Rád bych si koupil elektrokolo horské/trekové, jsem v tomtom zcela laik. Jde mi o občasné výlety do přírody po polních cestách, les apod. Byl jsem v několika prodejnách po každé jsem dostal jiné informace. Mám rozpočet do 50tis. Nechci nic úplně levného ale co mi nějakou dobu poslouží. Na výběr je toho dost, ale nějak se neorientuji v komponentech a kvalita/cena, velikost. Co by mi někdo doporučil na takové pohodové ježdění o víkendu s rodinou. Je možné na elektrokole táhnout dceru na tandemové tyči?
Zde máš na výběr, sice je to kousek výš jak 50tis.
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Tažení na tandemové tyči je snad možné na každém kole či elektrokole, nevím že by tomu něco bránilo.
Ceny letos začínají nad 50 tisíci. Jseš-li z Prahy nebo okolí, tak doporučuji návštěvu poradenského centa v Jungmanově ulici, kde si také můžeš kola vyzkoušet, resp. zapůjčit viz: http://www.prekolo.cz/cs/
Po zkušenostech se středovým motorem Bosch od srpna 2014 a 2500 naježděných km bych osobně doporučil kolo s Boschem či nově s Yamahou. Za cenu 50 - 60 tis. se dá dle mého koupit skvělé ekolo s uvedenými motory a kvalitními komponenty. Jen je potřeba se rozhodnout dle způsobu ježdění mezi horským, crosovým či trekingovým kolem. Připojení tandemové tyče by myslím neměl být problém, jen se to asi odrazí na dojezdu kola.
dnes jsem ještě obvolával několik obchodů ač píšou skladem kola skladem nemají. Zeptám se tedy elektrokolo kolem 30-40tis. nemá smysl? je lepší si připlatit.
To je otázka tedy :-) Má smysl si koupit Dacii Sandero nebo Passat ? Jak pro koho. Pokud nemáš extrémní požadavky: Tedy výkon 1kw a maximálka 50,tak je Bosch,Yamaha a jiné jasná volba. Pokud máš vlastní kvalitní kolo a nebude vadit méně sofistikované řešení,tak do přestavby.
Ono ti to pomůže všechno, ale pokud chceš jezdit častěji, tak oceníš nějaký komfortnější pohon a ten u kol pod 50 tis. najdeš těžko. Leda by to byla sleva na loňský ročník, nějaké testovací kolo, nebo zachovalé kolo na inzerát. Ideál je vyzkoušet si různá kola a pak si začneš uvědomovat co je v čem lepší. Samozřejmě zjistíš, že neexistuje něco jako ideální elektrokolo. Ale určitě existuje elektrokolo, které je vhodné pro konkrétní využití.
Na občasné výlety bych nezatracoval aní nábojový převodový motor. Jsou verze i 500W,i když nevím jak to kluci udělali (při stejné velikosti z 250W na 500W)
Cožpak o to, já bych na výlety nezatracoval ani přímý motor BionX nebo Neodrives, ale pravda je, že to je už jiná cenové kategorie. Z převodových bych bral KTM Panasonic - pohon, který má jen KTM. Na všech třech je vidět, že nejde jen o motor, ale hodně jde o komfortní ovládání. O tom to je.
Potřeba to vyzkoušet, co zákazník to originál.
K tomu vozíku: memí úplně ideální ho montovat na osu zadního motoru , nebo aspoň těch co znám. Většinou to pak špatně sedí v patce rámu a dojde občas k potížím s volnoběžkou. Přední motory pro tahání vozíku bych úplně vynechal, nehledě že do této cenové skupiny už asi dnes nezapadá.
Nejlepší je tedy opět středový pohon. Patky rámu jsou stejné jako na obyčejném kole, nemáš omezení jiné než na běžném kole.
U nás bys si mohl otestovat všechno možné, ale jen z naší produkce samozřejmě. Je to Letohrad, záleží odkud jsi.
