O rozvoji cykloturistiky u nás za
posledních 15 let jsme se bavili s Danielem Mourkem, člověkem, který
cyklistice a cykloturistice zasvětil celý svůj život.
Tak ti nevím, jestli tohle je přesně ono.
Je fajn drandit po hladkém asfaltu, mimo silnici do dálav, ale když se drandí v houfu, ne-li v cyklozácpě je už to o dost méně fajn.
Ekonomický přínos jistě má, ty buřt stánky, kempy, penziony z toho mají svůj sezónní profit.
Neumím ovšem posoudit celkovou výhodnost, náklady veřejné, výnosy privátní.
Zvýšit turistickou atraktivitu všech oblastí naší vlasti smysl jistě má, ale jestli zrovna "papírový" projekt Eurovelo bude nějakým významným přínosem?
Určitě to chce mít nejen dobré cyklostezky, ale i silnice, protože spousta cyklistů přijede s koly na střechách aut a řada cyklistů pojede raději svojí cestou po okreskách, než aby hráli přetlačovanou na přeplněné stezce, chce to aby slušně fungovala policie a místní úřady byly přátelské a vstřícné, a fo je zhruba všechno, co stát může a má dělat. Kempy, hotely, restaurace, to vše je privátní sféra, a majitelé vědí, jak si turisty získat a udržet, nebo to nevědí.
Zde by stát mohl asi také pomoci, tedy přestat je administrativně buzerovat a odčerpávat jim zdroje a síly, třeba elektronickou evidencí.
Přesto všechno, je dobré si připomenout, že ačkoliv turistika je významným zdrojem příjmů, je až na pár regionů záležitostí sezónní. Stavět budoucnost hospodářství státu na turistice je nemoudré.
Když se vybuduje infrastruktura pro cykloturisty v horách, jako např. v Orlických Horách, část těch kapacit lez využit i pro lyžovaní. A naopak. Tím se stává investice dvousezónní ;)
Taky radši jezdím po okreskách nebo lesních cestách,než na vybudované asfaltové cyklostezce-cyklodálnici, ale podpora státu do turistiky má význam v přelivu pracovních míst z výroby do služeb. Výsledkem taky může být přebudování kamenisté farmářské cesty v asfaltovou cyklotrasu mezi dvěma vesnicemi ;) A to už má význam celoroční.
Jsem obecně proti tomu, aby stát "konal dobro" a to či ono odvětví podporoval. Aby stát něvo podpořil, musí zase druhé vzít u huby.
Dvousezóní?
Príma, ale máme čtvero ročních dob.
Dopravní infrastruktura, ano na tu si platíme, tu ať stát buduje a udržuje.
Tím, že v Orlických horách mezi dvěmavesnicemi vybuduju cyklostezku turisty v listopadu asi nenalákám.
Újezďák se celkem oprávněně podivuje nad tím čarováním s čísly.
Hodně turistů k nám jezdí za pivem.
Neměli bychom dotovat plzeňský pivovar?
No ostatně ani tak nezáleží na podpoře budování, ale na místních lidech.
V Krásné Lípě jsem dojel na hotel s plíživým defektem a když jsem recepční zmínil , že bych ocenil velkou pumpu, abych to po přehození duše nemusel píglovat malou, tak mi hned nabídla, že mají domluveného pána, který dojede zalepí, opraví, napumpuje a že může být za 15-30 minut na místě a není drahý. Ale taky přiznala, že mají tu pumpu, tak jsem ten servis nepotřeboval :)
Taková služba, jako pumpa + základaní nářadí, duše nebo prostě kontakt na místního opraváře na hospodě/hotelz udělá pro rozvoj cykloturistiky hodně.
Možná víc než když někdo vytiskne xxxtou lokální mapu s blbou orientací, chybami a kontakty na hospody, které už dávno krachly neboo zaplácanou obrázky památek na které stejně nakonec nakreslí jenom to , že i v okolí se po silnici dá jet na kole a že cyklostezka je cyklostezka, nebo když v každé pětiletce přeznačí. přebarví a přečísluje všechny cyklostezky, aby staré mapy "byly k ničemu" :)
Díky, že to vím. Vyhlášená (ale netuším proč, nijak extra tam nevaří) Stará hospoda v Doubici rozhodně pumpou neoplývá i když podle počtu kol jim cyklisté nějakou tu tržbu udělají.
my jsme se dobře najedli v Chřibské, tuším se to jmenovalo Na stodolci ...
Tak sem my už nikdy, jídlo dost drahé na to, že nebylo na talíři vidět, měli jsme potom hlad.
To je výhoda té nádražky na Jedlové. Ta z principu nikdy nebude moc nóbl jako je třeba Na Stodolci, přeci jen je to hospoda, kam se nedá dojet autem, takže nehrozí, že víc platíš za "pověst" než za jídlo.
To je ovšem privátní záležitost, služby.
Privátní záležitostí, tedy nikoliv z veřejných rozpočtů, by měly být i ty informační letáky, tabla, popřípadě střediska.
Pokud to místním provozovatelům přináší profit, nechť si platí reklamu. Zřídí si asociaci, nebo se jen domluví, a jde se do toho.
Jak to začne dělat úředník a ještě z erárních peněz (v ideálním případě se zapojí evropské prachy), jde to do kopru. Po čase se zjistí, že ty zastaralé mapky stály balík, jako by byli tištěny ručně na pergamenu, pár laviček, altán a jedna informační cedule pak stojí jako nová bytovka se čtyřmi apartmány.
A protože je to tak drahé, musí se ry prachy odněkud vydolovat. Nejlépe z těch živnostníků, kterým ten nákladný systém měl údajně pomoci....
jojo, nalijte vsude asfalt... nadheram, jezdit po prirode po asfaltu... hlavne se nezamazat! Stejne ty predrazene cyklostezky zeji prazdnotou... chodit s epo tom neda, ale hlavne ze mate kde jezdit!
Mě by zajímala ta čísla :)
Cyklisté tvoří , dle článku, maximálno 5 procent z cestovního ruchu.
Zpovídaný tvrdí, že jen síť eurovelo přináší v Evropě výnos 44 miliard Euro.
Přitom ale celkový obrat světového turistického ruchu ročně je jen asi 1200 miliard eur.
A pak si jinde přečtu, že v budoucnu, po dokončení celé eurovelo bude výnos 7 miliard euro ročně :)
Někde je trošku chyba :)
Nebuť punťa, miliarda sem, miliarda tam, důležité je, že to vypadá jako hodně moc, pěkně se to čte a hlavně se na tom dá snadno získat dost peněz :-)
Koncepce, strategie, pan-evropské projekty, cyklostezkou z Londýna až do Budapešti a ze Stockholmu do Palerma....
Pár těch Eurovelo jsem jel.
Není to nově budovaná síť, jen místní stezky označí modrýma cedulkama. Nepochybuji ale,že na to musí být zřízena pracovní skupina, komise, či něco takového,ze solidním rozpočtem a pravidelnými schůzkami, tu v Bruselu,tu v Paříži, tu v Londýně či Římě....
Ano stávající síť se označí modrými cedulkami, ale po těch cedulkách se dá jet. Ty dlouhé vyznačené trasy se zaručeným mírným stoupáním mají pro mnoho cykloturistů, zejména ze starších a movitějších ročníků, své kouzlo. Když se jim ještě nabídneš ubytování, převoz zavazadel a jídlo, tak z toho může být i onen výdělek.
Problém je, že to tak v případě Eurovelo není.
Ono na první modrou narazíš hned za hranicema, kousek za Rozvadovem, někde mám fotečku. Zřejmě tu ceduly potřebovali právě kvůli nějaké té fotce, protože dál už ani ťuk, jen normální německý systém stezek a jejich značení.
Ve Francii je těch modrých cedulí víc. Taky větší tyjátr, posezení, odpočívadla, informační cedule, ve vzdálenosti tak 80 km od sebe. Jet se podle toho nedá, ostatně francouzské značení je už takové. Na asfaltové stezce podél kanálu, kde zabloudit nelze, značky co 50 metrů, na okraji obce pak zmizí, a poraď si sám. Pak, když konečně najdu ten kanál, zase krásně vyvedené označení.
Ve Španělsku už nic takového není, i když na mapách vyznačena EV trasa.
