Zdravím. Má někdo konkretní zkušenosti s dobíjením baterie v oblasti Jizerských hor (Smědava, Šámalka, Jizerka, Jos.Důl, Hejnice a j.), v oblasti Lužických hor (Ještěd a j.), v oblasti řeky Jizery (Malá Skála, Dolánky a j.)?
Elektrika tam určitě všude natažená je, co potřebuješ víc? :-)
Jen amatér zústane odkázán na dráty!
Centraka to jistí!
V této oblasti konkrétně ne, ale obecně velmi dobré, nabíjím často a žádné problémy v ČR i na Slovensku. Dokonce když mi chyběla jedna čárka tak prodloužili provozní dobu.
Možná by bylo dobré si ujasnit, co chceš nabíjet, jestli akumulátorek mobilního telefonu, nebo akumulátoe elektrokola.
U obého není ani tak problém najít nějakou zásuvku, jako v rychlosti nabíjení. "normální" nabíjení 10Ah batetie kola mě trvá 3,5 hodiny, rychlonabíjení 2,5. Nabíječka dost hučí, takže sednout si do lokálu a nabíjet asi nic moc.
Pokud jde o telefon, rychlonabíječka ho zvládne naflákat z 5ti procent na 100 (čárky to neukazuje, ale procenta) za 2 hodiny.
http://www.sonymobile.com/cz/products...
Do použitelného pohotovostního režimu to nabiješ v řádu minut, a to už je třeba jen na kafe v bufáči...
Pro tyto účely ovšem doporučuji s sebou vozit rozdvojku. Protože "nabíječů" přibývá, je někdy obtížné najít volnou zásuvku. Rozdvojka ti pak dá šanci skoro všude.
Rozdvojka je důležitá, ale hlavně proto, že ve venkovských lokálech bývá elektrorozvod tak špatný, že funguje jen jediná zásuvka a to od pokladny, potom se hodí. Naposledy uplně nová restaurace Skála pivovaru Klášter.
Tak to je ten problém, který asi snadno nerozlouskneš, vlastní nabíječku s sebou, najít zásuvku, a u ní 3 hodiny vydržet.....
Já to před lety řešil 3mi nabíječkami, 3 bateriemi a elektrocentrálou, nahodíš centrálu, rozložíš lehátko a zdřímneš si v tom kraválu...
Že je nabito poznáš už podle zvuku centrály....
Řešení, které umožní nezávislost na zásuvkách, ale vzhledem k tíze baterii, centrály, 3 nabíječek a rozdvojky, aby šlo nabíjet současně, celkem nepraktické, neboť to co ti motůrek pomůže, si zase ten cirkus, co za sebou táhneš vezme.
Kdybych měl dnes jít cestou elektrokola, snažil bych se sehnat dvě velkokapacitní baterie, které by mi dali dojezd tak těch 150 km, a centrálu nechal doma, nabíjel bych jen přes noc.
Tak,tak, tu druhou variantu plně schvaluji. Mám 50Ah k dispozici a najedu na to bez šlapání 130-150km. Pro zdravého šlapače na to bude bohatě stačit polovina:-)
Přes noc to nabije za zhruba 6h jednou nabíječkou.
A jak dlouhý kabel sebou vozíš, nebo vyndaváš a přenášíš baterii? Ne vždycky máš možnost se dostrkat s kolem až k zásuvce.
Baterie se vyndavají a nosí domů.
Je jen par kol co je má poněkud neprakticky zabudované napevno.
Ja osobně už žádný netahám, zdraví už mně nedovolí vícedenní cestování.
Když se vrátím večer domů tak mně rodina vynese baterie do bytu a tam je v klidu do rána nabíjím.
Aha, já myslel, že baterie jsou tam víc napevno a je obtížné je vyndavat. Takhle ale zase může být trochu problém někde nechat kolo aby baterie nešla s někým jinam.
No já většinou nejezdím už sám ale i tak je pro mně nemožné se od kola vzdálit jelikož jej používám jako oporu místo fr. holí:-)
I přesto že některá elektrokola mají baterii uzamčenou k rámu je velmi snadné ji ukrást, tedy včetně celého stroje:-)
Nevím jestli vždy, ale vypínač je zároveň zámkem baterie k nosiči. Ovládá se s tím takový kolík, který se zapíchne do ližiny baterie. Takže zámek má polohy Zapnuto, Vypnuto, Uvolnit baterii.
Ten odešel jako první :-)
Ale zase jste mohl dobíjet rovnou za jízdy. Vlastně jste možná nemusel vůbec zastavovat. :D Ale to už tady bylo, jen se opakuji. Prostě si to nedokážu odpustit :)
Zkoušel jsem to, ale mě se to nepodařilo, jak centrála nestála na rovince, chcípla.
Ale kolega Baba s tím dokáže drandit a dobíjet za jízdy. Teoreticky, kdyby to nechcípalo, by šlo nabíjet dvě baterie současně, a na tu třetí frčet, a systémem rotace udržet soustrojí v chodu.
Jen se ztrácí smysl převodu benzínu na elektriku, to už je lepší na kolo rovnou spalovák.
Elektrokolo, proti kolu s benzinákem má plus v tom velmi tichém provozu, tak je jízfa přijemnější.
Jasně, já jen rejpal a ke všemu se opakoval. Když ono je to tak nadbíhavé :)
Na druhou stranu po technické stránce ten dojezd do Paříže byl svým způsobem docela velký technický čin.
Jo, vyhořelo co se dalo, odpálil jsem ty klíčky, na břehu Rýna přippjil baterie natvrdo (žádné zbytečné odpory), vyzkratoval hally, uvařil jednu nabíječku, přestěhoval řídící jednotku na lépe chlazené místo, ale dojel jsem v plánovaném čase.
Ono i to elektrokolo je celkem jednoduchý stroj, jen, ačkoliv se tak tváří, není stavěné na takové zátěže, ale když se chce, jde to.
Na papouška na šlapadle je to pro mě pohoda, žádný strach, co se zase vysype....