Ze středových je ale letos skoro vyprodáno, zbylo pár Rocketů ve velikosti 17,5". Ten je za cca 40 tis.
Řada Comp se teprve vyrábí, bude nejdřív za měsíc a cena kolem 60.
Tady si dovolím odkaz na Rocket, je tam ale blbě načtená specka, letošní model má brzdy Shimano a ráfky Remerx. http://eshop.e-totem.cz/elektrokolo-e-totem...
A není lepší si koupit kolo se středovým bafangem za 30 tisíc? Vždyť ten Rocket taky nemá torzní snímač a patrně to tedy bude mít podobný projev. A kola s Bosch ty nejnižší modely se koupí kolem 50 tisíc a tam bude poměr kvalita řešení a cena asi přeci jen výrazněji lepší. Jen můj názor.
No, to kolo s bafangem podle tvého návodu:
Pokud motor stojí 14 a baterka s nabíječkou 10, zbývá mu na kolo 6.
Za tu cenu bude mít kabeláž všude po rámu, protože nejde u 8F zkrátit, rám nevím, ale na Shimano náby s centrlockem, kotoučovky, a 9S Alivio mu to asi nedá .
A to nemluvím o tom, že ten náš motor jede o něco líp ve 250 verzi.
Nicméně máš pravdu, Rocket v této podobě končí a nadále budou tyto motory už dávány jen do lidovek kolem 30 tisíc. a tuhle třídu obsadí asi MaxDrive, nebo STEPS.
(doufám a přesvědčuju všecky, že nábové motory už budou jen pro Tesco modely)
Tenhle zákazník ale není ze skupiny těch, co nehledí jak vypadá kolo, když hledá Bosche, takže automaticky i trochu lepší level.
Samozřejmě pozvánka na test není z mé strany o tom, že bych mu cpal něco našeho, pokud mu nepadne samo do oka...
Nábojové motory nebudou jen pro Tesco modely. Malý převodový 250W motor bude lidem co požadují jen přípomoc pořád stačit a hlavně cena je rozhodující. A pro kolo-skůtr,není velký nábojový motor tak špatné řešení. Pokud bych bydlel v baráku a ne v bytě,koupil jsem E-skůtr(ale deklarovaný jako kolo)
Něco podobného,nebo celoodpružený systém. http://www.absolut-shop.eu/absolut/eshop/11-1...
No, to je krása... Skoro bych řekl že může na cyklistickém webu působit jako konkretní odstrašující případ. Ty bys si tuhle parádu fakt pořídil a jezdil na tom ve dne mezi lidi ??
Nehledě k tomu, že je to typickej ilegál, protože do terénu to evidentně není a na cestu to nemá papíry
Jako moped dobrý. :-) V terénu nejezdím.
PS. Ta sračka a hnus jak říkáš,má mnohem lepší brzdy a lepší jízdní vlastnosti,než můj nebezpečný nestabilní bastl :-) Takže bych si polepšil :-)))))
Pokud chci nelegální E-skutr tak použít rám tohoto (kola) považuji za dobré řešení. http://sport.hyperinzerce.cz/elektrokola... Pohodlí,lepší ochrana před blátem atd.
Ahoooj.E-totem prosim tě nemohu to najit.Asi před půl rokem jsme tu debatily o Německém kole do terénu.Středovej motor,převod přes jakési ložiskové kuličky výkon kolem 1Kw.Někde jsi na tom jezdil na výstavě,začinalo se to vyrábět tak jsem chtěl juknout jestli to už neprodávaj.
Ahooj , co deš do toho??
Myslíš M1 spitzing?
https://www.youtube.com/watch?v=pN_h-WcDwj4
14 a 10 jsou ale maloobchodní ceny. Výrobce kol to kupuje za velkoobchodní tedy nižší ceny a pak postaví třeba tohle http://www.skladacikola.com/Elektrokolo-Maxbike... a dá mu to 9S Alivio.
http://www.novinky.cz/krimi/373575-po-padu-z...
http://www.novinky.cz/krimi/373577-v...
