vyšší teplotu, než je ve skutečnosti, ale pokud je zataženo, jako dnes, tak ukazuje přesně. Vyřešil někdo, kam s lahví na pití? Přikládám fotku mého kola.
Přikládáš foto, ale proč nic nevidím, už jsem na to narazil víckrát, něco mám nastaveno špatně že některé vidíma a jiné nic?
Já fotku vidím normálně v malém okýnku pod textem, po kliknutí na ni se zvětší. Nahrál jsem ji na uložto: http://ulozto.cz/xFd4v2Za/img-2237-jpg
Nejspíš máš, mě se zobrazuje vše normálně.
Já mám kolo s Boschem Haibike XDuro SL 29 2014. Je to model ještě se starším motorem a kupoval jsem ho v srpnu 2014. Vloni ještě kola SDuro s Yamahou nebyla, dnes bych asi toto kolo koupil. Nicméně, jedním s kriterií bylo, že v rámu kola je i místo na košík na lahev. Jinak bych asi volil toto řešení: http://www.skladacikola.com/Kosik-na-lahev-M...!,709.html. Je to primárně pro skládací kola, ale možná by to šlo použít i na tvoje kolo.
Koukám co to je omotané kolem nosiče, vypadá to na zámek - to bych fakt neměl odvahu svěřit ochranu před zloději takové tkaničce, přeci jen elkolo není za hubičku.
Vzhledem k omezenému výběru místa umístění láhve by to chtělo zvolit držák s bočním vyjmutím jako např. http://www.mojekolo.cz/bbb-kosik-na-lahev-bbc...
Tohle jsem řešil s Focus Jarifa, kde nějaké další větší místo v rámu není. Napadlo mě několik řešení, ale nakonec jsem dal pití pod spodní rámovou trubku. Nevýhoda je, že na to lítá bordel, takže musím vozit láhev s horní krytkou proti nečistotám. Ale i tak jsem s tímhle řešením spokojen.
Další možnosti jsou samozřejmě na řídítka nebo na sedlovku, ale pod sedlem mám brašničku s duší a nářadím a na řídítkách klickfix na brašnu na osobní věci, takže pití muselo pod rám.
Bral bych taky letošní kdyby byla moje velikost, kdyby nedali slevu 10% tak bych pohledal po republice, barva letošního modelu se mi zdá povedenější než 2016, na to ECO+ jsem pozapoměl, ale nevím zda to bude mít nějaký přínos ve využití, uvidím. Škoda toho teploměru, aspoň to vykompenzovali USB-ečkem, ten se údajně nedá na letošní model přibastlit k aku kola, skoušeli to a skončilo to odesláním do německa na opravu. Na ovládání mě sklamalo ovládání tlačítka přípomoci při chůzi, je takové moc tuhé a držet ho déle tak dostanu křeč do prstu.
Já jsem taky prohledával internet a to moje kolo šlo poštou přes celou republiku, slevu jsem dostal 5%, vše bez problému, kolo úplně nové, perfektně zabalené, všechno v pořádku. Mám velikost 50, 29" kola.
Souhlasím s tlačítkem přípomoci při chůzi, je tuhé a defacto k ničemu. Ale nevadí to, všechno vyjedeš v sedle kola a tlačítko nebudeš potřebovat :-)
U Bosche je to s tím tlačítkem stejné. Ještě podle mne i na špatném místě. Mzusí se držet ukazováčkem nebo prostředníčkem. Kdyby bylo umístěno na držení palcem, tak by to bylo mnohem šikovnější. Ale, použil jsem to jen jednou na cca 100 m najeto 3000 km), takže žádné velké neštěstí.
bolek: jak je to s životností řetězu? Díval jsem se co tam je za řetěz a celkem kvalitní, stojí kolem litru. Na servisce v cca 300 ujetých kilometrech mi ho měřil a byl opotřebený cca 20 - 25%, takže cca 1000 km by měl vydržet. Na toto mě servisák upozorňoval, že vše je bez problému, jen řetěz je potřeba si pohlídat. Už jsem se s tím naučil i řadit, chce to jakoby přestat chvíli šlapat, ptotože motor ještě chvíli tahá, přeřadit a pak do toho šlápnout. Důležitý je i dobře zvolený převod.
