Zdravim
Mam novou li-ion baterie SAMSUNG 36V/8,8A asi 8x nabita(použita)a tetka semi nechce nabit a než pujde na reklamaci tak se chci ujistit že to neni nějaka blbost.
Tak se chci zeptat jestli nahodou nevite kde by mohl byt problem.Jednu pojistku jsem zkontroloval co byla venku a byla v pořadku.Nabiječka davala 42v.Baterie na vystupu do kola dava jenom 33,8V a na vstupu na baterii pro nabiječku jsem nenaměřil nic.
Na nabíječce svítí obě diody červeně ?
Na nabiječce sviti furt zelena.Když sviti červena,tak se to ma nabijet,pak by se to mělo u konce přepnout a nabijet pomalu zelena dioda ale nabiječka se ani trošku nezahřeje,tak že mi to přide že nekomunikuje s baterii.
No to vypadá na závadu v baterii,protože když se nabíječka vytáhne během nabíjení z baterie,tak to taky přepne na zelenou.Vypadá to na nějakou závadu v baterii,nebo nabíjecího konektoru v baterii...Asi jedině dotaz u Šikulů?
Nerozumím tomuhle : a na vstupu na baterii pro nabiječku jsem nenaměřil nic.
Na baterii maš vstup pro nabijeni a tam nebylo nic naměřeno.
A ty si jako myslíš,že je vstup na nabíjení trvale pod proudem???
Ja pravě nevim moc jak to funguje.Dovnitř jsem ještě nelezl proto že to pošlu na reklamaci.A nema to ještě ve vnitř pojistku druhou?Proto že jak jsem to nabijel v čera,tak se to nabilo jenom asi do cca 85 procent a dneska už to vic nechtělo nabit.A když jsem zkoušel dneska vybil baterii,tak už se vubec nechce nabijet.Tak že tam muselo něco odejit jak se to nabijelo otazka je co to mohlo byt?
Budeš se divit, ale nabíjecí konektor je pod napětím. (Využívám ho netradičně krom nabíjení i pro krmení měniče na 5V pro nabití mobilu z baterie.) Takže dle příznaků tazatele je problém na napájecí větvi.
Podle popisu jde o naši, možná?
Mohlo by to být spíš nabíječkou, jestli máš možnost, tak se zkus stavit u prodejce a nechat ji připojit na jinou nabíječku, pokud bude mít něco na prodejně.
Abys neposílal zbytečně baterku... nebo je rozumný to vždy posílat oboje.
Jen kontrolní otázka : Pokud je aku vybitý a baterka se tzv. odpojila(aby nedošlo k podbití)je na nabíjecím konektoru napětí? Podle mě by být nemělo.
33,8V není podbití takže by tam napětí být mělo.
Jinak BMS odpojí jen výstup a ne vstup pro nabíjení, tedy u mé lionky samsung.
Potom je vadný aku. (BMS) a ne nabíječka
Píše že nabíječka dávala na prázdno 42V tak že soudím taky na BMS.
Podobnou závadu jsem měl na LIFEPO 36V 10Ah. Aku nešla nabíjet.Dal jsem BMS do háje a jezdil dál.Ale nezkoumal jsem proč. Jsem strašně drsný magor :-)
Kdyby nebyla zaruka,tak to rozeberu ale už je to odeslane na reklamaci.Určitě tam bude ještě jedna pojistka ktera bude KO nebo odešlo BMS.Nejspiš to bude vadny kus ale co je horši že měsic bez aku a venku tak dobře...
No právě,to je smůla,sezona rychle uteče..:-( Škoda,že po dobu reklamace nepůjčí náhradní baterii,nebo nedělají reklamaci výměnným způsobem. V tomto případě by to bylo hodně zapotřebí.
proč by tam podle tebe nemělo být napětí?
Jen se ptám. Na silovém výstupu není.
Jo, ale na nabíjecím konektoru u většiny baterek je měřitelné napětí, i když je baterka vypnutá BMSkou. Bývá o cca 05V vyšší než na výstupu, pokud je tedy aktivní. Ona totiž ta nabíječka sice dává třeba 42V naprázdno s nějakými miliampéry, ale relátko sepne nabíjení až když je baterie připojená.
BMS má možnost si takto nabíječku ovládat.