Ahoj,
chtěli bychom poradit s výběrem krosového kola pro přítelkyni do 9000Kč. Na kole jezdíme na výlety max. do 50km a to 1-2x týdně, výhradně v létě. Tzn. pouze rekreační jízda, nic náročného.
Konkrétní požadavky nemáme, protože tomu ani nerozumíme.
Koukali jsme na tyto kola:
http://www.axitbikes.eu/index.php?id_product...
http://www.specialized.com/cz/cs/bikes/archive...
http://www.kellysbike.com/CZ/jizdni-kola-2015...
Je mezi značkami v této cenové kategorii nějaký výrazný rozdíl?
Popřípadě němáte tip na úplně jiné kolo?
Díky!
Za 9000 bych vybíral hlavně barvu. Koupit to co se bude líbit.
Náhodou moje partnerka má zrovna kolo za devítku, Kellyse a není vůbec špatný. Má ho už kolem desíti let a naprosto v pohodě. Nic se na něm nerozsypalo, neměnilo, dokonce i pláště jsou původní. Pravda má na něm najeto zatím asi 120 km...
Tak ještě asi pět let a už pojede na první garančku...
zajděte do nějakého cykloobchodu ve městě. nemusí to být "značkový", drahý, ale radši nějaký "normální". v této ceně vám tam prodavač poradí něco rozumného a kolo budete mít sestavené, seřízené a když bude potřeba něco opravit, tak bude servisák mnohem ochotnější, protože je to kolo od něj ;-)
případně napište odkud jste, třeba bude někdo o něčem vědět
jinak můžete zkusit bazar, případně některého ze "stavitelů" (na bike-forum.cz je vyhlášený třeba Scalar ;-)
rozdíl mezi nimi příliš není, kdekdo by nad takovými koly ohrnul nos, ale pro vaše potřeby budou plně dostačovat.
ale pokud bych si měl vybrat já, tak asi kellys, kvůli převodům, přece jen do kopců se lehčí převod hodí vždy (jo a taky se mi líbí barva :) )
Děkujeme vše za rady! :)
Na to naše ježdění nám stačí právě "obyčejný" kolo, ale radši se zeptáme více lidí, protože pro nás studenty je 9000 docela dost :)
Bazarové kolo nechceme a jsme z Mladé Boleslavi.
Byli jsme asi ve 4 prodejnách ale nikde nám pořádně neřekli co a jak. V téhle cenové kategorii ani neměli moc na výběr :D
Ještě jsme našli
http://www.axit.cz/K114915-author_stratos-2013...
Přijde nám o něco lepší než ty předchozí kola (uzamykatelná vidlice, gelové sedlo, duralové šlapky), ale nevíme, jestli to sou ty důležité parametry nebo s klidem můžem koupit to Kellys jen kvůli barvě a o nic nepřijdeme...
Tenhle Autor je přijatelné kolo pro to co chcete je ještě použitelné.
Na uzamykatelné vidlice se vykašlete, když to nebude nic se neděje, gelové sedlo může vyhovovat, ale také vůbec nemusí, mnoho lidí si kupuje jiné sedlo, které vyhovuje. Dobré sedlo je velmi důležité, ale ta jsou málokdy na kole z prodejny.
Podle mého kolo Kellys nebrat, lepši je Author, navíc i hezčí a celkem použitelné je v téhle ceně kupodivu i Specialized.
kellys jsou poruchová kola, nebo proč je nebrat?
Poruchová nějak mimořádně snad ani ne, ale jsou obecně méně kvalitnější komponety jsou často tak zvláštně mixované, že to někdy vypadá jako by kolo skládali z toho co kde komu zbylo.
Author nedělá vyloženě špatná kola, má vyrovnanější osazení. A víc se mi líbí :-)
Já mám týden tohle http://www.sportisimo.cz/arcore/cross-1.1/65153... zatím jsem na něm ujel 70 km a v pořádku. Předtím jsem měl o něco dražší Meridu Crossway (po 8000 km praskl rám, na reklamaci mi vrátili prachy) a přijde mi to nastejno.
> Na uzamykatelné vidlice se vykašlete
Naopak. Já jezdím pouze s uzamčenou. S odemčenou je to nějaké takové divné a nevšiml jsem si žádného benefitu. (kolo bez odpružené vidlice se těžko sežene a vyhodit ji a dát tam normální jsem se nedokopal)
Naopak bych doporučil odpruženou sedlovku, bez ní mě trochu bolí záda.
Po 70 km by bylo hodně smutné kdyby kolo nebylo ještě v pořádku. To by byly uplně vyhozené peníze.