Stejně tak v Belgii. Z Charleroi do Paříže je namalovaná EV, pokud člověk není dost pečlivý, nevšimne si, že dole je připsáno "plánovaná".
Bylo by to fakt hezké, ale není tomu tak.
Prachy zřejmě stačí jen na těch pár cedulek a na brebendy lidí, co se kolem toho motají a žvaní, na ty trasy už pak nezbyde.
Se standardním cykloznačením v Čechách je to podobné. Až do letoška jsem to vždy jistil navigací. Až letos podél Otavy ze Strakonic do Sušice jsem poprvé navigaci nepotřeboval. Značení bylo vždy tam, kde jsem to potřeboval. Chce to čas. Greenway trasa z Prahy do Vídně byla z počátku značená jen na odbočkách a jen jednou. Když se neodbočovalo, tak žádné značení, pokaždé to byl nervák, zda se jede správně. Bez mapy to projet nešlo. Ty cedule stojí spoustu peněz, ale když jsou tam, kde mají být, tak se podle toho dá jezdit stejně jako po turistických značkách KČT. Ono se to usadí, chce to čas peníze a spoustu práce značkařů.
Si taky myslím, že to značení je poněkud zbytečné a drahé, zvlášť když je neúplné.
Možná ty informační tabule, s mapkou regionu, jsou fajn, jen často zvandalizované,tedy negunkční.
Pokud někomu přebývají peníze, dal bych je spíš na skutečné dokončení té sítě, a ne značkování. Trasy se pak popíší na internetu. Dálkový cykloturista, ten co jede třeba z Londýna do Prahy si umí poradit i bez cedulek.
Ale pakse nám vytrácí ten "evropský duch" a hlavně ty brebendy a pašalíky.
úplně nejlepší cykloznačení by byla čára na silnici jedné barvy. Třeba po bílé se takhle dá dojet kamkoliv. I když je občas přerušovaná (asi se musí kličkovat) nebo zdvojená( to asi aby se dalo jet i zpátky. ;-)
Tohle ovšem platí pouze pro silniční cyklisty. Například podél řek Vlatava, Labe, Otava jsou vyznačená velice zajímavé (Evropské) stezky, které jsou po směsici polňaček, pěšin po louce, vedlejších silnic a občas i upravených cyklostezek. Různě se to klikatí podél řeky. Jede se tam moc hezky, bez kopců a zajímavě. Tu měnící se zpleť bez značení nebo navigace nenajdeš. není to na trasevropské putování, ale dá se po tom pár set km také najet. Není to na rychlostní ježdění.
To neumím, neznám.
Zřejmě takovéto komunikace ale nejsou v systému Eurovelo. Když jsem vloni trasoval, pokoušel jsem se držet vody, tam je velká pravděpodobnost, že to nebude přes kopce.
Na mapě ty cestičky lze nalézt, kouknu-li se tna to v satelitním rozlišení, lze někdy odhadnout i povrch. Ovšem občas taková nádherná cestička končí nějakou branou nebo závorou, občas je povrch pro naložené kolo obtížně sjízdný.
Je to loterie.
Občas na takové "nesjízdné" jsou i ukazatele, že to skutečně vede žádaným směrem. Jediné spolehlivé vodítko je když je ta trasa v google maps, v rozlišení cyklo, namalovaná zeleně jako cyklotrasa. To funguje.
Právě, že se to skládá z takovýhle cestiček, co občas někam vedou, občas končí závoru, občas pokračují pěšinou. Když to někdo projede a označí, tak to najednou začne skvěle fungovat a je to zábavná, pestrá, zajímavá jízda. Na horáku na těžko s kapsami se to dá. Přenášet se nemusí, dá se pořád jet. Ale silnice to není a ani být nechce. Není to na rychlé hladké putování.
Koukám na to, že u nás asi google tohle zelené značení nemá.....
Takže takhle to vypadá, co je plná zelená, je trasa s dobrým povrchem, ty tečkované bývají polňačky.
Kdybyste měl Garmina, tak byste měl českou cyklo topo mapu s měřítkem zhruba 1:50000. Na té jsou ty cyklotrasy většinou vyznačené. Ale na myší díry a zkratky okolo vody to stejně úplně nestačí, respektive se to moc rychle mění. Google maps stačí jen pro silničáře.
Nechci cyklo mapu, vyzkoušel jsem jich pár, a pro moje účely jsou k prdu. Navigace Teasi trasuje u nás taky po těch "cyklo", nic pro mě.
Ta síť těch "zelenejch" v Google je v Německu i Francii poměrně hustá a fakt jsou to většinou dobré a kvalitní cesty, narozdíl od těch, kterými mě trasuje třeba bikemap.
Mám nacvičeno, že těm, co jsou tečkovaně, se raději vyhnu, pokud se nejedná a kraťoučké úseky.
Když kouknete do mapy, uvidíte ten problém. Zeleno všude, ale ty úseky nejsou pospojované. Letos na Azurovém pobřeží to bylo skoro schizofrenní. Nádherná cyklodálnice o dělce několika kilometrú končí na kruháči, kde se napojí na velmi frekventovanou čtyřproudovku, po kterése jede 20 kiláků a pak se zase objeví naprosto snová stezka mimo veškerý provoz.
Propojit ty úseky, aby se na kole mohly vydat rodinky s dětma, by bylo záslužné. Občas se mi zdá, že se staví cyklostezky a cykloopatření naprosto zbytečně, v místech, kde není nic takového potřeba, a tím se odčerpávají zdroje, které by šlo použít na vybudování jakési evropské sítě.
Myslel jsem si, že o tohle by se měl starat nějaký ten cyklokoordinátor, když už něco takového máme, ale zdá se, že nestará, nebo alespoň nejsou vidět žádné výsledky.
Ale ani bohatí Němci takovou síť zatím nemají.
Ono bohatě stačí, že už zničili ty krásné polňačky podél vody v okolí měst. Ještě aby to tím asfaltem propojovali. To by to tu za chvíli vypadalo jako v Rakousku, kde si každý sedlák vyasfaltoval cestu na pole.
Silničáři mají spoustu vedlejších silnic, kde nic moc nejezdí. Stačí je opravit, aby se po nich dalo také jezdit. Ale dlouhá trasa sjízdných polňaček do dáli a řeka vedle pro koupání to je paráda. I v těchto horkách se to s koupáním dá dobře jet. Nehledě k tomu, že stín se tam také najde. Tábořit se dá kdekoliv, hospody plné jídla a piva. Zemský ráj to napohled...
Nemusí to být hnedle asfalt, víme, jaké s ním jsou potíže.
Mě postačí i slušná krajnice na silnici, ale když se jede mimo silnici, taky to špatné
není.https://youtu.be/e2DXNBn1A84
Okresky jsou většinou fajn.... Bohužel občas tam lze potkat provinčního soutěžního jezdce v trojkovým bavoráku z roku 1988, jak se vyřítí ze zatáčky v protisměru.
Jo, a po tmě je to o život.
Ono se dá i tohle, ale s dětma by to asi nebylo ono.
V tom je problém té nekompletní sítě, není šance cestovat okreskama, prostě parádní cyklostezka se změní v tohle a nelze jinudy. Široká krajnice, ano dá se to.
I když občas i tam dokáží překvapit a je to skutečně o fous....
Asi 1:40 až 1:50 záznamu
https://youtu.be/nShV5IF9Smo
Ale houby, po okreskách se dá naprosto v pohodě jezdit. Tisíce cyklistů to denodenně dělají. Těch bláznů jezdících v protisměru je málo a mají vysokou úmrtnost.
Zase se pohybujete ode zdi ke zdi. O Pražské magistrále píšete jako o naprosto pohodové silnici, Pařížské hlavní silnice jezdíte s prstem v nose a na české okresce se bojíte? :)
Co je to za blábol?
Kouknul jste na to video?
To není okreska. Kdyby tam byla, nebyl by problém jí drandit.
Jenže dole, na té Riviéře to tak není, jedna silnice podél pobřeží, o kus výše pak dálnice.
Silnici podél pobřeží čaato lemují pohodlné a bezpečné stezky, někde ovšem nikoliv a stezka plynule přejde v hodně frekventovanou silnici, někdy i v tu 4 proudovku co vidíte výše.
