Prosím o váš názor v této věci: před týdnem se na mě obrátila jedna kamarádka s tím, že si na své kolo nechala instalovat elektrosadu - nábojový motor v zadním kole, 250 W. Současně s ní si to nechala instalovat její známá. V obou případech stejný zadní nábojový motor, jedná se o elektrosadu APACHE (pod tím se to dá najít i na webu). Dělal to jeden a ten samý cykloservis.
Problém je v tom, že zatímco u té její známé motor pracuje zcela nehlučně, vůbec to není slyšet, tak u mé kamarádky provoz motoru provází dosti hlasité bzučení (či hučení, nevím, jak to popsat). Teď o víkendu jsem to slyšel na vlastní uši a je to skutečně dosti hlasité.
Kamarádka by ráda věděla, co s tím má dělat. Je to na reklamaci?
Díky za rady :-)
Nejsnadnější řešení je navštívit ten servis i s tou známou a předvest to servisákovi.
Pak požádat o vysvětlení a nebo rovnou o výměnu.
Obecně, nadměrná hlučnost může vykazovat brzké poškození planetové převodovky.
A nebo vinutí, připálený konektor atd... planetovka bývá až následkem toho.
Můj názor je, že tomu kamarádka dala hodně zabrat,o dost víc než ta které nehučí. Hraje roli váha, kondice, styl.
Další varianta , také hodně pravděpodobná je, že to není závada, ale nutná údržba - volný výplet. Rozumně je potřeba to zkontrolovat po prvních 250 a pak 600 km. Pak si to sedne a tak 3000 km vydrží v cajku.
To ne - byl jsem u toho, když na to sedalo poprvé, na rovině, takže žádný "záhul" tomu nedala. Prostě to bzučí hned od počátku.
Rovněž výplet je ok, ten elektromotor zaplétal servis do nového ráfku.
Díky za názory.
No, tak pak jezdit a nechat to projevit v záruce - buď si to sedne, nebo se to pokazí a bude jasno co tomu je.
Vím že to není úplně populární hláška, ale tak to stejně je. Mám odzkoušeno, že pokud se to dožije 500 km , tak pak už to dál funguje bez problémů. Proto taky jsou důležité ty první prohlídky po cca 200 km, kdy to mechanik zkoukne a doseřídí, docentruje a případně odhalí chybky.