má niekto skúsenosti s týmto e bikeom?
http://starbike.sk/shop/bulls-e-stream-fs-3-2015/
páči sa mi viac ako Haibike, tak sa pýtam.
Dik za info
Docela bych si i vsadil, že na tomhle trhu se neprodal ani jeden kus. Jinak ale to vypadá parádně, souhlasím.
prave som sa bol povoziť na
http://rotwild.de/en/e-mtb/r-q1plus-fs-27-5
ale 27,5 je nizky. Ťahá celkom fajn, le čakal som od neho za tie peniaze viac. najmä má malu stredovu šajbu a neda sa roztočiť na viac ako 45....na mojom pelsse dole tym istym kopcom idem 60...asi preto, že je 29"
1,5 palce na kolech ti určitě neudělají rozdíl 15 na rychlosti. To bude i něčím jiným. Nezapomněl si třeba přeřadit :-))
no tento ma aj strednu šajbu 38 zubov a môj starý ma 44...tak asi tam je ten rozdiel
A to je problém vyměnit převodník když nevyhovuje?
pri tychto ebikoch prichadzaš o zaruku..a vykon motora je "vraj" presne na taky počet zubov
No jo, to si musíš nejdřív vyjasnit jestli chceš jezdit lehčeji do kopce nebo rychleji z kopce.
To je blbost... jednak je tam, jak už jsem psal rozteč 104 jako na spoustě jiných klik, takže si tam dáš co chceš, nanejvejš neseženeš kryt na ty velký pily kryt, což celkem nevadí.
A sladění motoru s převodama nemusíš řešit, on si převod přečte sám a přizpůsobí se, otáčky kola i klik zná, zná i sílu na kliky, rychlost. Pouze obvod kol se zadává. Software s tím pracuje stále, není důvod aby změna převodníku měla vliv na motor, kterej navíc při 50 km/h stojí.
dik, potešil si ma.nevieš mi poradiť nejaky 46zub na tento ebike?
http://www.bulls.de/bikes/show/e-stream-fs-3/
vojde sa tam taky velky tanier?
Originál pro dvojpřevodník dělá FSA (Metropolis), ale max 44 zubů, v tomto případě tedy potřebuješ WB324-44T velkej a WC076-30T malej.
Někdo mi tu momentálně zašantročil shimano nový katalog, tak nevím jistě, ale podle mě ani oni pro XT nemají větší než 44 na dvojpřevodník. Tím pádem je limitní XT přesmykač, který tam mají.
Jestli se vejde kvůli řetězové vzpěře, to netuším, protože z pochopitelných důvodů nemám výkresy rámu :D - ale hodily by se
Určitě se najde na netu nějaká malovýroba speciálů, ale u těch dvojpřevodníků bych se na to moc nespolehal. Tato třída kol, na úrovni XT a pod. tak velké převodníky nikde nepoužívá , takže se to nedělá. Jednopřevodníky jsou, ale mají jinak profilované zuby, nechodil by ti přesmyk.
Ten ti ale zatím stejně chodit dokonale nebude v zátěži, na propojení motoru s gearsensorem se teprve pracuje
myslite že to bude fungovať?
http://www.ebiketuningshop.com/e-bike-tuning...
Jo, jel jsem na tom. Je to totiž motor který použijeme v nových kolech COMP.
Tenhle model (nebo jeho prototypová verze) se používal i jako demonstrátor u výrobce pohonu, kde jsem měl možnost ho otestovat i jinak než ve výstavní hale.
Jeden funkční prototyp našeho kola ve verzi 27,5 máme, není problém si ho přijet vyzkoušet. Je to ale hardtail. Start prodeje snad do konce července, verze 27,5 MTB, 700c cross, zatím.
Měl jsem ho s sebou i na Bikefestu v Kálnici, škoda žes se neozval dřív, tam se dalo testovat dost slušně.
První z našich prototypů dostal na test i Rebelbike, můžeš kouknout na jeho web
Jak je to vyřešeno strojně? Jen motor ve středu,nebo nějaká převodovka?
Vyřešeno je to Magiku viz níže, klasická koncepce. Tedy motor a za ním převody ve více stupních přes volnoběžky na převodník atd.
