Zdravím všechny nadšence pro elektrokola, výzkumníky, laiky i experty a moc prosím o radu.
Než jsem si koupil BBS2-750W,48V,20A, věnoval jsem snad týden čistého času v pročítání nejrůznějších recenzí, testů, návodů a diskuzí. Ze všech stran se na mne valily články a v nich souvětí, že: "V případě, že pohon zcela vypnete, neklade žádný odpor."..a že... "Motor je velmi tichý".
No tak já se těšil, že konečně mohu mít motor, který vyjede i prudší a táhlejší kopce, aniž bych musel šlapat jak blázen, aby se mi nezavařil a zároveň po rovině a v mírném stoupaní si budu moct jen tak v klídku šlapat s vypnutým motorem BEZ ODPORU, abych šetřil baterii, a k tomu ještě potichu (:
Takže jsem milého Bafanga vybalil z krabice, nasadil jsem jednu kliku a zatočil ve směru šlapání.
Z hrůzou jsem zjistil, že to vůbec není tak, jak jsem se všude dočetl!!! Při otáčení jedné kliky koukám jako blázen, no že to tedy bez odporu fakt neni(řek bych trochu dinamo u starej favoritů) a převodovka si docela slušně pobroukává!
No tak jsem buď blázen nebo je to tak normální(asi tou převodovkou) a nebo je to šmejd???!
A nebo se to snad pak smontovaný chová jinak??
Můžete mi prosim vás lidi k tomu napsat pár řádků??!
Ještě to stále mohu poslat nepoužité zpět prodejci ve 14dení lhůtě.
Děkuju moc-x!
Můžu pouze říct,že převodovka by se točit neměla. Stejně jako se netočí kliky při jízdě na plyn.
Dík za reakci
jj, to vím a jak je to s tím odporem při vypnutém motoru? Máte zkušenost?
A převodovka by se neměla točit?
A co vydává ten cvrkot při otáčení klikou? Zní to jak tření ozubených koleček. To je normální?
Ten cvrkot vydává nejspíše volnoběžka.
dík za odpověď
Četl jsem pár diskuzí a tvých příspěvků o cyclone.
Ten tvůj taky při šlapání klade podobný odpor nebo je to nějak vychytaný?
Ne, ten neklade žádný odpor, volnoběžka je přímo v převodníku.
Zato je ale při záběru hodně hlučný:-)
No přeci jen nějaký malý odpor navíc tam bude, protože roztáčíš i ten řetěz k motoru.
Pises nesmysly...sekudarni cast prevodovky se samozrejme toci. Volnobezka je v soukoli az za ni. Proto pri slapani bez motoru bude vzdy nejaky odpor. Pro tazatele - To vrneni bych neresil, je treba motor namontovat a odzkouset v provozu a ne si s nim tocit v obyvaku s uchem na obalu.
dík za odpověď,
moc rád bych vyzkoušel v provozu, už se na to celej třesu, jenže čekám až mi k tomu dorazí baterie.
Jinak bych tady s tim neprudil, než bych to měl odzkoušeno na plno. no, zatím bohužel jen točím v obýváku )):
Asi to nasadim a vyzkoušim na sucho bez šťávy,
Jsem vůl, že jsem si to nepučil a nevyzkoušel, než jsem to koupil!
Taky si myslím, že to je jak píše krocanfly. Máš tam dvě volnoběžky. Jedna na ose středu řeší, aby se při motoru netočily kliky, a další mezi prim. a sek. převodem řeší, abys mohl šlapat bez točení motorem. Takže minimální odpor tam bude. Já to znám jen ze SunStaru, což je mechanicky skoro to samé, a tam ten odpor nohama nevnímáš. Fakt malej. Více mi vadí vyosení pravé kliky. Na skládačce jsem to ale skousl, protože to není moje hlavní přibližovadlo. Na MTB bych to nechtěl.
Tak já mám 350W a dělá mi to samé. Mám vše namontováno ale ještě jsem neměl možnost vše vyzkoušet v terénu. Ten jemný hluk mě taky zarazil ale přes den už to není slyšet když oddálíš od motoru ucho. Pak jsem se divil že to má cvrk ale zase nejde točit kazetou vzadu,lze jen ve směru jízdy vpřed. Odpor to klade ale myslím si že mě osobně to vadit nebude a ani to nepoznám, pozná to spíše někdo ve stylu závodníka kde hledí na každý gram a odpor čehokoliv.