Vymaštěnci se najdou jak mezi cyklisty, elektrocyklisty či traktoristy a motoristy:-)
Děkuji všem za rady. Jen nevím kolik do toho přesně vrazit. Nechci si připadat jako víkendový chatař co jede na chatu s mercedesem a v uvz. vyhodit zbytečně prachy za něco co plně nevyužiji. Abych si udělal nějaký obrázek co říkáte na tyto kola http://e-shop.leaderfox.cz/elektrokolo-barnet... a potom http://e-shop.leaderfox.cz/elektrokolo-mtb-29... , je to k něčemu nebo nemá vůbec smysl nad něčím takový uvažovat.
potom jsem ještě koukal na http://www.elektrokola-lectron.cz/?q=node/166 , http://www.apache-elektrokola.cz/krosova/129...
http://www.skladacikola.com/Elektrokolo-Apache...!,725.html
zde máš e-kolo za přijatelnou cenu.
http://www.akumo.cz/apache-kolla-28-bosch-400w...
Ano. Než dát 40 tis. za kolo s nábojovým převodovým motorem.(i když kvalitní kolo) je lepší dát 50 tis. za kolo s motorem středovým. Než kupovat takové kolo je lepší si upravit kolo stávající.Vyjde to levněji a rozdíl 0
Píšeš v úvodu že nechceš nic moc levného a to co zde dáváš je zrovna to levné a navíc s přímým motorem.
Do takového stroje bych už v životě nešel a věř že vím co píši.
40000 za kolo s převodovým přímým motorem mi levné moc nepřipadá
Levné je třeba tohleto : http://eko.na1.cz/subdom/eko/Kola-elektrokola...
Jde mi o občasné výlety do přírody po polních cestách, les apod. Nešlo by to upřesnit konkrétně? Pokud by ty výlety nevedli doslova terénem skrz les ,kopec nekopec,možná verze úpravy stávajícího kola nábojovým převodovým motorem nezní zase tak špatně.
A dodatek. Zakoupením Bosche a jiných komplexních řešení se člověk uvazuje na použití komponent,jen uvedené firmy. Aku + zbytek. Systém BBS je univerzální. Ovšem za cenu všeho univerzálního. Tedy ,že v ničem není nejlepší(průměr)Tedy kromě ceny
Dobré kolo do 50 Kkč lze pořídit "svépomocí".
Já jsem dal na své starší kolo středový motor http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... + akumulátor vyrobený v ČR http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... =
naprostá spokojenost.
Laik si těžko bude skládat kolo sám:-)
A znám i levnější variantu i levnější aku ale né pro laiky:-)
Laik je co? Spíš nemehlo
kolo nemám žádné.....
takže středový pohon je jasná volba dle vašich názorů. Ale co kde mají skladem? všude již dost vyprodáno. Něco jsem přečetl a nejvíc mě oslovil bosch a yamaha.
http://www.skladacikola.com/0,145,Bazar-...
http://www.akumo.cz/apache-kolla-28-bosch-400w...
jsou skladem.
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
15.7.2015 by mělo být naskladněno asi je lepší si to objednat dopředu.
ako je možné, že tu sa predáva normalne aj 350w motor s rychlosšou do 45mm a Haibike to nerobi a nechce predavať
Hezké kolo, ale bohužel museli to ošidit na komponentech, aby byla dobrá cena.
Desítky let jezdím na obyčejném kole a nemám problém. Není třeba luxusních komponentů na elektrokole.
Kdo na to má tak si je na to kolo pořídí když bude chtít.
Samozřejmě fungovat to bude, tedy nějak a nějakou dobu, ale nemůžeš srovnávat komponenty vyrobené s ohledem na cenu s komponenty, kde je na prvním místě funkčnost a výdrž. Nikdo neříká, že je potřeba kupovat něco luxusního. Stačí střed, kde máš dobrý poměr kvalita a funkčnost.