Motor sám je údajně upravený léty ověřený motor používaný pro elektrické posilovače řízení evropských aut.
Motory ve středu dělají Číňani, ale nebylo to zatím nikdy nic moc ( ještě tu mám někde dva schovaný). Většinou tam trpěly osy a ložiska... a je to vošklivý. Nicméně, byl to první motor s kompletním trojpřevodníkem, poprvé jsem na něm vyzkoušel myšlenku řízení pohonu při řazení, později rozvinutou až na dnešní Gearsensor... :D
dik za reakciu,
je ten motor dobrý? a vyrovná sa yamahe z haibiku? a chcem 29"
Motor mi připadá velice povedený, podle mě převyšuje Bosche, takže Yamaze se jistě vyrovná. Proti asijské produkci obecně má výhodu ve velmi tuhém uložení v rámu plus celý motor obepíná duralové pouzdro zavařené do rámu. Drží na šroubech v nálitcích což je právě ta výhoda proti asii, kde se používají svorníky skrz U profil, což se časem uvolní a vůle nejde vymezit.
Převody uvnitř jsou poněkud unikátní, protože první stupeň za motorem je řešen ozubeným řemenem, podobně jako rozvody u auta. Druhý stupeň je ozubenými koly. Výhoda je eliminace zvuku, přenášeného přes převody, řemen tlumí torzní kmitání. Ve výsledku je pohon velmi tichý a bude nejspíš odolný.
Proti Boschi má výhodu v klasickém převodníku o běžné rozteči 104 mm, lze tedy použít libovolný od jiných výrobců, pokud někdo chce ladit. Unašeč (čtyřpacka) má pozice pro druhý převodník, opět standardní rozměr.
Displej a další se může lišit podle distributora, dostává se na trh více kanály. Výrobcem je německá firma Brose. Sami jej však prodávají napřímo zatím jen skupině ZEG, která vlastní mimo jiné Bulls, je to momentálně největší koncern na kola v Německu. Dále tyto motory distribuuje firma BMZ, což je jinak výrobce baterií a Continental , ten použijeme my. Každý z distributorů má svoji výbavu, tedy ovládání, displej, baterie atd.
Ovládání Conti je kvalitně, poměrně střízlivě vyřešeno, nabízí 4 stupně + nula + tlačení. Dále základní údaje,baterku, čas, rychlost, trip, průměr, max. atd.
Ostatní to mají vesměs podobné, v jiných designech.
Chování pohonu je podle mého velice příjemné, je to jeden z těch co se chovají přirozeně a není třeba nic řešit. To je ale věc názoru, chce to zkusit projet. Já jsem ocenil hlavně v terénu jeho nenápadný ale velice účinný projev, není problém ani rozjezd z místa do poměrně velkého svahu na kamení. Na Inovec z Kálnice a zpět jsem se dostal asi na 75% baterie, mimo asfalt celou trasu, průměr 21 km/h. Převody 38/34-11,kolo 27,5 MTB Schwalbe Rapid Rob,vidle Suntour XCR.
tak to bolo priam vyčerpávajúce:-) dik. ak by si mal možnosť ako uplný amatér , kupil by si ho? aj ked ja chcem 29"
Vyčerpávající to možná bylo,ale podle obrázku tam místo na nějaké převody a řemeny nevidím. Tak jak je to? Pouze motor součástí středu,nebo víc. Je někde nějaký řez,nákres?
Tyvole, Magiku... to kulatý co vidíš je převodník. Votevři aj druhý voko.
Tady něco : http://www.brose-ebike.com/
Popravdě, asi jo. Pokud bych měl i zkušenosti z testů a podobně, pak asi taky jo. Zatím jsem s lepším pohonem nejel - ale pozor, tohle je silně individuální záležitost, takže to neber jako dogma.
Já preferuji pokud možno skryté a lehké, úsporné pohony reagující tak, abych pokud možno nemusel nic přepínat a prostě jezdil. Pohon nesmí tahat kolísat ani jinak otravovat.
Ideálně kdyby neměl displej, ale to radši nikde neříkám, protože to je dneska to nejdůležitější... :D.
Tento motor většinu toho splňuje, navíc ten rám s integrovanou baterkou co mají je prostě nádhera, lehký, tuhý, není o čem.
