Dnes jsi to taky zkoušel? A v jakém prohlžeči?
V mozile mně to nejde.
Aha, tak dneska to nejde, ve středu bez problému také ve FF
Už o renoncu vědi, něco jim spadlo a zítra už by to mělo běžet.
Tak soudruhům v mapy.cz se nějak nedaří, stále to nefunguje.
Nebo na to prdí:-)
No, nejde to, blbé, docela bych to potřeboval.
Co je divné, tak ten export funguje jenom u lodí po vodě.
Psali mně že mám být trpělivý že na chybě pracují:-)
Taky bych to potřeboval ať nebloudím kde to vůbec neznám.
No vono by bylo docela blbý bloudit i tam, kde to znáš ;-)
Biker ale přece nebloudí, biker objevuje nové cesty...
To je možné ale ja už si objevovat nemohu dovolit:-)
Použiji toto téma, ať nezákladám další téma kvůli každé blbosti jako někdo...
Mám fotky s GPS informací, tj. kde přesně vznikla. Je nějaká možnost, jak nechat zobrazit fotku/y na mapy.cz podle těch souřadnic? Abych věděl, kde jsem to vlastně fotil... :)
Nějakou možnost vidím přes ten jejich "baťůžek" v tom pravém ovládacím panelu.
Netuším ale jestli si to taky samo umí přečíst GPS info z EXIFu...
Tak umí, už jsem tam zkušebně poslal jednu s GPS souřadnicemi :-)
Asi to pak ale bude viditelné pro všechny, to fakt už netuším jak to je...
Tak už to vím. :)
Jde to přes http://foto.mapy.cz.
Dá se tam nahrát fotka a nechat zobrazit podle uložených GPS souřadnicí z EXIF. Uložit se to nemusí. Což je přesně to, co potřebuji. :)
Dík. ;-)
Mno, zrovna jak tak na to koukám, tak právě ty "fotky" to vystaví pro všechny. Naopak ten "baťůžek" by měl být soukromý... A nejdou ani sdílet věci z něj.
baťůžek: http://napoveda.seznam.cz/cz/mapy/muj-batuzek...
fotky: http://napoveda.seznam.cz/cz/mapy/pridavani...
http://napoveda.seznam.cz/cz/mapy/pridavani...
Aha, ty to tam posílat nechceš, jen potřebuješ zjistit souřadnice?
To by měl umět třeba i Zoner, pokud ho používáš. Nějakou mapu k zobrazení si pak umí dotáhnout sám.
Přesně tak, potřebuji jen zobrazit na mapy.cz místo, kde byla fotka pořízena. Nikam nic ukládat/zveřejňovat nepotřebuji/nechci. Přes to foto.mapy.cz to jde.
To je dobrý, to se někdy může hodit. Hlavně abych to do té doby nezapomněl :-)))
Touhle cestou jsme jeli loni v lete, kdyz jsme davali prejezd Sumavy .
... jde to s tebou "s kopce", máš-li pupínky z "dokopce" ...
Začali jsme v Klatovech a skončili ve Frymburku. A na hřebeni to trochu kopcovité bylo, to víš, Šumava. Ale zas to není nuda..
Hezká trasa!
Já začal v Domažlicích a skončil v Břeclavi. Trochu kopcovité to taky ještě bylo v Novohradských horách, na České Kanadě (tam se mi podařilo dokonce zakufrovat - viz obr, dostal jsem se až sem https://mapy.cz/s/VrgI , než jsem konečně pochopil, že jedu blbě:-D) a v Nár. parku Podyjí, tam jsou takové ty "blbé" kopce pro jízdu na těžko - celkem stojky a navíc blátivé, noc před tím tam byly bouřky, koukal jsem na ně z bivaku cca 40 km daleko:-).
Poslední dobou mě nějak zlobí mapy.cz, resp. jejich batůžek.
Naplánuji v PC trasu, uloží do baťůžku a sinchronizuji v mobilu. Někdy se trasa načte, někdy ne. Dokonce se mi v mobilu pořád načítá trasa, kterou jsem už dávno zrušil.
Máte ještě někdo takový problém?
Používám to a problém nemám žádný, vše funguje správně.
mám podobný problém. V počítači připravím trasu, při načtení v telefonu se trasa objeví s malými ne však zanedbatelnými změnami
Jaké změny? Když máš trasu uloženou v baťůžku a otevřeš ji, tak je správně, ale když ji otevřeš v mobilu, tak je pozměněná?
Pokud jo, tak bude spíš problém v mobilu než v mapách jako takových. Nějak mi není jasný jak by k tomu mohlo dojít.
trasa se změní v méně průjezdných místech a objíždí je po silnicích a cestách
souhlasím s tebou že problém je v mobilu.
Mapa z baťůžku se v počítači otevře vždy dobře.
V mobilu vždy stejně špatně.
Jak mobil nastavit aby bylo vše v pořádku?
Stává se mi, že to změní mapu uloženou v baťůžku i na počítači.
Všiml jsem si toho, že původní trasa např. 131km je najednou jen 129km. Jako by ji to podle zadaných průjedních bodů vypočítalo znovu.