I ta nižší třída vydrží 10 let mám to ověřeno na své bývalé meridě.
Byla prováděna jen běžná udržba a výměny opotřebovaných kompnentů, brzdy, kazety, řetěz a podobně.
Kolega karbonista má špičkové vybavení a je na tom stejně jako já, jen ho to stojí mnohem více.
U elektrokola díky většímu tahu středového motoru odcházejí pohonné komponenty rychleji a tak proč za ně valit zbatečné prachy když udělají stejnou službu jak ty drahé:-)
Někdo si myslí,že řetěz ČZ je sračka a řetěz shimáno z Chiny je super.
Mám možnost srovnat slabé osazení na Electra Townie přestavěné na ebike a docela dobré osazení na Focus Jarifa a věř, že tvůj kolega karbonista na tom není stejně jako ty. :)
A mohl by jsi být konkretnější?
Ja za kazetu HG400 vysolím 360Kč on dá za sramku
3x tolik a vydrží stejně, u řetězu je to obdobné jen ten rozdíl v ceně je menší.
A takto bych mohl pokračovat dále.
Ne vše co je drahé vydrží více než to levné, viz zmiňovaný levný řetěz ČZ.
ČZ řetěz zase tak levný není
http://www.cyklovybava.cz/product/retez-cz-na...:15458/
Západ je navoněná bída.
Narozdíl od východu, ten je smradlavá bída :-)
Nejlepší je to u nás, v Perle ...
To musíš bejt soused.
V EU jsme všichni bratři a sousedé. Když soused prochlastá chalupu,tak se na n ěho spořílci složí. Ouplnej komunismus
Dáme referendum, jestli doplatíme hypotéku?
Hlasuji ne. Co je doma to se počítá
Jsme hrdý národ a nenecháme se urážet věřiteli!
I bych chápal, kdyby ses pral za Alivio a smál se vyšším řadám, ale těžko někdo může brát vážně názor, že základní řada Shimano Tourney je na tom stejně dobře jako třeba SLX. Ano funguje to oboje, je to přece Shimano, ale záleží taky JAK a v JAKÝCH PODMÍNKÁCH to bude fungovat. Přehazka za 200 asi bude kvalitativně někde jinde než přehazka za 700 či více peněz, nemyslíš? A doopravdy nemluvíme jen o životnosti. Nicméně k tomuto povídání jsme se dostali díky odkazu na kolo, kde se výrobce snaží držet cenu nízko mixem nějakých levnějších komponentů. Ano pro nenáročné rekreační použití to i tak bude sloužit ku spokojenosti. Je na každém zvážit jak vážně to s kolem myslí a jestli není lépe si za komponenty připlatit, neb s jídlem často roste chuť.
Podívej se napřiklad na Jindrovo elektrokolo, co najezdilo a zažilo to možná žádné drahé se super přehazovačkou za 700 nenajezdilo a ani asi nenajezdí.
Věř že funguje přehazka za 200 stejně dobře jak ta za 700.-)
Netvrdím že základ je kvalitnější ale poslouží stejně dobře jak ta vyšší řada.
Kdo na to má tak ať si to koupí a pak ho může hřát vědomí že má něco lepšího:-)
Ono asi takhle:
Vyměnit Altus za Deore je snadný v případě potřeby, stejně tak vidlici, ráfky, cokoliv.
Takže podstatný je jak je na tom rám, jeho geometrie a celková úroveň.
Rozumím lidem, co si koupí nižší specifikaci s tím, že až se vzpamatují z první velký investice, tak si tam po ojetí hodí jiný brzdy, přehazku a další podle svého gusta, klidně o dvě řady vejš. Už to není takovej ranec.
