Mam DEORE LX ST-M563 s chromovanými brzdovými páčkami.
Potřebuji nějak opravit páčku řazení pro zadek.
Má někdo takové historické komponenty, či radu jak to snadno opravit?
Zvenku to vypadá netknutě, ale asi se to poškodilo při pádu.
Děkuji předem za dobrou radu.
A v čem spočívá závada? Jestli to zvenku vypadá netknutě a neřadí to, je třeba to rozebrat a zjistit příčinu. Měnit to jako celek je až poslední varianta opravy.
K poškození na tom zase až tak moc není, pokud nepraskl plast nebo nejsou stržené samořezné šroubky. Neprasklo jenom lanko nebo nejsou zanesené nebo vydřené bovdeny? Není to jen rozštelované?
Lanko je napnuté, páčka co má napínat nenapíná.
Rozebrat to nejde - zespoda je šroub (osa po které se otáčí páčky) ten jde povolit, ale už ne vytáhnout. Dva menší šroubky - ten co je blíž řídítkům je nepřístupný pro šroubovák.
Jiná cesta jak by to šlo rozebrat není.
Nejde to totiž jednoduše odmontovat od řídítek (objímka má jeden šroubek a nejde stahnout přes rukojeť...).
Čili tohle otevřít nevim jak.
stahni rukojeť a sesun smerem ven z riditek radici-brzdovou sestavu...
Pokud si to pamatuji spravne sundaval se vzlast plast indikatoru a potom tam byl sroub okolo ktereho se otacely zapadkova kolecka.
Navod jiste najdes.
Chce to trpělivost, menší šroubovák a půjde to. Pozor na místa, kde je jeden plastový díl zacvaknutý do druhého (utržení jazýčku). Tipoval bych to na pružinku, ale to se všechno uvidí, až se to podaří otevřít. Sundavání z řidítek je podle mne zbytečné.
Střeva jsou docela jednoduchá a přehledná. Otevření (sundání krytu) nemá vliv na funkci, takže až se to podaří otevřít, bude rychle jasné, co se s tím dá dělat.
pokud je to je 7 rychlosti jsou střeva řadícího mechanizmu stejne s STX a STX-RC, pochopitelne sedmirychlostnim. Vlastne cela packa vyjma povrchove upravy.
Pokud vim pruzinky slo pouzit i z sedmirychlostniho Alivia.
K vlastni oprave - v klidu rozeber, jedine co potrebujes pri oprave mimo poskozenych dilu je lepidlo na zavity (modry loctite)
jeste jsem Ti nasel navod:
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/razeni...
vetsina razeni ktere jsme mel v ruce mela zaschle mazivo, max prasklou pruzinku. Ty pasovaly z jinych (levnych) razeni nebo i z psacich stroju.
Mazal jsem to po vycisteni vazelinou Ethsyntha B52 protoze jsem ji mel...
(pro jemnou mechaniku a optiku, tj hodinarska)
Obecne by mela stacit jakakoli nevysychajici,silikonovou.
Pokud sezenes zelenou Shimano, domnivam se ze bude OK.
Děkuji moc za odpovědi a za návod. Napíšu sem jak to nakonec dopadne. Naposled jsem opravoval Favorit z Rokycan a tam to šlo dobře, ale zase chtěl štelovat hodně často. Ješte ho mam, ale je silniční a ne do lesa.
Mě před časem odešla LX řadicí páka (ne kombinovaná s brzdovou). Indexace necvakala a občas to neřadilo nahoru, přičemž stav se rychle zhoršoval. Byly tam nějaký ožvejkaný díly. Zkoušel jsem tomu domluvit pilníkem, aby to nějak hlouběji zaskakovalo, ale řazení odolávalo.
Nakonec jsem koupil za dvě stovky jinou osmirychlostní páčku z nějaké současné acery/alivio. Má to trošku jinou ergonomii, vypadá to hnusně, ale řadí to zhruba stejně hezky jako těch 15 let starý LX.
Vzhledem k tomu, že teď jezdím víc na koloběžce, tak mi vzhled páčky v kočárkárně ani moc nevadí :-)