Ta cena je podle mě ve svý třídě naprosto OK
Pěkné pêkné http://www.bulls.de/en/bikes/show/e-stream-fs...
však je : http://www.bulls.de/en/bikes/show/e-stream-fs-2/
My zatím 29 neplánujem, až podle prodeje
ako tak pozerám tak rozdiel medzi FS2 a FS3 je len v komponentoch, váhe a cene...motor je rovnaký...oplatí sa investovať o 1500ečiek viac do FS3ky? aj keď na trojke sa mi viac páči tá vidla..
Jo, to je samozřejmě těžký říct. Tohle už je dost osobitý a málo kdy se najdou dva, co se shodnou... V tom jsi sám :D
Můj názor je, že osobně bych u 29" spíš šel do hardtailu s lehkou Foxou, ale to je jen názor jednotlivce.
A proč vlastně 29 a ne 27,5 ? Pro Trail celopero mi ta 27,5 přijde taková příjemnější, ovladatelnější.
chodievam dlhšie trasy a tam je len šotolina a lesné cesty....neskačem, ani nerobim žiadne zjazdy...a na dlhšie trasy mi viac sedí rychlejšia 29ka..a nemôžem hard..mam titanove platničky v krčnej chrbtici..doktorko povedal, že ak , tak celopero
Celopéro bude mastná cena. No co už,zdraví je cenější
Tak to pak jo, v tom případě bych asi řešil jen váhu a vybral mezi těmi FS 2/3.
Ono totiž to oboje naprosto splňuje zadání a pokud si časem vymyslíš nějaké změny komponentů, jako řazení nebo perování, brzdy, náby,představce... tak je snadný to změnit. Důležitej je rám, aby ti pasoval a byl ti příjemnej , protože s tím nic nenaděláš, ale když ti bude sedět, tak už pak si na něj můžeš naházet co se ti líbí.
Skoro bych řekl, že máš rozpočet i na nějakej speciál od Duratecu, kdyby už teda sis chtěl udělat fakt něco osobitého.
jedine ak by ten špecial bol na motor:-)
No, a ten Bulls je dostupnej, zkoušel jsi?
Ten rám je vážně parádní, podle mě. Má ho myslím ještě Rotwild R.E1
previezol som sa na viacerych 29" s yamahou aj boschom a rozhodol som sa pre tento:
http://www.radfachmarkt.de/bulls-e-stream-fs-29...
ak je tam taka bateria tak sa to možno oplatí.
názor odborníkov?
do konca buduceho tyždňa by som ho mal mať doma
Blahopřeji a ať ti to slouží. Do hustýho terénu asi super kolo.
Jak se z toho vyndavá baterka?
dam vedieť, ešte som ho nemal v ruke.....a tu v Rakusku mi povedali, že 140 km na strednej pripomoci nieje problem
Při kapacitě 17Ah je to 4,4Wh na 1km když odpočítáš 2Ah (to je zbytek ke dnu aby to nešlo až na nulu) tak těch 140km neudeláš a pokud ano tak hodně za svou sílu.
140km rovina taky není v naši zemi až tak častá, tak že se to scvrkne na nějakých 100km což je dostačující.
Dále 1000cyklů u li-onky je silně přehnané číslo
Než to 1000x nabiješ tak baterie zchátrá věkem.
Ono to Bobe moc nežere, přitom to ale docela jede. My máme baterku 11,6 a abych ji najednou vyjezdil, na to jsem zatím neměl zadek. Pomáhá ale fakt jen když je potřeba, takže je věc názoru, jestli to někomu vyhovuje. Já to spíš oceňuju, že ten pohon neobtěžuje, ale vím že jsou lidi kteří si to představují jinak. Je jich mezi zákazníky cca polovina. Tato kola s citlivým pohonem oslovují spíš aktivní cyklisty zvyklé spíš na sportovní využívání kola. Takoví ale většinou neplánují extra dlouhé trasy, spíš mají rádi technické pasáže.
Jasně tomu rozumím, onehdy mně jeden kolega s boschem tvrdil že ujede na 8Ah baterií 160km.
Pak z něj vypadlo že povětšinu to má vypnuto:-)
Reálně na to ujede nějakých 35-40km.
