Ahoj všem,rád bych ještě v létě chtěl absolvovat okruh Rakouskem po jejich cyklostezkách. Patrně Dunajsou (Víděň-Linz),kousek solné do Salcburku,AlpeAdria (Salcburk-Ters) a pak se napojit na EuroVelo.Chtěl bych se zeptat někoho,kdo podobnou trasu nebo některou část absolvoval,zda se dá jet na silničce (s galuskami) nebo by to byl velký problém? Díky všem za radu.Zdraví Peter
určitě jo, Rakousko má cyklostezky asfaltované.
Nevím jak konkrétně tyhle dálkové, ale moje zkušenost je, že zhruba 80, možná 90% je asfalt, většinou hladký. Zbytek šotolina, až na výjímky pěkně sjízdná. Takže na silničce se to dá, ale přesto bych dal galusky nějaké odolnější. Na 21mm šlupičkách bych to raději nejel.
Tedy za předpopladu, že pojedeš na lehko. Taky pozor na převody, občas se vyskytnou úseky s hodně prudkým stoupáním - 15 a víc %, ale většinou jen krátké, třeba 100m.
Je to Vaše osobní zkušenost nebo jen z informací?Na stránkách rakouských cyklostezek se uvádí,že cca 80% asfalt,ale právě chci si to ověřit, zda je tomu skutečně tak. A jaká je šotolina, dá se jet silničkou (kdybychom tedy uvažovali se širším pláštěm).Jo doplňuji,že pojedu na "lehko".O kopečky tolik strach nemám a když na to přijde,vždy lze sesednou.. Díky
Info jsem nečetl, ale bydlím 5km od rakouských hranic, takže tam jezdím často.
Šotolina je dobře sjízdná, jen pozor v zatáčkách, umí to ustřelit. Ideální pláště aspoň 25mm, i když 28 by byly lepší.
Konkrétně třeba na Eurovelo 9, znám úseků šotolina několik.
Většinou asfalt. Pokud šotolina, tak velmi slušná, spíš uválcované drobné kamínky s nějakým pojivem. Za velkého sucha trochu práší, za mokra to ale není rozblácené. Jak se chová galuska nevím, úzké trekové pláště neměly problém ani na naloženém kole.
Mám projetý Dunaj (Vídeň - Pasov), Alpen Adria (Salzburg - Grado), Linec - Salzburg (částečně podél silnice B1, zbytek Traun radweg), spodní polovinu (severní) Enns radweg a něco dalšího regionálního. Potvrzuji výše uvedené.
Dunaj je celý sjízdný na silničce, Alpen-Adria rovněž, šotoliny není moc, je prašná, ale dobrá. Enns je pěkný a sjízdný, ale velká část vede po docela frekventované silnici, která pořád stoupá nebo klesá. Rakušáci to jezdí zpravidla na silničkách, ale ve vedrech je to záhul (kopce + slunce do palice).
Souhlasím s těmi procenty, co jsou uváděny výše. Vhodnější je silnička dělaná na kostky a tak (dělají se takové verze). Občas to na silničce bude nepříjemné a na hraně. Nicméně s rozumem a opatrností je to sjízdné, byť silnička rozhodně není ideální.
Pokud by to mělo být s větší zátěží, zvedal bych obočí. Maloobjemové pláště toho moc neodpruží, takže všechny otřesy dostává kolo (výplet a další součástky).
Ještě doplňuji, že v některých šotolinových úsecích se to může bořit, takže tak trochu jízda zručnosti. Za Villachem je jeden menší brod, některé šotolinové cesty v Itálii budou pro zlost. V případě Itálie doporučuji dobrou přípravu (mapa) a takové úseky objet po silnici. Je to rychlejší, pohodlnější a Italové tak jezdí taky. Zejména v případě silničky je objíždění bloků po nekvalitním asfaltu nebo šotolině nepříjemné. Jo a v Rakousku vede A-A jednou přes pole po polní cestě horší kvality, takže i to bude dobré na silničce objet. Na druhou stranu daly to dvě dámy na Dahonu a Bromptonu i s brašnami, takže i to pole se dá.