Alternativa okresky není, prostě ta silnice je jen jedna. Proto ta schíza, ráj střídá magistrála.
Já se v provozu nebojím,ale vnuky bych scsebou na takovou štreku nevzal. A v tom by měl být smysl sítě E
Euroveló. Prostě bez toho, aby se člověk dostal na frekventovanou silnici mít šanci křižovat Evropou.
To neznamená jen po stezkách, ale silnicím, jako na videu výše by se to mělo vyhýbat.
Přiznám se, že na celém článku, krom určité hry s čísly, kterou jsem už okomentoval, mi nejvíc vadí, že není ozdrojován.
Tvrdí se zde, že průměrný cykloturista za jeden den cesty utratí 53 eur ale link na studii nedostaneme. Jen se o kus dál dovíme, že se možná jednalo o studii ze 3 pobytově skoroe nejdražších států EU a úplně nejdražšího evropského cyklostátu, Švýcarska.
Takové výnosy prostě ani čekat nemůžeme, protože úroveň služeb v průměrném českém ubytováné napříč kategoriemi je prostě někde zásadně jinde a to jestli je hotel, penzion, hospoda, restaurace nebo kemp na dosah od eurovelo nemám v naší zemi na kvalitu služeb žádný vliv.
Za 53 cykloutracených euro za den ve zmiňovaných státech dostanete službu adekvátní 53 euro!
Dostanete takovou službu u nás ?
Málokde, samozřejmně čest vyjímkám, ale ve své podstatě za své peníze rakouský, německý, švýcarský nebo nizozemský turista dostane v Česku, kurzu navzdory, služby minimálně o jednu třídu níž než za stejné peníze v rodné zemi.
Ano některé věci jsou zde pro ně levnější, ale cena píva, kuřiva a základního cerbulátu jaro nedělá a i kdyby k nám vyznačili třeba eurovelo VIP dálnice, tak ty turisti si stejně nakonec mezi sebou řeknou , že služby v Česku stojí +- za .... , no řekněme to jinak, nestojí za ty prachy :(
Ono je krásne, když se projedete krásnou krajinou na kolech, ale pak přijedete na hotelm penzion nebo do hoispody a máte dojem, že místní poskytovatele služeb vlastně tak trochu obtěžujete. Měli jste někdy takový dojenm v Rakousku, Německu, Švýcarsku nebo Holandsku ? Že neměli ? S tak se tam zase rádi podíváte, že ?
A myslíte že je to vkvůli tomu, že tam mají lépe značené cyklostezky ?
A písnička o tom, jak se člověk cítí na silnici v Německu bezpečněji je sice obehraná, ale stále se na tom nic nemění. To je myslím další minus. Vždycky návrat z dovolené v Německu je dost šok.
A ani v tom Německu ty cyklostezky nejsou pořád mimo silniční provoz.
Chování řidičů je třeba věc, která mě odrazuje od ježdění na kole po Čechách. I když zrovna letos vzhledem k vedrům toho mám naježděno v ČR asi víc jak za hranicemi, přeci jen máme ve Výběžku víc lesů než mají sousedi.
jo léta jsem měl ten samý pocit, ale minulý týden jsem ve Flachau a okolí zažil na kole s Rakušany a Němci za volanty docela nepěkné chvíle....
Když mě s dvěma dětmi na kolech pěkně vydusili uprostřed křižovatky v obci na odbočení a nikdo nás nepustil a všichni to smažili těsně kolem nás a když jsme o kus dál dostali pravý hák hned dvakrát za sebou.... prostě o hodně iluzí jsem tam minulý týden přišel...
Já jsem nikdy neměl pocit, že rakušáci jsou nějaký jiný řidiči než naši a už vůbec ne ve větších městech nebo jejich okolí. Snad někde v nějakých zapadlých vesničkách jezdí o trochu víc v klidu, ale jinak ne.
Nezapomeň, že Rakušáci jsou jen Češi či Moravané co umějí dobře německy.
Nejsou naopak, češi a moravané jsou bývalí rakušané co německy zapomněli. A nejenom mluvit.
Není to tak zlé.
Hodně z nás jezdí na kole i autem.
Lepší se to.
Když jsem se v 90tých vracel z Německa, připadal jsem si jako v jiném světé. Dnes už se holky v krámech usmívají, stejně jako tam.
Ozdrojován?
Krásný patvar, ale vím co chceš říci.
Děsím se toho, aby to chtěl někdo "ozdrojovat".
To znamená granty, výzkum, nejlépe dlohodobý, pastva pro ty darmožrouty.
Kdyz mi někdo vypráví o "modal splitu" a argumentuje daty ze sčítačů, vím, že Prahou na kole už dávno nejel.
Nevíš :)
Prostě mi tam chybí odkazy na ty studie, odkazy na ty útraty cyklistů a odkazy na to, jak velký je vliv proznačení cyklostezek ve srovnání se službami, které dostane cyklista u nás a v " normální zemi" :)
Ještě něco.
Neserme si na hlavu.
Německo, Rakousko, ok, náš vzor. Ale ve Francii nebo Italii, to tak neplatí.
53 éček?
Za to se tak královsky v turisticky exponovaných místech mít fakt nebudeš. O třídu nižší?
Kdepak.
Evropa není jen Německo.
Tohle zahraniční počítání a přepočítávání nejde porovnávat s tím co je u nás. Tady pivo za 25 až 30, tam za 4, tady se slušně zajíš za stovku a tam za to dostaneš akorát to pivo. A ubytování taky nejde takhle počítat. Takže tady utratit v průměru za den 53 éček snad ani pořádně nejde, to by asi dalo hodně zabrat.
Vždyť to říkám, Újezďák tvrdí, že za 53 éček dostaneš u nás službu řádově horší.
Někde asi ano, ale obecně to tvrdit nejde.
Taky upozorňuji na to, že se nemůžeme furt pasovat jen s Německem. Kultura ubytování tam nebo třeba ve Francii nebo Belgii je zásadně odlišná, a naše hotýlky, či penziony, ve srovnáná s těmi ve Francii zdaleka nepůsobí tak tragicky.
Další věc, porovnávat ceny potravin podle cen v restauracích je omyl. U nás jsou jinak nastavené marše. V zásadě největší raketa je nápoje, pivo v restauraci klidně 5x dražší než pivo ze sámošky, a to ti ho přinesou v té flašce, jak ho koupili.
Kdyby to udělali naši hostinští, zkrachují.
V kvalitě služeb hodně moc pokulháváme za Němci, ale za jinými státy už zdaleka tolik ne.
Máme co dohánět, ale důvod k sraní si na hlavu to není, snažíme se dohánět špici, ne průměr.
Za němci, rakušany švýcary nebo holaňdany kteří jseou zmiňováni ve studii dostaneš za 53 éček u nás podstatně míň.
Dostaneš míň i za 20 éček i za 5 éček :)
Prostě za 53 x 27,1 u nás možná můžeš koupit víc jídla, víc píva, víc kuřiva nebo o něco delší ubytování, ale ta kvalita služby bude z 9/10 prostě nižší...
Ono je hezký,že v penzionu v Adršpachu za 53 éček budeš king placení, ale když za to ve 4 z pěti dnů získáš pocit ve smyslu " kdy už konečně vypadnete na cyklostezku do Teplic, odejdeš do skalního města , nebo prostě vysmažíš na kole někam směrem na Stárkov či Dědov, hlavně už tady na penzionu nepruďte a vraďte se až k večeří, tak si vždy vzpomenete ma toho rakouskýho sedláka, který vás sice osobně ve svém penzionu na statku jako čecha moc nemusí, ale prostě to na něm nepoznáte, protože je kšeft je kšeft a on vám na stole prostě nebude počítat, jestli jste snědl rohlíky dva nebo tří a když si ze snídaně uděláte sváču, tak vám na ní ještě dá papírový pytlík místo kyselého ksichtu, který dostanete u nás..... a navíc vám uvaří a prodá oběd či večeři i když u něj nebydlíte :)
Tak pravda, sedláky, co vyvářejí kolemjedoucím cyklistům, u nás asi nepotkat, ale pokud se týká ubytování v penzionech - to si fakt myslím, že u nás dostat v porovnání s Rakouskem zhruba stejně muziky za poloviční peníze. A s nějakým nepříjemným chováním jsem se u nás ještě nepotkala a to v poslední době na kole všelijak nárazově jednonočně přespávám dost často.