Zase to vypadá že motor je fakt celkem tichočký, zkoušel jsem ho při nadzvednutám zadním kole v místnosti a vypadá to dobře.
Spíše mě zajímá to křížení řetězu, mám vzadu 8 kazetu a na největší převod se zdá, že to je dost. I když píšou že je zachována ideální řetězová linka, tak mi se to moc nezdá, mám střed 8 kazety vůči převodníku jakoby mimi střed.
Ale jestli to vše bude bez problému tak budu spokojen.
Dík za diskuzi chlapi,
no závodník teda fakt nejsem. Spíš bych řek cestovatel. Takže chci spíš dlouhej dojezd a sem tam nějakej lesní terén a dávat si v klídku kopečky po horách a tak..
Tak podle toho co píšete to s tim odporem nebude tak žhaví. Teda doufám (:
Zatim to nemůžu festovně vyzkoušet, bo čekám na baterie a eštějc k tomu mám nákou blbou angínu. Tak to dám někdy v tejdnu aspon na hrubo a uvidim.
Je jasný že doma v obýváku při točení klikou bude něco jinýho než venku nohama. Jen mě to trochu zarazilo v souvislosti, jak všude píšou "bez odporu".
S tim kříženim se to asi uvidí v reálu, jak to bude chodit. Sám mam kazetu 9, 11-32, tak sem zvědavej co to udělá. Normálně, ikdyž vim že se to jako nemá, tak často jezdim jen na prostřední tác a neřešim. Tady to asi bude jiný, když ten motor je silnej jak kůň, co?!
Kdyžtak písni až testneš nějakej ten terén (:
Ahoj,
já s BBS-2 jezdím už asi měsíc,najel jsem zatím cca 1200km,baterie 48V/11,2AH do rámu.Zkušenosti:ten malý odpor při šlapání bohužel existuje,nicméně se s tím nedá nic dělat,tak to neřeším.Takže jezdím ve dvou režimech-buď úsporně,to když chci najet na nabití co nejvíc-v tom případě na rovinách vypínám motor a šlapu sám, a motor zapínám jen do kopců, takže ve středočeské kopcovité krajině(Brdy)najedu cca 70km na nabití.Nebo jedu "na rychlost",takže motor nevypínám,jen podle potřeby přepínám stupně přípomoci,v tomto případě ujedu na nabitou baterii cca 45 km. Vážím 120kg na 195cm výšky, protože už hlavně v kopcích zlobí klouby, tak jsem zvolil tento silnější středový motor a jsem s ním zatím velmi spokojen,vrátil mě radost z ježdění a teď už mě kopce netrápí.Mám 9-ti kolečko na trekingovém kole,sice na největší kolečko se řetěz lehce kříží,ale nepadá a vyjedu téměř každý kopec-na nejlehčí převod rychlost cca 7km/hod.Jen delší kopce(např.přejezd Brd z Řevnic do Mníšku-převýšení 317 m.)ten motor slušně zahřejí,takže v těchto vedrech občas zastavím a pokud na motoru udržím ruku,tak jedu dál.Asi to má nějakou ochranu před přehřátím,ale nějak tomu moc nevěřím.Je určitě lepší jet do kopců pomaleji na lehčí převod,je menší spotřeba a motor se tolik nehřeje. Škoda,že to neukazuje na displeji místo teploty vzduchu teplotu motoru...Běžící motor sice slyšet je,ale není to nijak nepříjemný hluk a myslím, že okolí ho ani nevnímá.Doporučuji změnit původní nastavení 3-stupňové asistence na 9-ti stupňovou,je to pod heslem 1919,jako druhé podmenu při nastavení max.rychlosti,pak je jemnější odstupňování přípomoci.Asi by bylo fajn trošku"poladit"ty úrovně přípomoci,jak už to tu někdo radil,ale na to je potřeba USB rozhraní,kdyby tu byl někdo kolem Prahy,tak bych měl zájem :-)
Díky moc za zcela vyčerpávající odpověď!
Tu asfaltovou klikatici moc dobře znám už od svých dětských let (-: V současný době tudy jezdi cca 1x týdně z Prahy do Mníšku za rodičema, cca 35km. Nohy ještě naštěstí sloužej, takže do toho můžu šlápnout a jezdim to s motorem v přednim kole 250w s planet. převod. a volnoběžkou a bat. lifepo 10Ah cca 22km/h bez zastávky (: Ten bafang jsem původně plánoval do tříkolky pro mojí přítelkyni, která má špatný koleno a kostrč. Nějak jsme se ale nepohodli a tak ten bafbaf" chci namontovat na druhý kolo a plánuju s nim jezdit dlouhý štace jako třeba Bobbob, Jindra a jiní.