Skus celou apku odinstalovat včetně smazání dat a znovu instaluj, možná ty neustálé aktualizace dělají pak uvedenou neplechu.
Ale tohle dělá na PC při online provozu.
Problém určitě není v mobilu ale v app mapy cz.
Mají to kapku posraté a nijak se nesnaží to opravit.
Ale když používáme stejnou, tak proč to někomu dělá a jiným ne?
Záleží taky jakou kdo zaznamenal trasu. Někde to prostě funguje jinde ne.
Např. cesta do Zlina v Valmezu se na mobilu stále měnila na nejrychlejší a nebo na nejkratší. Ani zaboha nezůstala tak jak jsem ji na PC naplánoval. Je to chyba aplikace a né mobilu.
Používám to už dost dlouho a celkem často, ale nějakou změnu proti plánu jsem ještě nezaznamenal ani v náznaku a to dost často mám v jedné trase nakombinované kolo silniční, horské, pěší trasu turistickou a krátkou.
Třeba někde nechcou, aby jim tam jezdili cyklisti a u Seznamu si zaplatili, že to tama nikdy nenaplánujou... No a ty to tama tvrdošíjně naklikáváš, tak co s tím maj dělat?
Pokud někudy nechtějí povolit trasu, třeba autem nebo na kole v protisměru, tak tě tam nepustí a nedovolí ti trasu ani vytvořit. Pokud je trasa vytvořená a zaznamenaná a uložená, tak mapy nemají žádný důvod trasu dál.
Řekl byl, že problém bude někde v mobilu, v nějakém nastavení.
Když všichni používají jednu a tutéž aplikaci a někomu se trasa změní a jiným ne, tak si to neumím jinak vysvětlit.
Ale to dělá nejen v mobilu, ale i na počítači.
Vytvořím si trasu, uložím do baťůžku, otevřu za několik dní a trasa je vedená jinudy.
I když změny jsou drobné, jsou tam.
Který úsek se ti mění, vyzkouším to.
A jestli je problém u nich v mapách, tak by to chtělo jim dát vědět, určitě to odstraní.
Kterou trasu ti to změnilo a kde?
Vyzkouším to co mi to provede.
Třeba tahle:https://mapy.cz/s/26Xrh
Za Hoštejnem vedla po hlavní na Tatenice.
Z Žichlínku přímo do Lukové, bez zajížďky do Lanškrouna.
Za Damníkovem na Třebovice a Rybník.
Dál už to sedí.
Kdy tamtudy pojedeš, abych koukal z okna? ;-)
Jejich aplikaci v mobilu nemám, ale hádal bych, že neukládají celou trasu, jen základní parametry (start, cíl, průjezdný body, nastavení) a reálnou trasu pokaždé počítají znovu. Pokud se některý z parametrů neuložil/nenačetl správně nebo se mezitím na serveru něco změnilo, vypadne jiná trasa.
Já si vždycky stáhnul trasu v GPX, to se změnit nemůže, bohužel se postupně mění tvar toho souboru, takže pokaždé musím dělat trochu jiná kouzla, abych to do mobilu (a své aplikace dostal). Těch bodů trasy je hrozně moc, kdysi fungovalo smazat všechny nepojmenované body, protože pak zůstaly jenom křižovatky, když jsem to použil naposled, musel jsem použít funkci gpsbabel simplify, pak mi nějakých 100 bodů na trasu taky stačí, akorát už to nejsou místa, kde lze odbočit, ale prudčí zatáčky.
Každopádně reklamace by dávalo smysl posílat spíš seznamu, třeba o tom ani neví...
Kdy jsi to do toho batůžku dával?
Před časem zavedli debilní vyhledávání pro kola (silniční nebo horský).
Letos na jaře. Ať zavádějí co chtějí, pokud naplánuji trasu i mimo cyklostezky, tak by měla zůstat tak, jak jsem si ji naplánoval. Chápu, že se snaží kola tlačit na stezky, ale nemohou vědět proč potřebuji jet podle svého plánu.
Taky se mi víc líbilo víc možností nastavení, co bývalo dřív. Většinou tak koukám na trasu pro silniční kola a porovnávám s trasou pro auta a podle ní pak zkouším přizpůsobit tu cyklo...
Ideální by bylo moct si nastavit samostatné váhy, jak moc vadí kilometry navíc, kopce, terén, mizerný silnice, silnice s větším provozem...
Já si radši najedu nějaké kilometry navíc, když ušetřím stoupání, někdo pojede radši přímo přes kopce, což nemůže volba silniční/horský kolo nikdy postihnout.
Strava umožňuje při plánování zapnout režim minimalizující nastoupané metry, zas nemají možnost nastavit preferenci pro silničku nebo MTB a asi to ani nezná naše cyklostezky/cyklotrasy.
Jo a taky existuje aplikace BRouter pro podrobné pokročilé routování nad Open Street Maps, sám sem to nepoužil, údajně to to lze hodně podrobně customizovat, ale vyladit si vlastní profil je hraní si na dlouhé zimní večery.
