Ahoj všem,
tak jsem konečně po dlouhé době kupování a vybírání motoru, baterie, kol, pneu, nosiče...vyjel do akce.
Motor jsem si nakonec koupil 350W hlavně kvůli nižší hmotnosti a velikosti baterie 23,2AH aby mi vlezla do zadního nosiče. Když jsem si kolo předělával z předního 250W motoru ve výpletu na současný, tak jsem poměnil skoro všechno. Dal jsem hned nové přední kolo s dynamonábojem, zadní nové kolo s 3 rychlostní nábojem na kazetu 8 stupnovou až 34z. Pak nové pneu prý proti připínáčkům, pak jsem musel trochu poupravit zadní nosič aby mi tam vlezla nová batérie protože je trocho vyšší, takže jsem 2 plocháče odřezal flexou, někde zase propiloval otvor na klíč atd...
Takže jsem to vše vybíral na netu, objednával, čekal na dodávky (u dvou jsem po měsíci prodejce kontaktoval proč nic nepřišlo a najednou že se omlouvají a posílají-takže by se na mě asi jinak z vysoka:-))) ). Pak montáž, montáž kabelů kudy to povedu atd..
No celkem mi celé operace od 1.objednání až do 1.vyjetí trvalo zhruba 3 měsíce. A to píšou že předělávka trvá 20 minut :-))) Tak já toho měl více, dal jsem si záležet a hlavně jsem vždy všechno dlouho promýšlel.
Dnes jsem ujel 70km a vesměs v Polsku kde jsou klidné cesty po asfaltu mezi vesnicemi, zkoušel jsem vše co se dalo i jet do kopců bez šlapání a tah to mělo pěkný, naskočilo mi i 640W, nejvyšší rychlost bez šlapání byla 44km/hod jinak do těch 35km/hod ale byl i dost silný vítr a vozím asi 6kg batoh, vážím 83kg, batérie má 5,2kg, kolo asi 18kg. Ve vesnici jsem předjel bez šlapání jeden starší traktor v kopci, tak má řidič v Polsku co vyprávět chlapům u piva :-)))
Jinak jsem velice spokojen, vše jede jak má. Vždy se mi spotřeba nebo co to je pohybovala od 40-640W. Pak jsem jel posledních asi 30km bez šlapání at nepřivezu domů plnou "nádrž", zbyly 2 čárečky, tak nevím jestli to je půl batérie anebo skoro konec? Motor jel velice potichu, to jsem byl nadšený, oproti motoru ve výpletu nádhera.Ujel jsem 83km.
Jaké máte poznatky vy?
Dohromady jsem ujel 83 km i z včerejškem kdy jsem vyjel ve 22 hod na rychlovku v noci, protože bych neusnul jak to vlastně jede:-)))
Tak ať slouží. Koupit 350W kvůli nižší hmotnosti? Rozdíl mezi 250 a 750W je nepatrný.
No bylo toho více, kdybych koupil 500W nebo 750W, tak bych koupil i nejvyšší kapacitu baterie na nosič a ta váží kolem 7 kg a taky už by nevlezla do nosiče.Ony ty 48V jsou jak jsem se díval těžší a pak jsem si říkal. že si můžu koupit 2 na 36V popř. mám jednu z nábojového motoru. Já chci baterie pouze zastrčit do nosiče a na nosič dávám pak vaky.
Pak jsem zase tady v diskuzích ještě četl od jednoho autora,že má motor 750W a je až moc silný na nejnižší stupen, že jej musí vypnout na rozbitých cestách a jet svépomocí. Ale možná jde vše přeprogramovat nebo jak jsem si včera v menu 1919 rozšířil z 3 stupnů pomoci na 9 stupnu a je to lépe odstupnované.
Původně jsem zamýšlel koupit 750W a pak váhal a rozhodoval se. Trochu mě odradila i o kousíček vyšší váha motoru, vyšší váha baterie a jak vše se nasčítá už to jsou skoro 3 kg další navíc a to kolo už mám ted těžké že jej sám ani nezvednu.Pak prý menší dojezd ale další psali že to výjde nastejno. Pak jsem měl obavy z křížení řetězu co to udělá při takové síle, hlavně na největší kolečko vzadu kdy se mi řetěz hodně kříží. Bylo toho více.
No tak jsem nakonec zvolil tu 350W (max.500W) a jak píšu do kopců mě to vyveze bez šlapání pěkně.
Můžu se tě zeptat, mám jednu starší nabíječku LI-Ion kde je napsané DC output +36V 2A a na nové baterií je 36V nominální napětí 36V a nabíjecí proud 42V, tak jestli tou starou nabíječkou můžu nabíjet novou baterií.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Abych ji nějak neodrovnal tu starou nabíječkou a jestli vůbec by dokázala nabít celou kapacitu, je z LI-Ion aku 10AH. Jestli to DC Output znamená nabíjení 36V když na baterií je napsané 42V, vůbec nevím. Jeden kolega mi zde nedávno napsal že to jde ale dnes se dívám na to DC output 36V, tak nevím.
A má nějaký vliv nabíjení té baterií 2A a 4A co se týče životnosti?
2 nebo 4 ampéry u aku přes 20Ah je fuk. Ani 10Ah to neškodí.
Ta starší nabíječka LION 36V je z čeho. Samozřejmě by tam mělo být napsáno výstup 42V 2A. Ale možná tím chtěli pouze sdělit ,že je to na 36V aku.