V praxi to asi tak i bude, zákazníci sice chtějí Shimano, ale u lidovek se hraje hlavně na cenu. Takže si pořídí něco třeba s Altusem a jen se ptají, jestli se tam kdyžtak dá něco lepšího namontovat pozdějc, kdyby náhodou.
A pak je druhá varianta, že jim to je jedno, protože tomu ale vůbec nerozumí a ani nechtějí. Zajímá je cena a jestli to nějak funguje a padla. Tahle varianta je nejčastější u koncových spotřebitelů. Osazení řeší spíš obchodníci na krámech, kteří to prodají a pak budou následně servisovat a nechtějí prodávat něco, co se jim bude kazit a nebo nepůjde seřídit.
Zdravím a chtěl bych dát radu. V případě jestli jseš lenivý cyklista, nejsi fyzicky zdatný, jde ti hlavně o dopomoc když nemůžeš, volil bych zadní nábojový motor, baterii v rámu aslepoň 11Ah.
E-totem, Apache, Lectron tam bych kouknul
V případě že si chceš vyjížďku náležitě užít, zrychlit tam kde chceš a spíš si s bikem a terénem hrát, jsi zdravotně v pořádku tak bych neváhal investovat aktuálně 56-60 za středový motor Bosch od Apache či v lepším případě Yamaha s dvoutácem a luxusní cyklovýbavou. Například Haibike Sduro RC se dá sehnat v Brně v 45cm velikosti (170 - 182 cm výšky postavy)
To by ses divil, co všechno je možné táhnout za elektrokolem :-)
Koukni na www.ekobik.cz
Myslím že by to bylo ok pro tebe jeden s modelů prox....
Tak jsem po dlouhém výběru za opravdu dobrou cenu koupil Haibike SDURO HARDNINE RC model 2015. Když jsem viděl ceník 2016 tak např. uvedený model bude cca o 8tis. dražší. Zatím mám jen pár km, ale max. spokojenost.
Ty nové Haibaiky vypadají vzhledově dobře, ale cenově to vypadá taky dobře kdyby se jednalo o nové auto :-)
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Jinak na výlety je asi lepší si koupit zvlášť šlapací kola a zvlášť sadu bafang a baterii. Vybereš si přesně co ti pasuje, čili jaké kolo, jak silný motor a jakou kapacitu baterie. A do 50000kč se vlezeš levou zadní a dojedeš s příšlapem i 150km. A můžeš jezdit i bez šlapání jako na skůtru, což u některých seriově vyráběných kol nejde.
Lepší jak pro koho. :) Nejde jen o to jestli to pomůže, ale jde dost o pocit z jízdy a ten je u systému Yamaha nebo Bosch přeci jen někde jinde. Nemusíš tam šaškovat s nějakou páčkou nebo pořád přepínat stupeň pomoci.
Taky jsem vybiral elektrokolo, zkousel jsem ruzne znacky, s motorem v prednim, zadnim naboji a stredovej.
Nakonec i pres muj rozpocet jsem poridil Haibike Sduro allmtn RC. Motor Yamaha oproti Bosch nema chybu, zrychleni, plynulost, no parada. Kolo mam pres 2 mesice, najeto necelejch 2000km, jezdim na nem kazdy den do prace, asfalt, lesni stezky, downhill rychlebske stezky, s kolem jsem nemel zadne problemy, jen delam zakladni udrzbu a vsechno slape jak ma. Dojezdy udavane vyrobcem sedi, s kolem se da slusne jezdit i bez motoru. Nekteri zastavaji nazor, ze elektrokola jsou jen pro starsi lidi, ja mam 35let, jsem bezec, takze moje kondicka je hodne slusna a presto jsem si tohle kolo poridil. Je to opravdu velka zabava v terenu v lese, i do kopce, kde pripomoc je famozni. Ve sjezdu a na skokach v tezkem terenu se kolo chova paradne. Dle meho nazoru je lepsi si za kolo priplatit a koupit si ho jako celek, kde geometrie kola a zvolena vybava s motorem je jako pasujici kompletni celek a bezvadne funguje.