Aha, už mi to je jasný. To není chyba v mapě ale ve způsobu vyznačení trasy a v přesnosti a správnosti umístění průjezdních bodů.
Mapa dělá trasování pro horské kolo primárně po vyznačených cyklotrasách, a důsledně se vyhýbá silnicím 1. třídy, pokud v tom směru je. Pokud se chceš vést trasu jinudy než po cyklotrase je nutné umístit průjezdní bod na tu cestu kudy jet chceme. Nejlepší je umístit bod na průjezdní cestu, nikoliv křižovatku.
Bod č. 4 je umístěn mimo silnici pod křižovatku, tudíž trasování mapa provede po vyznačené cyklotrase přes Korunu. Pokud se průjezdní bod umístí na silnici do obce Tatenice, tak je trasa vedená přímo po silnici č. 315.
Mapa při trasování pro horská kola se důsledně vyhýbá silnicím 1 třídy, takže pokud chceš vést trasu po silnici č. 1 musíš změnit trasování na silniční kolo nebo přidat nejméně 1, ale spíš 2 body na silnici č. 1. Také je nutné přidat průjezdní bod do obce Rybník přes kterou chceš vést trasu, protože tam není cyklotrasa a je delší než po silnici č. 1
Udělal jsem tyhle nepatrné změny v mapě, mapa se změnila podle požadavků.
Zkus to a uvidíš, že bude dál držet a nezmění se.
https://mapy.cz/s/26YDT
Jenže já to plánoval, když rozdělení na silniční a horské ještě nebylo. Podle mě by to mělo zůstat tak jak jsem to naplánoval. Navíc jsem nenašel možnost u dříve plánované trasy přepsat horské na silniční.
Jasný, když udělaly mapy změnu, tak mohlo dojít ke změně v již naplánovaných trasách podle původního trasování. I tak si myslím, že když bys měl průjezdní trasové body jako jsou teď tak by se trasa nehnula.
Záhada byla vyjasněná a vyřešená :-)
v Pá jsem dostal trasu cyklovýletu.
Vytvoril jsem ji poctivě aby ji kopírovala v mapě. Uložil zkontroloval novým otevřením v počítači. Vše vpořádku. Načetl do mobilu s připojením k WIFI vše v pořádku. V So ráno na startu otevřel bez připojení (tedy online) trasa o 10 km delší, v několika místech jinudy.
Tam sis musel nějak nechtěně při opětovném otevření a kontrole udělat nějaký posun v trase.
Máš obě verze, původní a novou? Určitě se změna dá vysvětlit.
Pokud je to trasa naplánovaná algoritmem mapy.cz, tedy instrukce ve stylu start, cíl a preference pro vlastnosti trasy, tak dává smysl aby např. po zprovoznění obchvatu to dříve uložené trasy bude vzato v potaz.
Pokud chci něco speciálního dokonale zachovat, tak je asi lepší naklikat si to jako ruční měření nebo naplánovanou trasu vyexportovat jako GPX a následně načíst přes import GPX, čímž se z toho stane měření a to hodit do batůžku.
Kdosi tady upřednostňoval delší trasu s menším převýšením, tak ať zkusí tohle:
http://brouter.de/brouter-web/
lze zvolit „trekking-steep“ (kopce) nebo „trekking-nosteps“ (bez kopců).
Zkoušel jsem a někdy nestačí přepínat bez / s kopci ale nutno zadat znovu.
Hned pod tím je „alternative“ kde si lze nechat ukázat druhou a další varianty trasy.
Taky umí silniční kolo + nízký provoz (fast bike-lowtraffic), kdo jezdí s dětmi.
Pak třeba downloadovat GPS soubor a importovat do mapy.cz
Taky to je asi použitelný.
Jenom v nastoupaných metrech dost proměřuje, na 150 km to ukazuje tak o 1/4 míň metrů než by v reálu mělo být. Ale to zase tak nevadí, když si na to člověk zvykne, jen se s tím musí počítat.
Není snad nic horšího než když je hlava připravená na rovinatou nebo málo kopcovatou trasu a najednou jsou kopce větší než si myslel.
Jen tak na okraj - nedávno jsem jel trasu asi 16 km a podle stopaře na mapy.cz (offline aplikace pro androida) jsem přitom nastoupal asi 200m a naklesal asi 250m. Nepřipadalo by mi to tak divný, kdybych celou tu dobu nejel na kanoe po přehradě... naivně jsem si myslel, že se celou to dobu držím na stejné nadmořské výšce, tak nějak... vodorovně. Ale mapy.cz to asi viděly jinak.
Tys projel vodopádem ani o tom nevíš? :-)
Mapy.cz v převýšení dost kecají. V ČR ukazují zhruba o 10 až 40% víc, než barometrický výškoměr v navigaci. V zahraničí je to klidně i 2x víc.
GPS jakkoliv je přesná v zeměpisné šířce a délce je velmi nepřesná v nadmořské výšce.Párkrát se splete o 20m nahoru a dolů a celkově to klidně může dělat takovouhle "trasu".