Pravidelně si nechávám změřit řetěz kovanou měrkou v cykloservisu a na cca 2700 km byl ještě vyhovující. Sám se divím, ale věřím. Teď se tam chystám znovu. Řadím stejně, povolit záběr, přeřadit, počkat a až pak znovu do plného záběru. Trochu to do kopce zbrzdí, ale motor to za 1-2 otáčky klik dohoní. Pokoušel jsem se měřit šuplerou, ale to jde dost blbě. Chtěl jsem si v cykloservisu koupi měrku, ale sevisák měrky vrátil výrobci s tím, že byly lisované a nepřesné. Tak se tam na měření zastavuji, udělá to vždy na počkání.
Tak jsem se včera zastavil v cykloservisu změřit řetěz a dnes už mám nový. Vydržel 3000 km a po jeho výměně zaplaťbůh nestřílí řetěz na žádném pastorku kazety. Toho jsem se bál. Asi jsem vyměnil řetěz včas.
Jaký řetěz servis použil? Co jsem se díval tak Haibike dává na kola s yamahou kvalitní řetězy, vyvinuté přímo pro e-kola např. tady: http://www.cyklokomponenty.cz/katalog/produkt...
Kupodivu nemám špatné zkušenosti s opotřebením řetězu, ale mám špatné zkušenosti s opotřebením nejmenšího kolečka na přehazovačce. Vydrží asi tak 3000km a potom musím vyměnit, přičemž ostatní jsou v pořádku, ještě že to jde a nemusím menit celý stromeček. Právě jdu měnit už třetí, asi moc jezdím, ale když ono je to tak krásné
To malé kolečko kazety mne překvapuje. Musíš asi tedy převážně, vlastně skoro pořád jezdit nejtěžší převod, jinak si to neumím vysvětlit.
Bolku, všechny elektrokola mají sjetý jen jeden, nanejvýš dva nejmenší pastorky. A to i ty s předním nebo zadním motorem. Za to středovej pohon až tak nemůže, je to tím že se na nich jezdí skoro výhradně na nejtěžší převody. Při průměrných rychlostech nad 20 km/h to je jasný. A průměry nad 20 km/h jezdí asi skoro každé elektrokolo velice snadno.
Naprosto souhlasím a dodávám, že to není jen o rychlosti, ale také o vzdálenosti, vzdyt ujet 100km na "velké" pastorky se za den nedá ..............
A na případnou námitku, že "nejezdím na silnici ale v terénu", vzdyt se ale do toho terenu musím nejdřív dostat.
Já nevím. Osobně, když jedu na nejmenší pastorek nebo druhý od spodu, tak jedu bez přípomoci, za vlastní. Protože jedu po rovině, z kopce, po větru, kvalitní podložce a pod. tak přípomoc nepotřebuji. Tu používám do kopce a pak používám lehčí převody tak od 3 pastorku výše dle podmínek.
Jedna věc je, že se středovým je v řetězu větší síla a více trpí jak řetěz, tak samozřejmě malá kolečka na kazetě. Další věc je, že u Bosche není nejtěžší převod vlastně nejtěžší převod, jak ho známe z klasiky s trojtácem, takže tam je daleko častěji i pro nižší rychlost.
Tak po dnešní seznamovací jízdě mě vůbec nepřekvapuje opotřebení nejmenšího kolečka, při vyšší rychlosti po rovince jsem na nejtěžší převod šlapal jak fretka a to nemám čip(nad 25km/h šlapu za svý) a ani nemám natrénovano(šlapu zas snad po 35-ti letech), ještě že mám koupenou RC verzi s dvojtácem, tady opravdu není na místě ušetřit nějaký peníz za SL verzi.
Co musí obsahovat nářadí na cestu pro kola Haibike?
Já vozím multifunkčí nářadí, montpáky, náhradní duši, pumpičku. Nemyslím, že pro kola Haibike je třeba něco jiného než pro jakékoli kolo.
