Zdravím cyklonadšenci, mám otázku ohledně výběru plášťů na krossové kolo. Jízda převážně silnice, ale i šotolina a šutry. Teď tam mám origo pláště Merida (kolo Crossway 10), které jsou na silnici docela ucházející, ale v terénu se nechytají - jsou prakticky hladký v rozměru 700x40C / 42-622.
Koukal jsem na net a zúžil jsem výběr na tyto pláště:
http://plaste.heureka.cz/schwalbe-land-cruiser...
http://plaste.heureka.cz/maxxis-wormdrive-28x1_60/
Co si o tom myslíte?? Do pláště bych chtěl dát tak do 500,-
Jde mi o to, abych si pomohl hlavně v terénu a taky aby nebyly úplně pomalé.
Pokud víte o něčem jiném rozumném, tak bych byl rád za podněty.
Díky.
Zkoušel jsem nějaký Marathony, ale v terénu bída, na trávě klouzaly, ovšem byly nezničitelný. Mnohem lepší byly Wormdrivy, ale strašně rychle se ojely a když jsem neměl nahuštěno (kvůli záběru mi vyhovuje nižší tlak), mnohokrát jsem je cvaknul - boky maj úplně tenoučký.
Přes Schw Hurricane jsem se pak dopracoval ke Smart Samům a jsem maximálně spokojenej. Výdrž i záběr na jedničku a i po silnici to jede slušně.
Souhlas, Smart Samy jsem na krosu měl a opravdu je to dobrej univerzál. Akorát neměly prakticky žádnou ochranu proti defektu, takže jsem holt musel občas lepit. Ty nový ale už údajně mají nějakou základní ochranu.
Terénnost na crossovém kole jsem už vzdal. Oproti horáku je to pořád minimální vzorek a ta šířka se prostě boří. Navíc to pěkně drncá, protože to má malý objem.
Dnes používám Maxxis Overdrive 1,6" (700x40C) (větší tam nedostanu) a jezdím na nich i v zimě (ve sněhu). Decentní vzorek zbytečně neodstřikuje, na mokrém drží lépe než špunty (větší plocha doteku s terénem), do bahna to není (drží ale lépe než slicky).
Klidně jdi do těch Smart Samů, je to osvědčený model, ale nečekej zázraky.
Dříve jsem měl špuntové Hutchinsony. Trochu větší jízdní odpor, držely skoro stejně (lepší, ale minimální rozdíl), zato v zimě jsem co chvíli lepil (měnil duše). Overdrivy jsem ojel a za celou životnost ani jeden defekt.
Dneska do terénu beru MTB, případně jedu opatrně. Je to menší zlo, než relativně časté defekty.
Jezdím na tomhle:http://www.bike-eshop.cz/plaste-silnicni-a...
Je to nezničitelný plášť, proti ostatním Marathonům trochu lehčí.
Z terénu nemám zkušenosti, ani nepovím jestli "sedí" líp či hůř, ale pár tisíc kiláků bez defektu dá v pohodě.
Ještě napiš, kde je sehnat do 500,-, jak byl původní požadavek. :-) Všude stojí minimálně 2x tolik.
Dobré jsou Schwalbe cx-comp. Vozím je v rozměru 35-622 na cyklokrosce. Jsou lehké, defekt jsem ještě neměl (přes 10kkm), jen se vzadu docela sjíždí (5-6kkm), ale za tu cenu. http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Vyzkoušel jsem i Author Roling Stone. Lehké, dobře jedou, i v terénu. Jen jsou náchylnější na defekt. http://cz.author.eu/komponenty/plaste/700c...
Aha, to jsem nedočetl....
Ty pláště jsou svinsky drahé, to máš pravdu, ale téměř neprůstřelné.
Navíc šla cena poslední dobou hodně nahoru. Před rokem jsem kupoval obyč. Marathon Racery za 400,- a teď je pod 700,- neseženu. :-(
Já za to vloni dal něco přes litr, tedy za každý jeden plášť.
