Fakt, naprosto v pohodě:-)
Krippování konektorů se vymyslelo zejména proto, že na rozhraní měděného lanka nasáklého ztuhlým cínem a volného snadno dochází k lomu toho lanka. Jenom stisknutím v konektoru se tato kritická pohyblivá x pevná oblast lanka trochu víc rozmázne a k lomu tak snadno nedojde. Na kole, kde jsou veliké otřesy, je použití krimpování docela doporučení hodné. U tlustších lanek možná toto nebezpečí není tolik akutní, ale zase otřesů je na kole víc, než jinde.
Ověřeno pěti léty provozu a je to naprosto spolehlivé.
Pokud jsem to jen krimpoval vždy se to vytřepalo.
Navíc se to rozmáčklo na plocho a pak to nevlezlo do "obalu".
Mám tyto
http://shop.alfavaria.cz/produkty/rucni-naradi...
To bude těmi kleštěmi. Jsou to ty nejlevnější na trhu a výsledek je tomu adekvátní. S profi kleštěmi se kablík nevytřepe. Ale ty kleště jsou odporně drahé, to není pro amatéra, bohužel. Pájení je spolehlivé, ale při tenčích vodičích se to rádo zlomí.
Nenech se vysmát, dělal jsem to i profi kleštěnma půjčenýma od syna elektromontéra solárních elektráren.
I ty drahé udělají jen to co ty levné.
Kydy o tom že levné je nekvalitní už byly mnohokráte vyvráceny.
Pájím jak tenké tak silné vodiče na svem elektru a nic se mně neláme.
Zase jsou to jen neověřené bludy:-)
Aha, ještě že mne má kdo poučit :)
Ty kleště se většinou liší v síle stisku a rovnoměrnosti toho stisku v celém spoji. Jestli to zrovna u tohoto konektoru má význam, to nedokážu posoudit, viděl jsem jen obrázek na úvodu diskuse.
To, že tobě to nepadá je dobře, ale opět nevím, jak jsou silné ty tvoje tenké vodiče.
Neověřené bludy :) Tak si to najdi sám.
Tak že víš uplné ho... o těchto konektorech ale radíš jako zkušený montér.
Ja si nic hledat nemusím ja to mám za ta léta co je používám dostatečně odzkoušené.
Kdybyste si pořádně přečetl, co jsem napsal, tak byste nepsal nic o montérech, kterým jde jen o to to rychle smontovat a a následná spolehlivost bezpečnost je většinou zas tak moc nezajímá. Tedy pokud přesáhne dobu, kdy jim to někdo může otlouct o hlavu. Psal jsem něco o lámání lanka na rozhraní tvrdého cínu a ohebného lanka. Psal jsem o rozvolnění toho přechodu, který umožňuje ohýbat se tomu lanku přes větší poloměr a tudíž se méně lámat. To nemá s montováním jednoho specielního konektoru mnoho společného. Jsou některá fakta, která jsou platná všeobecně a mohou se uplatnit i bez znalosti toho jednoho konektoru a jeho použití. Pochopil jsem, že tento způsob uvažování vám není úplně vlastní, že uznáváte pouze tu montérskou zkušenost. Přesto mi, kvůli tomu, nemusíte skoro nadávat.
Krimpování je především rychlejší, pro sériovou výrobu tedy vhodnější.
Jinak ale nejlepší výsledky jsou s nakrimpovaným konektorem a následným proletováním v místě kde je zamáčknuté lanko.
Anderson na fotce je ale myslím opravdu ten pájecí.
Na kole jsou otřesy, ale naprosto neporovnatelně menší, než třeba v autě. Pájených konektorů jsem měl za mnoho a mnoho let nespočet a nevím o jediném prasklém.
Mimochodem, to kritické místo snadno zpevníš izolačkou, čímž ohyb a vibrace rozložíš do několika centimetrů, které pružnost vodiče a bužírky snadno a bezpečně pobere.
Tuhle UL o rozdílu mezi kleštěma a pájením jsem taky slýchával, ale fakt to bude víc o rychlosti a efektivitě práce v profi praxi. Než si platit autoelektrikáře při čištění a cintání cínu na zoxidovaný drátky, tak by se vyplatilo koupit nový auto... Tohle hraní si můžu dovolit leda tak sám doma ve volném čase :-)
kdyz jsme v praci resili takovouto situaci pro 16mm2 kabel tak nam to nakonec nacvakli ve firme kde se kupoval kabel i konektor. Meli na to hydrauliku, s vymennymi celistmi.
(meli ji tam na prodej... tak mi ji predvedli :-)
Co vim jen jedna sada celisti stala nekolik tisic.
(norma pro dane pouziti predpisuje krimpovani)
Ovšem ty co jsou na obrázku jsou určeny výhradně k pájení.
Deformace je jen znehodnotí a nedostaneš je do pouzdra.
podobne konektory se krimpuji takovymito klestemi:
http://shop.alfavaria.cz/produkty/rucni-naradi...
Ale ... cena mluvi za vse... :-(
Jo, chtěl bych vidět vola který by si to koupil na jeden konektor:-)
jak píšu... cena mluví za vše.
Ano jsou nedostižně drahé, ale výsledný spoj se neuklepe a neuklepe se ani lanko v přechodu cín holé lanko.
Ono je to jinak trochu.
Každý konektor je systémové řešení nějakého výrobce. Kleště jsou vlastně jen servisní nářadí, hlavní pozornost se věnuje průmyslové montáži, kterou obstarává krimpovací stroj někde na lince.
Dodavatel tedy není jen lisovna konektorů, ale dodavatel kompletního Know-how pro výrobce kabeláže. Součástí toho jsou pak i ruční kleště, speciálně určené pro konkrétní jeden jejich systém. Drahé jsou nekřesťansky.
Univerzální kleště stojí kolem 800,- ale je to nouzovka která nikdy nedosáhne u různých konektorů tovární kvality uzavření.
Tvar a způsob uzavření je právě předmětem vývoje těch konektorových firem , takže použití univerzálních čelistí vlastně degraduje cosi co tam mají namyšlené... Strašně se xichtí, když na výstavě třeba prokecnu že to neřeším a krimpuju to všecko jedněma kleštěma.