Dost mizerná je u nás nabídka kempů, ale v ubytování "pod střechou" se dá vybrat velmi dobře.
Nemyslím, že to je u nás až takhle špatné. Něco podobného jsem snad ještě nezaznamenal. Bude to kus od kusu a jsem přesvědčený, že to co popisuješ najdu i v tom Rakousku nebo Německu.
Myslím, že to je spíš o tom co kdo od čeho očekává a jaká je pak realita a především o tom jak si kdo s kým padne do oka.
Kvalita ubytování u nás jako celek určitě není takhle špatná.
A jestli to někde bylo špatné, tak proč to dotyčnému ubytovateli nedat poznat a určitě je možnost tu zkušenost nějak zveřejnit.
Jevto tak, obecně jsou u nás lidi více přednasraní, než kdekoliv venku.
Mám obavu, že za to může naše generace, která půlku života prožila za "reálného".
No, nevím. Úroveň služeb u nás (ne vždy, ale "globálně vzato" ano) je horší než v Německu či Rakousku. Ale jejich cena je většinou dost výrazně nižší.
Potraviny, oblečení, jiné zboží - prosím, tam je zejména to Německo velmi často levnější. Ale ubytování a restaurační stravování - tam se naše ceny těm německým neblíží ani zdaleka. A zas o tolik ta úroveň horší není (v tom stravování bych dokonce řekla, že i naopak).
Přesně. Však také u nás ve Výběžku žijí hospody co se týče jídla hlavně z Němců. A to už to není takové jako dřív. Ale to souvisí spíš s postupným vylidňováním.
Vím o několika německých rodinách, které o víkendu alespoň jeden den nevaří a pravidelně jezdí na jídlo k nám.
Ony jsou ty ceny u nás sice někdy " výrazně nižší" ale pak zjistíš, že v ceně ubytování třeba vůbec nemáš wellness, nebo jednu hodinu a ještě chtějí peníze za ručník , pro rodiče nepohlídají děti a tak se to leckdy srovná vedle službami...
Nojo, to je pravda. Projíždět někde po cyklotrase, chtít přespat a pak zjistit, že tam nehlídají děti a nemají v ceně wellness, to by mě fakt hodně naštvalo... :-)))
Tohle je snad jiná cílová skupina, proboha! Neříkej mi, že ten sedlák, co u něho přespíš na statku, ti nejen uvaří, ale má i wellness a pohlídá ti děti?
Porovnávala jsem stejný druh ubytování. Tj. s ručníkem, bez wellness a bez hlídání dětí. Pořád jsme u nás s cenou někde hodně jinde.
Tak jsem prostě někdy jiná cílová skupina :) porovnávám i hotely a u těch je ta díra zatraceně větší :)
Navíc sem přeci chceme přilákat movitější turisty a vydělat ty bambiliardy zmíněné v původním textu :)
Nebo ty si myslíš, že třeba na Dunajské stezce lidi spí jenom v penzionech a nemají zájem o lepší služby ?
Na Dunajské stezce je především spousta kempů. :-)
V tvé kategorii ubytování jsem se fakt v životě nepohybovala, to jde mimo mě. (Nemyslím ani tak kvůli penězům, prostě by mě to nebavilo.) Nicméně na kole už mám přece jen něco projeto u nás i v tom Německu a Rakousku - a tady prostě platí, že za ty peníze, za které spím v Rakousku v kempu ve vlastním stanu, na sociálku mám sto metrů a vařím si na plyňáčku v ešusu, můžu u nás spát v pokoji s koupelnou a na oběd si zajít a ještě mi docela dost zbyde.
Nerozporuji to, není to jen " má kategorie"
Ta průměrná útrata cyklisty zmiňovaná v článku je prostě výsledek mixu uživatelů těch stezek a míst kde mohou něco utratit a nejenom kempujících nebo trempujících cyklistů...
Když pojedeš Dunajskou cyklostezku, tak nemůžeš přehlédnou třeba obří skupiny důchodců jezdících na půjčených kolech typu " megapohlodlný německý krámo-samohyb" které dostanou v rámci zájezdu na luxusní lodi v každé lokaci nebo v rámci hotelů odkud vyjíždí.
Ono je krásné projet celé eurovelo, ale ve skutečnosti stejně valnou většinu profitu zmiňovaného v článku stejně pro eurovelo lokace udělají lidé, kteří nespoléhají na to kam dojedou, na stany nebo kempy plné karavanů, valná část těch prachů teče z organizované turistiky via CK nebo z kvalitních hotelů které z lidí umí vyrazit peníze.
Proto netvrdím nic jiného než, že přebarvení nějakých značek nebo přeafaltování desítek kilometrů polňaček nepřinese lokalitě zdaleka tolik peněz jako kvalitní a profilovaná síť ubytování která umožní každé skupině zákazníků si najít to, na co mají a co má v jejich očích ten správný poměr cena výkon.
No a když se podíváš třeba na nabídku ubytování a služeb pro cyklisty , řekněme v úseku Lysá nad labem - Kostelec nad Labem-Mělník tak máš pocit, že tam bude někdo z ciziny původně západní chtít utratit 50 euro za den ? Nebo se prostě rozhodne radši šlapat dál ?
Já ten pocit, že by v tomhle úseku Labské cyklostezky někdo chtěl utrácet teda nemám, spíš mám dojem rychle pryč...
Myslím, že teď už jsme hovorem někde jinde. Pokud jde o to, že v některých místech určitý druh služy úplně nebo skoro úplně chybí (třeba na rozdíl od Dunajské stezky), tak budeš mít nejspíš pravdu.
Původně ale bylo téma o tom, zda jsou služby u nás dražší než v Německu či Rakousku. A v tomto bych si dovolila nadále trvat na tom, že to teda fakt nejsou ani hóóódně zdaleka. (Byť nevylučuji, že u tak extrémní kategorie jako je hotel s welness a hlídáním dětí, to třeba může být pravda - to fakt netuším.)
V poměru cena výkon napříč celým průřezem trhu jsou BOHUŽEL dražší u nás, o tom nemůže být sporu.
Hele dneska jsem se vrátil z jednoho z mála hotelů u nás, kde za peníze srovnatelné s cenou v Rakousku dostaneš služby na úrovni Rakouska a to bez výjimky..
Minulý týden jsem přijel z Rakouska, z průměrného tamního hotelu s jehož službami by si u nás nebo ns Slovensku řekli o 2x tolik peněz.
TeN hotel nám, dva dny po příjezdu domů, napsal milý osobní mail ve kterém nám řekl, že kdyby jsme tam něco zapoměli, tak nám to obratem pošlou. Na slovensku se nám z luxus hotelu z Jasné dva po odjezdu nestyděli zavolat, jesli jsme jim neukradli 1 poštářek ze dvou pokojů , tak jsem se jich zeptal, jestli mají předávací protokol a VÍM, ŽE UŽ TAM V ŽIVOTĚ NEPOJEDU...
Může být, průřez celého trhu neznám. Segment trhu pro natěžko projíždějícího cyklistu má opravdu opačný poměr a to velice výrazně. A zdá se, že nejen v cenách, ale i v kvalitě. Ty tvoje odstrašující historky o personálu, co jen čeká, kdy host vypadne apod. jsem opravdu nezažila ani jednou. (Teda vlastně jednou jo - paradoxně v Rakousku.) Asi je to jak s těmi řidiči, co jen jen číhají, aby ohrozili nebohého cyklistu - každý asi máme dar přitahovat katastrofy jiného druhu.
odstrašující historky .. to se mi líbí.
Na druhou stranu natěžkista těžko utratí tolik, aby byl pro nějakou cyklostezku zajímavý :)
Jeden jistě ne. :-)
Újezďáku, to má dvě roviny.
Jednou z nich je to, co může a měl by, možná, udělat stát, a druhou, co má výhradně v rukách soukromý sektor.
Stát by asi měl zajistit dopravní infrastrukturu, a tím to hasne.
Chybí-li nějaký segment služeb na trhu, bral bych to spíše jako příletost, možnost rozvoje, nikoliv nedostatek. Všechno nejde tak rychle jak bychom chtěli.