Něco ohledně letecké mapy - nějak nemůžu najít moc míst, kde by poslední letecká mapa byla jiná než letecká '15. Možná Praha, ale jinde jsou to všude ty samé staré snímky.
Zatímco na http://kontaminace.cenia.cz/ mají snímky novější. Píšou tam 2009, ale to je zjevně nesmysl. Jsou to momentálně novější fotky, než mají mapy.cz, novější než 2015.
Mapy.cz fungují skvěle. Někdy až moc - dost často jsem se divil kudy to vlastně jedu :-)
Pár postřehů:
- Mám brašnu na tyčce před řidítky, to je super protože navigace si pěkně povidá (sama za sebou...), takže není nutné zapínat displej. Šetří to baterku.
- Vyplatí se zkontrolovat trasu předem doma v počítači, vybrat reálné cesty - polní jsou často jen vyjeté koleje v blátě a neprůjezdné.
- Stejně tak kouknout na výškový profil. Je blbé tlačit kolo do kopce, natož z kopce.
- Je vhodné rozdělit výlet na etapy, když jsem měl jednu trasu na 4 dny tak se to občas kouslo. Stejně tak zlobilo ráno zachycení se na další bod trasy.
Využiju tohle staré téma.
Mám dotaz - nevíte někdo o nějakém zdroji, kde by se daly najít digitalizované a nebo i nedigitalizované vrstevnice celé čr?!?
Myslíš jako přímo koukatelnou mapu na webu? Nebo ke stažení v nějakém určitém digitálním formátu pro použití v konkrétním programu/navigaci/mobilu?
Nevíte o nějakém místě, kde by se dalo zaparkovat?
Ptát se jako debil není složité.
nedigitalizované vrstevnice celé čr?
to jsem moc zvědavej, jak si je budeš stahovat....
Mimochodem, co kdybys tedy něco doporučil, když je dotaz tak primitivní, pane Brouku Pytlíku.
Nebo tě dneska baví jen tak rejpat do něčeho, k čemu nemáš co říct?!?
Ale klidně si posluž. Hlavně, když se ti uleví.
Chci se něco přiučit, tak mi prozraď, jak si stáhneš nedigitalizovsné vrstevnice, třeba se mi to bude hodit :-)
Nevím k čemu to budeš potřebovat, ale možností je více. Kromě již zmiňovaných třeba tohle.
http://www.atlasltd.cz/produkty-atlas-dmt.html.
Básníka si nevšímej. Měl včera jeden ze svých lepších poetických dnů. Musel vymyslet příběh o ukradeném stojanu a blýsknout se zajímavým dotazem, zda jednoho zdejšího uživatele baví denně chodit do práce:-))
Přesto mě pouč, jak stáhnout nedigitalizované vrstevnice, místo blábolení hloupostí :-)
Jsem jen pouhý lapač much a nemohu si dovolit tě poučovat:-))
Dnes jsem si udělala nudnou fachu a zítra se chystám někam k vypuštěnému Orlíku. Všichni o tom básní. Když mě to zklame, tak furt ještě DMR-5G na Geoportálu Čúzaku nabízí pěkné lokality k prohlížení a pěším toulkám.
Přesto, bych si dovolil trvat na své otázce.
Pohádky kolem si nech od cesty.
Třeba ve formátu JPG?!?
Potřebuje to k porovnání nedigitalizovaných a digitalizovaných verzí.
Vzhledem k tomu, že to jiní pochopili, až tak debilní dotaz to zřejmě nebyl.
Ale tohle se opravdu dost těžko vysvětluje někomu, kdo 50 výškových metrů vydává za 140 nebo dokonce za 200.
Ve vormátu jpg stáhneš mapu, ne vrstevnice.
Tobě ovšem jakékoliv vrstevnice jsou platné jsko uklízečce soustruh.
Porovnávat výškopis digitalizované verze a starších map je ti k prdu, protože, pokud nestavíš liniovou stavbu, je přesnist papírových map dostačující.
Problém digitálních map se laiků nedotýká, a hodně se jich dotýká ovšem digitalizovaná verze katastrálních map, ta je plná chyb. Ovšem tam jde jen o polohopis, výkopis ani vrstevnice jsou k prdu.
Tady je potřeba si uvědomit, že původní mapy jsou v měřítku 1:2880, tedy milimetr na mapě je skoro 3 metry, což je ve spirech o hranice pak půvabné.
Tedy pokud jde o nějakou záležitost nehasností v digitálním katastru, je dobré si prostudovat celou mapovou historii daného území, ta je veřejně přístupná zde:
https://archivnimapy.cuzk.cz/uazk/pohledy...
U našeho pozemku jsem se dostal až do poloviny 19.stol a dokázal prokázat chybu v digitálním registru. Pro obtížnější případy je možné se obrátit na experty, mám dobrou zkušenost s jedním soudním znalcem.
Tobě radím, drž se zakládání kopíráků a vyplňování tabulek na úřadě a nebuď drzá, když o věci nic netušíš.