Kolega se samozřejmě mýlí:-)
Na každé nabíječce to napsané samozřejmě být nemusí, viz foto.
Nemusí,ale mělo by.Nabíječka na mobil také nemá napsáno výstup 3,6(3,7) V
Ano, přesně o tenhle typ se jedná, tu mám. A je možné s ní nabíjet onu baterií 23,2 (všechny ty proudy atd..)?
Aha, tak díky. Už ráno jsem chtěl vyzkoušet starou nabíječku co je na fotce, tak jsem s ni začal nabíjet, ale pak jsem zazmatkoval kvůli tomu output +36V, že ji hned odpojil a momentálně nabíjím tou rychlou s 4A.
Už jsi se na to jednou ptal a opověd byla, ano tuto nabíječku můžeš použít k nabíjení jakekoliv lion baterie s nominálním napětím 36V.
Baterie má nominál 36V nabitá 42V.
Rozdíl mezi 2A a 4A je jen v tom že tou 2A budeš nabíjet například tvou 23Ah baterii téměř 12hodin kdežto 4A nabíječkou to bude polovina uvedeného času.
Nic neodrovnáš a samozřejmě když tomu ponecháš potřebný čas (12h) tak i tou slabou nabíječkou nabiješ svou baterií na plnou kapacitu.
Ty kráso, takovou mega baterku na střeďák??
To bude mozol na zadku, až ji jednou celou vyjezdíš najednou :D
Jen bych upozornil, nenechávej si jí na zejtra a pozejtří na dojetí, ale nabíjej po každým použití, nejlíp do rána
Jeho volba. Asi jezdí těžká převýšení a daleko. Ale je to 36V,takže to zase není tak těžká palba jak to vypadá. Za sebe můžu říct,že už nic těžšího pěti kilo na nosiči nechci. Příště jde aku do rámu. Přivítal bych 12Ah Lifepo v nějakém uni držáku. Moje příští kolo bude ocelový celoodpružený horák z bazaru s aku v rámu,nebo pokažené E-kolo s aku na stojáka pod sedlem.
Ano, dobiju vždy jak přijedu. A opravdu chci jezdil delší cesty tak od 70 do 150 km a za pěkného počasí:-)
Ještě musím vychytat tu spotřebu a cit jak jezdit, jaký zvolit převod a sílu příšlapu aby mi baterie vydržela až do cíle popř. abych zase nevezl domů moc energie a sám se zbytečně nemordoval:-))) Pak když uvidím že mám hodně energie v baterií, pojedu bez šlapání:-)
Taky musím vychytat ty otáčky motoru a zjistit co je lepší pro motor, někdy když mám lehčí převody, tak slyším jak motor začíná nabírat moc otáček než zabere, někdo tady jednou psal že to je špatně, že k motoru je třeba přistupovat jako v autě. Tak se musím s motorem více poznat:-)
Na takovou baterku to musí ujet 70km bez šlapání.
To bych byl rád, musím vyzkoušet zatím jsem měl jen jednu jízdu. Zbyly mi 2-3 čárečky z 5 ale to tak harprovalo nakonec že po dojezdu jsem měl 2 a po chvíli doma zase 3 čárečky. Tak nevím jak to je. Jestli to fakt znamená ještě asi 50% energie a nebo dlouho nic a pak začnou čárečky ubývat raketovým tempem jak u kdysi u některých mobilů.
Mam BBS-01 a LiON 7Ah. Tak jsem to poridil, v te dobe nebylo z ceho moc vybirat. Nuti mne to setrit energií na ukor me vlastni, coz nutne potrebuji :-)Jinak, nabijecku si ber s sebou na cesty, nikdy nevis...A vytlouct aku domrte muze byt jeho konecna. O LiONkach se rika, ze je nabijet, kdykoli potkas zasuvku (nadsazka).Jo, a setrit se da tak, ze se po 50 km s touto baterii a mymi 120kg/197cm vracim s plnym poctem nebo jen treba 2 dilky. Podle toho, jak moc nebo malo se flakam.
Místo toho tápaní se spotřebou bych doporučoval lepší měření, třeba tohle
http://www.elektrokola.skistav.cz/?page_type...
Pro movitější je lepší toto
http://www.elektrokola-michal.cz/cycle-analyst...
Bez těchto měření je jezdění na elektrokole jak jízda bez "očí":-)
S tímto zařízením se ti nikdy nestane že by jsi dojel bez energie.
Kluci, nemá někdo vyzkoušenej nějakej lepší soft než tam dávají origo?
Mám tu bafana na nějaký testy a nikdo mi na tom chcípáku nechce jezdit... dneska jsem si to nakonec zkusil sám a nedivím se. Potřebuju aby se fest ohřál, aby tahal. Bude zavřenej v rámu, tak jestli se uchladí.
Programátor mám, ale už jsem zkusil víc programů z fabriky i z netu , ale je to furt bída s nouzí.
Nevite kolik pojede max ta 250W s slapanim pri prevodu 46/11? 350 W jsem nikde nevidel ted prodavat. Jinak taky planuju tu 20AH baterku.
Tady mají i ty 350W střeďáky, buď BBS, nebo nějaký jiný s torzním snímáním, ale ten má menší kroutící moment: http://www.meldius.com/14-kompletni-prestavbove... . Ale nevím, jestli s tím mám někdo nějakou zkušenost,v tématu na to nikdo zatím neodpověděl...