Pro informaci, ve Frankreichu a řídce v Německu je síť přespáváren F1. Cena bývá jen málo vyšší, než poplatek za kemp, tedy v těch turisticky atraktivních zónách. Když vezmeme do úvahy, že se celkově člověk pod střechou múže refrešnout, vyprat si, dobít vše co se dá, není od věci na delší pouti si v F1 udělat zastávku.
Problém je, že v těch atraktivních oblastech jsou F1 zabookované měsíce předem.
Takže plánuje-li někdo delší putování se spaním na divoko s tím, že když to jinak nepujde, spí v kempu, doporučuji si nějakou tou F1kou zpříjemnit pouť.
Nesmí ovšem požadovat wellness v ceně
Nám se loni osvědčila Jugendherberge (DJH) když jsme nuceně museli zůstat několik nocí v Magdeburku. F1 je tam shodou okolností také, ale byla příliš daleko, DJH byla přímo v centru. Cena možná vyšší než v F1, ale ještě snesitelná. (a to centrum bylo výhodou)
Myslíš tohle?
http://www.jugendherberge.de/de-DE...
To se spí na splečných vícelůžkových cimrách?
No, my vlastně tohle řešit nemuseli. Měli jsme jako rodina jeden pokoj pro sebe. Ale vlastně ano. No to mě nedošlo.
Koukal jsem na to, je ta asi podle lokality, někde mají samostatné cimry, jinde ne.
Mě trošku odrazuje to, že se na tohle cejtím nějak málo jung :-)
50 % lidi se kterymi jsme se potkavali u snidane byla stejne stara ci starsi nez jsi ty. Vzdycky jsem DJH ignoroval prave kvuli tomj jugend, ale kdyz jsem to musel v nouzi pouzit, zjistil jsem, ze je to asi jako student v nazvu zeleznicniho dopravce.
Tak to jsi mě uklidnil :-)
Tak F1 je prostě řešení :) Znáš snad takovou síť u nás ????? Jinými slovy, existuje v Česku srovnatelná ubytovací síť kde víš, přesně jako v americké hamburgárně, co tě čeká a co tě nemine ?
Neexistuje že ?
V každém měste, kam přijedeš na blind dostaneš v F1 +-stejnou službu což je vlastně fajn. Máš takovou možnost volby u nás ?
Nemáš.
Plánuju teď trošku profrčet USA a tak vím, že prostě pár motelů podobné kategorie budu muset použít, není to sice můj šálek kávy, ale vím co od které sítě můžu čekat, kolik mě to bude stát a tak je mi úplně jedno, jestli tím městem vede nějaké amerikavelo nebo nebo road 69, protože co ?
Protože tam existují různé ubytovací standarty které jsou kvantifikované a předem známé.
U nás nic takového není, v jednom městě v nula hvezdičkovém kempu bude skvělá služba a dobrý poměr cena výkon a v druhém v **** hotelu dostaneš prakticky službami přes držku... u nás je to prostě loterie, super penzion se skvělým personálem a cenou a v 10 km kruhu okolo jen několik penzionů zlatokopů....
Skupina Accor zřejmě zatím ČR nepovažuje za zemi, kde by na síti F1 vydělala. Pokud vím, máme tu pár hotelů typu IBIS.
Předpokládám, že IBIS v Plzni bude mít stejnou, známou úroveň, jako ostatní v celé Evropě.
Na blind, po síti F1 ani IBIS cestovat nikde nedoporučuji, bývá vyprodáno, navíc booknutím přes net lze získat nějakou tu slevu.
Co by stát měl dělat pro to, aby u nás vznikla nějaká taková síť? Tvrdím, že vůbec nic. Nepřeji si, aby řetězec Accor dostal investiční pobídky, daňové orázdniny, či cokoliv podobného. Je to ryze v soukromývh rukách. Zřejmě, kdyby to u nás byl zlatý důl, už by tu bylo F1 jako máku.
Státy neumím, ale třeba ten systém hvězdiček je ve Francii podobně legrační, jako u nás. Jsou nějaká kriteria, které hotel musí splňovat aby svoji hvězdnatou kategorii dostal, ovšem s úrovní služeb to souvisí velmi volně.
Známý standard je jen v těch řetězcích.
V cizině ti ale také dost často neúčtují úklid, ten platíš zvlášť a ne jako u nás kde je úklid a povlečení normálně v ceně ubytování.
A kolik je kde penzionů nebo hotelů co mají v základní ceně wellness ? Těch bude hodně málo i v cizině. Co si pak nasmlouváš navíc to je už tvoje věc a to také zaplatíš. Určitě by ses za patřičnou částku domluvil i na tom hlídání dětí. Určitě by ti někoho sehnali.
Nevím, neznám popravdě v Rakousku žádný hotel, kde by nebyl v základní ceně wellness :) a kde by neměli kinder koutek případně kinder péči.
Samozřejmně je to asi výberem hotelů
Jen namátkou jsem vybrat oblast Rakouska u Dunaje a ze 105 hotelů nabízí jen 27 welness a asi tak 1/4 z nich ho nemá v základní ceně, připlácíš si podobně jako někde si připlácíš za úklid a další služby.
Jo a tam kde to mají v základní ceně, tak ta je zase asi tak o 1/3 vyšší než v sousedním hotelu bez wellness :-)
Prostě si to pohodlí na cestách zaplatíš.
A to se ale pohybuješ v ceně někde od 2 tisích za noc.
Myslíš, že zrovna tohle je zajímavé a to co vyhledává většina cyklistů na cestách Evropou? Já myslím, že ani Němci ne.
Možný je všechno, ale když dám prohledat Rakousko, nebo Rakouské Alpy a zadám tam ubytování s wellnes, tak na mě vypadnou doslova tisíce hotelů :) zkus to v Česku .....
Dokonce i penziony a statky nabízí wellnes minimálně jako levnější případně vstuP do lázní v rámci místní plovárny.
Každá druhá lokace či komunita v Rakousku nabízí nějakou " údolní/říční/městskou kartu" k ubytování či pobytu - levnější vstupy, lanovky, plovárny, VÝPUJČKA KOLA, slevy na služby a tak a je jim celkem u prdele, jestli tam někdo přijede po " proznačené eurovelotrase, nebo není, dají ti slevu na slevovou kartu.... cílem je tedy zaujmout cyklistu aby tam kroužil a utrácel a né aby po proznačené trase odjel do jiného regionu..
Až tohle u nás někdo pochopí, tak se toho hodně změní a hlavně zlepší ve službách....
Tak ti čéče nevím, Rakousko neumím, ale jinak po nejrůznějších hotelech v Evropě probydlím tak 70 nocí ročně.
Pokud to jde, držím se svého oblíbeného řetězce, ale čaato to taky nejde. V cenové úrovni od 60 do 100 Eur wellnes nikde není (jo jeden je v Magic Andorra), dětský koutek je pak už naptrosto absurdní výmysl.
Snídaně v této cenové relaci v ceně nebývá, stejně tak lednička na pokoji. V Anglii je standardem rychlovarná konvice, v jiných částech Evropy pak až v hotelech za 100 éček a výš, a ry zase mají tu ledničku.
Přijatelné bydlení pro cestě na kole je něco mezi 40-50 éčky, s vlastní koupelnou a neproleženou postelí a s možností někde schovat oře, nebo si ho vzít na pokoj.
Dalo mi dost špekulování, abych si tohle zajistil v souvislé řadě 17 dní, v cenách co jsem naznačil, a to v období mimo sezónu.
Takže, pominu-li řetězec, asi nejlépe se hledá na booking.com s využitím těch smart nabídek.
Bodové hodnocení je užitečným pomocníkem,ma potom taky recenze návštěvníků. Ono je-li někde něco hodně levné, má to svůj důvod. Někdy třeba jen to, že pod okny je frekventovaná silnice, což se dá na noc, kdy spíš jak zabitej, akceptovat. Pokud je to proto, že postele jsou naprd, koukám jinam.
Že bych ale hledal wellness?
Není tohle typicky česko-rakousko-bavorská záležitost?
booking com je dobrý základ ale pořád je to o tom, že si nadefinuješ svůj standart :)
A pak ti Boooking píše Jindra prices in Hainburg an der Donau have gone down on your dates :)
Tyhle filtry moc nepoužívám, jen když jedu autem zaškrtávám parkoviště.