Byl bych rád kdyby prodejci uváděli dojez na maximální dopomoc ale to by asi toho moc neprodali:-)
Dojezd rozumím s přípomoci motoru a né vlastní silou.
Čili když motor nepomáhá pak to nemohu ani počítat jako přípomoc:-)
To se týká i výše uvedeného stroje.
No, to je torzní řízení... je to tam tak trochu opačně, čím víc na něj tlačíš, tím víc sežere, pokud jedeš naopak volně, tak se je schopen stáhnout na minimum i když tam máš nastaveno maximum.
Chce to uvádět asi i průměrnou rychlost, u těchto systémů, případně nastoupaný metry (ne převýšení trati, ale jen stoupání)
Když jsme v květnu jezdili na Bikefestu v Kálnici, Garmin tam půjčoval GPS logery. Já sám jsem najel za 2 hodiny průměr 21 km a nastoupal něco přes 500 m, vše v lese. To bylo na našem Compu.
Kluci co si tam půjčovali kola na Boschi nebo Impulsu a Yamaze vykazovali podobné hodnoty a ti mladší sportsmeni ještě daleko vyšší. Jeden co tam přijel na maraton a kecali jsme nahoře na kopci řekl, že na svém kole je schopen jet až kolem 18 km/h v daném terénu, což tam dával když si najížděl nějaký úseky cvičně. Na půjčeným kole na boschi (myslím scott) mu gps ukázala průměr 26 asi na 16 km (kola se půjčovala na hodinu).
Přesto že kola nikdo nešetřil, tak se nikomu nestávalo že by někdo vrátil kolo s baterkou pod půlkou, kolegové od konkurence mají přitom na boších v MTB baterie většinou pod 10 Ah.
Prostě tahle kategorie elektrokol je trochu jinak, jde o to aby se na tom dalo vyjet na sjezdovku rychlostí vedle jedoucích DHčkářů na kotvě a aby to kolo šlo poslat bezpečně z kopce a na skoky lesem jako ostatní. Na takovým kole se musí dát jet po lesní cestě z kopce až 50 a cítit se při tom bezpečně, ten pohon ti jen pomůže se na ten kopec dostat... to je oč tu běží.
A musím říct, že ten Bulls a Rotwild jsou v tomto ohledu postavený příkladně
prezeram ešte z čoho je poskladaný a na Rock Shox RS 1 Solo Air som si prečítal aj negativne info...ja niesom až taky super technický jazdec, tak by mi mala stačiť...a aj sa mi na tom ebiku páči:-)
Není výrobek, na který by se nedala najít nějaká negativní reakce... A už jen když se tady rozhlédneš, tak vidíš jak se na forech mohou názory různit, takže těžko říct.
I na Canondale Lefty byly hodně rozporuplné reakce a dodnes jsou, nicméně dodnes funguje a to tak že v klidu...
U těchto značek bych se nebál, mají vývoj a dělají věci i pro DH, tak snad nejsou blbí. To není kopírka jako Zoom a podobně, žejo,u těch bych se asi rozmejšlel, než bych to pustil s kopce :D
Akku-Typ: Lithium Ionen všade čitam len LiPo, Li FePO, ale nikde som nečítal o skusenostiach s takymto typom-Akku-Typ: Lithium Ione
má niekto skúsenosť s týmto??? AKO A KDE SA TO ZAKLADá? TREBA K TOMU EšTE NIEčO?
http://www.ebiketuningshop.com/e-bike-tuning...
lebo toto chápem:-)
http://www.ebiketuningshop.com/e-bike-tuning...
chcem sa opýtať skúsenejších: ak na tomto ebiku vymenim Rock Shox Monarch RT za napr:Rock Shox Vivid Air R2C získam lepšie jazdné vlastnosti? Aleno čo by ste tam dali vy...
Jízdní vlastnosti dělá geometrie rámu a částečně nastavení některých prvků, jako je třeba délka představce. Svoje pohodlí / výkon pak ještě můžeš doladit polohou a tvarem řídítek, sedla. Tím to končí.
Pokud bys změnil vidlici, můžeš výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti jedině tím, že zvolíš jinou délku, takže si posuneš těžiště a úhel hlavy, stopu.
To ale většinou je dost diskutabilní verze úprav, slušně řečeno.
