Dobrý den chtěl bych poprosit s výběrem kola jezdím hlavně silnice a cyklostezky. Uvažoval jsem hodně silničce ale nevím jestli mě unese :D, či nějaká horská 29" s uzkým pláštěm a zamklou vidlicí.
Jaké kolo by jste mi doporučili v cěně kolem 15 000 radši méně?
Děkuji Vojta
Proč by tě silnička neunesla?!?
V speciálce mi jsem byl upozorněn že s limitem co mám mi silničku kvůlu váze nedoporučují.
Myslím, že 29" nebo cross ten účel splní... Na 29ku moc úzkých plášťů není ale nějaký Schwalbe Hurricane nebo Marathon 29x2 pojede dobře. Crossové kolo možná pojede ještě líp.
Kolem 15tis to bude nejspíš osazeno něčím jako Acera/Alivio. Pokud jezdíš na "sílu" tak to bude chtít za čas upgradovat, až se to ojede (silnička za ty peníze by byla slabota). Možná trochu přitlač na peníze ale není to nutnost.
Kolik toho najezdíš ?
týdně tak 3x, 4x vyjedu většinou 30-40 km...
Doted jsem jezdil na crossu ale ten je starej tak 10 let a už jsem zněj pořádně vyrostl...
A mohl bych poprosit jaké přesně kolo máš na mysli?
Osobně žádnou zkušennost s 29kou za 15tis nemám... Mrkni se po netu a srovnávej.
to jsem zkoušel ale v kolech se moc nevyznám.... jakou značku by jsi tedy dopporučil či neznáš nějakou speciálku v okolí prahy či pardubic kde by mi doopravdy poradili? díky
V okolí Pardubic zkus Peška ve Vesně
http://www.mapy.cz/cykloturisticka?x=15.7849693...
Je to dobrá a hodně velká prodejna se slušným výběrem různých kol.
Ještě mě napadla prodejna Bike sport v Chrudimi, taky dost dobrá se slušným výběrem a obsluhou.
http://www.mapy.cz/cykloturisticka?x=15.8066791...
Tak to už dáš ročně určitě přes tři tisíce. A jestli nependluješ jen co nožka nožku mine někde po rovince, tak už se opravdu vyplatí nějakou korunu přišetřit. Padesát tisíc je blbost, ale počítal bych něco mezi dvackou a pětadvaceti. Bude asi vcelku jedno, která to bude značka nastříkaná na rámu, podstatnější bude, co je to za rám a osazení toho rámu.
Třeba Merida má v nižší cenové kategorii dva typy rámů. Ty vůbec laciné ani nevím, jak se jmenují - a pak už použitené, pro běžného uživatele docela pevné TFS. No a obdobné to bude i u ostatních značek. jedou jak přes kopírák.
Osazení, pokud nechceš po krátkém, nebo jen o něco delším čase furt něco měnit, nebo štelovat nedoštelovatelné, tak koukej u Shimana u podstatných dílů (kliky, brzdy, řazení, přehazka, smyk) minimálně po Aliviu, Deore samozřejmě lepší, výš už asi luxus. Když nebude typ napsaný, uvádějí číslo modelu. Obvykle dvě písmena a třímístné číslo. Ve stovkových řádech to rozlišují. Alivio má 4xx, Deore 5xx.
Koukej po loňských a předloňských modelech kol. Občas někde něco zajímavého zbyde a pak kupuješ za pěknou cenu kolo o dvě třídy vyšší, než za stejnou aktuální model, plečku.
No to je pěkné všeobecné doporučení, díky. Také se dívám po kolech a to o číselných kódech a typech rámů jsem nevěděl.
Nevíš jak najít horáka hardtail 27.5" kola s kotoučovkami s lankem a s dírami na rámu pro nosič za asi 20000Kč? Koukám na obrázky z Eshopů, díry občas vidět jsou, většinou to má moc malé rozlišení. U kotoučovek píšou typ a musím to vždy dohledat googlem. Mám pocit, že se všem líbí pouze hydry, asi zejména servismanům.
Tak dneska už jsou hydry i středních tříd tak levné, že nestojí za to se mazat s mechanikama. Když už kotouče, tak hydry přinášejí větší uživatelský luxus a jejich poruchovost a servis je minimální.
S návarkama a úchytama pro mosič a blatníky jsme se prali i u novějších modelů treků. Všichni to bastlí "sportovně", co nejhladší rám, zadní brzda navrch. Mám starší rám, kde je brzda uvnitř zadní stavby a jsou i návarky. Ale to je asi výrobně složitější a nevypadá to tak prďácky (sporťák padne zákazníkovi víc do oka, bez ohledu na praktičnost).
Pokud nechceš běžnou konfekci a máš specifické požadavky, tak pak se dá kolo poměrně snadno postavit podle představ. Když se moc nespěchá týden před dovolenou, dají se díly během poměrně krátké doy poshánět různě v akcích a samotné sestavení je něco jako lego. Těch pár náročnějších úkonů svěříš za pár kaček servisu.
Asi tímhle způsobem přímo neušetříš, ale nevyhazuješ následně prachy při obměně nevhodných dílů a máš kolo přesně takové, jaké jsi chtěl.
No jasně, postavit si sám je určitě dobrá a zábavná cesta. Jen to vyjde dráž.
Mne ty hydry trochu odrazují možností opravy na cestě. Tuhle jsem sahal na pěkného horáka s lankovou kotoučovkou a mělo to docela pěkné vlastnosti, skoro jako hydra. Přitom to rozeberu a znovu sestavím kdekoliv a kdykoliv.
Kdybych to stavěl, jaké si mám koupit lankové kotoučovky? A má to vůbec smysl? Třeba jsou ty hydry dramaticky lepší?