Kapacitu mam objednanou na 2x23+11Ah a chci si na to a na bagáž na spaní koupit jednokolový odpružený vozík bob ibex - http://www.biketunel.cz/vozik-bob-ibex-vcetne... , a užívat si cestování dokud to jde ((:
Samotný kolo mě moc neba. Ty upocený kopce a pak voddělaný kolena, to neni pro mě (:
A auto a motorky taky ne.
Měl bych ještě otázečku:
Jáký je to displej, 961(mám já) nebo 965?
Jo a ještě jaký používáš tác?
díky
Je to ten C965, sada : http://www.elektrokola-michal.cz/kit-evbike-48v... takže asi do 25A. No nicméně já se ho snažím netrápit na plný výkon, takže včas podřazuju a jezdím spíš pomalejc na lehčí převody. Silnicím se spíš snažím vyhýbat, naštěstí na Brdech je dost lesních asfaltek se závorou :-)Tady z těch Řevnic to neberu po té silnici, auta a motorky mě taky lezou krkem, takže si to spíš zkracuju lesníma cestama, a na to je středový motor super, umožňuje vyjíždět dost strmé kopce na lehký převod. Ten tác mám origo,co k tomu dávají,mým potřebám vyhovuje-kopce vyjede slušný a na rovině se s tím dá jet s příšlapem cca 40km/hod.,což je fajn když se člověk ocitne na frekventovanější silnici,aby tam moc nazavazel a rychle odsud vypadnul :-), jen je docela dost napnutej řetěz(116zubů),tak jsem si nechal udělat prodlouženej na 122 zubů, ale zatím jezdím na ten 116,počítám, že ho vyměním asi až na příští sezonu,resp.na podzim, abych zbytečně přes zimu nevytahával napnutým řetězem přehazovačku.
Ještě jsem tady něco našel ohledně usb kabelu, ale nevim jestli to k nám z us pošlou? http://www.empoweredcycles.com/products/usb...
Mam dotaz, da se takto nastavit, vic pripomoci z puvodnich 3 i u BBS1 ? Nejak se nedari...ta nabidka tam neni, pouze omezovac max. rychlosti.
Co vím dak to de jak u C961 tak i u C965 verze displaje
Mam BBS 1, od EVBIKE, displ C965. Vlezu do nastavení, nakrokuju omezovac rychlosti, zadam kod, dostanu se na nastavení max. pripomoci. Ale at se snazim sipkami, tak smula, je tu jen ta rychlost :-(
U BBS-2 je to v tom menu nastavení max.rychlosti - po zadání kódu je nejdřív menu nastavení rychlosti, když pak zmačkneš šipku vpravo, tak jsou nahoře velká písmena PA a úplně dole maličkými písmeny 0-3. Pak mačkáš šipku nahoru, dole se objeví 0-5, po dalším zmáčknutí 0-9. Pak jen potvrdíš prostředním tlačítkem. Ale je možné, že u BBS-1 je to jinak...
Ještě bych se vás rád pánové zeptal, co si myslíte o mojí laické teorii, že bbs2 750w 20A se nebude tolik zahřívat jako 25A.
Výkon jistě nebude takový, ale to by mi asi nevadilo, protože mohu normálně šlapat a nemám žádný handicap. Chci ovšem jezdit i kopce s vozíkem http://www.biketunel.cz/vozik-bob-ibex-vcetne... naloženým těch 20-30kg. Já sám vážím 80kg, kola mám 28", baterie 2x23,2 ty Samsungy 29e, co sou teď tak in (((:
Děkuju
Při 48V by ti těch 20A stačilo jelikož ještě si můžeš i přišlápnout.
Dá to špičkově skoro 1000W což je dostačující.
Myslel jsem si to.
dík
Jinak jestli nebudu spokojenej bafbaf, zkusim cyklona (((:
měj se
Jo, kromě hlučnosti to nemá chybu, výhoda dvou tácu a bezproblemová řetězová linka. Tento motor je spíše vhodnější pro ty co už šlapat nemohou. Nemá žádné pedlecy a podobné fičurky, přípomoc si řídíš svým mozkem a bez prodlev:-)
Pro šlapající je asi lepší BBS 750W.