Většinou v dané lokalitě vyjede několik hotelů, řadím podle ceny vzestupně.
A pak beru jeden po duhym a čtu recenze, ty jsou klíčové. Sám taky vše kde jsem byl recenzuji, snažím se pravdivě popsat plus i minus.
Užitečný by mohl být filtr wifi, ale bohužel to moc nefunguje, wifi mají, ale třeba jen ve společných prostorách, nebo je signál tak pomalý, že raději volím svoje datové připojení a wifi vůbec neřeším, může jen mile překvapit.
Psal sibo otřesné zkušenosti z jednoho hotelu. O takovou bychvse podělil jak na google maps tak na tripadviser.com, pokud si objednal přes booking, tak i tam.
Komunita lidí co tohle čte a pomáhá jim to se rychle rozrůstá a pro zařízení je to důležitá zpětná vazba.
Nějak mi uniká smysl hotelové služby "hlídání dětí". To jakože rodiče odloží děti do hotelu, aby si mohli jít povyrazit (ti rodiče)?
:-O
Děti už mám velké, ale když ještě byly "hlídací", tak takové wellness ve stylu - děti strčíme k babičce a den prolebedíme sami doma - bylo jednou za čas hodně fajn.
Jet za tímto účelem do hotelu by mě asi nenapadlo...
Absolutní absence hlídacích babiček či dědečků byla příčinou toho, že minimálně 10 let jsme nevěděli, co je to "být bez dětí". Ale taky by nás nikdy nenapadlo "Jet za tímto účelem do hotelu" ... stejně jako Ivču.
Napodobne.
A není to tak vlastně v pořádku a správně?
Kinderohotels to je prostě jen pionýrák pro děti s rodičema.
Ono je hezký udělat svým dětem program každý den, ale když pak děti vzpomínají s hrůzou, jako třeba moje žena a švagrová na to co jim naordinoval tatínek za akce o prázdninách, pak je takový hotel, kde vám z 24 hodinového dne udělají pěkný 4 hodinový program pro děti vlastně požehnáním jak pro rodiče, tak pro děti.
Ale máš pravdu v tom, že jsem zažil v Rakousku ( Gerlospass) hotel, kde angličané odložili děti v 9,00 a v 21,00 si je vyzvedli...
My jsme si zatím ty 3-4 hodiny bez dětí, stejně jako děti bez nás docela užili...
Myslíš, že by nebylo dobré vymyslet ještě něco podobného pro stařečky?
Jako že by v sobotu a v neděli mámu bavil nějaký ten profík, a já bych místo na Braník mohl vyrazit třeba na sázavu, nebo Slapy?
Jak vy k my, tak my k vy.
Mě nedali do kinderhotels, a tak jsem místo na Slapech u mámy. Jen tak, na kafe, na kus řeči, je na svá léta v pohoděa soběstačná.
Jen děcka už doma nebydlí.
Kinderhotel?
Ne, neznám.
Co děcek, zbav se i baby!
http://sdeleni.idnes.cz/chcete-uz-dovolenou...
Vsude jen asfalt kvuli cyklistum...
Taky si říkám, beton by byl lepší.
Ten by udržel i tank.
když se beton vhodně vytvaruje, tak je z toho zámková dlažba a to se teprv vyplatí. ;-)
Aspoň se tam nemotají bruslaři... ;-)
jenže se tam nemotají ani bruslařky a to je kolikrát škoda :-)
Cykloturistika nejsou jen dálkové trasy a peníze.Je to problém,když chcete vyjet třeba i s dětmi na kole.V případě,že nechcete riskovat na silnici,tak vám zbývá cyklostezka.Jenže jsou i takové,které vedou od nikud nikam a jsou často těžko průjezdné s povchem ze štěrku i velikosti mužské pěsti.Možná by bylo zajímavé porovnat rozdíl v ceně,kterou stálo vyzančení takové cyklostezky odborným a obětavým z našich daní placeným zaměstnancem a cenou,kterou by stála asfaltová cykloztezka.
Ta asfaltová cyklostezka taky není výhra, zajeď se podívat někam, kde je pár ket natažená, třeba lesem, parkem nebo tak.
Aby kořeny stromů nepotrhaly asfalt,je potřeba takovou stezku zakládat jak běžnou silnici, ne kvůli zátěži, ale kvůli tém kořenům.
Tedy ne pár cenťáků štěrku, a na to živici.
A taková stezka je drahá, i kdyby se vůbec nekradlo.
Mám strach, že to funguje tak, že se položí to ta vrstvičká, ale faktururuje se normální konstrukce....
Dokonce je jedno jestli se to dělá v Čechách nebo v Sasku, pořád se to dělá stejně blbě, tak jak popisuješ. Takže za pár let to bude pěkná drncárna, horší než kdyby tam byla lesní cesta.
I když teď o víkendu, při výletě "okolo komína" jsem se projel po relativně nové cyklostezce, kde to nehrozí, je udělaná na železničním tělese. Ještě si ty koleje pamatuju. :(
Je to stejné i ve Francii nebo Belgii.
Prostě přírodu neoblafneš, lepší by byly ty prašné stezky.
Obdobně jako železniční tělrso fungují násypy u kanálů, tam se asfalt nehne, jinak pokládat asfaltovou stezku lesem je hloupost.
V zásadě souhlas s článkem. Zdroje nejsou potřeba, ta čísla nejsou až takovým překvapením, aby je bylo třeba zdrojovat. Podstata je totiž jinde.
Mnohé české cyklostezky se svou kvalitou a okolním prostředím neliší od rakouských nebo německých. Přesto jsou méně využívané a méně výnosné (evidentně nižší počet vícedenních cyklistů). Přitom Česko je sportováním na kole doslova zamořené. Jak je to možné? Jak to, že většina cykloturistů preferuje rakouské nebo německé stezky? Asi je někde chyba, ne? Argumentovat Francouzi není korektní, protože jejich vztah ke sportování na kole je jiný.
Ano, určitý díl na tom má fakt, že Češi hodně chtějí přírodu, horská kola... Asfaltové stezky se proto tak nenosí a i když je většina z nás hojně využívá (Modřanská, Troja - Klecánky...), tak se s tím moc nechlubí. Není to jaksi in.
Korektní je také říct, že je více druhů cyklistů, takže argumentace "Já..." je trochu mimo.
Současný a budoucí stav je podle mne o tom, zda se na ekonomické možnosti rekreační cyklistiky budeme jen dívat přes prsty a brblat, anebo zda se shýbneme a peníze ze země zvedneme a případně tomu i trochu pomůžeme (viz rakouská propagace rakouských cyklostezek v Česku letos na jaře). Mimochodem kdyby Češi cyklostezky s kvalitním povrchem tak nechtěli, asi by nikdo racionálně smýšlející takovou reklamní kampaň nerealizoval.
Elbe radweg je v SRN nepochybně zisková, je jen na nás, zda bude zisková i česká část labské cesty (trasa Mělník - Brandýs atd. nic moc) nebo její vltavské rameno (Mělník - Praha). Magnet jménem Praha funguje, ale sám o sobě není všemocný.
Elbe radveg je zisková v SNR díky tomu, že lidé po celé délce mají k dispozici široký sortiment tržních služeb okolo ubytování a NORMÁLNÍ :) zábavy.
Pak přejedeš ze SRN - Bad Schandau do Hřenska a máš k dispozici široký sortiment tržnic a přilehlé zábavy od meníček za 99 po masáže za xxx :)
Jinými slovy zážitková turistika v Hřensku je pro lidi co mají rádi nákup širokého sortimentu barevných mikin a trpaslíků, levného cerbulátu a o rychlomasáž různých partií těla... to že na dalších koncich takové stezky je třeba Praha nebo Kuks pak ztrácí význam.
Bohužel, tohle je vidět i na jiných místech bývalé hranice Německo/Rakousko x Česko.
Z jedné strany čisto, barvy, obchody, z té druhy šeď, špína, romské obyvatelstvo a trpaslíci s ručníky ve vietnamských stáncích.
Je mi z toho vždycky dost smutno...
Co tě může uklidňovat, že trpaslíci i bordely jsou tam pro Němce či Rakušáky.
Na co mi je vědomí, že jsou tam pro Němce či Rakušáky, když je tím zadělaná naše strana "hranice".