Pokud jezdíš jen s uzamčenou vidlicí, tak potom nechápu proč tam máš odpruženou. Dej si pevnou, ušetříš asi kilo váhy. Kdyby ses s prodejcem domluvil, tak ti místo odpružení dá pevnou a ještě bys to měl levnější a nebo sis mohl dopřát karbonového luxusu :-)
> Po 70 km by bylo hodně smutné kdyby kolo nebylo ještě v pořádku.
Tak já jsem to nemyslel jako že je to kvalitní kolo protože se po 70 km ještě nerozpadlo :-). Ale že tam nejsou nějaké viditelné vady už z výroby.
> Pokud jezdíš jen s uzamčenou vidlicí, tak potom nechápu proč tam máš odpruženou.
Vždyť to píšu, protože neexistuje kolo bez ní.
> Kdyby ses s prodejcem domluvil, tak ti místo odpružení dá pevnou a ještě bys to měl levnější a nebo sis mohl dopřát karbonového luxusu :-)
Uznávám, to mě nenapadlo. Myslel jsem, že se kola co nestojí desítky tisíc vyrábějí sériově a ladit to nejde.
Já se pokoušel Pepíka taky customajzovat, a nešlo to,musel jsem koupit tak jak je, a osadit sám.
Myslím si, že to je díra na trhu, aplikace na webu, naklikáš si co chceš osadit, ať si řeknou něco za montáž, pořád je to levnější než fungl nové, nevyhovující, osazení sundat a měnit za jiné.
Teď přesně nevím, která je to značka, nebo prodejce, ale něco takového už jsem párkrát viděl. Cenovka za základní, popsaný model a pak dlouhatánský seznam alternativních komponentů různých úrovní a u toho částky k přičtení, nebo odečtení od základní ceny.
Např. http://www.rb-bike.cz/ramy-kola/98/78/crr-290...
Ale nechci horáka a za tuhle cenu nechci kolo (jezdím víceméně jenom po Praze do školy a do práce, max. 4500 km/rok)
Co jsem měl tu čest po Praze, tak jsem si říkal, že tam by se právě šiknul horác 29", na hladších gumách. Furt samý kostky, koleje, obrubníky, lepence...
Nebo nějaký ten furtošlap na balónech
To je záslužný počin. Možná by ale takový konfigurátor měl mít už výrobce. Trochu náročnější na organizaci by to asi bylo, ale v zásadě by to mohlo být schůdné.
Vždyť tam někdo tu přehazovačku, sedlo, sedlovku, gripy, ráfky, kliky, obutí, pedály a tak stejně musí nandavat, a výrobce většinou i ty komponenty nabízí, ovšem u jiných modelů co vyrábí.
U prodejce už je to tak, že tu díly musí sundat a nahradit, což je úkon navíc. Taky nevím, jestli se mu podaří to vo sundal prodat nebo vrátit.
To mě připomělo, že mám jakýsi odpad z toho Pepíka, jestli má pro to někdo užití, dám ,u to
http://www.nakole.cz/diskuse/19651-muj-novy...
Možnost obměny některých komponentů je dost rozšířená. A slušný prodejce, který chce prodat a vydělat to udělá i když běžně tohle nenabízí.
Stačí se zeptat. Něco si odečtou na prodej původních dílů, ale dělají to. Nedávno jsem byl náhodně u toho když se zákazník dohadoval na záměně některých dílů u docela průměrného trekového kola, prodejce byl ochotný.
Jezdím na Authorovi Classic model 2000, má ještě pevnou vidlici, myslím si, že ten Stratos by mohl vyhovovat.
Ono to dopadne tak, že vyměníš sedlo, pak vyměníš gripy, pak pedály za nějaký ty spd, potom dojde na pláště a možná i ráfky, dáš tam odpruženou sedlovku, koupíš nábové dynamo a osvětlení, a když to nakonec podtrhneš, k těm 9 ti si přidal dalších 20a máš kolo za 30ku, ovšem osazené tak, jak právě tobě vyhovuje, a ne tak, jak si tvůj prodejce myslí, že ti má vyhovovat.
Já bych Stratose bral.
Je skutečně z těch odkazů relativně nejlíp osazenej.
Ten první má jen 7rychlostní kazetu.
Kellys má pouze volnoběžné 7kolečko(zaděláno na problémy s ohýbánim osy).
Jen tak pro zajímavost:
http://www.kupsikola.cz/leader-fox-toscana-gent...
otázka je dostupnost
Já mám tu Vistu 2011
http://www.axit.cz/K105676-author_vista-2011.html
má najeto 12000, v servisu byla na garančce po asi 200 km, pak ještě jednou po 1500, od té doby nedělám nic jiného, než že ji občas umeju. Jednou jsem měnila sjeté pláště a dvakrát brzdové špalíky.
Mně se ten Stratos líbí a na vaše požadavky určitě stačí.