Pro mě prioritou bylo aby byl neprůstřelný a lehký a unesl solidní zatížení.
Nahustit na maximum, a pak se ani moc nesjíždí.
Měnil jsem zadní po 5000, přední jede už asi osmičku...
Ahoj,
Marathony Dureme jsou taky moje oblíbený pláště - docela škoda, že už je u Schwalbe přestali vyrábět. Pokud byste je chtěli ještě někde sehnat ve výprodeji za vcelku neodolatelnou cenu, zkuste to na planetx.co.uk. Rozměr 700x40C tady mají v akci za 13GBP (tj. těsně pod 500 Kč, ideální je vzít víc kusů najednou a podělit se s někym o poštovný). Jedná se o tu dražší a kvalitnější skládací verzi s kevlarovou patkou (Evolution) s TravelStar směsí, navíc má tenhle 'tandemový' model dvojitou textilní kostru (tj. o něco větší hmotnost, ale díky tomu podstatně větší výdrž - ideální na delší výpravy/natěžko).
Už jsem si je tam nakoupil do zásoby. Nebudou... A u nás se navíc všude doprodávají v původní ceně kolem 1kKč :)
Hele do toho bych šel, vzal bych 4, jestli se někdo přidá, objednám jich víc.
Tak jsem to objednal tedy sám, 4 kousky, i s poštovným 17 liber se to safra vyplatí, jeden plášť mě vyjde na 665Kč s dopravou až domů.
U nás by stál určitě přes tisícku + to poštovné u nás taky není už levné.
Díky moc za typ.
To jsem rád - tak ať na cyklovandrech dobře slouží. Sám jsem si tam taky bral rovnou čtyři kousky :)
Tak pláště už jsou tady, ten shop funguje skvěle.
Našel jsem tohle vlákno, tak doplním malou zajímavost.
Takhle vypadá plášt SChwalbe cx-comp po ujetí asi 6kkm. Z toho asi 1500km na těžko.
Už o Vánocích jsem je chtěl vyhodit, ale od té doby najely další 2000. Kolik by tak ještě mohly dát? :-))
To ti teda vydržel hodně. Já když jsem ho poprvé nahodil na kolo (přes zimu)tak po každé vyjížd'ce byl pozorovatelný úbytek vzorku - zkrátka vzorek šel rychle do kopru. Ani ve snu nepočítám, že by mně vydržel tak dlouho, jak píšeš :-)
V neděli jsem právě měnil zadní plášt,' páč na jednom místě už na mě vykukoval kord :-)
Mimochodem škoda ho, byl tak hezky zajetej, tak krásně svištěl - ten novej vůbec nejede ;-)
Nedávno jsi mi psal, že nemám sedět na kole jako na záchodě, když jsem si postěžovala, že mi nové pláště nejedou.
Mám ten Land Cruiser, a naprostá spokojenost. Uprostřed běhoun, po stranách drapáky. Jinak kde to jde, silnicím se snažím vyhýbat. :-)
Jinak pročti si recenze, to ti také hodně napoví kterým směrem jít.
***************************************
Jeff P
After a few wobbles on dodgy surfaces, I decided to replace my Schwalbe Marathon tyres with these and I have not been disappointed. Far better grip on said dodgy surfaces and not a great loss of speed on good surfaces. Quite easy to fit, these tyres have certainly been a good purchase. I now have more confidence to tackle wet, muddy, loose and bumpy trails.
**************************************
Excellent tyre, excellent grip on those wet winter rides and country lanes
By vinnie13 on 3 Aug. 2014
Bought these for my winter commute, i did 4000 miles in 5 months on a set of these and no puntures but when i took them off i could see the yellow Kevlar mesh underneath the rubber where debris had cut the rubber but not penertrated the actual tyre, Good aggressive grip ideal for those back country lanes and grass forest trails and could be used as a cyclo x tyre if needed. They have never let me down in the "grip" department especially in the wet as these tyres give you lots of feedback and confidence, and with the center ridge it gives the tyre a very good rolling performance considering the design of the tread pattern.