Změna typu vidlice, znamená většinou jen změnu charakteristiky odpružení a váhy, což nevím jestli je to, co hledáš. A pokud máš takovou věc v plánu, je třeba definovat co chceš aby vidlice uměla a podle toho vybírat.
Lepší jízdní vlastnosti taky není definice - sportovec a turista mají naprosto odlišné názory na to , co jsou lepší jízdní vlastnosti. ?
no dnes som naštvaný a rozčarovaný...mesiac ťakám na tento
http://starbike.sk/shop/bulls-e-stream-fs-3-2015/
a došiel mi tento:
http://www.bulls.de/bikes/show/e-stream-fs-enduro/
vadia mi tam tie menšie kolesa a možno privelke zdvihy...nepouživam ho do ťažkeho terenu, ale skôr na dlhšie lesne cesty a tam sa mi zda zbytočný
Neměl jsi to převzít, cena ti mohla napovědět že je to něco jiného.
no ešte som to neprebral a zajtra sa mam na neho pozrieť v realy...vraj zazmetkovali v nemecku a ten čo som chcel ja už nemaju
Ty, ale podle mě je ta 27,5 lepší, svez se.
Abys nakonec ještě nebyl rád.
Ale to enduro je fakt, že je na cesty skoro zbytečný...
Proto jsem se ptal na dostupnost, v tuto dobu bývají tyhle špeky už doprodaný a nový modely ještě nejsou venku
možno sa na tom zajtra zveziem, ale mam radšej dlhe trasy kde je ta 29ka lepšia....no ešte uvidím, ale aj teraz jazdim na 29ke a vyhovuje mi viac
v Rakusku som skušal rotwilda 27,5 a škrtal som v každej zakrute pedalmi o zem....na 29 sa mi to nestalo
To v těch zatáčkách ležíš skoro na zemi?
nechcel som ho, ale dal som sa presvedčiť..myslím, že po dnešnom šantení budem spokojný.
dnes, plne nabitá bateria, mod tour a sport.. urobil som 84km.Prevážne šotolina, lesné a hrebeňove (zarastené vysokou trávou) cesty Prevýšenie 1065metrov. Priemerná rýchlosť jazdy 24,6km, doba jazdy (štyry zastávky) s obedom, kávičkou, pivkom 4a pol hodiny. Posledných 6km som išiel bez motora po asfaltke. Bateria začala blikať pri dvoch čiarkach, tak som ju nechcel vyšťaviť.
je to čistokrvné enduro so super brzdami
Enduro má něco do sebe. To se musí nechat. No a už víš, jak se vyndavá baterka? Ale patrně se ani nevyndavá a nabíjí se to přímo na kole, že?
ano, nabíja sa priamo...takže v zime bude v obývaku:-)
No vše má svoje. Někdy se to hodí vzít baterku sebou třeba do restaurace dobít při obědě. Ale zase plus je to využití dutiny rámu. :)
JJ, u takového kola je to o úspoře váhy, kdy držák by měl půl kila, další půl kila i plášť baterie, který tady je řešen trubkou, takže se dostaneš na opět přijatelnější váhu celku.
Baterie na MTB navíc mají dost problém s dostatečnou tuhostí uložení, takže po čase hrkají a to tu taky nenastane.
Nabíjení v celku je sice nemilé, ale s ohledem na pokročilou civilizaci, kdy zásuvky jsou i v kůlnách to snad nebude tak palčivý problém. Akorát v zimě se musí buď baterie vyndat, nebo parkovat v místnosti kde nemrzne.
Ale stejně by mě zajímalo, jak se to vyndavá. Jestli se to po odmontování motoru vysune, nebo jak to vlastně je.
Tam se dá celá ta DT sundat, drží nějak na těch imbusech. Ale nějak jsem to rozebraný neviděl, jenom v celku
dnes som prvýkrát testoval môj bullsik...115km, prevýšenie 1225 metrov,čas jazdy 4:15. priemerná rýchlosť 27,4km, maximálna rychlosť 61,2km...Trať: PP-KK-Belanská jaskyňa-Tatranská Lomnica-Starý Smokoves-Strbské pleso-Strba-Šuňava-Svit-PP, bateria vypla pri 114 km
podotýkam, že po asfalte jazdim len výnimočne, toto bola skuška..a ak by som dal iné plášte, tak urobím určite 130...
