Zdravím, mám problém s výběrem velikostí kola. Měřím 177 cm, délka nohy 82 cm a zkoušel sem 54 (dle ostatních dostatečná velikost), s tím, že mně přijde, že sem moc zhrbený. Na silničce, to tak asi má být, ale přijde mně to moc. Takže dle Vás je 54 (s délkou rámu 550 mm) na moje parametry dostatečná??
Díky
Není to o výšce rámu a délce nohou.
Záleží na délce rámu (každý rám může mít u stejné velikosti jinou), délce představe, hloubce řídítek a proporcích tvého těla - délka trupu a paží.
Zkus nějaký fit calculator, např.:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog...
No tam mě vyšlo toto. Délka rámu má být až o 37 mm delší než sem zkoušel 550 mm na 54 velikosti.
Já bych zašel do obchodu,našel kolo které mi vyhovuje a změřil,případně vypsal si parametry. Tabulky jsou dobrá věc,ale každý člověk je original a také každému vyhovuje něco jiného. Co jeden chválí na to druhý nadává.
Všichni řeší velikost rámu a poskládání se v optimální poloze na ten rám. Další parametr, který se ovšem uvádí jen tak naokraj je geometrie přední vidlice. Ano prodejci často uvádějí nějaký výkres rámu s úhly a délkami, ze kterého se často nedají ani všechny další míry spočítat. Ale kdo z toho sklonu a předsazení osy kola před osu otáčení vidlice pozná, jak moc ta vidlice bude sama držet směr? Například na mém horáku je puštění řídítek z rukou adrenalínový kousek, ke kterému se odvážím jen na hladké silnici. Na Favoritovi to přitom není vůbec žádný problém. Prodejce u horáka operoval citlivější reakcí na řízení. Je to skutečnost? Jsou rámy horských kol, kde je vidlice více skloněná a stabilní. Když Autoři dělají delší rámy, tak to kompenzují menším sklonem vidlice? Umíte se k tomu někdo vyjádřit?
Pravdu máš. I já mám problém se směrovou stabilitou. Favorit měl jiný úhel sklonu osazení řízení a vidlice měla jinou geometrii. Kámoš má pochroumanou ruku a má problém na novém treku jezdit.Kolo je nestabilní. Jediné řešení by bylo zakoupení jiné velmi předsazené vidlice.
Při výšce 174 mám rám 54, Ty jsi zrovna někde mezi 54-56. Fit kalkulátor Ti vyplivne nějaké rozměry pro Tvou stavbu těla, ale poskládat tělo do těchto "ideálních" rozměrů může být pro Tebe problém. Jiná situace je u člověka, který začne na silničním kole mezi žáky a zůstane věrný silničnímu kolu až do dospělosti. Ty musíš kolo přizpůsobit sobě a ne naopak.První pocit "zhrbenosti" pramení z faktu,že jsou řidítka hodně nízko pod rovinou sedla. Na hotovém kole, ale může být problém si řidítka nastavit výš, často nepomůže ani výměna představce. Podložky pod představec už taky nepřidáš, protože je krk vidlice zkrácený. Pak je jediným řešením k spokojenosti koupit rám, vidlici a komponenty a kolo si poskládat tak, abys se na něm cítil dobře. Já jsem si koupil levnou silničku na aukru a postupně jsem si vyladil posed. Při stavbě nového kola jsem posed "okopíroval" a jezdí se mi výborně.