U turistického kola na silnici, nebo běžné lesní cesty budou i mechaniky bohatě dostačovat, slušný Véčka stíhají bez problémů taky. Při dlouhých sjezdech už to ale může být otravné, musí se za ty páky dost brát silou. Hydry jsou prstíčková záležitost. V hustém terénu jsou jasnou předností.
Oprav bych se nebál, pokud vyloženě hadici nevyškubneš, nemá se tam co podělat. A vyškubnutou hadici jsem ještě neviděl ani na obrázku.
S mechanikama nemám přímo zkušenost, ale co vím od lidí, co je vozí, tak kvůli účinnosti, spolehlivosti a hlavně seřiditelnosti snad jedině Avid BB7
No je pravda, že když by se měla ta hadice utrhnout, tak se stejně utrhne bowden a to už bez náhradního stejně neopravíš. Spíš to je o vedení té hadice, aby jen nevlála vedle nohy vidlice, ale byla k ní přivázaná a zepředu zkrytá.
Véčka stíhají jen dokud neprší a netvoří se mazlavé bláto nebo ještě hůře drobná brusná pasta.
Tak jo, smířím se s hydrami, díky :)
Neboj se toho. Dneska mají hydry snad tři čtvrtiny kol, která potkáváš a neslyšel jsem o žádných fatálnějších problémech.
Kdyžtak jen kosmetika s cinkajícími lacinými kotouči atp., jenže to se týká i mechanik.
Dobře, že to píšeš. Cinkající pískající kotouč se dá mechanicky rukou srovnat a je dobré ho neohýbat třeba v drátolamových stojanech. Ale jsou kotouče, které jsou mechanicky odolnější vůči rozcentrování? Patrně jsou to ty dražší?
Moc dobrý zkušenosti jsem udělal u mého i bráchova horáce s kotoučema Max1. Sice trochu dražší, ale i při průměru 203 mm drží rovně i při pořádném rozfajrování. A po nechtěném smáčknutí se velmi snadno rovnají. Proti těm původním úplná pohodička, tam to "ladění" bylo náročnější a při rovnání se rád vlnil na druhou stranu. Tenhle Max ani ťuk.
Chodil jsem včera po kolech a koukal na obrázky a zdá se mi, že ta přední hydraulická hadice je vedená ke kotoučové brzdě poměrně velikým a frajerským obloukem. Je to chycené k horní části kluzáku vidlice a jinak je to úplně jen ve vzduchu. nebojíte se, že to utrhnete, když projíždíte nějakým zarostlým chodníčkem? Takové ty vyjeté v trávě, široké 30cm a dosahující po řídítka, kde dole může být skrytý klacek. Snaží se to některý výrobce schovat za vidli, nebo to víc ve více bodech k vidli připevnit?
Nevim co jsi viděl, ale já mám hadičku k brzdě schovanou a páskama chycenou za nohou vidle. a oblouk je od páčky před řiditkama kvůli otočení řiditek.
Obavy ne, kolo už šlo mnohokrát roštím a trávou a žádné problémy. několikrát jsem se chytil rukou za větev, to ano, nebo zadní částí a urval patku přehazky, ale předním kolem nikdy. Ta hadice tam je dobře schovaná.
Třeba na tomhle: http://cz.author.eu/horska/mtb-27-5/author...
Stát se může všelicos, ale je to kdyžtak tuze vzácné. Pod autem taky vedou trubky a někdy se jezdí cestou necestou. Prostě dej na obecnou dobrou zkušenost. Snad nejsi takový smolař, aby se to povedlo zrovna tobě, jedinému z miliónů...
Kdo se bojí, sere se sekerou v síni :-)
Ba né, plandá to jen trochu a protahujeme to kolikrát opravdu roštím. To už spíš ta větev sejme a zmrzačí mě, než kolo. Přitáhnout k vidli se hadice dá, ale musí zůstat dostatečná vůle pro "omotání", pokud by se třeba při karambolu protočily řidítka. Pak by byla větší šance na vytržení hadice. Jinak hadice je hodně pevná a uchycení v páce i třmenu jakbysmet. To snadno nevyrveš. A kdyby bylo přece jen nejhůř, dojedeš, tak jako při přervání mechaniky, na jednu brzdu a pak hadici nahradíš. Dneska už je to fakt úplně běžná věc a věřím, že by to snadno opravili i pouliční kováři v Afghanistanu :-)
No ona ta véčková brzda je mnohem výš, takže není tak na ráně.
Čoveče, všim sem si, že některý větve mi rostou dokonce i nad hlavou, nejen nad Véčkama ;-))
A co říkáte o těhle brzdách TEKTRO Gemini. Autoři je montují na Traction za 20000Kč. Kotouč 6", ale také jsem na ně našel nějakou nechválu. Mám pocit, že tam dávají celkem pěknou vidli, ale možná ošidili brzdy.
Zkušenost mám akorát s Avid Juice, za mě paráda, i když věřím, že existují ještě daleko lepší. A Shimanama z řady Deore. Přijdou mi jednodušší na údržbu, ale musí se za ně o trochu víc bejčit, proti těm Avidům. Tektra neznám.
Na mechanické kotoučovky se vykašli. Dnes už se montojí snad jen na hodně levná kola. Když kotouče, tak hydrauliku.
Návarky na nosič má třeba Author nebo Apache.
Dík všem za cené rady :) Na lankové kotoučovky se vykašlu a zauvažuji o vlastní stavbě, nebo koupím na podzim něco ve slevě, ale po dobrém výběru. Stejně z toho nakonec bude zas jen ten osel s kapsami na rámu, blatníky a opentlenými řídítky, který projede vším a dojede až na konec světa.