Mimochodem, geodezie jsme měli 4 semestry a takovou mapu z vrstevnicemi jsme na měření v terénu každý vytvořil. A pak tam navrhli zatáčku železnice a v terénu vytyčili....
Kolega Air ti to potvrdí...
Tak trochu skromněji
Klasika - spousta slov a na prd.
Milý Jindřichu, zastrč pindíka - máváš tady s ním naprosto zbytečně.
Ne, naprosto věcné informace.
To, že to nedokážeš pochopit, mě ani malinko nepřekvapuje.
K čemu potřebuješ vrstevnicovou mapu?
Základní otázkam
Ne, tobě se jen líbilo to slovo.
"K čemu potřebuješ vrstevnicovou mapu?
Základní otázkam"
Tak k čemu potřebuje radka vrstevnicovou mapu?
Toť otázka. Dokonce základní!
No k čemu asi?
A proč se pídila po digitalizované i nedigitalizované vrstevnicové mapě, to zde uvedla.
Hledej šmudlo:-))
K čemu potřebuje porovnávat vrstevnice v různých mapách?
To nemá žádné praktické užití.
Už jsem tu vysvětloval, že jediný problém je s digitálním katastrem nemovitostí, ve kterém jsou často špatně vyznačeny hranice pozemků.
Na vrstevnice každý kašle, můžeš na pozemku vyhrabat díru, navršit kopec, informace bez užitku.
Vrstevnice sloužili k tomu, sby bylo možné trasovat železnici o konstantním sklonu.
Vrstevnice se u digitalizovaných map lišit nebudou pouze v případě, že digitalizace byla provedena převedením pspírové mapy do digitální.
Pokud je znova zaměřeno, budou se logicky lišit.
Musíte si uvědomit, jak vrstevnicová mapa vznikala. Prostě se osadil theodolit, lať se postavila na geodetický bod, přečetla výška na lati, změřil svislý a vodorovný úhel, a vzdálenost. A pak se pobíhalo s latí po terénu, kam ze ztanoviště theodolitu dalekohledem dohlédl, a dělalo totéž pro každý významější bod v terénu. A pak se přepočítsky ty výšky bodů, a pomocí úhlu a vdálenosti nakreslili na papír.
A papír byl potečkovaný, u každé tečky se vědělo, jak je vysoko. A mezi dvěma sousedníma se lineární interpolací našly konečně ty bodíky s celými čísly, kudy šlo kreslit vrstevnice. Hezky, křivítkem.
Jinak to to zhruba do 80tých let nešlo.
A ty mapy vznikaly mnohem dřív. Pominu-li chyby přístroje, základní chybou, o které se ví, je chyva určování vzdáleností pomocí nitkového dálkoměru, to se s laserem nedá srovnat.
Pak jsou nepřesnosti v čtení výšek dalekohledem a odečítání úhlů. Výpočty ručně, goniometrické funkce z tabulek, kalkulačky nebyly.
Pak to vynášení na papír. Pravítko, úhloměr, tužka. A nakonec spojování bodů od oka, křivítkem, jak si myslíme, že ta vrstevnice asi probíhá.
Logicky dneska, s dokonalou měřící technikou, a digitálním záznamem (žádná tečka na papíře) musí být výsledky odlišné.
Jenom to není až tak důležité, jako hranice pozemků a pro potřeby staveb silnic a železnic přesnost z KuK monarchie postačuje.
Takže, proč to potřebuje?
Je až neuvěřitelné, s jakou houževnatostí ze sebe dokážeš dělat většího a většího blb… Brouka Pytlíka...
:-)
https://www.postavy.cz/brouk-pytlik/
Nevidim snímač hladinky, anální teploty, ani yntelygence :o)
Furt nic?
To je smutné:-((
Tak tedy pro "digitální cyklojezdce, co si měří dokonce i bazální teplotu těla měřidlem určeným k měření okolní teploty"....
....
dojede si pro ta data na kole:-))
Už sis nsgooglovala, jak se vytváří vrstevnicové mapy. Jak vznikaly existující?
Jak se digitalisovalo a co a jak se budou nové, digitální mapy vytvářet?
Z letadla, na kole??? Aha...
Možná, kdybys o tom něco malinko věděla, pochopila by si nesmyslnost otázky té úřednice z pojišťovny...
Ano, jsi taková moucha, co si sedne na každé hovno, a čím víc smrdí, tím je blaženější, pobíhá po něm a už8vá si :-)
Ta písnička se ve skutečnosti jmenuje Snaživec. To jen já, když čtu tvé výlevy, jsem si ji přejmenovala na Nadutec.
Pusť si ji:
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/prazsky...
Jinak ovšem, co ty si vlastně představuješ pod pojmem "stáhnout vrstevnice"?
Ty jsi si ve své zlobě a rozčilenosti nevšiml, že já jsem nikde nepsala o stahování vrstevnic. Důsledně jsem psala o "stahování dat". Reálných existujících hodnot fyzikálních veličin, které určují reálné fyzické prostorové parametry určitého bodu na zemi.