I use the 700 x 35's for the summer and 700 x 40's for the winter,and i cannot recommend these tyres enough and they are at such a good price i have not found another tyre with all these features for anywhere near the price, i have another pair ready for this winter's commuting and i have bought another pair as well.
****************************************
http://www.amazon.co.uk/Schwalbe-Cruiser...
Díky za cenné typy.
Teď tam mám CST City Traveller Classic a to jsou vyloženě slicky - chtěl bych něco, co není úplně hladký, ale taky ne drapáky, který jsou na silnici pomalý.
Furt mi vychází docela dobře ty Land Cruisery.
Co říkáte na Rubeny??
Ahoj. Jezdím Schwalbe Marathon Mondial mají dobrý střed běhounu který slušně odvaluje a boky jako do středního terénu podrží i na skloněné polňačce.
Mají supr ochranu proti defektu, můžeš vybírat z drátu nebo ješťe lepšího kevlaru. jen cena je lehce nad 500. A jedině z BIKEWAY.cz mají dobré ceny.
Rubeny jsem jezdil pred Schwalbe, a taky spokojenost. Problem akorat ten ze v UK moc rozsirene nejsou :-), a muj oblibeny vzorek jsem tu nikde nesehnal.
Ty Mondai co ti radi bukwa taky nevypadaji zle, akorat ze jsou 2x drazsi nez Cruisery.
http://wilddork.blogspot.co.uk/2012/02/schwalbe...
Verit ze budou i 2x tak lepsi a 2x dele vydrzi, nevaham a vyzkousim. Osobne si vsak nemyslim ze cim drazsi tim lepsi, ale to jsou jen me subjektivni zkusenosti. Cruisery jsem testoval i na prasklem rafku, a jak z prvni fotky vyse muzes videt, drzely se statecne :-).
Cena pláště na crossu je podle mne velká otázka. Pokud má plášť vydržet, musí být nebo aspoň jeho střed musí být z tvrdšího materiálu. Měkké boky jsou hezká věc, ale pokud se crossové kolo používá tak, jak by se mělo, tak se to moc nevyužije. Na horáku nebo na silničce mi to přijde jiné, ale na crossu nebo cestovním kole mi přijde drahý plášť zbytečná investice. Jiná věc je ochrana proti defektu a průrazu.
Rozhodně neplatí, že dražší plášť vydrží déle. Spíše by měl mít lepší jízdní vlastnosti, což jak říkám, na crossu, který je takovým kočkopsem se moc nepozná.
Mě jde v zásadě jen o tu ochranu proti defektu, a když koukneš na nabídku těch odolných plášťů, zjistíš, že ty levnější "neprorazitelné" jsou zase o dost těžší.
Asi to souvisí s tím použitým materiálem.
Netahat zbytečnou hmotu na ráfku ani u cestovního kola není k zahození.
O dost tezsi :-)
****************
Muj vazi 730g, tvuj 685g. U dvou plastu tak muzes na cestu pribalit o cele 2 tatranky vic nez ja. :-)
Pokud ale nekomu tech usetrenych 90g vyvazi 4x vyssi porizovaci cenu, proc ne. :-)
Jenomže ty dvě tatranky nevezeš na nosiči, ale neustále je roztáčíš a brzdíš na obvodu kola.
Myslím, že ta cena bude vyjadřovat také kvalitu a výdrž než jen samotnou hmotnost.
No to je hluboké nepochopení.
Na ráfcích se opravdu hraje o gramy, kila v batohu jsou úplně jiná věc.
Třeba neprůstřelný Schwalbe Marathon Plus Tour (http://www.bike-eshop.cz/plaste-velikost-28... váží 940g a unese 110kg. Toho jsem měl na elektru.