Pro posmevacky a lidi co rypaji a dotazy typu, jak muzu ve svych letech jezdit na elektrokole, je potreba si to nejdriv vyzkouset a pak teprve vykladat moudra, jinak jsou to zbytecny keci. Kolo bych urcite za sebe doporucil.
Určitě máte pravdu. Ale dovolil bych si nesouhlasit s tím, že je Yamaha lepší než Bosch. Každý systém má svoje plusy a mínusy, ale oba fungují téměř totožně. Mám to po testování vyzkoušené.
Středové pohony Bosch, Yamaha jsou to nejlepší, co je na trhu k mání. Minulý rok jsem si pořídil elektrokolo KTM http://www.kola-cirkl.cz/ktm-macina-cross-10...
Nikdy bych nevěřil, co s ním zažiji. Mimochodem žádný problém s řazením.
Vyjedu každý kopec. Musel jsem si ale zvyknout na to, že se jen nevezu, ale ve velkém kopci musím poctivě řadit, jako bych jel na normálním kole. Pak kolo pořádně zabere. Nejde jet jen na těžký převod všude.
Dříve jsem měl elektrokolo od e-totem. Tato elektrokola jsou založená jen na otáčení pedály, takže prakticky můžete jen jako šlapat a motor prostě jede. To u Bosche není. Pozná tlak ne pedál a jaké máte řazení. Proto ten komfort, cena a hlavně dojezd!
Taky jsem vybiral elektrokolo, zkousel jsem ruzne znacky, s motorem v prednim, zadnim naboji a stredovej.
Nakonec i pres muj rozpocet jsem poridil Haibike Sduro allmtn RC. Motor Yamaha oproti Bosch nema chybu, zrychleni, plynulost, no parada. Kolo mam pres 2 mesice, najeto necelejch 2000km, jezdim na nem kazdy den do prace, asfalt, lesni stezky, downhill rychlebske stezky, s kolem jsem nemel zadne problemy, jen delam zakladni udrzbu a vsechno slape jak ma. Dojezdy udavane vyrobcem sedi, s kolem se da slusne jezdit i bez motoru. Nekteri zastavaji nazor, ze elektrokola jsou jen pro starsi lidi, ja mam 35let, jsem bezec, takze moje kondicka je hodne slusna a presto jsem si tohle kolo poridil. Je to opravdu velka zabava v terenu v lese, i do kopce, kde pripomoc je famozni. Ve sjezdu a na skokach v tezkem terenu se kolo chova paradne. Dle meho nazoru je lepsi si za kolo priplatit a koupit si ho jako celek, kde geometrie kola a zvolena vybava s motorem je jako pasujici kompletni celek a bezvadne funguje.
Pro posmevacky a lidi co rypaji a dotazy typu, jak muzu ve svych letech jezdit na elektrokole, je potreba si to nejdriv vyzkouset a pak teprve vykladat moudra, jinak jsou to zbytecny keci. Kolo bych urcite za sebe doporucil.
Zase jeden z mála rozumných příspěvků.
Ano, je to přesně tak. Kdo si to nevyzkouší, tak prostě jen kecá. Prý za ty peníze radší motorku, nebo skůtra.
Co to má společného s pohybem?
http://www.sbazar.cz/sstepus/detail/12426553... hahahahahahahaah
Dobrý magor, chtít za takový šrot 6tisíc:-)
Asi to bude překlep :-) Mělo tam být 60kč. :-) 2400Watů voe. :-) Ale ten vocelový nosič přivařený doma na koleně udrží i 20kg baterek :-)
Jsem dumak k čemu tam má ty pegy... Už vím, to musí být slušný drtikul.
Já jsem nakupoval
Www.ekobik.cz
Spokojenost.. Ale jsou na trhu krátce tak uvidíme..
Tedy. http://www.ekobik.cz