Vrstevnice se až teprve z těchto jednotlivých měření sestrojí. Jsou to, jak jistě víš, křivky spojující v mapě nebo v terénu místa se stejnou nadmořskou výškou.
Jaký smysl má "stahovat si jenom vrstevnice"?
Zase pobíháš po hovínku.
Vysvětlení, proč ouřadová z krankkasy ausgerechnet potřebuje "stahovat" mapy z vrstevnicemi se nedozvíme, kromě přihlouplých a nejapných výpadů ani k čemu potřebuje porovnávat vrstevnice v digitálních a papírových mapách.
Prostě neměla co nspsat, tak kvákla hloupost.
Každý obrázek, co mám na monitoru "stáhnu" velmi snadno pomocí klávesy PrintScreen, pokud si takhle chcete hrát.
Pro papírové napy budou snímky obrazovky přesné sž dost.
To víš, i skladník si může přečíst Ovidia v originále...
Mimochodem, ony existují nějaké tabulky na to, o co se kdo může zajímat a k čemu to potřebuje?!?
Co nám to tady zase podsouváš?!?
P.S.
A abys neměl obavy, že jsem na diskuzi - léčím si doma bacila.
Hele Jindřichu, nebudeme chodit kolem horké kaše a nalejeme si čistého vína, jo?
Ty považuješ slovo "vrstevnice" za vulgární výraz a jakoukoliv zmínku o vrstevnicích, speciálně pokud je od radky, považuješ za sprostou provokaci a útok na svoji důležitost. No a tak jsi po radce vystartoval.
Přitom ti jsou vrsevnice ukradené, netušíš, k čemu jsou vrstevnicové mapy dobré, pro tebe je mapa dobrá akorát jako podklad, po kterém běhá ta tvoje digitální šipečka, za kterou se řítíš.
Výškový profil je pro tebe graf závislosti nadmořské výšky na čase od startu jedné každé tvé vyjížďky a převýšení na dvou kilometrech určuješ v rozmezí 50 -200 metrů.
Takže víš, co?
Takže sklapni.
Děláš si zbytečně ostudu.
Jinak tedy, nedigitalizovaná data je nejlépe stáhnout pěšky, případně na kole. Někdy též letecky, máš-li tu možnost.
Eltodo kupříkladu stahuje data (o špatně parkujících autech) autem.
Ale nejlepší je stahovat data pohybem. To jsou dvě mouchy jedou ranou:-))
Konkrétně jsk pěšky, letadlem, na kole, stáhneš nedigitalizované vrstevnice.
Neokecávat.
Divim se, že na to nepřijdeš sám. Jde to třeba v rastrové podobě. Prostě jako "fotku", nebo celý soubor fotek/listů. Takhle jsem před lety měl data z VKÚ a Geodezie OnLine. Za digitalizované mapy jsou považovány převedené do vektorové formy (do křivek).
Stáhneš mapu, ne jen vrstevnice.
A jak říkám, pokud nenavrhuješ silnici nebo železnici, vrstevnice nepotřebuješ, a stačí ti výškopis co mají mapy, google nebo osmand.
No, ale můžeš si to zmapovat sám, stačí ti geodetický bod, theodolit a měřičská lať, a pak vědět, jak na to.
V době před digitální se tak mapy kreslily.
Pořád máš návaly?
Vidim, že ti jde evidentně jen o flame, tak si to dědku užij :-)
Nejftipnější na tom je, jak on sám se v mapách (ne)"vyzná" :o)))
On je celej nějakej digitalizovanej. Dokonce i o obyčejném zrcátku na přilbě tvrdil, že ho nemůže mít, protože je krátkozraký a zrcátko je blízko, takže by v něm neviděl vzdálené objekty za sebou.
Jeden prostě každou chvíli žasne:-))
To mě minulo. Ale je to fakt dobrý fór :-)
Tady, když si jeden nedá pozor, tak si tu může klidně nechat rozbít základy fyziky ze základní školy na cimprcampr:-))
....moc nežasni- brácha má závratě už na třetí šprušli žebříku(proto mohl trhat jablka jen se země)a proto- podle něj- nemůže ani na hory (protože jsou vyšší jak 1m, ale v pohodě bydlel na šestém patře)- podobná logika...:-))
Mám plné pochopení. Jsem přesně taková. Závratě už na vysokých podpatcích. Konečně to byl hlavní důvod přechodu na lehokolo. Na vzpřímeném kole se prostě bojím.
Ono to svou logiku má - já bych taky mohla bydlet v šestém patře. Ale naklonit se z otevřeného okna nezvládnu ani v prvním.
Nic si z toho nedělej. Zas ti to pěkně šlape na West Highland, a když ti to šlapat přestane, umíš se sama o sebe postarat.
Mám známého s klaustrofobií. Má ji celkem dobře pod kontrolou, ví o tom, umí se kontrolovat. Nedávno mi povídal, jak "selhal". Uprostřed dlouhého silničního tunelu se před ním objevil hustý kouř. Okamžitě se rozblikala všechna světla a rozsvítila se mu červená. Byl první na té červené. A tam ho to prý chytlo. Jakmile uviděl, že větráky začaly běžet na plné obrátky a hradba dýmu před ním začala ustupovat, tak červená -nečervená prostě vyrazil a z toho tunelu vyjel.