Oproti tomu Schwalbe Marathon Dureme (http://www.bike-eshop.cz/plaste-silnicni-a... váží 685g a unese 130kg.
Ono čtvrt kila na ráfku je docela dost. DOST právě že rotující hmota.
Na dvou kolech to máš půl kila na ráfku, to už ti hodí pár kilo na nosiči...
Takový těžký potvory roztočit, to je teda mazec. Já bych na kolo nefláknul plášt', kterej má nad půl kila...
Proč ne, když sebou vozíš dost fleků a lepidla :-)
Jsou přece i lehké pláště se solidní ochranou proti propíchnutí. A když už, tak raději sem tam zalepit, než točit imrvére bezmála kilový pláště;-)
To je otázka priorit každého jednoho.
Pokud víš o ještě lehčích "neprůstřelných" pláštích než je ten Marathon Dureme, sem s nima.
Pozor, kromě "neprůstřelnosti" je také důležitá nosnost toho pláště, těch 130kg je docela sichr.
Pokud kolo zdvihneš malíčkem levé ruky, tak ten rozdíl pár deka na ráfku nebo plášti pocítíš v jízdních vlastnostech určitě mnohem víc než když ti za zadkem sedí dalších 30kg nákladu.
Taky hodně záleží na způsobu jízdy. Čím méně se brzdí, tím menší bude i rozdíl ve ztrátách vynaložené energie s ohledem na různě těžké pláště - hodně zjednodušeně řečeno. S těžkými potvorami sice dá větší práci to rozšlapat (i když u naloženého kola rozdíl zřejmě ani nepoznám), ale zase budu mít mnohem větší setrvačnost – tam kde já se ještě povezu zadarmo díky naakumulované energii, ty už budeš buď stát na místě nebo znovu bušit do pedálů.
Jeden pár takových nových (najeto 100 km v rámci "testů") echt neprůstřelných plášťů (Continental Touring Plus reflex) asi budu mít volný. Na tom se fakt nedá jezdit, připadám si, jako Zátopek při tréninku:-D. Raději budu "riskovat" těch 1000+ km s nákladem 120+ kg s normálníma (ale taky žádné ligth šlupky to nejsou). Bych se zedřel, než bych s tím dojel na nádr na vlak, natožpak někde v Alpách...
http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en...
To jsou fešáci, koukám že prostřelili "magickou" hranici kilo na plášť :-)
37 mají JEN 800 gr... :)
To se vyplatí!
Kdyby mely po bocich alespon trochu spunty do terenu a nechtel jsi za ne vic nez nejakych 250Kc/kus, beru (i pres smisene recenze na netu). Kilo na plast u me nehraje zadnou roli. Jsou taci co dokazi rozeznat jestli maji pullitrovou lahev v ramu prazdnou nebo plnou, ja nepoznam jestli jedu 500g plaste nebo 2x tezsi. A kopce? Kdyz slapu s nakladem a zatizim i predek, tak ani 20% stoupani nejsou problem. :-)
Safra safra. Dvacítka není problém... Jen pro takovou nějakou představu, kterou třeba máš na mysli ? Rád je vyhledávám a moc jsem jich u nás zatím nepotkal. Dáš tip ?
Na Ostrově jsou drsné sklony, občas, a v Rusku, tam sklon dosahuje často i 135% a za Uralem i víc...
Já jen, že třeba dopravní značky o sklonech strašně, ale opravdu strašně kecaj a většinou až dvojnásobně přehánějí. Skutečnou dvacítku abys pak jak detektiv hledal. A když už se konečně najde, je to docela rychta vytáhnout.
A 19-tka by ti nestačila? Třeba když rok počkáš... :-)
Ale 19% to má možná tak na vnitřné straně jedné zatáčky.
Kvůli tomu jsem si koupil sandálky.
Hezky pod kopcem sundám tretry, obléknu sandálky, a kolo vytlačím :-)
A není lepší a jednodušší ten kopec prostě vyjet bez přezouvání ?
