Ahoj,
mám starou Esku Premier bez problémů a plně pojízdnou. Jen jedna věc jí chybí, což je zadní brzda. Víte, kde v Praze by se dala levně sehnat (nejlépe jednotlivě) zadní brzda a kde by mi ji rovnou nasadili? Jsem pouze uživatel, takže bych to raději nechal na někom jiném. A zároveň jsem student, takže bych to chtěl nějak cenově dostupně, jinak samozřejmě vím, že to udělají v každém servisu, ale když jsem za kolo dal 500, nechce za jednu brzdu s nasazením dát dalších 500. Díky moc!
Zadní brzda na esku je dost široký pojem. Jaká by to měla být? Nejlepší bude, když sem hodíš pár fotek toho kola, ať víme, na čem jsme.
Ve sklepě se mi válí pár starých brzd, které rád dovezu do Prahy a daruji za odvoz (případně vyměním za jiné "harampádí" - aktuálně hledám zadní blatník na 20" kolo). S instalací bych ti pomohl, není to nic těžkého.
potrebujes neco takoveto
http://www.retrocyklo.cz/-brzdove-celisti/75...
(prvni priklad co jsem nasel...
- jiste lze koupit i levneji , i jako starsi)
+lanko a nejspis i bowden.
montaz zvladnou v kazdem servisu, pokud to budes delat sam potrebujes vidlicovy klic 8/10 a kleste - kombinacky.
jenom upozorneni - pocitej s tim ze to nijak vzlast dobre brzdit nebude. Zejmena pokud je to ten strasi Premier s ocelovymi chromovanymi rafky
Chromované ráfky mají integrovaný ABS :-))
Netřeba se pošklebovat, někdo ABS na kole potřebuje, někdo nikoliv, že? :)
Ale máte pravdu, na ocelových ráfcích to opravdu brzdí až po pořádném přítlaku.
Nevím jak skloňovat ráfek, podle pravidel se to v množném čísle stane životným podstatným jménem (:
Ja to sklonuju jako strafek. Ale ze by ozil?
Ráfek, bez ráfku = hrad, bez hradu.
Ale jezdím na ráfcích = jezdím na strojích.
Máš pravdu, neobživne :) Pořádně jsem to nepromyslel, už mi ta gramatika dělá potíže než si vzpomenu. Píšu to intuitivně.
Takhle to vypadá zpředu. Díky moc všem za odpovědi. Já bych to nejraději nechal na nějakém servisu, jen se ptám, jestli někdo ví o něčem dostupným, kde budou mít třeba bazarový brzdy. V bajkazylu mi totiž napsali za brzdu 400 + práce 200. Což mi přijde zbytečně moc. Jinak lanko tam je.
Mimochodem, ráfek bez ráfku jako hrad bez hradu, ale pak se skloňuje podle pomocného vzoru les. Na ráfcích - na lesích.
Jo, tak zrovna tadytěch mám doma několik a rád se jich zbavím. Páčku na řídítkách máš?
Pokud netrváš na původních brzdových čelistech, tak se dají koupit výkonnější dvouklíčové čelisti stejné jako používají silničáři, ale s větším rozchodem. Vypadá to takto http://www.kupkolo.cz/brzdy-silnicni-force-al...
Možná jsou to dokonce přímo ty správné, podle obrázku to nedovedu posoudit. Šířka roztažení by seděla, ale nevím jak jsou ty čelisti dlouhé. Galuska je mnohem nižší, než plášť Esky.
V Praze v Jaromírově ulici přímo pod Nuselským mostem v Cykloseky by je (ty správné) pravděpodobně mohli mít. Starší kola tam běžně opravují.
Presne tyhle jsem daval synkovi pred mesicem na favorita, pro spravnej vyber musis akorat zmerit vzdalenost diry pro osu brzdy ke stredu sirky brzdny plochy rafku.
Kdyý to jde na Favorita, tak to jde i na Esku.
Ano, dovoluji si zadavateli doporucit tento typ brzd. Rozdíl v brzdném účinku je značný.
Jen jaksi ta cena... u nas v UH jsem je kupoval predloni za 320/par
Jen u čelisťových brzd se nesmí chtít mít současně krátké třeba dvouprstové brzdové páky. Jejich převod je postavený na dlouhé páky a s těmi krátkými, například od integrovaného řazení s pákami od trekingu, je potřeba veliká síla ruky pro účinné brzdění.
Tuhle brzdu jsem vyhrabal ze sklepa a milerád ti ji přenechám za odvoz. I s namazáním a seřízením :-). Botky si budeš muset dokoupit, to je spotřební materiál a žádné použitelné mi nezbyly.
Dále budeš potřebovat brzdovou páčku (jednu bych měl), bowden (taky by se našel) a lanko (dokup si - taky spotřebák s omezenou životností, staré bych neriskoval).
Nebo stačí říct, materiál nakoupím a pak mi ho proplatíš.