Nicméně myslím, že takových by (nás:-) bylo více i bez klaustrofobie.
....to bych chápal. Vtip je v tom, že je jedno v jaké nadmořské výšce se nacházíš- furt si na pevné zemí a díváš se na ni z výšky vlastního těla, ne? ;-)
Tak jestli jsi pod pojmem "na horách" myslel například hotel ve Špindlu, tak máš pravdu.
Já pod tím chápala nějaké tůry či lyžovačky... a pak je v mnohých místech pod tebou sakra víc než jen výška vlastního těla.
To ale jen tehdy, pokud se díváš na zem, na které stojíš. Když se díváš z okna nebo do propasti, pak se díváš níž pod sebe a to holt my, co trpíme závratěmi, snášíme poněkud hůř.
...tys to opravdu pojala vážně- to všechno je i mně(laikovi)jasné a přesně tak jsem to i myslel. Psal jsem o nelogické odpovědi bráchy na otázku, proč nebyl ještě na Pradědu (konkrétně), když bydlí nedaleko a ne na věži. Byl to tehdy jen nevhodný příklad, aby nemusel lézt na žebřík a trhat jablka (jinak si v pohodě ze štaflí o pár let později vytapetoval byt... ;-)
Teď jsem malinko zmatená. Mluvíme o strachu z výšek nebo o závratích.
Strach z výšek taky mívám, častěji však spíše o druhé, třeba děti blbnoucí na projezačkách nebo klempíře lavírujícího na střeše.
Doopravdické závratě jsem měla před pár lety. Klidně mě přímo na rovném chodníku popadlo těžké vertigo se vším všudy. Byla to zablokovaná krční páteř.
V mém případě asi nejspíš o fóbiích. Ani strach z výšek ani závrať není to správné slovo.
V letadle bez problémů. V kabinové lanovce taky. Ale v sedačkové lanovce se zaťatými prsty držím, kde můžu, sinalá v obličeji...
Mimochodem, posledně v té kabinkové lanovce někdo pootevřel okýnko na straně, kde jsem stála. Malé okýnko. Stejně jsem musela od něj odstoupit. Ten pocit, že bych jím mohla vypadnout, jsem prostě nezvládla. (Přitom bylo jasné, že nebylo dost velké ani kdybych se jím chtěla násilím procpat, natožpak vypadnout... nešlo to.
Radce: Tak to jsme asi každá pochopila jinak. To se někdy stane. Já to spíš brala tak, že uvádí příklad někoho, kdo místo toho, aby řekl, mně se nechce (na hory/nosit přilbu), tak si to vyargumentuje jinak (třeba popřením optických zákonů pro rovná zrcadla, které jinak bezmyšlenkovitě zcela běžně v normálním životě akceptuje).
Ifče: Když jedu sedačkovou lanovkou, tak se o sebe nebojím. Jednou jsem dokonce na Ještědu zapomněla na obrátce vystoupit a pak jsem potupně i s lyžema na nohách skákala asi ze dvou metrů do závěje. No ostuda jak mraky:-))
Ale když jedu na sedačkové lanovce s vnoučaty, tak mám děsnej strach a držím je za všechny možné končetiny, aby náhodou nevypadly.
Ale prd, prostě jsem upozornil na idiotismus, že si hlchce někdo stáhnout nedigitalizované vrstevnice, protože to nejde.
Můžeš si nahrát scan mapy, ovšem "nestáhneš" z toho vrstevnice, prostě nahraješ obrázek.
Vrstevnice jdou stahovat pouze digitalizované, Osmand to například umí.
Ty, protože si chudák, si za mbou hned přispěchal s chobotem. Tak si to s těma slepicema užij.
Nevim, co by byl za problém stáhnout vrstvu vrstevnic jako bitmapu (.png)?
A k čemu to kdo potřebuje, nebo jak to použije, do toho je mě i tobě ho.. kulový. Byl tu dotaz a tys měl výtečnou příležitost mlčet ...
No, jestli se někdo ptá, jak použít tlsčítko PrintScreen tak jakýmkoliv prstem.
Otázks, bez vysvětlení proč orávě cx vrstevnice, psk nemá smysl a je naorosto idiotská, jak jsem už včera naznačil.
Vytáhni už tu hlsvu z prdele.
Stahovat se nemusí jen printscreenem, mnohde si můžeš stáhnout mnohem větší soubory, než co ti zrovna ukazuje monitor. A právě dotaz byl na zdroje a ty se úspěšně našly, tak co řešíš, dědku?
Vážné, Pepíku?
Větší soubory?
To jsou pro mě novinky :-)
Taky ovšem může být stahov@ní zablokovaný, a pak je print screwn vždy dostupné řešení.
Ale buďme rádi za ty vrstevnice. Já teda jsem opravdu rád, protože bez nich bych s horákem byl velmi často hodně v háji a dost naštvaný.