Není.
Takový jeden blbý kopeček na 40 kiláku tě ztrhne a na 170 už padáš na tlamu.
Zjistil jsem, že se to chce systematicky pohybovat vpřed, žádné extremní zátěže, zrychlování před křižovatkou "abych stihnu zelenou" popřípadě rozšlapat to pod kopcem aby mě to "do půlky vyneslo", žádné moc velké změny a extrémy.
Do určitého sklonu (netuším jaký) je to pro mě sjízdné, i když šmrdlám nožičkama jak magor, u větších sklonů, kde bych se silně zadejchal se raději projdu. Takových sklonů na trase nemívám moc, ale jsou takové.
Ono jeden den by se to dalo, ale sedmý, osmý a dál...
Klidná sila a sandálky
Hele, ty jseš takovej hračička, divím se, že ještě nemáš budík, který by kromě nadmořské výšky ukazoval i ten aktuální sklon. Pak bys měl přehled o tom, co právě jedeš. Bejvá to mnohdy jen otázka hlavy a člověk nevěda, že tohle jindy ještě jezdí, kasá nohavice kus před brodem, slejzá a tlačí... Drtím otravnej kopec, kterej díky třeba okolní krajině vypadá jak šílenej prďdák, kouknu na budík, vidím 10%, pohodička, při tom se jinde za jízdy odpočívá, jedu dál...
Takové budíky mám hned tři, umí to navigace, umí to mobilní aplikace, a umí to i gps hodinky.
Ale nějak jsem se s tím nenaučil pracovat, prostě když je to na mě moc, slezu, občas i komentuji...
https://www.youtube.com/watch?v=3y_BzFwVHi4
(až na konci, asi 1,55 a dál :-))
;-) V tom je asi kouzlo těch speciálních budíků oproti univerzálům s aplikacema, že se s tím neučím nijak pracovat, prostě jen kouknu na číslíčko s procentem a vím, kolik uhodilo.
To tak není, já si mohu nastavit co chci vidět, a v jaké velikosti, klik údajů na displej a tak, to je to nejmenší.
Jen jsem to nikdy nepotřeboval, nebo mě to nenapadlo využít.
Mám tam většinou čas/aktualní rychlost/průměrnou rychlost/ujetá vzdálenost.
Když jsem jel na andorský kopec, dal jsem si tam místo vzdálenosti nadmořskou výšku.
Ale já si trasuji tak, abych se kopcům pokud možno vyhejbal. Tenhle mě docela zaskočil, těšil jsem se, že budu za zatáčkou na hoře, a prd, láme se to do ještě většího krpálu? Tůhle!
Tohle že je komentář? To jen suché konstatování. Komentář vyjadřuje veškeré pocity a emoce a je déletrvající a zpravidla není určený pro cizí uši :-))
Komentář echt kopce v Lelkově podání : "Nemluv na mě !" :-))
Byl jsem zřejmě kultivován tím prostředím, normálně bych asi brblal "že bych se na to nevy...."
Ty nahoře slyšíš už jen ten závěr a poslední fázi když už nemám sil ani na komentář.
Ten komentář a co si o tom kopci myslím nemůžeš slyšet, protože si vždycky příliš daleko vpředu :-)
To mi připomnělo jak jsem jednou stoupal na jeden kopec a zřejmě dost nahlas jsem vyjadřoval co si o něm myslím a nevšim jsem si jednoho pána co stál na zahrádce za křovím, který můj komentář zhodnotil slovy "Já si to o něm taky vždycky myslím", zasmáli jsme se a já pak měl problém to došlapat nahoru :-)
To mě chytil v Jizerkách liják, proudy vody, a jak si tak vyhrávám z repráku na řídítkách, zrovna když jsem projížděl nějakou dědinou, začal vyzpěvovat Walda:
My jdeme dál, my jdeme dál,
jářku do počasí nám nic není...