On je to jen pohled "zvenčí". Mě to až tak nepřijde, prostě je to kus, který je jiný než to okolí, ale není to, alespoň tady, na přechodu v Poustevně, tak hrozné. Před pár dny jsem procházel takhle okolo 6 hodiny ranní z nádraží v Bubnech na stanici metra Vltavská a to mě přišlo dost strašné. Špína, bezdomovci, zápach moči. To bych tam viděl raději pár vietnamských obchodů. Uklizených, s kytkami či proutěným zbožím, to podle toho, co zrovna Sasíci shánějí.
Uznávám, že třeba Hřensko působí na mě také špatně, ale to na mě působilo ušmudlaně a nehostinně i v předvietnamských dobách.
Probůh, kudy si to šel?!?
To sis určitě vybral cestu, kudy by Pražák nešel :o)))
Šel jsem za lidmi, kteří vystoupili z vlaku.
http://www.mapy.cz/s/kdGt
ten smrad a bezdomovci byl až v areálu metra, pod těmi schody.
Jo aha, tak to jo. Na Vltavské chodím vždy nejkratší cestou tram-metro.
A to buď rád, že si nemusel jít podchodem z Vltavské směrem k Vltavě. Tam je to také slušný nářez.
Osobně bych se tam už dneska sama nevydala.
Ti zatracovaní obchodnici v tržnicích jsou v těch místech proto, protože je tam poptávka po jejich zboží. Ptám se, kdo tu poptávku vytváří? Ve valné většině to nebudou češi. Holt je lepší udržovat nepořádek na druhé straně hranice. A doma mít čisto a pořádek. Toto neplatí jen pro tržnice, kouněte se třeba po kempech, jak se tam mnohdy naši bohatí sousedé chovají.
Člověče, tak to si vždycky říkám, jestli je po jejich zboží poptávka.
Kolem jejich stánků je zpravidla pusto a prázdno.
Doby, kdy byly vietnamské tržnice v obležení už jsou dávno pryč.
Třeba v Klánovicích je takové malé Holandsko v tamním kempu na koupališti odhaduji že takové 3/4 kempujících jsou dačové.
Potkat v Klánovicích auto s holandskou značkou či NL karavan, obojí ověšené koly,nebo narazit případně v okolí na holandské cyklisty není celkem žádná vzácnost.
Jsem si zatraceně jistý, že je sem nepřivedlo jezdit na kole nějaké Eurovelo nebo "dobře proznačená" cyklostezka u Labe, ale že si sem ta kola přivlekli nešérovanými motorovými prostředky po mezinárodních silnicích :)
Ty máš v podstatě pravdu, ale trochu si vyjasníme zdroje.
Co má platit stát, co obec, co soukromník.
To je nutné důkladně promyslet. Wellnes v Chrastavě, žádné turisty nepřitáhlo....
Byl bych velmi zdrženlivý, pokud jde o ty vyčíslitelné přínosy.
Cyklostezky, v Čechách, hádám vygenerují prd. Stát (já) to zaplatím, a 4 měsíce v roce si ze mě udělají buřtstánkaři Klondike.
Stát do těhle věcí dávat prachy,dle mého, nemá. Obec + privátní zdroje.
Francouzi jdou jiní. Cyklosport je tam doma, ale "natěžkistů" už tolik není. Srovnávat Francii s námi je totální omyl a čísla z Francie aplikovaná u nás = krach.
Francouzi obědvají v restauracích (většinově), večeří tamtéž, jakýkoliv výlet pro ně znamená, jet se někam nažrat. Mluvím o Francouzích na dovolene.
I přes rok podporují svého restauratéra, chodí jíst. Čech na cestě zakrojí lovečák a jede dál
Z Francie si mustr nebet
Co by bylo opravdu fajn a přínosné pro rozvoj cyklostezek je dělat údržbu cyklostezky a okolní zeleně mimo sezonu, tj.ideálně přes zimu. V Praze-Západ je už víc jak 14 dní - teď, uprostřed hlavní sezony - uzavřená cyklostezka mezi Černošicemi a Radotínem. Z obou stran je zábrana se značkami "Zákaz vjezdu cyklistů" a "Zákaz vstupu chodců",s tabulkou, že zde probíhá kácení stromů. Jde o to, že prořezávají vysoké topoly lemující tuto stezku. Je pravda, že z nich při větru padaly suché větve, což ohrožovalo projíždějící cyklisty, ale nechápu, PROČ TO DĚLAJÍ PRÁVĚ TEĎ,UPROSTŘED PRÁZDNIN, UPROSTŘED HLAVNÍ CYKLISTICKÉ SEZONY, kdy tudy projíždějí (i přes zákaz,tedy na vlastní nebezpečí) spoustu cyklistů, i celých rodin s malými dětmi.Proč to nemohli prořezat během letošní teplé zimy, kdy by to díky absenci sněhu šlo dělat bez problémů??? V zimě nebyla na cyklostezce téměř ani noha, ani kolo, přitom nebyl sníh, takže by to nebyl vůbec žádný problém !!! A objíždět tuto cyklostezku po rušné komunikaci se nikomu nechce, riziko sražení autem je větší, než riziko sražení padající větví.
Nejspíš je teď vhodná doba k prořezávání ale hlavně mají nejspíš volné kapacity to udělat.
Kdyby to neudělali teď a čekali až by spadly na někoho větve, to by bylo keců, že to včas neudělali.
No právě, proč to tedy neudělali VČAS, TEDY PŘES ZIMU ??? Proč teď, uprostřed sezony ??? Kde ty "kapacity" byly v zimě ?? Zřejmě prořezávaly parky, což by tolik nevadilo dělat v létě, než uprostřed sezony uzavřít frekventovanou cyklostezku, která se prakticky nedá objet(objíždku po frekventované silnici neuznávám, tam bych se neodvážil ani sám, natož s dětmi).
Zima se pro prořezávání stromů vůbec nehodí, rána se nezacelí, a strom uhnívá. Ideální je období plné vegetace, od května do srpna.
Vem déti jinam, nebudou to jistě dělat déle než pár dní.
Nejde jen o mně, já tudy jen potřebuji dojíždět do práce, proto vím, že je to tam "oficiálně" už 14 dní uzavřené, ale i na té uzavřené stezce potkávám rodiny s dětmi, protože na té frekventované silnici jim hrozí mnohem větší nebezpečí než ta spadlá větev.
Do práce to zvládneš, děti vezmeš jinam.
Budeš hezky vidět a pokud to lze, svítit i za bílého dne, a přežiješ, jako všichni ostatní.
Budeš se snažit pochopit, že existují nějaké agrotechnické lhůty, a že ta četa nemá na starosti jen "tvojí" stezku a taky, že teď, v období prázdnin, se dá čekat méně dětí vPraze,i když ty si myslíš, že je prostředek sezóny.
V Praze ne. U vody,to jo.
Kdo nic nechápe a neumí číst, jseš Ty :-( Kdybys uměl číst, tak jsem nepsal Praha, ale Praha-Západ, což je rekreační oblast, kde je plná sezona pravě teď, uprostřed sezony. Je tam spousta chat, v Radotíně je přírodní koupaliště-biotop, takže v tom vedru se těma děckama jezdí koupat právě tam. Příště nepiš něco, o čem víš prd :-(
P.S.-co mě jedna ženská při odbočování vlevo přehlídla a chybělo hodně málo, abych skončil u ní na kapotě, tak jsem si pořídil nábojové dynamo a světlo nezhasínám ani za slunečných dní. Rozhodně si ale nemyslím, že je to všespasitelné, jen se cítím bezpečněji mezi rovnocennými kolegy-cyklisty, než mezi tunovými plechovými obludami, i když jsem bohužel nucen občas silnice použít, tak dávám přednost cyklostezkám a nejsem myslím sám, kdo to tak cítí.
Já jse z Prahy-Východ,a Radotínskou neznám, Modřanská má špici tak květen, červen, a pak v září.
Svítit furt se vyplatí, všespasitelné není vůbec nic, ale pomůže to výrazně. Všechna vozidla svítí a kolo ne,tak jej řidič snáze přehlédne,a to je pro nás konečná.