Na silnici to tak nevadí, ale na horáku to bez vrstevnic jde hodně blbě.
Jo, byl to chytrý vynález určený právě pro to trasování. Ty vlastně na tom horáku postupuješ podobně. Trasuješ tak, sby to tvůj dopravní prostředek zvládnul vyjet.
Odchylky způsobené nepřesnostmi jsou pro tebe zanedbatelné a tak ti stačí data z monarchie, aniž bys to tušil.
Princip je jednoduchý, říká se tomu methoda stupivé čáry.
Nevíte někdo, kdy se začaly kreslit do map vrstevnice? Na těch z katastrálních z monarchie ještě nejsou, ale jinak jsou to mapy moc pěkné.
Tady pěkné Velké Popovice na mapě z monarchie
("staženo" z mapy.cz)
https://mapy.cz/s/lufahebocu
Podle wiki první mapa už v roce 1584, jednalo se tedy o hloubku řeky
https://en.wikipedia.org/wiki/Contour_line#History
U nás asi při třetím vojenském mapování 1869-1885
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99et%C3%AD...
Nojo, třetí bylo podobojí, mělo spádnice a už i jednoduchý vrstevnice:
http://chartae-antiquae.cz/cs/maps/6137
Jo, není to sranda tyhle mapy číst. Já se snažím chytit vždycky podle vodních toků.
Na mnohých mapách navíc nesedí vzdálenosti, takže ty řeky bývají nejspolehlivějším vodítkem.
Ovšem je fakt, že mnohé toky v průběhu století změnily tvar svého koryta - ať přirozeně nebo uměle.
Nedávno jsme se v Litoměřicích v muzeu snažili vyznat v mapě Lobkowitzů o obléhání Prahy Švédy a snažili jsme se identifikovat jednotlivá města/sídla. To byl docela nářez :o)))
Jedno sídlo (myslím, že to bylo označeno Turzow) jsme ale neidentifikovali.
Na můj druhý dotaz, a to už včera, mi Radka odpověděla, že to chce pro někoho dalšího... Plus, že se mu jedná o stáhnutelná data "digitálního modelu terénu"... Takže fakt netuším proč tu pořád operuješ nějakým printscreenem a dalšími věcmi, které jsou pro tyhle účely úplně k h***, pardon, nepoužitelné :-/
Jo, 6eptám se jako bobec na kravinu, protože důležité je to slovo "vrstevnice" ne užitečnist či idiocie dotazu.
A když nevím jak z toho, řeknu, že to mám pro někoho jiného a nevím na co to chce.
Prchalovština.
.
Ty jo, časné ráno a ty už vzteky nevidíš na písmenka?!?
Jindřichu, Jindřichu, pozor na ty emoce, aby to s tebou nešvihlo.
Je až neuvěřitelné, co z tebou jeden prostinký dotaz udělal a jak ses nám tu zase pěkně odkopal.
Takže jen pro tvoji informaci - já se budu zajímat o co chci a budu se tady ptát také na co chci. Bez ohledu na to, co si o tom Vaše výsost Brouk Pytlík z Velké Perly myslí.
Přesně!
Vydráždilo tě slovo vrstevnice, že?
Co také čekat od experta, který za "profil trasy" vydává nastoupanou výšku v závislosti na čase!?
viz zde:
https://www.nakole.cz/diskuse/28064-jake-to...
a na obrázku dole - tomu pojem vrstevnice a její význam evidentně nic neříká. :-)
mapy.cz?
verze "turistická" ...
Při větším rozlišení tam vrstevnice jsou, očíslované.
https://geoportal.cuzk.cz/(S...
https://geoportal.cuzk.cz/(S...
Asi by to mělo jít z databáze openstreet map, když z nich čerpají mapy.cz, jak to však netuším.
Možná se zeptat tady:
https://www.pslib.cz/milan.kerslager/Vektorov...
vidím tam kapitolu 3.9 : Výšková data od NASA a jejich korekce
na hlavní stránce vidím kontaktní e-mail
mapy.cz podle toho jak u nich ty vrstevnice vypadají určitě mají pro ČR koupeného něco lepšího.
Digitalizované vrstevnice se dají koupit na Geoportálu ČÚZK ve formátu dgn (pro CAD) a shp (pro GIS). Kromě toho se dá pořídit DMT různých kvalit. Je ale potřeba software (nějaký CAD, např. MicroStation, nebo GIS, např. QGIS, který je free). Záleží na tom, jak ten výškopis chceš použít. Pěkná je aplikace Anaýzy výškopisu: https://ags.cuzk.cz/dmr/. Ale je to všechno na delší debatu...
Není zač. Bohužel, tato data nejsou zadarmo. Zdrojem těchto dat je ZABAGED (https://geoportal.cuzk.cz/(S... Vzhledem k tomu, že jsou (data) pořizována za peníze daňových poplatníků, doufám, že se dožiju jejich distribuce formou Opendat :-). Zatím vektorová data výškopisu 3D vrstevnic (interval 1,2,5m) stojí pro celou ČR cca 1 mega.