Doporučuji ti si zakoupit tento watmetr http://prislusenstvi-k-rc-modelum.heureka.cz... a teplotní čidlo k němu je do 150 stupňů a dát ho na vinutí. Při tvé hmotnosti kola a bagaže se ti to bude hodit. http://www.rcpark.cz/dalsi-merici-zarizeni...
Jo dík,
Já už pořídil tohle http://www.elektrokola-michal.cz/e-bike-watt... ,tak snad to bude stačit. Ta teplotní sonda mě ale nenapadla (:
Mám 500w 20A a při max dopomoci a v delším kopci jsem měl i 120 stupňů tak sem raději zastavil .
Prosim tě, nemoh bys nak blíž specifikovat třeba jak dlouhej kopec nebo sklon, převýšení? A kolik kilo vozíš?
dík
Kopec asi 3,5 km dlouhý sklon nevím okolní teplota 15stupňů
Vážím 80kg aktivně jsem šlapal rychlost cca 30km/h
Běžně po rovině 40-50 kopce 70-90 stupňů.
Zatím 3500km bez problému.
jo aha teplota (:
díky
Ono se to začné hřát nad 500W příkonu trvale.
750w verze má snad hrubší vinutí .
Doufám, díky.
Zajímavý stránky: ?
Mají i usb kabel
http://www.empoweredcycles.com/pages/faqs
Prostě to chce delší kopce jet spíš pomaleji na lehčí převod a pomoct tomu šlapáním a držet příkon pod 500W. Jezdím na tom i v těch vedrech, zrovna včera jsem jel z Mníšku na Slapy se vykoupat :-)Časem člověk vychytá, na jaký převod který kopec vyjet, aby se motor nepřehříval. Obecně je pro elektromotor horší ho držet v nižších otáčkách, to má pak větší spotřebu, kterou ale místo do výkonu mění do tepla.
Jj super
díkec
P.s.Brdy sou paráda a teda fakt se těšim, že od novýho roku úplně otevřou to vojenský pásmo!!!
Jj,to máš pravdu, taky jsem si Brdy zamiloval,jen mě vždycky sr*** to rvát do těch kopců, takže jsem dřív na starým kole měl vychytané cesty, kde jsem radši prudší kopce tlačil a ty dlouhý táhlý sjížděl. Takže jsem měl většinu cest projetých"jednosměrně".A teď si užívám naprostou volnost, prostě jezdím kam se mi zachce,protože vím,že když mě dojdou síly nebo rozbolí kolena,tak mě motor pomůže :-)Zatím mě ta jedna baterka na ty moje výlety jakž takž stačí,díky tomu,že mám na Brdech chatu:-). Teď kolo využívám i na cesty z chaty do práce,jedu z Mníšku na kole do Radotína-podle Berounky je supr cyklostezka a v Radotíně si vezmu kolo do vlaku,v rámci Prahy lze vozit kola vlakem na "tramvajenku" bez příplatku a po Praze mě jezdit mezi auty nebaví. Počítám,že třeba za rok-dva koupím ještě jednu stejnou baterku,to už stejně tahle ztratí část kapacity a budu vozit na delší tůry tu druhou na nosiči,resp.bude-li mít přítelkyně zájem,tak jí dám na kolo asi levnější nábojový motor a tu moji baterku, s tím, že si ji budu na ty sólo delší štreky půjčovat.
Prosim tě,
kam dát to teplotní čidlo? Nemyslel jsi snad dovnitř motoru na vinutí, že jo!? ((:
Jo, rozebrat komplet motor až uvidíš vinutí tak jsem ho dal přímo na vinutí a přilrpil lukoprénem co je na motory.
Huuuuustý!!!