Moc nářadí to není, ale perfektní je mít náhradní baterii. Když se za toulaš, začne foukat vítr, proste je to příjemné
Tak dneska jsem zažil obrovské zklamání od výrobce Haibike - nechal jsem si očipovat v servisu kolo a bylo nutno demontovat motorovou jednotku, dva šrouby šly v poho ale s třetím byla kalamita ho horkotěžko vytočit, hrozilo málem ukroucení šroubu jak tam byl zapečený jakoby přes závit. Závit se musel spravit závitníkem a šroub dát nový, tak byl při motáži a demontáží naštěstí jen částečně znehodnocený. Podle toho že už byl viditelný závit v otvoru, kterým šroub jen prochází jsem usoudil že výrobce při skládání kola použil místo šroubu M8 šroub M10 a pak el. šroubovákem ho protočil až do druhého otvoru se závitem kde se to seklo, následně to bez spravení závitu protočil správným šroubem čímž dílo zkázy dokončil, prostě fušeřina nejhrubšího zrna, přijde mi pak hodně úsměvný údaj na podložce o utahovacím momentu. Další co se nepovedlo je že se muselo mírně vypodložit čidlo snímače otáček kola, aby blíž k šroubu na špici, docházelo k vypínaní přípomoci a na tachometru se zobrazovaly nesmysly, doporučuji preventivně provést i když funguje správně než pak být překvapen daleko od domova.
kde jsi to prosim cipoval a kolik to stalo,taky uvazuji,diky
Montáž mi provedli v Novém Jičíně, ale je možnost si to nechat poslat a podle videonávodu to jednoduše namontovat, já jsem naštěstí měl možnost zajet do obchodu(chce to napřed telefonicky domluvit) a nechat to na servisákovi a vzhledem tomu že to v Haibike skonili udělal jsem dobře. Tady http://www.sb-tuning.com/cs/114-yamaha to lze objednat - buď levnější jedničku se zobrazením poloviční rychlosti nebo komfortní dvojku s plnohodnotným zobrazením aktuální rychlosti, je na každém jestli tu tisícovku přidá, mají to otestované i na modely 2016.
Zdravím. Zřejmě to teď není relevantní, ale zajímalo by mně, jak se navýšení rychlosti projeví na výdrži baterie. Zkušenosti budou nespíš až na jaře 2016 po naježdění pár set km. Nebo už nějaké jsou ?
Ono bude asi záležet na poměru silnice/terén, v terénu rychlost nad 25km/h nebude příliš často.
To je samozřejmě pravda. To navýšení rychlosti se nejspíš použije na nějaké nutné kratší přejezdy po silnici, po městě, na málo frekventované cyklostezce po rovině nebo mírně do kopce apod. Pak by to asi na baterii nemělo být nějak markantě znát. Já také přemýšlím o tunningu na vyšší rychlost, ale na druhé straně se trochu obávám rychlosti okolo 40 km z důvodu zvládnutí kola v nějaké nenadálé situaci.
Prosím o radu jaký držák kola na střechu auta koupit k převozu. Mám strach že kolo je dost těžké a i bez baterie půjde špatně uchytit.
Jednoznačně doporučuji nosič na tažné, elektrokolo není zrovna lehké a pokud je vůz vyšší konstrukce tak je problém s bezpečnou manipulací, než jsem koupil svůj http://www.tazne.cz/nosic-kol-twinny-load-rheia... taky jsem uvažoval o střešním (jen proto že vyjde levněji), ale po tzv. zkoušce na sucho jak bych tu manipulaci zvládal jsem od tohoto záměru upustil, musel bych mít po ruce ještě nějaké malé schůdky abych kolo postavil na střechu a dostatečně zabezpečil a přitom se kolo nepřevrátilo na druhou stranu.
Osobně mám připravený tento nosič: http://www.sportobchod.cz/stresni-nosic-kol...
ale popravdě, ještě jsem na něm Haibika nevezl, nosnost má20 kg, a uchytit kolo bez baterie určitě půjde bez problému. V létě určitě vyzkouším.
Řešil jsem u svého Haibike jakou pumpičku, koupil jsem bombičkovou, kterou jsem i s duší a montážníma pákama umístil do kapsičky pod sedlo.Měnil jsem i brzdové destičky,originál sjeté po 1500km brzdy Tectro Gemini, použil jsem tyto http://www.bbbparts.cz/565,cz_brzdove-desticky... Brzdí dobře, jsou hlučnější než origo, nejvíce při dobržďování, až do úplného zastavení, když jsou teplé. Na funkci to vliv nemá. Výměna je jednoduchá.