Abych řekl pravdu, na té Modřanské je to větši nervové vypětí,než na staré Benešovské a že bych se cítil líp,to ani neřek. Jen když není provoz, jinak furt ve střehu, jestli,i to děcko neuhne do cesty a abych ho nesrazil, nebo já zase nenajedu do cesty nějakému divochovi, co tam trénuje na TdF.
Je-li rozumná krajnice, nebo dostečně široký jízdní pruh, dá se na kole ujet kus světa bezpečně i po silnici.
Jojo,nemyslím že by cesta po frekventované cyklostezce byla "veget", ale člověk se tam cítí "mezi sobě rovnými", něco jako v autě mezi auty na silnici. Tam jsou taky na jedné straně "loudalové-začátečníci" a na druhé straně "závodníci" Jenže já na kole jsem mezi nima spíš jako nějakej "hmyz",co se jim tam motá a překáží,resp.brzdí je. S tím světlem souhlasím, myslím že kdyby se zavedlo povinné svícení i na kole, tak by to bylo pro bezpečnost větší přínos než helmy,protože mezi svítícími auty je nesvítící a proti autu mnohem menší cyklista snadno přehlédnutelný.
Je fakt, že když do tebe drkne "našinec" nejde většinou o život. Když auto, tak naopak.
Ale on nás nikdo nechce zabít, dá se na to, že kolem tebe furt něco jezdí, zvyknout.
Říkám to furt, být vidět, být předvídatelný, a nemít smůlu.
Zrcátko a svítit, to je rozumné, ale nenařizoval bych to zákonem, tedy za bílého dne. Blbouni měšťáci by se toho chytli, a chtěli světlo na dynamo u všech horáků i žiletek...
Jo, v tom máš pravdu, jak je něco v zákoně, tak se hned najdou "vymahači"a"trápiči",co z toho budou těžit. Prostě svítit ve dne je dobrovolný, dobrý, stejně jako helma. To že mě někdo nechce sejmout schválně sice chápu, jezdím viditelně i předvídatelně, ale stejně - prostě se cejtím líp, mezi "svejma" na cyklostezce. Navíc mám zkušenosti nejen z kola s těma magorama v bavorácích a audinách za miliony, co prostě "na to maj,tak se jim musej klidit všichni z cesty"...:-(
Ale oni to přece dělají včas, alespoň nevim, že na někoho větev spadla.
A proč to dělají právě teď a ne o měsíc jindy se tady nejspíš nedovíš, na to se budeš muset zeptat na radnici, tam to ví určitě.
Problém je, že nejde vyhovět všem, někdo jezdí na kole po městě v létě a hlavně o prázdninách, mnoho lidí ale tehdy nejezdí, zmizí z měst a povalují se třeba jak lachtani u moře.
Jo, to je mi jasný, že tady se to nedozvím, jen jsem chtěl přispět do debaty o cyklostezkách svou zkušeností, že vybudovat cyklostezku je fajn, ale uzavřít ji uprostřed sezony na 14 a více dní je dost nefajn :-(
To sice je, ale uzavření téhle není nic tak hrozného, když existuje náhradní varianta téměř stejně dlouhá.
Znám dost míst, kde když cestu uzavřou, tak je opravdu možná jen objížďka třeba 5 km a ještě přes kopec a také s tím nikdo nic nenadělá, cesty se musí udržovat a opravovat.
Já nějak nechápu, co je na tom tak dramatického?!?
Tak se holt letos nebude jezdit po tomto úseku.
Cyklostezka podél Berounky je tu kolik - 10 let?!? Resp. po dobu 10 let se postupně buduje. Předtím tam byla podél vody jen obyčejná úzká pěšinka. A dělo se něco?!?
Ne, nedělo se nic a letní sezóna byla přitom rok co rok.
Jenže teď se zkrátka něco pro cyklisty udělalo, tak je oheň na střeše, když se to kvůli údržbě a bezpečnosti právě těch, co po cyklostezce jezdí, na nějaký čas zavře.
Holt ty rodinky s dětma půjdou jezdit jinam. To je to takový problém?!?
Nikdo tu nic nedramatizuje.Jen jsem se podivil,že se údržba skoro nové cyklostezky musí dělat uprostřed sezony a zajímalo mě, proč se to neudělalo přes zimu.Tu starou pěšinku si ještě moc dobře pamatuji.Děkuji všem za vysvětlení a tímto považuji tuto diskuzi za uzavřenou.
Mě to hlava fakt nebere.
Jaké riziko sražení autem? To jako na silnici, když jedeš při krajnici, něco riskuješ,auta cyklisty běžně sráží?
Jde o to, čemu říkáš běžně. Určitě běžněji, než na cyklisty padají větve. A pokud by se tam motaly ledva kolem vládnoucí malé děti, běžnost by určitě o něco stoupla.
S dětma,co se sotva motají, bych nelez ani ma cyklostezku.
Hoch se ale bojí na kole i sám, na frekventované silnici a to by měl řešit spíš s psychologem.
Auta "běžně" cyklisty nesrážejí ani na Magistrále.
No právě. Ty bys s dětmi radši nelezl vůbec nikam, ale divíš se, že někdo se s nimi bojí na silnici.
Se s dětma bojím i v obejváku,že si narazí hlavičkou o stůl :-)
Se s dětma bojím i v obejváku,že si narazí hlavičkou o stůl :-)
Na magistrále také "běžně" cyklsti nejezdí. :-)
Protože u vás nemáte ani metro, natož Magistrálu :-)
Ale nemusí bejt husto jen na magistrále.
Je to zhruba po třetí minutě, mladík v bílém pažout se rozhodnul, že se podívá proč to nejede, a začal odbočovat do leva, trochu jsem to komentoval, docela jsem se leknul :-)
https://youtu.be/IHNEwdFWYcI
Různých metrů mám doma několik. :-)))
Taky občas jezdím po hlavním tahu Mikulov - Pohořelice (Brno - Vídeň), ale že bych z toho měl nějaký požitek, to zrovna ne. Ale je to v určitém směru nejrychlejší.
Je to tak, Magistrála je nejrychlejší a o víkendu v pohodě. V týdnu je to hustější, ale zase auta jedou pomalu nebo stojí, takže se taky dá.
Jsem lenoch, než se kodrcat po nábřeží...
Von ti stejně nerozumněl, ale myslím si, že tě neviděl, bo jsi byl přesně v tom špatném místě, kam není vidět, to by musel mít zrcátko směrované na svoje zadní dveře.
Mám pocit, že se vůbec nepodíval do zrcátka, nebo v tom okamžiku, kdy už mě neměl šanci vidět.
Mám obstojnou zásobu vulgarit ve francoužštině, ale když jsem v úzkých ječím otcovštinou.
Běžně sice ne, ale stává se to, právě kvůli té frekventované silnici se tam dělala ta cyklostezka. Jde mě o to, PROČ JE TA CYKLOSTEZKA UŽ 14 DNÍ UZAVŘENÁ PRÁVĚ TEĎ,UPROSTŘED SEZONY ??? PROČ JI NEUZAVŘELI BĚHEM LETOŠNÍ TEPLÉ ZIMY, kdy by to stromy šly prořezat taky a těch cyklistů, co po ní v zimě jezdí je proti sezoně naprosté minimum ??
Protože DOPRDELE stromy se v zimě neprořezávají!
Možná si prostuduj něco o řezu stromů, já každou zimu prořezávám stromky na zahrádce a i podle odborníků je to v pořádku.
Topoly nejsou ovocné stromy, které řešeš v období vegetačního klidu.
Nejlépe je je prořezávat v období největší vegetace, stejně jalo peckoviny. Pak mají šanci smolou ránu zacelit.
Běžný průklest starších stromů je vhodné provádět na podzim, kdy se lépe poznají suché a nemocné větve, ale nové letorosty již neobrazí. Pro druhy, které mají mízu již koncem zimy (břízy, javory, jírovce, topoly, střemchy aj.), je fyziologicky nejvhodnější letní doba řezu.
tak pravi wiki
Např.toto na mě dneska vyskočilo z internetu, jeden z důvodů, proč se cítím bezpečněji na cyklostezce : http://www.novinky.cz/krimi/378192-ridic...
I na přehledném úseku tě může někdo přehlédnout. Máš kliku, že tobě se to stát nemůže. Já si raději zajedu.
http://www.novinky.cz/krimi/378192-ridic...