V budce na autobus tam stála nějaká dáma a nechápavě na mě koukala...
Když jsem jí míjel Walda zrovna hlaholil:
Chůze mokrou kaluží,
chlapa jenom otuží....
a to už se řechtala nahlas
Nakonec to:
ať je zima ať je déšť,
nám to neva, vem to nešť,
zítra zase slunce bude hřát...
jsme s Waldou hulákali společně.
Někdy člověk zahraje pocestným divadlo...
Před časem jsme nandali kola do auta, nasedli, chystali se vyrazit do Krkonoš zašplhat si na kloudnější kopečky, brácha zapnul zapalování a spustilo rádio. A zrovna na Countryrádiu končila písnička refrénem "...než nám dojde kyslík." No, bylo to povzbuzení po ránu :-)
Tak to je tedy v tom našem království docela bída, silniční stoupání nad 40% tu skoro nenajdeš. :-(
Jinak procenta na cedulích udávají vždy jen ten nejstrmější sklon na celém úseku (takže to může být i třeba jen pár desítek metrů v jediné zatáčce), a to ještě jen přibližně – někdy je to trochu víc než skutečnost, jindy zase o něco méně.
Ostrované většinou nějaké serpentiny příliš moc neřeší, silnici obvykle natáhnou nejkratší cestou přes kopec, jedno kolik procent to bude mít, o farmářských okrskách ani nemluvě – hned strmý sešup dolů k potoku, hned zase zostra vzhůru.
Třeba letos na jaře co jsem šplhal v Lake District
Kirkstone Pass
http://cyclinguphill.com/kirkstone-pass/
A nebo pak o týden později na skotské Vysočině
Bealach-na Ba
http://www.theguardian.com/travel/2012/jul/20...
Ale je fakt že jsem letos jel hodně nalehko, ani jsem nenaložil všechny přední nosiče.
Jinak tady u nás v jižním Walesu mám zase oblíbený Devil’s Elbow v Brecon Beacons
https://www.youtube.com/watch?v=-LT6vsZL9eU
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2013_-...
Nějaké desítkové nejsou tak hrozné, pokud není člověk extra naložený. Podobných kopců je tady spousta. Teprv delší stoupání nad 12 je namáhavější.
‘’Teprv delší stoupání nad 12 je namáhavější.’’
***************************************
To je ciste subjektivni zalezitost. S lehkymi prevody (22/34), dobre vyvazenym nakladem a vhodnou technikou stoupani (individualni zalezitost) nemusi byt problem ani delsich 20%, a to i kdyz jsi extra nalozeny. Ale muze, hodne i zalezi co ma nebo nema clovek v nohach, jakou streku uz ma ten den za sebou, a spouste dalsich faktoru :-).
Letos i 2 roky zpatky jsem se pripletl do trasy temhle drakum
http://humanrace.co.uk/events/cycling/dragon-ride
A v tahlych stoupanich jednoho po druhem predjizdel. Na skripajicim tezkem bicyklu oblozenem brasnami, oni na svych superlehkych specialech. Skoda ze nemam na kole kameru, byl by to byval moc pekny zaznam :-).
Já tě neznám, netuším co máš v sobě za za energii a v nohách dynamitu, nechci tě nijak podceňovat, ale moc nevěřím, že s naloženým cestovním kolem dáš 2 km dlouhé stoupání opravdových a fakt reálných (ne papírových) 20 %
Že je na prázdném kole nějak vylámeš tomu věřím, ale s naloženým, fakt hodně pochybuju. Opravdové 20 % stoupání je fakt dost peklo.
Vovka běžně jezdí 112% a tos plnou polní a v pkynové masce.
Pokud jsi zvyklý s nákladem šlapat kamenité off road krpály, potom 20% stoupání po hladkém asfaltu budeš brát jak za odměnu.