To je po záruce, co!? (((:
Dám to tam za 2 roky (:
Jestli teda ňáky "za dva roky bude" ((:
Teď bouchnu na vnějšek něco lehce orientačního, třeba
teplotní nálepku a nebo halt rukou. Jde to i při jízdě ((:
Stejně se snažim moc těch 500W příkonu nepřekračovat. Jde mi spíš o dojezd než o rychlost. Pomalu jetej kopec mi neva
Já mám na Bafangu 750W nalítáno asi 1400 km a moje reakce když jsem všechno sestavil byla přesně jako ta Tvoje...sděšení, že to naprázdno neušlapu:-)). Ovšem potom jsem zjistil, že rovinky nejsou vůbec žádný problém. Mám klasiku horské kolo 26", vzadu devítikolečko a vepředu 46z. Po rovině běžně dávám přípomoc na "0", pouze v protivětru si dám 1-2. Mám ale zapnuto 9-stupňovou přípomoc a motor přes PC docela slušně odladěný pro své potřeby. Vřele doporučuju si sehnat USB kabel, resp. FTDI převodník a motor si nastavit dle svých potřeb. Je to opravdu NESROVNATELNÉ oproti nastavení z prodeje. Dost se o tom dá dočíst i tady: http://teslabike.sk/forums/forum/elektrobicykle...
Po této úpravě nedám na Bafanga dopustit. Jezdím jak po asfaltu, tak i v docela slušném terénu a motor s tím nemá nejmenší problém. Mám cca 190 cm a 110 kg a nenašel jsem nic co bych nevyjel. Dokonce i ty pasáže, které jsem nedal před 20 kg když jsem byl ještě ve formě:-)Nejdelší trasu jsem zatím jel 89 km střídavě kopce, rovinky, trochu terén a dojel jsem ještě se značnou rezervou na baterii Samsung 11,6 Ah v rámu...podotýkám ale, že po rovinách, nebo s větrem v zádech jedu často na "0" přípomoc.
Jj,máš pravdu, o tom "poladění" uvažuji,jen nevím, kde sehnat ten kabel,resp.je tu někdo z okolí Prahy,Dobříše,atd.,kdo se tím zabývá? Asi nejvíc mě štve ta asistence při tlačení kola-občas se najde nesjízdný úsek,kdy je lepší kolo chvilku tlačit, jenže to se musí furt držet tlačítko se šipkou dolů,což je prakticky nemožné. Tak by asi šlo poladit tu plynovou páčku,aby i při nulové asistenci fungovala,ale jen na hodně pomalou rychlost, že by to člověk používal při tlačení, protože i při "1" je ten plyn na chůzi moc rychlej... Ale i ty přípomoci by bylo fajn poladit :-) Tak se ozvěte, kdo s tím umíte a máte kabel z okolí Prahy ?
Když se podíváš na stránky EV bike, tak zjistíš, že nejen v okolí Prahy, ale i v Praze samotné jsou jejich "partneři", kteří se tím "počítačovým" vyladěním podle Tvých představ zabývají a jsou schpni to udělat.
Docela určitě jeden z nich je na okrese Praha - východ v Mirošovicích (firma Cezeta). Na EV bike je na něj kontakt.
Tak takhle :-)
Jestli mohu doporučit, koukněte na níže uvedený odkaz. Lze zde koupit jak kabel na programování, tak i stáhnout potřebný software a návod na postup taky není k zahození. Jedna nepříjemnost - vše v angličtině. Ale zase cenově nesrovnatelné proti EVBIKE a nebo I4WIFI. I sady lze zakoupit za polovinu ceny EV... Po úpravě lze potvrdit to co píše zsskal, je to nesrovnatelné.
https://electricfatbike.wordpress.com/2015/03...
Díky moc za odpověď,
Máš na mysli vyladěnou řídící jednotku v motoru? Odsupnovanou přípomoc 1-9 podle potřeby, rychlosti, proudový zatížení, atd...?
Nebo se dá ještě něco vyladit přímo v motoru?
Máš nějaký tip, kde sehnat usb?
Samozřejmě na Teslabike si počtu. Perfekt!
Ty převodníky se dají koupit za pár dolarů např. na ebay a pod. Je v tom ale trochu hokej, tak je dobré si o tom co nejvíc počíst a sehnat ten správný. Já jsem náhodou měl nějaké doma, protože stavím koptery a tímto jsem programoval u starších výtvorů řídící desky. A i tak mě ze dvou stejných převodníků fungoval jen jeden...Určitě to nedělej bezhlavě a nejdřív se snaž z webu co nejvíc o tom přečíst, aby jsi věděl co děláš. Není problém tím odpálit řídící jednotku a záruka v tomto případě padá!!! Pokud tomuto moc nehovíš, tak si to raděj nechej udělat od někoho kdo ví co dělá a zná to. Není to nijak složité, ale je třeba si to v klidu promyslet a správně propojit pár káblíků...:-)