Slušný. Na tohle nemám zadek. Koresponduje to s tím, co tvrdím. Netřeba gigantické kapacity, stačí vychytaný pohon v kvalitním kole a dojezd je doma.
Jinak, jak jsi spokojen s projevem pohonu? Já jsem zatím na lepší 250W nejezdil.
To je 4,2Wh na km.A ještě takove převišeni.Pomáhal ti ten motor vůbec nebo jsi to odšlapal?Na takovou dálku odhaduju tak půl baterie aby tam kolo dovezlo samo sebe.
4,2Wh/km je opravdu mizerná přípomoc ale musíme to brát že je to jen průměr.
Po rovině nic a do kopce klidně 10Wh/km i více.
Pak pro člověka který šlape je to znatelná pomoc do stoupáku a po rovině ji nepotřebuje.
Kdyby to bylo jen po rovině pak by to bylo špatně.
no pomahal, ale len do kopcov..po rovine a do mierneho kopca šliapem 30-35 na vlastný pohon:-)je to vyborné, že si aj zamakam a do kopca si pomôžem...a aj keď tepelna poistka vypne motor, tak sa da ťahať aj tak, nieje to take strašne s 8kilami naviac
A jak často se to stane, že tepelná pojistka vypne motor? Motor je v takovém případě jak horký? Díky.
Jinak souhlas s využitím pedelecu tak, že po rovince za svoje a v kopci pomůže pohon. O tom by pedelec měl být. Tedy zdokonalení jízdního kola a ne jeho degradace na moped. To už je pak zase jiná svébytná kategorie.
Já s BBS-2 a bat.48V/12,6Ah tímto stylem ( pomoc jen v kopcích, po rovině vypínám ) ujedu se svými 120 kg+15kg na nosiči navíc cca 70km(kopcovitý terén-Brdy,trasa Mníšek pod Brdy-Tetín-Beroun-Karlštejn-Zadní Třebaň-Halouny-Mníšek. Teď jsem kolo půjčil tátovi, on váží jen 80kg a jel "nalehko",ujel 70km a spotřeboval z baterky jen 20%.Ale jel jen v lehkém terénu - Kolínsko a pomaleji než já. Takže na dojezd má vliv váha jezdce+terén+rychlost.
motor vypne len pri dlhom tiahlom stúpani..dnes pri 8km 12 a viac% stupania. Motor vôbec nieje teply...ale je možné, že ešte neviem správne radíť...
Je otázka zda vypíná motor nebo baterka, je tam obousměrná CAN komunikace a teplotně bych se klonil spíš k té baterce. Přece jen je vedro letos.
Mě se nestalo, motor máme stejný, ale baterku normálně venku na trubce... A to teda sportsman nejsem nic moc a kopce byly brutus taky.
Někde by měly možná jít vyvolat errory, ale nevím jak u toho jejich displeje, máme úplně jinej od Conti. Až pojedeš na servis, tak to nech napíchnout, podle toho se můžeš pak řídit.
Jinak, pro srovnání spotřeby MTB já osobně preferuju uvádět pouze: nastoupaný metry, celkovou váhu a průměrnou rychlost v těchto úsecích, dneska jsou aplikace které to umí vyfiltrovat. Třeba Garmin pro cyklisty co jsem testoval onehdy na Slovači to krásně uměl, ale myslím že i nějaká aplikace do mobilu je k mání.
Přepočet na Wh/km je ok, ale nevypovídá nic o tom kolik mechanické práce motor vykoná.
Staré pohony se 4Wh na km nepředvedly nic, ale tyhle moderní jsou podstatně účinnější. Je tam adaptivní optimalizace podle převodu, rychlosti, torku, stavu baterie, stylu jízdy.
sorry ja neviem či vypina motor, alebo bateria, nerieším ani kolko mám spotrebu...Vidím kolko mam čiarok a aká trať ma ešte čaká, podla toho sa riadím a radím:-)teraz muím vymeniť plášte s menším valivym odporom a zadnú kazetu s viac odstupňovaním zubov....
mam cyklopočítač garmin edge 1000, len neviem do akeho suboru mam uložiť prejdenu trasu, aby to videli aj ostatní