Asi taky pořídím nějakou tu kamerku, tyhle momenty z Dragon Ride stojí za to zvěčnit – start a cíl mají už léta 4km od mého baráčku, takže na ně pravděpodobně budu narážet i nadále. Sváteční cyklista v blyštivém dresu na drahém kole přihlásí se na závod – ráno je to drak, odpoledne troska. A takovýchto jezdců jsou tam víc než spousty. Když se pak v podvečer s podobnou sestavou srazím někde pod kopcem, tak i s naloženým kolem a bez dynamitu v nohách, není velký problém je předjet.
a opět vítězí František Koudelka z STS Chvojkovice-Brod,)))
:-)
https://www.youtube.com/watch?v=5cioiZ54s2k
No jo, asi dobrej oddíl :-)
Hele, když dřepíš na tom Ostrově, ten link co sem dal kolega je fakt dobrej, pro tobe ani nebude tak drsný poštovný, třeba si tam něco v těch slevách vybereš.
planetx.co.uk
u nás je řada věcí 2x tak dražších.
Já taky moc váhu neřeším, ale když si mohu zvolit něco lehčího a neprůstřelnýho, rád si připlatím. Nechci někde po cestě vyměňovat duši, vždycky si při tom strašně uprasím ruce :-)
Kdyby měl někdo o ty pancířové pláště zájem, tak se jich rád zbavím... :)
V jakem rozmeru jsou, na jaky tlak jdou foukat a za kolik? :)
Přídám ti k tomu i Continental Super Sport Plus 28-622. Jetý asi 800km.
http://www.bike-eshop.cz/plaste-krosova-kola...
Koupil jsem ho omylem. Nejede a docela blbě se nasazuje. Ale zřejmě bude nezničitelný. :-)
(Původně je to plášť určený dozadu na festku)
Maximální tlak 116PSI (8 Bar).
tak teď mám zmatek, kdo se těch plášťů chce zbavit :-D
Heky dvou 37-622 a já jednoho 28-622.
... ukecáváš cenu, viď!?
8-D
kdepak, ještě jsem se žádnou nedozvěděl, tak čekám :-D
i když nevím, jestli by na mých 115 kg + brašny byl ideální tak tenký plášť. kdysi na fávu jsem je vozil, ale pak jsem přešel na širší :)
... z kraje týdne jsi uváděl "lehce přes 110" a teď se (s ruměncem) blížíš ke 120.
To si tě ta tvá tak krmí?
8-)
i ty jeden hnidopichu :-P
mě se váha tak nějak průběžně pohybuje. teď je ustálená asi na těch 115. ale nemám váhu, takže odhaduju podle toho, jak jsou mi kalhoty přes nohy
má drahá by mě nejradši krmila cuketkou, rajčátky, oharkem a tak. a to já zas né. pěkně palačinky, maso, jáhlová kaše :)
Rozměr 37, max 56-70 PSIů, cenu probereme zítra (nové stály 650,- Kč/kus) ;-)
tak už jsem je konečně obul, protože na tomto počasí je škoda sjíždět zbytky hřebů z Klondiků.
tiché jsou, to jo, nehučí to jak traktor, ale nějak ty svině nechcou jet :-D
když jedu zároveň s vdovou, tak u ostatních plášťů (i těžkých klondajků) jsem musel pořád z kopce přibržďovat, abych jí neujížděl, a teď musím přišlapávat, aby mi neujela ona :-D
Pravé tréningové. :-)
Však platí: těžko na cvitišti - lehko na bojišti.
Proto jsem na pristi Chryby poridil lehke plaste a ted trenuju s tema tezkyma potvorams :-D
Tak už nejsou k mání, zítra jdou do světa... :)
Promiň, že rýpu. Ten tvůj CST City Traveller Classic rozhodně není slick, podle obrázků má celkem hluboký silniční vzorek. Slick je např. Schwalbe Kojak ( http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/kojak.html ).
Když jsem na crossu ještě jezdil pravidelně, k maximální spokojenosti léta sloužily Schwalbe Marathon Cross Reflex 40-622. Na asfaltu rychlé, jenom při rychlosti něco nad třicítkou trochu hučí.
