A je tam vůbec nutný? Já mám najeto kolem 900km a ještě jsem jej nepotřeboval. Když jsem dával na kolo Bafang, tak jsem tam původní přesmykač chtěl nechat jako vodítko, ale fakt to nesedělo. Teď mi tam ale vůbec nijak nechybí.
Také si myslím,že to není zas tak nutné
Pro jistotu stačí tohle http://jumpsport.cz/objimka-antipadac-retezu...
K čemu to, chystáš se skákat??
Nedivím se že to není k mání, ten moto není na MTB vhodnej a do normálního ježdění zase vodítko nemá moc význam.
A pokud máš problém s řetězovou linkou, což je vlastnost BBS (padá z velkého pastorku v tahu), tak vodítko ho nevyřeší. Řeší to akorát tak fréza na mufnu... Ideálně pokud máš atyp mufnu, jako třeba některý MERIDY 73 mm. Pak stačí ubrat zprava 5 mm a je to akorát po jednopřevodník.
Pokud ti padá při sjezdu v terénu:
Zkrať řetěz a případně vyměň přehazku, možná máš unavený napínák. Použij Deore a výš. Pokud chceš skákat nebo sjíždět kamenité cesty, použij MTB verzi XTR nebo Saint. Oboje mají blokování napínáku. Blokace za klidu brání kmitání řetězu, pokud právě neřadíš, napínák je zajištěn napevno a nepruží.
Trojtalíř byl už nad tvé možnosti :-)
To není moje ale kolegy ze slovenska:-)
Pěkně, otočit to naruby a jedem.
Kdyby s tou linkou šlo jít ještě blíž k rámu, tak je to dobrý. Tady je vidět na druhý fotce, že to moc nevychází, řetěz je zahnutej tak, že bej tam slojka, tak ji na nejlehčím převodu otevřeš.
Mě se líbí spíš varianta s 10 speed vzadu a jednotalířem kolem 40 zubů. Dá se totiž koupit kit (poslední pastorek plus sada na úpravu ramínka) kterým dostaneš rozsah až 11 - 42 vzadu. Pasuje to od Deore nahoru. Mám vyzkoušený že ty vyšší sady docela snáší i tu ujetou linku.
Na testovacím kole mám deore 10 a i když tam dám převodník co je hodně mimo, tak to stále nějak funguje . Testovaly se na tom nějaký varianty a někdy to bylo fest mimo mísu. Dokud tam bylo 8Sp. alivko, tak to bylo daleko háklivější. Pokud se dodrží u BBS předpokládaná linka 55mm na rámu s mufnou 68mm, tak to maká nečekaně slušně. Ale je to rám 27.5 MTB, čili už dost dlouhá zadní stavba, ten úhel křížení se tím pádem zmenší proti třeba 26" nebo nedejpámbu ještě menším, resp. kratším.
To co je na fotkách od Bobboba je na 700c asi nějak funkční, ale na 26" kole už by to nejspíš bylo nepoužitelný.
Převodovka v náboji to řeší. Existuje nějaká co řadí v tahu?
Rohloff :-), no ale za ty prachy bych si ho už po druhé nekoupil. Myslím že na elektrokole nepotřebuješ příliš plynule odstupňované převody a velký rozsah, takže klidně stačí 7-mi rychlostní nexus. Jen to řazení v tahu nehrozí, takže gearsenzor bude nutností, nepletu se e-toteme?
Tak tak. Planetovou převodovku v náboji a rovnou dát řemen namísto řetězu a je to pořádný bezúdržbový stroj. Když už středový, tak takhle bych to asi viděl jako ideál.
Jen si dobře spočítat převod,protože třeba na Sturmer Ar. 8kvat je převod tak těžký,že i 46 zubů na Bafangu je hodně. To by teoreticky jelo tak 60km/hod.Moje to má na horákovi a je tam primární převod 30:25 + převodovka
Aha. Vlastne je rec o bafangu. Na to jsem zapomnel. Nicmene se divim, ze by nejtezsi prevod to melo jet 60. Pri jake kadenci?
Snad při otáčkách :-)
Řemen je tak do města. A hlavně teda dát řemen místo řetězu je trochu složité...
dobře namazaný řetěz je lepší než řemen
Proč by řemen a planetová převodovka měly být jen do města?
Protože jak se to trochu znečistí, případně namočí, tak je veselo. A nasazovat to pak je taky paráda.
Mám tu jednoho německýho měšťáka na Gates a Alfine8, s motorem MPF je to čistý,ale asi bych to nemusel.
A sebemenší vyosení nebo větvička stačí aby to spadlo.
A hlavně, nezapomeň na to že zaměnit to na řeťězovým rámu nejde. Nejmíň musíš přefiknout rám a udělat tam spoj na šroub,plus napínací patky.
Takže to je taková rada tak trochu nahouby
Do bahna to asi nebude, ale na trekingovém kole by se mi to líbilo.... Zajímavý článek http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
a citace "Řemen stále vypadá jako nový, přestože byl neustále atakovaný sněhem, blátem, deštěm, solí, ostrým štěrkem a podobně."
Podle mě to má smysl pro skládačky a měšťáky, protože to opláchneš vodou a nezasviníš se o to. Prostě na kola na kterých se nedře. Jinak pro silovější ježdění to fakt není - což platí vlastně pro oboje, nábu i beltdrive.
Tak já si koupil toto:
http://www.skladacikola.com/Voditko-retezu...
ale ještě to nemám namontováno. Zrovna mi to přišlo i s motorem Bafang. Ještě čekám na dodávku aku s kapacitou 23000. Místo trojtalíře jsem si koupil sturma archer 3 rychlostní s ořechem na 8 kazetu, tu mám až 34 zubů. Postupně vše montuji, takže o funkčnosti vodítka nemohu podat nic bližšího, jen to že jsem demontoval přesmykač a místo něj dám vodítko, řazení udajně funguje s tím archerem v náboji, už jej mám namontován ale neodzkoušeno, motor nasadím až o víkendu. Snad vše klapne :-)
To uvedené vodítko jsem už viděl na nějakých fotkách s Bafangem, takže to bude určitě v poho...ale teda netušil jsem, že to bude taková pálka...tak to je síla!
Tak tohle si dokážu vyrobit sám a snad i za pajsku.
Ti kreténi to fakt s tou cenou přehnali.
Ale jsou žabaři proti těmto
http://www.ride4stars.cz/voditko-retezu-e-13...
Na originál 46 zubů není asi třeba - řetěz mi nepadal (700C), ale na adaptér 104mm + 38z jej mám - použil jsem přesmykadlo, co zbylo z přestavby.
To 38z je sice ještě o 5 mm více vyoseno, než originál 46z, ale zase je možno jezdit víc na menší zuby vzadu, takže se to víc, než vyrovná. Na 700C bylo 46z moc, to bylo jen na ježdění po rovině a s kopce.
Každopádně řetěz mazat, čistit, mazat, čistit, jinak je za chvíli po něm.