Poslední tam pořád jsou a pár letošních terénních zkoušek zvládly bezchybně.
Doporučit je ale nemůžu - už je nedělají.
Takže jestli tomu crossu nedám nadobro pokoj, možná budu taky ještě řešit, co podobného tam dát.
neviem ci Ta to potesi, ale v dalsej sezone by ich mali zase vyrabat: http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon...
Kdyby někdo chtěl pěkný,téměř nejetý silniční pláště Schwalbe Durano -skládací, bez drátu s kevlarovou patkou, tak bych je vyměnil za nějaký pláště do terénu - 700x40-42.Na váhu nehledím,radši protiprůrazové. Ty Durano jsem totiž koupil s trekovým kolem na inzerát, jenže jsou mi k ničemu, protože jezdím hlavně po lesních cestách...
Já nevím, jestli zůstat u Schwalbe ... zdá se odolný, ale do posledního pláště se mi hned zabudovaly kamínky, popraskal a od léta mám už zase sjetý prostředek, takže jsem se zbavila těch kamínků.
mne tiez dopraskali tie Land Cruiser, ale menej ako tebe, bol som v obchode a povedali mi, ze som ich moc silno fukal, samozrejme, ze to je pravda, lebo pri max 4,5 bar mi to prislo, ze to moc plava a tak som daval 5 bar. Podaroval som ich kamaratovi, on fuka na menej a aj menej jazdi. Buduci rok vyjde nova verzia Land Cruiser a tie sa budu dat nafukat az na 6 bar, to bude mozno lepsie, ale uz som aj tak presiel na iny model.
Na těchto sjetých a popraskaných Schwalbe jsem najela bez defektu ještě asi 2 200 km a jezdilo se mi dobře, jen s obavou, jestli dojedu, tak jsem je vyměnila za nové Schwalbe Marathon Plus Tour a 1. jízda nic moc, jsou tvrdé, sotva se podařilo je nafouknout na minimum 50 PSI (max. je 6 Bar-85 PSI). Jsou jako kámen, tak aby mi zase nepopraskaly. Vždy jsem nafouknutí měřila jen pohmatem.
To minimum by se asi taky mělo dodržet.
Třeba mi k tomu napíšete nějaký svůj postřeh a já si doufám brzy zvyknu na nové obutí.
Je potřeba dodržet určené minimum tlaku. Když je podhuštěno, tak se jednak brzo sjíždějí, ale rychle se ničí, praskají na boku a lámou se vlákna. Tvrdší pláště po dobré cestě snadnějí a rychleji jedou. Na treku mám pláště 37 mm a mám radši tvrdší, foukám zadní na 6, přední 5,5.
Tvůj názor se líbil někomu jinému ... ale mně taky.
To moje kolo by asi při pumpování na 6 bouchlo, mám nyní 3,5 a zdá se mi to dost tvrdé. Lesem se mi jelo docela dobře, ale po rozbité silnici mi třeštilo v hlavě.
Záleží na tom jaký je plášť, co doporučuje výrobce a také jakou nese váhu. Když je širší, tak klidně nižší tlak, zrovna tak když je lehčí jezdec a kolo bez zatížení. Kdo naloží na nosiče další desítky kil, je nutné výrazně přifouknout.
Je jasné, že na nějaké lesní cestě lépe pojedou míň fouknuté, ale na silnici zase víc. Pozor na podhuštěné, jednak se pláť opravdu rychle ničí, ale hrozí časté procvaknutí duše.
Ono je taky potreba na tom kole nesedet jak na zachode a trochu pracovat telem, nohama,nadlehcovat se.
Mam plaste s.32, foukam zadek 75-80, predek 70-75 PSI a s drncanim nemam problem ani na hrbatejch a rozbitejch cestach.
...to je máš nalakovaný- důvod? :-o